Шифр: Д402894/2014/9/12
   Журнал

Дніпро [Текст] : літературно-художній журнал. - Київ : ТОВ Редакція журналу "Дніпро", 1927 - . - ISSN 0130-321X. - Виходить щомісячно
2014р. № 9/12
Зміст:
Кирик, Юрій. Мольфарка : містика Карпат / Ю. Кирик. - С.7-21
Кл.слова: художня література, проза, текст
Вересюк, Мирослав. Вже у повітрі чується цей злам / М. Вересюк. - С.22
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Саковець, Ірина. Мені був білий сон... / І. Саковець. - С.22
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Гапоненко, Вікторія. Я точно знаю - з якої б річки не виходило сонце... / В. Гапоненко. - С.23
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Шпак, Юлія. Як святкують Різдво в різних етнічних коточках України / Ю. Шпак. - С.24-27
Кл.слова: Різдвяні свята, Різдво на Закарпатті, Різдво в Центральній Україні
Тарасенко, Інна. В очікуванні дива / І. Тарасенко. - С.28
Кл.слова: художня література, новелета, текст
Данилюк, Наталія . Різдвяний дух / Н. Данилюк. - С.29
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Данилюк, Наталія . Птахо моя різдвяна / Н. Данилюк. - С.29
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Трайста, Михайло Гафія. Між коханням і смертю / М-Г. Трайста. - С.31-33
Кл.слова: художня література, трагедія, текст
Доляк, Наталка. Спи, тату / Н. Доляк
Кл.слова: художня література, шкіц, текст
Кулянда, Ірина. Етюди в Остенде / І. Кулянда. - С.34-35
Кл.слова: художня література, новела, текст
Марочкін, Василь. Нью-Йорк. 2001 / В. Марочкін. - С.36
Кл.слова: художня література, поезія, проза
Марочкін, Василь. Брайтон-Біч / В. Марочкін. - С.36
Кл.слова: художня література, поезія, проза
Воскрекасенко, Сергій. Сатиричні мініатюри / С. Воскрекасенко. - С.37
Кл.слова: художня література, сатира, текст
Дерех, Віталій. Слизотливий Армагеддон / В. Дерех. - С.38
Кл.слова: художня література, новелета, текст
Деяк, Томаш. Ось тобі ночі тлін... / Т. Деяк. - С.39
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Бердник, Олесь. Мати / О. Бердник. - С.41-45
Кл.слова: художня література, повість-монолог (фрагмент), текст
Ковалюк, Надія. Кленове листя падало до ніг... / Н. Ковалюк. - С.46
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Осовська, Оксана. Те, що було, було не жартома... / О. Осовська. - С.46
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Заверткіна, Аліна. Не забула тебе, хоч давно поклялась розлюбити / А. Заверткіна. - С.47
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Заверткіна, Аліна. Я б тобі написала у Вічність, тільки там не читають листів / А. Заверткіна. - С.47
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Тисовська, Наталя. Соло для комп'ютера (уривок з детективного роману) / Н. Тисовська. - С.48-63
Кл.слова: художня література, роман, текст
Грудень: імена, події, дати. - С.64-65
Кл.слова: знаменні дати, визначні події, свята
Венгловський, Володимир. Безодня / В. Венгловський. - С.66-71
Кл.слова: художня література, оповідання, текст
Горбуленко, Віталій. Не життя таке - ми такі / В. Горбуленко. - С.95
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Анатолій. Молитва / Анатолій. - С.72
Кл.слова: художня література, новелета, текст
Данилюк, Наталія . Нація / Н. Данилюк. - С.73
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Сіренко, Артур. Книга пилу / А. Сіренко. - С.74-77
Кл.слова: художня література, нотатки, текст
Тимочко, Іолана. Вечір тече у долоні дощем... / І. Тимочко. - С.78
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Корнейко, Олександр. Годинники / (Ніколассон) О. Корнейко. - С.78
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Гнатюк, Галина. Деревієм і м'ятою пахла наморена сутінь... / Г. Гнатюк. - С.79
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Пузиренко, Наталія. Старість - це дізнатися, що раніше писав вартісні вірші... / Н. Пузиренко. - С.79
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Комлік, Тетяна. Є така країна / Т. Комлік. - С.103
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Батурин, Сергій. Поважна причина / С. Батурин. - С.81-109
Кл.слова: художня література, повість-фентезі, текст
Даниленко, В'ячеслав. Марусина журба / В. Даниленко. - С.111
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Красіленко, Володимир. Мініатюри / В. Красіленко. - С.111
Кл.слова: художня література, мініатюри, текст
