Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (298)Мережеві ресурси (18)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=автори<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 53
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-53 
1.


    Sysoieva, S.
    Concept of competence in the international and national educational contexts [Електронний ресурс] / S. Sysoieva, N. Mospan. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2018. - Вип. 1/2. - С. 7-15, DOI 10.28925/1609-8595.2018(1-2)715. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
освітні контексти -- компетентність -- навички
Анотація: У статті розглядається проблема гармонізації освітнього тезауруса, яка вимагає невідкладного уваги в процесі створення Європейського простору вищої освіти та розробки спільних освітніх стандартів. Усі політичні документи, звіти Європейської Ради та рекомендації містять ключові освітні терміни, які вимагають належного розуміння і тлумачення як в державах-членах ЄС, так і в країнах, що знаходяться на етапі європейської інтеграції. У документі також розглядається проблема координації міжнародного освітнього тезауруса з національним, що піднімає питання, чи можна уніфікувати освітню термінологію в Європі і за її межами? Крім того, автори роблять огляд генезису руху компетентності в ЄС, США, Австралії та Україні для оцінки цього питання. Стало очевидним, що як і раніше існує значне нерозуміння комплексного підходу до концепції компетенції та компетентності. Ці визначення вважаються занадто абстрактними і загальними, а не уніфікованими для вищої освіти як на міжнародному, так і на національному рівнях.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Mospan, N.


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

2.


    Скрипник, Т.
    Неперервний експертний коучинг у процесі підвищення компетентності учасників інклюзивного процесу в закладах освіти [Електронний ресурс] / Т. Скрипник, К. Бірюкова. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 1. - С. 23-29, DOI 10.28925/1609-8595.2020.1.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
експертний коучинг -- інклюзивне навчання -- команда супроводу -- компетентність педагогів
Анотація: У статті аналізуються шляхи підвищення фахової компетентності педагогів міждисциплінарних команд супроводу учнів з особливими освітніми потребами. Автори доходять висновку щодо доречності застосування коучингу для оволодіння фахівцями супроводу інклюзивними технологіями, а також здатністю працювати у режимі командної взаємодії. Представлено структуру навчально-тренінгової програми з опорою на модель ефективного керування командою, а також результати проведеного навчання 9 команд супроводу за цією програмою. Проаналізовано досягнення учасників команди супроводу щодо впровадження інклюзивних технологій, що передбачають перетворення освітнього середовища та реалізацію процесу успішного навчання і розвитку усіх учнів, у тому числі, учнів з особливими освітніми потребами.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Бірюкова, К.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

3.


    Ярошенко, О.
    Науково-педагогічний потенціал університету як предмет наукового дискурсу [Електронний ресурс] / О. Ярошенко. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 2. - С. 7-13, DOI 10.28925/1609-8595.2020.2.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
концептуальний конструкт -- потенціал -- освітній процес -- педагогічний потенціал
Анотація: У статті наведено результати аналізу наукових праць, що прямо чи дотично розкривають змістові сторони поняття «науково-педагогічний потенціал університету». Зроблено висновок, що це поняття перебуває в стадії формування, тому термінологічної єдності стосовно нього не спостерігається. Автори використовують терміни «науково-педагогічний потенціал закладів вищої освіти», «науково-педагогічний потенціал вищої школи», «науково-педагогічний кадровий потенціал» як синоніми у різних контекстах. Однак більшість авторів описують науковий, кадровий (педагогічний) та інноваційний потенціал окремо. Теоретичний аналіз не виявив характеристики науково-педагогічного потенціалу університету як системи з певними елементами та зв'язками. Виявлені під час дослідження особливості та характеристики науково-педагогічного потенціалу закладів вищої освіти пов'язані з місією університетів як навчальних та наукових центрів. Окреслено концептуальний конструкт досліджуваного поняття. На інституційному рівні він утворений: кадровим потенціалом університету; матеріально-технічними й інформаційними ресурсами викладання, навчання і досліджень; мережею структурних підрозділів, що забезпечують підготовку здобувачів вищої освіти і дослідницьку діяльність науково-педагогічних працівників; освітніми й управлінськими інноваціями; обсягом і рівнем наукових результатів та освітніх послуг; каналами й механізмами внутрішньої і зовнішньої комунікації; результатами інтеграції у світовий освітньо-науковий простір; публікаційною активність суб'єктів освітнього процесу. Подальше формування поняття «науково-педагогічний потенціал університету» має перейти від спонтанності до збалансованості, набути системного характеру, а елементами системи можуть стати ресурси, характеристики, показники, взяті за основу описаного концептуального конструкту.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

4.


    Корольова, І.
    Виховання та освіта дітей кінця ХІХ — початку ХХ ст. як невід’ємний фактор формування інституту материнства / І. Корольова // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2023. - № 1(16). - С. 157-164, DOI 10.28925/2524-0757.2023.111. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
нацистський окупаційний режим -- періодичні видання -- стратегія виживання -- мистецька інтелігенція
Анотація: У статті розкривається діяльність творчої інтелігенції в умовах окупованого нацистськими військами Києва через призму окупаційної періодики, зокрема часопису «Українське слово». Здійснено аналіз статей та повідомлень, представлених на сторінках часопису, архівних матеріалів і спогадів очевидців. Виявлено, що автори статей, опублікованих у часописі, не завжди відображали реальну дійсність, натомість показували події у пропагандистському аспекті під цензурним тиском окупаційної адміністрації. Показано, що представники творчих професій, зокрема актори, композитори, постановники та режисери, перебуваючи у складних умовах окупаційного режиму, допомагали населенню пережити нацистську окупацію, не втратити віру у перемогу
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

5.


    Вишневецька, Л. Г.
    Контекстний підхід до фахової підготовки майбутнього педагога-музиканта / Л. Г. Вишневецька // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2021. - № 6. - С. 60-64, DOI 10.28925/2518-766X.2021.69. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
мистецька освіта -- заклад вищої мистецької освіти -- фахова підготовка -- контекстний підхід -- майбутній педагог-музикант
Анотація: У статті розкрито авторський погляд на актуальну нині проблему пошуку способів реалізації нових стратегій розвитку вищої мистецької освіти, що пов’язані з інтеграцією у європейський простір. Автори статті пропонують вирішення цього питання шляхом упровадження контекстного підходу в процес фахової підготовки майбутнього музиканта-педагога. Розкриваючи зміст контекстного підходу увага акцентується на тому, що основною одиницею змісту контекстного навчання є не «частина інформації» чи завдання, що розв’язується за зразком, а проблемна ситуація, яка передбачає включення продуктивного мислення студента. Реалізація контекстного підходу до фахової підготовки майбутніх педагогів-музикантів сприяє розвитку професійних здібностей останніх, допомагає їм об’єктивніше і точніше визначати рівень своєї підготовки, сформованість професійних компетентностей та конкурентоспроможність. Застосування цього підходу визначає не тільки вектор розвитку особистості, а й створює умови для розробки стратегії його вдосконалення та реалізації індивідуальних здібностей майбутніх фахівців.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

6.


