Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (968)Каталог авторефератів та дисертацій (3)Мережеві ресурси (44)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=принципи<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 94
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-60   61-90   91-94 
1.
Шифр: С325934233/2013/3/4
   Журнал

Синопсис: текст, контекст, медіа [Електронний ресурс] : електронний фаховий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - ISSN 2311-259Х. - Виходить кожного кварталу
2013р. № 3/4 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Анісімова, Л. The basic principles of empiricism in literary theory and criticism: Sources and contemporary empirical researches / Л. Анісімова
Забіяка, І. Роль поетизму в еволюції чеського та українського літературознавства / І. Забіяка
Єременко, О. Бінарний комплекс автор-реципієнт у художньому тексті крізь призму його емпатійного компонента / О. Єременко
Башкирова, О. Літературні ігри в Інтернеті: іронія, фантастика, маскарад (на матеріалі прози творчого угруповання НЛО-1) / О. Башкирова
Борисенко, К. Біблійна герменевтика у полемічному трактаті Дмитра Туптала "Розыск о раскольнычєской брынской вђрђ" / К. Борисенко
Гавриловська, М. Особливості зображення татар у творах та епістолярії Михайла Коцюбинського / М. Гавриловська
Олійник, С. Побутування фантастичного у сучасній українській прозі / С. Олійник
Пухонська, О. Сучасна візія міста в поезії молодих авторів / О. Пухонська
Поліщук, Я. Шлях до асиміляції чи європейська перспектива? Публіцистика Івана Нечуя-Левицького в сучасній оцінці / Я. Поліщук
Бондарева, О. Телевізійний простір як персонаж художнього дискурсу / О. Бондарева
Погребняк, І. Соціально-психологічні засади маніпуляції в рекламі / І. Погребняк
Грипас, О. Про засадничі принципи функційної граматики / О. Грипас
Гайдаш, А. Барлоу. Інтерв’ю з драматургом Тіною Хау / А. Гайдаш, Е. Джудіт
Сінченко, О. До проблеми "мистецтва інтерпретації" / О. Сінченко, Януш Славінський
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

2.


    Анісімова, Л.
    The basic principles of empiricism in literary theory and criticism: Sources and contemporary empirical researches [Електронний ресурс] / Л. Анісімова. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2013. - № 3/4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
емпіризм -- теорія читацького відгуку -- емпіричні дослідження
Анотація: У статті досліджуються основні принципи емпіризму у теорії читацького відгуку у широкому контексті американського та європейського літературознавства, починаючи з А.А. Річардса як важливого попередника та закінчуючи сучасними емпіричними дослідженнями

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

3.


    Грипас, О.
    Про засадничі принципи функційної граматики [Електронний ресурс] / О. Грипас. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2013. - № 3/4 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
функційна граматика -- функційно-семантичне поле -- функція -- методика формування поля
Анотація: У статті окреслено засадничі принципи функційної граматики, методологію функційно-граматичного дослідження. Подано характеристику функційно-семантичного поля та методику його формування, з’ясовано значення поняття «функція»

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

4.


    Омельчук, О.
    Михайло Рудницький: критика – канон – контекст [Електронний ресурс] / О. Омельчук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2015. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
модернізм -- критика -- канон -- анти-канон
Анотація: У статті порівняно літературознавчі погляди Михайла Рудницького із критиками «Молодої музи» та представниками «традиційної» критики періоду раннього українського модернізму. Авторка аналізує принципи канонізації та анти-канонізації письменника, які корелюють із такими його концептами, як європеїзм, «висока белетристика», «буденщина», «недосказ», а також доводить, що в цілому погляди Рудницького визначалися методологічним скепсисом, критикою націоцентризму, відстоюванням компаративної критики та індивідуальної мистецької свободи.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

5.


    Сінченко, О.
    Неопотебнянство Бориса Навроцького [Електронний ресурс] / О. Сінченко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2015. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
внутрішня форма слова -- лірика -- мислення -- мова -- образ -- Потебня -- сприйняття -- формалізм
Анотація: У статті розглянуто книгу Бориса Навроцького «Мова та поезія» (1925) як спробу побудови цілісної літературної теорії на основі лінгвістичного підходу Олександра Потебні. Полемічні контексти ідей Навроцького становлять: інтуїтивізм Б. Кроче, релятивізм К. Фосслера, неокантіанство, символізм А. Бєлого, російський формалізм, лінгвістичні теорії Ф. Фортунатова, І. Бодуена де Куртене та А. Марті, експериментальна психологія тощо. В цьому розмаїтті теорій науковець послідовно відстоює принципи, орієнтовані на теорію Потебні, а саме: кожен елемент тексту стає вагомим у художньому творі лише через зумовленість із внутрішньою формою; в художньому творі всі елементи можуть витворювати образні уявлення: внутрішня форма, граматична форма, «гра прикмет» зі сфери «прозаїчного значення» тощо; образи – це лише перехід до «рації» твору; буквальне сприйняття – неприйнятне для розуміння твору в цілому. Чи не найважливішим аспектом літературної теорії Навроцького стало розуміння слова як зв’язку людини з космосом. У річищі матеріалістичної науки 1920-х років цей рефрен його роботи практично лишався непомітним, як власне й сама його спроба розширити межі теорії Потебні, зокрема на аналіз ритміки, фоніки й композиції художнього твору, а також лірики.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

6.


    Полтавцева, Н.
    Культурные коды акмеизма и творчество Анны Ахматовой [Електронний ресурс] / Н. Полтавцева. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
Срібний вік -- акмеїзм -- символізм -- культурні коди -- традиція -- зразки
Анотація: У статті розглянуто філософію культури, поетику і культурні коди однієї з найвпливовіших літературно-естетичних течій Срібного віку – акмеїзму. У ситуації культурної невизначеності та зміни культурних парадигм акмеїзм як одна з перших «некласичних» течій російської поезії кардинально переглядає як функції поета – автора акмеїчного тексту, так і архітектоніку самого тексту, а також ієрархію культурних «зразків» і принципи створення культурних кодів акмеїзму. Дані проблеми досліджено на репрезентативному прикладі поезії Анни Ахматової. У творчості поетеси виокремлено та проаналізовано такі культурні тематизми, як звернення до «вічних образів» культури, що стають не стільки культурними зразками, скільки матеріалом для подвійної культурної символізації. Значну увагу приділено також співвідношенню піднесено поетичного з побутовим як модифікації актуальної донині проблеми взаємовідносин сакрального й буденного. В результаті стверджується положення про те, що так званий реалізм творчості поета – нова неокласика, в якій працюють інші творчі стратегії, ніж у попередніх класичних парадигмах. Гіпотеза роботи: полеміка з символізмом була частиною більш загального завдання – радикальною відмовою акмеїзму від старої «романтичної» філософії культури і від класичної метафізики на користь феноменології та світу повсякденності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

7.