Момотюк, Василь. Мо-візми / В. Момотюк. - С.111
Кл.слова: художня література, авторський афоризм, текст
Саковець, Ірина. А ти пам'ятаєш: торкалося літо губ / І. Саковець. - С.112
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Саковець, Ірина. Ти чуєш - зорі Лебедя святі... / І. Саковець. - С.112
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Капінос, Надія. Сонячним... / Н. Капінос. - С.113
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Голубцова, Ірина. Сонно-вечірньої вулиці звуки... / І. Голубцова. - С.113
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Гласенко, Симор. Дівчатам з АТО відмовляти не можна / С. Гласенко. - С.114-120
Кл.слова: художня література, оповідання-рефлексія, текст
Дідух-Романенко, Світлана. Я прошу: стань грозою... / С. Дідух-Романенко. - С.143
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Мазур, Наталія. Поету-романтику / Н. Мазур. - С.143
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Шередько, Анна. Розкажи... / А. Шередько. - С.143
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Черкасенко, Спиридон. Пригоди молодого лицаря (уривок з історичного роману) / С. Черкасенко. - С.144-153
Кл.слова: художня література, проза, текст
Кедик, Світлана. Нірвана / С. Кедик. - С.121
Кл.слова: художня література, шкіц, текст
Проніна, Маргарита. Дійсні бажання / М. Проніна. - С.122-123
Кл.слова: художня література, новелета, текст
Лютенко, Наталія. Панда / Н. Лютенко. - С.124-139
Кл.слова: художня література, драма, текст
Варварич, Олена. Емансипація жіночої режисури / О. Варварич. - С.140-142
Кл.слова: театральна критика, режисура, театр
Родчин, Софія. Бездушний біль охоплює щомиті... / С. Родчин. - С.154
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Родчин, Софія. І настає в житті безлика мить / С. Родчин. - С.154
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Ковалюк, Надія. Я сьогодні не сплю. І ти також всі спроби відкинь / Н. Ковалюк. - С.155
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Городинський, Іван. Шість смертей Іцка-кравця / І. Городинський. - С.156-160
Кл.слова: художня література, оповідання, текст
Гнатюк, Галина. Поволеньки приходимо до тями... / Г. Гнатюк. - С.161
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Корнейко, Олександр. Другу на схід / (Ніколассон) О. Корнейко. - С.161
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Пас, Педро. Людина, яка вбила Дурруті / де П. Пас. - С.162-202
Кл.слова: художня література, проза, текст
Шередько, Анна. Україні / А. Шередько. - С.202
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Малігон, Анна. Іще вони сплять у глибинах рожевих утроб... / А. Малігон. - С.202
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Лемішко, Олена. І знову до бою... / О. Лемішко. - С.203
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Женченко, Віктор. Сплеск гіркоти / В. Женченко. - С.203
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Івченко, Владислав. У лісі, біля річки / В. Івченко. - С.204-213
Кл.слова: проза, соціальна драма, текст
Булаєнко, Володимир. Вибране / В. Булаєнко. - С.214-215
Кл.слова: українська поетична класика, поезія, текст
Єзерська, Ірина. Ніл Хасевич. Людина, яка створила візуальний образ УПА / І. Єзерська. - С.216-219
Кл.слова: Хасевич Ніл, творчість Ніла Хасевича, графіка
Шведюк, Марина. Між добром і злом, або діалог з містянами / М. Шведюк. - С.220-225
Кл.слова: графіті, вуличне мистецтво, street-art
Дроздовський, Дмитро. Ернест Гемінґвей: мачо, якого здолала депресія (21.07.1899 - 02.07.1961) / Д. Дроздовський. - С.226-232
Кл.слова: нобелівка, життєвий шлях Ернеста Гемінґвея, письменницькі поради
Матвійчук, Анатолій. Солдат / А. Матвійчук. - С.233
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Шевченко, Людмила. Примітивізм / Л. Шевченко. - С.234-237
Кл.слова: спрощення художніх засобів, мистецтво, початковий
Заноз, Назарій. У 17-й серії / Н. Заноз. - С.238-241
Кл.слова: серіал, іронія, нарис
Дідух-Романенко, Світлана. Сину, синичка! Сину, суничка!. / С. Дідух-Романенко. - С.240
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Черкун, Людмила. Ми - маленькі молекули світу... / Л. Черкун. - С.241
Кл.слова: художня література, поезія, текст
Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (22.01.2015р. Прим. 1 - ) (вільний)


