Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=раси<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Показані документи с 1 за 6
1.
572
С 28


    Сегеда, Сергій.
    Основи антропології : навчальний посібник / С. Сегеда. - Київ : Либідь, 1995. - 205 с. - ISBN 5-325-0531-6 : 15.00 грн., 1.33 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Антропологія--Навчальні видання

Кл.слова (ненормовані):
антропогенез -- расизм -- раси -- походження людини

Примірників всього: 3
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1),
Фаховий коледж «Універсум» (2)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1),
Фаховий коледж «Універсум» (2)

Знайти схожі

2.
572
Р 59


    Рогинский, Я. Я.
    Антропология [Текст] : учебник / Я. Я. Рогинский, М. Г. Левин. - 3-е изд., доп. и перераб. - Москва : Высшая школа, 1978. - 528 с.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Антропологія--Навчальні видання для вищих навчальних закладів

Кл.слова (ненормовані):
морфологія людини -- походження людини -- раси
Дод.точки доступу:
Левин, М. Г.

Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище
Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.
908(075)
К 78


   
    Країнознавство: теорія і практика [Текст] : підручник / Львівський національний університет імені Івана Франка. - Київ : Центр учбової літератури, 2016. - 527 с. - ISBN 978-611-01-0288-9 : 322.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Країнознавство--Краєзнавство--Географія--Культура--Підручники для вищих навчальних закладів

Кл.слова (ненормовані):
народонаселення -- клімат -- державний устрій -- раси
Дод.точки доступу:
Львівський національний університет імені Івана Франка


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)

Знайти схожі

4.


    Шимчишин, М.
    Реалії пострасової Америки в романі М. Томаса "Пропащий" / М. Шимчишин // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 2. - С. 51-56, DOI 10.28925/2311-259x.2021.2.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
пострасова Америка -- роман «Пропащий» -- расова ідентичність -- расовий Інший -- інтертекстуальність
Анотація: Актуальність та новизна запропонованої статті полягає у використанні теоріи пострасовості для осмислення постмодерної суб’єктності. Мета статті – проаналізувати роман М. Томаса «Пропащии » крізь постідентичнісну герменевтику. Увагу акцентовано на расовіи ідентичності в реаліях сучасного американського суспільства. Предмет наукової праці становить расова ідентичність у контексті сучасної політики так званої «расової толерантності». В украї нському літературознавстві творчість М. Томаса мало вивчена, так само, як і теорії пострасовості. У статті використано методи прискіпливого читання, герменевтичнии та культорологічнии . Зроблено висновок, що роман Маи кла Томаса «Пропащии » належить до корпусу тих текстів, які розвінчують політичнии конструкт пострасової Америки. Роман по-новому акцентує змалювання расових відносин у США, питання класової стратифікації , доступу до освіти, загального блага і врешті кризу американської мрії . Крім того, підкреслено нове розуміння самості чорношкірих, а саме відхід від ідеї расового покликання чи визначної місії афро-американців у подоланні упослідження. Через модус резистентності головного персонажа до запропонованих и ому моделеи поведінки передано намагання оповідача знаи ти своє місце у світі и при цьому не наслідувати суспільні ролі, визначені ідеологією владної білої більшості. Форма внутрішнього монологу допомагає зосередитися на минулому оповідача, яке він постіи но переглядає. Автор описує приховані, а іноді и справді невидимі, але відчутні для расового Іншого, дискримінаціи ні практики. Прагнення головного персонажа самовиразитися і при цьому не відповідати тим сподіванням, які традиціи но покладалися на представників и ого раси становить основну проблематику роману. Бути собою в реаліях тоталітарних дискурсів не зовсім просто, хоча і можливо.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

5.


