Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=кібервразливості<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Показані документи с 1 за 2
1.


    Мальцева, Ірина Робертівна.
    Аналіз методик оцінки кіберстійкості критичної інфраструктури / І. Р. Мальцева, Ю. О. Черниш, В. В. Овсянніков // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2021. - N 12. - С. 29-35, DOI 10.28925/2663-4023.2021.12.2935. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
кібервразливості -- кіберзброя -- кіберпростір -- кіберстійкість -- критична інфраструктура -- об’єкти критичної інфраструктури
Анотація: Доступність критичної інфраструктури через кіберпростір, ставить забезпечення національної безпеки в залежність від ступеня її захищеності. Критична інфраструктура це безліч автоматизованих систем управління, за допомогою яких забезпечується взаємодія інформаційно-телекомунікаційних мереж, які вирішують завдання державного управління, питання обороноздатності, проблем безпеки та правопорядку та ін. Захищеність критичної інфраструктури безпосередньо залежить від володіння відповідними структурами новими видами зброї, від ступеня її ефективності, методів використання і засобів захисту від такої ж зброї ворога. Необхідно вирішити питання здійснення дієвого протиборства в кіберпросторі.Аналіз проблем в розробці методик оцінки функціональної стійкості критичної інфраструктури в умовах кібернетичного протиборства потребує визначення базових методів і критеріїв, які можуть бути застосовані в Україні для оцінки стійкості обєктів критичної інфраструктури. Кібернетична зброя, що здійснює деструктивні інформаційні впливи, не є зброєю в класичному сенсі, тому що не провадить фізичне ураження об'єкта атаки, а переводить його інформаційні та автоматизовані системи управління в кризовий режим функціонування. Процес протидії двох і більше сторін, в такому вигляді, є кібернетичним протиборством, що реалізовується при використанні спільного загального ресурсу –глобального інформаційного простору.На процес управління критичною інфраструктурою, кібернетичне протиборство накладає додаткові вимоги, щодо забезпечення сталого функціонування критичної інфраструктури. Стійкість при цьому є інтегральною властивістю, невід'ємно пов'язаною із середовищем функціонування. Кіберстійкість є інтегральним показником і визначається кібернадійністю, яка відображає можливість виконувати свої завдання в складній системі управління критичною інфраструктурою в умовах інформаційних деструктивних впливів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Черниш, Юлія Олександрівна
Овсянніков, Вячеслав Володимирович


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

2.


    Трофименко, Олена Григорівна.
    Кіберзагрози в освітньому секторі / О. Г. Трофименко, Н. І. Логінова, С. Ю. Манаков // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2022. - N 16. - С. 76-84, DOI 10.28925/2663-4023.2022.16.7684. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
кіберризики -- кібервразливості -- кіберзагроза -- кібератака -- кіберзахист -- кібербезпека -- освітній сектор
Анотація: Внаслідок переходу до дистанційного та гібридного навчання, спочатку через пандемію COVID-19, а тоді через російський напад і масштабну війну, освітній сектор України стикнувся з широким спектром кіберзагроз. Усвідомлення цих загроз може допомогти університетам та їхнім співробітникам захистити себе та своїх студентів від цих уразливостей. З’ясовано, що у закладах вищої освіти циркулюють великі обсяги персональних даних і фінансової інформації про студентів, викладачів та співробітників, а також інформації про наукові дослідження. Це робить їх привабливою мішенню для кіберзлочинців. У статті проаналізовано кіберзагрози у секторі вищої освіти. Проведено класифікацію найпоширеніших кіберзагроз у секторі вищої освіти. З’ясовано, що людський фактор, тобто помилки співробітників або студентів через необізнаність або зневажання елементарними правилами кібергігієни лежать в основі більшості успішно реалізованих кібератак. Дослідження ознак кіберзагроз в галузі освіти дозволив розділили їх за дев’ятьма критеріями: загрози на пристрої IoT, загрози через людський фактор, крадіжка персональних даних, програми-вимагачі або зловмисне програмне забезпечення, фінансова вигода, шпигунство, фішинг, DDoS-атаки, загрози на CMS. Реалізована у роботі класифікація загроз кібербезпеці в галузі освіти сприятиме чіткому їх розумінню і специфіки за тією чи іншою ознакою. Знання основних загроз освітніх мереж і систем, розуміння поширених способів злому і витоків конфіденційних даних студентів, викладачів та інших співробітників дозволить вибирати й застосовувати навчальним закладам найбільш ефективні інструменти і стратегії на всіх рівнях кіберзахисту. Кібербезпека є спільною відповідальністю для всіх, а її успіх залежить від обізнаності про мотиви та методи зловмисників, дотримання належної кібергігієни кожним та контролем за дотриманням вимог
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Логінова, Наталія Іванівна
Манаков, Сергій Юрійович


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)