    Салата, О.
    Діяльність літературної інтелігенції в умовах нацистської окупації 1941–1942 років [Електронний ресурс] / О. Салата. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
літературна інтелігенція -- поети -- письменники -- повсякденне життя -- нацистський окупаційний режим -- періодичні видання
Анотація: У статті розкрито діяльність літературної інтелігенції, що залишилася на окупованих територіях і в умовах нацистського режиму продовжувала творити і працювати. Принципи об’єктивності та історизму вимагають висвітлення літературного простору періоду Другої світової війни, розкривши повну картину літературного та поетичного потенціалу українських митців. Через свої твори поети і письменники намагалися показати власне бачення ситуації, що склалася на захоплених територіях, висвітлити повсякденне життя пересічних українців, підтримувати патріотичний дух у місцевого населення та його прагнення до свободи. Твори літературної інтелігенції сприяють розкриттю повної картини трагедії Другої світової війни, а тому вимагають подальших досліджень
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

8.


    Полтавцева, Н.
    Роман Евгения Водолазкина "Авиатор" как текст постмодерна [Електронний ресурс] / Н. Полтавцева. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 4. - С. 1-9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
культурсоціологія -- культурна антропологія -- пустоти і невизначеності -- деконструкція -- літературне уявне (фікціональне) -- авторські стратегії
Анотація: Роман Євгенія Водолазкіна «Авіатор» доцільно аналізувати з позицій не лише традиційно літературознавчих, але й культурної антропології та культурсоціології. Можна припустити, що в ситуації постмодерну так звані культуральні структури набувають відносно автономного існування у власній владі дискурсу, який інколи виходить зпід контролю своїх творців. Стається відмова від абсолюту канонічного тексту у зв’язку з посиленням ролі контексту в інтерпретації. Інтерес до структури й системи змінюється на інтерес до процесуальності і дискурсивності в ситуації невизначеності й проміжності. Як наслідок, у культурному просторі постмодерну своєрідно поєднуються неперервності та перервності, тому виникають пустоти й проміжки комунікативної дії. З позицій цього підходу переглядаються і давні принципи ставлення до літературного тексту та його аналізу, що призвело до «антропологічного повороту» і виокремлення антропології літератури. Проблему автора в такому разі можна артикулювати як спробу поєднати давні гуманістичні цінності з варіативністю етики в ситуації множинної ідентичності. При цьому авторській деконструкції підлягає не лише створений ним художній текст, але й авторські стратегії. Формується амбівалентна й невизначена царина, у якій автор одночасно і письменник, і арт-критик, і літературознавець з гранично зниженою дистанцією між собою і персонажами. Вольовим зусиллям він виходить із зони класичного модерну в зону постмодерну як у сад розгалужених стежинок, де панують Уявлення, Переживання та Бажання. За рахунок знищення дистанції між автором і персонажами починається плідний авторський само- і психоаналіз
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

9.


    Жигун, С.
    Марія Пригара як/і жінка з "Пролетарської правди": вплив медійного конструкту на фемінну художню творчість [Електронний ресурс] / С. Жигун. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 4. - С. 44-53. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
фемінна творчість -- медіа -- маскулінність -- мілітарність -- індустріальність
Анотація: Актуальність статті полягає в з‘ясуванні впливу маскулінних практик та інтересів на жіночу творчість, зокрема у 1920-х. Більшовизм формує політику через чоловічі інтереси, принципи та практики, зокрема за допомогою ЗМІ. Політика О. Коллонтай щодо «жіночого питання» конфліктує з маскулінною пропагандою. З‘ясування цього розходження, а також його впливу на тогочасну жіночу творчість на прикладі поетеси Марії Пригари визначено як мету розвідки. Описуючи «нову жінку», О. Коллонтай наголошувала на психологічних характеристиках: вона перемагає свої емоції, плекає самостійність, цінує свою і чужу свободу тощо. Медійний дискурс другої половини 1920-х років мислився ефективним інструментом інтеграції жінок у суспільне життя. У газеті «Пролетарська правда» вони подані як механізм, цінністю якого є продуктивність праці. Нова жінка мусила бути залученою у чоловічий світ і переймати його визначальні якості: мілітарність, індустріальність, силу, експансійність. Позаштатним кореспондентом «Пролетарської правди» була Марія Пригара. Головні теми її лірики в пресі: більшовицька революція та війна; історія революцій та класової боротьби; радянські досягнення; робітниче. Тематика відповідає окресленими пресою інтересам радянської жінки, яка цілком як чоловік. Жінка-лірична героїня присутня лише у двох з оглянутих текстів, і саме на виробництві. Художній світ решти поезій Пригари достатньо маскулінний. Мають вагу топоси порту, заводу, шахти, друкарні, будови, залізниці, шинку і міста в цілому. Героями є пролетар / підкорювач техніки, герой, здатний до самопожертви в класовій боротьбі, солдат революції. Таким чином медійний вплив на жіночу лірику маскулінізує її художній світ, що призводить до втрати жіночого голосу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

10.


    Літвінчук, Т.
    Художня рецепція дихотомії "місто — степ" в історичних романах П. Загребельного, Р. Іванченко та П. Угляренка [Електронний ресурс] / Т. Літвінчук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 1. - С. 31-39. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
середньовічне місто -- державність -- степ -- християнство -- топографія -- історичний роман
Анотація: Вивчення дихотомії «місто — степ» в історичних романах П. Загребельного, Р. Іванченко та П. Угляренка є актуальним, оскільки дає змогу простежити авторське бачення функціонування міста в умовах становлення й розвитку української середньовічної державності. Місто є культурним простором, в якому акумульовані характер, минуле народу, його світогляд та традиції. Зосередженість українських прозаїків другої половини ХХ століття на цій темі зумовлена необхідністю осмислити художньо-естетичний потенціал міста, його зміни упродовж витворення власних ціннісних пріоритетів. Мета статті — зʼясування специфіки художнього втілення концептуальних ознак середньовічного міста, які в історичних романах прозаїків кристалізуються при встановленні зв’язків зі степом. Методологічною базою дослідження є класифікація О. Астафʼєва категорії «степ» в есеїстиці Є. Маланюка: степ-територія; степ-ворог, покарання; степ-ландшафт. У результаті дослідження зʼясовано, що топографія середньовічного міста в історичних романах П. Загребельного, Р. Іванченко, П. Угляренка окреслюється за допомогою додаткових семантичних величин: міської брами, капища, печери й келії. Зосередженість на осмисленні степу як втіленні покарання стане передумовою осмислення середньовічного міста як своєрідного прихистку і водночас — модифікації його значення: втіленні незахищеності, небезпеки, виклику, останнього притулку. Вивчення принципів реалізації ландшафтних особливостей степу корелює із окресленням могутності, величі середньовічного міста та його значущості для державності Київської Русі. На основі цього виокремлено такі принципи комплексного змалювання образу: використання синестезії звуків на позначення шуму, візуальні, дотикові, запахові образи, звукообраз дзвону. Перспективи подальших студій убачаються в дослідженні парадигми середньовічного соціуму в проекції на міський простір, а також розширенні діапазону художніх текстів до початку ХХІ століття.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

11.


