Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (942)Каталог авторефератів та дисертацій (5)Мережеві ресурси (19)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=методологія<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-32 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Peer W., Chesnokova A.
Назва : What literature does to our emotions, and how do we know? Empirical studies will tell [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Що література робить із нашими емоціями, і як ми це знаємо? Переваги емпіричного літературознавства
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2019. - Том 25, № 1. - С. 1-10. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2019/25/1). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): літературознавство--емпірична методологія--емоції--висунення--наративна перспектива--емпатія
Анотація: Усвідомлення проблем, або навіть кризи, у сучасному літературознавстві стимулює вчених до пошуку рішень, які б сприяли прогресу галузі. Мета цієї статті - закликати зосередитися на фундаментальних засадах вивчення літератури і застосовувати більш жорстку та контрольовану методологію у вивченні як змісту, так і форми художнього тексту, а також реакції читача на нього. У статті наводиться низка прикладів досліджень, які демонструють, що художня література є важливим регулятором емоцій людини, особливо впливаючи через формальні ознаки тексту. У прикладі 1 описується розвідка, присвячена впливу наративної перспективи (зокрема внутрішньої фокалізації) на судження читачів. Приклад 2 зосереджено навколо рис тексту, за рахунок яких поглиблюється занурення читача у наративний світ і які у літературознавчих студіях традиційно пов’язують із явищем поновлення. Аргументується, що тексти, позначені значним ступенем поновлення, викликають більш складну реакцію з боку читача і у такий спосіб справляють сильніший вплив на респондентів. У свою чергу у прикладі 3 вивчається реакція читачів на художні твори, присвячені глибоким людським стражданням. Висновки вказують на те, що завдяки своїм формальним рисам художня література у змозі викликати у читачів потужне почуття емпатії. Результати підтверджують міркування про те, що саме звернення до художнього тексту є головним важелем впливу на просоціальну поведінку людини, який не залежить від її особистісних рис, статі, віку або соціального статусу. Отже, стверджується, що художні тексти справляють значний вплив на формування спільних цінностей, наративне поглинання і емпатію читачів, і науково вивчати такий вплив можливо лише за умов застосування емпіричної методології. У статті пропонується шлях виходу із сучасної кризи літературознавства, і не лише через відкриття нової академічної парадигми інтерпретації художніх текстів, але й за рахунок розуміння літератури як механізму раціонального та емоційного впливу на читачів — адже саме це є магістральним завданням літературної творчості
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Колядко С.
Назва : Эмотивность как элемент категории "стиль" в поэзии [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2019. - Том 25, № 2. - С. 59-67. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2019/25/2). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): поетична емоція--емотивність--стиль автора--літературознавча емотіологія--пафос--емотивні засоби
Анотація: У статті розглядаються кілька підходів до інтерпретації емоції в поетичному тексті — лінгвістичний, традиційний літературознавчий і емотивний (з позицій сучасного міждисциплінарного тлумачення явища емоційності). Актуальність дослідження визначає переконання, що без урахування досягнень лінгвістичної емотіології та традиційного мовознавства аналіз стильової індивідуальності письменника буде неповним. Новизною дослідження є введення понять поетична емоція і емотивність до понятійного апарату стилістики тексту. Предмет дослідження — емотивність поетичного тексту — визначається як формально-стилістичний показник / фактор авторської індивідуальності, виражений через образи твору. Методологія дослідження визначається міждисциплінарним підходом, під час аналізу визначено, що серед лінгвістичних підходів найефективнішим для літературознавчого аналізу є метод заглибленого вивчення категорії емотивності в тексті О. Філімонової. У результаті дослідження емоційність компонентів форми і змісту інтерпретується як набір взаємозалежних стилістичних засобів у розпізнаванні ліричного твору. Доводиться, що експресивність і естетичний первінь поезії як виду художньої творчості зумовлюють емотивність усіх її компонентів. В основу теорії емотивності поетичного твору, що увібрала поняття традиційної поетики і віршознавства, покладено принцип розкриття поетичної емоції в тексті в трьох площинах: змісту, вираження і зображення. За результатами вивчення різних сторін прояву авторської емоційності в поетичному тексті плануються розробка літературознавчої теорії поетичної емоції і її опис в історичній перспективі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кривенчук В.
