Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (1)Мережеві ресурси (18)Наукові періодичні видання Університету (45)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=сприйняття<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 316
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мельниченко О.
Назва : Перспективи розвитку вищої освіти: освітологічний аспект. [Електронний ресурс]
Кільк.характеристики : on-line
Місце публікування : Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науковий журнал/ Київський ун-т ім. Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. А. Макаренка. - Київ: Едельвейс, 2023. - Вип. 2. - С. 16-24. - ISSN 1609-8595, DOI 10.28925/1609-8595.2023.2.2 (Шифр Н057263/2023/2). - ISSN 1609-8595, DOI 10.28925/1609-8595.2023.2.2
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ключові компетентності--міждисциплінарність--майбутня освіта--мультидисциплінарність--футурологія
Анотація: Стаття присвячена аналізу перспектив розвитку освіти з точки зору освітології та футурології. Автор підкреслює, що уявлення про майбутнє пройшло шлях від наукової фантастики до сучасних очікувань та припущень, що базуються на міждисциплінарних та мультидисциплінарних підходах, які дозволяють вченим осмислити роль майбутнього в повсякденному житті людства, зокрема пов’язати мислення із тимчасовістю, пам’яттю та сучасними технологіями. У статті досліджуються ключові компетентності освіти майбутнього, що є важливими для сталого розвитку як в європейському, північно- та південно-американському, азійському освітньому просторі, так і для окремих конкретних регіонів світу. Особлива увага приділяється відмінностям концепцій компетентностей, що відповідають різним обставинам у різних регіонах світу. На цьому підґрунті в статті схарактеризовано компетентності, які орієнтовані на майбутнє і які треба розвивати в освітньому процесі університетської підготовки: випереджаюче мислення; здатність до міждисциплінарного дослідження; космополітичне сприйняття змін та перспектив; уміння працювати з неповною та складною інформацією; інтерактивна компетентність; здатність до самостійного прийняття рішень і самостійних дій; навички самомотивації та мотивації інших; сприйняття різних індивідуальних та культурних моделей; етична компетентність; здатність до співпереживання та солідарності. Автор акцентує увагу на тих компетентностях, що визнаються всіма вченими незалежно від регіону світу – це розвиток системного, випереджального та критичного мислення.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мітчук, Ольга
Назва : Концептуальність діалогізму медіакультури сучасного інформаційного простору
Місце публікування : Інтегровані комунікації: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут журналістики. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Вип. 1. - С. 50-56. - DOI 10.28925/2524-2644.2023.157 (Шифр І254815328/2023/1). - DOI 10.28925/2524-2644.2023.157
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інформаційне суспільство--концептуальність--діалогізм--медіакультура--інформаційний простір
Анотація: Функціонування медій у інформаційному суспільстві супроводжує діяльнісність компонентів сприйняття інформації. Будь-який медіатекст як інформаційний продукт містить певні контентні характекристики, розміщений у відповідному жанрово-формуючому середовищі та має індивідуальні особливості вливу, формування та інформаційного супроводу. Конвергенційні процеси докорінним чином трансформували соціальну вагомість фактологічної і документальної компоненти контенту, розширили контентне наповнення та типологічну структуру носіїв інформаційної культури, зумовили розвиток нових підходів до керування інформаційними потоками, дали потужний поштовх до розвитку та перегляду поняттєвої бази інформаційної діяльності. Філософсько-антропологічна парадигма – у своєму всеосяжному вигляді – передбачає врахуван¬ня як універсальних екзистенційно-буттєвих характеристик аудиторії, так і її різноманітності психофізіологічних її властивостей. Виходячи з цього, можна зробити висновок про те, що шляхи і спо¬соби людського життєбуття не можуть бути уніфікованими; кожна людина є автономною істотою, здатною до вибору комунікації, пізнання світу і зміни власного буття через комунікацію. Спертися в цьому людина може на фундаментальні феномени: ідею свободи та традиції. Людина здатна до захисту своєї екзистенції і до її збагачення за допомогою як опредмечених епіфеноменів самої себе – науки, літератури, релігії, мистецтва, філо¬софії, – так і в безпосередньому життєвому процесі, шляхом самопізнання. Більшість дослідників, намагаючись узагальнити суттєві надбання української ліберальної думки, доходять висновків, що вона, стверджуючись в умовах жорстоких антинаціональних утисків, мала глибоко гуманістичну спрямованість, ґрунтувалась на вірі в історичне майбутнє українського народу. Саме завдяки ліберальній думці було сформульовано основні засади науки про історію української культури. Українські вчені гостро виступали за необхідність демократизації суспільного життя, критикували аристократизацію духовних цінностей, марксистську теорію класової боротьби.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Харченко, Олег
