Луценко, Ірина Спілкуємося на рівних : організація комунікативно-мовленнєвої діяльності дошкільнят на засадах дитиноцентризму / Ірина Луценко> // Дошкільне виховання. - 2015. - № 1. - С. 5-10 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Анотація: В статті йдеться про організацію комунікативно-мовленнєвої діяльності дошкільнят на засадах дитиноцентризму. Фахівець в галузі комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільнят розповідає про організацію спілкування педагога з дітьми та вихованців між собою, про прийоми і форми цієї роботи та труднощі, з якими зіштовхуються педагоги при встановленні суб'єкт-суб'єктивних відносин з вихованцями. Є примірники у відділах: Ф2 (22.07.2015р. Прим. 2 - ) (вільний) |
Шевцова, Тетяна Сторінками улюблених казок : інтегроване заняття для старших дошкільнят з використанням елементів технології Л. Фесюкової / Тетяна Шевцова> // Дошкільне виховання. - 2015. - № 1. - С. 28-29 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): вивчення казки -- фізкульхвилинка -- дидактична гра -- виховання казкою -- моральне виховання Анотація: Подано розробку інтегрованого заняття для старших дошкільня, мета якого - стимулювати пізнавальну активність дітей; розвивати зв'язне діалогічне та монологічне мовлення, творче мислення, пам'ять, уяву, увагу, пізнавальний інтерес; заохочувати допитливість; виховувати кращі моральні риси, інтерес до логіко-математичних завдань; активізувати й збагачувати словник дітей (антонімами, синонімами, багатозначними словами, порівняннями); закріплювати знання змісту народних казок; формувати навички пояснювального мовлення та ін. Є примірники у відділах: Ф2 (22.07.2015р. Прим. 2 - ) (вільний) |
Лавриненко, Оксана Беремо висоту на ймення "Р" / Оксана Лавриненко> // Дошкільне виховання. - 2015. - № 3. - С. 30-32 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Педагогіка--Логопедія Кл.слова (ненормовані): вимова звуку "Р" -- фонематична увага -- гаркава вимова -- логопедичні вправи -- фізіологічні вправи для язичка Анотація: У статті розглянуто основні аспекти спільної роботи батьків і логопеда з формування у дітей правильної вимови звука [р]. Є примірники у відділах: Ф2 (26.03.2015р. Прим. 2 - ) (вільний) |
Гусєва, О. Щоб запобігти дисграфії : індивідуальне логопедичне заняття / Ольга Гусєва> // Дошкільне виховання. - 2015. - № 5. - С. 32-33 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Педагогіка--Дефектологія--Логопедія Кл.слова (ненормовані): дисграфія -- комп'ютерні ігри -- фонематичний слух -- зорова увага Анотація: Подано розробку індивідуального логопедичного заняття, мета якого - розвивати логічне мислення, фонематичний слух, просторову уяву, тактильні відчуття дитини; виховувати звукову культуру мовлення; формувати навички самокорекції; удосконалювати граматичну будову мовлення; сприяти формування лексичної компетентності; закріплювати вміння здійснювати звуковий аналіз слів; готувати руку до письма та ін. Є примірники у відділах: Ф2 (26.05.2015р. Прим. 2 - ) (вільний) |
Логвинчук, Світлана Мовленнєва компетенція - засобами гри : ефективний досвід / Світлана Логвинчук> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 2. - С. 11-15 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): ігрові методи -- мовленнєвий розвиток -- фонематичний слух -- лексична компетенція -- діамонологічна компетенція -- складання розповіді Анотація: В статті описано досвід формування мовленнєвої компетенції дошкільнят засобами гри. Значне місце в навчально-мовленнєвій та ігровій діяльності дошкільнят автор відводить дидактичним іграм, цікавим вправам, творчим завданням, мовленнєво-ігровим ситуаціям, які сприяють розвитку кожної складової мовленнєвої компетенції. Є примірники у відділах: Ф3 (23.02.2016р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний) Ф2 (23.02.2016р. Прим. 2 - Б.ц.) (вільний) |
