Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (160)Каталог авторефератів та дисертацій (2)Грінченкознавство (5)Рідкісні та цінні видання (2)Мережеві ресурси (2)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=картини<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-13 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Терещенко М. В., Щербань Є. А.
Назва : Освіта і картина світу [Електронний ресурс]
Місце публікування : Освітологічний дискурс: наукове електронне видання/ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ: Вид-во Київ. ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2010. - № 1. - С. 142-152. - ISSN 2312-5829 (Шифр О283150799/2010/1). - ISSN 2312-5829
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): освіта--культура--розвиток особистості--навчання виховання--світогляд--картина світу
Анотація: У статті розкривається поняття картини світу, світогляду, освіти, культури. А також робиться спроба розглянути розвиток людини під впливом освітніх процесів як розвиток її картини світу
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Rosinska O.
Назва : Models of stereotypizaton of national characteristics, gender roles and behavioral scenarios in series (on the example of the Polish series "The girls from Lviv" and "The londoners") [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Моделі стереотипізації національних особливостей, гендерних ролей і поведінкових сценаріїв у серіалах (на прикладі польських серіалів «Наші пані у Варшаві» та «Лондонці»)
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 3. - С. 146-155. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2022/28/3). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стереотип--гендер--серіальний контент--архетип--наратив
Анотація: Об’єктом дослідження є серіал як площина породження та демонстрації стереотипів, особливо якщо йдеться про серіальнии продукт, знятий для вітчизняного глядача, а не з розрахунку на широке коло глядачів з інших краї н. Автори при творенні такого продукту передусім орієнтуються на запити споживачів, тобто намагаються вмонтуватися в ту картину світу, яку ці споживачі мають. Власне, стереотипи є основою такої картини світу, причому дослідження доводить, що стереотипи національні й гендерні в цьому сенсі є наи більш показовими, оскільки пов’язані з глибинними уявленнями індивіда про цінності. Таким чином, формується замкнена структура впливу, за якої споживач нав’язує авторам своє бачення, відбиток якого отримує потім у вигляді серіального продукту, якии , своєю чергою, впливає на нього и укріплює чи розширює и ого систему світоглядних стереотипів. Проблема бачення себе та інших народів, бачення себе через інших — це досить цікава площина пізнання і самопізнання, а актуальність дослідження цієї площини тим більше посилюється в періоди масових міграціи , що змушує нації до тісніших взаємозв’язків. І обидва досліджувані серіали — відображення таких процесів. Мета дослідження: проаналізувати особливості національних польських та украї нських образів жінок-мігранток і чоловіків-мігрантів у серіалах «Лондонці» (Польща, 2008) та «Наші пані у Варшаві» (2015), визначити простимульовані культурними и історичними особливостями стереотипи при формуванні цих образів як таких, що демонструють стіи кість національних стереотипів, в основі яких лежать стереотипи гендерні. Дослідження проводиться методом контент-аналізу за певними проблемними напрямами. Результати дослідження доводять, що у свої и основі національні і гендерні стереотипні ролі не є виявом нетолерантності одного народу до іншого, натомість є продуктом опанування буденною свідомістю безпосереднього и інформаціи ного досвіду з усього комплексу джерел. Серіальнии контент, з одного боку, сформовании на основі таких ключових для буденної свідомості стереотипів, а з іншого боку, він є основою для закріплення або поширення цих стереотипів. У двох проаналізованих серіалах чітко простежується сценаріи важкого підкорення чужої краї ни и культури, при цьому для украї нців — у жіночих сценаріях, для поляків — у жіночих і чоловічих. Чоловік в обох серіалах реалізує активні соціальні ролі, є успішним фахівцем, оборонцем, рятівником, гарантом щастя, причому в обох серіалах ідеться про чоловіка-поляка. Жінки послідовно реалізують традиціи ні ролі Попелюшки, матері, охоронниці дому, дружини, помічниці, хоча в серіалі «Лондонці» також є приклади успішних жіночих кар’єр.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ніколаєва О.
