82.0
П 35


    Питання літературознавства [Текст] : науковий збірник / Ін-т л-ри ім. Т. Г. Шевченка, Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича; ред. О. В. Червінська. - Чернівці : ЧНУ, 1966 - .
   Випуск 84. - 2011. - 351 с. - Бібліогр. наприкінці ст. - 20.00 грн., 18.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Літературознавство--Збірники

Дод.точки доступу:
Червінська, О. В. \ред.\
Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка(Київ)
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича


Примірників всього: 2
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2)


Шифр: В651854400/2019/9
   Журнал

Всесвітня література в школах України [Текст] : науково-методичний журнал. - Київ : Педагогічна преса, 1976 - . - Виходит раз на два місяця
2019р. № 9
Зміст:
Ісаєва, Олена. Емоційний інтелект + коефіцієнт любові = людина майбутнього. Формування EQ та LQ на уроках літератури як запорука успішності людини / О. Ісаєва. - С.2-12. - Бібліогр. в кінці ст.
Сутула, Ольга. Вільний той, хто може брехати. Урок за творчістю Альберта Камю / О. Сутула. - С.18-22
Бойта, Вікторія. Образна візуалізація в системі роботи над поетичними та прозовими текстами / В. Бойта. - С.23-26. - Бібліогр. в кінці ст.
Федунович-Швед, Оксана. Пантелеймон Куліш і Микола Лукаш: спільні підходи до перекладу драми Вільяма Шекспіра "Троїл і Крессіда" / О. Федунович-Швед, Я. Швед. - С.27-31. - Бібліогр. в кінці ст.
Ляхович, Людмила. Спадкоємниця народної казки. Урок за вступом до поеми Олександра Пушкіна "Руслан і Людмила" / Л. Ляхович. - С.39-41
Первак, Олександр. Модерністська проза початку XX ст. (загальна характеристика). Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністькі явища в художній прозі на початку XX ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Життя і творчий шлях Ф. Кафки (1883-1924). Зображення відчуження особистості в новелі "Перевтілення". / О. Первак. - С.42-47
Первак, Олександр. Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки. поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі / О. Первак. - С.47-53. - Бібліогр. в кінці ст.
Первак, Олександр. Гротеск і абсурдність буття, проблема втрати людьми людської подоби у п’єсі Е. йонеско "Носороги" / О. Первак. - С.54-57. - Бібліогр. в кінці ст.
Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)




    Первак, Олександр.
    Гротеск і абсурдність буття, проблема втрати людьми людської подоби у п’єсі Е. йонеско "Носороги" / О. Первак // Всесвітня література в школах України : науково-методичний журнал. - 2019. - № 9. - С. 54-57. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
Носороги, п’єса -- гротестк -- абсурдність -- людський побут

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Качур, І. І.
    "Найглибші глибини людського буття": екзистенційні мотиви в романі Кормака Маккарті "Дорога" [Текст] / І. І. Качур // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2021. - Вип. 16. - С. 61-67. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
екзистенціалізм -- Кормак Маккарті -- екзистенційні мотиви -- американська література -- постапокаліптичний роман -- топос дороги
Анотація: У статті розглядається реалізація основних принципів екзистенціалізму на матеріалі роману Кормака Маккарті «Дорога». Авторка доводить, що ця філософська течія, основою якої є вчення про буття та людську екзистенцію, мала суттєвий вплив на формування світової літератури та виникнення однойменного літературного напряму. Твори американського письменника Кормака Маккарті відрізняються філософським спрямуванням та широкою тематикою. Зокрема, у пошуку відповідей на онтологічні питання автор звертається до тем життя та смерті, свободи, стосунків батьків і дітей, людини й природи. Постапокаліптичний роман «Дорога», який приніс митцю світову славу, можна назвати вершиною його письменницької майстерності, оскільки твір ідейно-тематично, композиційно та стилістично уособлює традиційні риси всієї творчості Маккарті. Нечисленна персоносфера роману дає змогу сконцентрувати увагу читача на філософському підмурівку роману. Так, автор піднімає та намагається знайти відповіді на ключові питання сенсу та мети людського існування. Це дає змогу виділити значну кількість екзистенційних мотивів, зокрема: абсурдність буття, безнадія, страх, свобода, відчуження, індивідуальність і інші. Мотив абсурдності проявляється у зображенні майже повністю непридатного для життя світу, в якому панують жорстокість та смерть. Персонажі — позбавлені будь-яких ілюзії, розчаровані в житті, особливо старше покоління, намагаються просто вижити та зберегти свою індивідуальність. Головних героїв постійно переслідує страх голодної чи насильницької смерті, втрати людяності й надії на краще майбутнє. Проте страх звільняє їх від умовностей і законів ворожого світу, надає сенсу існуванню.

