159.922.7
М 65


   
    Мислення дитини [Текст] / уклад.: С. Максименко, Л. Кондратенко , О. Главник. - Київ : ГЛАВНИК, 2004. - 112 с. : іл. - (Психологічний інструментарій). - ISBN 966-8479-05-Х : 5.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Психологія--вікова--дитяча--Навчальні видання

Кл.слова (ненормовані):
аналогії -- поняття -- дедуктивні умовиводи -- наочні ряди -- послідовне міркування -- кількісні залежності
Анотація: У збірнику надано матеріали до психодіагностичного дослідження по вивченню особливостей мислення дитини. Вони містять теоретичну частину з проблем індивідуальних особливостей мислення дитинита практичну - методики, психологічні тести, опитувальники, стимульний матеріал, бланки.
Дод.точки доступу:
Максименко, С. \ уклад.\
Кондратенко , Л. \ уклад.\
Главник, О. \ уклад.\


Примірників всього: 2
Бульвар І. Шамо, 18/2 (2)
Вільні:
Бульвар І. Шамо, 18/2 (2)


Шифр: Р492831/2016/8/9
   Журнал

Рідна школа [Текст] : науково-педагогічний журнал/ Міністерство освіти і науки України. - Київ : Фенікс, 1922 - . - ISSN 0131-6788. - Виходить щомісячно
2016р. N 8/9
Зміст:
Мельник, Світлана. Формування громадянсько-патріотичних цінностей гімназистів у контексті дослідно-експериментальної роботи навчального закладу / С. Мельник, О. Саблукова. - С.3–7. - Бібліогр.: 6 назв.
Інші автори: Саблукова О., Говорова Л., Ободовська В.
Бех, Іван. Патріотичне і громадянське виховання лінії зіткнення та розмежування / Іван Бех. - С.8–10.
Кириленко, Світлана. Одеська гімназія № 7 – в авангарді української освіти / Світлана Кириленко. - С.11.
Мельник, С. Інноваційний поступ гімназії: від Школи сприянняи здоров’я до лідера сучасної освітти / Світлана Мельник, Олена Тихевич. - С.12–19. - Бібліогр.: 21 назва.
Гриценюк, Жанна. Полікультурна освіта в гімназії: зміст і форми роботи / Жанна Гриценюк. - С.20–23. - Бібліогр.: 2 назви.
Мельник, Світлана. Світлана Мельник: "Служіння людям, патріотизм – це ті духовні орієнтири, що сповідує колектив навчального закладу й підтримуюють родини гімназистів" : [інтерв’ю з директором НВК "Гімназія № 7- спеціалізована школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови" / С. Мельник. - С.24–27.
Глєбова, Лариса. Організація роботи творчих груп у контексті підвищення професійної майстерності вчителя / Лариса Глєбова. - С.28–31. - Бібліогр.: 7 назв.
Пилипейко, Сергій. Аналогії на уроках історії як засіб розвитку мотивації до навчання / Сергій Пилипейко. - С.32–36. - Бібліогр.: 14 назв.
Процишина, Ольга. Формування національного світогляду учнів на основі народрознавчих матеріалів / Ольга Процишина. - С.37–40. - Бібліогр.: 9 назв.
Гринюк, Валентина. Відкриваймо духовні острови в океані рідної літератури! / Валентина Гринюк. - С.41–46. - Бібліогр.: 15 назв.
Кутова, Тетяна. Колір у психологічні характеристиці поведінки персонажів повісті Ольги Кобилянської "Земля" / Тетяна Кутова. - С.47–51. - Бібліогр.: 14 назв.
Фокіна, Ірина. Фонові знання на уроках зарубіжної літератури: українознавчий аспект / Ірина Фокіна. - С.52–56. - Бібліогр.: 6 назв.
Сордія, Олена. Використання елементів арт-педагогіки на уроках української мови і літератури / Олена Сордія, Світлана Пастух. - С.57–60. - Бібліогр.: 4 назви.
Бобряк, Людмила. OneNote Class як освітня платформа для змішаного навчання та викладання хімії / Людмила Бобряк. - С.61–66. - Бібліогр.: 14 назв.
Ободовська, Валентина. Інфографіка на уроках історії як засіб візуалізації образів / Валентина Ободовська. - С.67–70. - Бібліогр.: 12 назв.
Полещук, Наталя. Бінарний урок: пошук шляхів інтеграції знань, формування цілісної картини світу / Н. Полещук ; Наталя Поліщук. - С.71–75. - Бібліогр.: 14 назв.
Андреєва, Лілія. Анімація як засіб організації активного дозвілля дітей / Лілія Андреєва, Майя Ковальчук. - С.76–79. - Бібліогр.: 8 назв.
Є примірники у відділах:
Ф3 (20.12.2016р. Прим. 1 - ) (вільний)
Ф2 (26.12.2016р. Прим. 3 - ) (вільний)


