Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=інтертекстуальний<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Показані документи с 1 за 15
1.
Шифр: М819773/2010/6
   Журнал

Мовознавство [Текст] : наук.-теорет. журнал/ Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні, Укр. мовно-інформ. фонд Нац. акад. наук України. - ISSN 0027-2833. - Виходит раз на два місяця
2010р. N 6
Зміст:
Ткаченко, Орест Борисович. Українська мова як державна у труднощах її становлення / О. Б. Ткаченко. - С.3-10
Кл.слова: УКРАЇНСЬКА МОВА, ДЕРЖАВНА МОВА, МОВНА СИТУАЦІЯ
Стоянова, Е. П. Деякі аспекти мовної ситуації в Болгарії у зв'язку з її вступом до Європейського Союзу (Огляд наукової, науково-методичної та суспільно-політичної преси) / Е. П. Стоянова. - С.11-22
Кл.слова: БОЛГАРІЯ, БОЛГАРСЬКА МОВА, МОВНА СИТУАЦІЯ
Жайворонок, Віталій Вікторович. Етносимвольні асоціативні паралелі в українських народних піснях (під кутом зору О. О. Потебні) / В. В. Жайворонок. - С.23-31
Кл.слова: ОБРАЗ, НАРОДНА ПІСНЯ, СИМВОЛ
Глущенко, В. А. Лінгвістичний метод і його структура / В. А. Глущенко. - С.32-44
Кл.слова: ЛІНГВІСТИЧНИЙ МЕТОД, НАУКОВИЙ МЕТОД, ОНТОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ
Єрмоленко, С. С. Відображення семантичної структури багатозначних слів на фразеологічному рівні / С. С. Єрмоленко, Я. В. Бечко. - С.45-54
Кл.слова: ФРАЗЕМА, СЕМАНТИКА, БАГАТОЗНАЧНІ СЛОВА
Іваницька, Н. Б. Лексико-семантична реалізація дієслівної мікрокатегорії "дія-мовлення" в українській та англійській мовах / Н. Б. Іваницька. - С.55-69
Кл.слова: ЗІСТАВНЕ МОВОЗНАВСТВО, АНГЛІЙСЬКЕ ДІЄСЛОВО, УКРАЇНСЬКЕ ДІЄСЛОВО
Шульгач, В. П. Словотвірне гніздо з основою *sъld- (на матеріалі антропонімії) / В. П. Шульгач. - С.70-81
Кл.слова: ЕТИМОЛОГІЧНЕ ГНІЗДО, АНТРОПОНІМНИЙ ФОНД, РЕКОНСТРУКЦІЯ
Лавриненко, Світлана. [рецензія] / С. Лавриненко. - С.82-84
Кл.слова: ПОЕТИЧНЕ СЛОВО, ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНИЙ КОМПОНЕНТ, ВІРШОВА ЖАНРОСТРОФА
Манакін, В. [рецензія] / В. Манакін, Т. Козлова. - С.85-87
Кл.слова: ЗІСТАВНА ЛІНГВІСТИКА, ЛЕКСИКА, ЧАСТИНИ ТІЛА
Колоїз, Ж. [рецензія] / Ж. Колоїз. - С.88-89
Кл.слова: ОНОМАСТИКА, ЛЕКСИКОЛОГІЯ, СЛОВОТВІР
Ярун, Галина Михайлівна. [рецензія] / Г. М. Ярун. - С.90-95
Кл.слова: ЕКВІВАЛЕНТИ СЛІВ, ТЕКСТИ, ФОРМА ЕКВІВАЛЕНТУ
Дрогомирецький, П. Хроніка. Наукова конференція "Cемантика мови і тексту" (Івано-Франківськ, 2009) / П. Дрогомирецький, Я. Мельник. - С.94-95
Кл.слова: НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬК, 2009, СЕМАНТИКА МОВИ, CЕМАНТИКА ТЕКСТУ
Зміст журналу "Мовознавство" за 2010 рік. - С.96-97
Кл.слова: ЗМІСТ, ЖУРНАЛ
Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

2.