811.161.2(076)
Є 30


    Єгорова, Т. Д.
    Практичний курс української мови [Текст] : навчальний посібник / Т. Д. Єгорова. - 2-ге вид., випр. - Київ : ЦУЛ, 2010. - 159 с. - ISBN 978-611-01-0034-2 : 45.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Мовознавство--Українська мова--Навчальні видання для вищих навчальних закладів

Кл.слова (ненормовані):
синоніми -- омоніми -- антоніми -- пароніми -- професіоналізми -- класифікація звуків -- правопис -- чергування голосних -- чергування приголосних -- спрощення -- іменник -- прикметник -- числівник -- прислівник -- службові частини -- пунктуація

Примірників всього: 10
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2),
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Абонемент (8)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2),
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Абонемент (8)


Шифр: П860805/2018/2
   Журнал

Початкова школа [Текст] : науково-методичний журнал/ Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. - Київ : Початкова школа, 1969 - . - ISSN 0131-5358. - Виходить щомісячно
2018р. № 2
Зміст:
Ковальова, В. Розвиток творчої особистості молодшого школяра в умовах компетентнісно орієнтованої освіти / В. Ковальова. - С.1–3. - Бібліогр.: 6 назв.
Каракоз, С. Олександр Захаренко : (1937–2001) / С. Каракоз. - С.4–7.
Піка, Т. Виховання духовно осмисленого патріотизму / Т. Піка. - С.8–9.
Козінцева, Т. Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів / Т. Козінцева. - С.10–13. - Бібліогр.: 7 назв.
Губарєва, С. Урок української мови у 2 класі / С. Губарєва. - С.14–15. - Бібліогр.: 7 назв.
Гуцалюк, Т. Урок розвитку зв’язного мовлення у 2 класі з використанням технології "Сторітелінгу" / Т. Гуцалюк. - С.15–17. - Бібліогр.: 4 назви.
Билиця, І. Вивчення життя та творчості Лесі Українки на уроці літературного читання у 4 класі / І. Билиця. - С.17–20.
Романь, Н. Чекаємо весну : (урок позакласного читання, 2 клас) / Н. Романь. - С.20–23.
Тарнавська, С. Практична спрямованість обчислювальних навичок молодшого школяра / С. Тарнавська. - С.24–28. - Бібліогр.: 10 назв.
Шишова, О. Спрощення таблиці множення / О. Шишова. - С.29–33.
Ковальчук, Л. Цікаві задачі не для ледачих / Л. Ковальчук. - С.33–36.
Кацубо, Я. Відкритий інтегрований урок у 2 класі / Я. Кацубо. - С.37–39.
Філіпінко, Л. Формування екологічної свідомості у молодших школярів : (позакласний захід у 1 класі) / Л. Філіпінко. - С.40–41.
Дробчак, Я. Оригамі у навчально-трудовій діяльності як засіб формування творчих компетентностей учнів початкової школи / Я. Дробчак. - С.41–44.
Балютіна, К. "Шпаргалка" для батьків / К. Балютіна. - С.45–46.
Грошева, О. Створення сприятливого середовища для розвитку соціальної компетентності молодших школярів / О. Грошева. - С.47–49. - Бібліогр.: 5 назв.
Кириленко, В. Корекційна робота психолога та соціального педагога / соціального працівника з профілактики й подолання агресивної поведінки молодших школярів / В. Кириленко. - С.50–53. - Бібліогр.: 8 назв.
Марченко, Н. Ключ 1 до читання / Н. Марченко. - С.54–57.
Висоцька, Л. Тепло татусевих долонь : (виховний захід, 3-й клас) / Л. Висоцька. - С.58–60.
Авдусенко, Л. Цінності інклюзивної освіти / Л. Авдусенко. - С.61. - Бібліогр.: 2 назви.
Петрина, А. Світла зірка Лесі Українки / А. Петрина. - С.62.
Гринишак, Я. Шануймо рідне / Я. Гринишак. - С.63–64.
Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)




    Шишова, О.
    Спрощення таблиці множення / Ольга Шишова // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 2. - С. 29–33. . - ISSN 0131-5358

Рубрики: Математика--ігрові прийоми--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
математика -- методика викладання -- ігри -- ігрові прийоми -- таблиця множення -- правила запам’ятовування таблиці множення -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про застосування ігрових прийомів під час вивчення таблиці множення в початковій школі. Наголошено, що під час вивчення таблиці множення доцільно користуватися алгоритмом спрощення таблиці множення.