37.015.324.4:159.947.5](477)
П 32


    Пилипейко, Сергій.
    Аналогії на уроках історії як засіб розвитку мотивації до навчання / С. Пилипейко // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 8/9. - С. 32–36. - Бібліогр.: 14 назв. . - ISSN 0131-6788
УДК

Рубрики: Мотитвація до навчання--розвиток--уроки історії

   Історія--аналогії--загальноосвітні навчальні заклади


Кл.слова (ненормовані):
мотивація до навчання -- аналогії -- педагогічні прийоми -- історичний матеріал -- уроки історії -- історичні факти -- історичні події -- загальноосвітні навчальні заклади
Анотація: У статті розглянуто значення методу аналогій на уроках історії в процесі засвоєння учнями єдності між історичними фактами та поняттями. Зазначено, що застосування методу аналогій сприяє пробудженню ідей і розвитку внутрішньої мотивації учнів до навчання. На прикладах із творів відомих істориків та філософів проаналізовано структуру висновків за аналогією, що стосувалися історичних подій, сутності та різних типів людського суспільства.

Є примірники у відділах:
Ф3 (20.12.2016р. Прим. 1 - ) (вільний)
Ф2 (26.12.2016р. Прим. 3 - ) (вільний)



Шифр: С707612/2017/11
   Журнал

Слово і час [Текст] : наук.-теорет. журнал/ Ін-т літ. ім. Т. Г. Шевченка. - Київ : Фенікс, 1957 - . - ISSN 0236-1477. - Виходит раз на два місяця
2017р. № 11
Зміст:
Генералюк, Леся. Фотосправа в житті Тараса Шевченка / Л. Генералюк. - С.3-11. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: фотографічна техніка, камера-обскура, автопортрети
Яременко, Василь. "Не для людей, тієї слави..." (Скромність і творча самореалізація Тараса Шевченка) / В. Яременко. - С.12-21. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: мораль, смиренність, покликання
Белімова, Тетяна. Алхімія слова: вибір сучасного українського бестселера / Т. Белімова. - С.22-31. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: бестселер, тираж, масова література
Васильєв, Євген. Жанрові модифікації містерії в сучасній драматургії / Є. Васильєв. - С.31-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: жанрова модифікація, деконструкція, реінтерпретація
Василенко, Вадим. Оприявнюючи незриме, проговорюючи невимовне: категорія травми в об’єктиві сучасних досліджень / В. Василенко. - С.43-55. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: свідчення, меланхолія, тоталітаризм
Маринчак, Віктор. Інтенціональність літературного твору: ціннісний синтез у катастрофічному контексті / В. Маринчак. - С.56-64. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: інтенціональність, художня свідомість, ціннисний синтез
Бондар, Микола. Щоб сяйво рідного слова було далеко видно... (До 110-річчя Олекси Засенка) / М. Бондар. - С.65-71. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: Засенко Олекса, про нього
Печарський, Андрій. "Сойчине крило" І. Франка - "Лист незнайомки" С. Цвайга: аналогії та психолоаналітичні інтерпретації / А. Печарський. - С.72-77. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: невротичні форми, композиція, образи-символи
Сяоюй, Ван. "Дві Ольги"- "Дві любові" Івана Франка: до проблеми психобіографічному методу аналізу / В. Сяоюй. - С.78-88. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: антропологія любові, літературна фікція, художній образ
Лущій, Світлана. Родинна хроніка Олекси Ізарського / С. Лущій. - С.89-94. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: жанр, стиль, роман, родинна хроніка
Миронець, Надія. Володимир та Розарія Винниченки: родинне листування (1921-1949 роки) / Н. Миронець. - С.95-101
Кл.слова: листування
Костенко, Наталія. Поетична географія Людмили Скирди / Н. Костенко. - С.102-113
Кл.слова: Скирда Людмила, про неї
Овчаренко, Наталія. Пам’яті вченого: до 95-річчя академіка Дмитра Володимировича Затонського / Н. Овчаренко. - С.120-122
Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)