    Лавриненко, Світлана.
    [рецензія] [Текст] / С. Лавриненко // Мовознавство : наук.-терет. журн. - 2010. - N 6. - С. 82-84
Рец. на кн. : Мойсієнко А. К. Мова як світ світів. Поетика текстових структур / А. К. Мойсієнко. - Умань: Софія, 2008. - 280 с.
. - ISSN 0027-2833

Кл.слова (ненормовані):
ПОЕТИЧНЕ СЛОВО -- інтертекстуальний компонент -- віршова жанрострофа

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

3.
82(100).09"19"+7.036
Н 40


    Нев’ярович, Н.
    Зарубіжна література та культура XX століття ( Методологія. Критика. Методика) [Текст] : монографія / Н. Нев’ярович ; Херсонський державний університет. - Херсон : ХДУ, 2003. - 174 с. - ISBN 966-8249-27-5 : 5.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Зарубіжна література--Історія літератури--Культура, XX ст.--Монографії

Кл.слова (ненормовані):
рецепція міфу -- текст -- інтертекстуальний образ
Дод.точки доступу:
Херсонський державний університет


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)

Знайти схожі

4.
Шифр: С707612/2018/2
   Журнал

Слово і час [Текст] : наук.-теорет. журнал/ Ін-т літ. ім. Т. Г. Шевченка. - Київ : Фенікс, 1957 - . - ISSN 0236-1477. - Виходит раз на два місяця
2018р. № 2
Зміст:
Гарасим, Ярослав. Етноестетичні виміри культурологічної концепції Євгена Маланюка / Я. Гарасим. - С.5-10. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: етноестетика, геокультура, ментальність
Іванишин, Петро. Початкові модуси відкривання буттєвого сенсу в поезії Євгена Маланюка / П. Іванишин. - С.11-17. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: національне буття, герменевтика, модуси
Крупач, Микола. "Великий ворог" із "маленької задротяної каплиці" (Пореволюційні "бої" Євгена Маланюка за нове національне мистецтво) / М. Крупач. - С.18-24. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: національне мистецтво, національний романтизм, національний ідеалізм
Багаг, Олег. Ментальний комплекс малоросійства в українській культурі: дискурс Євгена Маланюка / О. Багаг. - С.25-30. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: малоросійство, культура, денаціоналізація
Мафтин, Наталія. Енергетика чину як домінанта стильової палітри Євгена Маланюка / Н. Мафтин. - С.31-35. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: стиль, мова символів, ритміка
Слоньовська, Ольга . За законами міфу (поет-вісник Євген Маланюк - метафізичний діагностик і цілитель української нації) / О. Слоньовська. - С.36-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: поет-вісник, література української діаспори, міфологема
Барабаш, Юрій. "Гоголь" як інтертекст у простороні українського модернізму 20-х років (Троє з кола "Розстріляного Відродження") / Ю. Барабаш. - С.43-55. - Бібліогр. в кінці ст.
Хархун, Валентина. "Читати українську історію треба з бромом": Винниченків образ української революції / В. Хархун. - С.56-66. - Бібліогр. в кінці ст.
Тарнашинська, Людмила. Вербально-зоровий "театр" Емми Андієвської: до проблеми психології творчості / Л. Тарнашинська. - С.67-79. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: свідомість, інтуїція, ідеаторний автоматизм
Коваленко, Діана. Інтертекстуальний простір роману Юрія Винничука "Танго смерті" / Д. Коваленко. - С.80-86. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: інтертекстуальність, міжтекстові зв’язки, алюзія
Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

5.


    Коваленко, Діана.
    Інтертекстуальний простір роману Юрія Винничука "Танго смерті" [Текст] / Д. Коваленко // Слово і час. - Київ : Фенікс, 2018. - № 2. - С. 80-86. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
інтертекстуальність -- міжтекстові зв’язки -- алюзія

