Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (12)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Романенко, О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Показані документи с 1 за 6
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Романенко О.
Назва : Координати дому: символічні простори роману Вікторії Амеліної "Дім для дома" [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018. - № 3. - С. 1-16. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2018/3). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): історична пам’ять--родинна історія--ідентичність--роман
Анотація: Стаття присвячена одній із ключових тем сучасної української літератури — реконструкції індивідуальної історичної пам’яті. Для аналізу обрано один із символічних образів, які представляють сконденсовану модель сприйняття власного минулого — образ Дому. Методологічною стратегію автора став філологічний аналіз, поєднаний із міркуваннями літературознавців, соціологів, філософів, істориків та ін. про сприйняття Дому як сакрального місця у свідомості людини кінця ХХ — початку ХХІ століття. Дослідження також скероване на порівняння моделей сприйняття минулого персонажами роману Вікторії Амеліної «Дім для Дома» та Станіславом Лемом у книзі спогадів «Високий Замок». Інтертекстуальне прочитання двох творів дає змогу виокремити особливий тип сприйняття минулого та Дому як місця зустрічі минулого і майбутнього: як географічної пустки, частини травматичного ландшафту, не об’єднаного спільними родинними спогадами, та цілісної частини культурно-географічного ландшафту, який є продовженням «я» автора чи персонажа в прозі. На основі такої класифікації можуть бути виокремлені два типи конфлікту в сучасній українській прозі, присвяченій родинним історіям: ті, у яких сюжетна колізія розгортається довкола реконструкції індивідуальної історичної чи родинної пам’яті і Дому як місця пам’яті, та ті, у яких така реконструкція неможлива через втрату символічного зв’язку з минулим, формування амбівалентного ставлення до Дому як символічного простору.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Романенко О.
Назва : Мовою літератури, науки та кулінарії. Рецензія на монографію: Ковпік С. Поетика густативів (на матеріалі сучасної української прози) / Світлана Ковпік. – Київ: ТОВ "НВП Інтерсервіс", 2018. – 150 с. [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018. - № 4. - С. 69-71. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2018/4). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Назва з титул. екрана
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Романенко О.
Назва : Феномен травматичного письма (Олександр Терещенко "Життя після 16:30") [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. - Том 27, № 2. - С. 42-50. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2021/27/2). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): письмо--травма--травматичне письмо--автобіографічне письмо
Анотація: Предметом дослідження є травматичне письмо, що є актуальним, з огляду на великии корпус художніх і документальних творів, присвячених віи ні на Сході. Мета статті — проаналізувати особливості травматичного письма у повісті «Життя після 16:30» Олександра Терещенка, учасника захисту Донецького аеропорту. Травматичне письмо витлумачено у контексті ідеи Кеті Карут, Ж. Лакана, Ж. Деріди. З. Фрои да. До аналізу залучено також концепції автобіографічного письма, зокрема, ідеї Р. Барта та І. Констанкевич. Провідним методом дослідження став метод close reading. Завдяки ньому було виділено концептуальні образи, які стосуються травми і травматичного досвіду автора. Це, зокрема, образи болю, пам’яті, подвигу, життя, тіла, рани, сміху, страху. Результати дослідження доводять, що у повісті Олександра Терещенка «Життя після 16:30» письмо виступає психотерапевтичним жестом, якии втілении у таких ознаках: письмо як акт тілеснии / фізичнии , особливии м’язовии рух, що ріднить автора із попереднім життям, до травм; малювання і письмо як тип творчості та частина психотерапії ; архівація та розкодування символічних значень, які стосуються травми; поетична адресація і формування спільноти травми. У статті запропоновано формулювання для такого типу письма: плинне автобіографічне письмо. Це особливии тип письма, яке виникає як наслідок осмислення пережитої травми та посттравматичного синдрому, ключовою біографемою (Р. Барт) у ньому виступає епізод травми, провідним мовленнєвим актом — намагання висловити авторські переживання, спогади про травму, життя після травми. Такому письму притаманні символізація травми, фрагментарність, я-нарація, внутрішніи діалог із самим собою або уявним співрозмовником, постіи не співвіднесення подіи та розмислів у межах пар «Я — Іншии », «Я — Інші», «Я — Інше суспільство», «Я — Минуле» тощо. Наукова новизна і практичне значення статті зумовлені доведенням на прикладі повісті Олександра Терещенка, що біографема «травма» у такому письмі розгортається у дискурсах: життя до травми; власне травматична подія; осмислення (у тому числі іронічне ставлення) до травми-поранення; травматичність існування у процесі одужання і після одужання; дитинство, пора, коли людині нічого не відомо про можливии травматичнии досвід; письмо як спосіб звільнення від травми
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