    Іванюк, Олег.
    Осібні аспекти імперської політики пам’яті щодо Наддніпрянської України і Криму в XIX - на початку XX ст. / О. Іванюк, І. Мохнатюк // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2019. - № 2. - С. 6-11, DOI 10.28925/2524-0757.2019.2.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
історична пам'ять -- політика пам'яті -- місця пам'яті -- музейні установи -- Російська імперія -- Наддніпрянська Україна
Анотація: Статтю присвячено питанням реалізації імперської політики пам’яті щодо Наддніпрянської України й Криму в ХІХ — на початку ХХ ст. Автори характеризують основні інструменти та способи її реалізації. У статті використано принципи історизму, системності, науко-вості, історико-генетичний, компаративний методи. З’ясовано, що стратегічною метою імперської політики пам’яті було створення геополітичного проєкту «руського православного світу», яка реалізовувалася засобами формування спільної ідентичності в імперських кордонах. Інструментами імперської політики пам’яті стали: привласнення історії інших народів, ви кривлення у трактуванні й містифікація подій минулого, дискредитація політичних лідерів і лідерів думок народів з національних окраїн. Імперська політика пам’яті спричинила глибокі деформації у колективній свідомості українців й об’єктивному сприйнятті та розумінні істо-ричного процесу
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Мохнатюк, Ігор


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

7.


    Левітас, Ф.
    Переддень і початок німецько-радянської війни в дослідженнях істориків зарубіжжя / Ф. Левітас, Ш. Рамазанов // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 2. - С. 67-74, DOI 10.28925/2524-0757.2021.29. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
зарубіжна історіографія -- німецько-радянська війна -- вермахт -- «блискавична війна» -- план «Барбаросса» -- Голокост
Анотація: Стаття присвячена ключовим питанням передодня і початку першого періоду німецько-радянської війни, що знайшли відображення в зарубіжній історіографії. Автори здійснили історичну репрезентацію найвідоміших праць зарубіжних науковців, чиї напрацювання є вагомим аргументом для сучасного українського дискурсу. Їхні оцінки й наведені факти й аргументи створюють широку панораму мілітарних подій, руйнують старі та нові міфи про минулу війну. Зокрема, щодо політичних маневрів СРСР і Німеччини напередодні війни, стратегічних планів РСЧА та вермахту, перебігу бойових дій на радянсько-німецькому фронті в червні — грудні 1941 року.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Рамазанов, Ш.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

8.


    Machynska, N.
    Types and forms of professional development of a preschool teacher in in-service training [Електронний ресурс] / N. Machynska, Y. Derkach, Y. Pankevych. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 2. - P72-77, DOI 10.28925/1609-8595.2020.2.10. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
готовність -- ділові ігри -- сертифіковані курси -- стажування
Анотація: Стаття присвячена практичним аспектам формування професійної готовності вихователів закладів дошкільної освіти до професійного зростання упродовж життя. Показано, що професійний розвиток вчителя-практика в процесі підвищення кваліфікації може бути втілений у певних формах, зокрема: спеціалізованому навчанні на роботі; коучингу та / або консультативній взаємодії; у профільних спільнотах з обміну досвідом чи колегіальних навчальних групах. Автори подають опис змістових характеристик та практичного значення різних форм методичної роботи в закладі дошкільної освіти, зокрема: тренінгів, сертифікованих курсів (інноваційна форма професійного зростання вчителів), ділових ігор (форма та метод активних навчання вчителів), майстер-класів (розповсюдження педагогічного досвіду, що становить собою фундаментально розроблений оригінальний метод або авторську методику), стажування, організацію методичних об’єднань (структурного підрозділу методичної служби закладу освіти, що забезпечує навчальну підготовку, методичні дослідження та експериментальну роботу). Приклади тренінгів, ділових ігор та вправ, вказівки щодо методичних об’єднань, майстер-класів та стажування надаються з чітким описом їх цілей та завдань. У статті зазначено, що педагогічні тренінги є ефективною формою методичної роботи в закладі дошкільної освіти. Окреслено переваги та труднощі у проведенні тренінгів. Вказується, що успіх тренінгу залежить від так званого «групового ефекту». Доведено, що професійне зростання вихователя закладу дошкільної освіти залежить від сукупності різних чинників, серед яких підкреслено сформовану мотиваційну готовність та добірку інтерактивних форм і методів методичної роботи, які доцільно використовувати у роботі з вихователями закладів дошкільної освіти. Саме такий підхід враховує індивідуальні потреби кожного фахівця дошкільної освіти та визначає потенційні можливості, які існують у вихователів закладу дошкільної освіти та можуть бути розвиненими й удосконаленими.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Derkach, Y.
Pankevych, Y.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

9.


   
    Інтерактивні лекції в медичному університеті: актуальні смисли і клінічні практики [Електронний ресурс] / І. Соколова [та ін.]. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 3. - С. 89-98, DOI 10.28925/1609-8595.2021.3.9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
інтерактивна лекція -- клінічні дисципліни -- навчальна платформа MoodleCloud -- тьюторський супровід -- медичний університет
Анотація: У статті автори пропонують своє розуміння актуальних смислів інтерактивних лекцій як важливої складової хмарно-орієнтованого освітнього середовища в медичному університеті. Серед використаних методів дослідження – аналіз і узагальнення наукових джерел для обґрунтування теоретичної платформи дослідження; моделювання і метод дослідного навчання – для визначення компонентів лекції і уточнення умов проведення інтерактивних лекцій; соціометричного аналізу ефективності взаємодії всередині малої групи для оцінювання результатів навчання за різними форматами лекцій. Описано досвід використання двох форматів лекцій (з елементами інтерактиву та інтерактивної) на прикладі навчання неврології в Донецькому національному медичному університеті. Визначено та охарактеризовано організаційні (навчальні ресурси і активні елементи освітньої платформи Moodle; гнучка функціональна структура лекції; когнітивно-пізнавальний та мотиваційний критерії ефективності інтерактивної лекції) та дидактичні умови проведення інтерактивних лекцій з клінічних дисциплін. Зроблено висновок, що дидактичні принципи навчання (науковості, безперервності набуття наукових знань і формування клінічного досвіду, активності і самостійності здобувачів вищої освіти, інтерактивності) забезпечують ефективність проведення інтерактивних лекцій. Доведено, що навчання на основі запитів та реальних клінічних ситуацій (з використанням принципів доказової медицини) посилюють конверсію пасивної презентації навчального матеріалу в комунікаційні та комунікативні практики, сприяють розвитку клінічного мислення студентів. Автори дійшли висновку, що тьюторський супровід спрямовує на вибудовування освітньої траєкторії навчання майбутнього лікаря, сприяє формуванню в нього соціальних навичок і професійної рефлексії.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Соколова, І.
Стрельченко, О.
Козинська, І.
Селезньова С., Козинський О.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

10.