    Машика, В.
    Розвиток критичного мислення на уроках правознавства / В. Машика, Л. Коноваленко, Ю. Шимон // Історія та правознавство : Науково-методичний журнал. - 2018. - N 6. - С. 2-10. - Закінчення. Початок в № 3. - 2018.

Рубрики: Викладання правознавства в школі--Уроки

Кл.слова (ненормовані):
критичне мислення на уроках правознавства -- уроки правознавства -- застосування аналогії закону
Дод.точки доступу:
Коноваленко, Л.
Шимон, Ю.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ф3 (1)
Вільні: Ф3 (1)





    Пилипейко, Сергій.
    Аналогії на уроках історії як засіб розвитку мотивації до навчання [Текст] / Сергій Пилипейко // Рідна школа. - Київ : Фенікс, 2016. - N 8/9. - С. 32–36. - Бібліогр.: 14 назв.


Є примірники у відділах:
Ф3 (20.12.2016р. Прим. 1 - ) (вільний)
Ф2 (26.12.2016р. Прим. 3 - ) (вільний)





    Печарський, Андрій.
    "Сойчине крило" І. Франка - "Лист незнайомки" С. Цвайга: аналогії та психолоаналітичні інтерпретації [Текст] / А. Печарський // Слово і час. - Київ : Фенікс, 2017. - № 11. - С. 72-77. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
невротичні форми -- композиція -- образи-символи

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Залізняк, Л. Л.
    Мезолітичні мисливці та рибалки Надпоріжжя за матеріалами носелення Огрінь [Текст] / Л. Л. Залізняк // Археологія : науковий журнал. - 2018. - № 3. - С. 3-19. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0235-3490

Кл.слова (ненормовані):
Огрінь -- мезоліт -- заглиблені житла -- кукрецька культура -- берегові мисливці та рибалки -- етнографічні аналогії

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)



Шифр: С794174244/2020/1
   Журнал

Схід : аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь : Український культурологічний центр, 1995 - . - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 1728-93432411-3093. - Виходить кожного кварталу
2020р. № 1
Зміст:
Rodyhin, K. Legends and realities of Ukrainian alchemy: the cultural and historical reminiscences Doctor Faust - Pan Twardowski / K. Rodyhin, M. Rodyhin. - P.5-11. - Бібліогр. в кінці ст.
Hewamanage, W. Examination of the Noble Truths in the Mulamadhyamakakarika and its relevance to Early Buddhism / W. Hewamanage. - P.12-16. - Бібліогр. в кінці ст.
Biletsky, V. Discourse of manipulation of consciousness in literary works of A. Huxley and the Strugatsky brothers. Analogies with modernity / V. Biletsky. - P.17-22. - Бібліогр. в кінці ст.
Boichenko, M. The social and biological aspects of human death and social downshifting as a philosophical problem / M. Boichenko, N. Boichenko, Z. Shevchenko. - P.23-28. - Бібліогр. в кінці ст.
Gever, V. C. Informational dimension of HIV/AIDs problem inside Internally Displaced Persons community of Nigeria / V. C. Gever, G. A. Ottah. - P.29-34. - Бібліогр. в кінці ст.
Donaj, L. Polish way to the information society / L. Donaj, V. Zavadskyi. - P.35-40. - Бібліогр. в кінці ст.
Kari, Hudron K. Libraries and mobile technologies: an assessment of the deployment of mobile technologies in libraries of Nigeria / Hudron K. Kari. - P.41-46. - Бібліогр. в кінці ст.
Masiuk, O. The influence of cosmism on the development of social hope / O. Masiuk. - P.47-51. - Бібліогр. в кінці ст.
Stovpets, O. Social-ecological approach to analysis of the municipal waste utilization problem in metropolis (through the lens of philosophy and law) / O. Stovpets. - P.52-59. - Бібліогр. в кінці ст.
Dymchuk, A. Masonic symbolism in the context of philosophical anthropology searches / A. Dymchuk. - P.60-66. - Бібліогр. в кінці ст.
Lobas, V. Sociocultural challenges as determinants of the receptions and practices of modern yoga / V. Lobas. - P.67-74. - Бібліогр. в кінці ст.
Makarova, A. Archetypical approach to activity: legitimation by practice / A. Makarova. - P.75-81. - Бібліогр. в кінці ст.
Troitska, O. Aspects of the "carnivalization" of contemporary cultural practices / O. Troitska, O. Popravko, N. Shcherbakova. - P.82-86. - Бібліогр. в кінці ст.
Honcharenko, D. Does the social teaching of the Catholic Church contain the modernized elements of the medieval Doctrina de Duo Gladi? / D. Honcharenko. - P.87-91. - Бібліогр. в кінці ст.
Chornobai, V. The development and initial validation of the Loneliness Inventory for Christians (LIFC) / V. Chornobai. - P.92-102. - Бібліогр. в кінці ст.
Є примірники у відділах: всього 3 : ГП ЧЗ (3)
Вільні: ГП ЧЗ (3)