Назва : Модерністські ідейно-естетичні позиції С. Шумицького в контексті шістдесятництва [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2019. - Том 25, № 2. - С. 86-95. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2019/25/2). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): автотекстуальність--лірика--автоінтертекстуальність--інтертекстуальний аналіз--гуманізм--модель авторського мислення--шістдесятники--ідейно-естетичні позиції
Анотація: Актуальність розвідки зумовлена необхідністю розширити коло поетів-шістдесятників, продемонструвавши прояв модерністської естетики у творчості С. Шумицького як органічної частини дискурсу шістдесятництва. Відтак предметом дослідження стануть інтертекстуальні зв’язки поетичних творів цього автора з іншими представниками покоління 1960-х років. Метою розвідки є увиразнення модерністських естетико-філософських пошуків поетичного доробку шістдесятника С. Шумицького. Досягнення мети уможливлює методологія інтертекстуального аналізу, що оприявнює стосунки між текстами як багатопроблемні дискусії, як процес творення тексту шляхом перегуку твору із мистецькими формами, жанровими форматами, стильовими кодами, літературною традицією, як руйнування чи перетворення усталених поетичних норм. У результаті дослідження встановлено, що творчість С. Шумицького розвиває ідейно-естетичні риси, спільні для поетівшістдесятників. Оскільки природа кожного поетичного тексту різна, то звідси випливає, що сама ґенеза тексту зумовлює складність взаємозв’язків між різними текстами, які своєю чергою залежать від домінантного смислу додаткових функцій образності допоміжних включень. У С. Шумицького домінують ідеї латентного, прямо не проявленого характеру, тому спонукають реципієнта до роздумів. Такі ідеї й дають можливість створення незчисленних моделей прояву авторського мислення. Своєрідними рисами його спадщини є авторефлективність, асоціативність, музичність. Інтертекстуальність С. Шумицького підтверджує його вписаність у контекст шістдесятництва, зокрема продемонстровано покликання на творчість В. Симоненка. Найчастотнішими є такі типи міжтекстових зв’язків: власне інтертекстуальність, паратекстуальність, метатекстуальність, гіпертекстуальність, а також інтермедіальність. Інтертекстуальними зв’язками можуть насичуватися будь-які елементи тексту: від назви до тропів. Перспективами дослідження є висвітлення інших джерел інтертекстуальних посилань у творчості С. Шумицького, з’ясування його естетичних орієнтирів і визначення оптимального контексту оцінки творчості цього автора
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вещикова О.
Назва : Асиметрія пам’яті і спогадів у художньому творі: наратологічний аспект [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 2. - С. 46-53. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2022/28/2). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): пам’ять--наратив--когнітивна наратологія--мімезис пам’яті--ретроспекція--недостовірний наратор
Анотація: Актуальність статті полягає в теоретичному узагальненні філософсько-естетичних і наратологічних підходів до експлікації феномена індивідуальної пам’яті наратора и персонажа, а саме взаємодії запам’ятовування, забування і спогадів як необхідних складників єдиного когнітивного процесу. Предметом дослідження є асиметрія пам’яті та спогадів у гомодієгетичному наративі. Методологія аналізу ґрунтується на працях А. Ассман, Арістотеля, М. Баль, Я. Бистрова, А. Ерлл, Б. Нои манн, А. Нюннінга, В. Рендалла та інших науковців, посткласичних наратологів. Розглядаються три основні підходи до концепції пам’яті в сучасніи наратології : 1) «пам’ять літератури»; 2) «мімезис пам’яті»; 3) література як посередник колективної пам’яті. Основну увагу у статті зосереджено на «мімезисі пам’яті». Мета розвідки — репрезентувати романи Рут Веа «У лісі-лісі темному» та Поли Гоукінз «Глибоко під водою» як наративну експлікацію когнітивного феномена пам’яті. У результаті аналізу романів, обраних як об’єкт дослідження, робиться припущення, що будь-якии першоособовий наратор, а особливо травмовании у минулому, якии будує історію на власних спогадах, є недостовірним, що зумовлюється суб’єктивною оцінкою наратором описуваних подій , суттєвою часовою відстанню між подіями й моментом ї хньої фіксації , намаганням наратора трансформувати спогади, тобто модифікувати події та повірити в цю нову версію. Наративне інсценування запам’ятовування і забування досягається завдяки суб’єктивності оповіді гомодієгетичних нараторів, наявності двох і більше часових площин, різних версій подій , прийомів аналепсису тощо. Невідповідність спогадів, які демонструють наратори, реальним подіям є характеристикою механізмів пам’яті та чинником, якии суттєво впливає на розвиток сюжету в романах. Новизна дослідження полягає в застосуванні когнітивного підходу до аналізу гомодієгетичного мнемічного наративу. Результати дослідження мають перспективу для подальшого аналізу окремих творів, що являють художню презентацію взаємодії пам’яті і спогадів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Стельмах М.