4.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2018р.,N 3
Цікаві статті :
Романенко О. Координати дому: символічні простори роману Вікторії Амеліної "Дім для дома"/ О. Романенко (стр.1-16)
Муравецька Я. Реалізм у теоретичному осмисленні Івана Нечуя-Левицького/ Я. Муравецька (стр.17-25)
Капелюх Д. Функціональні особливості вступної ремарки в драматичному творі/ Д. Капелюх (стр.26-35)
Руснак І. Історія написання і видання роману "Сонце з заходу" Уласа Самчука: спроба реконструкції/ І. Руснак (стр.36-45)
Садовська Ю. Ритм революційного руху у романах про революцію (М. Асуела "Ті, хто знизу", І. Бабель "Кінармія", О. Серафимович "Залізний потік")/ Ю. Садовська (стр.46-54)
Заєць В. Продуктивність вторинних дієслів у художньому дискурсі ХХ століття (на матеріалі прози Ю. Яновського, М. Стельмаха, О. Гончара)/ В. Заєць (стр.55-65)
Шайнер І. Особливості експлікації військової тематики у лексико-семантичному просторі новітніх британських художніх текстів/ І. Шайнер (стр.66-78)
Вишницька Ю. Гендерне (безсумнівно!)/ Ю. Вишницька (стр.79-82)
Ліхоманова Н. Карта пам'яті сучасної української літератури/ Н. Ліхоманова (стр.83-84)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


5.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2018р.,N 4
Цікаві статті :
Полтавцева Н. Роман Евгения Водолазкина "Авиатор" как текст постмодерна/ Н. Полтавцева (стр.1-9)
Щербаков Я. Містичні та монотеїстичні мотиви і відображення найдавнішого світогляду Китаю у давньокитайській "Книзі пісень"/ Я. Щербаков (стр.10-22)
Козлов Р. Образ Грінченка-письменника в публіцистиці МУРу. - C. 23-33./ Р. Козлов (стр.23-33)
Щока О. Жіночі образи як репрезентанти різних поглядів на фемінізм у романі Еліф Шафак "Три дочки Єви"/ О. Щока (стр.34-43)
Жигун С. Марія Пригара як/і жінка з "Пролетарської правди": вплив медійного конструкту на фемінну художню творчість/ С. Жигун (стр.44-53)
Москвичова О. Методологічне підґрунтя побудови фрактальної поетичної моделі світу у британських поетичних текстах ХІХ–ХХІ століть у лінгвокогнітивному вимірі/ О. Москвичова (стр.54-68)
Романенко О. Мовою літератури, науки та кулінарії. Рецензія на монографію: Ковпік С. Поетика густативів (на матеріалі сучасної української прози) / Світлана Ковпік. – Київ: ТОВ "НВП Інтерсервіс", 2018. – 150 с./ О. Романенко (стр.69-71)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


6.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2021р. т.27,N 2
Цікаві статті :
Романенко О. Феномен травматичного письма (Олександр Терещенко "Життя після 16:30")/ О. Романенко (стр.42-50)
Шимчишин М. Реалії пострасової Америки в романі М. Томаса "Пропащий"/ М. Шимчишин (стр.51-56)
Борисенко К. Засоби комічного в богословсько полемічному трактаті Теофілакта Лопатинського "Обличєниє нєправды расколничєская"/ К. Борисенко (стр.57-62)
Шестопалова Т. Національна культура як стратегія самозбереження особистості: Юрій Шевельов і Друга світова війна. Частина друга/ Т. Шестопалова (стр.63-69)
Shelefontiuk A. Digital journalism as a new type of media activity/ A. Shelefontiuk (стр.70-76)
Юрчишин В. Типологія сатиричних інтерпретацій у британському медійному дискурсі/ В. Юрчишин (стр.77-85)
Katerynych P. Educational journalism in Ukraine (results of content analysis)/ P. Katerynych (стр.86-95)
Полтавець Ю. Формально змістові особливості анотацій до сучасних українських мовознавчих книжкових видань/ Ю. Полтавець (стр.96-104)
Москальов Д. Японська традиція та західне новаторство у творчості Накахари Чуї/ Д. Москальов, А. Йожикова (стр.105-112)
Нарозя В. ЕР-ТОШТЮК. Киргизький народний епос/ В. Нарозя, М. Васьків (стр.113-127)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)