Шифр: В748746/2021/1
   Журнал

Вища освіта України [Текст] : теоретичний та науково-метод. часопис/ М-во освіти і науки України, Ін-т. вищ. осв. НАПН України. - Київ : Педагогічна преса. - ISSN 2078-1016. - Виходить кожного кварталу
2021р. № 1
Зміст:
Андрущенко, Віктор. Система діагностика освіти / В. Андрущенко. - С.5-12. - Бібліогр. в кінці ст.
Саух, Петро. Вища освіта: портрет без фантазій і прикрас / П. Саух. - С.13-19. - Бібліогр. в кінці ст.
Півняк, Геннадій. Гуманітарний дискурс Дніпровської політехніки / Г. Півняк, Г. Первий, С. Ігнатьєва. - С.20-25. - Бібліогр. в кінці ст.
Клепко, Сергій. Практична філософія компетентнісного підходу в освіті / С. Клепко. - С.26-38. - Бібліогр. в кінці ст.
Євтух, Володимир. Наукові школи у контексті інтелектуальної інфраструктури університету / В. Євтух. - С.39-48. - Бібліогр. в кінці ст.
Нестерова, Мар’я. Практика впровадження європейських цінностей для сталого розвитку вищої освіти / М. Нестерова. - С.49-54. - Бібліогр. в кінці ст.
Бондар, Володимир. Концепція процесуально-методологічної взаємодії аналогії та моделювання в системі науково-професійної підготовки сучасного освітянина / В. Бондар. - С.55-62. - Бібліогр. в кінці ст.
Синьов, Віктор . Сучасні питання методології системи наук про спеціальну освіту / В. Синьов, А. Шевцов. - С.63-71. - Бібліогр. в кінці ст.
Шеремет, Марія. Когнітивна складова становлення особистості спеціального психолога / М. Шеремет, Д. Супрун. - С.72-79. - Бібліогр. в кінці ст.
Сікорський, Петро. Підготовка педагогічних працівників у контексті концепції "Нова українська школа" / П. Сікорський. - С.80-86. - Бібліогр. в кінці ст.
Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)




    Бондар, Володимир.
    Концепція процесуально-методологічної взаємодії аналогії та моделювання в системі науково-професійної підготовки сучасного освітянина / В. Бондар // Вища освіта України : теоретичний та науково-метод. часопис. - 2021. - № 1. - С. 55-62. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2078-1016

Кл.слова (ненормовані):
методологія наукового й освітнього пізнання -- педагогічна синергія -- прогностичні методи -- моделювання й аналогізування як процес -- протокол -- засновки -- умовиводи -- властивості -- відношення

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)



   72.01
   Б 11


    Бєломєсяцев, Андрій Борисович.
    Правові основи архітектури / А. Б. Бєломєсяцев ; Академія мистецтв України, Інститут проблем сучасного мистецтва. - Київ : Музична Україна, 2006. - 544 с. - ISBN 966-7452-27-1 : 80.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Архітектура--Сутність і значення--Правове регулювання