Назва : Історик як публічний інтелектуал: медійний дискурс навколо праць Тімоті Снайдера на українську тематику [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 2. - С. 79-86. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2022/28/2). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): тімоті снайдер--енн еплбаум--пропаганда--російсько-українська війна
Анотація: У статті авторка аналізує медіи нии дискурс навколо праць Тімоті Снаи дера, одного з провідних фахівців з історії Східної Європи. Актуальність теми полягає в тому, що матеріали та інтерв’ю Т. Снаи дера на тему російсько-украї нських відносин часто використовують та аналізують і українські, і закордонні ЗМІ. Сьогодні росіи сько-украї нська віи на набула масштабного характеру, тож варто простежити зміни в поглядах критиків науковця. Предметом дослідження є критика поглядів Тімоті Снаи дера, присвячених украї нськіи темі. Мета — окреслити дискурс навколо праць автора и визначити основні тенденції и ого критики. У процесі наукового дослідження використано такі методи: порівняльнии , історичнии , системнии аналіз, контент-аналіз та інші. Новизна — порівняльнии аналіз критики праць Тімоті Снаи дера до та після росіи ського вторгнення. У результаті дослідження ми розглянули критику монографії Т. Снаи дера «Криваві землі: Європа між Гітлером і Сталіним», и ого текстів про минуле украї нського суспільства та історичнии контекст росіи сько-украї нських відносин, а також критику поглядів щодо світової політики і його прогнозів з приводу занепаду демократії . Тімоті Снаи дера називають водночас і найкращим інтерпретатором ХХ століття, і алармістом, якии невиправдано наголошує на зникненні свободи та ігноруванні історії . У статті виокремлено основні тенденції в критиці науковця: занадто забарвлена мова, сумнівна методологія та одержимість статистикою в монографії . Критики праць, присвячених російсько-українській війні, звинувачували автора в пересмикуванні фактів. Порівняння В. Путіна з А. Гітлером і Й . Сталіним вважали невиправданим, а характеристики путінського режиму як фашистського — недоречними. Водночас чимала кількість публічних інтелектуалів відзначають и ого внесок у розкриття вагомих проблем історії Східної Європи — менш досліджуваного порівняно з іншими регіону. Сьогодні дослідник продовжує привертати увагу світу до минулого України та и ого зв’язку з рештою європеи ських народів, аналізує перипетії сучасності и стоїть на сторожі свободи і демократії . З огляду на це є необхідність подальшого вивчення як публіцистики Т. Снаи дера, так і критики и ого поглядів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Даниленко В.
Назва : Проблеми лідера, національної зради та готовності народу до боротьби за свою свободу в казках Івана Липи [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 3. - С. 125-130. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2022/28/3). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): колоніалізм--постколоніальна критика--метрополія--колонія--колоніальна залежність--міф--алегорія--казка--інтерпретація--національна зрада--лідер--периферійне явище літератури
Анотація: Актуальність дослідження зумовлена інтересом до творчості Івана Липи, який пробудила бурхлива динаміка націотворчих процесів українського суспільства, коли активно відбувається переосмислення украї нської історії та культури. Попри активізацію досліджень доробку письменника казкова творчість лишилася на маргінесі уваги, проте вона становить дослідницький інтерес у контексті проблеми ідеології в казкових текстах, яка в статті розглядається крізь призму постколоніальних студій . Предметом цього дослідження є антиколоніальні елементи поетики «Казок про волю» Івана Липи. Методологія аналізу ґрунтується на теоретичних засадах постколоніальної критики, зокрема на ідеях Е. Саї да, Ґ. Ч. Співак, Е. М. Томпсон, С. Павличко, М. Рябчука, Т. Гундорової , Я. Поліщука, О. Юрчук, які допомагають розглянути «Казки про волю» Івана Липи як банк постколоніальних технологіи для окупованої Украї ни. Метою цього дослідження є деконструкція імперських наративів у філософських казках І. Липи і виявлення технологіи і практик для звільнення України від колоніальної залежності. У результаті проведеного аналізу зроблено висновок, що, дистанціюючись від конкретних історичних епох, письменник переносить проблеми украї нського суспільства в казковии простір. Це допомагає йому подивитися на украї нські перспективи поза часом, із позиціи вічності. У казковому просторі автор вирішує давні історичні проблеми Украї ни, пов’язані з утратою незалежності: відсутність сильних лідерів, національна зрада, неготовність народу до боротьби, деморалізація суспільства, зневіра у власних силах, виховання на фальшивіи історії , нав’язаніи метрополією. Розгляд казок під кутом зору постколоніалізму дає можливість знаи ти у творчості автора завуальовані алегорії і приховані інтенції , у яких письменник показує, яким чином Украї на має звільнитися від колоніальної залежності. Важливим чинником цього, на думку Івана Липи, є повернення історичної пам’яті. Перспективою дослідження є постколоніальнии аналіз творчості Івана Липи як ідейно-художньої цілісності
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Стеблина Н.