Гетьманенко, Ірина Як Мар'янка речі розгубила, а зима її провчила : комплексне заняття для старших дошкільнят спеціальної групи з вадами мовлення / Ірина Гетьманенко> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 1. - С. 22-24 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): мовленнєва вправа -- дидактична гра -- слухання авторської казки Анотація: Подано розробку комплексного заняття для старших дошкільнят спеціальної групи з вадами мовлення, мета якого - формувати соціальну компетентність дітей; розвивати фонематичний і ритмічний слух, дрібну моторику й точність рухів, артикуляційний апарат, мовленнєве дихання, зорову і слухову увагу; автоматизувати правильну вимову звука [с] у словах, реченнях; закріплювати вміння визначати місце звука у слові, виконувати звуковий аналіз слів; поповнювати активний словник дітей з теми "Зима"; формувати граматично правильне мовлення, вміння узгоджувати дієслова з іменниками та іменники з прикметниками і числівниками та ін. Є примірники у відділах: Ф3 (29.01.2016р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний) Ф2 (26.01.2016р. Прим. 2 - Б.ц.) (вільний) Ф1 (26.01.2016р. Прим. 3 - Б.ц.) (виданий) Прим.3 (Ф1) зайнятий |
Говорімо українською, а не на українській! / Юлія Журлакова> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 1. - С. 25 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Педагогіка--Дошкільна--Робота з батьками Кл.слова (ненормовані): русизми -- культура мови -- чистота мовлення Анотація: Наведено найтиповіші помилки (кальки і русизми) української мови. Є примірники у відділах: Ф3 (29.01.2016р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний) Ф2 (26.01.2016р. Прим. 2 - Б.ц.) (вільний) Ф1 (26.01.2016р. Прим. 3 - Б.ц.) (виданий) Прим.3 (Ф1) зайнятий |
Комарніцька, Ірина Нумо разом грати й чітко звуки вимовляти! : ігри розвитку слухової уваги, фонематичного слуху та автоматизації вимови звуків у дітей з СДУГ / Ірина Комарніцька> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 4. - С. 20-22 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): логопедичні ігри -- вимова звуків -- логопедична робота в дитсадку Анотація: Подано дидактичні ігри для розвитку слухової уваги, фонематичного слуху та автоматизації вимови звуків у дітей з СДУГ. Є примірники у відділах: Ф3 (11.05.2016р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний) Ф2 (13.05.2016р. Прим. 2 - Б.ц.) (вільний) |
Калмикова, Лариса Проблеми з мовленням? Подбаймо про мотиви : діагностика і розвиток мовленнєвих мотивів старших дошкільнят / Лариса Калмикова> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 5. - С. 2-5 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): мотивація мовлення дитини -- мовленнєва комунікація -- мовленнєві мотиви -- вербальне спілкування Анотація: Лариса Калмикова, доктор психол. наук, професор, завідувач кафедри психології та педагогіки дошкільної освіти Переяслав-Хмельницького ДПУ ім. Григорія Сковороди, подає рекомендації вихователям щодо діагностики і формування мовленнєвих мотивів дошкільнят. Є примірники у відділах: Ф3 (01.06.2016р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний) Ф2 (31.05.2016р. Прим. 2 - Б.ц.) (вільний) |
Якимчук, Ганна До школи підготовленими : профілактика дислексії та дисграфії / Ганна Якимчук> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 7. - С. 19-21 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): дислексія -- дисграфія -- профілактика порушення писемного мовлення Анотація: В статті розглядається проблема дислексії та дисграфії у дітей. Подаються рекомендації для запобігання порушенням писемного мовлення до початку шкільного навчання. Є примірники у відділах: Ф3 (21.07.2016р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний) Ф2 (06.09.2016р. Прим. 2 - Б.ц.) (вільний) |
Дмітрієнко, Ольга Як досягти чіткої вимови? Допоможе фольклор! : семінар-практикум для педагогів / Ольга Дмітрієнко> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 8. - С. 22-24 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): методична робота -- звукова культура мовлення -- семінар-практикум -- методи навчання -- використання фрольклору у вивченні мови Анотація: Подано приклад проведення семінару-практикуму для вихователів. Мета його - активізувати знання педагогів з питань формування в дітей звукової культури мовлення засобами дитячого фольклору; спонукати до використання в роботі сучасних методів та прийомів; сприяти підвищенню рівня фахової майстерності педагогів, формуванню практичних навичок роботи та впровадженню набутого досвіду у власну діяльність; заоохочувати учасників до творчого самовираження та самовдосконалення. Є примірники у відділах: Ф3 (16.08.2016р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний) Ф2 (06.09.2016р. Прим. 2 - Б.ц.) (вільний) |