Назва : Громадянська журналістика в Україні та глобалізаційні медіапроцеси в період російсько-української війни
Місце публікування : Інтегровані комунікації: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут журналістики. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Вип. 2. - С. 63-66. - DOI 10.28925/2524-2644.2023.167 (Шифр І254815328/2023/2). - DOI 10.28925/2524-2644.2023.167
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): громадянська журналістика--блог--інтерактивність--краудсорсінг--соціальні мережі
Анотація: У статті розглянуто громадянську журналістику як сучасне явище мультимедійного простору України, сучасні тенденції розвитку громадянської журналістики під час російсько-української війни. Дослідження виокремлює головні риси цього різновиду журналістики, що активно розвивається в соціальних мережах та на інших платформах Інтернету. До основних характеристик належать оперативність та мобільність, легкість публікації та подання матеріалу, велика аудиторія покриття, негайний зворотній зв’язок та можливість живого спілкування, краудсорсинг та різноманітність точок зору, активність та промоція. Об’єктом дослідження є сучасний український медіадискурс воєнного часу. Матеріалом для аналізу слугували українські інформаційні повідомлення та аналітика, створені громадськими журналістами під час російсько-української війни. Громадянська журналістка під час російсько-української війни стає доступною для широкої громадськості України як аматорського, так і професійного складу. Блог став інструментом розвитку та нестримного росту впливу громадянської журналістики на формування суспільної думки, шляхом надання інформації з перших джерел, оперативності й мобільності, легкості подання матеріалу та його сприйняття, великої аудиторії покриття та інтерактивності, краудсорсингу та різноманітності точок зору. Поява відеоматеріалів та текстових повідомлень найвідоміших блогерів України на шпальтах світових видань та в телепрограмах провідних компаній світу свідчить про стрімкий ріст та посилення довіри до цього виду журналістики. Перспективи подальшого дослідження ми бачимо в аналізі нових тенденцій розвитку громадянської журналістики, появі нових рис та навіть жанрів, зближенні форматів традиційних медіа та блогів соціальних платформ.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Новохатько, Леонід, Снопкова, Валерія
Назва : Ключові тенденції та досягнення бренду українського кіно після повномасштабного російського вторгнення
Місце публікування : Інтегровані комунікації: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут журналістики. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Вип. 2. - С. 83-88. - DOI 10.28925/2524-2644.2023.1610 (Шифр І254815328/2023/2). - DOI 10.28925/2524-2644.2023.1610
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): бренд українського кіно--кінофестивалі--промоція кіно--цінності кіно--українська оптика--особливості українського кіно
Анотація: Стаття розглядає ключові тенденції та досягнення бренду українського кіно після повномасштабного російського вторгнення. Реалії просування бренду українського кіно – це фестивальна залученість та репрезентація української оптики на міжнародних майданчиках. В Україні активно розвивається власний кінематографічний бренд. Щороку створюються нові заходи, присвячені популяризації українського кіно, з’являються нові імена в індустрії. Українське кіно відображає цінності, сформовані в ході історії, такі як боротьба, незалежність, інноваційність, культурна самоідентифікація та авторство. У дослідженні застосовано методи проблемного, системного та контент-аналізу, описовий, методи спостереження, аналітичний. Залучено також соціологічні дослідження; експертні оцінки; моніторинг фестивалів. Вкрай важливим є визначення цільової аудиторії, що складається з різних груп, які виявляють інтерес до різних аспектів кіноіндустрії, взаємодія та адаптація стратегій просування. Успіхи українського кіно (касовий успіх фільмів «Мавка» та «Довбуш») дають надію на зміну сприйняття глядачем власного продукту та набуття статусу канону. Надзвичайно важлива на сьогодні всебічна підтримка українського кіно в міжнародних кіноінституціях та організаціях. Пильна увага та інтерес до українського кіно під час Берлінале 2023 року свідчить про зміну ставлення до нього в світі. Україна вдало використала фестивальну платформу для представлення свого кіно та демонстрації солідарності в контексті російської агресії. Новий образ України на Берлінале відзначається символічною зміною кольорів ведмедя Берлінале на кольори українського прапора. Водночас необхідна державна підтримка та ефективні механізми розвитку для подолання проблем та підвищення впливу українського кіно на світовій арені.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Афанасьєв, Ілля, Рябчук, Михайло
Назва : Реклама та PR клінінгових послуг в Україні (2010–2023 рр.)
