Шифр: Д357007/2014/9
   Журнал

Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах [Текст] : науково-метод. журнал/ МОН України. - Київ : Редакція журналу "Дивослово", 1951 - . - Виходить щомісячно
2014р. N 9
Зміст:
Омельчук, Сергій. Нормативність культури мовлення в учнівських науково-дослідницьких роботах з української мови / С. Омельчук. - С.2-6. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: КУЛЬТУРА НАУКОВОГО МОВЛЕННЯ, АСПЕКТИ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ, НАУКОВА РОБОТА
Варзацька, Лариса. Типологія уроків української мови в системі компетентнісної освіти / Л. Варзацька. - С.7-11. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: УКРАЇНСЬКА МОВА, ТИПИ УРОКІВ, СТРУКТУРА УРОКІВ
Фасоля, Анатолій. Компетентнісно зорієнтовані завдання: проблеми термінології, типології, створення / А. Фасоля. - С.15-21
Кл.слова: ЦІЛЬ, ПЛАНУВАННЯ, ОЦІНЮВАННЯ
Ревчук, Софія. Компетентнісно зорієнтовані завдання у практиці вчителя-словесника / С. Ревчук. - С.22-29
Кл.слова: СКЛАДНИКИ КЗЗ, ОЗНАКИ ККЗ, ВИМОГИ ДО ККЗ
Програма з української літератури для 5-6 класів для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - С.30-37
Кл.слова: НАКАЗ МОН УКРАЇНИ № 865, 2014 Р., ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ, КІЛЬКІСТЬ ГОДИН
Кравець, Лариса. Метафоризація концепту місто в мові української поезії XX століття / Л. Кравець. - С.38-40. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: КОНЦЕПТУАЛЬНА МЕТАФОРА, ХУДОЖНЯ МЕТАФОРА, ДИНАМІКА МЕТАФОРИ
Фурса, Валентина. Новітні тенденції родового розмежування іншомовних невідмінюваних іменників / В. Фурса. - С.41-43. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: НЕВІДМІНЮВАНІ ІМЕННИКИ, ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНА ГРУПА, ЧОЛОВІЧИЙ РІД
Дисак, Федір. Павло Грабовський і питання національно-духовного відродження України / Ф. Дисак. - С.44-46. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: НАЦІОНАЛІЗМ, НАРОДНА ОСВІТА, НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНЕ ВІДРОДЖЕННЯ
Ільницький, Микола. Своє і позичене: "Лис Микита" Івана Франка і "Райнеке-Лис" Йоганна Вольфґанґа Ґете / М. Ільницький. - С.47-53. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: МАНДРІВНИЙ СЮЖЕТ, НАЦІОНАЛЬНИЙ ВАРІАНТ, ГЕНЕАЛОГІЯ
Нахлік, Євген. Іван Франко і російська інвазія: до 100-річчя початку Першої світової війни / Є. Нахлік. - С.54-59. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: ПЕРША СВІТОВА ВІЙНА, РОСІЙСЬКА ОКУПАЦІЯ ЛЬВОВА, ГАЛИЦЬКІ МОСКВОФІЛИ
Гуменюк, Борис. Але хто тобі повірить, солдате. / Б. Гуменюк. - С.60-64
Кл.слова: ПОЕЗІЯ
Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (10.09.2014р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)


