Ліва, Наталя Валеріївна.
    До питання жанрових девіацій у європейській духовній музиці другої половини XX - початку XXI століть / Н. В. Ліва // Мистецтвознавчі записки = NOTES ON ART CRITICISM : збірник наукових праць. - 2016. - Вип. 29. - С. 37-44. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2226-2180

Кл.слова (ненормовані):
європейська культура -- християнська релігійна традиція -- сокральна музика -- жанрові девіації -- еволюція -- григоріанський хорал -- поліфонія

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Morozova, D.
    Melos of the Undivided Church. Notes on the Interchurch Researches of Early Music = Мелос нерозділеної церкви примітки щодо міжцерковних досліджень ранньоЇ музики / D. Morozova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P84-90. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
гімнографія -- знаменний спів -- візантійський спів -- григоріанський хорал -- семіотика музики -- міжцерковний діалог
Анотація: Нова увага до древнього церковного співу особливо актуальна нині, коли оновлена автокефальна Церква України приєднується до світової християнської громади, оглядаючись на власні історичні та богослужбові корені та намагаючись подолати стереотипи щодо своєї традиції. Ця стаття стосується міфів різних християнських музичних традицій щодо себе та своїх сусідів. Такі міфи імпліцитно виражають тугу за втраченою єдністю Церкви та осуд Іншого за цю втрату. Отже, вони продовжують догматичну полеміку в області естетики. Як ми продемонстрували, такі міфи фігурували в історіографіях церковного співу ХІХ-ХХ ст. як ідеологічний поштовх для оновлення відповідних традицій. Однак "позитивна" міфологізація власної традиції співу, поперше, ретушувала ті виміри її образу, які були недооцінені на той час, по-друге, часто принижувала сусідські традиції. Відтак, однобічність такої міфологізації спонукала деяких сучасних фахівців долучитися до спільної реконструкції автентичної історії музики разом із зарубіжними колегами. У цій роботі такі колегіальні реконструкції - як теоретичні, так і практичні - вперше були оцінені як важливий вимір міжконфесійного та міжюрисдикційного діалогу. Як ми намагалися показати, вони не менш необхідні, ніж дискусії в догматичній галузі, а їх плоди набагато потужніші, ніж будь-яке "музичні есперанто" популярних християнських гімнів
Дод.точки доступу:
Дар'я Морозова


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)