Назва : Модус театральності у творчості представників угруповання "БУ-БА-БУ" [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. - Том 27, № 4. - С. 204-211. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2021/27/4). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): театральність--карнавал--постмодернізм--постколоніалізм--національна література--тілесність
Анотація: Статтю присвячено феномену театралізації художньої картини світу у творчості авторів-репрезентантів угруповання «Бу-Ба-Бу» (Юріи Андрухович, Віктор Неборак, Олександр Ірванець), які здіи снюють масштабне оновлення украї нського письменства шляхом театралізації діи сності. Саме тому модус театральності якнаи краще проявляє основні художні принципи угрупування (бурлеск-балаган-буфонада). Актуальність дослідження зумовлена необхідністю поглибленого аналізу творчості представників «Бу-Ба-Бу» в аспекті театральності. Предметом розгляду є поетологічні особливості, система персонажів та принципи характеротворення представників угрупування. Метою цієї статті є виявлення світоглядної самобутності літературного доробку угрупування «Бу-Ба-Бу» з погляду оприявлення в ньому театрального дискурсу що визначає новизну дослідження. Для досягнення мети використані порівняльнии , порівняльно-історичний та описовий методи. Результати дослідження. Велику прозу Ю. Андруховича і драматургію О. Ірванця розглянуто в контексті постмодерністської концепції «суспільства театру», що трактує різні форми соціального і культурного життя як різновиди перформансу, а також у зв’язку з поняттям кемпу, для якого характерне іронічне рефлексування масової культури і естетизація повсякдення. Виміри театральності реалізуються угрупованням передусім у формі карнавалу, що постає засобом подолання постколоніальної травми і особливим простором існування (активне залучення публіки до театралізованого дій ства, стирання меж між «театром» і дій сним життям). Звернення до основних положень теорії карнавалу М. Бахтіна дозволило виявити особливості естетики «кризових періодів» у прозі й драматургії сучасних авторів (протиставленість офіціи ним дискурсам, тотальна свобода і фамільярність, акцентуація тілесного «низу»). Особлива увага приділена тілесності, що виявляє карнавальні риси (гротескність, плинність, динамізм) і водночас перетворюється на засіб реабілітації свободи і віталістичної енергії людини, корелюючи з постколоніальним суспільним контекстом. Доведено, що національна своєрідність творчості митців проявляється передусім у конструктивному характері карнавалу, якии , формально співвідносячись із ризомою, імпліцитно утверджує ціннісну вертикаль
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Корольова І.
Назва : Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст.
Місце публікування : Київські історичні студії: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2020. - № 1. - С. 143-149. - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2020.1.19 (Шифр К269584624/2020/1). - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2020.1.19
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): цінності--традиції--материнство
Анотація: У дослідженні зроблено спробу проаналізувати постать матері в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. Розглянуто такі етапи життя жінки: виховання у батьківському домі, заміжжя, вагітність, господарювання. Для створення цілісної картини описано особливості традиційного виховання дитини, що поєднувало в собі церковні догми та місцеві забобони. Часто жінки були вимушені чинити всупереч волі батьків, церкви та всього соціуму, що всіляко осуджувалося без з’ясування причини. Психоісторичний аналіз українських реалій дає змогу розвінчати міф про виключну материнську досконалість, а також одержати більш об’єктивне уявлення про тогочасний інститут сім’ї.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ковальов Є.
Назва : Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст.
Місце публікування : Київські історичні студії: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2020. - № 1. - С. 129-133. - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2020.1.19 (Шифр К269584624/2020/1). - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2020.1.19
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): кріпосне право--селянська реформа--проєкт д. в. к.
Анотація: У дослідженні зроблено спробу проаналізувати постать матері в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. Розглянуто такі етапи життя жінки: виховання у батьківському домі, заміжжя, вагітність, господарювання. Для створення цілісної картини описано особливості традиційно-го виховання дитини, що поєднувало в собі церковні догми та місцеві забобони. Часто жінки були вимушені чинити всупереч волі батьків, церкви та всього соціуму, що всіляко осуджувалося без з’ясування причини. Психоісторичний аналіз українських реалій дає змогу розвінчати міф про виключну материнську досконалість, а також одержати більш об’єктивне уявлення про тогочасний інститут сім’ї.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Франчук-Крива, Любов, Гвоздій, Світлана
Назва : Цифровий сторітелінг у позакласній роботі з біології [Електронний ресурс]
Місце публікування : Освітологічний дискурс: наукове електронне видання/ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ: Вид-во Київ. ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2023. - № 4(43). - С. 96-109. - ISSN 2312-5829, DOI 10.28925/2312-5829.2023.46 (Шифр О283150799/2023/4). - ISSN 2312-5829, DOI 10.28925/2312-5829.2023.46
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сторітелінг--позакласна робота--інформаційно-комунікаційні технології--біологія--вчитель
Анотація: Стаття присвячена актуальним питанням позакласної роботи із використанням цифрового сторітелінгу. Метою статті є визначити доцільність використання цифрового сторітелінгу у позакласній роботі з біології. Сучасний учитель біології сьогодні має забезпечити здобувачів освіти предметними знаннями, необхідними для усвідомлення науково-природничої картини світу, формуванням компетентного ставлення до свого здоров’я і здоров’я оточуючих людей, екологічно відповідальної поведінки у природі та вирішення проблем життєдіяльності. При цьому предмет вивчення біології відрізняється різноманітністю і динамічністю, що обумовлює насичену навчальну програму та постійне зростання об’ємів інформації, призначених для засвоєння, і вимагає нових підходів не тільки до класної, а й позакласної роботи.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Москальчук Г.