    Сорочан, Т.
    Цифровий близнюк закладу післядипломної освіти як екосистема професійного розвитку [Електронний ресурс] / Т. Сорочан, Л. Карташова, А. Гуржій. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 4. - С. 33-41, DOI 10.28925/2312-5829.2021.4.4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
післядипломна освіта -- цифрова екосистема -- цифровий близнюк -- відкритий університет
Анотація: Стаття висвітлює нові погляди на можливості професійного розвитку педагогів у системі післядипломної освіти, зумовлені переходом від систем управління навчанням (LMS) до цифрового навчального середовища наступного покоління (Next Generation Digital Learning Environment, NGDLE) як екосистеми цифрових інструментів для підтримки діяльності суб’єктів освітнього процесу. Уперше автори розкривають ознаки екологічності NGDLE, характеризують її як відкриту, стабільну, безпечну й комфортну систему для суб’єктів освітнього процесу, яка забезпечує обмін інформацією між ними, а також між ними й оточуючим світом. Подібні цифрові екосистеми створюються для ефективного безперервного навчання і професійного розвитку педагогів як цифрові близнюки реальних закладів післядипломної освіти. Практична реалізація цих концепцій нового покоління показана на прикладі Українського відкритого університету післядипломної освіти, що призначений для організації й підтримки неформальної післядипломної освіти. Він став комплексом цифрових рішень, спрямованих на реалізацію EdTech з пріоритетом на успішне функціонування віртуальних кафедр, здійснення освітнього процесу (формальна/неформальна освіта), професійний розвиток слухачів та педагогів, залучення до навчання та викладання осіб, які перебувають у різних регіонах країни, висвітлення інноваційних освітніх практик тощо.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Карташова, Л.
Гуржій, А.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

11.


    Akilina, O.
    Implementation of peacebuilding education in educational institutions of Ukraine [Електронний ресурс] / O. Akilina, A. Panchenko, A. Horozhankina. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 4. - P7-17, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
заклад освіти -- компетентності -- миротворча освіта -- цінності -- організаційні трансформації
Анотація: У статті розглядається питання впровадження миротворчої освіти у вітчизняних закладах освіти. Автори визначають, що ефективне впровадження миротворчої освіти вимагає певних організаційних трансформацій, які мають включати: зміну системи управління закладом освіти, що передбачає використання трансформаційного лідерства, а також залучення всіх учасників освітнього процесу до прийняття рішень; формування сприятливого та безпечного освітнього середовища, що ґрунтується на цінностях миротворчої освіти; створення «вирівняної структури» закладу освіти, яка сприятиме довірі та співпраці між учасниками освітнього процесу; правильне цілепокладання у виховній системі закладу освіти, яке має включати формування суспільно значущих цілей та перспектив спільної діяльності щодо запровадження миротворчої освіти. Автори статті також звертають увагу на важливу роль викладачів у впровадженні миротворчої освіти. В умовах російської агресії проти України роль викладача як захисника української культури та миротворця зростає. Він має протистояти російській пропаганді та формувати в дітей і молоді правильні цінності, зокрема цінності ненасильницького спілкування та взаєморозуміння. Окрему увагу автори приділили українській мові, яка має величезний потенціал для того, щоб стати ефективним інструментом миротворчої освіти. В рамках цього дослідження було використано анкету опитувальник, яка дозволила визначити думку освітян, що проходять навчання за освітньо-професійною програмою «Управління закладом освіти (за рівнями)» в Київському університеті імені Бориса Грінченка, щодо значення української мови для миротворчої освіти.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Panchenko, A.
Horozhankina, A.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

12.


    Матвіїв, Н.
    Взаємозалежність спадковості, середовища та виховання в становленні та розвитку особистості [Електронний ресурс] / Н. Матвіїв, Н. Мачинська. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 1. - С. 7-13, DOI 10.28925/1609-8595.2021.1.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
виховання -- інтелект -- нейробіологія -- спадковість -- середовище
Анотація: Стаття присвячена аналізу досліджень нідерландського професора Діка Франса Свааба в контексті взаємозалежності та взаємовпливу спадковості, середовища та виховання на становлення й розвиток особистості. Автори, здійснюючи критичний огляд публікацій Діка Свааба, акцентували увагу на вагомих ознаках формування особистості, інтегруючи в даному контексті результати досліджень з психології, педагогіки та нейробіології. У публікації показано тісний взаємозв’язок усіх чинників, що впливають на формування особистості (екологічних, соціальних, економічних, ідеологічних, психологічних тощо); доведено їх взаємозалежність та взаємозумовленість на різних вікових етапах розвитку особистості. Зазначено, що внутрішньоутробний розвиток особистості значною мірою залежить від індивідуальних особливостей матері, показано вплив шкідливих звичок матері на генетичні мутації організму дитини. Доведено, що виховання й соціальна взаємодія були й залишаються рушіями культурного й цивілізаційного становлення особистості на різних вікових етапах: людина як загальносуспільна істота формує свою особистість у предметній діяльності й спілкуванні, що характеризує ступінь залучення людини до суспільних відносин. Акцентовано увагу на тому, що соціальний контакт є вагомим чинником гормональних процесів всередині організму людини; показано, що на процеси формування особи активно впливають зовнішні чинники (оптимальна пропорція руху і сну, збої біологічного годинника, стрес, порушення дрібної моторики тощо). Дослідження, ґрунтуючись на базових практичних результатах, отриманих професором Діком Сваабом, презентує необхідність ґрунтовного вивчення означених взаємозумовленостей та взаємозв’язку студентами педагогічних спеціальностей у контексті забезпечення професійної підготовки майбутніх фахівців освіти.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Мачинська, Н.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

13.


    Козир, М.
    Підготовка дітей до навчання в новій українській школі: партнерська взаємодія освітніх установ і здобувачів освіти [Електронний ресурс] / М. Козир, Т. Калініченко. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 2. - С. 64-71, DOI 10.28925/1609-8595.2021.2.8. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
НУШ (Нова українська школа) -- заклад дошкільної освіти -- портнерська взаємодія -- навички -- досвід
Анотація: Автори розкривають питання партнерської взаємодії закладу дошкільної освіти та школи у підготовці дітей до навчання в Новій українській школі. Головною умовою забезпечення наступності у вихованні й навчанні визначають спрямованість освітнього процесу закладу дошкільної освіти і Нової української школи на всебічний розвиток особистості дитини. Наголошено на тому, що здобуті в закладі дошкільної освіти та сім’ї знання, навички і досвід дітей будуть спрямовані на активне використання їх в освітньому процесі, адже зацікавленість закладів дошкільної освіти і Нової української школи зробить перехід з дошкільного закладу до школи безболісним для дитини. Акцентовано увагу на тому, що партнерство в стосунках між учасниками освітнього процесу є гарантом їх продуктивної взаємодії, одним зі способів вирішення освітніх проблем. Об’єктом дослідження є партнерська взаємодія закладу дошкільної освіти та школи в підготовці дітей до навчання в Новій українській школі; предметом дослідження – підготовка дітей до навчання в Новій українській школі; метою статті є теоретичне обґрунтування (на основі цілісного аналізу наукових джерел) і емпіричне дослідження проблеми впровадження партнерської взаємодії закладу дошкільної освіти та школи в підготовці дітей до навчання в Новій українській школі. Автори дійшли висновку, що відповідно до Закону України «Про освіту» аспект педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу набуває великого значення у Концепції Нової української школи. Педагогіка партнерства ґрунтується на принципах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості. Її метою є розвиток гуманного суспільства, вільного від тоталітаризму. Нова українська школа передбачає, що учителі разом з батьками утворюють партнерство, у центрі якого перебуває дитина. Сучасний стан дошкільної та початкової освіти характеризується різнобічністю охоплення багатьох питань у взаємодії педагогічного процесу закладу дошкільної освіти і Нової української школи, а партнерська взаємодія суміжних ланок освіти, тобто закладу дошкільної освіти і Нової української школи, допоможуть об’єднати зусилля всіх педагогів і батьків у реалізації неперервності освіти.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Калініченко, Т.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

14.


