Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=іномовлення<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Показані документи с 1 за 2
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 327(100)/Т 35
Автор(и) : Терещук В. І.
Назва : Політичні проблеми розвитку глобальної медійної системи в постбіполярний період : монографія
Вихідні дані : Київ: Таксон, 2019
Кільк.характеристики :350 с
ISBN, Ціна 978-966-7128-96-8: 40.00 грн.
ДРНТІ : 11.25
УДК : 327(100):659.3 + 659.3
Предметні рубрики: Міжнародні відносини-- Глобалістика
Засоби масової інформації-- Медіа
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): медійна система--політичний вимір--геополітика--медіа-системи--мас-медіа--публічна дипломатія--іномовлення--стратегічні комунікації--зовнішня політика
Примірники : всього : ГП КС(3)
Вільні : ГП КС(3)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Терещук, Віталій
Назва : Медіакомунікації як інструмент пропагандистської боротьби «за серця та уми» на теренах ЦСЄ
Місце публікування : Інтегровані комунікації: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут журналістики. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Вип. 2. - С. 21-28. - DOI 10.28925/2524-2644.2023.162 (Шифр І254815328/2023/2). - DOI 10.28925/2524-2644.2023.162
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): центральна та східна європа--масмедіа--пропаганда
Анотація: У статті аналізується роль медіакомунікацій як пропагандистського інструменту впливу на населення регіону Центральної та Східної Європи у два останніх на даний час періоди існування системи міжнародних відносин, а саме біполярний та постбіполярний. На основі тодішніх практик іномовлення показано, що пропагандистський вплив як на Радянський Союз, так і на країни ЦСЄ у часи Холодної війни посіли важливе місце у зовнішній політиці Сполучених Штатів Америки та їхніх союзників. Провідними інструментами такого медіавпливу на СРСР і соціалістичний блок були американські радіослужби «Голос Америки», «Радіо Вільна Європа» та «Радіо Визволення» («Радіо Свобода»). Охарактеризовано постбіполярний період у використанні пропагандистських медіакомунікацій і виокремлено дві тенденції. З одного боку, мало місце згортання великої кількості американських, британських, німецьких тощо служб мовлення через зникнення їхнього raison d’être. З іншого боку, після розпаду Радянського Союзу мала місце діяльність, яку можна розглядати як спробу відновити (зберегти) спільний медійний простір на теренах колишнього СРСР. Зокрема, в сфері медіакомунікацій активно просувався концепт «єдиного інформаційного простору СНД», який мав би зберегти домінування росії та російської мови у медіасфері пострадянських країн. Автором зроблена спроба окреслити перспективи збереження Центральної та Східної Європи у фокусі уваги іномовлення провідних акторів міжнародних відносин. Зокрема, обґрунтовано думку, що можливість збереження росією медійного впливу в кордонах СНД є малоймовірною, з огляду як на очевидний дрейф низки кавказьких та азійських пострадянських країн до більш близьких у культурному сенсі сусідніх країн, так і експансіоністську (включаючи воєнну агресію) політику росії останніх двох десятиліть, яка, вочевидь, підштовхнула країни регіону до переосмислення ролі російського медіапродукту як компоненту «м’якої сили» РФ та до посилення уваги до захисту національних інформаційних просторів. Щодо перспектив збереження Центральної та Східної Європи у фокусі уваги іних акторів міжнародних відносин, то це головним чином залежить від поточних зовнішньополітичних цілей, які можуть актуалізувати потребу використання медіакомунікацій як компоненту «м’якої сили».
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)