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)





    Яковенко, Тамара.
    Уподібнення та спрощення приголосних звуків. Українська мова для студентів 1 курсу спеціальності "Початкова освіта". Початок [Текст] / Т. Яковенко // Українська мова і література в школах України. - Київ : Педагогічна преса, 2015. - № 4. - С. 51-54

Кл.слова (ненормовані):
план-конспект уроку -- фонетичні явища -- українське мовознавство
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)





    Шишова, О.
    Спрощення таблиці множення [Текст] / О. Шишова // Початкова школа. - Київ : Початкова школа, 2018. - № 2. - С. 29–33.


Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)





    Тулба, К. Г.
    Порівняльно-правовий аналіз угод про лібералізацію візового режиму в договірній практиці України / К. Г. Тулба // Держава і право : збірник наукових праць. - 2018. - Вип. 80. - С. 199-211. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1563-3349

Кл.слова (ненормовані):
лібералізація візового режиму -- класифікація міжнародних договорів -- спрощення візового режиму -- скасування візового режиму -- взаємні поїздки громадян

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Гура, Н. О.
    Розвиток бухгалтерського обліку на малих підприємствах України у світлі імплентації директиви 2013/34 ЄС [Текст] / Н. О. Гура // Фінанси України : наук.-теорет. та інформ.-практ. журнал. - 2019. - № 1. - С. 102-110. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
малі підприємства -- мікропідприємства -- фінансовий звіт суб’єкта -- спрощення обліку

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Герасимович, А. М.
    Нові інструменти обліково-аналітичного забезпечення управління сучасним підприємством / А. М. Герасимович // Інвестиції: практика та досвід : науково-практичний журнал. - 2019. - № 7. - С. 13-16. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2306-6814

Кл.слова (ненормовані):
бізнес-процеси -- обліково-аналітичне забезпечення -- документовання -- спрощення -- ідеалізація -- бенчмаркінг -- реінжиніринг

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Здрок, Оксана.
    Место примирительных процедур в цивилистическом процессе: процедурный подход / О. Здрок // Підприємство, господарство і право : науково-практичний юридичний журнал. - 2019. - № 4. - С. 20-26. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2307-8049

Кл.слова (ненормовані):
цивілістичний процес -- цивільне судочинство -- примирні процедури -- примирення -- спрощення процедури -- прискорені процедури -- судова процедура

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Бруцька, Г. М.
    Розв"язування ірраціональних рівнянь : урок-гра "Щасливий випадок". 10 клас / Г. М. Бруцька // Математика в школах України : науково-методичний журнал. Заснований у серпні 2002 р. - 2019. - N 28/29/30. - С. 83-86

Рубрики: Математика--методика викладання--ірраціональні рівняння

Кл.слова (ненормовані):
урок математики -- ірраціональні рівняння -- урок-гра -- 10 клас -- розв"язування ірраціональних рівнянь -- спрощення виразу

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), ГП ЧЗ (1)
Вільні: Ф3 (1), ГП ЧЗ (1)





    Уваркіна, О.
    Військова освіта: рефлексія сучасних мейнстримів [Електронний ресурс] / О. Уваркіна. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2022. - Вип. 1. - С. 7-17, DOI 10.28925/1609-8595.2022.1.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
військове лідерство -- іманентність -- національна безпека
Анотація: У статті розглядаються актуальні проблеми трансформації системи військової освіти, які потребують рефлексії основних та нових понятійних конструктів. Мета дослідження полягає у визначенні сутності і особливих ознак трансформації системи військової освіти до стандартів провідних систем освіти. Для досягнення поставленої мети була визначена методологічна основа дослідження на рівні філософських та загальнонаукових положень: систематизації, аналізу, синтезу, екстраполяції та спрощення. Застосування методу структурно-системного аналізу дозволило визначити основні тенденції змін у структурі системи військової освіти на основі передового досвіду країн-членів НАТО. Розкриття сутності іманентності лідерства як основи професіоналізму військового відбулося за допомогою причинно-наслідкової методології виявлення функціонально-інструментальних особливостей та тенденцій. У результаті дослідження визначено, що сучасний освітній простір в умовах нових випробувань спрямовує систему військової освіти до імплементації новітніх методів і форм організації військової підготовки та управління нею. Системне дослідження концептуального каркасу системи військової освіти виявило нові категоріальні структури та моделі в процесах військової трансформації. Зазначено, що введення професійної військової освіти до структури системи військової освіти має вирішити питання професіоналізації та лідерства у військовому колективі. Особливе значення приділяється ціннісно-мотиваційним аспектам формування особистості військового, які детермінують мотивацію особистості до змін та стають ознакою його зрілості як особистості та професіонала.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)