    Яковенко, І.
    Афро-американська історія у збірці поезій Наташі Третевей "Вітчизняна гвардія" / І. Яковенко // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 4. - С. 224-230, DOI 10.28925/2311-259x.2021.4.4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
афро-американська поезія -- Громадянська війна у США -- сонет -- елегія -- пастораль
Анотація: Актуальність та новизна розвідки полягають у зверненні до проблеми реконструювання історії США у поетичній збірці «Вітчизняна гвардія» («Native Guard») сучасної американської письменниці Наташі Третевеи . Попри те, що письменниця є знаною культурною постаттю в американській літературі та лауреатом Пулітцерівської премії , в українській американістиці ї ї творчість ще не була предметом наукового розгляду. У статті застосовано методологічні підходи афро-американських студіи та критичної теорії раси з метою проаналізувати принципи художньої реконструкції участі полку афро-американців у складу армії північних штатів у Громадянськіи віи ні у США та дослідити репрезентацію расових конфліктів американського Півдня у збірці поезіи Н. Третевеи «Вітчизняна гвардія». Результатами дослідження є такі висновки: у літературній творчості письменниця прагне осмислити колоніальний спадок минулого, подолати історичну «амнезію» і заповнити прогалини національної культурної пам’яті, увічнивши афро-американськии полк у книзі «Вітчизняна гвардія». Поєднуючи автобіографічнии та історичнии наративи, Наташа Третевеи експериментує у царині класичних жанроформ європейських літератур — віланели, елегії , паліндрому, пасторалі, сонета. Поетеса трансформує сонет у неримований та блюзовии , позначений численними повторами, а жанр пасторалі перетворює на діалог із поетами американського Півдня, акцентуючи увагу на проблемах расової нерівності. У центральніи частині збірки — вінку сонетів, що у поетичніи формі відтворюють щоденникові записи полковника гвардії афро-американців Луї зіани Натана Деніелза, використовуючи образ-маску учасника Громадянської війни та спираючись на архівні матеріали, Третевеи розмірковує про зневажливе ставлення до «чорної » гвардії , знецінення ї ї віи ськового внеску та людські втрати афро-американського полку і здіи снює «нове творення» історії американського Півдня, вписуючи забуті імена та відкриваючи нові перспективи історичного процесу. Творчии доробок сучасної письменниці позначений прицільною увагою до проблем історичної пам’яті та лакун в історії США, пов’язаних із колоніальним минулим та інститутом рабовласництва. Перспективними є подальші дослідження художньо-стильового новаторства поетичних збірок Наташі Третевеи — «Хатня робота», «Офелія на фотографіях Беллока», «Раб», «Пам’ятник: Нові та вибрані поезії », а також дослідження фікціональності та автофікціональності у документальних та автобіографічних творах письменниці «Меморіел Драи в: Спогади дочки», «Після урагану Катріна: Роздуми на березі проливу Міссісіпі»
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

6.


    Ebo, S.
    Restoring the African origins of philosophy = Відновлення африканського походження філософії / S. Ebo // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 5. - P9-16. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
африканська філософія -- Єгипет -- себа -- антична філософія -- Іонія -- Мілет -- Фалес -- Піфагор -- Арістотель
Анотація: У статті підіймається питання про генезу філософії. Метою статті є доведення африканських, зокрема єгипетських, джерел античної філософії. Розповсюдженим стереотипом сучасності є те, що філософія виникла в Мілеті, що підтверджується постаттю Фалеса, першої людини, яка начебто займалася формальною філософією. Проте мало хто звертає увагу, що Фалес сам навчався філософії в Єгипті. Саме в Єгипті, під впливом Ефіопії, за тисячу років до Фалеса виникло та культивувалося раціональне ставлення людини до світу, яке отримало назву "себа" (мудрість), звідси - Софія еллінів. Серед відомих філософів Стародавнього Єгипту були Тот, Аменхотеп, Імхотеп, Птахотеп, Аменехат, Мерікаре, Дуаф, Ехнатон. У Фівах (Люксорі) функціонував потужний інтелектуальний центр Васе, протоаналог європейських університетів, в якому навчалися Фалес, Анаксімандр, Піфагор, Сократ, Платон, Арістотель, Гіппократ, Евклід, Солон, Діодор, Евріпід, Архімед та інші. Те, що Піфагор назвав "філософією", насправді було "любов'ю до себи" (єгипетської мудрості) і в умовах Греції було контркультурою. Розповсюдження "себи" в Іонії, яка свого часу була провінцією Єгипту, сприяло проникненню ідей єгипетських мудреців до Європи. Грецькі філософи були лише популяризаторами вчення африканського походження. У статті аналізуються особливості взаємодії еллінської та єгипетської культур. Називаються події, що призвели до занепаду і остаточного зникнення філософії в Єгипті, включаючи завоювання Александра Македонського, християнський вплив та поширення ісламу. Вказується на соціально-політичні причини, які в ХІХ столітті обумовили змову західних авторів щодо замовчування доказів африканського походження філософії та, навпаки, розповсюдження тези про "апильність африканського інтелекту" і принципову нездатність представників чорної раси до філософування. Автор закликає до відновлення історичної справедливості та визнання африканського пріоритету у виникненні філософії
Дод.точки доступу:
Ебо Сократ


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)