Місце публікування : Інтегровані комунікації: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут журналістики. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Вип. 2. - С. 74-82. - DOI 10.28925/2524-2644.2023.169 (Шифр І254815328/2023/2). - DOI 10.28925/2524-2644.2023.169
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): клінінгові компанії--реклама та pr клінінгових послуг--психологія сприйняття кольорів--рекламна стаття--рекламний слоган--історія клінінгового бізнесу в україні
Анотація: У статті аналізується розвиток клінінгових послуг в Україні впродовж 2010–2020-х років. Досліджено не лише масмедійні публікації з оглядами ринку, але й ділові пропозиції, інормаційні та рекламні матеріали провідних українських клінінгових компаній. Проведено порівняльний аналіз особливостей українських та іноземних компаній, зібрано великий обсяг кількісної інформації про розвиток цього бізнесу, його провідні тенденції, підприємства, клієнтську базу, негативні та позитивні чинники діяльності клінінгових компаній. Головну увагу авторів статті придлено історії та перпективам промоції українських клінінгових послуг: маркетинговим стратегіям, рекламним та PR-продуктам. Описано основні рекламні канали, які використовувалися клінінговими компаніями. Важливе місце в дослідженні посідають гендерні аспекти промоційної продукції, яка поширювалася у 2023 році. Для вивчення цього аспекту було застосовано контент-аналіз. Описуються закономірності психологічної інтерпретації кольорів. Стаття має прикладну спрямованість. Використовуючи арсенал засобів, накопичений світовою рекламною та PR-практикою, описаний у професійній літературі, та враховуючи основні потреби й виклик клінінгової галузі в Україні першої половини 2020-х рр., запропоновані численні рекомендації. Зокрема: в статті міститься понад 10 слоганів, придатних для використання в клінінговому бізнесі; пропонується інструкція-шаблон рекламної статті, включно з детальними рекомендаціями щодо стилю, лексики; низка порад клінінговому бізнесу щодо використання кольорів у графічному дизайні інформаційної, рекламної та PR-продукції.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Цапро Г. Ю., Грищенко О. В.
Назва : Фейкові новини: створені для чоловіків чи жінок?
Місце публікування : Studia Philologica: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Вип. 21. - С. 109-118. - ISSN 2311-2425, DOI 10.28925/2311-2425.2023.218 (Шифр 80я43/S 90-306709024/2023/21). - ISSN 2311-2425, DOI 10.28925/2311-2425.2023.218
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): фейк--гендерно-зорієнтовані теми новин--теми фейкових новин--творці фейкових новин--споживачі фейкових новин
Анотація: Фейкові новини стали невід'ємною частиною сучасного життя. Вони представляють собою окремий жанр новинного дискурсу, характеризуючись маніпуляцією та поширенням неправдивої інформації через засоби масової інформації. Основними складовими фейкових новин є "брехня," "обман," і "маніпуляція," які лежать в основі їх тісного зв'язку з дезінформацією та псевдоінформацією. Ті, хто створюють фейкові новини, часто використовують гендерно-зорієнтовані теми та стереотипи, щоб залучити увагу потенційної аудиторії та підвищити зацікавленість в таких новинах. Ця стаття спрямована на дослідження сприйняття студентами гендерних аспектів фейкових новин, таких як стать авторів фейкових новин, читачів, і гендерно-зорієнтовані теми. Дослідження включало структуровану анкету з метою отримання відповідей, які надавали цінні уявлення про сприйняття фейкових новин в контексті гендерних питань. Результати експерименту розкривають загальне сприйняття взаємозв'язку між фейковими новинами та гендером. Респонденти загалом вважають, що створення фейкових новин не залежить від статі людини. Однак деякі студенти визнають тенденцію в створенні фейкових новин, де жінки-автори сприймаються більш активними в створенні контенту для жінок, тоді як чоловіки націлені на аудиторію чоловіків. Ці вподобання схожі на певні гендерні стереотипи, пов'язані з конкретними темами фейкових новин. Це свідчить про те, що, незважаючи на загальне сприйняття фейкових новин як гендерно-нейтральних, стереотипи все ж впливають на сприйняття фейкових новин в контексті гендеру.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гоцур, Оксана, Спорняк, Дмитро
Назва : Українські науково-популярні блоги на платформі YouTube: особливості функціонування
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Том 29, № 3. - С. 226-232. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.10 (Шифр С325934233/2023/29/3). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.10
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): блог--блогосфера--науково-популярний--підписники
Анотація: Об’єктом дослідження є науково-популярні блоги —специфічний напрям інтернет-комунікації , спрямований на поширення в суспільстві наукових знань у доступний для сприйняття спосіб. Актуальність дослідження зумовлена активним розвитком української блогосфери науково-популярного спрямування і потребою виявити та проаналізувати головні тенденції в цій сфері. Мета статті полягає в аналізі блогосфери науково-популярного характеру на прикладі блогів на платформі YouTube. Методика дослідження теми охоплює соціально-комунікаційний , аксіологічний підходи, а також статистичні ме-тодологічні прийоми. Контентаналіз, синтез та узагальнення є основними методами, які були використані у процесі наукового дослідження. Новизна статті полягає у виокремленні особливостей блогів з аудіовізуальними й текстовими можливостями для створення науково-популярного контенту, а також у розкритті специфіки і тенденцій функціонування блогів науково-популярного спрямування. У результаті дослідження зроблено висновок, що блоги, у яких можна використовувати аудіовізуальну й текстову складову, є найзручнішим засобом творення науково-популярного контенту. Власне, це відповідає запитам сучасного споживача інформації .