Шифр: Д357007/2014/11
   Журнал

Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах [Текст] : науково-метод. журнал/ МОН України. - Київ : Редакція журналу "Дивослово", 1951 - . - Виходить щомісячно
2014р. N 11
Зміст:
Пентилюк, Марія. Стратегічні орієнтири підготовки майбутнього вчителя-словесника / М. Пентилюк. - С.2-6. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ, КОГНІТИВНА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МОВИ, КОМУНІКАТИВНА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МОВИ
Могильницька, Галина. Шкільна лінгвістика - цілісна система чи набір фрагментів? / Г. Могильницька. - С.7-14. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: КОМУНІКАТИВНІ КОМПЕТЕНЦІЇ, МОВНИЙ КОМПОНЕНТ, РЕЧЕННЯ
Марченко, Наталія. Співець вилюднення та вивільнення. Огляд життя і творчості Володимира Рутківського / Н. Марченко. - С.15-21
Кл.слова: АВТОБІОГРАФІЧНА ПОВІСТЬ, ІСТОРИКО-ПРИГОДНИЦЬКА ТРИЛОГІЯ, КЛАСИЧНА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ
Павлів, Ірина. Володимир Рутківський. "Джури козака Швайки" (Дидактичні матеріали і методичні орієнтири до вивчення твору) / І. Павлів. - С.22-26
Кл.слова: ІСТОРИКО-ПРИГОДНИЦЬКА ТРИЛОГІЯ, КОЗАКИ, ХАРАКТЕРНИКИ
Дем'яненко, Світлана. "Мушу випити келих до краю...". Вивчаємо життя і творчість Євгена Маланюка / С. Дем'яненко. - С.27-32
Кл.слова: ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ, ЛІТЕРАТУРА УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ, ПОЕТ-ЕМІГРАНТ
Кордонська, Альона. "У нас люблять Остапа Вишню". Сценарій літературного вечора до 125-річчя письменника / А. Кордонська. - С.33-38. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: ВИШНЯ ОСТАП, ГУМОР, УКРАЇНСЬКА САТИРА
Кравець, Лариса. Метафоризація концепту земля в мові української поезії XX століття / Л. Кравець. - С.39-41. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: ПОЕЗІЯ XX, КОНЦЕПТУАЛЬНА МЕТАФОРА, ХУДОЖНЯ МЕТАФОРА
Білокінь, Ольга. Земля із Шевченкової могили: символьна семантика та конотативні нашарування / О. Білокінь. - С.42-45. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: ЧЕРНЕЧА ГОРА, ТАРАСОВА ГОРА, МЕТАФОРИЧНІСТЬ ПОЕЗІЇ
Качак, Тетяна. Література для дітей та юнацтва у 20-х роках XX століття / Т. Качак. - С.46-53. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА, ТЕМАТИКА ПРОЗИ, ЛІТЕРАТУРНІ НАПРЯМИ
Микитюк, Володимир. "Майже всі викладачі-філологи університету є моїми учнями". До 90-річчя від дня народження Івана Денисюка / В. Микитюк. - С.54-59. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: ЮВІЛЕЙНА ДАТА, УНІВЕРСИТЕТСЬКА ЛЕКЦІЯ, МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Харчук, Роксана. Павло Тичина (1891-1967) / Р. Харчук. - С.60-64. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: СИМВОЛІЗМ, СОЦРЕАЛІЗМ, КОНСТРУКТИВІЗМ
Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (07.11.2014р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)


Шифр: Д357007/2015/2
   Журнал

Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах [Текст] : науково-метод. журнал/ МОН України. - Київ : Редакція журналу "Дивослово", 1951 - . - Виходить щомісячно
2015р. N 2
Зміст:
Телішевська, Лілія. Хмарні технології на уроках української мови та літератури / Л. Телішевська. - С.2-5
Кл.слова: диск Google, форми Google, малюнки Google
Павлів, Ірина. Уроки за повістю Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі". Уроки 1-3 (5 клас) / І. Павлів. - С.6-13
Кл.слова: план-конспект уроку, Мезантюк Зірка, пригодницька повість
Слотницька, Ірина. Леся Воронина."Таємне Товариство Боягузів...". Цикл уроків у 6 класі / І. Слотницька. - С.14-23
Кл.слова: план-конспект уроку, Воронина Леся, фантастична повість
Ревчук, Софія. Завдання з української літератури для 5 класу (II семестр) / С. Ревчук. - С.24-28
Кл.слова: план-конспект уроку, теми уроків, оцінювання
Токмань, Ганна. Місце поетичної Сковородіани у системі діалогічно-екзистенційного вивчення української літератури / Г. Токмань. - С.29-34
Кл.слова: екзистенційне прийняття, навчальна інтерпретація, методична модель
Пренковська, Альона. Суспільно-політичні терміни в лексикографії радянського і пострадянського періодів (порівняльний аспект) / А. Пренковська. - С.35-39. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: суспільно-політична лексика, ідеологізація, деідеологізація
Кравець, Лариса. Концепт хата в метафорах української поезії XX століття / Л. Кравець. - С.40-42. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: концептуальна метафора, художня метафора, реципієнтна зона
Ющук, Іван. Дніпро, Дністер, Дунай / І. Ющук. - С.43
Кл.слова: походження слова, етимологія, назва Дніпро
Лущій, Світлана. Побут 1920-х років у творах Валер'яна Підмогильного (На матеріалі романів "Місто" і "Невеличка драма") / С. Лущій. - С.44-47. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: побут, НЕП, місто
Блик, Ольга. Формування світогляду Миколи Костомарова крізь призму біографічного методу / О. Блик. - С.48-52. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Костомаров Микола, Срезневський Ізмаїл, Лунін Михайло
Ушкалов, Леонід. Що таке Україна у просторі й часі? Відповідь Михайла Драгоманова / Л. Ушкалов. - С.53-58. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Драгоманов Михайло, українці, малороси
Мафтин, Наталія. Улас Самчук (1905-1987) / Н. Мафтин. - С.59-64. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: епічне мислення, деталізований наратив, міфотворчість
Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (12.02.2015р. Прим. 1 - ) (вільний)