Назва : Динаміка присутності ключових ньюзмейкерів у новинах українських онлайн ЗМІ до та під час повномасштабного вторгнення РФ [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 4. - С. 218-224. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2022/28/4). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ньюзмейкер--онлаийн-змі--медіасередовище--новини--повномасштабне вторгнення
Анотація: Предметом дослідження є динаміка присутності ключових ньюзмейкерів у новинах українських провідних незалежних онлаи н медіа, оскільки це дає змогу зрозуміти особливості цифрового медіи ного середовища і специфіку його трансформації під час повномасштабного вторгнення. Розвиток сучасних ЗМІ зумовлює «гібридна медіасистема», за А. Чадвіком. Під впливом цифровізації , соціальних мереж і нових медіа мас-медіа зазнали змін. ЗМІ вже не є першими, хто виробляє новини, збільшується ї хня залежність від влади і лідерів думок, натомість влада може обіи тися без ЗМІ для того, щоб поширювати повідомлення для суспільства. Окрім того кількість уваги, яку аудиторії готові приділяти новинам, спадає, а мас-медіа вже звертаються не стільки до масової аудиторії , скільки до розрізнених аудиторіи , які в цифровому середовищі об’єднуються довкола обговорення власних інтересів і потреб. Проте ці особливості розвитку ЗМІ не враховують медіасередовище, що трансформується під впливом повномасштабного вторгнення. Тому метою дослідження є проаналізувати динаміку присутності ключових ньюзмеи керів в онлайнових мас-медіа і виявити особливості трансформації українського цифрового медійного середовища під час повномасштабного вторгнення РФ. Методологія дослідження передбачає автоматизованиий алгоритм моніторингу контенту ЗМІ (мова Python). Об‘єктом дослідження стали заголовки провідних якісних украї нських ЗМІ: «Украї нська правда» (50200 заголовків) та «Дзеркало тижня» (41328) за жовтень 2021 – жовтень 2022. У результаті дослідження встановлено, що до повномасштабного вторгнення у медіа були практично відсутні постіи ні популярні ньюзмеи кери, які були б готові генерувати меседжі для мас-медіа. В основному через ЗМІ поширювалися повідомлення, що стосувалися «ковіду». Після 24 лютого в перший період на перший план вийшов Зеленський , популярність якого значно зросла. Також з’явилися інші офіційні джерела: Генштаб і ОДА, щоб контролювати порядок денний і на загальнонаціональному, і на регіональному рівнях. Із часом увага до Зеленського спала, а також з’явилася потреба аналітики віи ни. Поряд із офіційними джерелами з’явилося и одне незалежне. У перспективі дослідження — порівняння присутності ключових ньюзмейкерів в онлайнових медіа і соціальних мережах
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бондарева О., Бітківська Г., Брацкі А.
Назва : Образ Бориса Грінченка і його контексти в п’єсі Мар’яни Ангелової "Синдром Грінченка" [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Том 29, № 1. - С. 47-53. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.7 (Шифр С325934233/2023/29/1). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.7
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): біографічна драма--ідентичність--мова--словник грінченка--місце пам’яті--антиколоніальні естетичні маніфестації --деколоніальний проєкт
Анотація: Розглянуто п’єсу Мар’яни Ангелової «Синдром Грінченка», у якій змодельовано авторську художню версію антиутопічного переходу української мови у статус «мертвої », коли нею не послуговуються повсякчасно, а також ситуацію ї ї пригадування та «оживлення». Провідниками такої «реінкарнації » мови у п’єсі слугують унікальний чотиритомний Словник та й ого упорядник Борис Грінченко. Не випадково жанр твору авторка маркує як «драму словникового запасу». Актуальність дослідження зумовлена тим, що проблема радикального перегляду каталогу ключових для украї нства персоналіи сьогодні напряму пов’язана з напрацюванням деколоніальної украї нської ідентичності, студіями пам’яті, ревізією украї нського культурного пантеону, якии важко уявити без постаті Бориса Грінченка, яка у цеи пантеон вписується доволі епізодично. Предметом статті є аналіз художніх стратегіи небіографічного письма, задіяних у створенні біографічного образу у сучасніи драмі, об’єктом — текст п’єси Мар’яни Ангелової «Синдром Грінченка». Метою є презентація та інтерпретація цікавого драматургічного твору. Цеи текст, створении ще 2013 року, інтерпретовано з позиціи , актуальних для літературознавства 2023 року, на тлі віи ни за украї нську ідентичність у протистоянні росіи ськіи агресії . Методологія дослідження спирається на теорії ідентичності, сучасніукраї нські memory studies, екокритичні теорії письма. Новизна дослідження вбачається у тому, що текст п’єси проаналізовано вперше, створено шляхи и ого опрацювання для дослідників-філологів і для сучасних театральних практиків. У результаті дослідження зроблено висновок, що Мар’яна Ангелова апелює до родової колективної мовної пам’яті багатьох поколінь украї нців, створюючи полісемантичний та поліваріативний образ Словника як ї ї осмисленої та ословленої території . Авторка пропонує безліч художніх антиколоніальних маніфестацій , сконцентрованих довкола репресованих українських літер, забутих значень і змертвілих слів, назавжди знищених цензурою сторінок словника, упослідженої мови, лінгвоциду та ксеноглосної коми. Чотиритомний словник у п’єсі виявляє частотнішу присутність, аніж його біографічнии укладач. Натомість образ самого Бориса Грінченка, зберігаючи кілька біографічних мікросюжетів, по суті, втрачає свій актуальний біографізм і набуває міфологічних рис «небесного Грінченка» — «прабатька» сучасної української мовної особистості
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Sysoieva S.