На основі рейтингування та контентаналізу з’ясовано, що найбільшою популярністю користується історична тематика, дещо меншою —природничі науки, астрологія та ме-дицина і психологія. Зокрема, до десятки популярних блогіввходять такі: «Імені Т. Г. Шевченка», «Історія без міфів», «Клятий раціоналіст», «WAS: Популярна історія», «Цікава наука», «Історія для дорослих», «Твоя підпільна гуманітарка», «Хмаринка Science», «Всесвіт UA», «Пітятко». На основі проаналізованих науково-популярних блогів виокремлено такі тенденції : подача матеріалу в блогах має ознаки авторських журналістських програм; використання історичних методів науки; використання у свої х матеріалах (у ї хніх назвах, на обкла-динках чи и у самих відео) емоційно забарвленої лексики, суб’єктивних суджень та інших художніх прийомів; особливості цитування джерел інформації , використаних у блозі, різ-няться в блогах різної тематики (зазначення їх в описі здебільшого відсутні в матеріалах на історичну тематику, але наявні в решті досліджених блогів)
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Яланецький, Валерій Анатолійович
Назва : Системи управління навчанням на блокчейні
Місце публікування : Кібербезпека: освіта, наука, техніка: електронне наукове видання/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - 2023. - Том 3, N 19. - С. 56-68. - ISSN 2663-4023, DOI 10.28925/2663-4023.2023.19.5668 (Шифр К667665926/2023/19). - ISSN 2663-4023, DOI 10.28925/2663-4023.2023.19.5668
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): блокчейн--технологія блокчейн--система управління навчанням
Анотація: В контексті розвитку світової освітньої сфери із урахуванням сучасних трендів та викликів, в умовах трансформації соціальних послуг та сервісів до цифрових форм, актуальним дослідженням є пошук ідей, концепцій, стартапів, пілотних проєктів та особливостей запровадження технології блокчейн в освіту. Перший блокчейн Bitcoinпроєктувавсяяк надзвичайно безпечна та надійна інформаційна мережа для фінансового сектору, де зберігання та передавання ціннісних активів –основний функціонал. В сфері освіти та навчальних процесів питання інформаційної безпеки стоїть найбільш гостро, позаяк мова йде про надійне зберігання активностей викладачів та студентів. Це питання успішно вирішує технологія блокчейн. Метою роботи є дослідження інженерних блокчейн-рішень, що опубліковані в академічних цитованих виданнях. Задля досягнення цілей роботи були зібрані та проаналізовані найбільш цитовані наукові публікації за останні 5 років. Досліджено роботи в яких висвітлені концептуальні та практичні блокчейн-рішення, що спрямовані на підвищення ефективності, надійності та безпеки в роботі систем управління навчанням (LMS). Новий тип таких блокчейн-систем в наукових роботах називають системами управління навчанням на блокчейні (BLMS). Результати дослідження деяких з найбільш відомих блокчейн-систем, розділено на п'ять наступних груп: сертифікація результатів навчання; акредитація освітніх програм; безпека систем управління навчанням; навчальні та освітні проєкти; управління результатами навчання та винагородами. Публікації відображають ряд вирішених питань щодо сертифікації курсів, випуску цифрових дипломів, електронні портфоліо і репутаційні винагороди. Багато питань залишаються не вирішеними, зокрема, дороговизна та складність технології блокчейн, незворотність дій в блокчейні, відсутність масового сприйняття та комфортного інтерфейсу для користувачів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Комоцька, Оксана, Сушко, Руслана
Назва : Стилі тренерської діяльності як основа управління у спортивних іграх
Місце публікування : Спортивна наука та здоров’я людини: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Charity Foundation "City of Dreams". - Київ: Київський ун-т ім. Б. Грінченка, 2023. - N 2. - С. 112-118. - ISSN 2664-2069, DOI 10.28925/2664-2069.2023.29 (Шифр С967601977/2023/2). - ISSN 2664-2069, DOI 10.28925/2664-2069.2023.29
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): спортивні ігри--тренерська діяльність--стиль управління--керування командою--алгоритм--тренувальний і змагальний процес
Анотація: Від стилю управління тренера в спортивній команді залежить ефективність роботи на результат, мотивація, загальна атмосфера та побудова професійних взаємовідносин, що обумовлює складність та багатогранність процесу управлінської діяльності тренера і залежить від багатьох психологічних аспектів. Сукупність зазначених складників тренерської діяльності, ускладнених зміною поколінь, сучасними особливостями сприйняття і опрацювання інформації, характерною індивідуалізацією у командних спортивних іграх, наявною потребою у корекції ставлення до комунікації «тренер-спортсмен» через загальне підвищення самооцінки особистості в суспільстві налаштовує на розуміння необхідності оптимізації навчально-тренувального і змагального процесу за рахунок пошуку шляхів конкретизації стилю управління тренера у спортивних іграх. Мета дослідження – визначити, узагальнити та обґрунтувати наукові підходи до формування стилю управління тренерської діяльності у процесі керування командами в спортивних іграх. Матеріал і методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичних літературних джерел і