    Ткаченко, Р.
    Подолинського та її відгомін в українській літературі [Електронний ресурс] / Р. Ткаченко, С. Утопія. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 2. - С. 42-47. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
позитивізм -- художньо-просвітницька література -- фантастика -- автотрофність -- утопія
Анотація: У статті и деться про зв’язки С. Подолинського з украї нською літературою, а саме про и ого художньо-просвітницькі та публіцистичні праці, наукові дослідження, що засвідчують світоглядні принципи тієї доби, створюють додатковии пояснювальнии контекст літературного процесу, а також про вплив ідеи ученого на художню літературу. Об’єктом вивчення стали головним чином такі тексти мислителя, як «Парова машина» і «Праця людини та ї ї відношення до розподілу енергії ». Актуальність дослідження вбачаємо у необхідності всебічного осмислення так званого народництва, яке у свої х окремих зразках виходило за рамки провінціи ності та інтелектуальної обмеженості, засвідчуючи зв’язок з мистецтвом наступної епохи. Визначальним наразі є усталении у вітчизняному літературознавстві культурно-історичнии метод. Новизна розвідки полягає у зміщенні фокусу уваги на маловідомі постаті і маргінальні жанри украї нської літератури. Зацікавлення постаттю С. Подолинського, що переросло з часом в окремии напрям міждисциплінарних студіи припадає на періоди національного відродження у ХХ ст. Донедавна наи більше писали про нього історики та економісти. Однак нові дані і підходи засвідчують недооцінении упродовж десятиліть масштаб особистості украї нського мислителя. Вважаємо за потрібне зосередитись, по-перше, на жанровіи специфіці белетризованої брошури «Парова машина» і, по-друге, на пошукові відгомону ідеи ученого в украї нському письменстві к. ХІХ — першої третини ХХ ст. Стверджується, що ідеї С. Подолинського, зокрема про автотрофність людства, а також композиціи ні и жанрові новації могли вплинути на становлення наукової та соціальної фантастики в украї нськіи літературі. З нашого погляду, запропонована проблематика містить перспективу подальшого опрацювання, зокрема потребує додаткової аргументації гіпотеза про зв’язок між футурологічними прогнозами С. Подолинського та ідеи но-художнім змістом новели Панаса Мирного «Сон», роману В. Винниченка «Сонячна машина»
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Утопія, С.


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

12.


    Ткаченко, Р.
    Поезія Миколи Біденка: типологія та ідіографія [Електронний ресурс] / Р. Ткаченко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 1. - С. 1-6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
авангард -- Київська школа -- парадокс -- образ болю -- постмодернізм
Анотація: Актуальність обраного дослідження полягає в потребі нагального осмислення шляхів розвитку украї нської літератури, зокрема поезії , зламу ХХ–ХХІ ст. Відомо, що мистецтво відтворює духовну атмосферу доби, але ще більш цінною є и ого здатність реагувати на ледь відчутні зміни в настроях сучасників і формувати духовну картину маи бутнього. У цьому сенсі дослідження актуального мистецтва літератури будуть корисними не лише літературознавцям. Предметом дослідження є типологічні та ідіографічні параметри поезії М. Біденка, тобто ї ї наи ближчии мистецькии контекст, унікальні особливості поетики, образотворення та ідеи но-тематичного спрямування. Постановку проблеми розуміємо як спробу окреслити в першому наближенні роль і місце творчої спадщини М. Біденка в контексті украї нської літератури кінця ХХ — початку ХХІ ст. У дослідженні використано головним чином типологічнии метод, а також принципи герменевтики в трактуванні ключових образів. Метою цієї статті є окреслення естетико-типологічних параметрів художньої спадщини М. Біденка, ї ї унікальних та суголосних із мистецьким контекстом рис на підставі аналізу формальних засобів і концептуальних засад. У результаті дослідження з’ясовано, що поезія Біденка прокреслюється переважно в естетичних координатах авангардизму и належить до оточення Киї вської школи поетів (верлібр, автотелічність слова, уникання риторичності тощо), однак за світоглядом він більш радикальнии , скептичнии і парадоксальнии , ніж «кияни», перебуває в силовому полі притягування / відштовхування постмодернізму. З нашого погляду, прии ом-домінанта Біденка — парадокс. Біль як один із ключових образів має в митця метафізичне забарвлення. Проти такого болю поет винаи шов «ліки зі смерті». Новизну цієї розвідки вбачаємо у визначенні прии омудомінанти і власніи інтерпретації ключових образів у віршах Біденка. Перспективними для подальшого дослідження є природа Біденкового верлібру, особливості авторського синтаксису та характер візуального колориту
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

13.


    Видайчук, Т.
    Дискусія в імператорській академії наук (1907 рік) щодо системи правопису "Словаря української мови" [Електронний ресурс] / Т. Видайчук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 3. - С. 165-171. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
історія орфографії -- історія правопису -- принципи орфографії
Анотація: Предметом дослідження стала дискусія щодо правописної системи украї нської частини чотиритомного «Словаря украї нської мови» (1907–1909), упорядником і редактором якого був Борис Грінченко. Дискусія виникла в Імператорськіи академії наук на початку 1907 року з ініціативи академіка Олексія Шахматова. Причина дискусії — відсутність усталеного єдиного правопису для української мови. Хід дискусії та ї ї особливості досліджено за не широко відомими філологічніи спільноті архівними матеріалами Імператорської академії наук, які знайшли та систематизували історики Віктор Короткии і Василь Ульяновськии . Матеріалами дослідження стали: протокол наради в Імператорськіи академії наук від 06.01.1907 з питань українського правопису за участю Пилипа Фортунатова (голова), Федора Волкова, Павла Саладилова, Петра Стебницького та Олексія Шахматова; доповідь Петра Стебницького про правописну систему «Словаря», укладеного Борисом Грінченком (06.01.1907); висновок Михаи ла Грушевського щодо правопису словника (лютии 1907 р.); висновок Бориса Грінченка «К вопросу о правописании украинского языка (для Совещания по поводу украинского правописания в Императорскои Академии Наук)» (07.03. 1907); лист Костя Михальчука до Академічної комісії (05.05.1907). Метою цієї статті є висвітлення лінгвістичних, соціолінгвістичних, лінгводидактичних та інших причин, які викликали дискусію щодо правопису окремої частини «Словаря украї нської мови» (1907‒1909) та сприяли виробленню принципів украї нського правопису. У статті використано описовии метод як основнии , окремі елементи зіставного методу та біографічного аналізу. У результаті дослідження зроблено висновок, що нарада з питань правопису для «Словаря украї нської мови» стосувалася вибору системи правопису для украї нської мови в цілому, а не лише для окремої друкованої праці. Саме «Словарь» Бориса Грінченка уперше оприявнив наукову, освітню і практичну потребу у створенні унормованої , уніфікованої украї нської орфографії та ї ї правил. Матеріали наради доводять, що упорядник пішов на добре обміркований компроміс між суто науковим уявленням про етимологічнии правопис і практичними, технічними и педагогічними потребами тогочасного суспільства, якому наи легше було би опанувати фонетичнии принцип письма. Словник був надруковании з урахуванням зауважень правописної наради. Серед зауважень були й конструктивні. Правописна нарада не винесла рішення самостіи но — було враховано думки украї нських науковців і самого Бориса Грінченка, визнала доцільними деякі принципи орфографії для української мови з метою повною мірою передати ї ї звуковий лад. Опрацьовані матеріали відкривають подальшу перспективу сучасних ґрунтовних досліджень автографів Бориса Грінченка та передруків його текстів із погляду текстології , джерелознавства, історії української лінгвістичної думки, історії украї нської літературної мови і ї ї орфографії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

14.


