Ломачинська, І.
    Інформаційна культура педагога в системі релігієзнавчої освіти [Електронний ресурс] / І. Ломачинська, Б. Ломачинський. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 4. - С. 1-14, DOI 10.28925/2312-5829.2020.4.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
інформаційна компетентність -- інформаційна культура -- релігієзнавча освіта -- релігійна освіта -- релігійна толерантність -- релігійний плюралізм -- системний підхід
Анотація: Стаття присвячена аналізу особливостей формування інформаційної культури педагога в системі релігієзнавчої освіти з позицій системного підходу, відповідно до якого суспільство постає як інтегральна саморегульована система взаємодії соціальних інститутів – економічних, політичних, соціальних, духовних, що забезпечують її саморозвиток на основі набутого соціального і культурного досвіду. Інформаційна культура постає як динамічний феномен, що відображає відповідний рівень інтелектуального, освітнього, духовного розвитку соціуму, а також зумовлює неупереджене вивчення релігії як життєвої необхідності побудови демократичного суспільства. Проблема вивчення релігії значною мірою зумовлена дискусією щодо її змісту, на яку впливають історичні, конфесійні, політичні, правові чинники та існуючі освітні практики. Визначені переваги неконфесійного вивчення релігії у історико-релігійному, етичному та філософському вимірах, адже відсутність адекватних знань про специфіку релігійних процесів у секуляризованому суспільстві може мати негативні наслідки не лише для формування демократичних суспільних цінностей, але і для збереження історичної пам’яті нації. У висновках підкреслюється, що інформаційна культура у релігієзнавчому освітньому дискурсі реалізується в системі заходів щодо підвищення інформаційної самосвідомості, формування інформаційного світогляду на засадах толерантності, пропаганди національних інформаційних ресурсів національної релігійно-культурної спадщини, реалізації механізмів ефективної наукової комунікації з метою неупередженого об’єктивного роз’яснення причинно-наслідкових зв’язків у релігійно-політичних процесах сучасності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Ломачинський, Б.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Райчинець, А.
    Екуменічна герменевтика Жака Варденбурга / А. Райчинець // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2017. - № 1. - P113-119. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
християнсько-мусульманський діалог -- релігійна толерантність -- постмодерне богослов'я -- ліберальний іслам
Анотація: У статті досліджується проект екуменічної герменевтики, запропонований сучасним католицьким теологом та філософом релігії Жаком Варденбургом. Доводиться, що перспективи діалогу мусульман і християн пов'язані з розвитком теології доби Постмодерну, яка використовує принципи сучасної філософської герменевтики. Показано, що на початку XXI століття намітився прогрес стосовно розуміння пророчого служіння учасників міжрелігійного діалогу. Завдяки зусиллям Жака Варденбурга і мусульманського теолога Мухаммеда Аркуна віднайдено спільне розуміння Слова Божого, явленого в різних священних книгах. Ж. Варденбургом, зокрема, запропонована нова герменевтика, в якій іудаїзм, християнство та іслам є трьома елементами складної структури єдиного монотеїстичного світогляду.

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)