    Линьов, К.
    Ставлення керівників до розширення обсягу автономії закладу загальної середньої освіти: результати аналітичного дослідження [Електронний ресурс] / К. Линьов, І. Линьова. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 3. - С. 60-70, DOI 10.28925/1609-8595.2021.3.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
академічна автономія -- управлінська компетентність -- кадрова автономія -- фінансова автономія
Анотація: Автори статті аналізують результати опитування керівників шкіл, яке було здійснене у грудні 2020 р. в м. Києві. Закон України «Про освіту» передбачає надання закладам освіти права на розширення обсягу автономії, а саме академічної, організаційної, кадрової та фінансової автономії. Цей процес зокрема залежить від рівня готовності керівника до самоврядування у школі, бажання та вміння користуватися наданими законодавством України можливостями. Метою статті є оприлюднення результатів дослідження з визначення актуального стану ставлення керівників закладів загальної середньої освіти столиці до впровадження задекларованої законодавством автономії школи та чинників, які цьому перешкоджають. Реалізація поставленої мети передбачає наступне: визначення ставлення керівника школи до впровадження задекларованої законодавством автономії закладів освіти; визначення готовності директора найближчим часом розпочати реалізацію автономії закладу освіти; виокремлення умов, врахування яких зможе пришвидшити впровадження автономії закладів освіти. Учасниками опитування «Автономія закладів освіти та її вплив на якість управління освітою столиці», проведеного аналітичним центром Київського університету імені Бориса Грінченка «ОсвітАналітика», стали 472 керівники закладів загальної середньої освіти, фахівці районних у місті Києві управлінь освіти та столичного Департаменту освіти і науки. У статті представлений аналітичний огляд результатів анкетування саме керівників закладів освіти м. Києва, статистичний портрет директора школи столиці, а також висновки авторів. Керівники шкіл столиці підтримують ідеї, можливості автономії та запроваджують автономію закладу освіти з різною швидкістю, послідовністю етапів та комбінацією складових. Основними умовами реалізації автономії закладів освіти, закладеною вітчизняним законодавством, керівники вважають вироблення алгоритму дій для впровадження автономії; навчання адміністрації шкіл як освітніх управлінців; забезпечення відповідного рівня поточного фінансування; позбавлення закладів освіти надлишкових функцій; надання консультативної допомоги та розроблення механізму стимулювання керівників тощо.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Линьова, І.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

15.


    Линьов, Костянтин.
    Готовність керівників шкіл м. Києва до змін в умовах воєнного стану / К. Линьов, О. Мерзлякова, Д. Сабол // Освітологія = Oswiatologia : українсько-польський науковий журнал. - 2023. - Том 12, № 12. - С. 30-41, DOI 10.28925/2226-3012.2023.12.3 . - ISSN 2226-3012. - ISSN 2412-124Х

Кл.слова (ненормовані):
готовність до інновацій -- керівник школи -- мотивація професійної діяльності -- ставлення до змін
Анотація: Стаття є продовженням роботи науковців кафедри освітнього лідерства Київського університету імені Бориса Грінченка щодо вивчення стану особистісної готовності до змін та особливостей мотиваційної сфери в професійній діяльності керівників столичних шкіл. Під час дії воєнного стану автори провели повторні опитування респондентів з метою порівняти отримані результати за три роки та відслідкувати динаміку змін. Для цього були використані методики: «Особистісна готовність до змін» (A. Rolnic, S. Heather, M. Gold, C. Hull); «Мотивація професійної діяльності» (К. Замфір у модифікації А. Реана); «Шкала самоефективності» (Р. Шварцер, М. Єрусалем), а також респондентам були поставлені декілька запитань щодо ставлення до інновацій, сформульованих авторами дослідження в контексті теорії дифузії інновацій Е. Роджерса.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Мерзлякова, Олена
Сабол, Діана


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

16.


    Нежива, Л.
    Інноваційні технології в літературній освіті майбутніх учителів початкової школи [Електронний ресурс] / Л. Нежива, С. Паламар. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 4. - С. 129-142, DOI 10.28925/2312-5829.2020.4.9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
доповнена реальність -- ІКТ-технології -- інтегроване навчання -- інтерактивні технології -- літературна освіта -- проєктні технології
Анотація: У статті обґрунтовується необхідність застосування інноваційних технологій у викладанні дитячої літератури студентам спеціальності «Початкова освіта». Впровадження у навчання майбутніх учителів початкової школи інтегрованого курсу «Рідномовна освіта: дитяча література з методикою навчання» дає їм можливість орієнтуватися в сучасних тенденціях розвитку дитячої літератури й моделювати різноманітні алгоритми сприйняття й осмислення художніх текстів. У дослідженні проаналізовано впровадження інтерактивної технології в літературну освіту, що змінює вектор проведення лекцій до діалогічної взаємодії із студентською аудиторією, забезпечує формальне оновлення практичного заняття застосуванням квестів та майстер-класів. Відповідно до завдань Нової української школи й вищої освіти майбутніх педагогів початкової школи автори аналізують можливості застосування технології критичного мислення, ІКТ-технологій, доповненої реальності, проєктів у системі літературної освіти Педагогічного інституту. Обґрунтована важливість набуття знань, умінь і навичок застосування AR-додатків до інтерактивних видань художньої літератури майбутніми вчителями початкової школи під час організації ними літературного читання. Для студентів розроблені завдання з використанням засобів ІКТ: створення буктрейлерів та коміксів за художніми творами для дітей; QR-квестів для молодших школярів за текстами творів сучасних письменників; ментальних карт (ресурс Mindmeister) за сюжетами прозових творів; відеопрезентацій про письменників та їхню творчість (ресурси «PoowToon», «Prezi»); візуалізованого плану творів за допомогою інфографіки; інтелектуальних ігрових завдань для молодших школярів (ресурс LearningApps) тощо. Ефективним видом інтелектуальної діяльності студентів під час вивчення літератури визнано проєкт, результатом якого є: відеофільми; літературні карти; рекламні буклети; мультимедійні презентації; публікації у вигляді літературної газети, журналу, збірки, створені за допомогою програми Microsoft Pablisher; творчі роботи (казки, поезії, есе, ігровий контент тощо) та їх публікація в електронному виданні.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Паламар, С.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

17.