    Ніколаєва, О.
    Модус театральності у творчості представників угруповання "БУ-БА-БУ" [Електронний ресурс] / О. Ніколаєва. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 4. - С. 204-211. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
театральність -- карнавал -- постмодернізм -- постколоніалізм -- національна література -- тілесність
Анотація: Статтю присвячено феномену театралізації художньої картини світу у творчості авторів-репрезентантів угруповання «Бу-Ба-Бу» (Юріи Андрухович, Віктор Неборак, Олександр Ірванець), які здіи снюють масштабне оновлення украї нського письменства шляхом театралізації діи сності. Саме тому модус театральності якнаи краще проявляє основні художні принципи угрупування (бурлеск-балаган-буфонада). Актуальність дослідження зумовлена необхідністю поглибленого аналізу творчості представників «Бу-Ба-Бу» в аспекті театральності. Предметом розгляду є поетологічні особливості, система персонажів та принципи характеротворення представників угрупування. Метою цієї статті є виявлення світоглядної самобутності літературного доробку угрупування «Бу-Ба-Бу» з погляду оприявлення в ньому театрального дискурсу що визначає новизну дослідження. Для досягнення мети використані порівняльнии , порівняльно-історичний та описовий методи. Результати дослідження. Велику прозу Ю. Андруховича і драматургію О. Ірванця розглянуто в контексті постмодерністської концепції «суспільства театру», що трактує різні форми соціального і культурного життя як різновиди перформансу, а також у зв’язку з поняттям кемпу, для якого характерне іронічне рефлексування масової культури і естетизація повсякдення. Виміри театральності реалізуються угрупованням передусім у формі карнавалу, що постає засобом подолання постколоніальної травми і особливим простором існування (активне залучення публіки до театралізованого дій ства, стирання меж між «театром» і дій сним життям). Звернення до основних положень теорії карнавалу М. Бахтіна дозволило виявити особливості естетики «кризових періодів» у прозі й драматургії сучасних авторів (протиставленість офіціи ним дискурсам, тотальна свобода і фамільярність, акцентуація тілесного «низу»). Особлива увага приділена тілесності, що виявляє карнавальні риси (гротескність, плинність, динамізм) і водночас перетворюється на засіб реабілітації свободи і віталістичної енергії людини, корелюючи з постколоніальним суспільним контекстом. Доведено, що національна своєрідність творчості митців проявляється передусім у конструктивному характері карнавалу, якии , формально співвідносячись із ризомою, імпліцитно утверджує ціннісну вертикаль
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

15.


    Яковенко, І.
    Афро-американська історія у збірці поезій Наташі Третевей "Вітчизняна гвардія" [Електронний ресурс] / І. Яковенко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 4. - С. 224-230. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
афро-американська поезія -- Громадянська війна у США -- сонет -- елегія -- пастораль
Анотація: Актуальність та новизна розвідки полягають у зверненні до проблеми реконструювання історії США у поетичній збірці «Вітчизняна гвардія» («Native Guard») сучасної американської письменниці Наташі Третевеи . Попри те, що письменниця є знаною культурною постаттю в американській літературі та лауреатом Пулітцерівської премії , в українській американістиці ї ї творчість ще не була предметом наукового розгляду. У статті застосовано методологічні підходи афро-американських студіи та критичної теорії раси з метою проаналізувати принципи художньої реконструкції участі полку афро-американців у складу армії північних штатів у Громадянськіи віи ні у США та дослідити репрезентацію расових конфліктів американського Півдня у збірці поезіи Н. Третевеи «Вітчизняна гвардія». Результатами дослідження є такі висновки: у літературній творчості письменниця прагне осмислити колоніальний спадок минулого, подолати історичну «амнезію» і заповнити прогалини національної культурної пам’яті, увічнивши афро-американськии полк у книзі «Вітчизняна гвардія». Поєднуючи автобіографічнии та історичнии наративи, Наташа Третевеи експериментує у царині класичних жанроформ європейських літератур — віланели, елегії , паліндрому, пасторалі, сонета. Поетеса трансформує сонет у неримований та блюзовии , позначений численними повторами, а жанр пасторалі перетворює на діалог із поетами американського Півдня, акцентуючи увагу на проблемах расової нерівності. У центральніи частині збірки — вінку сонетів, що у поетичніи формі відтворюють щоденникові записи полковника гвардії афро-американців Луї зіани Натана Деніелза, використовуючи образ-маску учасника Громадянської війни та спираючись на архівні матеріали, Третевеи розмірковує про зневажливе ставлення до «чорної » гвардії , знецінення ї ї віи ськового внеску та людські втрати афро-американського полку і здіи снює «нове творення» історії американського Півдня, вписуючи забуті імена та відкриваючи нові перспективи історичного процесу. Творчии доробок сучасної письменниці позначений прицільною увагою до проблем історичної пам’яті та лакун в історії США, пов’язаних із колоніальним минулим та інститутом рабовласництва. Перспективними є подальші дослідження художньо-стильового новаторства поетичних збірок Наташі Третевеи — «Хатня робота», «Офелія на фотографіях Беллока», «Раб», «Пам’ятник: Нові та вибрані поезії », а також дослідження фікціональності та автофікціональності у документальних та автобіографічних творах письменниці «Меморіел Драи в: Спогади дочки», «Після урагану Катріна: Роздуми на березі проливу Міссісіпі»
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

16.