Анотація: Книга є продовженням студій автора, розпочатих монографією «Філософські основи архітектури» (К., 2005). Зроблено спробу систематизувати позитивне право, тобто законодавчу реальність України за станом на 1.09.2006. У ряді випадків проводяться аналогії із законодавством Російської Федерації та США. Головний висновок із систематизації матеріалу полягає в тому, що назріла необхідність розглядати архітектурне право як відносно самостійну галузь права, а переважну більшість державних будівельних норм як норм права, тобто норм, які регулюють стосунки між людьми, а не норм технічних, які регулюють ті або інші виробничі процеси. Інакше кажучи, право є не тільки формою організації архітектурного процесу, але й істотним компонентом змісту архітектурної діяльності. Монографія розрахована на фахівців в галузі правових відносин в архітектурно-будівній сфері, студентів ВНЗ і факультетів, які вивчають відповідні дисципліни, архітектурознавців, а також буде цікавою широкому загалу читачів, які не байдужі до правових проблем архітектури.
Дод.точки доступу:
Академія мистецтв України
Інститут проблем сучасного мистецтва


Примірників всього: 1
Бульвар І. Шамо, 18/2 (1)
Вільні:
Бульвар І. Шамо, 18/2 (1)




    Акіліна, О.
    Практики миротворчої освіти Латвії та Естонії [Електронний ресурс] / О. Акіліна, А. Панченко. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 1. - С. 128-136, DOI 10.28925/1609-8595.2023.1.11. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
заклад освіти -- здобувачі освіти -- трансформаційні компетентності -- соціально-емоційні навички
Анотація: У статті узагальнено та критично проаналізовано досвід окремих країн Балтії в галузі виховання миру, окреслено кращі миротворчі практики та миротворчі тенденцій у світлі сучасних українських реалій. Впроваджуючи миротворчу освіту, Україна має враховувати необхідність вирішення таких проблем: визнання та повага до мультикультуралізму, залучення місцевих громад до освітньої політики; примирення, боротьба з несправедливістю та наслідками конфлікту. У дослідженні використовується комплекс методів наукового пізнання, що застосовуються в гуманітарних і соціальних науках, зокрема, методи аналізу, синтезу, індукції, дедукції, аналогії та узагальнення. Значна частина інформаційної бази дослідження сформована під час стажування в університетах Латвії та Естонії. Узагальнюючи результати дослідження можна констатувати, що в освіті країн Балтійського регіону відбулися наступні основні події, що спрямовані на впровадження ефективних практик в галузі миротворення: наголос на трансформаційних компетенціях та соціально-емоційних навичках при формуванні освітніх програм; звернення уваги на метакогнітивні можливості здобувачів освіти; впровадження ефективних інтерактивних форм навчання здобувачів освіти; розвиток навчання миротворчим навичкам на різних освітніх рівнях; розвиток неформальної миротворчої освіти.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Панченко, А.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Горбенко, В.
    Теологічна герменевтика Річарда Хейза: від наративної підструктури Святого Письма до християнської етики / В. Горбенко // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2017. - № 4. - P79-83. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Святе Письмо -- наративна підструктура -- інтертекстуальний підхід -- теологічна уява
Анотація: У статті розглянуто теоретичний доробок відомого сучасного богослова й дослідника Нового Заповіту Річарда Хейза. Показано, що вчений використовує Писання як підставу для етичного дискурсу і трансформації громади народу Божого в наші дні й пропонує проводити творчі аналогії між оповіддю текстів й оповіддю, яку проживає церква в зовсім інших історичних обставинах. Відзначено новаторський підхід Річарда Хейза до опису новозавітної етики на тлі змін у розумінні новозавітних листів, включаючи перехід від екзегетичних спроб витягти затвердження "істини" на підставі листів Павла до дослідження богослов'я Павла як діалогічного перетину з певними історичними обставинами. Тобто автор представляє послання Павла як герменевтичну модель і закликає своїх читачів ставитися до послань апостола, немовби вони адресовані особисто їм. Виявлено декілька напрямків дослідження Р. Хейзом герменевтики послань Павла: наративна підструктура в Писанні, інтертекстуальний підхід до розуміння використання Старого Заповіту на сторінках Нового, вплив герменевтичних підходів у розумінні питань етики Нового Заповіту.