    Тимчик, О.
    Формування інклюзивного простору в сучасному університеті: індивідуалізація та уніфікація [Електронний ресурс] / О. Тимчик, Ю. Жукова. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - № 1. - С. 69-86, DOI 10.28925/2312-5829.2021.1.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
інклюзивна вища освіта -- особливі освітні послуги -- студенти з інвалідністю
Анотація: Забезпечення якісної інклюзії у закладах вищої освіти є однією з умов сталого розвитку України. Аналіз статистичних даних, зроблений авторами, свідчить про тенденцію до зменшення кількості осіб з інвалідністю, які отримують вищу освіту. На основі аналізу сучасних досліджень і матеріалів засобів масової інформації автори визначили причини цієї тенденції. Вони вважають, що одним з бар’єрів є неможливість молоді з інвалідністю влаштуватися на роботу за отриманою спеціальністю і побудувати успішну професійну траєкторію. Проаналізувавши сайти окремих університетів України, автори пропонують розробити уніфікований підхід до надання особливих освітніх послуг. Автори вважають, що його основними елементами мають бути визначення освітніх труднощів; систематичний моніторинг доступності закладів вищої освіти; моніторинг рівня задоволення особливих освітніх послуг; розширення інформації, яка збирається щодо студентів з інвалідністю; програми етики спілкування викладачів і студентів з особами з інвалідністю; психологічних послуг; контроль за дотриманням прав студентів з інвалідністю; включення студентів з інвалідністю до програм академічної мобільності; працевлаштування студентів з інвалідністю; визначення показників якості надання особливих освітніх послуг; надання повної інформації про можливості надання послуг студентам з інвалідністю; представлення студентів з інвалідністю у рекламній продукції закладів, як рівних членів студентської громади. Автори вважають за доцільно покласти ці елементи в основу визначення якості інклюзії закладів вищої освіти. Водночас викладачі мають змогу проявити індивідуальний підхід, продумавши систему «розумного пристосування» для студентів з різними фізіологічними та психологічними особливостями. Можливості для цього розширило дистанційне навчання, поштовх до розвитку якого дали карантинні обмеження в умовах пандемії.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Жукова, Ю.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

18.


    Наливайко, О.
    Дотримання академічної доброчесності навчальних досягнень здобувачів освіти в процесі дистанційного навчання [Електронний ресурс] / О. Наливайко, О. Калістова, Д. Поляков. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 4. - С. 143-162, DOI 10.28925/2312-5829.2020.4.10. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
академічна доброчесність -- вища освіта -- дистанційне навчання -- електронно-дистанційне навчання
Анотація: У статті розглянуто проблеми дотримання академічної доброчесності студентами закладів вищої освіти в умовах дистанційного навчання. Було визначено актуальність цього дослідження, яка полягає у введенні карантинних заходів, що не передбачали можливості відвідування всіх занять студентами ЗВО. Авторами статті було виділено такі поняття, як «академічна доброчесність», «дистанційне навчання» та «електронно-дистанційне навчання», а також розглянуто основні відмінності двох останніх понять, особливості та описано основні їхні визначення. Наведена стаття демонструє результати проведеного опитування серед студентів Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, у якому їм було запропоновано відповісти на десять запитань, спираючись на власний досвід навчання у другому семестрі 2019/2020 н. р. Запитання стосувалися ключових проблем здійснення процесу дистанційного навчання, а саме програмно-технічного забезпечення, дотримання академічної доброчесності під час виконання домашнього завдання, роботи на заняттях та написання контрольних робіт, контролю за дотриманням академічної доброчесності, оцінкою його ефективності, оцінкою впливу дистанційного навчання на дотримання студентами академічної доброчесності, основних причин її недотримання. Виходячи з результатів опитування, автори дослідження виділили основні питання та проблеми дотримання академічної доброчесності в процесі дистанційного навчання та шляхи їхнього вирішення, що викладені у вигляді рекомендацій, як для керівників ЗВО, так і для викладачів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Калістова, О.
Поляков, Д.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

19.


    Батечко, Н.
    Силабуси навчальних дисциплін: сучасні підходи до формування змісту підготовки фахівців інженерних спеціальностей [Електронний ресурс] / Н. Батечко, Л. Панталієнко. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 3. - С. 68-85, DOI 10.28925/2312-5829.2020.3.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
силабус навчальної дисципліни -- компетентнісний підхід -- інженерна освіта -- моделювання
Анотація: У статті автори розглядають сучасні підходи щодо формування змісту підготовки фахівців інженерних спеціальностей на прикладі моделювання силабусів навчальних дисциплін. Проведено порівняльний аналіз сучасних тенденцій щодо змісту фахової підготовки інженерних кадрів у закладах вищої технічної освіти України, країнах Західної Європи та КНР. Зазначено, що одним з основних недоліків вітчизняної вищої освіти все ще є її невідповідність вимогам ринку праці та відставання технічної підготовки від науково-технічного прогресу. Останнє спонукає до перегляду іншого стратегічного залучення підготовки – формування професійних компетентностей майбутніх фахівців, а відтак, формування нового змісту навчання майбутніх інженерів. Прикладом таких спроб є впровадження в освітній процес вищої школи силабусів навчальних дисциплін. Створення інформаційно-освітніх мереж глобалізувало цю проблему та призвело до потреби її усвідомлення на новому інноваційному рівні. У статті зосереджено увагу на дефініційному аналізі досліджуваної проблеми та основних принципах побудови силабусів, які гуртуються на компетентнісному підході. Зазначено, що основним завданням цього аналізу є вивчення змістовних відтінків між силабусами навчальних дисциплін та їх робочими програмами, для чого і для кого готується цей документ і чи має він взагалі рацію. Акцентовано увагу на основних принципах побудови силабусів навчальних дисциплін, за якими їх і можна відрізнити від робочих програм. В якості основоположного принципу виділено вихід на результати навчання, що мають виражатися через рівні компетентностей випускників. Отже, через освітню діяльність реалізується можливість проектувати майбутню професійну діяльність студента, а за результат вважати здобуту у процесі навчання компетентність. Розглянуто структурні компоненти силабусів навчальних дисциплін. Наведено структуру силабусу навчальної дисципліни в розрізі складових та конкретний приклад його моделювання
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Панталієнко, Л.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

20.


    Линьова, І.
    Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладів загальної середньої освіти міста Києва [Електронний ресурс] / І. Линьова, Т. Плешко. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 3. - С. 141-155, DOI 10.28925/2312-5829.2020.3.9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
веб-сайт школи -- заклад освіти -- інформаційна відкритість -- прозорість -- Державна служба якості освіти
Анотація: У статті запропоновано розгляд результатів аналізу управлінням Державної служби якості освіти у м. Києві сайтів закладів освіти комунальної, державної та приватної форм власності міста Києва стосовно їх наявності та наповнюваності за 21 індикатором: статут закладу освіти; ліцензії на провадження освітньої діяльності; структура та органи управління закладу освіти; кадровий склад згідно з ліцензійними умовами; освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою; територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти); ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються; мова (мови) освітнього процесу; наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення); матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами); результати моніторингу якості освіти; річний звіт про діяльність закладу освіти; правила прийому; умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами; розмір плати за навчання для приватних шкіл); перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати; правила поведінки здобувача освіти; план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, реагування та відповідальність осіб в закладі освіти, причетних до булінгу (цькування). Авторами статті опрацьовано 518 сайтів шкіл різних форм власності: державної та комунальної форми власності – 437, приватної – 81. В середньому за 21 показником 56% шкіл оприлюднюють необхідну інформацію на сайтах закладів загальної середньої освіти. Автори сподіваються, що зауваження та пропозиції, викладені у висновках до статті, допоможуть школам систематизувати інформацію щодо своєї життєдіяльності та перспектив розвитку
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Плешко, Т.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

21.