    Васьків, М.
    Павло Мовчан мистецтвознавець: слово, образ, знак [Електронний ресурс] / М. Васьків. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 2. - С. 62-70. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
слово -- образ -- знак -- архетип -- художня словесність -- живопис -- кінематограф
Анотація: Предметом дослідження у статті є особливості теоретико-літературних і мистецтвознавчих публікаціи визначного украї нського поета Павла Мовчана, а також и ого істориколітературних та історико-мистецьких праць. Основною проблемою статті стала потреба звести ці особливості в єдину концепцію і визначити ї ї наукову основу. Для цього було зібрано з різноманітних джерел і опрацьовано значнии масив (більше п’ятдесяти) статеи , рецензіи , есеї в поета-дослідника за період від середини 1970-х років до другого десятиліття ХХІ століття. Творчість поета не має належного опрацювання з боку науковців, а и ого теоретико-літературнии та історико-літературнии доробок залишився поза ї хньою увагою, крім хіба що побіжних спостережень О. Хоменка в одному з досліджень поезії П. Мовчана. Метою статті є висвітлення системного характеру літературознавчих поглядів Павла Мовчана и застосування ї х до аналізу творчості класиків і сучасних украї нських та зарубіжних митців. Для цього використовувалися психологічнии метод у визначенні словесно-образної сутності Мовчанової теоретичної концепції , історико-літературнии — в аналізі и ого рецензіи і «портретних» публікаціи , міфопоетичнии — у концептуалізації усного і писемного слова, художнього слова як єднальної ланки між поколіннями, автором і реципієнтами. Підсумком дослідження стали такі результати. 1. Умовно літературознавчі та літературно-критичні дослідження Павла Мовчана можна розділити на кілька блоків: теорії слова, образу, образотворчості; специфіки лірики, художнього перекладу; розвитку украї нської поезії другої половини ХХ–ХХІ століть; аналізу творів украї нської класики («Слова о полку Ігоревім…», творчості Т. Шевченка, М. Гоголя, поетів-романтиків та ін.), поетівсучасників; оцінку доробку зарубіжних літераторів Заходу і Сходу; рецепцію живописного і кінематографічного доробку украї нських митців-сучасників. 2. Основою теоретиколітературної концепції П. Мовчана було вчення О. Потебні про зовнішню і внутрішню форму слова та и ого зміст, про постіи ну потребу відновлювати чи створювати конкретночуттєві значення слова-образу в художніи творчості. Широкии спектр значень слова, накопичении протягом століть, є основою діалогу між автором і реципієнтами, єднальною ланкою між ними. Рівень маи стерності митця пов’язании з умінням віднаи ти і відродити цеи широкии значеннєвии спектр. 3. Павло Мовчан уважає основним завданням художнього перекладу не просто адекватне механічне передавання змісту слів, а відтворення духу слів, твору, неповторності ідіостилю споріднених за творчими інтенціями авторів, для чого перекладач має ґрунтовно вивчити біографію і доробок автора оригіналу, літературнии і суспільнии контекст, історію написання твору, значення и відтінки кожного слова, чудово володіти рідною мовою і специфікою мови оригіналу, менталітет народу, до якого належить автор, та багато іншого, аж до флори і фауни, ї х символіки тощо. 4. Такі самі принципи і вимоги П. Мовчан ставить перед собою як перед літературним критиком і літературознавцем у дослідженнях конкретних творів чи творчості певних авторів. Це дає и ому можливість не лише всебічно і глибоко схарактеризувати творчии доробок різних авторів, а и визначити и ого домінантні риси, зробити власні оригінальні та аргументовані відкриття. 5. Мистецтвознавчі погляди П. Мовчана у сфері візуальних мистецтв органічно корелюють із його літературознавчою концепцією, свідчать про глибоке знання цієї сфери і тонке естетичне відчуття в оцінці творів живопису і кінематографу. Практичне значення статті полягає в можливості ї ї застосування при вивченні та викладанні теорії літератури і теорії мистецтва, основ потебнянської теорії , історії класичної и сучасної украї нської та зарубіжної літератур, історії украї нського живопису и кінематографу ХХ–ХХІ століть, неповторності творчості самого Павла Мовчана
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

17.


    Пилинський, Михайло.
    Політичний аспект концепту «свобода» у творчості Павла Вишебаби [Електронний ресурс] / М. Пилинський. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2024. - Том 30, № 1. - С. 9-14, DOI 10.28925/2311-259x.2024.1.2 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
воля -- свобода -- власновладність -- відповідальність -- воєнна література -- війна -- поезія -- вірш -- сучасна українська література
Анотація: Об’єктом наукової уваги в цій статті є поетичні тексти сучасного українського військового-поета Павла Вишебаби. Метою статті є інтерпретація вияву концепту свободи у творчості цього поета. Автор зосереджується на політичному аспекті концепту «свобода», тож передусім аналізує творчість Павла Вишебаби під таким кутом зору. У дослідженні автор також вдається до аналізу творчості військових-поетів Катерини «Пташки» Поліщук і Бориса Гуменюка. Це робиться задля зіставлення виявів концепту «свобода» цих авторів і кращого розуміння текстів Павла Вишебаби. Щоб науково обґрунтувати політичний аспект свободи, у цій статті автор спирається на філософський доробок Дмитра Донцова, зокрема ідею націоналізму та його засадничі принципи. Для уточнення термінології в статті застосовується «власновладність» Дмитра Донцова. Для досягнення мети статті були залучені контекстуальний аналіз і біографічний методи. Актуальність статті зумовлена суспільною необхідністю в умовах російсько-української війни усвідомлювати цінність свободи. Новизну розвідки визначає обраний аспект розгляду лірики сучасного поета, наукова рецепція творчості якого загалом є обмеженою. За результатами дослідження Павло Вишебаба розуміє концепт свободи у політичній площині. Було виявлено, що концепт свободи в його творчості охоплює особисту відповідальність, вищу мету, збереження та розбудову культурно-історичної спадщини. Свобода для Павла Вишебаби є «свободою від» і «свободою для». У політичній площині остання полягає у встановленні державності, а перша — у свободі від загарбників. Також Павло Вишебаба має особисте розуміння свободи як можливості для творчості. Подальші перспективи дослідження пов’язані з аналізом репрезентативної вибірки сучасних військових-поетів і поетів, які пишуть про війну, задля ґрунтовних висновків стосовно уявлень про політичну свободу в українській культурі як засадничого чинника формування нації.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

18.


    Дмитрук, Л.
    Шкіци до наукової біографії Олексія Кундзіча. Період перекладознавчої діяльності [Електронний ресурс] / Л. Дмитрук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2014. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
перекладознавча діяльність -- теорія і практика перекладу -- теорія художнього перекладу -- класичний переклад -- принципи
Анотація: У статті йдеться про останній період творчої активності Олексія Кундзіча (1947-1964 рр.) – період активної перекладознавчої діяльності. Проаналізовано внесок письменника і перекладача у розвиток теорії і практики перекладу. Акцентовано на перекладознавчих теоретичних положеннях, що їх розробив та послідовно дотримувався у власній діяльності О. Кундзіч, умовах та особливостях його пeрекладацької праці.

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

19.
85,0я43
А 86


    Пухарєв, Вікентій Вікторович.
    Академічний рисунок у Харківському художньо-промисловому інституті [Електронний ресурс] / В. В. Пухарєв. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 89-93. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Мистецтвознавство

Кл.слова (ненормовані):
харківська художня школа -- дизайнерська освіта -- академічний рисунок -- художні принципи
Анотація: У статті висвітлено еволюційні зміни художніх принципів академічного рисунка в умовах ста-новлення дизайнерської освіти у Харкові.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)


Знайти схожі

20.