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

6.
Шифр: Л580023252/2019/14
   Журнал

Літературний процес: методологія, імена, традиції [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Філологічні науки/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Назва з титул. екрана. - Виходить двічі на рік
2019р. № 14
Зміст:
Башкирова, О. Гендерні аспекти становлення особистості в сучасній українській літературі для дітей та юнацтва / О. Башкирова. - С.6-12
Кл.слова: гендер, архетип, ініціація
Гальчук, О. Античність в українській міфоідеології 1920–1930-х років / О. Гальчук. - С.13-21
Ігошев, К. Проблеми жанрової класифікації літератури фанфікшн / К. Ігошев. - С.22-26
Кл.слова: фанфікшн, фанфік, літературний жанр
Руснак, І. Художня рецепція образу Ярослава Мудрого у творах про його доньок-королев / І. Руснак. - С.27-40
Кл.слова: історична постать, художнє моделювання, Київська Русь
Філатова, О. "Чужі діалоги" в художній семіосфері П. Капельгородського та О. Досвітнього / О. Філатова. - С.41-47
Кл.слова: інонаціональний матеріал, ідентичність, парадигма
Циганок, О. Деякі форми рецепції Цицерона у підручнику з красномовства "Могилянський оратор" (1636) / О. Циганок, В. Галаган. - С.48-53
Кл.слова: риторика, Києво-Могилянська академія
Шимчишин, М. Яничари імперії ХХІ століття: роман Мохсіна Хаміда "Названий фундаменталістом" / М. Шимчишин. - С.54-61
Кл.слова: мусульмани, фундаменталізм, романістика пост-9/11
Боклах, Д. Координати топосу Києва в повісті "Близнецы" Т. Шевченка: особливості зображення урбаністичного простору буття / Д. Боклах. - С.62-67
Кл.слова: топос, локус, наратор
Динниченко, Т. Інтертекстуальний перегук повісті А. Жід "Ізабель" і п’єси А. Чехова "Вишневий сад" / Т. Динниченко. - С.68-73
Кл.слова: інтертекстуальність, компаративний аналіз, модерністська іронія
Каспіч, Г. Жанрова природа драматургічного циклу В. Герасимчука "П’єси про великих" / Г. Каспіч. - С.74-79
Кл.слова: драма, цикл, творчі історії
Ліхоманова, Н. Структура і функції родинного наративу в романі Кейт Аткінсон "За лаштунками в музеї" / Н. Ліхоманова. - С.80-84
Кл.слова: родинний наратив, наративний металепсис, гетеродієгетичний наратор
Плющик, О. Поетика любові у збірці Василя Махна "Паперовий міст" (2017) / О. Плющик. - С.85-89
Кл.слова: урбаністичний простір, поетика, Василь Махно
Савенко, О. "Вірші на страсті Господні" Димитрія Туптала / О. Савенко. - С.94-98
Кл.слова: трансформація, ремінісценція, алюзія
Сотникова, В. Варіативність топосу "держава" в поетичній моделі національної ідентичності (на матеріалі лірики Володимира Базилевського) / В. Сотникова. - С.94-98
Кл.слова: топос, інтертекстуальність, національна ідентичність
Телець, Ю. Гедонізм як механізм опору тоталітарній системі (на матеріалі української прози кінця ХХ — початку ХХІ століть) / Ю. Телець. - С.99-104
Кл.слова: постколоніальна, гедонізм, колабораціонізм
Шарова, Т. "Тематичні сфери" і стильові маркери малої прози Костя Гордієнка / Т. Шарова. - С.105-111
Кл.слова: мала проза, поетика, оповідання
Бондарева, О. Есеїстичні лабіринти доби Web-2.0]{Essential labyrinths of the Web-2.0 era / О. Бондарева. - С.112-114
Кл.слова: есеїстика, ментативна єдність, наративна
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1)
Прим.5 (Ф3) зайнятий

Знайти схожі
Перейти до описів статей

7.
Шифр: С707612/2020/2
   Журнал

Слово і час [Текст] : наук.-теорет. журнал/ Ін-т літ. ім. Т. Г. Шевченка. - Київ : Фенікс, 1957 - . - ISSN 0236-1477. - Виходит раз на два місяця
2020р. № 2
Зміст:
Барабаш, Юрій. Чуже—Інакше—Своє. Етнокультурне пограниччя: концептуальний, типологічний та ситуативний аспекти / Ю. Барабаш. - С.3-32. - Бібліогр. в кінці ст.
Приліпко, Ірина. «Текст як конденсатор культурної пам’яті»: інтертекстуальний простір прози Валерія Шевчука / І. Приліпко. - С.33-54. - Бібліогр. в кінці ст.
Герасименко, Ніна. Новий герой сучасної воєнної прози (на матеріалі книжок про Майдан та війну на Донбасі) / Н. Герасименко. - С.55-67. - Бібліогр. в кінці ст.
Лебідь-Гребенюк, Євгенія. Біографічний наратив у щоденниках Дмитра Туптала і Тараса Шевченка / Є. Лебідь-Гребенюк. - С.68-79. - Бібліогр. в кінці ст.
Наєнко, Михайло. Основні і додаткові «свідчення» Максима Рильського в «опері СВУ» / М. Наєнко. - С.87-91
Цимбал, Богдан. Із літературної та епістолярної спадщини Максима Рильського / Б. Цимбал. - С.92-106
Перейти до зовнішнього ресурсу ПОВНИЙ ТЕКСТ
Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