Назва : Комунікативний феномен староукраїнського міраклю "Драма про Олексія, чоловіка Божого" [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. - Том 27, № 3. - С. 159-164. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2021/27/3). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): староукраїнська драма--комунікативний акт--комунікативно-прагматична організація тексту--міракль--прийоми мовної гри
Анотація: Предметом дослідження є комунікативно-прагматична організація драматичних текстів XVII–ХVIII ст. Мета статті — розглянути міракль «Драма про Олексія, чоловіка Божого» як комунікативнии акт. Для розкриття смислової та стилістичної своєрідності мовних засобів і закономірностеи ї х використання застосовано метод семантико-стилістичного аналізу. Контекстуально-ситуативнии та інтерпретативнии аналіз використано для визначення текстових елементів, наділених додатковим прагматичним змістом, при аналізі фактичного матеріалу враховано принцип історизму, який полягає у врахуванні відповідності мовностилістичної системи творів тіи епосі, у яку вони написані. Результатами дослідження стали такі тези. Драматичнии текст посідає особливе місце в системі художньої комунікації , оскільки є осмисленим відтворенням комунікативного процесу. Ключовою ознакою будь-якого драматичного твору є виписаний на початку перелік дійових осіб, які здебільшого співвідносні з реальними людьми в реальних ситуаціях. Староукраї нська барокова драма переважно постає в жанрових формах містерії та міраклю. Система персонажів у «Драмі про Олексія, чоловіка Божого» є відображенням соціальної структури тогочасного суспільства, а мовлення персонажів співвідноситься з мовленням реальних людеи і фактично є його текстовим вираженням. Процес опису реальної картини світу виступає основною інтенцією автора, яка в драматичному тексті збігається з іллокуцією. У статті проаналізовано комунікативне минуле та комунікативне маи бутнє окремих персонажів. Виокремлено стилістичні засоби, які автор використовує для посилення впливу на адресата і створення бажаного комунікативного ефекту, зокрема и прийоми мовної гри. Визначено роль позатекстових елементів, які декодують авторськии задум і є компонентами, що допомагають досягнути перлокутивного ефекту. Перспективним для подальшого дослідження є вивчення прагмастилістичних функціи явища варіювання мовленнєвих жанрів у староукраї нських текстах XVII–XVIII століть
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Москальчук А.
Назва : Концепт "дорога" у структурі художньої картини світу В. Шевчука: традиційні та індивідуально-авторські складники [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2015. - № 3. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2015/3). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): індивідуальний стиль--концепт--мовна картина світу
Анотація: У статті розглянуто концепт як явище лінгвокультури в цілому та як національно-специфічне утворення, зокрема акцентовано на виокремленні та аналізі художнього концепту «дорога» на матеріалі творів Валерія Шевчука. Також проаналізовано механізм реалізації категорії індивідуального в концепті через індивідуально-авторські асоціації та прирощення смислу. Досліджено взаємозв’язок елементів загальнонаціональної та індивідуально-авторської мовної картини. Виокремлено іменникові репрезентанти, що найбільш послідовно розкривають основні когнітивні дефініції концепту «дорога», а також значення, які цей концепт являє у Шевчукових творах. Зроблено спробу прослідкувати інтертекстуальну когнітивну діяльність читача, яку активізує образна парадигматика концепту. У висновку констатовано важливість внеску письменника у систему вже наявних словесних художніх засобів національної мови
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ожарівська С.
Назва : Архетип і символ у поезії Віри Вовк [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2015. - № 3. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2015/3). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): архетип--символ--концепт--концептуальний аналіз--художня картина світу
Анотація: У статті розглянуто деякі особливості художньої інтерпретації архетипів і символів у поезії Віри Вовк. Одним із джерел концептосфери письменниці є традиційні метаобрази європейської культури, зокрема християнські символи, які органічно поєднуються із образними константами української народної творчості. Ці наскрізні мотиви лежать в основі загальної структури метаобразів поезії Віри Вовк і є маркерами найвиразніших рис її ідіостилю. Розглянуті крізь призму концептуального аналізу різні за мірою узагальнення символи визначають основні характеристики художньої картини світу, що постає в ліриці Віри Вовк.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Салата О.
Назва : Діяльність літературної інтелігенції в умовах нацистської окупації 1941–1942 років [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2016. - № 4. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2016/4). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): літературна інтелігенція--поети--письменники--повсякденне життя--нацистський окупаційний режим--періодичні видання
Анотація: У статті розкрито діяльність літературної інтелігенції, що залишилася на окупованих територіях і в умовах нацистського режиму продовжувала творити і працювати. Принципи об’єктивності та історизму вимагають висвітлення літературного простору періоду Другої світової війни, розкривши повну картину літературного та поетичного потенціалу українських митців. Через свої твори поети і письменники намагалися показати власне бачення ситуації, що склалася на захоплених територіях, висвітлити повсякденне життя пересічних українців, підтримувати патріотичний дух у місцевого населення та його прагнення до свободи. Твори літературної інтелігенції сприяють розкриттю повної картини трагедії Другої світової війни, а тому вимагають подальших досліджень
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

 1-10    11-13 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)