Харченко, Олег.
    Медіакомунікації, когнітивні аспекти, український гумористичний дискурс воєнного часу [Текст] / О. Харченко // Інтегровані комунікації = Integrated communication : науковий журнал. - 2023. - Вип. 1. - С. 57-67DOI 10.28925/2524-2644.2023.159. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
журналіст на війні -- дезінформація -- інформаційна політика -- інформаційна війна -- стандарти журналістики -- медіа -- аудиторія
Анотація: Журналістика і війна або журналістика в умовах війни – це особливий тип журналістики, специфічної медіакомунікації, яка спрямована на висвітлення військових конфліктів. Україна сьогодні бере безпосередню участь у війні, тому дуже важливо дослідити зміни, які відбулись в журналістиці протягом військового протистояння України і російської федерації. У статті було проаналізовано, як змінилася робота українського журналіста в умовах війни з точки зору як аудиторії, так і самих журналістів. Головні акценти зосереджено на аналізі професійних навичок журналістів, які трансформуються під впливом війни і накладають на журналістів багато відповідальності й обмежень, та специфіки інформаційної війни як другого фронту. Журналістська діяльність в умовах війни проаналізована з погляду соціальної відповідальності та боротьби за інформаційний простір в умовах пропаганди і фейків, які є невід’ємною складовою частиною боротьби за перемогу. Дезінформація та поширення фейкових новин, які є інструментами суспільно-політичного та воєнного протистояння, також стали предметами цього дослідження. Отримувачам новинних повідомлень важливо розвивати вміння критично мислити, перевіряти факти, аналізувати першоджерела для встановлення правдивої інформації. Такі вміння значно полегшують роботу українських журналістів, а пропагандистам з країни-агресорки буде важко завоювати голови та серця наших людей, які дотримуються інформаційної гігієни. У статті досліджено особливу мову медіа в умовах війни, проаналізовано зміну в риториці журналістів, трансформацію мовлення та введення в сучасний вжиток неологізмів, пов’язаних з війною, які грають значну роль у журналістських наративах, проведено кореляцію та відповідність між інформаційною політикою і журналістськими стандартами, які можуть видозмінюватись в умовах війни. Спираючись на іноземний досвід, зокрема Ізраїлю, наведено приклади медіамоделей, які можуть бути застосовані в українському контексті. Важливо, щоб українські фахівці змогли грамотно та професійно побудувати медіасвіт в умовах війни так, щоб це не зашкодило ні військовим, ні жертвам російської агресії.

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Зражевська, Ніна.
    Як змінилася робота українського журналіста під час війни [Текст] / Н. Зражевська, В. Заіка // Інтегровані комунікації = Integrated communication : науковий журнал. - 2023. - Вип. 1. - С. 68-77DOI 10.28925/2524-2644.2023.159. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
журналіст на війні -- дезінформація -- інформаційна політика -- інформаційна війна -- стандарти журналістики -- медіа -- аудиторія
Анотація: Журналістика і війна або журналістика в умовах війни – це особливий тип журналістики, специфічної медіакомунікації, яка спрямована на висвітлення військових конфліктів. Україна сьогодні бере безпосередню участь у війні, тому дуже важливо дослідити зміни, які відбулись в журналістиці протягом військового протистояння України і російської федерації. У статті було проаналізовано, як змінилася робота українського журналіста в умовах війни з точки зору як аудиторії, так і самих журналістів. Головні акценти зосереджено на аналізі професійних навичок журналістів, які трансформуються під впливом війни і накладають на журналістів багато відповідальності й обмежень, та специфіки інформаційної війни як другого фронту. Журналістська діяльність в умовах війни проаналізована з погляду соціальної відповідальності та боротьби за інформаційний простір в умовах пропаганди і фейків, які є невід’ємною складовою частиною боротьби за перемогу. Дезінформація та поширення фейкових новин, які є інструментами суспільно-політичного та воєнного протистояння, також стали предметами цього дослідження. Отримувачам новинних повідомлень важливо розвивати вміння критично мислити, перевіряти факти, аналізувати першоджерела для встановлення правдивої інформації. Такі вміння значно полегшують роботу українських журналістів, а пропагандистам з країни-агресорки буде важко завоювати голови та серця наших людей, які дотримуються інформаційної гігієни. У статті досліджено особливу мову медіа в умовах війни, проаналізовано зміну в риториці журналістів, трансформацію мовлення та введення в сучасний вжиток неологізмів, пов’язаних з війною, які грають значну роль у журналістських наративах, проведено кореляцію та відповідність між інформаційною політикою і журналістськими стандартами, які можуть видозмінюватись в умовах війни. Спираючись на іноземний досвід, зокрема Ізраїлю, наведено приклади медіамоделей, які можуть бути застосовані в українському контексті. Важливо, щоб українські фахівці змогли грамотно та професійно побудувати медіасвіт в умовах війни так, щоб це не зашкодило ні військовим, ні жертвам російської агресії.
Дод.точки доступу:
Заіка, Вікторія


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)