    Debych, M.
    Ensuring the educational activities effeciency in the context of internationalization: European higher education area countries [Електронний ресурс] / M. Debych. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 1. - P114-127, DOI 10.28925/1609-8595.2023.1.10. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
академічна мобільність -- стратегія інтернаціоналізації -- іноземні студенти -- вища освіта
Анотація: Метою дослідження є аналіз національних документів щодо теми дослідження, ідентифікація основних зацікавлених сторін, які формують політику інтернаціоналізації на національному рівні та визначення механізмів, які використовуються для забезпечення ефективності освітньої діяльності в університетах у контексті інтернаціоналізації країн-лідерів за кількістю іноземних студентів. З’ясовано, що Міністерства освіти забезпечують нормативно-правову основу вищої освіти та співпрацюють з іншими національними міністерствами та організаціями для розвитку міжнародних можливостей вищої освіти. Для досягнення вищезазначеної мети було використано декілька методів, серед яких пошук в Інтернеті, аналіз, систематизація інформації. Політики та програми сприяння вхідній/вихідній студентській мобільності, спрямовані на «degree mobility» або «credit mobility», включають: гранти та стипендії; спрощення візової політики; пільговий вступ; маркетингові кампанії «Study in». Основними цілями національних організацій є: забезпечити видимість вищої освіти на міжнародному ринку освітніх послуг; залучати іноземних студентів до навчання в країні; сприяти вивченню мови; об’єднати зусилля для вирішення глобальних проблем. Вплив національної політики інтернаціоналізації на ефективність освітньої діяльності значною мірою вимірюється кількісними показниками: кількістю іноземних студентів, кількістю освітніх програм іноземними мовами та кількістю програм подвійних ступенів. За результатами аналізу європейських стратегій інтернаціоналізації сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності освітньої діяльності у контексті інтернаціоналізації.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Александрович, М. В.
    Практичні засади редагування перекладів [Текст] / М. В. Александрович // Інтегровані комунікації = Integrated communication : науковий журнал. - 2019. - Вип. 1(7). - С. 38-41. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
редагування -- перекладний текст -- адаптація -- уніфікація -- транслітерація
Анотація: У статті зібрано та проаналізовано деякі практичні засади для редагування перекладних текстів, проілюстровані наочними прикладами. Редагування перекладних текстів відрізняється від редагування авторських текстів, бо фокус роботи зміщується з того, як найвлучніше передати меседж авторки(а) мовними засобами, до того, як найвлучніше передати сформований текст авторки(а), висловлений мовою оригіналу, засобами іншої мови (української). Постає питання універсальності редакторки(ра): чи повинна(нен) вона/він знати мову оригіналу, щоб ефективно впоратися з редагуванням. Редакторці(ові) перекладного тексту варто принаймні орієнтуватися в мові оригіналу – знати основні особливості фонетики, граматики та синтаксису. Редактор(ка) повинен(на) тримати особливу увагу на таких аспектах, як: на лексичному рівні – слова-міжмовні омоніми, транслітерація власних назв, засилля присвійних займенників, переклад чи адаптація лакун; на синтаксичному рівні – дієслово-зв’язка, порядок слів у реченні, логічний наголос, звертання, спрощення синтаксичної конструкції. Необхідним аспектом є уніфікація певних повторюваних елементів у тексті перекладу: звертань (місіс – пані, містер – пан тощо), одиниць вимірювання довжини, маси, площі, часу, об’єму та ін. (миля – кілометр, фунт – кілограм тощо), транслітерованих власних і загальних назв (Facebook чи фейсбук тощо). Дотримання розглянутих у статті принципів транслітерації, уніфікації, адаптації, лексичних та синтаксичних аспектів редагування перекладних текстів сприятиме підвищенню якості видання перекладних книжок.