інформативних даних мережі Інтернет, теоретичне моделювання. Результати. На основі доступного науково-методичного матеріалу охарактеризовано та проаналізовано наукові підходи психологів і фахівців галузі фізичної культури і спорту, що опікуються питаннями формування стилю управління тренерської діяльності у спортивних іграх. Узагальнено специфічні впливові чинники та обґрунтовано алгоритм формування стилю управління командою у спортивних іграх, що обумовлює сучасні підходи до формування стилю тренерської діяльності: Висновки. Наукові підходи до формування стилю управління тренерської діяльності у процесі керування командами в спортивних іграх еволюційно зазнали суттєвих змін у змістовому наповненні через особливості розвитку сучасного суспільства та вимоги толерантної комунікації у взаємодії «тренерспортсмен» Констатуємо, що проведений аналіз наявного розподілу стилів управління потребує якісного уточнення та опису специфіки ознак, що конкретизують індивідуальний стиль тренерської діяльності у процесі управління командою в спортивних іграх
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Черкашина, Тетяна
Назва : Мемуарний образ Харкова 1920-х — 1930-х років в українській спогадовій літературі ХХ століття
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 22. - С. 67-76. - DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.9 (Шифр Л580023252/2023/22). - DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.9
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): харків--спогади--автобіографії--літературна картографія--автогеобіографія--українська мемуарна та автобіографічна література
Анотація: Статтю присвячено дослідженню мемуарного образу Харкова двадцятих – тридцятих років минулого століття в українській спогадовій літературі. Харків – велике місто на північному сході України, 1923 року стає столицею України, вбирає в себе краще, що було на той час в Україні, є великим промисловим, економічним, науковим, культурним, освітнім центром. Місто активно розбудовується. З’являються нові визначні пам’ятки архітектури в стилі конструктивізму. Місто, з одного боку, мало потужний державницький апарат, який контролював усі сфери життя країни, а з іншого, – активний розвиток вільного інтелектуального та культурного життя. Тогочасне місто швидко отримало свою мемуарну біографію, його тогочасний зовнішній вигляд, специфіка внутрішнього життя стали предметом численних спогадових рефлексій. Зокрема, об’єктом аналізу цієї розвідки стали спогади, автобіографії, автобіографічні повісті та романи Дмитра Багалія, Остапа Вишні, Михайла Грушевського, Докії Гуменної, Володимира Ґжицького, Дмитра Затонського, Майка Йогансена, Володимира Куліша, Василя Минка, Валер’яна Поліщука, Юрія Смолича, Василя Сокола, Володимира Сосюри та Юрія Шевельова. Частина автобіографів (як, наприклад, Майк Йогансен, Юрій Шевельов) були корінними харків’янами, інші (як, наприклад, Володимир Ґжицький, Докія Гуменна, Василь Минко, Юрій Смолич, Василь Сокіл, Володимир Сосюра) приїхали в Харків, коли він став столицею України, відтак мемуарний портрет міста виписується і у своїй еволюції, і з позицій першого сприйняття та розуміння / нерозуміння. Спогади літературно картографують місто, багато уваги приділяється його літературним, мистецьким локусам, часто згадуваними є квартал з умовною назвою ‘Літературний Ярмарок’, будинок Блакитного, Селянський будинок, театр ‘Березіль’, будинок ‘Слово’. З 1931 року життя міста кардинально змінюється, починаються масові арешти, гучні судові справи, як-то: процес СВУ в приміщенні харківської опери. 1934 року столицю України перенесено в Київ, а Харків продовжує розвиватися як потужний промисловий, науковий, інтелектуальний центр
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Просалова, Віра, Григошкіна, Ярослава
Назва : Текстові лакуни та парадокси їх інтерпретації
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 22. - С. 60-66. - DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.8 (Шифр Л580023252/2023/22). - DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.8
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): автор--інтенція--текст--лакуна--читач--рецепція--рецептивна поетика--інтерпретація
Анотація: Статтю присвячено текстовим лакунам, тим парадоксам недомовленості, що виникають при читанні художніх творів і нерідко призводять до віднайдення в них різних смислів, зовсім протилежних, адже на процес сприйняття впливає чимало чинників: соціокультурний контекст, соціальна чи професійна приналежність читача, його життєвий досвід, вік, стать, ситуація тощо. Актуальність цієї студії зумовлена необхідністю прояснення різних літературознавчих версій образу головної героїні з новели Леоніда Мосендза «Роксоляна», що ввійшла до збірки «Людина покірна» (1937). За допомогою рецептивного та герменевтичного методів дослідження встановлено відмінність у заповненні текстових лакун, які призвели до того, що Ігор Набитович тлумачить героїню як зрадницю, Віра Просалова – як наречену, яка прагне врятувати коханого. Різне сприйняття образу головної героїні зумовлене авторською стратегією: апеляцією до постаті улюбленої дружини турецького султана Сулеймана Пишного, включенням новели до збірки, назва якої налаштовує на зустріч із покірними персонажами та певною мірою визначає типаж. Недомовленість у творі досягається також редукцією важливих сцен, зокрема підготовки та знищення більшовицького штабу, розривом у перебігу сюжету (2 тижні відсутності очевидця подій), висвітленням образу новітньої Роксолани лише через сприйняття наратора, пуантом як жанровою ознакою новели, незавершеністю твору, стилістичною фігурою апосіопези. В основу композиції цієї новели покладено прийом синкризи, що підтверджує свідомий намір автора не ставити крапки над І, а змусити читача самому зробити висновок про суть патріотизму та відступництва. У статті зосереджено увагу на тих засобах поетики, які активізують читацьку увагу, дають простір його уяві й тому нерідко призводять до різночитання, адже реципієнт заповнює лакуни на свій розсуд. Аргументовано висновок про свідому авторську стратегію, розраховану на привернення уваги до постаті Роксолани, залучення читача до процесу співтворення, потенційну відкритість художнього тексту для наступних рецепцій.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ковальов, Євген, Лах, Мар’яна
