Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (18)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=С325934233/2016/1<.>
Загальна кількість знайдених документів : 18
Показані документи с 1 за 18
1.


    Демська-Будзуляк, Л.
    Культурологічний підхід до студій над українським літературознавством кінця ХІХ – початку ХХ ст. / Л. Демська-Будзуляк // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)115. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
українське літературознавство -- культурні студії -- традиція -- історичний дискурс -- неокласичний дискурс
Анотація: У статті здійснено спробу розглянути українське літературознавство кінця ХІХ – початку ХХ ст. як компонент культури. Методологічним підґрунтям виступила теорія культурних студій. Виокремлено два центральні дискурси становлення нового українського літературознавства – історичний та неокласичний. Джерелом розмежування виступає приналежність кожного з дискурсів до певної культурної традиції. Історичну традицію визначаємо як герметичну, лінійну, таку, що схильна до міфологізації національної історії та культури. Натомість неокласичну традицію визначаємо як відкриту, інтегральну, позаісторичну, зосереджену на питаннях морфології культури. Такий підхід дає змогу вивчати українське літературознавство у тісному зв’язку з соціально-культурними процесами та практиками
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

2.


    Євтушенко, С.
    "Втрачена ідентичність" як постколоніальний синдром / С. Євтушенко // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)1265. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
глобалізація -- ідентичність -- англофільство
Анотація: Сучасним глобалізаційним процесам притаманні інтенсивність і розмах. Через це особливої актуальності набувають проблеми ідентичності. Відсутність єдиного визначення поняття «ідентичність» зумовлена складною природою даного явища. У статті увагу зосереджено на дослідженні феномену «втраченої» ідентичності. В індійській колоніальній історії поява індійців із «втраченою» ідентичністю пов’язана з британської політикою «англізації» певного прошарку індійського суспільства. «Англофільство» індійських цивільних службовців та їх відмова від національної ідентичності актуалізуються в романах сучасних англо-індійських письменників. Кіран Десаї у «Спадщині втрачених» та Арундаті Рой у творі «Бог дрібниць» акцентують увагу на негативному впливі «англізації» на колишніх жителів індійської колонії. Письменниці підкреслюють, що англофіли виявляються небажаними анахронізмами постколоніальної Індії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

3.


    Сінченко, О.
    Теорія сюжету Бориса Навроцького / О. Сінченко // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)135. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
сюжет -- мотив -- формалізм -- українське літературознавство
Анотація: У статті чи не вперше у вітчизняному літературознавстві реконструйовано теорію сюжету неопотебнянця Бориса Навроцького з урахуванням як синхронного, так і діахронного контекстів. Підґрунтям його теорії слугують концепції О. Веселовського, В. Шкловського та О. Білецького, що підлягають критичній ревізії. Навроцький пропонує власні методологічні правила в розумінні сюжету, а також вперше в українському літературознавстві пропонує визначення сюжету, що мислиться як система, що вміщує три елементи: ситуацію, тип та зв’язок. Із урахуванням усіх елементів сюжету науковець переглядає вчення Веселовського про мотив, пов’язуючи його з усіма елементами сюжету. Пошукова логіка Навроцького розгортається так: рація виникає як усвідомлення образів; усвідомлення образів – усвідомлення їхньої організації; організація образів поетичного твору провадить до розуміння його композиції, а композиція складного поетичного твору і є сюжет. Запропоноване Навроцьким розуміння сюжету важко увібгати і в наратологію, і в сюжетологію. Обидва спрямування у своєму схематизмі позбавлені головного для Навроцького – зв’язку з людською життєдіяльністю, розуміння, що література є виявом людської діяльності і насамперед покликана відповісти на її базові запити до світу
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

4.


    Борисюк, І.
    Міфологія жіночого Ірини Шувалової: тілесність, мова, час / І. Борисюк // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)581. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
поезія -- Ірина Шувалова -- ідентичність -- час -- тілесність
Анотація: У статті проаналізовано концепти часу, мови й тілесності в ліриці І. Шувалової. Єдність мовно-тілесного досвіду ліричного суб’єкта поетеси – модель осмислення цілісності і доцільності світу. Час для І. Шувалової є відбиттям боротьби життя і смерті, утіленням динаміки станів; саме тому такими важливими в її ліриці є мотиви зміни, перетворення, нетотожності. Відповідно, тілесний досвід стає мовою, якою авторка говорить про драму самототожності, усвідомлення людиною себе в часі і часу в собі, про колізію стосунків Я та Іншого як причетність, що неодмінно впливатиме на автентичність і цілісність Я.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

5.


    Бровко, О.
    Жанрова матриця бестіарію в сучасній літературі / О. Бровко // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)754. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
жанрова матриця -- конструкт -- сучасна література -- каталогізація -- бестіарій
Анотація: Метою пропонованої розвідки є окреслення версій «bestium vocabulum», текстів-каталогів у конструктах сучасної прози. У статті увагу зосереджено на внутрішніх жанрових можливостях, які містить епічна форма, та виявах позажанрових зв’язків. Розглянуто художні трансформації бестіарію на основі сучасної прози, а також проблеми застосування цієї жанрової матриці в форматі літературної творчості Б. Карасу та Т. Малярчук. Подальше вивчення цієї проблематики надасть можливість глибше осягнути сутність жанрових трансформацій у сучасній літературі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

6.