Назва : Training PhDs in education on research methodology. - C. 96-100. [Electronic resource]
Паралельн. назви :Підготовка докторів в освіті з методології досліджень
Місце публікування : The Modern Higher Educational Review/ Borys Grinchenko Kyiv University. - Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University, 2016. - № 1. - С. 96-100. - ISSN 2518-7635, DOI 10.28925/2518-7635.2016.1.10 (Шифр T017777504/2016/1). - ISSN 2518-7635, DOI 10.28925/2518-7635.2016.1.10
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): кандидат педагогічних наук--методологія дослідження
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua/
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Смірнова, Валерія Андріївна
Назва : Рейтинг дослідницької діяльності науково-педагогічних працівників закладу вищої освіти як інструмент забезпечення прозорості результатів досліджень
Паралельн. назви :Rating of the research activity of higher education institutions academic staff as a tool for ensuring the transparency of research results
Місце публікування : Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2022. - N 13. - С. 129-140. - ISSN 2414-0325, DOI 10.28925/2414-0325.2022.1311 (Шифр В505452853/2022/13). - ISSN 2414-0325, DOI 10.28925/2414-0325.2022.1311
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рейтингова система--наукометричні бази даних--цитування--h-індекс--i10-індекс
Анотація: Ключовим аспектом підвищення рівня конкурентоспроможності закладу вищої освіти є участь у міжнародних та вітчизняних рейтингах, тому важливим є забезпечення якості та відкритого, прозорого представлення результатів всіх видів освітньої діяльності закладу вищої освіти, особливо дослідницької. Для аналізу динаміки показників закладу вищої освіти важливою є розробка і впровадження внутрішніх рейтингів, методологія яких зображає методологію ключових освітніх рейтингів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua
Знайти схожі

11.

Назва журналу :Освітологія -2013р.,N 2
Цікаві статті :
Огнев’юк В. О. Реформування – як сутнісна характеристика сучасної освіти/ В. О. Огнев’юк ; Віктор Олександрович Огнев'юк (стр.9-14)
Левовицький Т. Про цілі та результати реформ – між тривалими розмовами реформаторів та освітньою дійсністю/ Т. Левовицький (стр.15-28) Кл.слова: освітні реформи, Польша,освіта Польщі ,соціологія освіти , Польша
Мешальський. Зміни польської системи освіти та ідея демократизації школи/ Стефан Мешальський (стр.29-35) Кл.слова: освітні реформи, Польща,демократизація школи, Польща,освітні нерівності, Польща
Сисоєва С. О. Освітні реформи: освітологічний контекст/ С. О. Сисоєва (стр.36-45) Кл.слова: модернізація освіти,методологія міждисциплінарності,вища освіта
Поясок Т. Б. Освітня політика як об’єкт міждисциплінарних досліджень/ Т. Б. Поясок (стр.46-50) Кл.слова: система освіти,міждисциплінарні зв'язки ,принципи освітньої політики
Гайдзіца А. Освітня політика в Польщі після системної трансформації – думки вчителів про політиків і освітню політику Міністерства національної освіти/ А. Гайдзіца (стр.51-58) Кл.слова: система освіти, Польща,демографічні зміни, Польща,розвиток особистості, Польща
Ружанська А. Місце релігійної освіти в освітній політиці полікультурної Європи/ А. Ружанська (стр. 59-65) Кл.слова: освітня політика,релігійна освіта,полікультурна Європа
Щурек-Борута. Освітня політика – нові виклики та завдання громадянської освіти/ Аліна Щурек-Борута (стр.66-73) Кл.слова: суспільне замовлення,розвиток умінь,набуття знань
Козак. Науковий тезаурус інноваціної освіти/ Людмила Козак Кл.слова: освітня інновація
Корчак Л. Соціально-економічні наслідки безробіття: освітологічний контекст/ Л. Корчак (стр.82-92) Кл.слова: соціальна допомога,причини безробіття,форми протидії безробіттю
Линьов К. О. Управління підвищенням кваліфікації керівника навчального закладу/ К. О. Линьов (стр.93-96) Кл.слова: професійний розвиток,індивідуальна траєкторія навчання,підвищення кваліфікації
Саух П. Ю. Університетська освіта: між історичною місією і реальною перспективою/ П. Ю. Саух (стр.97-109) Кл.слова: професійна підготовка,соціокультурна місія,комерціалізація
Морщиньська У. Методи сучасної філософії в дослідженнях проблем міжкультурною освіти/ У. Морщиньська, В. Морщиньський (стр.110-118) Кл.слова: філософія освіти, Польща,герменевтика ,феноменологія
Кузьменко О. Концептуальні моделі університету/ О. Кузьменко (стр.119-124) Кл.слова: місія Університету,функції Університету,ідея Університету
Чернуха Н. Соціологія освіти в структурі освітології/ Н. Чернуха (стр.125-130) Кл.слова: соціальні відносини,гуманітарна освіта,освітологія
Собецький М. Суспільна семіотика та міжкультурна освіта/ М. Собецький (стр.131-137) Кл.слова: міжкультурна освіта,ідентичність
Кужемпа Я. Полі- або міжкультурне навчання в сучасній Європі – соціоосвітні аспекти/ Я. Кужемпа (стр.138-146) Кл.слова: полікультурне навчання,імміграція,міжкультурне спілкування
Огродська-Мазур Є. Реформа системи освіти та міжкультурне виховання в інтегрованому навчанні у початковій школі/ Є. Огродська-Мазур (стр.147-154) Кл.слова: Початкова освіта, реформи, Польща
Койс В. Молоді вчителі пограниччя – що цінують, які мають очікування, до чого прагнуть, що хочуть змінити?/ В. Койс (стр.155-162) Кл.слова: молоді вчителі, погліди, Польща,вчителі пограниччя,етнічні відносини
Мартиненко С. Європейський простір вищої освіти: тенденції розвитку та пріоритети/ С. Мартиненко (стр.163-167) Кл.слова: Вища освіта, реформування, зарубіжні країни, Європа,модернізація освіти
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу Архів на сайті
Знайти схожі


12.