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Назаркевич, М. А.
    Узагальнення фільтрів габора на основі атев-функцій / М. А. Назаркевич, Я. В. Возний, О. А. Троян // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2019. - N 4. - С. 72-84, DOI 10.28925/2663-4023.2019.4.7284. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
фільтрація -- фільтр Габора -- фур’є перетворення
Анотація: При фільтрації зображень намагаються досягти збільшення чіткості. Існує велика кількість фільтрів, яка дозволяє наблизити зображення з чіткими границями. Окрім цього при оцифровуванні зображень присутні шуми. Одним з найрозповсюджених видів фільтрації є фільтр Габора. Він дозволяє відновити зображення із виділенням контурів в деякій частоті. Його ядро виглядає як елементи базиса Фур’є, яка помножена на гауссіану. Широке застосування фільтрів Габора для фільтрації обумовлено тим, що він дає сильну реакцію у тих точках зображення, де є компонент із локальними особливостями частоти в просторі та орієнтації. Запропоновано використовувати фільтр Ateb-Габора, який значно розширює загальновідомий фільтр Габора. Фільтр Ateb-Габора поєднує всі властивості гармонічної функції, яка множиться на гауссіану. У якості гармонічних функції запропоновано вжити Ateb-функції, які значно розширюють дію тригонометрії. Розроблений фільтр застосовано до зображень. Фільтр Ateb-габора залежить від частоти і напрямків квазіперіодичної структури зображення. Зазвичай, для спрощення завдання розраховується середня частота зображення. Вона є незмінною в кожній точці. Приведено фільтрацію зображень на основі узагальненого фільтру Ateb-Габора. Досліджено вплив параметрів фільтрації на зображеннях. Досліджено властивості періодичних Ateb-функцій. Обчислено значення періоду, від яких залежать результати фільтрації. Фільтрація AtebГабором дала змогу забезпечити ширші результати, аніж класичний фільтр Габора. Одномірний фільтр Габора на основі Ateb-функцій дає можливість отримати більш пологі чи більш опуклі форми функції на максимумі, що викладено у даному дослідженні. Таким чином можна реалізувати фільтрацію із більшим спектром кривих. Це дає можливості швидкої ідентифікації, оскільки розроблено універсальніший вид фільтрації.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Возний, Я. В.
Троян, О. А.


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Маркітан, Володимир Олегович.
    Зберігання ієрархічих структур в реляційних базах даних / В. О. Маркітан, М. А. Возняк, Л. В. Булатецька // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2022. - N 16. - С. 85-97, DOI 10.28925/2663-4023.2022.16.8597. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
база даних -- ієрархічні структури даних -- дерево -- модель суміжних списків -- модель таблиці зв’язків
Анотація: Системи управління реляційними базами даних і сама мова SQL не мають жодних вбудованих механізмів для зберігання та управління ієрархічними структурами. Існує кілька різних способів представлення дерев в реляційних базах даних. В роботі розглянуто метод моделювання ієрархічних структурданих у вигляді списків суміжності (Adjacency List) та таблиці зв’язків (Closure Table). Для кожного методу, подано приклади написання запитів для розв’язання типових завдань, які зустрічаються під час роботи з деревовидними структурами: пошук всіх дочірніх вузлів, всіх нащадків та предків заданого вузла, переміщення вузла до іншого батьківського вузла, видалення вузлів з усіма його нащадками. Розглянуто можливість використання рекурсивних запитів при відображення всього дерева в моделі списків суміжності. У випадку, якщо глибина дерева не відома, або не відомо на якому рівні знаходиться заданий елемент, то запит не може бути побудований стандартними засобами оператора SELECT, тоді потрібно створювати рекурсивну процедуру, або писати рекурсивний запит. Для того, щоб уникнути рекурсії при виведенні всього дерева, всіх вузлів піддерева та пошук шляху від певного місця до кореня, моделювання ієрархічних структур даних виконують у вигляді таблиці зв’язків (Closure Table). При цьому ускладнюється процес додавання нового вузла, переміщення вузла до іншого батьківського вузла. В такому випадку для спрощення написання запитів пропонується створювати тригери, які будуть будувати, або перебудовувати зв’язки. Враховуючи те, що інодівиникає потреба збереження залежних, зокрема ієрархічних структур в реляційній базі даних, потрібно вміти орати модельзбереження таких даних. На вибір методу, для розв’язання конкретної задачі, впливає швидкість виконання основних операцій з деревами. Дослідження різних варіантів організації деревоподібних структур SQLдозволить зрозуміти та обрати самий оптимальний спосіб побудови такої структури в реляційній базі даних для конкретної задачі. Усі, наведені в даній роботі SQL запити, створювалися та тестувалися для реляційних баз данихOracle
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Возняк, Микола Андрійович
Булатецька, Леся Віталіївна


