172(075.8)
   М 18


    Малахов, Віктор.
    Етика спілкування : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / В. Малахов. - Київ : Либідь, 2006. - 397 с. - ISBN 966-06-0417-3 : 14.00 грн, 13.28 грн
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Соціальна етика--Ділове спілкування--Навчальні видання для вищих навчальних закладів

Кл.слова (ненормовані):
етика -- діалектика -- діалогіка -- хасидизм -- екзистенціалізм -- персоналізм -- спілкування
Анотація: Етична проблематика людського спілкування
Дод.точки доступу:
Бубер, М. (1878-1965) \про нього\
Гуссерль, Е. (1859-1938) \про нього\
Гайдеґґер, Мартін (німецький філософ, один із засновників герменевтики та сучасної лінгвістичної філософії ; 1889-1976) \про нього\
Бахтін, Михайло Михайлович (російський та український філософ, мислитель, літературознавець, мистецтвознавець ; 1895-1975) \про нього\
Левінас, Е. (1905-1995) \про нього\
Гуссерль, Е. (1859-1938)
Левінас, Е. (1905-1995)


Примірників всього: 32
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Абонемент (22),
Левка Лук'яненка, 13-Б. Філія 1 (1),
Бульвар І. Шамо, 18/2 (4),
Фаховий коледж «Універсум» (5)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Абонемент (22),
Левка Лук'яненка, 13-Б. Філія 1 (1),
Бульвар І. Шамо, 18/2 (4),
Фаховий коледж «Універсум» (5)




    Шкіль, Світлана Олександрівна.
    Ідеал християнської культури в документах всеправославного собору [Текст] / С. О. Шкіль // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв = National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald : щоквартальний науковий журнал. - 2018. - № 1. - С. 57-62. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2226-3209

Кл.слова (ненормовані):
християнська культура -- гідність особистосі -- етика відповідальності -- персоналізм -- гуманізм

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Gorbenko, К.
    The substantial transformation of the concept "existential" in modern philosophical journalism / К. Gorbenko // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 3. - P20-23. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
екзистенціал -- екзистенціалізм -- персоналізм -- соціальна філософія
Анотація: Стаття присвячена аналізу змістовних трансформацій концепту "екзистенціал", який зародився у межах екзистенційно-феноменологічної онтології М. Гайдеґґера. Актуальність проблеми полягає в тому, що в сучасній філософській публіцистиці відповідне поняття вживається зовсім в іншому смислі та має принципово відмінне від гайдеґґерівського смислове навантаження. Метою статті є фіксація змістовних трансформацій концепту "екзистенціал" для визначення їх методологічної виправданості. Констатується наявність двох паралельних філософських дискурсів, один з яких робить акцент на текстології, інший - на тих нових горизонтах, які відкриваються перед мислителями унаслідок варіацій на тему екзистенціалів. Вказується, що після критики К. Ясперса, М. Гайдеґґер відмовився від спроб строгої дефініції екзистенціалів та їх класифікацій, яка б перетворила їх на категорії. Демонструється, як сучасні дослідники відходять від підкресленого індивідуалізму екзистенціалістів, інтерпретуючи останні як "соціально обумовлені ціннісні вузли", "квінтесенції смислів, цілей, прагнень людей", світоглядні конструкції, що a priori задають параметри людського існування в світі. Доводиться, що лише за умов виходу за межі персоналізму концепт "екзистенціал" починає працювати в новому, соціально-філософському контексті
Дод.точки доступу:
Горбенко Катерина


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)