Назва журналу :Освітологія -2015р.,N 4
Цікаві статті :
Левовицький Т. Quo vadis universitas? Зауваження, коментарі та питання: (не?) з позиції педагогіки/ Т. Левовицький (стр.11-19) Кл.слова: вища освіта,якість навчання,шанс змін
Мартиненко С. Методологічний аспект педагогічної діагностики у вимірі особистісно-розвивальної освіти/ С. Мартиненко (стр.19-24) Кл.слова: методологія педагогічної діагностики,особистісно-розвивальна освіта,педагогічна діагностика
Поспєлова. Методологогічні основи державного регулювання у сфері людського розвитку в умовах трансформації українського суспільства/ Тетяна Поспєлова (стр.24-28) Кл.слова: інституціоналізм,людський потенціал,людський розвиток
Чернуха Н. Від цілісності освіти до її якості/ Н. Чернуха (стр.29-32) Кл.слова: євроінтеграція,інтеграція,модернізація
Диба Т. Феномен неперервної професійної освіти у досягненні професійного "акме"/ Т. Диба (стр.32-37) Кл.слова: акмеологія,неперервна освіта,професійна освіта
Мешальський. Про вплив вчителя та його нестійкість/ Стефан Мешальський (стр.38-44) Кл.слова: вплив,вплив вчителя,елементи впливу
Желанова В. Контекстуалізація професійної підготовки майбутнього педагога: рефлексивний вимір/ В. Желанова (стр.44-49) Кл.слова: зміст професійної підготовки,контекстна спрямованість,контекстуалізація
Лисенко О. Роль і місце післядипломної освіти в національній системі підготовки лікарів/ О. Лисенко (стр.49-53) Кл.слова: безпрервний професійний розвиток,етапи становлення лікарів,післядипломна освіта лікарів
Огнев’юк В. О. Підготовка експертів у галузі освіти в Україні/ В. Огнев’юк ; В. Огнев'юк, С. О. Сисоєва (стр.54-60) Кл.слова: експертиза,експерт у галузі освіти,консультування
Пономаренко Н. Експертиза в освіті: особливості, функції, типи/ Н. Пономаренко (стр.61-64) Кл.слова: експертиза,діагностика,експертиза в освіті
Іваницька О. Експертне оцінювання як інструмент управління загальноосвітнім навчальним закладом/ О. Іваницька, А. Панченко (стр.65-70) Кл.слова: експертиза,експертна оцінка,експертне оцінювання
Братко М. Становлення теорії управління освітою в США: сутнісні риси, персоналії, ідеї/ М. Братко (стр.71-76) Кл.слова: освіта,теорія управління освітою,управління освітою США
Квятковський М. Освітні прагнення польської та української молоді: порівняльний аналіз/ М. Квятковський (стр.77-80) Кл.слова: освітні прагнення,напрями навчання,педагогіка роботи
Загородня А. Професійна підготовка фахівців економічної галузі у Республіці Польща та Україні: критерії порівняння/ А. Загородня (стр.80-83) Кл.слова: економічна освіта,концепція дослідження,освіта
Мосьпан Н. Розвиток вищої освіти в Європейському Союзі та Україні: тенденції освітньої політики/ Н. Мосьпан (стр.84-88) Кл.слова: Болонський процес,вища освіта,інтернаціоналізація
Біницька К. Організація позабюджетного фінансування шкіл на основі фандрайзингової діяльності/ К. Біницька, О. Біницька (стр.89-94) Кл.слова: фандрайзингова діяльність,фінансування,школа
Атрощенко Т. Формування комунікативної культури керівників дошкільних навчальних закладів/ Т. Атрощенко (стр.94-98) Кл.слова: керівник дошкільної установи,комунікація,комунікативна культура
Рябенко В. Суспільно-історичні та гносеологічні передумови трактування освітології/ В. Рябенко (стр.99-104) Кл.слова: форми суспільних відносин,гносеологія,духовне виробництво
Ткаченко М. Болонський університет: історія, традиції, сьогодення/ М. Ткаченко (стр.104-109) Кл.слова: Болонський університет,Болонський процес,демократичні засади освіти
Пєхачек-Огерман Г. Школа у полікультурному середовищі та її роль у формуванні ідентичності учнів/ Г. Пєхачек-Огерман (стр.110-115) Кл.слова: ідентичність учнів,культурна ідентичність,полікультурна освіта
Корчак Л. Сім’я як середовище виховання/ Л. Корчак (стр.115-117) Кл.слова: класифікація сім'ї,сім'я,сім'я як виховне середовище
Беднарська Н. Вікіпедія в школі та університеті - майбутні вчителі про Вікіпедію/ Н. Беднарська (стр.118-125) Кл.слова: вікіпедія,навчання,неформальне навчання
Плаксін А. Дидактична культура як науковий феномен, його структура та сутнісні характеристики/ А. Плаксін (стр.126-130) Кл.слова: дидактична Культура,зміст освіти,педагогічна діяльність
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу Архів на сайті,
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua
Знайти схожі


13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мартиненко, Світлана
Назва : Методологічний аспект педагогічної діагностики у вимірі особистісно-розвивальної освіти
Місце публікування : Освітологія: пол.-укр. журнал укр.-пол./ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Вища пед. школа Спілки польських вчителів. - Київ: Едельвейс, 2015. - № 4. - С. 19-24. - ISSN 2226-3012, DOI https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1924 (Шифр О168872740/2015/4). - ISSN 2226-3012, DOI https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1924
Примітки : Библиогр. в конце ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): методологія педагогічної діагностики--особистісно-розвивальна освіта--педагогічна діагностика
Перейти до зовнішнього ресурсу DOI: 10.28925/2226-3012.2015.4/1924,
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бондар В.