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Тищенко, Віталій Сергійович.
    Дезінформація і фейкові новини: ознаки та методи виявлення в мережі інтернет / В. С. Тищенко, Т. М. Мужанова // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2022. - N 18. - С. 175-186, DOI 10.28925/2663-4023.2022.18.175186. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
дезінформація -- фейкові новини -- методи виявлення дезінформації -- фейкові новини у мережі Інтернет
Анотація: Розвиток глобальної мережі Інтернет, масштабне впровадження швидких і безкоштовних онлайн-сервісів не тільки розширили можливості доступу до інформації, але й змінили засади комунікації суспільства. Внаслідок спрощення механізмів створення та розповсюдження новин через Інтернет, а також фізичної неможливості перевірити величезні обсяги інформації, що циркулює в мережі, різко збільшилися обсяги поширення дезінформації та фейкових новин. З огляду на це виявлення неправдивих новин є важливим завданням, яке не тільки гарантує надання користувачам перевіреної інформаціїта запобігання маніпуляціям суспільною свідомістю, але й допоможе підтримувати надійну екосистему новин. На основі аналізу напрацювань міжнародних організацій і наукових публікацій встановлено, що дезінформація—ценедостовірна,оманлива, маніпулятивна інформація, створена навмисно заради отримання економічних,політичних або інших вигод, афейкові новини є одним із методів її поширення. Фейковим новинам притаманні такі риси як неправдивий маніпулятивний зміст; спрямованість на навмисне введення в оману, дезорієнтацію споживача; подання інформації від імені хибних або анонімних джерел; невідповідність заголовка зміступовідомлення; використання чуток ісатири; спрямування на критику соціальних або політичних питань; імітація легітимних новин; поширення в мережі Інтернет; економічні або політичні мотиви створення. У результаті дослідження встановлено, що саме користувачі Інтернету завдяки свідомому сприйняттю інформації та відповідальному підходу до її розповсюдження можуть знизити ефективність інструментів дезінформації та фейкових новин. Відзначено, що перевіреним методом уникнути неправдивих відомостей є отримувати перевірені новини з надійних джерел. Натомістьдля виявлення фейкових новин доцільно використовувати такі методи як: аналіз джерела, змісту й заголовку новин; перевіркаінформації про автора та джерел, на які посилаються в повідомленні; перевірка «свіжості» новини; використання фактчекінгових інструментів; консультування з експертом; аналіз власної емоційної реакції на новину тощо
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Мужанова, Тетяна Михайлівна


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Сукайло, Ігор Олександрович.
    Вплив NLU і генеративного ШІ на розвиток систем кіберзахисту / І. О. Сукайло, Н. В. Коршун // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2022. - N 18. - С. 187-196, DOI 10.28925/2663-4023.2022.18.187196. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
штучний інтелект -- генеративна модель -- кібербезпека -- машинне навчання
Анотація: Поєднання систем кібербезпеки та штучного інтелекту є логічним кроком на даному етапі розвитку інформаційних технологій. На сьогоднішній день багато постачальників засобів забезпечення кібербезпеки впроваджують машинне навчання та штучний інтелект у свої продукти або послуги. Разом з тим, ефективність інвестицій у роботи над передовими технологіями машинного навчання та глибокого навчання в контексті створення значних вимірних результатів цих продуктів є предметом дискусій. При розробці таких систем виникають проблеми з досягненням точності та масштабуванням. В статті розглянуто класифікацію систем штучного інтелекту, моделі штучного інтелекту, які використовуються продуктами безпеки, їх можливості, наведено рекомендації, які слід враховувати під час використання генеративних технологій штучного інтелекту щодо систем кіберзахисту. Можливості NLP ChatGPT можна використовувати для спрощення налаштування політик в продуктах безпеки. Доцільним є підхід, який враховує як короткострокові, так і довгострокові показники для вимірювання прогресу, диференціації та надання цінності споживачам за допомогою ШІ. Також розглянуто питання використання генеративного ШІ на базі платформних рішень, що дозволяє агрегувати різноманітні дані користувачів, обмінюватися ідеями та досвідом міжвеликою спільнотою, а також опрацьовувати високоякісні телеметричні дані. Завдяки мережевому ефекту з’являється можливість донавчати моделі ШІ та покращувати результативність кіберзахисту для всіх користувачів. Ці переваги призводять до віртуального циклупідвищення залученості користувачів та покращення результатів кіберзахисту, що робить рішення безпеки на основі платформи привабливим вибором як для бізнесу, так і для приватних осіб. При проведені аудиту кіберзахисту будь-якої ІТ-інфраструктури засобами ШІ встановлюються обмеження та глибина аудиту з урахуванням попереднього досвіду.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Коршун, Наталія Володимирівна