8.


    Приліпко, Ірина.
    «Текст як конденсатор культурної пам’яті»: інтертекстуальний простір прози Валерія Шевчука [Текст] / І. Приліпко // Слово і час : наук.-теорет. журнал. - 2020. - № 2. - С. 33-54. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0236-1477

Кл.слова (ненормовані):
інтертекст -- претекст -- цитата -- ремінісценція -- діалог -- образ -- ідея -- сюжет

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

9.


    Sushko, S.
    Intertextual pallette in William Howard Gass’s "The tunnel": Rainer Maria Rilke’s literary parallels in the novel [Текст] = Інтертекстуальна палітра у романі Вільяма Говарда Гасса «Тунель»: літературні паралелі Райнера / S. Sushko // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2019. - Вип. 12. - С. 120-126. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
інтертекстуальний -- запозичення -- експериментальна проза -- опис -- паралель / збіг -- матеріальний предмет -- поетика -- філіппіка -- алюзія -- ремінісценція
Анотація: У статті проаналізовано чинники інтертекстуального впливу роману Р.М. Рільке «Нотатки Мальте Лаурідса Брігге» на роман американського письменника В.Г. Гасса “The Tunnel”. Мету та актуальність нашого дослідження визначає методологічна доцільність аналізу інтертекстуальної палітри твору Гасса саме у площині виокремлення конкретних фрагментів твору Рільке, відлуння яких знаходимо у романі Гасса. Роман «Тунель» поділяє багато рис поетики «Нотаток» — художню перспективу, форми зображення речей, окремі сюжетні лінії, засіб вставних новел, автофікціональність.
Дод.точки доступу:
Сушко С.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

10.


    Остропальченко, Ю. В.
    "The Era of the Strong but Feminine Woman": інтертекст у п’єсі "The Ssters Rosensweig" В. Вассерштайн [Текст] / Ю. В. Остропальченко // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2021. - Вип. 16. - С. 68-73. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
інтертекстуальність -- Венді Вассерштайн -- «Сестри Розенцвайг» -- «Три сестри» -- драматургія
Анотація: Драматургія американської письменниці Венді Вассерштайн є вагомим матеріалом для літературознавчих розвідок. Особливо цікавим для дослідження є інтертекстуальний аспект у її творчості. У статті проаналізовано інтерпретацію чеховських мотивів (на прикладі драми «Три сестри» (1901)) у драматургії Вассерштайн на прикладі п’єси «Сестри Розенцвайг» (1992). Під інтертектуальністю розуміємо взаємодію будь-якого тексту з іншим, накладання тексту на інший. Проаналізовано та виділено основні аспекти інтертекстуальності, які релевантні для аналізу драматургії В. Вассерштайн. Охарактеризовано чеховські мотиви у драмі «Сестри Розенцвайг», виділено спільні й відмінні риси між п’єсою Чехова «Три сестри» та твором Вассерштайн. Проаналізовано ідейно-естетичні та жанрові трансформації чеховських художніх моделей, запропоновані американською жінкою-драматургом. Обґрунтовано використання класифікації інтертекстів, релевантних для аналізу п’єс В. Вассерштайн, за М. Тростніковим. В адаптованій американською жінкою-драматургом п’єсі Чехова популярні сюжети та мотиви отримують інше, феміністичне, оптимістичне звучання, яке відповідає потребам американського суспільства кінця ХХ ст. і в контексті сучасності. Чеховські мотиви у драматургії Вассерштайн дали можливість оцінити інтертекстуальність п’єси «Сестри Розенцвайг», зокрема відшукати у драмі явні компоненти інтертекстуальності. Вассерштайн так адаптує чеховську драму, написану століття назад, до контексту життя сучасного американського жіноцтва: двом з титульних дійовим особам вдається поєднати успішні кар’єри з досвідом материнства та збереженням (або віднайденням чи то формуванням) любовних стосунків. З одного боку, Вассерштайн прагне зберегти у своєму творі сюжет, основні мотиви, художні прийоми та деталі, що дає змогу авторці створити цікавий інтертекст, який захоплює читача грою з виявлення «чеховського» в п’єсі, розпізнавання фактичного матеріалу і художнього вимислу. З іншого боку, комедія жінки-драматурга підіймає питання, актуальні наприкінці ХХ ст., і пропонує їх розв’язання, що робить п’єсу близькою та зрозумілою новій глядацький аудиторії (вагомий факт для комерційного театрального простору Нового світу).

