Шифр: Л580023252/2019/13
   Журнал

Літературний процес: методологія, імена, традиції [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Філологічні науки/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Назва з титул. екрана. - Виходить двічі на рік
2019р. № 13
Зміст:
Бокшань, Г. І. Тілесна ідентичність у романі Богуміла Грабала «Я обслуговував англійського короля» / Г. І. Бокшань. - С.3-8
Кл.слова: бінарні опозиції, раблезіанські традиції, гротеск
Васильєв, Є. М. Жанрова конверсія у сучасній європейській драматургії / Є. М. Васильєв. - С.9-17
Кл.слова: драма абсурду, конверсія, драматургія
Гайдаш, А. В. До питання дефініції літературознавчої геронтології / А. В. Гайдаш. - С.21-26
Кл.слова: ейджизм, евфемізм, старіння
Гребенюк, Т. В. Читач у стані невизначеності: процес рецепції художнього твору в контексті теорії можливих світів / Т. В. Гребенюк. - С.27-33
Кл.слова: фокалізація, невизначеність, наносмисли
Кизилова, В. В. Авторська казка як джерело гендерної ідентичності (на прикладі циклу Марини Павленко «Півтора бажання. Казки з Ялосоветиної скрині)» / В. В. Кизилова. - С.34-39
Кл.слова: гендерна ідентичність, фемінність, маскулінність
Лисанець, Ю. В. Смислотворчий потенціал мовчання у сучасному літературно-медичному дискурсі / Ю. В. Лисанець. - С.40-43
Кл.слова: рецептивний ресурс, наратор
Свербілова, Т. Г. Літературна компаративістика: від порівняльних медіа-культурних студій до трансмедіальної наратології / Т. Г. Свербілова. - С.44-53
Кл.слова: інтермедіальність, медіа-культурні, крос-дисциплінарні
Стежко, С. О. Особливості агітаційної п’єси початку ХХ століття / С. О. Стежко. - С.44-53
Кл.слова: п’єса-агітка, персонаж, концепція минулого
Астрахан, Н. І. Жанрова природа роману Карела Чапека «Війна з саламандрами» / Н. І. Астрахан. - С.59-65
Кл.слова: гуманізм, романна форма, поліфонія
Бабенко, В. О. Тяглість традиції, закономірності поетичних прийомів, переосмислення канонічного канону dell’arte. Жанрова трансформація commedia civile rusticale y commedia dell’arte (італійська драматургія) / В. О. Бабенко. - С.66-72
Кл.слова: буфонада, імпровізація, comedia dell’arte
Брень, В. В. Теоретична і практична універсальність мотивів пам’яті і забуття в літературі / В. В. Брень. - С.73-78
Кл.слова: травма, дискурс, забуття
Бишенко, Т. І. Феномен тілесності в сучасній українській романістиці / Т. І. Бишенко. - С.79-83
Кл.слова: модуси перцепції, сексуалізація, гендер
Василюк, Є. І. Мотив сну в "Уліссі" Дж. Джойса, "Мьорфі" С. Беккета і "Третьому поліцейському" Ф. О’брайена / Є. І. Василюк. - С.84-90
Кл.слова: діамбулічний, сновида, танатологічний мотив
Васьків, М. "Французькі листи" Ісмаїла Ґаспринського як мандрівні нариси / М. Васьків. - С.91-97
Кл.слова: мандрівний нарис, мусульмани, поліжанровість
Випасняк, Г. О. Місця і «не-місця» у прозі С. Жадана / Г. О. Випасняк. - С.98-102
Кл.слова: простір, не-місця, хронотоп
Вощенко, О. І. Проблема типологічного ряду химерної прози та романістика В. Міняйла / О. І. Вощенко. - С.103-108
Кл.слова: химерна проза, жанрова домінанта, пафос
Горболіс, Л. М. На початку і наприкінці часів» Павла Ар’є: інтермедіальний аспект осмислення / Л. М. Горболіс. - С.109-113
Кл.слова: паратекстуальність, образ, деталь
Ігошев, К. М. Концепція «простого життя» Г.Д. Торо / К. М. Ігошев. - С.114-118
Кл.слова: відлюдництво, усамітнення, самовдосконалення
Семіх, К. Семіх К. / К. Семіх. - С.119-125
Кл.слова: хронотоп, топос міста, екзистенціали
Маланій, Н. І. Питання дизабілиті у світлі просвітницьких ідей Європи XVII — XVIIІ століть / Н. І. Маланій : 126-131
Кл.слова: ненормативна тілесність, просвітництво, атеїзм
Подвишенний, О. А. Онтологія українського письменника-вигнанця в мемуарах Уласа Самчука «П’ять по дванадцятій: записки на бігу» / О. А. Подвишенний. - С.132-137
Кл.слова: окциденталізм, дегуманізація, мемуари
Рибалка, І. С. Чоловічі образи у оповіданнях Б. Ерскін / І. С. Рибалка. - С.138-143
Кл.слова: гендер, тип образу
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1)
Прим.5 (Ф3) зайнятий