    Черкашина, Т.
    "Французький роман" Фредеріка Беґбеде в контексті саморепрезентативної творчості письменника / Т. Черкашина // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)618. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
автобіографія -- подвійна нарація -- саморепрезентація -- автоміфологізація -- автопортрет -- автообраз
Анотація: У статті розглянута автобіографічна проза Фредеріка Беґбеде, одного з найвідоміших сучасних французьких письменників, творчість якого вимагає ґрунтовнішого літературознавчого вивчення. Основним об’єктом дослідження стала референційна автобіографія письменника «Французький роман», побудована за принципом подвійної оповіді – тоді і тепер. Значну увагу приділено специфіці саморепрезентації письменника, його моральному та фізичному автопортретові, представленим в автобіографії. Актуалізовано питання письменницької автоміфологізації. Подальше вивчення цієї проблематики дасть змогу краще осягнути сутність прозової письменницької саморепрезентації
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

7.


    Комаровська, І.
    Художній психологізм у прозі Якова Качури: традиції і новаторство / І. Комаровська // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)5183. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
соціалістичний реалізм -- художній психологізм -- естетична оцінка -- традиції і новаторство -- засоби характеротворення -- внутрішній монолог -- жіночі й чоловічі образи -- психоаналіз -- гендерна інтерпретація
Анотація: У статті порушено проблему естетичного поцінування прози кінця 20-30-х років ХХ ст. Пропонована студія є спробою актуалізувати дослідження епіки Якова Качури відповідно до теоретико-методологічних пошуків сучасної гуманітаристики. Розглянуто специфіку психологізму в малій прозі Якова Качури. Акцентовано, що відтворення внутрішнього світу персонажів, моделювання характерів відбувається через комбіноване застосування основних форм психологізму та притаманних їм засобів і художніх прийомів. Виявлено, що в творах Якова Качури соціально-політичні питання мають психологічний підтекст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

8.


    Сидоренко, Л.
    Моделі митця й орієнтири творчої самоідентифікації у драмі Я. Стельмаха "Синій автомобіль" / Л. Сидоренко // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)245. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
модель -- митець -- творча самоідентифікація -- метадрама -- інтертекстуаліьність
Анотація: У статті розроблено й обґрунтовано типологічні моделі образу митця. На матеріалі драми Ярослава Стельмаха «Синій автомобіль» увиразнено авторське ставлення до проблеми мистецтва. Ярослав Стельмах не тільки випробовує традиційні моделі творчої самоідентифікації та провокаційно пропонує нові, а й створює власну концепцію творчості й сучасного художника, який шукає свої екзистенціальні опори в перехідну епоху.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

9.


    Погребняк, І.
    Культурологічні концепти епістолярію Бориса Грінченка / І. Погребняк // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)3018. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
епістолярій -- листування -- культурологічні концепти -- комунікативні коди -- громадське -- приватно-особистісне
Анотація: У статті розглянуто провідні культурологічні концепти епістолярію Бориса Грінченка зі знаковими постатями кінця XIX – початку XX століть. Простежено тематичний діапазон листів, а саме: українська література, письменство, книговидання і національний театр. Визначено комунікативні коди листування, наголошено на поєднанні громадського та приватноособистісного забарвлення епістолярних діалогів, що дає змогу глибше осмислити культурні засади означеної доби, а також окреслити загальний пафос усього епістолярію – служіння українській національній ідеї.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

10.


    Поліщук, К.
    Поетика ремарки Івана Тобілевича / К. Поліщук // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)3174. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
драматургія -- ремарка -- класифікація та функція ремарок -- драматургічна майстерність
Анотація: Ремарки є важливим структурним елементом драматургії та єдиною формою авторського мовлення у творі. Виконуючи суто службову функцію ремарки водночас займають особливе місце у формуванні ідеї драматичного твору, особливо це стосується творів «нової драми». Драматургія Івана Тобілевича перебуває на шляху до «нової драми», а тому дослідження особливостей ремарок у його творах, з огляду на їхню роль та функції, вельми важливе. У статті систематизовані ремарки драматурга за їхнім розташуванням (внутрішньотекстові, позатекстові, дійові особи) та функцією (емоційні, дійові, адресні, описові, просторові). Характерними для Тобілевича є ремарки, які описують помешкання козаків та заможних селян; меншою мірою трапляються описи зовнішнього вигляду хат, дворів; зовсім відсутні пейзажні описи.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

11.