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

11.


    Кривенчук, В.
    Модерністські ідейно-естетичні позиції С. Шумицького в контексті шістдесятництва / В. Кривенчук // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 2. - С. 86-95, DOI 10.28925/2311-259x.2019.2.4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
автотекстуальність -- лірика -- автоінтертекстуальність -- інтертекстуальний аналіз -- гуманізм -- модель авторського мислення -- шістдесятники -- ідейно-естетичні позиції
Анотація: Актуальність розвідки зумовлена необхідністю розширити коло поетів-шістдесятників, продемонструвавши прояв модерністської естетики у творчості С. Шумицького як органічної частини дискурсу шістдесятництва. Відтак предметом дослідження стануть інтертекстуальні зв’язки поетичних творів цього автора з іншими представниками покоління 1960-х років. Метою розвідки є увиразнення модерністських естетико-філософських пошуків поетичного доробку шістдесятника С. Шумицького. Досягнення мети уможливлює методологія інтертекстуального аналізу, що оприявнює стосунки між текстами як багатопроблемні дискусії, як процес творення тексту шляхом перегуку твору із мистецькими формами, жанровими форматами, стильовими кодами, літературною традицією, як руйнування чи перетворення усталених поетичних норм. У результаті дослідження встановлено, що творчість С. Шумицького розвиває ідейно-естетичні риси, спільні для поетівшістдесятників. Оскільки природа кожного поетичного тексту різна, то звідси випливає, що сама ґенеза тексту зумовлює складність взаємозв’язків між різними текстами, які своєю чергою залежать від домінантного смислу додаткових функцій образності допоміжних включень. У С. Шумицького домінують ідеї латентного, прямо не проявленого характеру, тому спонукають реципієнта до роздумів. Такі ідеї й дають можливість створення незчисленних моделей прояву авторського мислення. Своєрідними рисами його спадщини є авторефлективність, асоціативність, музичність. Інтертекстуальність С. Шумицького підтверджує його вписаність у контекст шістдесятництва, зокрема продемонстровано покликання на творчість В. Симоненка. Найчастотнішими є такі типи міжтекстових зв’язків: власне інтертекстуальність, паратекстуальність, метатекстуальність, гіпертекстуальність, а також інтермедіальність. Інтертекстуальними зв’язками можуть насичуватися будь-які елементи тексту: від назви до тропів. Перспективами дослідження є висвітлення інших джерел інтертекстуальних посилань у творчості С. Шумицького, з’ясування його естетичних орієнтирів і визначення оптимального контексту оцінки творчості цього автора
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

12.