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Biletsky, V.
    Discourse of manipulation of consciousness in literary works of A. Huxley and the Strugatsky brothers. Analogies with modernity = Дискурс маніпуляції свідомістю у літературних творах О. Гакслі, А. Та Б. стругацьких. аналогії з сучасністю / V. Biletsky // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 1. - P17-22. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
маніпуляція свідомістю -- людина маси -- хижі речі століття -- соціальнофілософські погляди -- антиутопія -- деградація особистості -- віра -- масова покора
Анотація: У статті автор показує, як літературні твори утопійного та антиутопійного жанру можуть виступати джерелом наукового, зокрема, соціально-філософського аналізу суспільних феноменів. Цікавлячись явищем маніпуляції масовою свідомістю, автор відшуковує серед письменників тих, хто висвітлює її з яскравою художньою образністю. Наразі розглядається Олдос Гакслі, Аркадій та Борис Стругацькі й їх відповідні твори: «Цей новий світ» («Brave New World»), «Населений острів», «Полудень, ХХІІ сторіччя» та інші. Вказані автори ретельно і комплексно вибудовують динамічну картину суспільних відносин й стану суспільних інститутів як під час громадського спокою, так і в ситуації загарбницької війни. Шляхом застосування ряду наукових методів виявилося, що літератори показали маніпуляцію масовою свідомістю цілком зріло з точки зору соціології, соціальної філософії, релігієзнавства та соціальної психології. Їх принципове бачення інструментального впливу на маси людей тотожне з науковим. Це ж стосується і підходу до демонстрації модифікацій інституту суспільної моралі, релігії, педагогіки та освіти для впливу на населення. Автор робить висновки зокрема щодо подібності сучасного маніпулятивного політичного впливу на громадян України до того, який існує у світі тотального споживання, деградації християнської моралі Олдоса Гакслі. У свою чергу показана Стругацькими мілітаристична обробка населення тотожна пропаганді, яка сьогодні проводиться всередині Російської Федерації. Робиться наголос на тому, що особлива корисність аналізу літературних творів подібного типу полягає у доповненні суто раціональної картини, яку дає знання наукове, а ознайомлення з даними творами цілком може ініціювати відповідні наукові розвідки для відстеження паралелей та аналогій
Дод.точки доступу:
Віталій Білецький


Є примірники у відділах: всього 3 : ГП ЧЗ (3)
Вільні: ГП ЧЗ (3)





    Автушенко, Олександр Семенович.
    Аналіз методів, способів, механізмів, інструментів теорії прийняття рішень для моделювання систем захисту інформації / О. С. Автушенко, В. А. Гирда, Ю. В. Кожедуб // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2022. - N 16. - С. 159-171, DOI 10.28925/2663-4023.2022.16.159171. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
захист інформації -- моделювання -- модель системи захисту інформації -- процес прийняття рішень -- системи підтримки -- теорія прийняття рішень
Анотація: У статті подано розгорнутий аналіз методів, способів, механізмів, інструментів теорії прийняття рішень для моделювання систем захисту інформації. Наведено основні термінологічні поняття і надано їх розгорнуте визначення. Показано поєднання елементів теорії прийняття рішень з системами захисту інформації. Сполучною ланкою для цього слугує теорія ймовірностей. Досліджено питання процедури прийняття рішення як процесу. Закцентовано увагу на якісних параметрах процедури прийняття рішення, що можуть бути придатними для цілей захисту інформації. Зроблено аналогії, що вказують на застосовність методів теорії прийняття рішення для створення моделі системи захисту інформації. Механізми реалізації показано на алгоритмах прийняття рішення. За допомогою інструментів теорії прийняття рішення встановлено, що на їх основі можна формалізувати, як математичними піктограмами, так і вербалізацією, процес моделювання. Загалом змальовано поетапний процеспроєктування системи захисту інформації. Зроблено висновки, що формалізація як вид знакового моделювання одночасно з застосуванням теорії прийняття рішення –найкращий варіант для описової частини системи захисту інформації. З’ясовано, що моделювання є найкращим науковим інструментом для поєднання теоретичних викладок і практичного застосунку широкого кола питань наукових досліджень і зокрема сфери захисту інформації. Для підтримки прийняття рішень особою, яка приймає рішення, інакше кажучи децидентом, в сфері захисту інформації важливо, що офіцер з безпеки або системний адміністратор мав досвід і навички щодо регламентованих дій. Такі дії –це як відомі напрацювання в цій сфері діяльності, так і синтез уже відомих алгоритмів для досягнення стану захищеності інформації загалом. Автоматизація в діяльності особи, яка приймає рішення можлива через впровадження системи підтримки прийняття рішень, що широко поширювані в автоматизованих системах: комп’ютерних системах і мережах, особливо там де є потреба аналізувати значні потоки даних
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Гирда, Віра Анатоліївна
Кожедуб, Юлія Василівна