Назва : «Як я люблю англійських лордів...» Сприйняття британської культури українським помісним дворянством ХІХ ст.: випадок родини Ґалаґанів
Місце публікування : Київські історичні студії: науковий журнал/ Київський університет імені БорисаГрінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 1(16). - С. 64-72. - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2023.17 (Шифр К269584624/2023/1). - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2023.17
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): британська культура--українське дворянство--ґалаґани--міжкультурні комунікації--англоманія
Анотація: У статті йдеться про ставлення українського дворянства (поміщиків Полтавської та Чернігівської губерній) до британської культури Вікторіанської доби на прикладі родини Ґалаґанів. З’ясовано, що сприйняття британської культури українським дворянством відбувалося через вивчення англійської мови, знайомство з англійською літературою і мистецтвом, спілкування з британцями — домашніми вчителями, туристами в континентальній Європі, а також безпосередньо завдяки подорожам до Англії.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Олексюк О., Ольга Миколаївна
Назва : Системоутворюючі концепції духовного досвіду особистості у вищій мистецькій освіті
Місце публікування : Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 8. - С. 4-8. - ISSN 2518-766Х, DOI 10.28925/2518-766X.2023.81 (Шифр М898489384/2023/8). - ISSN 2518-766Х, DOI 10.28925/2518-766X.2023.81
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): досвід--духовний досвід--професійна мистецька освіта--концепція--система
Анотація: У статті розкрито стан наукового осмислення системоутворюючих концептів духовного досвіду, спрямованого на дослідження особливостей його розвитку в умовах мистецької освіти. Автор статті вважає, що духовний досвід виступає як процес і результат відображення у свідомості та діяльності людини художніх образів та ідей і розглядається як духовна якість, яка включає: досвід художнього сприйняття; досвід оволодіння категоріями естетики; досвід оціночної та ціннісно-орієнтаційної діяльності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кавун Л.
Назва : Тема пам’яті й тотожності в сучасній українській прозі
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Том 29, № 1. - С. 1-7. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.1 (Шифр С325934233/2023/29/1). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сучасна українська література--тотожність--пам’ять--тяглість--ідентичність--роман
Анотація: Актуальність дослідження зумовлена необхідністю висвітлення питань памʼяті й тотожності в умовах глобалізації , деколонізації , загострення росіи сько-украї нської війни, активізації пошуків національної й індивідуальної ідентичності, зокрема засобами художнього слова. Об’єкт дослідження становлять художні тексти украї нської літератури початку ХХІ століття, які фіксують пам’ять, порушують проблеми тотожності и історичної тяглості. Епічнии вимір проблеми наи повніше репрезентують романи Тані Малярчук «Забуття», Софії Андрухович «Амадока», Марії Матіос «Букова земля». Предметом студії є індивідуальна та групова пам’ять і тотожність, свого часу штучно витіснена із національного наративу й зумисне перервана диктаторським радянсько-росій ським режимом. Мета дослідження — проаналізувати художню реконструкцію памʼяті і тотожності украї нців у вітчизняній літературі початку ХХІ століття, зʼясувати інструменталізацію памʼяттєвих смислів і ролі памʼятання/забування. У результаті дослідження за допомогою герменевтичного методу простежуємо художню інтерпретацію пам’яті в контексті інтенсивного осмислення місця і ролі українців у розгортанні сюжету історії , повернення їм почуття індивідуальності, і просто неповторності, інтегральності і тяглості (тобто сталості). Роман «Забуття» Тані Малярчук оповідає про пам’ять та місце сучасної людини в постколоніальному украї нському просторі, про усвідомлення нею зв’язку і спадкоємності минулого, теперішнього і маи бутнього. Роман Софії Андрухович «Амадока» обертається навколо історії чотирьох поколінь різних епох і об’єднании темою розриву пам’яті, традиції , часу, простору. Вдалу спробу позитивного опрацювання пам’яті й тотожності на матеріалі історії Буковини XVIII–XXI ст. здіи снила Марія Матіос у романі «Букова земля». Окрім спільної мети — викриття радянської псевдопам’яті й (від)живлення питомої української тотожності, автори порушують проблеми регіональної специфіки суспільного сприйняття і розвінчування радянсько-російських міфів щодо СРСР. Перспективами дослідження теми пам’яті й тотожності є відтворення всієї палітри смислових ресурсів, зашифрованих в українській літературі. Це може стати способом звільнення з-під влади міфів російської імперії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

15.

