Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (5)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=тяглість<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Показані документи с 1 за 8
1.


    Ададуров, В. В.
    Теоретичні засади та методологія вписування української історії в європейський контекст (погляд історика-всесвітника) / В. В. Ададуров // Український історичний журнал : науковий журнал. - 2013. - N 2 (509) березень - квітень. - С. 4-23 . - ISSN 0130-5247

Рубрики: Історія--культура

   Історія--Релігія


Кл.слова (ненормовані):
метенаратив -- інкультурація -- тяглість

Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (19.08.2013р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)


Знайти схожі

2.
Шифр: Л580023252/2019/13
   Журнал

Літературний процес: методологія, імена, традиції [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Філологічні науки/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Назва з титул. екрана. - Виходить двічі на рік
2019р. № 13
Зміст:
Бокшань, Г. І. Тілесна ідентичність у романі Богуміла Грабала «Я обслуговував англійського короля» / Г. І. Бокшань. - С.3-8
Кл.слова: бінарні опозиції, раблезіанські традиції, гротеск
Васильєв, Є. М. Жанрова конверсія у сучасній європейській драматургії / Є. М. Васильєв. - С.9-17
Кл.слова: драма абсурду, конверсія, драматургія
Гайдаш, А. В. До питання дефініції літературознавчої геронтології / А. В. Гайдаш. - С.21-26
Кл.слова: ейджизм, евфемізм, старіння
Гребенюк, Т. В. Читач у стані невизначеності: процес рецепції художнього твору в контексті теорії можливих світів / Т. В. Гребенюк. - С.27-33
Кл.слова: фокалізація, невизначеність, наносмисли
Кизилова, В. В. Авторська казка як джерело гендерної ідентичності (на прикладі циклу Марини Павленко «Півтора бажання. Казки з Ялосоветиної скрині)» / В. В. Кизилова. - С.34-39
Кл.слова: гендерна ідентичність, фемінність, маскулінність
Лисанець, Ю. В. Смислотворчий потенціал мовчання у сучасному літературно-медичному дискурсі / Ю. В. Лисанець. - С.40-43
Кл.слова: рецептивний ресурс, наратор
Свербілова, Т. Г. Літературна компаративістика: від порівняльних медіа-культурних студій до трансмедіальної наратології / Т. Г. Свербілова. - С.44-53
Кл.слова: інтермедіальність, медіа-культурні, крос-дисциплінарні
Стежко, С. О. Особливості агітаційної п’єси початку ХХ століття / С. О. Стежко. - С.44-53
Кл.слова: п’єса-агітка, персонаж, концепція минулого
Астрахан, Н. І. Жанрова природа роману Карела Чапека «Війна з саламандрами» / Н. І. Астрахан. - С.59-65
Кл.слова: гуманізм, романна форма, поліфонія
Бабенко, В. О. Тяглість традиції, закономірності поетичних прийомів, переосмислення канонічного канону dell’arte. Жанрова трансформація commedia civile rusticale y commedia dell’arte (італійська драматургія) / В. О. Бабенко. - С.66-72
Кл.слова: буфонада, імпровізація, comedia dell’arte
Брень, В. В. Теоретична і практична універсальність мотивів пам’яті і забуття в літературі / В. В. Брень. - С.73-78
Кл.слова: травма, дискурс, забуття
Бишенко, Т. І. Феномен тілесності в сучасній українській романістиці / Т. І. Бишенко. - С.79-83
Кл.слова: модуси перцепції, сексуалізація, гендер
Василюк, Є. І. Мотив сну в "Уліссі" Дж. Джойса, "Мьорфі" С. Беккета і "Третьому поліцейському" Ф. О’брайена / Є. І. Василюк. - С.84-90
Кл.слова: діамбулічний, сновида, танатологічний мотив
Васьків, М. "Французькі листи" Ісмаїла Ґаспринського як мандрівні нариси / М. Васьків. - С.91-97
Кл.слова: мандрівний нарис, мусульмани, поліжанровість
Випасняк, Г. О. Місця і «не-місця» у прозі С. Жадана / Г. О. Випасняк. - С.98-102
Кл.слова: простір, не-місця, хронотоп
Вощенко, О. І. Проблема типологічного ряду химерної прози та романістика В. Міняйла / О. І. Вощенко. - С.103-108
Кл.слова: химерна проза, жанрова домінанта, пафос
Горболіс, Л. М. На початку і наприкінці часів» Павла Ар’є: інтермедіальний аспект осмислення / Л. М. Горболіс. - С.109-113
Кл.слова: паратекстуальність, образ, деталь
Ігошев, К. М. Концепція «простого життя» Г.Д. Торо / К. М. Ігошев. - С.114-118
Кл.слова: відлюдництво, усамітнення, самовдосконалення
Семіх, К. Семіх К. / К. Семіх. - С.119-125
Кл.слова: хронотоп, топос міста, екзистенціали
Маланій, Н. І. Питання дизабілиті у світлі просвітницьких ідей Європи XVII — XVIIІ століть / Н. І. Маланій : 126-131
Кл.слова: ненормативна тілесність, просвітництво, атеїзм
Подвишенний, О. А. Онтологія українського письменника-вигнанця в мемуарах Уласа Самчука «П’ять по дванадцятій: записки на бігу» / О. А. Подвишенний. - С.132-137
Кл.слова: окциденталізм, дегуманізація, мемуари
Рибалка, І. С. Чоловічі образи у оповіданнях Б. Ерскін / І. С. Рибалка. - С.138-143
Кл.слова: гендер, тип образу
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1)
Прим.5 (Ф3) зайнятий

