Савченко, В.
    Рівні особистісної зрілості студентів гуманітарного університету / В. Савченко, Г. Харченко, О. Буряк // Спортивна наука та здоров’я людини = Sport Science and Human Health : науковий журнал. - 2020. - N 1. - С. 100-114. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2664-2069

Кл.слова (ненормовані):
студенти -- рівень -- особистість -- внутрішній розвиток -- духовність -- опитування -- Хосе Стивенс
Анотація: Зрілість особистості, її внутрішній світ відіграє суттєву роль у формуванні здоров’я. Недарма, за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я, одним із компонентів здоров’я є духовність людини. Проте рівень особистісної зрілості дорослої людини не завжди відповідає її віку і може бути нижчим. Мета. Визначити рівні особистісної зрілості (внутрішнього розвитку) студентів гуманітарного університету і встановити особливості їх розподілу залежно від статі, терміну навчання, спеціальності, віросповідання та ставлення до релігії. Матеріал і методи. 207 студентів Київського університету імені Бориса Грінченка, середній вік яких становив 19.46 ± 2.12 років. Чоловіків було 105 (50.7 %), жінок — 102 (49.3 %). Для встановлення рівнів особистісної зрілості проведено опитування за Хосе Стивенсом (Jose Stevens). Виділяли таких 5 рівнів: «немовля», «малюк», «підліток», «юнак» і «дорослий». У студентів гуманітарного університету, що навчалися за спеціальностями «Фізична терапія, ерготерапія» та «Фізична культура і спорт», у 62.8% (130/207) випадків встановлені високі рівні, в 32.4 % (67/207) випадків — низькі рівні особистісної зрілості. У п’ятої частини студентів (19.8 %; 41/207) виявлені комбінації декількох рівнів особистісної зрілості. Це вказувало на відсутність цільності уявлень молоді про свій внутрішній світ і духовність. Студенти жіночої статі були більш внутрішньо розвинутими, ніж чоловічої, про що свідчило статистично значуще переважання у них високих рівнів особистісної зрілості — 66.7 %; 68/102 (у чоловіків — 48.6 %; 51/105). Уявлення про зрілість особистості у студентів старших курсів (IV-й і V-й курси) були більш сформованими, ніж у студентів молодших курсів (I-й і II-й курси). Дотримування студентами релігійних традицій, як віруючих, так і невіруючих, призводило до формування більш високих рівнів особистісної зрілості в порівнянні з тими студентами, які релігійних традицій не дотримувалися. Третя частина студентів гуманітарного університету має низький рівень особистісної зрілості (внутрішнього розвитку). За рівнем особистісної зрілості жінки переважають чоловіків. Студенти, які дотримуються релігійних традицій (як віруючі, так і невіруючі), є більш внутрішньо розвинутими, ніж ті, які таких традицій не дотримуються.
Дод.точки доступу:
Харченко, Г.
Буряк, О.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)