Шифр: Б240038372/2018/2/3
   Журнал

Бібліотечка "Дивослова" [Текст] : методичний журнал. - Київ : Ред. журн. "Дивослово", 2005 - . - Виходить щомісячно
2018р. № 2/3
Зміст:
Усний твір-характеристика персонажа поем "Катерина" і "Наймичка". - С.2-8
Кл.слова: конспект уроку, образ поем ,Катерина і Наймичка
Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі ("У нашій раї на землі...") Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю. - С.8-10
Кл.слова: конспект уроку, жіноча доля, народна мораль
Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання та після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя ("Доля"). Ностальгія за ідтлією родинного життя, висока філософія життя людини на землі ("Росли укопочці, зросли..."). - С.10-17
Кл.слова: конспект уроку, Тарас Шевченко, лірика, ліричний герой
Біблія в житті Т. Шевченка . Світле пророцтво поета ("Ісаїя. Глава 35"). Художня інтерпритація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Глибоке занепокоєння пророка занепадом моральності, неправедними діяннями "сильних світу", пригнічення люду новими, внутрішніми "ворогами". Біблійні реалії в текстах творів. - С.17-22
Кл.слова: конспект уроку, Біблія, Тарас Шевченко
Тарас Шевченко. "Назар Стодоля". - С.41-49
Кл.слова: конспект уроку, Тарас Шевченко, Назар Стодоля
"Чорна рада" - перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет. - С.57-63
Кл.слова: Чорна рада, роман-хроніка, романтичність стилю, конспект уроку
Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Символи роману. - С.63-71
Кл.слова: символи роману, лицарство, образи головних героїв твору
Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького. Фольклорно-етнографічний матеріал у творі. Оцінка роману Т. Шевченка. - С.71-76
Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач ( Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема). "Народні оповідання"; продовження теми народного життя в повісті "Інститутка". - С.78-85
Кл.слова: Марко Вовчок, Інститутка, Марко Вовчок, творча діяльність, конспект уроку
Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів - людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі. - С.85-93
Кл.слова: повість "Інститутка", авторська позиція, образ панночки
Марко Вовчок. Оповідання "Козачка" зі збірки "Народні оповідання". - С.93-98
Кл.слова: Марко Вовчок, оповідання, конспект уроку
Поетична творчість Неоніли Стефурак. - С.99-103
Кл.слова: Неоніла Стефурак, поетична творчість, конспект уроку
Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)




   
    Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів - людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі. [Текст] // Бібліотечка "Дивослова". - Київ : Ред. журн. "Дивослово", 2018. - № 2/3. - С. 85-93

Кл.слова (ненормовані):
повість "Інститутка" -- авторська позиція -- образ панночки

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Радзієвський, В.
    Авторські відступи як репрезентація авторської позиції в новелах Леоніда Мосендза / В. Радзієвський // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 1. - С. 11-15, DOI 10.28925/2311-259x.2019.1.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
авторська позиція -- авторські відступи -- ліричні відступи -- публіцистичні відступи -- філософські відступи -- історичні відступи -- позафабульні елементи композиції
Анотація: Розвідку присвячено темі функціонування авторських відступів у текстах малої прози Леоніда Мосендза, яскравого представника вісниківського кола митців. Проблему розглянуто в контексті загальної авторської позиції. Метою розвідки є виявлення художніх особливостей зазначених позафабульних прийомів у новелах збірок «Людина покірна» й «Відплата». Визначено, що звернення до такої наративної тактики зумовлено прагненням до переконливості дискурсу. Відповідно до класифікації таких літературознавців, як І. Безпечний, В. Пахаренко, Н. Ференц та ін., виділено до розгляду ліричні, публіцистичні, філософські й історичні авторські відступи. Автор аргументував природність введення подібних конструкцій у новелах «Людина покірна», «Брат», «Хазарин», «На утвор», «Птах високого лету» й «Мінерва». Здійснено рецепцію художньої доцільності розлогих авторських відступів у новелах «Роксолана» і «Поворот козака Майкла Смайлза». Порівняно з новелами збірки «Людина покірна» у «Відплаті» ці наративні компоненти вирізняються більшою лаконічністю, «завуальованістю» в художню тканину текстів. Відзначено вплив на рецепцію зазначених елементів композиції властивих їм полемічності, парадоксальності, афористичної насиченості. В основному всі відступи віддано оповідачеві, що сприймається невід’ємно від постаті автора. У висновках зазначено, що авторські відступи, роздуми новел Л. Мосендза не переобтяжують сприйняття тексту, є природним компонентом загальної мовної партитури. Результати дослідження відкривають нові перспективи наукового осмислення авторських відступів як поширеного явища у творах еміграційної української малої прози загалом
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1