Шевчук, З. В.
    До питання медіаманіпуляцій в українському інформаційному просторі: контекст і огляд видання «Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців» Оксани Мороз [Текст] / З. В. Шевчук // Інтегровані комунікації = Integrated communication : науковий журнал. - 2020. - Вип. 1(9). - С. 28-34. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
медіа -- маніпуляція -- медіаманіпуляція -- інформаційна втома -- інформаційний вірус -- інформаційне поле
Анотація: У цій статті розглянуто проблематику медіаманіпуляцій в українському інформаційному середовищі на прикладі присвяченої цьому питанню книги Оксани Мороз «Нація овочів? Як інформація змінює мислення і поведінку українців». Оксана Мороз першою в Україні структуровано зібрала і розкрила технології та прак-тики, за допомогою яких створюються медіавіруси і здійснюється маніпуляція масовою свідомістю громадян через медіа. Це українське видання вписано в загальносвітовий контекст цієї проблематики з акцентом на та-ких явищах, як інформаційний вибух, синдром інформаційної втоми, накопичення даних, інформаційна вразли-вість сучасної людини, штучний інтелект та інтеграція людини і створених нею технологій.Проаналізовано конструктивний внесок авторки в дослідження цього питання та вирішення проблеми ма-ніпулювання масовою свідомістю в українському суспільстві. Авторка навела багато інсайдерської інформації, напрацьованої за роки роботи за лаштунками медіа, її праця містить описи реальних механізмів і схем, за яки-ми, в залежності від бюджету, задач та інструментів, і створюються «інформаційні віруси» або здійснюються масштабні медіаманіпуляції у власне українському інформаційному полі.Зазначено основні чинники формування інформаційної гігієни та їхню ймовірну результативність в україн-ському середовищі. Розуміння широким загалом тих інструментів, що використовуються задля маніпулювання масами за посередництвом різноманітних медіа, а також уміння відстежити інструментальний слід є реаль-ним виходом із ситуації, що склалася в українському медіапросторі. Ця публікація є спробою почати обговорен-ня та привернути увагу до насущної проблеми, що вимагає системного вирішення на рівні регуляторів медіа-ринку в Україні та активних дій з введення інформаційної гігієни в загальноукраїнському масштабі та спільних для всіх правил гри

Є примірники у відділах: всього 5 : Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 (1), ГП ЧЗ (2)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 (1), ГП ЧЗ (2)