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Коваленко, Світлана.
    Освіта на віддаленні. Ретроспективний аналіз дисертацій за темою "Дистанційна освіта" [Текст] / С. Коваленко // Вісник Книжкової палати : науково-практичний журнал. - 2022. - N 12. - С. 33-40. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2076-9326

Кл.слова (ненормовані):
дистанційна освіта -- онлайн-освіта -- віддалене навчання -- щадний режим навчання -- дисертаційні дослідження -- пандемія -- воєнний стан -- військова агресія -- психологічна підтримка
Анотація: У статті здійснено бібліометричне дослідження дисертацій українських науковців з метою вивчення стану розвитку педагогічної науки в Україні. Проведено ретроспективний аналіз дисертацій, захищених за темою "Дистанційна освіта" або "Освіта на віддаленні". Наведено статистичні дані щодо захищених вітчизняними вченими-педагогами дисертацій із зазначеної теми в розрізі спеціальностей Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України (АК МОН), галузь "Педагогіка", наукових ступенів і дисертаційної активності організацій-виконавців дисертацій щодо висвітлення досліджуваної теми. Визначено, що географія закладів вищої освіти (ЗВО) країни, які приділяли увагу темі дистанційної освіти, доволі широка. З'ясовано, що останніми роками, насамперед у 2019—2021 рр., українські науковці в дисертаційних працях не досліджували тему віддаленої освіти, що стала найактуальнішим питанням зазначеного періоду, охоплюючи також і 2022 р. з огляду на запровадження карантинних заходів та воєнного стану на території України. Подано рекомендації МОН щодо якісного та водночас щадного режиму проведення віддалених навчальних занять для учнів закладів середньої освіти з метою збереження здоров'я й нормального психологічного стану дітей. Наведено зібраний МОН перелік корисних ресурсів для дорослих і дітей щодо психологічної підтримки, навчання та інформування. Через непередбачуване руйнування російським агресором освітньої інфраструктури та, як наслідок, продовження навчання в дистанційному форматі, обґрунтовано потребу в розробленні нових рекомендаційних матеріалів і навчальних методик на допомогу педагогам для спрощення проведення віддаленого навчання. Доведено, що тема дистанційної освіти потребує подальшого розвитку та вдосконалення. Дослідження здійснювалося під час роботи над науково-допоміжним бібліографічним покажчиком "Дисертації з питань освіти 1991—2021 рр.".

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Максимчук, Ольга.
    Мольєріана у фондах відділу стародруків та рідкісних видань Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського: до 400-річчя від дня народження великого комедіографа [Текст] / О. Максимчук // Бібліотечний вісник = Bibliotechnyi visnyk : науково-теоретичний та практичний журнал. - 2022. - № 4. - С. 21-31. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1029-7200

Кл.слова (ненормовані):
мольєріана у фондах Національної бібліотеки України -- гравірована ілюстрація -- власницькі записи
Анотація: Мета статті – охарактеризувати зібрання цінних та раритетних видань доробку Мольєра, що зберігаються у відділі стародруків та рідкісних видань Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Для досягнення поставленої мети використано синтетичний, описовий, біографічний, історико-книгознавчий та порівняльний методи наукового пізнання. Наукова новизна полягає в тому, що вперше здійснено спробу розглянути мольєріану як цілісну тематичну єдність видань з різних колекцій, фондів відділу стародруків та рідкісних видань Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Висновки. З’ясовано, що мольєріана є вартісним бібліотечним надбанням, яке репрезентує друковану продукцію XVII–XIX ст. з цілої низки європейських країн – Франції, Німеччини, Австрії, Нідерландів, Бельгії, Польщі. Більша частина цих книжок належить багатотомним виданням – повним зібранням творів французького драматурга. Як правило, вони – невеликого формату, що робить їх більш зручними як для читання, так і для транспортування. Проаналізовано ілюстративний матеріал примірників із мольєріани. Завдяки підписам на гравюрах розкрито імена майстрів, котрі працювали над оздобленням видань. Деякі композиції, хоч і створені різними граверами, утім, сюжетно повторюють одна одну, що демонструє схильність майстрів слідувати взірцям своїх попередників задля спрощення процесу виготовлення ілюстрацій. Наголошено, що додаткову цінність мольєріані надають провенієнції та екслібриси колишніх власників книжок. Власницькі записи дають змогу не лише визначити історію побутування кожного примірника, а й окреслити читацькі смаки його власника

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)