С 48 Слово і речення: синтактика, семантика, прагматика : програма міжнародної наукової конференції, 10-12 жовт. 2013 р., м. Київ. - Київ : [б. в.], 2013. - 15 с.
Рубрики: Мовознавство--Семантика--Синтактика--З’їзди і конференції Примірників всього: 5 Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2), Левка Лук'яненка, 13-Б. Філія 1 (1), Бульвар І. Шамо, 18/2 (1), Фаховий коледж «Універсум» (1) Вільні: Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2), Левка Лук'яненка, 13-Б. Філія 1 (1), Бульвар І. Шамо, 18/2 (1), Фаховий коледж «Універсум» (1) |
С 48 Видайчук, Т. Л. "Записки" І. Г. Гадагана — малодосліджена пам'ятка староукраїнської мови XVIII ст. / Т. Л. Видайчук> // Слово і речення: синтактика, семантика, прагматика : прогр. міжнар. наук. конф., 10-12 жовт. 2013р. м. Київ. - Київ, 2013. - С. 100-104. - Библиогр. в конце ст. Рубрики: Літературознавство--рукопис Кл.слова (ненормовані): Західна Європа XVIII ст. -- метафоричні переноси -- лексика Дод.точки доступу: Галаган, Іван Григорович \про твір\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
> Шифр: 80я43/S 90-306709024/2021/17 Журнал 2021р. Вип. 17 Бойко, М. І. Мовна ситуація в закладах середньої освіти Донеччини (за результатами соціолінгвістичного дослідження) / М. І. Бойко. - С.7-14. - Бібліогр. в кінці ст. Бойко, О. В. Сучасна англомовна реклама зубної пасти: риторичний аспект / О. В. Бойко. - С.15-20. - Бібліогр. в кінці ст. Видайчук, К. В. Маніпулятивні тактики в заголовках сучасних українських інтернет-видань / К. В. Видайчук, Т. Л. Видайчук. - С.21-29. - Бібліогр. в кінці ст. Заботнова, М. В. Інтернет-меми як засіб реалізації стратегічної комунікації / М. В. Заботнова. - С.30-38. - Бібліогр. в кінці ст. Зайченко, О. В. Wie Feuer und Wasser: відмінності і подібності образних порівнянь в німецькій і українській мовах / О. В. Зайченко. - С.39-45. - Бібліогр. в кінці ст. Kulish, A. Speech personality: communicative aspect (the analysis of speech acts by sheldon lee cooper in "the big bang theory” tv series) / A. Kulish. - С.46-51. - Бібліогр. в кінці ст. Ладоня, К. Ю. Оказіоналізми в українськомовній сегменті соцмережі Facebook як засіб негативної оцінки / К. Ю. Ладоня. - С.52-57. - Бібліогр. в кінці ст. Скрипкару, Д. В. Семантичний вимір дискурсивного простору (на матеріалі англомовного телесеріалу "Як уникнути покарання за вбивство") / Д. В. Скрипкару, О. С. Колесник. - С.58-64. - Бібліогр. в кінці ст. Тугай, О. М. Модальність волевиявлення складного речення у синхронії / О. М. Тугай. - С.65-78. - Бібліогр. в кінці ст. Gaidash, А. "Sprightly at eighty-two": growing old in amy herzog’s plays / А. Gaidash, Y. Ivanova. - С.79-85. - Бібліогр. в кінці ст. Popova, S. Dystopian vision of 2052 in henley’s "signature" / S. Popova, V. Bilokon. - С.86-91. - Бібліогр. в кінці ст. Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1) Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1) |
Видайчук, К. В. Маніпулятивні тактики в заголовках сучасних українських інтернет-видань [Текст] / К. В. Видайчук, Т. Л. Видайчук> // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2021. - Вип. 17. - С. 21-29. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425 Кл.слова (ненормовані): мовленнєва маніпуляція -- мовленнєвий вплив -- медіадискурс -- українська мова -- заголовок -- інтернет-видання Анотація: У статті висвітлено маніпулятивні тактики і засоби, які найчастіше використовують у заголовках; встановлено наслідки маніпуляцій у засобах масової комунікації. Виокремлено лінгвістичні прийоми і механізми мовленнєвого впливу, окремо проаналізовано вербальні та невербальні прийоми. Мовленнєва маніпуляція трактується як свідоме й цілеспрямоване використання тих або інших особливостей побудови і застосування мови задля вигідної або успішної комунікації, а мовленнєвий вплив — як маніпуляція особистістю слухача чи читача в конкретній комунікативній ситуації задля досягнення найбільшого ефекту. Проаналізований матеріал дозволяє твердити про те, що саме лінгвістичні явища лексичного, граматичного і стилістичного рівнів мови мають потужний впливовий потенціал і здатні сфокусувати увагу адресата мовлення (читача/слухача) на тих чи інших смислах, тобто за їх допомогою здійснюється мовленнєва маніпуляція і мовленнєвий вплив. Лінгвістичні маніпулятивні методи і прийоми побудови заголовків базуються на добре продуманій структурі заголовка (словосполучення, вдале речення), на підборі специфічної лексики, на застосуванні стилістичних засобів і прийомів, якими можна здійснювати вплив та стимулювати різні почуття людини, за рахунок чого в неї формуватиметься той чи інший погляд на подану ситуацію. Одним із методів маніпуляції є створення анонімного авторитету чи відволікання уваги від змісту повідомлення чутками, сенсаціями, рекламою, плітками і под., що ускладнює процес критичного осмислення прочитаного. Прийом контрасту служить для привертання читацької уваги. Встановлено, що частими засобами є одиниці і прийоми створення суб’єктивної модальності на рівні заголовка. Типовими мовностилістичними засобами аналізованих заголовків є використання фразеологізмів, емоційно забарвленої лексики, стилістично та соціально маркованих одиниць, стилістичних прийомів антитези, тавтології. Серед невербальних засобів впливу на читача, які можна віднести до структури заголовків, помічено і проаналізовано «гру» шрифтами та кольором, підкріплення заголовків зображеннями та використання лапок. Дод.точки доступу: Видайчук, Т. Л. Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1) Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1) |