Шифр: Д357007/2015/11
   Журнал

Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах [Текст] : науково-метод. журнал/ МОН України. - Київ : Редакція журналу "Дивослово", 1951 - . - Виходить щомісячно
2015р. N 11
Зміст:
Хом’як, Іван. Орфографічна компетентність як складник формування мовної особистості / І. Хом’як. - С.2-5. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: методика навчання орфографії, орфографічна компетентність, антиграматизм
Крисюк, В. Крисюк Віра Учнівська конференція за повістю Осипа Турянського "Поза межами болю" / В. Крисюк. - С.6-10. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: план-конспект уроку, Турянський О., Поза межами болю, про твір, Турянський О., про нього
Таровита, Ірина. Правду в приказках шукай. Урок у 5 класі / І. Таровита. - С.11-13
Кл.слова: план-конспект уроку, усна народна творчість, приказки
Таровита, Ірина. Мудрість народів світу в неповних реченнях. Урок у 8 класі / І. Таровита. - С.13-15
Кл.слова: план-конспект уроку, неповні речення, односкладне речення
Заставська, Інна. Завдання для контрольного оцінювання з української літератури, 7 клас ІІ семестр. Ти знаєш, що ти людина. Творчість Л. Костенко, О. Стороженко, Б. Лепкого, В. Симоненка / І. Заставська, Ю. Тимошенко. - С.16-19
Кл.слова: контроль знань, завдання - тести, оцінювання
Заставська, Інна. Завдання для контрольного оцінювання з української літератури, 7 клас ІІ семестр. Ми українці / І. Заставська, Ю. Тимошенко. - С.19-21
Кл.слова: контроль знань, завдання - тести, оцінювання
Дем’яненко, Світлана. Яке то щастя, коли сонце сходить / С. Дем’яненко. - С.22-26. - Бібліогр. в кінці ст.
Фаріон, Ірина. Лінгвофілософія Петра Могили / І. Фаріон. - С.27-34. - Бібліогр. в кінці ст.
Кравець, Лариса. Життя і смерть у метафорах української поезії ХХ століття / Л. Кравець. - С.35-40. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: концептуальна метафора, індивідуально-авторська метафора, динаміка метафори
Левчук, Тереза. Втрачена батьківщина як об’єкт мистецької ностальгії. Мотиви творчості Оксани Лятуринської / Т. Левчук. - С.41-46. - Бібліогр. в кінці ст.
Баган, Олег. Стиль реалізму в літературі: ідеологія, естетичні засади, поетика / О. Баган. - С.47-56. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: поетика реалізму, реалізм в українській літературі, ідеологія реалізму
Девдера, Катерина. Дозвольте познайомити: містер Лишега / К. Девдера. - С.57-62. - Бібліогр. в кінці ст.
Райбедюк, Галина. Стверджував "силу духу нації української" : епістолярний образ Івана Чендея : [рецензія] / Г. Б. Райбедюк. - С.63-64
Кл.слова: Чендей І., про нього, листування, джерелознавчий матеріал
Перейти до зовнішнього ресурсу ЗМІСТ
Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (17.11.2015р. Прим. 1 - ) (вільний)


80я43
S90


    Kukharenka, N. S.
    English and bielorussian metaphors in economic discourse / N. S. Kukharenka // : збірник наукових праць / Київ. ун-т імені Бориса Грінченка. - Київ : Київ ун-т ім. Б. ГрінченкаStudia Philologica = Філологічні студії, Вип. 3. - С. 52-54. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 80я43

Рубрики: Мовознавство--Лінгвістика

Кл.слова (ненормовані):
метафора -- економічний дискурс -- концептуальна метафора
Дод.точки доступу:
Буніятова, Ізабелла Рафаїлівна \ред.\
Бондарева, Олена Євгеніївна \ред.\
Васьків, Микола Степановаич \ред.\
Гладуш, Надія Федорівна \ред.\
Єременко, Олена Володимирівна \ред.\
Кузьменко, Володимир Іванович \ред.\
Поліщук, Ярослав Олексійович \ред.\
Київський університет імені Бориса Грінченка

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)





   
    Бешлей О.В. Концептуальна метафора у фразеологічних одиницях і пареміях, що репрезентують концепт YOUTH / МОЛОДІСТЬ [Текст] // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2017. - Вип. 7. - С. 26-29 . - ISSN 2311-2425. - ISSN 2412-2491
ДРНТІ

Рубрики: Мовознавство--Фразеологія--Метафора

Кл.слова (ненормовані):
концепт -- концептуальна метафора -- фразеологічна одиниця -- паремія

Є примірники у відділах: всього 6 : ГП АБ (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП АБ (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Кравець, Лариса.
    Концепт хата в метафорах української поезії XX століття [Текст] / Л. Кравець // Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах. - Київ, 2015. - N 2. - С. 40-42. - Библиогр. в конце ст.