    Horban, R.
    Creativity as a way of being of a nation (persinalistic aspect) = Творчість як спосіб буття нації (персоналістичний аспект) / R. Horban // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P29-33. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
творчість -- особа -- нація -- національність
Анотація: У статті виконано аналіз проблеми зв'язку творчого та національного аспектів у вимірі особового буття індивіда й спільноти в контексті вітчизняного інтелектуального дискурсу, яка є актуальною з огляду на нову хвилю екзистенційної кризи, яку відчуває сучасна людина. Ідею творчості як безперервного континууму буття нації репрезентовано концепціями відомих культурних і громадських діячів української діаспори ХХ століття, що представляють різні сфери: культурознавчу, літературознавчу й літературну - Є. Ф. Маланюк, педагогічну й літературну - Г. Г. Ващенко, церковно-релігійну, богословську й журналістикознавчу - С. О. Ярмусь, мистецтвознавчу й мистецьку - Б. І. Стебельський. Доведено, що сформована на основі кордоцентричної світової парадигми і таким чином персоналістично й екзистенційно передумована українська інтелектуальна думка про усвідомлення моральної цінності особистості, яка переважає в українській ідеології, екстраполюється від індивіда до етнонаціональної спільноти. Отже, нація вважається людиною. Оскільки персоналізм передбачає активне й творче ставлення до світу і розглядає людину як творчий елемент і конститутивну ознаку, цілком закономірно, що в контексті розгляду нації як спільної особи виникає проблема онтологічного зв'язку між творчим і національним. Протягом минулого століття український інтелектуальний дискурс сформував думку про те, що глибокі психологічні потреби людської особи задовольняються через творчість, що також виправдовує її богоподібність, проявляється унікальна душа народу, а головне, духовне об'єднання всіх поколінь людей здійснюється в цілісну особисту спільність. Автор виокремлює історіософську концепцію Євгена Маланюка, який розглядає денаціоналізацію творчої сфери євразійського культурного простору, що, в свою чергу, призвело до її деперсоналізації, головної причини кризи сучасного мистецтва. Таким чином, у межах досліджуваного інтелектуального дискурсу окреслюється думка: втрата особового зв'язку творчої особи з нацією не тільки призводить до кризи мистецтва і кризи особистості, а й загрожує існуванню нації, це дає підстави розглядати творчість як спосіб буття нації.
Дод.точки доступу:
Горбань Річард


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)





    Verbova, R.
    Self-improvement through the prism of God's cognition in the poetry of Vasyl Stus = Самовдосконалення особи крізь призму пізнання бога у поезіях Василя Стуса / R. Verbova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 3. - P5-10. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
християнський персоналізм -- самовдосконалення особи -- самопізнання особи -- персоналістські ідеї -- персоналізація молитви
Анотація: У статті проведено аналіз персоналістських ідей Василя Стуса з точки зору християнської філософії. Закцентовано увагу на самовдосконаленні особи в контексті пізнання Бога як однієї з головних проблем у творчості українського мислителя. У дослідженні висвітлено актуальні питання, пов'язані із внутрішнім світом людини та впливом духовності на формування особи. Простежено тенденцію до розкриття тематики персоналістського діалогу Бога і особи у поезіях Василя Стуса. Розкрито проблему становлення особистісної свободи крізь призму пізнання Бога. Розглянуто медитацію як один із станів самопізнання Бога кожною конкретною особою. Доведено, що у творчості українського поета взаємозв'язок особи і Бога має значення і у відбитті індивідуального авторського модусу буття, і у формуванні більш загального виявлення відповідної персоналістської рецепції. Використано персоналістський метод, який є універсальним засобом пізнання людини і всієї реальності.
Дод.точки доступу:
Роксолана Вербова


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)





    Gulyamov, B.
    Social doctrine of the Ecumenical Patriarchate about the family = Соціальне вчення вселенського патріархату про родину / B. Gulyamov // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 1. - P55-60. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
соціальне вчення -- православна традиція -- християнський персоналізм -- теологія любові
Анотація: Вчення про родину стоїть у центрі класичної християнської соціальної доктрини, оскільки родина є взірцем для всякої соціальності – церковної громади, трудового колективу, місцевої громади, нації, людства. Сучасна криза родини приводить до трансформації соціального вчення, коли взірцем стають міжособистісні відносини. А саме, відносини між чоловіком та жінкою в родині, відносини особистості та Бога, відносини у чернечій громаді, відносини у церковній євхаристійній громаді стають загальним ідеалом, який пропонується для світської соціальності. У етиці родинного життя соціальне вчення Константинопольського патріархату особливий наголос робить на абсолютній гідності особистості від моменту її зачаття до природної смерті. Велика увага приділяється захисту дітей від різноманітних загроз у соціумі, пропонуються дієві заходи для уникнення злочинів проти дітей. Також дається апологія усіх сторін сексуального життя родини, засуджуються різноманітні упередження щодо жінок та шлюбу. В цілому соціальне вчення Константинопольського патріархату про родину є виразом етики християнського реалізму, при якому визнання абсолютності певних цінностей поєднується з готовністю зрозуміти і простити людські помилки. У вченні про родину соціальне вчення з позицій комунітаризму переходить до прийняття засад християнського персоналізму.
Дод.точки доступу:
Богдан Гулямов


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)