Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=онтологічна модель<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Показані документи с 1 за 3
1.


    Мейтус, В. Ю.
    Проблемы построения интеллектуальных систем. Уровни интеллекта [Текст] / В. Ю. Мейтус // Кибернетика и системный анализ : міжнародний науково-теоретичний журнал. - 2018. - № 4. - С. 32-44. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0023-1274

Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- інтелектуальна система -- рівень інтелекту -- предметна область -- онтологія -- онтологічна модель

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

2.


    Tkachenko, Olha.
    Cloud technologies in learning: ontological approach = Хмарні технології у навчанні: онтологічний підхід / O. Tkachenko, K. Tkachenko, O. Tkachenko // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2022. - N 17. - С. 112-127, DOI 10.28925/2663-4023.2022.17.112127. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
онтологічна модель -- процес навчання -- хмарні технології -- інформаційні технології -- зміст навчання -- навчальна інформаційна система -- система управління навчанням
Анотація: У статті розглянуто онтологічний підхід до створення та використання навчальних інформаційних систем та систем управління навчальним процесом, які функціонують у хмарному середовищі. Запропонований онтологічний підхід дає можливість реалізувати навчальні процеси, підтримуючи спільний доступ як для користувачів (студентів, викладачів, методистів тощо), так і до різних навчальних курсів спільного навчального контенту, що зберігається в хмарі. Результатом використання хмарних технологій та онтологій є можливість внесення необхідних коректив до сукупності цілей і завдань навчального процесу, процесу навчання, курсу, вимог до рівня знань і компетентності студентів. Запропоновано онтологічний підхід до побудови навчальних систем, що працюють у хмарному середовищі. Розроблену онтологічну модель доцільно використовувати при реалізації системи навчання в управлінні процесами навчання у вищих навчальних закладах. Побудована онтологічна модель дає можливість здійснювати постійне вдосконалення процесів навчання, підтримуючи обмін як користувачами (студентами, викладачами, методистами тощо), так і різними навчальними курсами спільного навчального контенту, що зберігається в хмарі. Результатом використання хмарних технологій та онтологій є можливість внесення необхідних коректив до набору цілей і завдань навчального процесу, до навчального процесу, курсу навчання, до вимог до рівня та компетенцій слухачів з боку роботодавців та/або держави. Розроблена онтологічна модель процесів навчання дозволяє, використовуючи хмарні технології, формувати простір змісту навчання. Спільне використання навчального контенту між навчальними системами дозволило не тільки використовувати готові високоякісні навчальні матеріали, розроблені найкращими вчителями, але й скоротило час і ресурси, витрачені на передачу контенту з однієї системи в іншу. Запропонований підхід використовує інтеграцію таких технологій, як: онтологічне моделювання, інтелектуалізація та інформатизація, а також хмарні технології. Використання цих технологій дає можливість прогнозувати виникнення аварійних ситуацій у навчальному процесі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Tkachenko, Kostiantyn
Tkachenko, Oleksandr


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

3.


    Tkachenko, Kostiantyn.
    Using elements of gamification in intelligent learning systems: ontological aspect = Використання елементів гейміфікації в інтелектуальних навчальних системах: онтологічний аспект / K. Tkachenko, O. Tkachenko, O. Tkachenko // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2023. - Том 1, N 21. - С. 32-47, DOI 10.28925/2663-4023.2023.21.3247. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
онтологія -- онтологічна модель -- багаторівнева онтологічна модель -- інтелектуальна система навчання -- інформаційні технології -- зміст навчання -- гейміфікація -- знання
Анотація: У статті розглянуто онтологічний підхід до створення та використання інтелектуальних навчальних систем з елементами гейміфікації. Розроблену багаторівневу онтологічну модель доцільно використовувати при реалізації процесів навчання у закладах вищоїосвіти. Запропоновано онтологічне моделювання інтелектуальних навчальних систем на основі багатовимірних моделей. Запропонований підхід дає можливість розробити багаторівневу онтологічну модель будь-якої інтелектуальної навчальної системи, яка повністю відображає прагматику досліджуваної предметної області. Запропонована багаторівнева онтологічна модель інтелектуальної навчальної системи з елементами гейміфікації фіксує та структурує знання, загальні для предметної галузі, що вивчається. Це дозволяє повторно використовувати її як основу єдиної моделі знань, що забезпечує логічну узгодженість між окремими онтологіями при об’єднанні для створення навчального контенту (наприклад, онлайн-курсу) із ширшим переліком тем і завдань. Застосування онтологічного підходу є ефективним способом проєктування та розробки інтелектуальних навчальних систем. Побудовані індивідуальні онтологічні моделі (навчального контенту, тестів, онтології результатів і дій студентів, оцінювання знань студентів, компонентів гейміфікації) сприяють проєктуванню єдиного інформаційного навчального середовища (навчального контенту), в рамках якого реалізуються інтелектуальні навчальні системи,що використовують елементи гейміфікації. Запропонована в роботі багаторівнева онтологічна модель сприяє підвищенню ефективності процесів навчання, збереженню інтересу та мотивації до вивчення запропонованого навчального контенту, що містить елементи гейміфікації. Результатом використання елементів гейміфікації та онтологічного моделювання в інтелектуальних навчальних системах є можливість внесення необхідних коректив щодо цілей і завдань навчального процесу, процессівнавчання, вимог до рівня та компетентності студентів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Tkachenko, Olha
Tkachenko, Oleksandr


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)