Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=кваліа<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Показані документи с 1 за 3
1.


    Махачашвілі, Р. К.
    Модус Barbara: логіко-феноменологічний експеримент експлікації мови Emoji [Текст] / Р. К. Махачашвілі, А. О. Бахтіна // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2021. - Вип. 16. - С. 12-17. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
семантичний трикутник Г. Фреге -- полілатеральність -- силогізм -- структура -- кваліа
Анотація: У статті розглядається мовний знак “emoji” крізь призму логіко-лінгвістичного напряму. Авторами статті висновлено, що експлікація плану змісту та плану вираження оптичного (а отже, нелінійного) знака з огляду білатеральності його структури є невичерпною, оскільки в оптичності “emoji” беруть участь і психофізіологічні чинники, які апелюють як до лінгвістичних, так і до екстралінгвістичних елементів формування знака. А отже, субстратом дослідження знака “emoji” дослідники номінують його полілатеральність. Останнє уможливлює синтез структурного (логічного) із концептуальним (феноменологічним) рівнем експлікації знака, оскільки план змісту і план вираження оптичного знака одночасно перебуває як у його формі, так і в смисловому навантаженні. Дослідження фокусується на емпіричному експерименті, започаткованому авторами — на опитуванні, створеного на базі гугл-форми під назвою “Emoji-association”, що містить 147 перцепцій та інтерпретацій до знаків “emoji” від реципієнтів. Експеримент апробується через семантичний трикутник Г. Фреге, який схематично демонструє білатеральний підхід до плану змісту слова, залежний як від абстрактного денотата (власне слово), так і від конкретного сигніфіката (смисл слова). З акцентуацією на полілатеральність та з її верифікацією створюються гіпотетико-дедуктивні силогізми (зокрема, за дослідженим у статті знаком створюється силогізм за модусом першої фігури Barbara, ААА), до яких входять лексеми-інтерпретанти, що за результатами цифрового аналізу відповідей за допомогою вебдодатку Voyant Tools, є найуживанішими за частотою. Таким чином, авторами вперше було апробовано верифікацію смислу знака “emoji” за допомогою науки логіки, що візуалізує денотат та індивідуальні інтерпретанти знака в дихотомії «істина — хиба». За результатами експериментального логіко-лінгвістичного підходу до дослідження знака “emoji” висновлено, що логічний інструментарій, застосований у статті, передбачає фракталізацію аграматизованих формантів знака “emoji” з його вербальними версіями формантів з подальшою верифікацію обох.
Дод.точки доступу:
Бахтіна, А. О.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

2.


    Bilokobylskyi, O.
    "The hard problem" of consciousness in the light of phenomenology of аrtificial intelligence = "Важка проблема" свідомості в світлі феноменології штучного інтелекту / O. Bilokobylskyi // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P25-28. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
штучний інтелект -- фізичне -- метальне -- кваліа -- людське тіло -- етика
Анотація: Широке використання технологій штучного інтелекту має тенденцію до неконтрольованого зростання. При цьому у сучасній науковій думці відсутнє адекватне розуміння того, які наслідки буде мати впровадження штучного інтелекту в повсякденне життя людини. Окрім того, сутність того, що можна назвати "мисленням" штучного інтелекту залишається філософською Terra Incognita. Проте саме особливості алгоритмів інтелектуальних машинних процесів як з точки зору проміжних цілей, так й в смислі кінцевих результатів можуть нести в собі серйозні загрози. Моделювання "феноменології ШІ" викликає необхідність нової артикуляції головних питань філософії свідомості, на кшталт "важкої проблеми свідомості" й потребує пошуку шляхів та засобів артикуляції "людського виміру" реальності для штучного інтелекту. Дослідження базується на феноменологічній методології, яка використовується в моделі штучного мислення. Імплементація технологій штучного інтелекту не супроводжується розробкою філософії співіснування людини та штучного інтелекту. Алгоритми, що лежать в основі інтелектуальних технологій, не гарантують сьогодні відповідності їх проміжних та кінцевих результатів етичним критеріям. Тому треба замислитися над природою та призначенням виділення проявів фізичної реальності в первинному для нашого Я потоці ментального. Оригінальність дослідження полягає в тому, що вирішення "важкої" проблеми свідомості з цієї точки зору може бути пов'язане з інтерпретацією кваліа як репрезентації "фізичного". Відповідно, до "мислення" штучного інтелекту треба вносити обмеження, пов'язані з фіксацією метафізичного значення людського тіла з саме людськими параметрами. Треба також поіншому подивитися на зв'язок мислення та дії в етичному вимірі. "Основа загального законодавства" повинна зводитися (в тому числі й для штучного інтелекту) до збереження необхідних людині параметрів матеріальних процесів та цілісності її смислового універсуму
Дод.точки доступу:
Білокобильський Олександр