Назва : Проблеми взаємодії філософії та методології наукового пізнання в педагогіці
Місце публікування : Освітологія: українсько-польський науковий журнал/ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Вища пед. школа Спілки польських вчителів. - Київ ; Варшава: Едельвейс, 2017. - № 6. - С. 20-25. - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.2025 (Шифр О168872740/2017/6). - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.2025. - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.2025
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): логіка науки--методологія--наукова філософія
Перейти до зовнішнього ресурсу DOI 10.28925/2226-3012.2017.6.2025,
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua
Знайти схожі

15.

Форма документа :
Шифр видання :
Автор(и) : Сисоєва, Світлана Олександрівна
Назва : Освітні реформи: освітологічний контекст
Місце публікування : Освітологія. - Київ ; Варшава: Едельвейс, 2013. - № 2. - С. 36-45 (Шифр О168872740/2013/2)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): модернізація освіти--методологія міждисциплінарності--вища освіта
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Батечко Н., Михайліченко М.
Назва : Еволюція освітніх парадигм у сучасному науковому дискурсі
Місце публікування : Освітологія: українсько-польський науковий журнал/ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Вища пед. школа Спілки польських вчителів. - Київ ; Варшава: Едельвейс, 2020. - № 9. - С. 29-37. - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2020.9.4 (Шифр О168872740/2020/9). - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2020.9.4. - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2020.9.4
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): аттрактори--біфуркаційні стани--світня парадигма--синергетична методологія--флуктуації
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Сисоєва, Світлана Олександрівна
Назва : Порівняльна педагогіка в контексті розвитку освітології
Місце публікування : Освітологія: українсько-польський науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Вища педагогічна школа Польської спілки вчителів (Варшава). - Київ ; Варшава: Едельвейс, 2014. - № 3. - С. 17-22. - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2014.3.1723 (Шифр О168872740/2014/3). - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2014.3.1723. - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2014.3.1723
Примітки : Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): компаративістика--дисциплінарний підхід--міждисциплінарний підхід--міждисциплінарний підхід
Анотація: У статті розглядається об’єкт, предмет, мета, статус та завдання порівняльної педагогіки в контексті становлення і розвитку наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти – освітології; показано, що освітологія сприяє переосмисленню місця порівняльної педагогіки у науковому освітньому просторі, а освітологічний підхід дозволяє подолати у порівняльних дослідженнях дисциплінарні бар’єри і вийти на більш високий продуктивний рівень, який забезпечує методологія міждисциплінарного та мультидисциплінарного підходів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Малахова М. О.
Назва : Професійно-особистісні якості вчителя музичного мистецтва як предмет наукового дослідження
Місце публікування : Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. - № 6. - С. 43-50. - ISSN 2518-766Х, DOI 10.28925/2518-766X.2021.67 (Шифр М898489384/2021/6). - ISSN 2518-766Х, DOI 10.28925/2518-766X.2021.67
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійно-особистісні якості--структура професійно-особистісних якостей учителя--учитель музичного мистецтва
Анотація: Актуальність статті зумовлена завданнями вищої школи щодо підготовки компетентного конкурентоспроможного фахівця в галузі мистецької освіти, який характеризується сформованістю відповідних обраному фаху професійно-особистісних якостей та здатністю їх реалізувати у вихованні школярів засобами музичного мистецтва. Мета статті полягає у визначенні сутності й структури професійно-особистісних якостей учителя музичного мистецтва на основі аналізу філософських, психолого-педагогічних та музично-методичних праць. Методологія дослідження ґрунтується на комплексному застосуванні методів аналізу (наукової літератури з метою визначення продуктивних професійних та особистісних якостей учителя), узагальнення (теоретичних положень щодо формування у майбутніх учителів професійно-особистісних якостей), синтезу (наукової теорії та практики професійної діяльності вчителя музичного мистецтва з метою визначення сутності й структури професійно-особистісних якостей цього фахівця). Результатом проведеного дослідження є авторська дефініція професійно-особистісних якостей учителя музичного мистецтва та визначена на її основі структура, яку складають професійно-педагогічні, музично-творчі й соціально-особистісні якості. Сформульовано висновки про те, що професійно-особистісні якості вчителя музичного мистецтва є компетентнісними характеристиками, наявність яких забезпечує успішність музично-педагогічної та музичнотворчої діяльності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Лу С.