Назва журналу :Київські історичні студії -2023р.,N 1
Цікаві статті :
Андрєєв В. Михайло Бернов як піонер пішохідного туризму: мандрівки Півднем України та Кримом (Частина ІІ. Крим. Літо 1895 р.)/ В. Андрєєв, С. Андрєєва, О. Каряка (стр.6-16)
Драч О. «За обставинами воєнного часу»: повсякдення Варшавської жіночої прогімназії в першому півріччі 1914–1915 навчального року/ О. Драч (стр.17-26)
Гринь Д. Звіти делегацій СВУ як джерело для вивчення специфіки міжнаціональних відносин та умов перебування полонених царської армії в Австро-Угорщині, 1915 р./ Д. Гринь, І. Срібняк, Н. Яковенко (стр.27-34)
Фареній І. Концепція «Селянської революції 1917 р.» Андрея Шестакова (Про призабуті наукові досягнення та дискусійність сучасних здобутків)/ І. Фареній (стр.35-43)
Шиманський Є. Реакція сеймиків Київського, Брацлавського та Чернігівського воєводств на пацифікаційні ініціативи Августа ІІ (1698–1699)/ Є. Шиманський (стр.44-54)
Гуржій О. Українське сукнарство в лещатах імперської політики Московії (ХVІІІ ст.)/ О. Гуржій (стр.55-63)
Ковальов Є. «Як я люблю англійських лордів...» Сприйняття британської культури українським помісним дворянством ХІХ ст.: випадок родини Ґалаґанів/ Є. Ковальов, М. Лах (стр.64-72)
Яблонський В. Формування та трансформація політичного режиму Директорії УНР наприкінці 1918 – 1919 рр./ В. Яблонський (стр.73-83)
Бонь О. Суспільно-політичні умови діяльності літературно-мистецької інтелігенції у 1920-х рр./ О. Бонь (стр.84-90)
Коломієць Д. Житлово-комунальне господарство Києва в період німецько-радянської війни, за матеріалами окупаційної преси (вересень 1941 — вересень 1943 рр.)/ Д. Коломієць (стр.91-96)
Салата О. Культурно-просвітницька діяльність української інтелігенції, відображена на сторінках окупаційного часопису «Українське слово»/ О. Салата (стр.97-102)
Іванюк О. Міста Наддніпрянської України наприкінці XVIII — у першій половині XIX ст. у тревелогах англійських мандрівників/ О. Іванюк, А. Чкан (стр.111-120)
Якубовський І. Матеріали районної преси Київщини про підтримку селянами курсу влади під час Голодомору 1932 –1933 рр.: маніпуляції та реалії/ І. Якубовський (стр.121-129)
Заборін Д. Портрет захисників української столиці у нагородних документах до медалі "За оборону Києва"/ Д. Заборін (стр.130-136)
Божко О. Шанування архістратига Михаїла в домонгольський час у Києві в контексті новоєрусалимської ідеї/ О. Божко (стр.137-143)
Будзар М. Портрети XVIII ст. з фамільної галереї Ґалаґанів: соціокультурна динаміка у візуальних образах історії/ М. Будзар, Я. Ярмоленко (стр.144-156)
Корольова І. Виховання та освіта дітей кінця ХІХ — початку ХХ ст. як невід’ємний фактор формування інституту материнства/ І. Корольова (стр.157-164)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Куцик, Руслан, Хохлов, Денис
Назва : Стереотипізація образу кримськотатарського народу як проблема міжетнічної комунікації в українському суспільстві
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2023. - Том 4, № 1. - С. 34-44. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(1).276475 (Шифр С794174244/2023/4/1). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(1).276475. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(1).276475
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): кримські татари--упередження--міжетнічна комунікація--діалог культур--українське суспільство--окупація криму
Анотація: З переходом тюркомовних народів до осілого способу життя у східних степах Європи, у європейській суспільній думці дедалі більше утверджувалися стереотипи, які на кілька століть наперед визначили шаблонне та часто несправедливе сприйняття «степових» народів, в тому числі й кримських татар.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Durdas А., Harbuza Т., Borshchovetska V., Radchenko Y., Starosta H.