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

3.
Шифр: К484478478/2022/2
   Журнал

Культура і сучасність [Текст] : альманах/ Міністерство культури України, Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв. - Київ : Міленіум, 1999 - . - ISSN 2226-0285. - Виходить двічі на рік
2022р. № 2
Зміст:
Герчанівська, Поліна Евальдівна. Цифрова культура в інформаційному суспільстві: антропологічний аспект / П. Е. Герчанівська. - С.3-7. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: інформаційна культура, цифрова культура, цифрові технології
Погребняк, Галина Петрівна. Режисерські моделі авторського кіно в контексті міжкультурного діалогу. Творчість режисерів-авторів за сприяння міжнародних програм, фондів, конвенцій / Г. П. Погребняк. - С.8-15. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: міжнародна співпраця, режисер-автор, кінематографічне виробництво
Сіверс, Валерій Анатолійович. Праця Мартіна Гайдеггера "Джерело художнього творіння" як методологія розуміння творчості / В. А. Сіверс, О. І. Бугайова. - С.16-23. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: методологія, істина, кваліа
Мельник, Мирослава Миколаївна. Різноманітність новітніх форм сміхової культури в медійному просторі України / М. М. Мельник. - С.24-29. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: сміхова культура, стендап, пародія
Поплавська, Мирослава Володимирівна. Культурна дипломатія: трансформація дефініції поняття в контексті еволюції світової спільноти / М. В. Поплавська. - С.30-35. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: культурна дипломатія, міжнародні відносини, світова спільнота
Vasylenko, Daria. Marketing and PR communicationns in the context of promoting theatre institution / D. Vasylenko, P. Skryl, V. Titiva. - С.36-41. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: театр, маркетинг, дозвілля
Соломенко, Лінна Іванівна. Особливості впливу сучасних засобів масової інформації на формування та розвиток масової мовленнєвої культури / Л. І. Соломенко. - С.42-48. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: традиційні медіа, телебачення, мовленнєва культура
Водяхін, Єгор Владиславович. Міфологізація української драматургії в радянську добу (1920-ті рр.) як спосіб інституалізації театру / Є. В. Водяхін. - С.49-54. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: маніпуляція, ідеологія, міф
Даць, Ірина Вільямівна. Роль особистості ректора О. С. Тимошенка в розвитку вищої музичної освіти в НМАУ імені П. І. Чайковського: культурологічні виміри / І. В. Даць. - С.55-59. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: вища музична освіта, культурні цінності, євроінтеграція
Живоронков, Марк Михайлович. Витоки феномену ілюзіонізму в синкретичних формах культури / М. М. Живоронков. - С.60-65. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: мистецтво ілюзіонізму, синкретизм, фольклор
Карпенко, Діана Валеріївна. Хореографічна культура України в наукових дослідженнях 2017-2021 років: аналіз основних напрямів / Д. В. Карпенко. - С.66-71. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: народне хореографічне мистецтво, балетне мистецтво, класичний танець
Руських, Софія Олегівна. Національні архетипи в сучасному змісті моделі японської культурної політики / С. О. Руських. - С.72-78. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: синтоїзм, візуальне мислення, традиційність
Ясюк, Тамара Леонідівна. Культурологічний підхід у дослідженні взаємодії популярної та народної музичної культури у творчості українських вокально-інструментальних ансамблів 1960-1980 років / Т. Л. Ясюк. - С.79-85. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: попкультура, фольклор, естрадна обробка
Храмова-Баранова, Олена Леонідівна. Становлення і розвиток дизайну дитячих періодичних видань в Україні / О. Л. Храмова-Баранова. - С.86-91. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: графічний дизайн, дитяче періодичне видання, ілюстрація
Легенький, Юрій Григорович. Модний диспозитив у культурі XX-XXI століть як альтерглобалізаційна стратегія / Ю. Г. Легенький, Є. Ю. Ареф’єва. - С.92-96. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: глобалізація, модний диспозитив, дискурс
Бірілло, Інна Валеріївна. Новітні технології в дизайні сучасних аеропортів / І. В. Бірілло, Я. С. Янновскі. - С.97-102. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: дизайн інтер’єру, дизайнерські рішення, організація простору
Бобренко, Ростислав Всеволодович. Нові підходи до змісту дисципліни "Візуальні комунікації" в підготовці графічних дизайнерів / Р. В. Бобренко. - С.103-109. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: дизайн, підготовка графічних дизайнерів, візуальні комунікації
Олійник, Вікторія Анатоліївна. Регіональний фокус формування українського книжкового дизайну / В. А. Олійник. - С.110-116. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: книжкова графіка, київська графічна школа, мистецтво книги
Подлевський, Святослав Володимирович. Застосування комп’ютерних технологій у вирішенні візуальних об’єктів у рекламі / С. В. Подлевський, Є. П. Гула, А. М. Осадча. - С.117-122. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: дизайнер, комп’ютерні технології, візуально-пластична мова
Царенко, Сергій Олександрович. Вітчизняна гуманістична традиція та українська лексика-першоджерела для наукової термінології з фахових напрямів творення середовища / С. О. Царенко. - С.123-128. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: архітектура, містобудування, термінологія
Малік, Тетяна В’ячеславівна. Особливості застосування біофілії в інтер’єрному середовищі громадських будівель / Т. В. Малік, Р. Р. Осмолова. - С.129-134. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: гіпотеза біофілії, озеленення, екологія
Попова, Оксана Володимирівна. Сценографія Енріко Прамполіні в контексті теоретико-практичного дискурсу італійського футуризму / О. В. Попова. - С.135-140. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: футуризм, сценографія, сценічний дизайн
Чумаченко, Олена Петрівна. Іконопис як образотворча складова обрядово-ритуального Entertainment у контексті соціокультурного життя Київської Русі / О. П. Чумаченко. - С.141-145. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: церковний обряд, іконописна школа, ритуал
Капшукова, Олена Сергіївна. Соціокультурні аспекти репрезентації культурної спадщини М. П. Глущенка / О. С. Капшукова. - С.146-151. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: мистецький доробок, творча спадщина, українське мистецтво
Павловська, Соломія Ярославівна. Мова українських апокрифів як культурний код / С. Я. Павловська. - С.152-160. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: апокриф, культурний код, варіативність
Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)