Назва : Філософсько-методологічне забезпечення підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури
Місце публікування : Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. - № 6. - С. 65-74. - ISSN 2518-766Х, DOI 10.28925/2518-766X.2021.610 (Шифр М898489384/2021/6). - ISSN 2518-766Х, DOI 10.28925/2518-766X.2021.610
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): методологія--інтерпретація--інтерпретаційна культура--категоріальна матриця--художня інтерпретація
Анотація: Визначальну роль у наукових розвідках відіграє філософія як методологія і теорія пізнання. Дослідження філософсько-методологічного забезпечення підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури, здійснене в статті, є актуальним та оригінальним і має теоретичний характер. Огляд літературних джерел засвідчив, що вивчення філософсько-методологічного забезпечення підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури не проводилось. Для вирішення цього питання було поставлено такі завдання: розробити структурну схему методології дослідження наукової проблеми підготовки вчителів музики; з’ясувати взаємопроникнення таких понять, як «інтерпретація», «культура», «інтерпретаційна культура»; здійснити аналіз категоріального апарату наукового пошуку. Науковий пошук розпочався з монографічного методу, який дав змогу розглянути проблему підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури. Для розробки структурної схеми методології дослідження цього питання було застосовано системно-структурний підхід. Систематизація категоріального апарату наукового пошуку дала змогу скласти категоріальну матрицю наукової проблеми. За допомогою методу узагальнення було сформовано систему наукових підходів до трактування поняття «інтерпретаційна культура вчителя музики». Запропонована авторська схема методології досліджуваної проблеми містить: предмет дослідження, наукові підходи, компоненти методології. Предмет дослідження становить теорія і практика сучасної музично-педагогічної підготовки, аналіз стану методичного забезпечення у закладах вищої освіти та якісної підготовки фахівців. Категоріальна матриця демонструє розуміння теорії та практики інтерпретаційної діяльності, гармонізує логіко-змістовне відображення об’єкта і предмета дослідження. Звернення до духовно-ціннісного контексту методологічно важливо, оскільки дає уявлення про духовне середовище існування музики та поглиблює її осягнення, змушуючи усвідомити, диференціювати і потім синтезувати в конкретну цілісність вузлові ідейно-смислові моменти.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua
Знайти схожі

20.

Назва журналу :Освітологічний дискурс -2017р.,N 1/2
Цікаві статті :
Батечко Н. Г. Методологія освітології: синергетичний аспект/ Н. Г. Батечко (стр.1-12)
Безпалько О. В. "Соціальна педагогіка" Пауля Наторпа: нове прочитання в контексті євроінтеграції/ О. В. Безпалько (стр.13-22)
Титаренко І. О. Освітологічний контекст поняття "соціально-культурологічні чинники"/ І. О. Титаренко (стр.23-37)
Іваній І. В. Культуролого-акмеологічний підхід до організації підготовки магістрів фізкультурних спеціальностей/ І. В. Іваній (стр.38-51)
Стойкова В. В. Управління якістю організації профільного навчання: рейтингова оцінка/ В. В. Стойкова (стр.52-66)
Безкоровайна Л. В. Концепція професійної підготовки майбутніх фахівців з туризмознавства у вищих навчальних закладах/ Л. В. Безкоровайна (стр.67-78)
Журавель Т. В. Стан функціонування та розвиток сімейних форм виховання в м. Києві/ Т. В. Журавель, М. А. Снітко (стр.79-95)
Козак Л. В. Особливості університетської освіти Франції/ Л. В. Козак (стр.96-105)
Грищук Ю. В. Роль полікультурних європейських традицій у реформуванні педагогічної освіти Республіки Польща/ Ю. В. Грищук (стр.106-118)
Тригуб І. І. Тенденції професійної підготовки експертів у галузі освіти у балканських країнах/ І. І. Тригуб (стр.119-131)
Бабушко С. Р. Навчання дорослих як засіб інтеграції мігрантів: норвезький досвід/ С. Р. Бабушко, Л. С. Соловей (стр.132-144)
Лях Т. Л. Європейський досвід підготовки дослідників і практиків із розвитку та організації місцевих громад/ Т. Л. Лях, А. О. Попова (стр.145-154)
Павлюк Р. О. Навчання на дослідницькій основі: європейські підходи до його характеристики/ Р. О. Павлюк (стр.155-167)
Гаврілова Л. Г. Теоретичні аспекти впровадження дистанційного навчання в Україні/ Л. Г. Гаврілова, Ю. І. Катасонова (стр.168-182)
Прошкін В. В. Освітні веб-ресурси в професійній підготовці майбутніх учителів/ В. В. Прошкін (стр.183-197)
Хижняк І. А. Теоретичне обґрунтування системи підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності/ І. А. Хижняк (стр.198-211)
Стихун Н. В. Тенденції розвитку професійної майстерності вчителя засобами театрального мистецтва у практиці роботи сучасних вітчизняних шкіл/ Н. В. Стихун (стр.212-226)
Грищук Г. І. Розвиток початкової освіти в Україні за роки незалежності/ Г. І. Грищук (стр.227-234)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


 1-20    21-32 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)