Шкрябець, Неля Жовту фарбу осінь взяла : підгрупове заняття для дітей старшої групи із ЗНМ ІІІ рівня (автоматизація звука [ж]) / Неля Шкрябець> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 9. - С. 25-27 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): логопедичне заняття Анотація: Подано розробку заняття для дітей старшої групи із ЗНМ ІІІ рівня, мета якого - активізувати набуті дітьми знання з теми "Осінь"; вправляти у правильній вимові звука [ж] у словосполученнях та реченнях; формувати вміння складати розповідь з опорою на малюнки; узгоджувати прикметники з іменниками, вживати прийменники "на", "під", "біля" "у", "в"; розвивати фонематичний слух, мислення, дрібну моторику; формувати навички самоконтролю за правильною вимовою; виховувати бажання працювати в колективі слухати і чути одне одного. Є примірники у відділах: Ф3 (21.09.2016р. Прим. 1 - ) (вільний) Ф2 (22.09.2016р. Прим. 2 - ) (вільний) |
Коротка, Ольга Прогулянка до старого дуба : заняття для дітей старшої групи з ФФНМ (диференціація звуків [д-д'] і [т-т'] / Ольга Коротка> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 10. - С. 30-31 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): діти із ФФНМ -- логопедична робота -- відхилення в розвитку мовлення -- звуковий аналіз слів -- складання речення за схемою Анотація: Подано розробку заняття для дітей старшої групи з ФФНМ, мета якого - ознайомлювати дітей з артикуляцією звуків [д-д']; навчити вирізняти їх серед інших звуків у складах та словах, диференціювати звуки [д-д'] і [т-т']; спонукати до правильної звуковимови; вчити вживати прийменники, відповідати на запитання повним реченням; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, знання про терді та м'які приголосні; вчити складати речення за схемою; розвивати мовленнєву активність, артикуляційну та дрібну моторику; спонукати до активності та ін. Є примірники у відділах: Ф3 (08.11.2016р. Прим. 1 - ) (вільний) Ф2 (11.11.2016р. Прим. 2 - ) (вільний) |
Комарницька, Ірина Мнемотехніка: розучуємо скоромовки з радістю : індивідуальна робота з дітьми на етапі автоматизації та диференціації звуків / Ірина Комарницька> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 11. - С. 20-22 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Педагогіка--Логопедія Кл.слова (ненормовані): мнемотехніка -- мнемотаблиці -- скоромовки Анотація: В статті описується індивідуальна форма роботи з дітьми-логопатами з використанням мнемотаблиць, розроблених на основі авторських скоромовок. Є примірники у відділах: Ф3 (22.11.2016р. Прим. 1 - ) (вільний) Ф2 (18.11.2016р. Прим. 2 - ) (вільний) |
Фетисенко, Ірина Летять, летять сніжинки... : бінарне логоритмічне заняття для дітей старшої групи / Ірина Фетисенко, Тетяна Рагутько> // Дошкільне виховання. - 2016. - № 12. - С. 29-31 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): логопедична робота -- мовленнєва компетентність -- артикуляційна гімнастика Анотація: Подано розробку логоритмічного заняття для дітей старшої групи, мета якого - продовжувати формувати мовленнєву діяльність і комунікативну компетентність дітей з вадами мовлення; сприяти виробленню у них чітких та координованих рухів у взаємозв'язку з мовленням і музичним супроводом; удосконалювати загальну і дрібну моторику; закріплювати навички диференціювання звуків [с], [ш], поділу слів на склади; активізувати словник з теми "Зима"; розвивати пам'ять, мовленнєве дихання, артикуляційну морику, чуття ритму; виховувати стійкий інтерес до знань з логоритміки. Дод.точки доступу: Рагутько, Тетяна Є примірники у відділах: Ф3 (26.12.2016р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний) Ф2 (12.01.2017р. Прим. 2 - ) (вільний) |