Назва : Higher education quality assurance: contemporary tendencies [Electronic resource]
Кільк.характеристики : on-line
Місце публікування : Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науковий журнал/ Київський ун-т ім. Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. А. Макаренка. - Київ: Едельвейс, 2023. - Вип. 2. - С. 25-32. - ISSN 1609-8595, DOI 10.28925/1609-8595.2023.2.3 (Шифр Н057263/2023/2). - ISSN 1609-8595, DOI 10.28925/1609-8595.2023.2.3
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вища освіта--якість освіти--міжнародні впливи--глобалізація--масовізація освіти
Анотація: У статті розглядається якість вищої освіти в контексті світових тенденцій розвитку вищої освіти з урахуванням глобальних та міжнародних впливів, які спонукають до обговорення проблеми забезпечення якості вищої освіти. Розглянуто поняття якості та констатовано відсутність консенсусу щодо концептуалізації поняття якості вищої освіти та її оцінювання. Якість вищої освіти розглянуто з педагогічної точки зору – як системну методологічну категорію, що відображає ступінь відповідності результату поставленій меті, а також як відповідність продукції вимогам споживачів та як сукупність її характеристик, що визначають ступінь придатності продукту до використання за призначенням. Зауважено дискусійність поняття якості та її індикаторів через наявність кола стейкхолдерів – осіб, зацікавлених у вищій освіті. Різниця у значенні якості вищої освіти для кожної із зацікавлених сторін визначається наявністю в них їхніх власних інтересів та власного бачення якості. Успіх студента закладу вищої освіти сформульовано як спільне бачення та сприйняття поняття якості вищої освіти. Глобалізація, масовізація вищої освіти та революція ІКТ підкреслено у статті як фактори, які радикально змінили середовище вищої освіти, створюючи нові виклики для урядів, закладів вищої освіти та інших зацікавлених сторін. Забезпечення якості вищої освіти визначено як глобальну проблему та зауважено зростання уваги до цієї проблеми у зв’язку зі швидким розвитком вищої освіти та збільшенням вартості освітніх послуг для держави та громадськості. Розглянуто останні тенденції у вищій освіті (навчання звідусіль; активне навчання замість лекцій; формування навичок, які залишаються актуальними в мінливому світі; використання формувального оцінювання замість традиційних іспитів) та зазначено їхні переваги та недоліки.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Kostiuk, Olha
Назва : Aesthetic perception of colour in training of design students [Electronic resource]
Місце публікування : The Modern Higher Educational Review/ Borys Grinchenko Kyiv University, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University, 2023. - № 8. - С. 134-145. - ISSN 2518-7635ISSN 2617-5266 , DOI 10.28925/2617-5266.2023.89 (Шифр T017777504/2023/8). - ISSN 2518-7635ISSN 2617-5266 , DOI 10.28925/2617-5266.2023.89. - ISSN 2518-7635ISSN 2617-5266 , DOI 10.28925/2617-5266.2023.89
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): естетичне сприйняття--колір--компетентність--кольорова компетентність
Анотація: У статті розглядаються аспекти колористичної підготовки студентів-дизайнерів, розглядається поняття колористичної компетентності та її значення в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі дизайну.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Сафонік, Лідія
Назва : Формування чуттєвого життєвого дискурсу в умовах «іншого» соціокультурного досвіду
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2023. - Том 4, № 1. - С. 17-21. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(1).275502 (Шифр С794174244/2023/4/1). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(1).275502. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(1).275502
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): досвід--сенс--значення--чуттєве сприйняття--чуттєве розуміння--дискурс--спілкування--спільнота--відповідальність
Анотація: Стаття присвячена дослідженню чуттєвого життєвого дискурсу в контексті «іншого» соціокультурного досвіду. Показано, що формування такого дискурсу визначається легітимацією горизонтального начала в соціальних відносинах, які значною мірою конституюються під знаком науково-освітнього розвитку та епістемічного та дискурсивного впливу на соціальну, політичну та культурну ситуацію в суспільстві.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Варченко-Троценко, Лілія Олександрівна, Тютюнник, Анастасія Володимирівна
Назва : Використання візуалізації даних в системі електронного навчання
Паралельн. назви :The use of data visualization in e-learning system
Місце публікування : Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2022. - N 12. - С. 21-31. - ISSN 2414-0325, DOI 10.28925/2414-0325.2022.122 (Шифр В505452853/2022/12). - ISSN 2414-0325, DOI 10.28925/2414-0325.2022.122
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): цифрова візуалізація--типи цифрових візуалізаці
Анотація: Широке використання цифрових інструментів у всіх сферах, в тому числі в освіті призводить до збільшення кількості створених та здобутих даних в геометричній прогресії, виникає проблема їх інтерпретації та швидкого аналізу. Зокрема збільшується кількість відомостей для моніторингу та використання системи електронного навчання в закладах освіти. Допомагає пришвидшити сприйняття відомостей їх візуалізація, в тому числі і візуалізацій навчальних матеріалів та частини відомостей освітньої діяльності, що представлені у числовому та текстовому форматах. Щоб візуалізувати дані, необхідно пройти процеси отримання, фільтрації, аналізу, представлення, модифікації та взаємодії даних.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)