821.161.2.09
В 48


    Віннікова, Наталія.
    Дискурс української літературної пародії / Н. Віннікова ; ред. В. І. Кузьменко. - Київ : Наукова думка, 2014. - 431 с. - ISBN 978-966-00-1216-5 : 40.00 грн., 70.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Літературознавство--Українська література--Монографії

Кл.слова (ненормовані):
дефініції пародія -- пародіювання -- пародійний жанр -- суміжні жанри -- дискурс
Дод.точки доступу:
Кузьменко, В. І. \ред.\


Примірників всього: 3
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2),
Бульвар І. Шамо, 18/2 (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2),
Бульвар І. Шамо, 18/2 (1)


82.0
П 35


    Питання літературознавства [Текст] : науковий збірник / Ін-т л-ри ім. Т. Г. Шевченка, Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича; ред. О. В. Червінська. - Чернівці : ЧНУ, 1966 - .
   Випуск 88. - 2013. - 416 с. - ISSN 2306-2908. - 20.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Літературознавство--Україна--Збірники

Кл.слова (ненормовані):
жанрологія -- історична поетика -- гендерні студії
Дод.точки доступу:
Червінська, О. В. \ред.\
Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)


83.014(4Укр)я031
В 48


    Віннікова, Н. М.
    Українська літературна пародія: генеза, проблематика, поетика : автореферат дисертації ... д-ра філол. наук : 10.01.01 / Н. М. Віннікова ; наук. консультант В. І. Кузьменко ; Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ, 2015. - 36 с.
ДРНТІ
ББК 83.014(4Укр)я031

Рубрики: Літературознавство--жанри літератури--Автореферати дисертацій

Кл.слова (ненормовані):
пародіювання -- сатира -- гумор -- паралелізм
Дод.точки доступу:
Кузьменко, В. І. \наук. консультант.\
Київський університет імені Бориса Грінченка


Примірників всього: 2
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (2)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (2)


Шифр: 80я43/S 90-306709024/2019/12
   Журнал

Studia Philologica [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - Назва з титул. екрана. - ISSN 2311-2425. - Виходить двічі на рік
2019р. Вип. 12
Зміст:
Zhabotynska, S. The study of language: linguistic paradigms / S. Zhabotynska. - С.7-12. - Бібліогр. в кінці ст.
Калита, А. Методология моделирования когнитивных процессов речемышления и мыследействия человека / А. Калита. - С.13-29. - Бібліогр. в кінці ст.
Колесник, О. Типологія альтернативних світів в аспекті міфосеміотики / О. Колесник. - С.30-37. - Бібліогр. в кінці ст.
Махачашвілі, Р. Дискурс японських нових мас-медіа: природа, ознаки та розвиток / Р. Махачашвілі, А. Сидоркіна. - С.38-45. - Бібліогр. в кінці ст.
Andronova, M. Peculiarities of epithets functioning in the short stories by H. P. Lovecraft / M. Andronova, Y. Torhovets. - С.46-50. - Бібліогр. в кінці ст.
Гольцева, М. Пареміологічна італомовна картина світу (міфологічна домінанта / М. Гольцева. - С.51-55. - Бібліогр. в кінці ст.
Ilchuk, O. Konzeptuelle und lexikalische metonymische modelle der abgeleiteten suffixalen substantive der modernen deutschen sprache / O. Ilchuk. - С.56-59. - Бібліогр. в кінці ст.
Кулиева, А. Полисемия в авиационной терминологии / А. Кулиева. - С.60-63. - Бібліогр. в кінці ст.
Скопненко, О. Білоруська лексикографічна кодифікація першої половини ХХ ст. та "Словарь української мови" за ред. Б. Грінченка: специфіка ескриптивних методів / О. Скопненко. - С.64-72. - Бібліогр. в кінці ст.
Русаченко, Н. Лемківський говір: проблема статусу / Н. Русаченко, С. Коханчик. - С.73-78. - Бібліогр. в кінці ст.
Чорнобай, Ю. Мінітекст англомовного плаката періоду громадянської війни у США (1861–1865 рр.) / Ю. Чорнобай. - С.79-83. - Бібліогр. в кінці ст.
Марущак, Н. Наративна перспектива у поетиці Едгара По: лінгвістичний аспект / Н. Марущак. - С.84-91. - Бібліогр. в кінці ст.
Яник, О. Структурно-когнітивні особливості англійських загадок / О. Яник. - С.92-98. - Бібліогр. в кінці ст.
Аксьонова, І. Типологія синтаксичного зв’язку в простому реченні, ускладненому конкретизувальними одиницями в українській мові / І. Аксьонова. - С.99-104. - Бібліогр. в кінці ст.
Кідалова, В. Ігрове пародіювання жанрових традицій у романі-триптиху "Три листки за вікном" Валерія Шевчука / В. Кідалова. - С.105-109. - Бібліогр. в кінці ст.
Скопненко, О. Борис Грінченко та Микола Лукаш: перегук поколінь / О. Скопненко, Т. Цимбалюк-Скопненко. - С.110-114. - Бібліогр. в кінці ст.
Павленко, Д. Подорож углиб себе задля пошуку гендерної рівноваги у романі С. Плат "Під скляним ковпаком" / Д. Павленко. - С.115-119. - Бібліогр. в кінці ст.
Sushko, S. Intertextual pallette in William Howard Gass’s "The tunnel": Rainer Maria Rilke’s literary parallels in the novel / S. Sushko. - С.120-126. - Бібліогр. в кінці ст.
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)