    Матусяк, Галина.
    Міфи vs реальність у збірці есеїв Ольги Токарчук «Czuły narrator» [Текст] / Г. Матусяк // Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки : збірник наукових праць. - 2023. - № 22. - С. 36-41DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.5. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
неоміфологізм -- бінарні опозиції -- універсальні сюжети -- міфологічні образи й мотиви -- інтертексти
Анотація: У своїй художній творчості та есеїстиці О. Токарчук виявляє схильність самобутньо переосмислювати реальність крізь призму міфології, інтерпретувати сучасність, послуговуючись оптикою архаїки, використовуючи інструментарій універсальних сюжетів, мотивів і образів. Її збірка «Chuły narrator» засвідчує виразний інтерес письменниці до переоцінки звичних уявлень про дійсність, ламання стереотипних суджень і трансформації традиційної картини світу під впливом міфологічного світобачення. Наявні літературознавчі студії, дотичні до збірки «Chuły narrator», стосуються здебільшого наративних стратегій з опертям на поняття «ніжного оповідача», вперше запропонованого польською письменницею в Нобелівській промові. Проте в науковому дискурсі бракує розвідок, присвячених цілісному аналізу збірки О. Токарчук «Chuły narrator», зокрема, її неоміфологічним атрибутам, що визначає актуальність і новизну теми нашого дослідження. Мета статті – виявити міфологічні інтертексти у книзі О. Токарчук «Chuły narrator», а також ідентифікувати неоміфологічні характеристики її есеїстики та специфіку візуалізації міфомислення. Для досягнення мети було використано такі методи: контекстуальний, інтертекстуальний, семіологічний і поетологічний. Аналіз есеїв збірки «Chuły narrator» уможливлює висновок про філософічність як невід’ємну рису літературної творчості польської письменниці. Авторка незмінно спирається на базові міфологічні уявлення про світобудову, фундаментальні філософські категорії, класичну літературну спадщину й погляди прогресивних мислителів минулого і сьогодення. Одним із улюблених у творчості О. Токарчук є мотив мандрів, який вона інтерпретує з опорою на міфологічну картину світу і власний досвід. Авторка віртуозно оперує архаїчною бінарною опозицією «свій–чужий», окреслюючи еволюцію уявлень про межу, яка є ілюзією, що, з одного боку, продовжує бути причиною катастроф і злочинів велетенських масштабів, а з іншого – позбавляє світ унікальності. Для творчості О. Токарчук властиві численні алюзії на твори вербального й візуального мистецтва, інтермедіальний характер ілюстрування та артикуляції її світоглядних позицій. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у вивченні доробку О. Токарчук в аспекті інтертекстуальних зв’язків із основними філософськими системами й працями провідних мислителів минулого й сучасності.

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)