Знайти схожі

3.
94(477)
Ш 89


    Штепа, Павло.
    Московство: його походження, зміст, форми й історична тяглість / П. Штепа. - Видання третє. - Дрогобич : Видавнича фірма "Відродження", 2000. - 350 с. - ISBN 966-538-054-0 : 100.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Історія--Україна--Російська імперія--Популярні видання

   Росія--Історія -- Популярні видання
Кл.слова (ненормовані):
російська імперія -- винекнення -- розвиток -- занепад -- українська держава -- визвольні змагання народу -- незалежність

Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

4.


    Насмінчук, І.
    Концепт "свій/чужий" у публіцистиці Олега Чорногуза / І. Насмінчук // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 1. - С. 48-52, DOI 10.28925/2311-259x.2019.1.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
публіцистика -- концепт -- свій -- чужий -- іронія -- сарказм -- традиція -- ментальність
Анотація: У статті на матеріалі збірки О. Чорногуза «Діти колонії» досліджується публіцистичний контекст дихотомії «свій/чужий», яка реалізується в етнічній, соціальній і міфологічній площинах і особливо актуалізується в умовах новітніх викликів, перед якими наразі стоїть Україна. Досліджуваною проблемою є розширення функціонування опозиції «свій/чужий» із етнічної, національної, релігійної сфери на сферу соціальну. Мета статті полягає в окресленні ідейно-естетичної значущості художньої опозиції «свій/чужий» в публіцистичному тексті. У результаті дослідження виявлено, як у конкретному публіцистичному тексті поєднуються традиції суспільного розуміння концепту «свій/чужий» з індивідуально-авторським підходом. Перевага надається семантичному полю «чужий», репрезентованому вітчизняним і зарубіжним політикумом. Акцентується увага на іронічних, сатиричних, саркастичних прийомах образності. Бінарну опозицію «свого/чужого» письменник інтерпретує з погляду особистого досвіду, почерпнутого зі спогадів батьків, односельців, а також із наполегливих студій над вітчизняними та інонаціональними документами. Письменник здійснює історичні та політичні екскурси, використовуючи іноземні джерела, включаючи російську, що стає запорукою об'єктивної оцінки соціальних процесів як в Україні, так і за її межами протягом довгої історії. Новизна дослідження повʼязана із реконструкцією світоглядно-естетичної концепції автора, згідно з якою опозиція «свій/чужий» стає маркером розрізнення на ментальному, психологічному, соціальному рівнях. Практичне значення дослідження полягає в тому, що виявлена система диференціації «свій/чужий», запропонована Олегом Чорногузом, може бути успішно використана як механізм національної ідентифікації, повернення до національних першоджерел, консолідації на основі національної приналежності в умовах глобалізаційних викликів сучасності. Зроблено висновок, що іронічні пасажі Чорногуза мають глибоку національну основу, підтверджують тяглість традиції, вони закріплені у досвіді народу, його характері і темпераменті.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

5.


    Срібняк, І.
    Український аматорський театр у таборі інтернованих військ УНР Стшалково, Польща, очима театральних критиків, серпень 1921 — липень 1922 рр. (за матеріалами часопису "Промінь") / І. Срібняк // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 2. - С. 48-60, DOI 10.28925/2311-259x.2020.2.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
театр -- вистава -- п’єса -- артист-аматор -- табір інтернованих
Анотація: У статті и деться про діяльність украї нського аматорського театру в таборі інтернованих Віи ськ УНР Стшалково, Польща, на сцені якого щотижнево виставлялись дві-три п’єси, що належали до класики украї нської та світової драматургії . Метою дослідження є осмислення ролі театру в формуванні духовно-світоглядних ідеалів таборян, що передбачає аналіз репертуару аматорських гуртків, критичної рецепції вистав та реконструкції ціннісної мотивації груп украї нського вояцтва. Для ефективної реалізації мети були застосовані історичнии метод, аналіз джерел та синтез. У результаті дослідження було встановлено, що вистави готувались кількома мистецько-артистичним гуртками (трупами), між якими мала місце неформальна конкуренція. Така ситуація сформувала традицію критичного оцінювання вистав та розміщення суджень критиків на шпальтах таборової «живої » газети «Промінь». При цьому є важливим зазначити, що критики не упускали нагоди вказати на недоліки або навпаки — відзначити маи стерність гри артистів під час вистав. Виступи таборових драматично-мистецьких колективів мали важливе значення для піднесення морального духу інтернованих, задовольняючи водночас ї хні ностальгічні почуття за власною домівкою та рідним краєм. Переважна більшість вистав була національною за змістом та духом (всі без винятку п’єси готувались до постановки украї нською мовою), сприяючи в такии спосіб духовніи консолідації інтернованого вояцтва. Важливим було и те, що таборяни шукали і знаходили власне оригінальне вираження свої м мистецьким пошукуванням, роблячи в такии спосіб свіи внесок у скарбницю украї нської та європеи ської культури. Значення украї нського театру в Стшалково полягало в тому, завдяки виконавськіи маи стерності акторів-аматорів, украї нськіи пісні та музиці, які звучали у виставах, серед польського суспільства закріплювалась позитивне сприи няття УНР та украї нців як частини європеи ського політичного та національно-культурного простору. Новизна дослідження полягає у введені до наукового обігу масиву відомостеи про аматорські театральні гуртки в середовищі інтернованих вояків та критичну рецепцію ї хньої діяльності. Практичне значення дослідження полягає у тому, що и ого результати доводять тяглість украї нської національної драматургічної традиції .
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