    Барбалат, Олександра.
    Стародавня техніка гарячої емалі. Емаль у якості дорогоцінних вставок в ювелірних виробах [Електронний ресурс] / О. Барбалат. - Електронні текстові дані // АРТ-простір : науковий журнал. - 2018. - Вип. 3. - С. 120-122DOI 10.28925/2519-4135.4.2018.3.22. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
мистецтво -- техніка гарячої емалі
Анотація: У статті розкрито основні принципи формування форми та змісту, а також, технічні засоби розкриття теми в процесі виготовлення творів мистецтва в техніці гарячої емалі. На основі робіт автора наведено приклади застосування техніки художньої гарячої емалі у якості дорогоцінних вставок в ювелірних виробах.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 ЧЗ (1), ГП ЧЗ (2)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 ЧЗ (1), ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

21.
Шифр: T017777504/2022/7
   Журнал

The Modern Higher Educational Review [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Kyiv : Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University, 2015 - . - ISSN 2518-76352617-5266 . - Виходить щорічно
2022р. № 7 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Загл. из техн. документации
Зміст:
Koshil, Oksana. Development of environmental communication skillsin student teachers / O. Koshil. - P.10-18
Merkulova, Svitlana. «Four – “i”» model: levels of interest development in teaching profession / S. Merkulova. - P.19-28
Holovatenko, Tetiana. Trends in pre-service primary school teachers’ admission to higher educational institutions in the benelux countries / T. Holovatenko. - P.29-40
Vynar, Valentyna. Development of youth identity and i-concept / V. Vynar. - P.41-52
Boichuk, Valentyna. Methodological support of intercultural communication of students in english lessons / V. Boichuk, V. Zhelanova. - P.53-66
Kyfenko, Anna. Methods of paraliturgical choral compositions in student choir classes / A. Kyfenko, K. Holian. - P.67-75
Sopova, Dana. Ethical principles of social educator activity / D. Sopova. - P.76-83
Rudnik, Yuliia. Teacher students training to implement ar and vr technologies in foreign language teaching / Y. Rudnik. - P.84-93
Koloskova, Nadiya. Approaches to distance learning in physical education in colleges during war / N. Koloskova. - P.94-103
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

22.


    Sopova, Dana.
    Ethical principles of social educator activity [Електронний ресурс] = Етичні принципи діяльності соціального педагога / D. Sopova. - Електронні текстові дані // The Modern Higher Educational Review. - 2022. - № 7. - P76-83, DOI 10.28925/2518-7635.2022.77 . - ISSN 2518-7635

Кл.слова (ненормовані):
етика -- етичний кодекс
Анотація: У статті розкрито важливість етичної регламентації професії соціального педагога. Охарактеризовано зафіксовані в етичному кодексі етичні принципи соціально-педагогічної діяльності: повага до гідності кожної людини, пріоритетність інтересів клієнта, толерантність, довіра та взаємодія у вирішенні проблем клієнта, доступність послуг, конфіденційність, дотримання норм професійної етики.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Сопова, Дана


Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)


Знайти схожі

23.


    Vysotska, Oksana.
    Testing as a language assessment tool: ukrainian experience [Електронний ресурс] / O. Vysotska. - Електронні текстові дані // The Modern Higher Educational Review = Огляд сучасної вищої освіти. - 2023. - № 8. - P54-64, DOI 10.28925/2617-5266.2023.87. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-7635. - ISSN 2617-5266

Кл.слова (ненормовані):
оцінка -- тест -- дизайн тесту -- тест-тас
Анотація: Є багато книжок, присвячених технікам розробки тестів для вчителів, які дозволяють критично оцінювати та обдумувати завдання оцінювання, розроблені ними та для них. Проте проблема полягає в тому, чи вчителі, які є «майстрами на всі руки», грамотні в оцінюванні та написанні тестів, чи усвідомлюють вони цілі оцінювання, розуміють і можуть інтерпретувати методи та принципи розробки тестових завдань.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

24.


    Stoika, Olesia.
    Teacher’s digital competence in the european educational discourse [Електронний ресурс] / O. Stoika. - Електронні текстові дані // The Modern Higher Educational Review = Огляд сучасної вищої освіти. - 2023. - № 8. - P112-122, DOI 10.28925/2617-5266.2023.813. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-7635. - ISSN 2617-5266

Кл.слова (ненормовані):
цифрові компетенції -- вчителі -- освіта -- оцінювання -- рекомендації -- міжнародні ініціативи
Анотація: У статті висвітлено ключові принципи формування цифрової компетентності вчителя. Мета статті – висвітлити особливості формування цифрової компетентності вчителя з урахуванням європейських підходів до цього процесу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