    Полєвікова, О.
    Проблеми взаємодії педагогів із дошкільниками та їх батьками в умовах сучасних освітніх викликів COVID-19 інформатизація освіти [Електронний ресурс] / О. Полєвікова, Т. Швець. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 4. - С. 115-128, DOI 10.28925/2312-5829.2020.4.8. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
дистанційна освіта -- діти дошкільного віку -- онлайн інструменти -- онлайн платформи -- пандемія
Анотація: У статті здійснено аналіз нових реалій дошкільної освіти в умовах пандемії Covid-19; виокремлено проблеми взаємодії педагогів із дошкільниками та їх батьками під час дистанційної освіти; означено пріоритетні он-лайн платформи та інструменти для роботи з батьками вихованців та дошкільниками. Також авторами представлені позитивні аспекти дистанційної освіти для педагогів, а саме – можливості безоплатного навчання на різних освітніх платформах; результати опитування вихователів та майбутніх бакалаврів щодо проблем дистанційної освіти дошкільників в умовах пандемії. Серед технологічних труднощів, насамперед, виокремлюємо наявність комп’ютерної техніки, швидкісного Інтернету, можливість у період епідемії відремонтувати будь-які пошкодження апаратури. До педагогічних проблем варто віднести дефіцит кадрів із універсальною підготовкою, тобто таких, які володіють сучасними педагогічними та інформаційними технологіями і психологічно готові до роботи з дошкільниками та їх батьками в новому навчально-пізнавальному мережевому середовищі. Адміністративні проблеми охоплюють складання списків для групових тренінгових занять, консультацій батьків, зв’язок із сім’ями та дітьми, у яких змінилася електронна адреса. Визначено пріоритетні онлайн-платформи та інструменти для роботи з батьками та дошкільниками. Автори також представляють позитивні сторони дистанційної освіти для вихователів, а саме можливість безкоштовної освіти на різних освітніх платформах; результати опитування вихователів та майбутніх бакалаврів з проблем дистанційного навчання дошкільників в умовах пандемії. Результати проведеного опитування засвідчили, що в умовах епідемії стосовно дошкільних закладів не всі переваги дистанційної освіти були реалізовані. Наприклад, через завантаженість дорослих (і педагогів, і батьків), мережевого середовища такі риси дошкільної освіти як гнучкість (одержання освіти у зручний час та в зручному місці), велика аудиторія, економічність, технологічність (використання в освітньому процесі нових досягнень інформаційних технологій), соціальна рівність і, як наслідок – якість, виявилися не характерними.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Швець, Т.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

22.


    Rudnik, Y.
    Foreign language educational environment of a modern university in Ukraine [Електронний ресурс] / Y. Rudnik, L. Petryk, N. Kosharna. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2024. - Вип. 2. - P89-101, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
університет -- іншомовна підготовка -- іншомовне освітнє середовище -- цифрове середовище -- освітнє середовище
Анотація: Більшість університетів прагнуть створити сприятливе освітнє середовище відповідно до сучасних тенденцій та вимог. У роботі проаналізовано та систематизовано сутність понять «освітнє середовище» та «іншомовне середовище» на основі досліджень українських та зарубіжних вчених. Спираючись на типологію освітніх середовищ та аналіз літератури, автори статті уточнюють розуміння поняття «іншомовне освітнє середовище». З огляду на виклики сучасності, спричинені COVID-19, епохою пост-COVID-19 та війною в Україні, представлено та обговорено чинники, що впливають на трансформацію сучасного освітнього середовища. У статті упорядковано наявні наукові розвідки з досліджуваної проблеми та представлено авторське бачення сучасного освітнього середовища сучасного університету в умовах сьогодення, яке передбачає опис технологій, що використовуються для задоволення різноманітних освітніх потреб і задоволення технологічних вимог. Таким чином, типовими рисами такого освітнього середовища є персоналізація, гнучкість, залученість, інтерактивність, доступність, а також мультисенсорний і багатомодальний досвід. Створення зазначеного середовища можливе завдяки спеціалізованій підготовці нинішнього професорсько-викладацького складу та стимулюванню та професійній підготовці майбутніх педагогів. Розкритий у статті досвід базується на роботі авторів на Факультеті педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, а саме зі студентами спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Petryk, L.
Kosharna, N.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

23.


    Нуралієва, Л.
    Самореалізація в процесі становлення особистості. Мотивація успіху та відбиток невдач [Електронний ресурс] / Л. Нуралієва, Л. Сиволоцька, О. Наливайко. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2022. - № 3/4. - С. 57-75, DOI 10.28925/2312-5829.2022.344. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
мотивація успіху -- становлення особистості -- мотивація -- самореалізація -- саморозвиток -- негативний стан -- адаптування -- академічна неуспішність
Анотація: У статті розглядається характеристика мотивації успіху та аналіз впливу невдач на самореалізацію особистості в процесі її становлення. Актуальність цього дослідження полягає в тому, що в останні роки проблема впливу успіху та невдач стає більш гострою та набуває дедалі більшого розповсюдження. У статті було виділено такі поняття, як «мотивація успіху», «становлення особистості», «мотивація», «самореалізація», «саморозвиток», «негативний стан», «адаптування», «академічна неуспішність», а також розглянуто, як успіхи та невдачі позначаються на академічній успішності. Наведена стаття висвітлює результати опитування серед учасників різного віку, які мали можливість описати та проаналізувати свій досвід у навчальній діяльності та подальшому житті, в якому вони відповіли на дванадцять питань, які стосувалися їхнього успіху, внутрішніх переживань і психологічних труднощів, пов’язаних з невдачами, з якими вони зіштовхнулися. Респонденти поділилися своїми враженнями та виразили свою думку щодо впливу успіхів та невдач на самореалізацію особистості на її життєвому шляху. Спираючись на результати опитування, автори дослідження виділили найважливіші моменти, на які слід звернути увагу та детально проаналізувати.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Сиволоцька, Л.
Наливайко, О.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

24.