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Ebo, S.
    The "matser" made world: a new conceptualization of matter and spirit = Майстерність світобудування: нова концептуалізація справи і духу / S. Ebo // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P29-36. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
свідомість космосу -- створений ідеями світ -- Берклі -- створений матерією світ -- Нкрума -- ре-концептуалізація матерії -- матсер
Анотація: У статті переусвідомлюються домінуючі онтологічні та епістемологічні інтерпретації Всесвіту, включаючи матеріалістичні та ідеалістичні варіанти. На прикладі філософських поглядів, з одного боку, ганського мислителя, політичного діяча Кваме Нкруми та ірландського філософа, єпископа Джорджа Берклі, з іншого, автор демонструє неможливість досягнення компромісу між названими світоглядними картинами світу. Матеріалісти бачать світ як по суті матеріальний, позбавлений Бога чи творця. Ідеалісти бачать світ як продукт духу або розуму. Вони вважають, що світ є принципово нематеріальним. Обидві позиції не можуть задовольнити дослідників Всесвіту. Адже космос є, існує, незалежно від його інтерпретації. Спираючись на текстологічні дослідження та спекулятивний філософський аналіз, автор доводить, що так звана амбівалентність космосу з протиставленням матеріального та духовного має штучний характер і не виходить за межі епістемології. Якщо світ є матеріальним, він, безумовно, не є ідеальним; якщо все зроблено тільки з ідей, то це, безумовно, нематеріальне. У реальності ж існує чимало явищ, які не можна класифікувати виключно як матеріальні або духовні. Тоді виявляється, що існуюче визначення матерії не охоплює деяких властивостей, притаманних явищам, які класифікуються як "матеріальні". Так само може бути, що те, що називається "духовним", - це атрибути, властивості, суть яких не вичерпується визначенням того, що ми називаємо матерією. Ми могли б також жити в космосі, який складається з речовин, властивостями яких є ті, що ми мислимо як "матеріальні", а деякі з них ми вважаємо "духовними". Автор доходить висновків, що філософи традиційно поділяють явища реального світу на матеріальні та духовні, але якщо явища демонструють атрибути, які епістемологічно не можуть перебувати в одній сутності без концептуальних суперечностей, звідси випливає, що традиційна концепція реальності як розуму і матерії є явно недостатньою. Космос не складається виключно з матерії або духу. Раціональна концептуалізація реальності логічно призводить до протиставлення матерії і духу, тоді як сама залишається неподільною цілісністю. У статті лунає заклик переглянути чинне поняття матерії й існуючу концепцію духу, узагальнити їх в категорії "матсер" (тобто до матерії додається літера "с", що вказує на дух (спірит)), яка знімає інтелектуальну абсурдність дихотомізації реальності. Ми знаходимося в одному космосі, який "подвоюється" лише в мові, але не в нашому досвіді. Наш досвід космосу залишається єдиним. Ми - це "матсерний космос".
Дод.точки доступу:
Ебо Сократ


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)





    Онищук, Михайло.
    Технології, форми та способи експліцитного впливу у сфері діяльності ЗМІ в умовах інформаційної агресії [Текст] / М. Онищук // Вісник Книжкової палати : науково-практичний журнал. - 2022. - N 10. - С. 11-19. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2076-9326

Кл.слова (ненормовані):
технології -- агресія -- інформаційна війна -- бойові дії -- вторгнення в Україну -- фальшиві приводи Путіна -- початок війни -- національна ідентичність -- самосвідомість нації -- акції протесту в Росії -- розвідувальна спільнота США -- ескалація
Анотація: У статті проаналізовано технології, форми та способи явного, відвертого, доступного зовнішньому спостереженню інформаційного й психологічного впливу російської пропаганди у сфері діяльності ЗМІ. Доведено, що його основу становить дезінформування, маніпулювання, поширення чуток і міфів. Здійснено аналіз інформаційно-психологічного впливу роспропаганди на власне населення, світову спільноту, а також на населення та Збройні сили України. На основі аналізу сутності й змісту російських наративів показано абсурдність заяв і дій кремлівських пропагандистів і представників найвищого ешелону влади, їх намагання нав'язати своєму населенню дві основні символічні матриці: "бандерівської України" та "смертельної загрози для Росії з боку НАТО". Висвітлено реакцію світової спільноти стосовно інформаційно-психологічної агресії Росії проти США і НАТО, позицію цих країн щодо геноциду української нації, варварського знищення інфраструктури, залякування світу застосуванням ядерної зброї.

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)