    Бітківська, Г.
    Гра в жанровій моделі літературного журналу: до постановки проблеми / Г. Бітківська // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)65. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
гра -- жанрова модель -- літературний журнал -- літературний жанр -- тематична рубрика -- інтермедіальний елемент
Анотація: У статті досліджено роль і значення ігрових стратегій в жанровій моделі літературного журналу. На матеріалі твору Б. Ейхенбаума «Мій часопис» («Мой временник») простежується ігрове поєднання тематичних рубрик та літературних жанрів у журнальному контексті. Визначено комунікативний потенціал інтермедіальних елементів, мовних ігор та експериментів із формою в тексті журналу. Запропоноване розуміння літературного журналу як тексту, цілісність якого забезпечується за допомогою ігрових стратегій, які можна простежити на жанровому, сюжетно-композиційному та стилістичному рівнях.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

12.


    Марчак, Т.
    Тематична палітра публіцистики Еллана-Блакитного / Т. Марчак // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)6314. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
публіцистика -- нація -- українізація -- літературно-мистецьке угруповання -- українська культура
Анотація: У статті зосереджено увагу на основних тематичних лініях публіцистичних творів Еллана-Блакитного, охарактеризовано погляди публіциста на соціально-економічний, культурно-просвітницький, національний розвиток України. Проаналізована публіцистика Василя Блакитного свідчить про її гостроту, проблемність, дискусійність, миттєву реакцію публіциста на нагальні проблеми часу. Наголошено, насамперед, на тому, наскільки успішно розвиваються закладені Блакитним традиції зрілого й результативного політичного мислення та ідейно-тематичне наповнення публіцистичних текстів. Звернено увагу на оригінальність тематики публіцистичних творів Еллана-Блакитного, які підводять читача до власних роздумів та осмислення гострих проблем суспільства, культури, мистецтва, політики, журналістики 1920-х рр. Стаття висвітлює соціальні та національні аспекти в умовах перехідного періоду розвитку українського суспільства. Також простежені процеси становлення та розвитку літературно-мистецького угруповання «Гарт», акцентовано на культурологічно-творчих аспектах діяльності об’єднання, представники якого працювали для відродження та формування національних духовних засад української державності
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

13.


    Вишницька, Ю.
    Сценарій протистояння в публіцистичних текстах: літературно-художній кластер / Ю. Вишницька // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)3145. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
концепт -- міфологічний сценарій -- міфологема -- публіцистичний дискурс -- семіотична модель -- субфрейм
Анотація: У статті зосереджено увагу на семіотичному моделюванні міфологічного сценарію протистояння в публіцистичному дискурсі. Наголошено, що сценарій протистояння «свій – чужий» реалізований у суспільно-політичному, колоніально / постколоніальному, гендерному / феміністичному, геокультурологічному, топографічному, освітянсько-науковому, літературнохудожньому, мистецькому дискурсах за допомогою міфологічних координат Іншого, Ворога, Чужого. Об’єктом є літературно-художній кластер, у якому виокремлюються базові фрейми «Національна ідентичність», «Самоідентичність», представлені концептами «Пам’ять», «Тілесність», «Мова», «Ім’я», «Міфотворчість». Вказані варіанти міфологічного сценарію протистояння – сценарії спротиву, вигнання, наближення / відсторонення до / від Чужого
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

14.


    Заєць, В.
    Морфолого-синтаксична деривація в художньому тексті (на матеріалі роману Г. Вдовиченко "Пів’яблука") / В. Заєць // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)985. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
дериватологія -- морфолого-синтаксичний спосіб словотворення -- частини мови -- конверсія -- ад’єктивація -- субстантивація -- прономіналізація
Анотація: У статті розглянуто особливості морфолого-синтаксичного способу словотворення на матеріалі сучасного літературного твору. Доведено ад’єктивацію дієприкметників, субстантивацію прикметників, дієприкметників, числівників, вигуків, прономіналізацію числівників усталеними зворотами. Установлено конверсію іменників у прислівники. Обґрунтовано значущість взаємопереходів у підсиленні експресивності, образності мовлення героїв твору, об’єктивного зображення подій, обставин життя. Уживання конверсії різних видів пояснюється гендерним фактором. Підтверджено вплив конверсії на стилістичні якості художнього твору, зокрема на гендерному рівні взаємопереходи використовуються для мовної експресії, виразності, образності. Перспективним видається використання в художньому стилі різних видів конверсії для посилення розповідної манери твору
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

15.


    Kolarzowa, R.
    Kultura Ukraińska, widziana przez granicę czyli odkrywanie obszarów niewiedzy / R. Kolarzowa // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)2820. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

16.


    Озджан, Х.
    Дзеркало Анатолії / Х. Озджан // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1, DOI 10.28925/2311-259X.2016(1)525 . - ISSN 2311-259Х

Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

17.


    Клічак, Г.
    Броніслава Волкова. Смерть як семіотична подія: Маха, Нємцова, Неруда, Грабал і Кундера / Г. Клічак // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1 . - ISSN 2311-259Х

Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

18.


    Луцюк, М.
    Юлія Кристева. Читати Біблію / М. Луцюк // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1 . - ISSN 2311-259Х

Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)