    Бабушко, Світлана.
    Підвищення кваліфікації викладачів університетів з медіа та інформаційної грамотності: український контекст [Електронний ресурс] / С. Бабушко, М. Соловей, Л. Соловей. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2023. - № 4(43). - С. 39-54, DOI 10.28925/2312-5829.2023.43 . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
медіа -- інформаційна грамотність -- викладачі ЗВО -- Україна -- підвищення кваліфікації з МІГ -- ресурси -- рекомендації
Анотація: Нині медіа-інформаційна грамотність (МІГ) набула важливого значення в усьому світі й, зокрема, в Україні. Ефективним способом розвитку навичок МІГ громадян є добре підготовлені вчителі, оскільки вони допомагають орієнтуватися в інформаційному та кібер-просторі. На жаль, питанню підвищення кваліфікації з МІГ викладачів закладів вищої освіти приділяється недостатньо уваги. З огляду на це, автори поставили за мету дослідити особливості підвищення кваліфікації з розвитку МІГ навичок викладачів університетів в Україні.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Соловей, Мирослава
Соловей, Людмила


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

25.


    Огнев’юк, В.
    Міждисциплінарний підхід у професійній підготовці здобувачів вищої освіти в умовах магістратури (на прикладі навчальної дисципліни "Освітологія") [Електронний ресурс] / В. Огнев’юк, О. Проценко, О. Мельниченко. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - № 2. - С. 1-15, DOI 10.28925/2312-5829.2021.2.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
міждисциплінарний підхід -- міждисциплінарність -- освітологія -- якість освіти -- університетська освіта
Анотація: Стаття присвячена загальній характеристиці міждисциплінарного підходу як способу взаємодії між науками та основного чинника зростання міждисциплінарних зв’язків в освітньому процесі. Автори підкреслюють той факт, що міждисциплінарність не є феноменом, що притаманний лише конкретній науці чи певній галузі наук, він стосується усіх галузей знань. У статті простежуються тенденції розвитку міждисциплінарності в гуманітарних науках на прикладі курсу «Освітологія». Значна увага приділена авторами ефективності використання міждисциплінарного підходу у професійній підготовці здобувачів вищої освіти освітньої програми «Управління закладом освіти» на базі досвіду викладання курсу «Освітологія» як міждисциплінарного предмету навчання. Доведено, що міждисциплінарний підхід у процесі професійної підготовки майбутніх управлінців в сфері освіти дозволяє розширити їх науковий світогляд та підвищити рівень методологічної культури, сприяє усвідомленню актуальних проблем сфери освіти та пошуку засобів їх вирішення, загостренню уваги на суперечностях, які виникають відповідно до конкретних умов освітнього процесу та практичних життєвих ситуацій.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Проценко, О.
Мельниченко, О.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

26.


    Волощенко, Ю.
    Соматичні рухи як концепт у сучасній парадигмі сфери фізичної культури і спорту [Електронний ресурс] / Ю. Волощенко. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - № 2. - С. 29-44, DOI 10.28925/2312-5829.2021.2.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
виховання соматичних рухів -- соматичне виховання -- соматичні рухи -- терапія соматичних рухів -- усвідомлення
Анотація: Сфера соматичного виховання, яка є невід’ємним складником сучасної системи гуманітарних знань на Заході, зовсім не відображена в українській педагогіці і має фрагментарне висвітлення в українській науці на сьогодні. Швидкоплинний світ вимагає від людини такої ж миттєвої адаптації, нових умінь і навичок у відповідь на модерні виклики. Постає гостра необхідність у сучасних підходах до відновлення здоров’я, покращення функціонування, розвитку усвідомлення. Стратегічна ціль представленого дослідження полягає у спрямуванні уваги наукової спільноти на нову для України галузь знань і доведенні значущості сфери соматичного виховання. Наукові пошуки, які, в умовах сьогодення, мають на меті покращувати якість життя, збільшувати строк активного довголіття завжди будуть актуальними. Щоб досягати поставлених цілей людина має розвивати широту і різноманітність моторної пам’яті, здатність регулювати динамічні і просторово-часові параметри рухів, зберігати статичну і динамічну рівновагу, розслабляти м’язи, що не беруть участі у роботі в даний момент часу та ін. В парадигмі соматичного виховання є свої засоби, які спроможні фахово вирішувати подібні завдання. Також потребує вивчення поняття «соматичні рухи», яке є базовим концептом соматичного виховання. Ефективність використання цього засобу повністю залежить від здатності людини усвідомлювати. Саме роль усвідомлення в процесі соматичного виховання є однією з цілей даного дослідження. Традиційно в галузі фізичної культури і спорту автори вивчають вплив засобів фізичного виховання на фізичні можливості і здібності людини, маючи на увазі зовнішні фактори. Зрідка йдеться про внутрішній світ людини, його категорії, які дійсно є вирішальними у процесі фізичного і ментального вдосконалення. Один із кращих учнів Моше Фельденкрайза - Йоханан Ріверант в книзі "Acquiring the Feldenkrais profession", за якою дотепер навчають практиків методу Фельденкрайза (FM) в Тель-Авіві, приділяв значну увагу саме психічній складовій процесу розвитку рухових можливостей. Описуючи цілі та засоби методу, він зазначав, що "сама ідея діяти по-іншому залежить від наших потреб і від нашої допитливості. Але це також визначально залежить від сенсорного зворотного зв'язку".
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

27.


    Kovalenko, O.
    Providing early childhood education with programs: ukrainian and european experience [Електронний ресурс] / O. Kovalenko, O. Litichenko. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - № 2. - С. 221-235, DOI 10.28925/2312-5829.2021.2.15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
вибір програм -- державні стандарти дошкільної освіти -- дошкільна освіта -- комплексні програми -- парціальні програми -- освітні програми дітей дошкільного віку
Анотація: У статті представлені результати теоретичного опрацювання нормативних документів дошкільної освіти України та країн Європейського Союзу, вивчено думку авторитетних учених з питання програмного забезпечення дошкільної освіти України. Закцентувано увагу на тому, що якісний розвиток дітей дошкільного віку залежить від можливості педагогів забезпечити індивідуальний розвиток кожної дитини, тому питання створення якісної програми освіти особливо актуальне. На основі аналізу дискусійних питань пов’язаних з програмним забезпеченням закладів дошкільної освіти, здійснено емпіричне дослідження обізнаності педагогівпрактиків дошкільних закладів з різноманітністю освітніх програм для дошкільних закладів в Україні, правом їх вибору та створення власних. Розглянуто досвід Болгарії, Литви, Велико Британії, Швейцарії. Результати аналізу державних стандартів та програм дошкільної освіти показують, що існують спільні погляди на виховання дітей дошкільного віку в європейській освіті. У цій статті автори доводять важливість і необхідність можливості для вчителів створювати власні програми для розвитку дітей дошкільного віку
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Litichenko, O.
Літіченко Олена
Коваленко Олена


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

28.


