Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=У132280/2015/1<.>
Загальна кількість знайдених документів : 11
Показані документи с 1 за 11
1.


    Кушнірова, Л.
    Методичні поради В. І. Масальського щодо підвищення ефективності уроку мови / Лариса Кушнірова // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 2-5. - Бібліогр.: 8 назв.

Рубрики: Українська мова--Методична робота--Педагогічний досвід

Кл.слова (ненормовані):
підвищення ефективності уроку української мови -- завдання навчання української мови -- побудова уроку мови -- вимоги до уроку -- граматика -- добір вправ -- засоби унаочнення -- розвиток мислення й мовлення учнів
Анотація: У статті розглянуто методичні рекомендації відомого вітчизняного вченого-філолога і педагога В. І. Масальського (1896-1979) щодо підвищення ефективності уроку української мови. Показано погляди вченого на основне завдання навчального плану середньої школи з української мови, на побудову уроку й вимоги до нього, на добір вправ, засобів унаочнення, розвиток мислення й мовлення учнів тощо. На думку В. Масальського, різноманітна побудова уроку мови безпосередньо зумовлюється змістом граматичної теми, роботою над словом, настановою уроку, характером його частин (пояснення нового матеріалу, закріплення теоретичних знань, розвиток мови, закріплення практичних навичок, повторення правила, теми чи цілого розділу) і залежить від рівня підготовки учнів. Учений доводить, що кращі вчителі показують зразки влучного комбінування розповіді викладача, його пояснень, запитань до учнів, їхніх відповідей, тобто бесіди з учнями. Поради В. Масальського цікаві й цінні.

Всі примірники списані


Знайти схожі

2.


    Сидоренко, В.
    Лінгводидактичні засади навчання синтаксису й пунктуації української мови учнів 8-9 класів в умовах оновленої освітньої парадигми / Вікторія Сидоренко // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 6-13. - Бібліогр.: 12 назв.

Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Пунктуація--Методика

Кл.слова (ненормовані):
неперервна мовна освіта -- синтаксис комунікативний -- синтаксична компетентність -- пунктуаційна компетентність -- інноваційна методика навчання синтаксису й пунктуації -- етапи навчання синтаксису -- компетентнісний підхід -- особистісно-зорієнтований підхід -- діяльнісний підхід -- акме-синергетичний підхід -- діяльнісний результат неперервної мовної освіти -- пунктуація
Анотація: Стаття присвячена розробленню теоретико-методологічних засад навчання синтаксису й пунктуації української мови учнів 8-9 класів відповідно до інноваційних суспільних та освітніх викликів. описано етапи навчання синтаксису й пунктуації української мови в загальноосвітній середній школі. Схарактеризовано інноваційні підходи до формування синтаксичної й пунктуаційної компетентностей учнів 8-9 класів. Конкретизовано лінгводидактичні принципи, форми й прийоми навчання українського синтаксису й пунктуації на засадах компетентнісного, особистісно зорієнтованого і діяльнісного підходів.Уточнено зміст понять "синтаксична компетентність", "пунктуаційна компетентність".

Всі примірники списані


Знайти схожі

3.


    Голуб, Н.
    Мовленнєві жанри на уроках української мови у 8-9 класах / Ніна Голуб // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 13-18. - Бібліогр.: 15 назв.

Рубрики: Українська мова--Методика мовлення

Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- теорія мовленнєвих жанрів -- мовленнєвий жанр -- комунікативна ситуація -- комунікативна поведінка -- фактичні мовленнєві жанри -- мовна особистість
Анотація: У статті обгрунтовано доцільність уведення мовленнєвих жанрів у практику навчання української мови учнів загальноосвітньої школи, проаналізовано наявні класифікації мовленнєвих жанрів. На основі аналізу наукової літератури дібрано й згрупованомовленнєві жанри для апробування їх на уроках української мови. З огляду на провідну діяльність учнів визначеного віку, запропоновано передусім три групи фатичних жанрів (жанри, що сприяють налагодженню гармонійних стосунків; жанри, що погіршують міжособистісні стосунки; жанри, що сприяють підтриманню й розвиткові добрих взаємин), розроблено алгоритм упровадження їх у мовленнєву практику учнів 8-9 класів й рекомендації щодо реагування на жанри другої групи.