    Gladun, D.
    Poetry based performance as a method of Lesia Ukrainka’s heritage actualization = Поетичний перформанс як метод актуалізації поезії Лесі Українки / D. Gladun // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 4. - С. 183-188, DOI 10.28925/2311-259x.2022.4.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
украíнська поезія -- поетичний перформанс -- перформанс -- заснований на поезіí -- відеоперформанс
Анотація: Об‘єктом дослідження є поетичнии перформанс як продуктивнии метод актуалізаціí поезіí , що дозволяє створити широкий спектр індивідуальних інтерпретацій одного вірша через унікальний особистий досвід митця-перформера. Поетичнии перформанс — це перформанс, у якому домінують поетичні засоби (письмові та/або усні слова). Претекст для поетичних виступів необов’язковии , оскільки поетичний текст може бути створений під час поетичного виступу ex nihilo. Натомість усі перфоманси, засновані на поезіí , мають претексти, які використовуються як відправні точки. Проте використання самоí поезіí під час виступу не є обов’язковим. Проблема дослідження полягає в осмисленні точок дотику між поетичним перформансом і перформансом, заснованим на поезіí . Мета статті — проаналізувати актуалізацію поезіí Лесі Украí нки засобами сучасного перформансу. Для досягнення мети використано інтертекстуальний та інтермедіальний методи дослідження. Результати дослідження. Два розглянутих у дослідженні сучасні перформанси украíнських митців (перформанс «Без назви» (2014) Ярини Шумськоí та відеоперформанс «Contra Spem Spero!» (2020) Ксеніí Кисиличин) мають спільнии претекст (вірш «Contra spem spero!» Лесі Украí нки), але створюють різні смислові поля. Ці перформанси не лише підкреслюють помітність і важливість претексту, а и виокремлюють певні його рядки та образи як найбільш актуальні для певного часу (і для певного митця-перформера), ті частини оригінального тексту, які сучасні митці обирають для власного (фізичного) «проживання» и переосмислення за посередництвом медіи мистецтва перформансу. Зв’язок між претекстом і перформансом не зникає, навіть якщо на перший погляд він може здатися розмитим. Це дає можливість глядачеві створити несподівані асоціаціí та інтерпретаціí як перформансу, так і претексту, розширити межі інтерпретаціи ного поля тексту, поглянути на нього під іншим кутом.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Гладун Дарина


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

13.


    Горбенко, В.
    Теологічна герменевтика Річарда Хейза: від наративної підструктури Святого Письма до християнської етики / В. Горбенко // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2017. - № 4. - P79-83. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Святе Письмо -- наративна підструктура -- інтертекстуальний підхід -- теологічна уява
Анотація: У статті розглянуто теоретичний доробок відомого сучасного богослова й дослідника Нового Заповіту Річарда Хейза. Показано, що вчений використовує Писання як підставу для етичного дискурсу і трансформації громади народу Божого в наші дні й пропонує проводити творчі аналогії між оповіддю текстів й оповіддю, яку проживає церква в зовсім інших історичних обставинах. Відзначено новаторський підхід Річарда Хейза до опису новозавітної етики на тлі змін у розумінні новозавітних листів, включаючи перехід від екзегетичних спроб витягти затвердження "істини" на підставі листів Павла до дослідження богослов'я Павла як діалогічного перетину з певними історичними обставинами. Тобто автор представляє послання Павла як герменевтичну модель і закликає своїх читачів ставитися до послань апостола, немовби вони адресовані особисто їм. Виявлено декілька напрямків дослідження Р. Хейзом герменевтики послань Павла: наративна підструктура в Писанні, інтертекстуальний підхід до розуміння використання Старого Заповіту на сторінках Нового, вплив герменевтичних підходів у розумінні питань етики Нового Заповіту.

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

14.