6.


    Кавун, Л.
    Тема пам’яті й тотожності в сучасній українській прозі / Л. Кавун // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 1. - С. 1-7, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
сучасна українська література -- тотожність -- пам’ять -- тяглість -- ідентичність -- роман
Анотація: Актуальність дослідження зумовлена необхідністю висвітлення питань памʼяті й тотожності в умовах глобалізації , деколонізації , загострення росіи сько-украї нської війни, активізації пошуків національної й індивідуальної ідентичності, зокрема засобами художнього слова. Об’єкт дослідження становлять художні тексти украї нської літератури початку ХХІ століття, які фіксують пам’ять, порушують проблеми тотожності и історичної тяглості. Епічнии вимір проблеми наи повніше репрезентують романи Тані Малярчук «Забуття», Софії Андрухович «Амадока», Марії Матіос «Букова земля». Предметом студії є індивідуальна та групова пам’ять і тотожність, свого часу штучно витіснена із національного наративу й зумисне перервана диктаторським радянсько-росій ським режимом. Мета дослідження — проаналізувати художню реконструкцію памʼяті і тотожності украї нців у вітчизняній літературі початку ХХІ століття, зʼясувати інструменталізацію памʼяттєвих смислів і ролі памʼятання/забування. У результаті дослідження за допомогою герменевтичного методу простежуємо художню інтерпретацію пам’яті в контексті інтенсивного осмислення місця і ролі українців у розгортанні сюжету історії , повернення їм почуття індивідуальності, і просто неповторності, інтегральності і тяглості (тобто сталості). Роман «Забуття» Тані Малярчук оповідає про пам’ять та місце сучасної людини в постколоніальному украї нському просторі, про усвідомлення нею зв’язку і спадкоємності минулого, теперішнього і маи бутнього. Роман Софії Андрухович «Амадока» обертається навколо історії чотирьох поколінь різних епох і об’єднании темою розриву пам’яті, традиції , часу, простору. Вдалу спробу позитивного опрацювання пам’яті й тотожності на матеріалі історії Буковини XVIII–XXI ст. здіи снила Марія Матіос у романі «Букова земля». Окрім спільної мети — викриття радянської псевдопам’яті й (від)живлення питомої української тотожності, автори порушують проблеми регіональної специфіки суспільного сприйняття і розвінчування радянсько-російських міфів щодо СРСР. Перспективами дослідження теми пам’яті й тотожності є відтворення всієї палітри смислових ресурсів, зашифрованих в українській літературі. Це може стати способом звільнення з-під влади міфів російської імперії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

7.


    Харлан, О.
    Топос Аркадії в українській і польській прозі міжвоєнного двадцятиліття / О. Харлан // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2014. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
топос -- ідилічний хронотоп -- пастораль -- епопея -- Аркадія
Анотація: Аналіз теоретичного підґрунтя теорії топосу засвідчує тяглість явища від античності до нашого часу; важлива роль у актуалізації та розширенні семантики терміну належить Е. Р. Курціусу (1886–1956). У статті запропонований погляд на міжвоєнну українську і польську прозу крізь призму функціонування топосу Аркадії; звертається увага на особливий спосіб світовідчування в художніх текстах – «пасторальний», на формування «ідилічного хронотопу». Визначаються основні жанри, в яких проявився топос Аркадії: антиутопія, «дитяча» проза, роман-епопея.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

8.


    Зіневич, Віта.
    Синтез традицій і новацій у сучасному писанкарстві України / В. Зіневич // АРТ-простір : науковий журнал. - 2018. - Вип. 3. - С. 93-96DOI 10.28925/2519-4135.4.2018.3.17. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
писанка -- традиції -- традиції -- дряпанка -- мальованка
Анотація: У статті розкрито особливості українського писанкарства на сучасному етапі. Проаналізовано зміни у традиційному декорі писанок та новаційні прийоми у писанкарстві. Зазначено, що тяглість традицій має позитивний вплив на етнічну ідентичність, зміцнює комунікативні зв’язки між поколіннями, сприяє передачі життєвого досвіду.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), ГП ЧЗ (1)
Вільні: Ф3 (1), ГП ЧЗ (1)
Замовлені прим-ки для відділів: Ф2, Ф1 ЧЗ, ГП ЧЗ


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)