25.
Шифр: В505452853/2017/3
   Журнал

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету [Електронний ресурс] : електронне наукове фахове видання/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Електронні текстові дані. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2016 - . - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2414-0325. - Виходить двічі на рік
2017р. № 3
Зміст:
Alvarez, I. Lifelong learning – a local case of success using web text-based discussion forums / I. Alvarez, P. Pinto, da Silva N. Sotero
Кл.слова: навчання, веб-тексти
Buinytska, O. Integration of information and educational systems in the universal education university electronic environment / O. Buinytska, B. Hrytseliak
Кл.слова: інтеграція, інформаційно-освітні, електронне середовище
Drlik, M. Introduction to learning analytics adoption in higher education institutions / M. Drlik [и др.]
Інші автори: Svec P., Capay M., Tomanova J.
Кл.слова: навчально-аналітична, вищі навчальні заклади
Dumych, I. System approach to definition the management structure of information systems in creating the certain level educational resource through the educational web-space / I. Dumych, H. Makogon, K. Remizantseva
Кл.слова: системний підхід, інформаційні системи, веб-простір
Gladun, M. Tools for inquiry-based learning in primary school / M. Gladun, D. Buchynska
Кл.слова: опитування, початкова школа
Ilich, L. Impact of ict on labor market development: main trends and prospectives / L. Ilich, О. Akilina
Кл.слова: ІКТ, ринок праці
Kasatkin, D. Implementation of specific didactic principles in computer-oriented learning environment / D. Kasatkin, O. Kasatkina
Кл.слова: дидактичні принципи, комп’ютерно-орієнтоване
Kornuta, О. Clip thinking and clip perception: teaching methods aspect / О. Kornuta, T. Pryhorovska, N. Potiomkina
Кл.слова: мислення, сприймання
Liakh, T. Students standing before the distance learning in institution of higher education / T. Liakh, T. Spirina, A. Popova
Кл.слова: дистанційне навчання, студенти, навчальний заклад
Morze, N. Formation students’ ict competence: case study / N. Morze [и др.]
Інші автори: Barna O., Kuzminska O., Vember V.
Кл.слова: студентська компетенція, тематичне дослідження
Ogrodzka-Mazur, E. Academic teachers' skills and their potentialities of applying e-learning resources / E. Ogrodzka-Mazur, A. Szafranska
Кл.слова: електронне навчання, навички вчителів
Ramskyi, А. Actual problems of development and operation of information-analytical systems of evaluation of ratings of banks / А. Ramskyi, S. Khazina
Кл.слова: інформаційно-аналітичні системи, рейтинг банків
Shelomovska, O. The ICT potential for teaching sociological courses / O. Shelomovska [и др.]
Інші автори: Sorokina L., Romaniukha M., Bohomaz K.
Кл.слова: ІКТ потенціал, викладання, соціологічні курси
Smyrnova-Trybulska, E. Networking is one of the effectiveness form of the international research. Some aspects / E. Smyrnova-Trybulska
Кл.слова: мережа, міжнародні дослідження, ефективність
Stoikova, V. Clusterisation and information technology in advanced training of the heads of network educational organizations / V. Stoikova
Кл.слова: кластеризація, підвищення кваліфікації, мережеві освітні організації
Strutynska, O. Ict tools and trends in research, education and science: local survey / O. Strutynska, M. Umryk
Кл.слова: ІКТ інструменти, тенденції, опитування
Varchenko-Trotsenko, L. E-portfolio as an assessment tool of the student's activities / L. Varchenko-Trotsenko, A. Tiutiunnyk, V. Smirnova
Кл.слова: е-портфоліо, оцінювання студента
Vasylenko, S. Experience using multimedia boards for visualization, conducting pedagogical discussions, developing interactive exercises for primary school / S. Vasylenko
Кл.слова: мультимедійні плати, інтерактивні вправи, початкова школа
Сабліна, М. А. Інтерактивне середовище learningapps як інструмент викладу теоретичного матеріалу в процесі фахової підготовки студентів / М. А. Сабліна
Кл.слова: середовище learningapps, фахова підготовка студентів
Воротникова, І. П. Використання інструментів lmsmoodle для забезпечення якісної післядипломної освіти вчителів / І. П. Воротникова
Кл.слова: інструмени lmsmoodle , післядипломна освіта
Мокрієв, М. В. Структура електронного навчального курсу для заочної (дистанційної) форми навчання / М. В. Мокрієв
Кл.слова: електронненавчання, дистанційна освіта, заочне навчання
Степура, І. С. Можливості використання гібридної лабораторії Goldi для проведення навчальних експериментів / І. С. Степура
Кл.слова: навчальні експерименти, лабораторія Goldi
Гладкова, В. М. Використання сервісів google в управлінні закладом середньої освіти / В. М. Гладкова, А. Г. Панченко, Г. В. Панченко
Кл.слова: сервіси google, середня освіта
Линьов, К. О. Управління розвитком ІКТ-компетентності керівника закладу освіти / К. О. Линьов, В. К. Линьов
Кл.слова: ІКТ-компетентність, керівник закладу, управління
Орлова, Н. С. Впровадження інформаційних технологій в систему корпоративного управління / Н. С. Орлова, Ю. Л. Мохова
Кл.слова: інформаційні технології, корпоративне управління, впрвадження
Поспєлова, Т. В. Вплив поширення ікт в економіці й управлінні на людський розвиток в Україні / Т. В. Поспєлова
Кл.слова: ІКТ, управління
Скакаліна, О. В. Мульті-етапна оптимізація функціювання складних територіально-розподілених систем / О. В. Скакаліна
Кл.слова: мульти-етапна оптимізація, територіально-розподільні системи
Сосновська, О. О. Механізм оцінки фінансової стійкості страховика засобами табличного процесора / О. О. Сосновська, Н. П. Мазур
Кл.слова: фінансова стійкість, страховик, табличний процесор
Dos, Reis A. Digital storytelling and technologies / Reis A. Dos
Кл.слова: цифрові розповіді, технології
Morze, N. Educational e-environment of modern university: foreign experts’ perspective / N. Morze [и др.]
Інші автори: Ogrodzka-Mazur E., Pinto P., Glazunova O., Malach J., Zabolotna V., Balyk N.
Кл.слова: електронне середовище, сучасний університет, іноземні експерти
Rafael, M. E. A way to measure complex concepts relationships when using digital storytelling / M. E. Rafael [и др.]
Інші автори: Masa J. A., Delgado S. C., Puerto G. D., Esteban P. G., Alonso L., Tosina R. Y.
Кл.слова: цифрові розповіді, спосіб вимірювання
Буров, О. Ю. Людиноцентричні системи як інструмент навчальної та трудової діяльності / О. Ю. Буров
Кл.слова: людиноцентричні системи, навчальна діяльність, трудова діяльність
Воскобойнікова-Гузєва, О. В. Наукове декларування в е-середовищі університету / О. В. Воскобойнікова-Гузєва, В. О. Копанєва, Л. Й. Костенко
Кл.слова: наукове декларування, е-середовище, університет
Глазунова, О. Г. Хмарні сервіси microsoft та google: організація групової проектної роботи студентів ВНЗ / О. Г. Глазунова [и др.]
Інші автори: Кузьмінська О. Г., Волошина Т. В., Саяпіна Т. П., Корольчук В. І.
Кл.слова: хмарні сервіси, проектна робота, microsoft та google
Житєньова, Н. В. Електронне потрфоліо як інструмент самопрезентації майбутнього фахівця / Н. В. Житєньова
Кл.слова: електронне портфоліо, самопрезентація, фахівець
Захар, О. Г. Інформаційно-освітнє середовищє підвищення кваліфікації як засіб забезпечення якісної післядипломної педагогічної освіти вчителів інформатики / О. Г. Захар, Т. В. Тихонова
Кл.слова: інформаційне-освітнє, підвищення кваліфікації, вчителі інформатики
Золочевська, М. В. Зворотний зв’язок у навчальних курсах на платформах / М. В. Золочевська
Кл.слова: МВОК, навчальні курси, платформа
Кухаренко, В. М. Особливості електронного університету / В. М. Кухаренко
Кл.слова: електронний університет
Кушнір, Н. О. Відкриті освітні ресурси для організації навчання у контексті stem-освіти / Н. О. Кушнір [и др.]
Інші автори: Валько Н. В., Осипова Н. В., Кузьмич Л. В.
Кл.слова: stem-освіта, відкриті освітні ресурси
Марухленко, О. В. Стратегічне планування у вищих освітніх закладах / О. В. Марухленко
Кл.слова: стратегічне планування, вищі освітні заклади
Машкіна, І. В. Досвід міждисциплінарного проектно-орієнтованого навчання при підготовці магістрів за спеціалізацією "Соціальна інформатика" / І. В. Машкіна, Т. І. Носенко
Кл.слова: соціальна інформатика, проектно-орієнтоване
Морзе, Н. В. Формування сучасного хмароорієнтованого персоналізованого освітнього середовища враховуючи ікт-компетентність учасників навчального процесу / Н. В. Морзе, С. М. Співак
Кл.слова: ІКТ-компетентність, хмароорієнтоване, освітнє середовище
Муращенко, Т. В. Змішане та дистанційне навчання як спосіб доступу до якісної освіти / Т. В. Муращенко
Кл.слова: дистанційне навчання, якісна освіта
Білоус, В. В. Мобільні додатки для навчання математики як засіб підвищення мотивації учнів молодшої школи / В. В. Білоус
Кл.слова: мобільні додатки, підвищення мотивації, молодша школа
Osmolyk, K. Inftuence of e-learning on the development of the country / K. Osmolyk
Кл.слова: електронне навчання, розвиток країни
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту,
Перейти до зовнішнього ресурсу Google Scholar,
Перейти до зовнішнього ресурсу Polska Bibliografia Naukowa,
Перейти до зовнішнього ресурсу Research Bible,
Перейти до зовнішнього ресурсу Eurasian Scientific Journal Index,
Перейти до зовнішнього ресурсу Journal Imapact Factor,
Перейти до зовнішнього ресурсу Bielefeld Academic Search Engine,
Перейти до зовнішнього ресурсу ERIH PLUS,
Перейти до зовнішнього ресурсу DOI 10.28925/2414-0325.2017.3
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1), Online (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1), Online (1)

Учбова література:
ФЕУ / КНМ / 073 / Інноваційні методики електронного навчання / 10 / ОСН
ФЕУ / КНМ / 073 / Оцінювання в умовах електронного навчання / 10 / ОСН
Знайти схожі