    Гальчук, Оксана.
    Провідні мотиви й образи поетичної книги Павла Вишебаби «Тільки не пиши мені про війну» [Текст] / О. Гальчук // Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки : збірник наукових праць. - 2023. - № 22. - С. 15-23DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.2. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
Павло Вишебаба -- воєнна література -- комбатантська лірика -- топос війни -- ідентичність покоління -- інтертекстуальність
Анотація: У статті поставлено за мету проаналізувати провідні мотиви й художні особливості поетичної мови дебютної книги Павла Вишебаби «Тільки не пиши мені про війну» (2022). Актуальність такого дослідження зумовлена необхідністю осмислення комбатантської літератури як складника сучасного українського воєнліту; потребою визначення специфіки кореляції художньої картини світу книги і питання ідентичності. Предметом аналізу є особливості поетичної репрезентації Вишебабою теми «людина і війна». Задля цього застосовані герменевтичний, інтертекстуальний, біографічний і архетипний наукові методи. Спостережено, що авторська інтерпретація теми «людина і війна» розкривається в комплексі мотивів суспільної, філософської та інтимної лірики. Лейтмотивом поетичної книги Вишебаби визначено питання особистісної, генераційної і національної ідентичності. Окреслено обриси художньої картини світу, оприявленої в топосі війни, який структурують «фронт, укриття, чужина». У перебігу дослідження запропонована типологія творів книги на лірику вибору, створену до повномасштабної війни, і лірику чину, написану після її розгортання. Основна проблематика першої пов’язана з питанням національної і творчої самототожності. Здійснений ліричним героєм вибір визначає його долю в часопросторі війни, питомому для лірики чину. Він оприявлюється в історично-конкретних, літературно-культурних і автобіографічних координатах. Моделюючи образ війни, автор не вдається до деталізованих батальних сцен і мілітарної лексики. Натомість віддає перевагу роздумам про сенс буття, активує мотив пам’яті, занурюється в психологічний портрет героя. Визначено, що, як і в ліриці вибору, особливість розкриття теми «людина і війна» в ліриці чину зумовлена досвідом комбатанта і традицією художнього діалогізму. Для ідіостилю автора характерними є біблійні ремінісценції і алюзії, покликання на Данте, Дж. Донна, Вольтера та ін.; міжтекстові зв’язки на рівні назв («Місто з химерами», «Божественна комедія» та ін.), поетичні стилізації (молитва, щедрівка, лічилка, колискова, хокку). Власне, питання джерел інтертекстуальності та особливості їх авторської інтерпретації є перспективою подальшого вивчення лірики Вишебаби.

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

15.


    Матусяк, Галина.
    Міфи vs реальність у збірці есеїв Ольги Токарчук «Czuły narrator» [Текст] / Г. Матусяк // Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки : збірник наукових праць. - 2023. - № 22. - С. 36-41DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.5. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
неоміфологізм -- бінарні опозиції -- універсальні сюжети -- міфологічні образи й мотиви -- інтертексти
Анотація: У своїй художній творчості та есеїстиці О. Токарчук виявляє схильність самобутньо переосмислювати реальність крізь призму міфології, інтерпретувати сучасність, послуговуючись оптикою архаїки, використовуючи інструментарій універсальних сюжетів, мотивів і образів. Її збірка «Chuły narrator» засвідчує виразний інтерес письменниці до переоцінки звичних уявлень про дійсність, ламання стереотипних суджень і трансформації традиційної картини світу під впливом міфологічного світобачення. Наявні літературознавчі студії, дотичні до збірки «Chuły narrator», стосуються здебільшого наративних стратегій з опертям на поняття «ніжного оповідача», вперше запропонованого польською письменницею в Нобелівській промові. Проте в науковому дискурсі бракує розвідок, присвячених цілісному аналізу збірки О. Токарчук «Chuły narrator», зокрема, її неоміфологічним атрибутам, що визначає актуальність і новизну теми нашого дослідження. Мета статті – виявити міфологічні інтертексти у книзі О. Токарчук «Chuły narrator», а також ідентифікувати неоміфологічні характеристики її есеїстики та специфіку візуалізації міфомислення. Для досягнення мети було використано такі методи: контекстуальний, інтертекстуальний, семіологічний і поетологічний. Аналіз есеїв збірки «Chuły narrator» уможливлює висновок про філософічність як невід’ємну рису літературної творчості польської письменниці. Авторка незмінно спирається на базові міфологічні уявлення про світобудову, фундаментальні філософські категорії, класичну літературну спадщину й погляди прогресивних мислителів минулого і сьогодення. Одним із улюблених у творчості О. Токарчук є мотив мандрів, який вона інтерпретує з опорою на міфологічну картину світу і власний досвід. Авторка віртуозно оперує архаїчною бінарною опозицією «свій–чужий», окреслюючи еволюцію уявлень про межу, яка є ілюзією, що, з одного боку, продовжує бути причиною катастроф і злочинів велетенських масштабів, а з іншого – позбавляє світ унікальності. Для творчості О. Токарчук властиві численні алюзії на твори вербального й візуального мистецтва, інтермедіальний характер ілюстрування та артикуляції її світоглядних позицій. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у вивченні доробку О. Токарчук в аспекті інтертекстуальних зв’язків із основними філософськими системами й працями провідних мислителів минулого й сучасності.

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)