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Головань, Тарас.
    Релігія в антиімперській стратегії Івана Нечуя-Левицького [Текст] / Т. Головань // Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки : збірник наукових праць. - 2023. - № 22. - С. 28-35DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.4. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
релігія -- пристрасті -- протестантизм -- пантеїзм -- християнство -- Іван Нечуй-Левицький
Анотація: Предмет цієї розвідки – місце релігії в антиімперській практиці І. Нечуя-Левицького. Загальні антиімперські інтенції письменника в художніх творах, публіцистиці, листуванні проаналізовано в низці розвідок. Однак питання релігії в цьому контексті належно не висвітлено. У цьому полягає актуальність студії. Мета дослідження – з’ясувати своєрідність застосування Нечуєм-Левицьким релігії як аргументу проти імперії. Для досягнення поставленої мети розглянуто концепцію людини у творах письменника у світлі християнської антропології; проаналізовано пояснення Нечуєм причин поширення протестантизму на українських теренах у другій половині ХІХ століття, а також особливості зображення ним протестантів; вияснено трактування письменником природи релігії. У дослідженні застосовано здебільшого методи аналогії та гіпотези. Зроблено такі висновки. 1. У зображенні персонажів Нечуй застосовує християнську антропологію, зокрема учення про гріхи-пристрасті, але вкорінює їх не в метафізичне, а в суспільне зло. Пристрасті розпалює суспільство, усталену структуру якого підтримує імперія. У такий спосіб автор конструює аргумент проти імперської влади. 2. У поясненні причин поширення протестантизму письменник зміщує акцент із німців-колоністів і вірян (офіційний погляд) на самих священників, які застосовували російську мову як чинник домінування і втрачали живий зв’язок із паствою. Зображення представників протестантських конфесій свідчить, що Нечуй-Левицький розумів раціональну природу протестантської релігійності, її здатність задовольняти духовні потреби та залученість до проєктів просвіти й релігійної свободи. 3. Загалом релігію письменник трактує як магічну дію, а в реалізації магічного впливу проводить чітку межу між давньою релігією українців (пантеїзмом), яка виростала з багатої народної уяви, оживлюючи та опоетизовуючи світ, та християнським монотеїзмом, що притлумлював уяву, зосереджуючи її на одному об’єкті. Нечуй-Левицький підштовхує до думки, що пантеїзм як простір стихійної релігійної фантазії органічно народний, а християнський монотеїзм як простір зашореної та централізованої уяви імпліцитно імперський. Тож ці релігії становлять один із проявів протистояння між народом та імперію. Притлумлена християнством народна фантазія, таким чином, послужила ще одним аргументом проти імперії. Ці висновки можуть стати підґрунтям для подальшого дослідження місця релігії у творах Нечуя-Левицького, антиімперських інтенцій його творчості та української літератури загалом.

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Проців, Л. Й.
    Історія української музичної педагогіки: віденські зустрічі [Електронний ресурс] / Л. Й. Проців // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2019. - № 4. - С. 59-65, DOI 10.28925/2518-766X.2019.4.8 . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
метаісторія -- музична культура -- наукова та творча еліта
Анотація: У статті висвітлюється погляд на історію української музичної педагогіки як метаісторію, змістом якої є незмінні величини, духовні константи людства. До сталих структур, стійких в історичному часі, належать і такі сюжети, як збіги, аналогії, зустрічі в історії, часі та просторі, які вимагають знаково-символічного тлумачення.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)