Коваленко, Алла Як без біди розуму навчитися : морально-етична бесіда з дітьми старшої групи за казкою Лесі Українки "Біда навчить" / Алла Коваленко> // Дошкільне виховання. - 2017. - № 2. - С. 28-29 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): діти старшої групи -- морально-етична бесіда -- розвиток мислення -- моральне виховання Анотація: Подано розробку бесіди морально-етичного спрямування, мета якої - закріплювати та розширювати знання дітей про творчість великої української письменниці Лесі Українки; викликати інтерес до її творчості, до літературної казки; сприяти усвідомленню ідеї та змісту художнього твору; вчити уважно слухати, оцінювати вчинки персонажів, висловлювати своє ставлення до них, визначати мотиви їхньої поведінки; на основі аналізу художнього твору формувати бажання наслідувати позитивні та раціональні моделі поведінки; розвивати мовлення, пам'ять, мислення, спостережливість; виховувати доброзичливість, емпатію та ін. Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1) Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1) |
Рібцун, Юлія Дислалія: причини, прояви, шляхи подолання / Юлія Рібцун> // Дошкільне виховання. - 2017. - № 2. - С. 5-9 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Педагогіка--Логопедія Кл.слова (ненормовані): дислалія -- каппацизм -- гаммацизм -- хітизм -- йотацизм -- ламбдацизм Анотація: З поданої статті можна дізнатися, на які недоліки у мовленні дітей варто звертати увагу, аби уникнути дислалії, і як будувати корекційно-розвивальну роботу з подолання цієї проблеми. Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1) Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1) |
Коваленко, Анна Су-джок розвиває мовлення діток : тренінг для батьків / Анна Коваленко> // Дошкільне виховання. - 2017. - № 3. - С. 32-33 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільна--Робота з батьками Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): корекція мовлення -- мовленнєві порушення -- су-джок терапія -- су-джок масаж -- співпраця з батьками Анотація: Пропонується тренінг для батьків, мета якого - ознайомити батьків з нетрадиційним засобом корекції мовлення порушень у дітей - су-джок терапією, з ефективними методами та прийомами розвитку мовлення дошкільнят у домашніх умовах; підвищити інтерес батьків до спільної з дитиною діяльності. Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1) Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1) |
Гено, Наталія Подарунок для Даринки : комплексне заняття для дітей молодшої групи / Наталія Гено> // Дошкільне виховання. - 2017. - № 3. - С. 30-31 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): з'язне мовлення -- дидактична гра -- фізкультхвилинка Анотація: Подано розробку комплексного заняття для дітей молодшої групи, мета якого - вчити дітей складати описову розповідь про іграшку за зразком вихователя з опорою на картинки; продовжувати вправляти малят у відгадуванні загадок, промовлянні віршованих текстів; активізувати у мовленні дітей слова-назви (м'яч, машина, лялька), слова-ознаки (круглий, великий, зелений тощо), слова-дії (стрибати, котити тощо), уточнити значення слова "прудкий"; розвивати дрібну моторику, вміння співвідносити рухи з текстом; виховувати культуру спілкування, товариськість, спостережливість. Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1) Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1) |
Зайченко, Наталія Картина запрошує до розмови : використання методу багатоканальної діяльності в роботі з дітьми старшої групи / Наталія Зайченко> // Дошкільне виховання. - 2017. - № 7. - С. 20-23 . - ISSN 0321-1401 Рубрики: Педагогіка--Дошкільне навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): сенсорний розвиток -- робота за картиною -- естетичне виховання Анотація: Подано прийоми активізації мовлення дітей засобами пейзажного живопису за допомогою методу багатокальної діяльності, який передбачає задіювання у роботі з дітьми різних аналізаторів: зору, слуху, дотику, смаку, нюху. Цей метод забезпечує комплексне опрацювання мистецького твору й отримання глибоких вражень у ході інтелектуальної діяльності на основі багатоканального емоційно-чуттєвого сприймання. Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1) Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1) |