Всі примірники списані


Знайти схожі

4.


    Дяченко, С.
    Михайло Коцюбинський - імпресіоніст (вивчення новели "Іntermezzo" в 10-му класі загальноосвітньої школи) / С. Дяченко, М. Музика // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 19-23. - Бібліогр.: 2 назв.

Рубрики: Українська література

Кл.слова (ненормовані):
тип аналізу літературного твору -- мета -- тип і вид уроку української літератури -- особливості індивідуального стилю письменника -- художня форма -- імпресіонізм -- особливості імпресіонізму -- новела
Анотація: Специфіка вивчення творчості Михайла Коцюбинського в старшій школі полягає в реалізації завдання остаточного перетворення учня-читача на активного читача-дослідника. Завдання, які найкраще допомагають реалізувати цю мету, мають переважно проблемно-пошуковий характер. Проблемно-стильовий тип аналізу художнього твору допоможе не лише глибоко проникнути у зміст творів митця, а й зазирнути в потаємні куточки його душі і творчої майстерні.
Дод.точки доступу:
Музика, М.
Коцюбинський, Михайло Михайлович (український письменник, громадський діяч ; 1864-1913) \про нього\


Всі примірники списані


Знайти схожі

5.


    Яценко, Т.
    Тенденції розвитку шкільної літературної освіти в Україні дореформеного періоду (1970-1984 рр.). Ч. 1 / Таміла Яценко // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 24-29. - Бібліогр.: 14 назв.

Рубрики: Українська література--Шкільна літературна освіта

Кл.слова (ненормовані):
загальноосвітня школа -- методика навчання -- українська література -- тенденція -- аналіз художнього твору -- самостійна пізнавальна діяльність учнів -- інтелектуалізація уроку літератури
Анотація: У статті подано історико-логічний розгляд методичних надбань української педагогічної науки, в якому розкрито умови становлення та особливості розвитку тенденцій навчання літератури в школі дореформеного періоду (1970-1984 рр.). Простежено функціонування традиційних і формування новаторських методичних ідей, зокрема щодо методики вивчення художнього твору та теорії літератури в школі, психології читання і розуміння художнього твору, специфіки виразного читання, розвитку самостійності й творчої активності учнів на уроці літератури, застосування системи навчальних завдань та розвитку мислення учнів-читачів, шляхів і засобів інтелектуалізації уроку літератури, естетичного розвитку школярів засобами художнього слова.

Всі примірники списані


Знайти схожі

6.


    Балагура, Т.
    Диктанти з лінгвістичним завданням на шевченкознавчому матеріалі (до 200-річчя з дня народження Т. Г. Шевченка) / Тетяна Балагура // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 30-36. - Бібліогр.: 4 назв.

Рубрики: Українська література

   Українська мова--Диктанти


Кл.слова (ненормовані):
шевченкознавчий матеріал -- лінгвістичні завдання -- диктанти
Анотація: Автором дібрано тексти з лінгвістичним завданням на основі шевченкознавчого матеріалу (за дослідженнями Н. Орлової, О. Пономаренко, Д. Степовика). Окрім розв'язання суто лінгвістичних питань, цей матеріал допоможе учням глибше ознайомитися із життям і творчістю Кобзаря, підготуватися до іспитів та ЗНО. Розраховано на учнів старших класів, студентів і вчителів.
Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (український поет, письменник, художник, громадський та політичний діяч ; 1814-1861) \про нього\


Всі примірники списані


Знайти схожі

7.


    Коврігіна, Л.
    Сюжет і композиція як засоби вираження авторського задуму в романі "Людолови" Зінаїди Тулуб / Лілія Коврігіна // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 37-41. - Бібліогр.: 9 назв.