    Горбань, О.
    Філософсько-освітні аспекти відеоігрової діяльності в умовах онлайн-навчання [Електронний ресурс] / О. Горбань, М. Малецька. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 3. - С. 1-18, DOI 10.28925/2312-5829.2020.3.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
освіта -- онлайн-навчання -- відеогра -- освітні ігри -- гейміфікація -- навчання -- засноване на грі -- форми і методи навчання -- мотивація студентів
Анотація: У статті досліджується використання відеоігор в умовах онлайн-навчання. Підкреслюється, що в умовах світової кризи освіти і кризи в освіті високу актуальність здобувають нові форми та методи організації навчального процесу. Зазначається, що нові стратегії формування сучасного освітнього простору, засновані на залученні новітніх, перш за все цифрових, технологій та нові методичні, в тому числі ігрові, підходи до організації та змісту навчального процесу виявляють досить високу результативність у вирішенні проблем сучасної освіти. Суттєвим засобом підвищення мотивації студентів є застосування відеоігор в навчальному процесі. Аналізуються основні аспекти феномену відеогри, що актуалізують її використання в сучасній освіті. Розглянуті форми та методи залучення відеоігор у навчальний процес: гейміфікація як часткове застосування ігрових механік або повна трансформація навчального процесу в (відео)гру; навчання, засноване на грі (GBL - game-based learning) як використання окремих відеоігор в освіті для мотивації студентів та покращення засвоєння матеріалу; освітні відеоігри як окрема категорія ігор, що розроблені в першу чергу з освітньою метою та для яких розважально-мотиваційна функція є вторинною. Визначаються переваги та недоліки відеоігрової діяльності в межах кожної з форм в умовах онлайн-навчання. Автори актуалізують питання необхідності розробки та залучення повноцінних мультиплеєрних відеоігор, спрямованих не на доповнення навчального процесу, а на повну трансформацію онлайн-навчання. Зазначається, що такі відеоігри можуть бути середовищем для навчання та комунікації між викладачем та студентами, а також містити інформаційну базу, необхідну для засвоєння навчальної дисципліни. Зроблений висновок, що розробка повноцінної відеогри для онлайн-навчання у закладах вищої освіти здатна підвищити ефективність онлайн-освіти в цілому завдяки підвищенню мотивації та зацікавленості студентів у процесі навчання, надання їм додаткового досвіду, виходу на більш індивідуалізовану та більш гнучку траєкторію навчального процесу у вищій школі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Малецька, М.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

29.


    Андрішко, Олег.
    Неосемантизація у «Словничках-жартівничках» [Електронний ресурс] / О. Андрішко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2024. - Том 30, № 1. - С. 43-49, DOI 10.28925/2311-259x.2024.1.6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
вторинна номінація -- неосемантизація -- метафоризація -- парономазія -- енантіосемія -- гра слів
Анотація: У статті досліджено явище вторинної номінації (неосемантизації) в «Словничках-жартівничках». Очевидно, що такі слова найпоширеніші на сторінках гумору в періодичних виданнях. Основою для вивчення явища стали матеріали однойменної рубрики журналу «Перець», газет «Сільські вісті», «Літературна Україна» та ін. Також частину неосемантизмів надрукували письменники-гумористи у вигляді книжок чи на спеціалізованих літературних порталах. Мета цієї розвідки — дослідити неосемантизацію в «Словничках-жартівничках», звідси предмет дослідження — авторські неосемантизми з гумористичною основою. Водночас такі слова становлять проблему наукового осягнення, оскільки раніше не привертали уваги мовознавців. Найдоцільнішим, а тому основним методом є описовий; новизна статті в тому, що вперше описано неосемантизми і здійснено спробу їх класифікації за значенням. У результаті дослідження виявлено, що слова найчастіше набувають нових значень за допомогою неометафоризації та парономазії, а також розкладання простого слова на два співзвучні корені, проте певну кількість таких новотворів можна розцінювати як не надто вдалі з погляду семантики, коли автор підшукує начебто співзвучні слова, однак цього співзвуччя мало для створення вдалого нового значення. Цікавим способом створення таких лексичних одиниць є тлумачення слів іншомовного походження як композитів чи абревіатур із паронімічним чи омонімічним значенням. Відкритим лишається питання про зв’язок значень неосемантизмів із жаргонізмами (сленгізмами). Результати дослідження показують, що одне й те саме слово автори пояснюють по-різному: у якихось випадках нові значення тотожні чи близькі, в інших — різні залежно від авторського бачення. В окремих випадках автор може трактувати слово по-різному, оприлюднюючи ці значення в різних виданнях чи випусках; через це важливим є питання плагіату, хоча можна твердити, що абсолютна більшість збігів (якщо не всі) випадкова. Зрідка утвореним лексемам притаманна енантіосемія. Оскільки ця рубрика досить регулярна у свіжих випусках зазначених видань, у перспективі можливе детальніше вивчення більшої кількості слів та укладання словника жартівливих неосемантизмів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

30.


    Кавун, Л.
    Тема пам’яті й тотожності в сучасній українській прозі [Електронний ресурс] / Л. Кавун. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 1. - С. 1-7, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
сучасна українська література -- тотожність -- пам’ять -- тяглість -- ідентичність -- роман
Анотація: Актуальність дослідження зумовлена необхідністю висвітлення питань памʼяті й тотожності в умовах глобалізації , деколонізації , загострення росіи сько-украї нської війни, активізації пошуків національної й індивідуальної ідентичності, зокрема засобами художнього слова. Об’єкт дослідження становлять художні тексти украї нської літератури початку ХХІ століття, які фіксують пам’ять, порушують проблеми тотожності и історичної тяглості. Епічнии вимір проблеми наи повніше репрезентують романи Тані Малярчук «Забуття», Софії Андрухович «Амадока», Марії Матіос «Букова земля». Предметом студії є індивідуальна та групова пам’ять і тотожність, свого часу штучно витіснена із національного наративу й зумисне перервана диктаторським радянсько-росій ським режимом. Мета дослідження — проаналізувати художню реконструкцію памʼяті і тотожності украї нців у вітчизняній літературі початку ХХІ століття, зʼясувати інструменталізацію памʼяттєвих смислів і ролі памʼятання/забування. У результаті дослідження за допомогою герменевтичного методу простежуємо художню інтерпретацію пам’яті в контексті інтенсивного осмислення місця і ролі українців у розгортанні сюжету історії , повернення їм почуття індивідуальності, і просто неповторності, інтегральності і тяглості (тобто сталості). Роман «Забуття» Тані Малярчук оповідає про пам’ять та місце сучасної людини в постколоніальному украї нському просторі, про усвідомлення нею зв’язку і спадкоємності минулого, теперішнього і маи бутнього. Роман Софії Андрухович «Амадока» обертається навколо історії чотирьох поколінь різних епох і об’єднании темою розриву пам’яті, традиції , часу, простору. Вдалу спробу позитивного опрацювання пам’яті й тотожності на матеріалі історії Буковини XVIII–XXI ст. здіи снила Марія Матіос у романі «Букова земля». Окрім спільної мети — викриття радянської псевдопам’яті й (від)живлення питомої української тотожності, автори порушують проблеми регіональної специфіки суспільного сприйняття і розвінчування радянсько-російських міфів щодо СРСР. Перспективами дослідження теми пам’яті й тотожності є відтворення всієї палітри смислових ресурсів, зашифрованих в українській літературі. Це може стати способом звільнення з-під влади міфів російської імперії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

 1-30    31-53 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)