Кл.слова (ненормовані):
концептуальна метафора -- художня метафора -- реципієнтна зона

Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (12.02.2015р. Прим. 1 - ) (вільний)





    Кравець, Лариса.
    Життя і смерть у метафорах української поезії ХХ століття [Текст] / Л. Кравець // Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах. - Київ, 2015. - N 11. - С. 35-40. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
концептуальна метафора -- індивідуально-авторська метафора -- динаміка метафори

Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (17.11.2015р. Прим. 1 - ) (вільний)





    Вышницкая, Ю.
    Мифологические сценарии в современном мире: особенности "адаптации" / Ю. Вышницкая // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2013. - № 1 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
етнокультурний стереотип -- етнопрагматика -- когнітивні операції -- концепт -- концептуальна метафора -- культурний скрипт -- ментальна модель -- міф -- міфологічний сценарій -- образна схема -- прототип -- секуляризація -- трансформація -- фрейм
Анотація: У статті окреслено теоретичний аспект дослідження неоміфологізму у сучасному суспільстві: описано наукові теорії тлумачення міфу та інформаційні моделі, за допомогою яких вибудовуються міфологічні сценарії, що проходять тривалий час адаптації у соціумі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Великорода, Ю.
    Типологія метафор у науково популярному медіадискурсі (на матеріалі ресурсів National Geographic) / Ю. Великорода // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 3. - С. 108-117, DOI 10.28925/2311-259x.2020.3.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
концептуальна метафора -- медіадискурс -- сфера-джерело -- сфера-ціль -- слот -- фрейм
Анотація: Стаття присвячена дослідженню концептуальної метафори в медіи ному дискурсі на основі англомовних текстів на науково-популярну тематику. Матеріалом статті стали тексти з ресурсів National Geographic за 2016–2020 рр., зокрема з журналу Національного географічного товариства США та телеканалу Nat Geo Wild на історичну, екологічну, природознавчу, анімалістичну та географічну тематику. Метою дослідження є визначення типів концептуальних метафор за теорією А. Чудінова та з’ясування домінантних тенденціи ї х функціонування. Для досягнення мети застосовувався метод концептуального аналізу при визначенні концептуальних моделеи і ї х класифікації за типами. Незважаючи на не цілком визначении статус науково-популярного жанру та и ого місце у структурі медіи ного чи наукового дискурсу, дослідники сходяться на думці, що ці тексти характеризуються спрощеною подачею наукового матеріалу, якии буде зрозумілии непідготовленіи авдиторії , та вживанням стилістичних засобів для увиразнення тексту. У результаті дослідження визначено, що всі чотири типи метафоричних схем функціонують у медіи - них текстах на науково-популярну тематику: антропоморфні, природоморфні, соціоморфні та артефактні метафори. Наи більш представленими виявилися соціоморфні та артефактні метафори. Вживаючи соціоморфні метафори, автори науково-популярних текстів порівнюють явища природи із суспільними відносинами між людьми. Зокрема, поведінка представників тваринного світу порівнюється із віи ськовою, спортивною чи професіи - ною діяльністю людини. Наи більш представленими виявилися артефактні метафори, при вживанні яких проводяться паралелі між тим, як функціонують представники тваринного світу чи як відбуваються явища природи, та тим, як працюють більш звичні и зрозумілі для людини артефакти. Наи більш домінантною серед них виявилася метафора зі сферою-джерелом «механізм», яка проєктується на такі сфери, як «явище природи», «представник тваринного світу» тощо. Окрім цієї сфери-джерела серед артефактних метафор також визначалися домени предметів гардеробу, продуктів харчування та метафора будинку. Вживання відносно незначної кількості антропоморфних і природоморфних метафор викликане тенденцією використання доменів з несуміжних сфер для осмислення явищ природи. Практичним значенням статті вважаємо те, що ї ї результати сприяють кращому розумінню особливостеи функціонування текстів науково-популярного жанру. Перспективами подальших розвідок є дослідження інших лінгво-когнітивних ознак таких текстів, зокрема вживання концептуальних метоніміи , а також дослідження інших засобів створення стилістичної виразності в цих текстах.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Панібог, А.
    Казкові прецедентні імена в англомовному медіа-дискурсі [Текст] / А. Панібог // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2022. - Вип. 18/19(1/2). - С. 48-57. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
казкові прецедентні імена -- концептуальна метафора -- когнітивна операція -- аналогове мапування -- метод концептуального аналізу -- прототип -- англомовний медіа-дискурс
Анотація: У статті розглянуто казкові прецедентні імена, дібрані із текстів англомовного медіа-дискурсу, на засадах когнітивної лінгвістики. Висвітлення лінгвокогнітивних особливостей казкових прецедентних імен здійснено у межах концептуального аналізу, що дало змогу виявити зв’язок між мовними і поняттєвими структурами.

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)