Рубрики: Українська література--Тулуб Зінаїда

Кл.слова (ненормовані):
композиція -- жанр -- сюжет -- історія -- роман -- проза
Анотація: У статті досліджуються проблеми сюжетної та композиційної площин історичного роману "Людолови" Зінаїди Тулуб, написаного в 30-х рр. XX ст. У внутрішній структурі твору виявлено багатоаспектниий конфлікт, розв'язання якого на рівні сюжетно-фабульного часу допомогло Зінаїді Тулуб глибоко і багатогранно відтворити зміст минулої епохи, складні суперечності і проблеми в історії декількох народів, звернутися до національних, державотворчих питань українського народу і вміло спроектувати їх на сучасність, таким чином провівши сміливі паралелі між історичним минулим та авторським сьогоденням.
Дод.точки доступу:
Тулуб, Зінаїда Павлівна (українська письменниця, подолянка ; 1890-1964 )


Всі примірники списані


Знайти схожі

8.


    Цінько, С.
    Глухівський період життя Олександра Довженка: неопубліковані спогади Ірини Коваль / Світлана Цінько, Людмила Кузьменко, Юрій Коваль // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 42-44. - Бібліогр.: 2 назв.

Рубрики: Українська література--Довженко О.

Кл.слова (ненормовані):
глухівський період життя О. Довженка
Анотація: У статті висвітлено маловідомі факти з глухівського періоду життя Олександра Петровича Довженка, зокрема, подано спогади про знайомство з юним Сашком Довженком глухівської гімназистки Ірини Коваль. Матеріали статті стануть у нагоді як учителям української мови та літератури, так і студентам педагогічних вишів, літературознавцям та всім, хто цікавиться сторінками життя славетних українців.
Дод.точки доступу:
Довженко, Олександр Петрович (укр. кінорежисер, письменник, один із основоположників рад. кінематографії. ; 1894-1956 рр.) \про нього\
Коваль, Ірина Андрієвна \про неї\


Всі примірники списані


Знайти схожі

9.


    Задорожний, В.
    Мовознавчі мініатюри / Василь Задорожний // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 45-49

Рубрики: Українська мова--Літературна мова

Кл.слова (ненормовані):
літературна мова -- літературне мовлення -- літературна норма -- літературно-нормативний -- польсько-російська українська мова
Анотація: Серія мовознавчих мініатюр присвячена пекучій і, на жаль, хронічно актуальній проблемі українського мовлення, власне, його культури, тобто відповідності його тому, що становить літературно-нормативний стандарт української мови. проблема ця не тільки важлива, вона нині ще й вельми дражлива, адже через невибагливе мовлення руйнівні для мови елементи потрапляють у саму літературну мову, знецінюючи її як засіб вислову думки, засіб її плекання... Це пропозиція звернути увагу, задуматися, поміркувати, не пройти повз слово. Повз нашу мову.

Всі примірники списані


Знайти схожі

10.


    Омельчук, С.
    Нормативність у структурі сучасного наукового тексту педагогічного спрямування / Сергій Омельчук // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 49-61. - Бібліогр.: 20 назв.

Рубрики: Мовознавство--Мовлення наукове

   Українська мова--Наукові дослідження


Кл.слова (ненормовані):
наукове дослідження -- культура наукового мовлення -- мовна норма
Анотація: У статті проаналізовано типові порушення граматичних, орфографічних,лексико-семантичних норм, зафіксованих у дисертаціях та авторефератах на здобуття наукових ступенів кандидата та доктора педагогічних наук. Запропоновано рекомендації щодо унормування українського терміновживання, словотворення, написання й граматичної кваліфікації загальнонаукової й вузькоспеціальної термінології в царині педагогіки.

Всі примірники списані


Знайти схожі

11.


    Столяр, З.
    У національному університеті "Острозька академія" обговорили назрілі питання української лінгвістики й лінгводидактики / Зоя Столяр // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 1. - С. 62-64

Рубрики: Українська мова--Конференції

Кл.слова (ненормовані):
культура української мови -- мовлення -- лінгводидактика
Анотація: Огляд доповідей на IV Всеукраїнській науково-практичній конференції "Актуальні проблеми культури української мови і мовлення", що відбулася 6-7 листопада.

Всі примірники списані


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)