    Кідалова, В.
    Ігрове пародіювання жанрових традицій у романі-триптиху "Три листки за вікном" Валерія Шевчука [Текст] / В. Кідалова // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2019. - Вип. 12. - С. 105-109. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
пародія -- жанр -- фабула -- сприйняття -- альтернативні можливості
Анотація: Оманливість фабули та подвійна специфіка пластів художнього тексту визначають колізію у романі «Три листки за вікном» В. Шевчука. На структурному, проблемно-тематичному та художньому рівнях твори являють собою пародію на певний літературний жанр. За допомогою максимальної амбівалентності ігрового тексту (під якою розуміємо закладену в твір настанову на багаторазове прочитання) письменник маніпулює сприйняттям читача, націленого на одночасне виділення альтернативних можливостей інтерпретації як всього тексту, так і його окремих елементів.

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Віннікова, Н.
    Стилізація і пародія: літературні "транскрипції" чужого стилю / Н. Віннікова // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2013. - № 1 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
літературна пародія -- стилізація -- другий план -- об’єкт пародіювання
Анотація: У статті представлено аналітичний огляд різних точок зору на проблему дефініції й диференціації стилізації та пародії з урахуванням можливих кореляцій.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Віннікова, Н.
    Біполярна природа літературної пародії / Н. Віннікова // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2015. - № 3, DOI 10.28925/2311-259x.2015.3fg98. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
пародія -- біполярність -- двоплановість -- об’єкт пародіювання -- інтертекстуальність
Анотація: У статті йдеться про одну з ключових особливостей жанру пародії – двоплановість її структури, що полягає в протиставленні пародійованого стилю і власного стилю автора пародії, обов’язково містить у собі «нев’язку» обох планів, їх зміщення. Зроблено висновок про те, що літературній пародії притаманні два плани – перший (буквальний) і другий (пародійований об’єкт). Наголошено на тому, що відсутність знання про об’єкт виключає можливість виникнення пародійного ефекту і призводить до абсурдності змісту пародії.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Шкуратенко, Ю.
    Трансформації бурлескного світовідчуття у гуморесках Павла Глазового / Ю. Шкуратенко // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 4, DOI 10.28925/2311-259X.2016(4)781. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
бурлеск -- суржик -- сленг -- обсценна лексика -- пародіювання -- десакралізація
Анотація: У статті йдеться про трансформацію бурлескного світовідчуття у творчому доробку П. Глазового, а саме про специфіку бурлескних засобів творення комічного. Мета статті – комплексно проаналізувати особливості бурлескного стилю письменника на матеріалах текстів «Сміхології». У ході дослідження було прослідковано, що бурлескний стиль автора пов’язаний із метаморфозами «котляревщини» у ХХ ст. Текстологічне вивчення гуморесок показало, що у деяких творах автор засвоїв бурлескну традицію на рівні окремих мовних елементів, натомість в інших – на рівні бурлескного світовідчуття в цілому. Зокрема, у творах письменника проаналізовано вживання вульгарної та обсценної лексики, сленгу, суржику, фразеологізмів зі згрубілою конотацією тощо, зумовлене сатиричними завданнями. Водночас докладний філологічний аналіз таких творів як «Огірочки», «Молитва», «Вічна пам’ять» засвідчив потужній вплив давньої бурлескної традиції.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Вощенко, О.
    Жанрова домінанта химерної прози / О. Вощенко // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 1. - С. 16-22, DOI 10.28925/2311-259x.2019.1.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
химерна проза -- жанрова домінанта -- умовність -- карнавалізація -- гротеск -- пародіювання
Анотація: Схожість параметрів інтелектуальної, притчевої, химерної тощо прози вимагає визначення їхніх жанрових домінант — диференційних характеристик-маркерів, які б чітко розмежовували ці споріднені (проте окремі) жанри. Тому мета розвідки – обґрунтувати концепцію жанрової домінанти химерної прози. Актуальність полягає в розробці критеріїв для уточнення суперечливих жанрових дефініцій певних творів, які досі викликають стійку увагу дослідників. Наголошено на тому, що химерна проза є окремим жанром, поруч із притчевою, інтелектуальною, фольклорно-міфологічною тощо, тому ці терміни не є взаємозамінними. Відповідно, доцільно прагнути й до уніфікації паралельних жанрових визначень окремих творів. Новизна дослідження полягає у пропозиції вважати жанровою домінантою химерної прози умовність (вторинну) та стратегію комічного. Спираючись на критичні напрацювання та пильне прочитання текстів, визначено, що умовність може бути змістовою (сюжетвовірна функція надприродного), стильовою (так звана «стильова химерність») та представленою у структурі тексту – концептуальною, характерологічною, ситуаційною та умовністю манери розповіді. Розглянуто роль комічного в формуванні химерного жанру. До текстотворчих чинників віднесено карнавалізацію, гротеск та пародіювання. Виявлено, що вони стали формальним вираженням ідейної семантики химерної прози – опору соцреалістичній поетиці та сформованій нею антихудожній манері письма. У соціокультурній ситуації неможливості прямої полеміки – як теоретичної, так і використання альтернативних соцреалізму літературних проектів, амбівалентна стратегія карнавальності як легітимного простору для новаторства, гротескове оживлення затертих літературних штампів та підривний потенціал пародії було обрано найбільш прийнятними засобами оновлення української літератури та боротьби за її художню повноцінність. Запропоновані критерії дають змогу науково обґрунтувати корпус химерної прози, що становить практичне значення роботи
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/352/302

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1