26.
Шифр: В505452853/2018/5
   Журнал

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету [Електронний ресурс] : електронне наукове фахове видання/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Електронні текстові дані. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2016 - . - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2414-0325. - Виходить двічі на рік
2018р. № 5
Зміст:
Авраменко, У. Модернізація психолого-педагогічної діагностики в умовах інклюзивної освіти / У. Авраменко. - С.1-9
Антохова, А. Електронні підручники: аналіз пропозицій та досвіду впровадження в освітню практику / А. Антохова. - С.10-22
Bilous, V. Methods of determination of the level of formation of critical thinking in kids of elementary school / V. Bilous. - С.23-28
Буйницька, О. Тест з самодіагностики як один із інструментів визначення рівня цифрової компетентності магістра / О. Буйницька. - С.29-40
Вембер, В. Використання екосистеми go-lab для організації дослідницього навчання / В. Вембер. - С.41-50
Воскобойнікова-Гузєва, О. Вебінар як засіб реалізації освітніх проектів громадської організації / О. Воскобойнікова-Гузєва. - С.51-57
Gladun, M. Formation of digital competence of future teachers of elementary school using blended learning and personal learning environment / M. Gladun, D. Nastas, S. Spivak. - С.58-65
Даниско, О. Електронний навчальний курс як засіб ресурсної підтримки професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в умовах змішаного навчання / О. Даниско. - С.66-76
Девін, В. Використання програмного комплексу mdsolids у викладанні дисципліни "Механіка матеріалів і конструкцій" / В. Девін, В. Ткачук, Д. Скоробогатов. - С.77-87
Дудка, О. Реалізація компетентнісного підходу до вивчення програмування на Scratch / О. Дудка, О. Власій, Н. Магомета. - С.88-96
Житєньова, Н. Потенціал технологій візуалізації в навчанні шкільного курсу математики / Н. Житєньова, В. Шигимага. - С.97-106
Іващенко, М. Swot-аналіз процесу впровадження змішаного навчання в закладах вищої освіти / М. Іващенко, Т. Бикова. - С.107-115
Кадемія, М. Психолого-педагогічні принципи навчання впродовж життя в сучасному суспільстві / М. Кадемія, А. Кобися, В. Кобися. - С.116-122
Канюка, І. "Language coach" – інструмент формування та розвитку крос-культурної компетентності / І. Канюка, Л. Сердюк. - С.123-132
Koryakin, O. Use of multimedia technologies in the process of training of future bachelors of musical art / O. Koryakin. - С.133-139
Kravchyna, T. Types of interactive methods of teaching english for technical students / T. Kravchyna. - С.140-145
Кулімова, Ю. Підготовка майбутніх педагогів до використання фототерапії засобами цифрових технологій / Ю. Кулімова. - С.146-152
Машкіна, І. Закордонний досвід формування магістерських програм з спеціальності "Urban-інформатика" / І. Машкіна, Т. Носенко. - С.153-159
Морзе, Н. Шляхи підвищення мотивації викладачів університетів до розвитку їх цифрової компетентності / Н. Морзе, С. Василенко, М. Гладун. - С.160-177
Морзе, Н. Освітня робототехніка як перспективний напрям розвитку STEM-освіти / Н. Морзе, О. Струтинська, М. Умрик. - С.178-187
Osmolyk, K. Electronic social art / K. Osmolyk, J. Toit. - С.188-196
Павлюк, Р. Розвиток дослідницької компетеності магістрантів спеціальності "Соціальна робота" у процесі роботи з електронним навчальним курсом "Професійне спілкування іноземною мовою" / Р. Павлюк. - С.197-209
Тихонова, Т. Computational thinking як сучасний освітній тренд / Т. Тихонова, Г. Кошкіна. - С.210-221
Фамілярська, Л. Google scholar як інструмент моніторингу професійного розвитку викладача закладу вищої освіти / Л. Фамілярська. - С.222-231
Folomieieva, N. Method of use of technical tools and software in the processes of professional training of future artist-vocalist / N. Folomieieva. - С.232-239
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

27.
Шифр: В505452853/2023/15
   Журнал

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету [Електронний ресурс] : електронне наукове фахове видання/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2016 - . - ISSN 2414-0325. - Виходить двічі на рік
2023р. № 15 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Винник, Олександр Федорович . Високошвидкісний комп’ютерний поляриметр на основі CMOS матриці / О. Ф. Винник, Т. Я. Грановська, Р. І. Кратенко. - С.1-17
Воротникова, Ірина Павлівна. Професійний розвиток вчителів природничої та математичної галузей з використання штучного інтелекту / І. П. Воротникова. - С.18-34
Галкіна, Тетяна Михайлівна. Принципи підготовки військових лікарів до професійної діяльності в умовах цифрової трансформації медичної галузі / Т. М. Галкіна, В. М. Андрієвська. - С.35-45
Зінов'єва, Тетяна Анатоліївна. Підвищення емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти за допомогою ігрового навчання як інструменту ІКТ / Т. А. Зінов'єва, С. О. Колот. - С.46-61
Кошарна, Наталія Володимирівна. Застосування технології HyFlex у навчанні іноземних мов студентів педагогічних спеціальностей у контексті сучасних викликів / Н. В. Кошарна, Л. В. Петрик, Ю. В. Руднік. - С.62-72
Костікова, Ілона. Музично-пісенні засоби формування англомовної компетентності молодших школярів: можливості цифрових технологій / І. Костікова, Х. Цзян. - С.73-84
Москалюк, Микола Миколайович. Штучний інтелект в закладах вищої освіти: переваги та недоліки / М. М. Москалюк, Н. В. Москалюк, А. В. Лень. - С.85-96
Морзе, Наталія Вікторівна. Штучний інтелект у ролі асистента вчителя початкової школи / Н. В. Морзе [и др.]. - С.97-115
Інші автори: Варченко-Троценко Л. О., Терлецька Т. С., Смирнова-Трибульська Є. М.
Олефіренко, Надія Василівна. Теоретичні аспекти впровадження дистанційного навчання у закладах освіти / Н. В. Олефіренко, В. В. Москаленко. - С.116-129
Шевченко, Людмила Станіславівна. Використання платформи Аrduino у підготовці вчителів інформатики за принципами STEM навчання / Л. С. Шевченко, В. О. Уманець, Б. М. Розпутня. - С.130-138
Шкуренко, Олександра Вікторівна. Методичні особливості застосування імерсивних технологій під час підготовки вчителя початкової школи / О. В. Шкуренко, Р. І. Шпіца, С. П. Стецик. - С.139-150
Фамілярська, Лариса Леонідівна. Цифрові технології для розбудови інклюзивного освітнього середовища / Л. Л. Фамілярська. - С.151-162
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

28.


    Касаткін, Дмитро Юрійович.
    Особливості реалізації специфічних дидактичних принципів у комп'ютерно-орієнтованому навчальному середовищі / Д. Ю. Касаткін, О. М. Касаткіна // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. - Київ : Київ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2015. - N 1. - С. 33-39DOI 10.28925/2414-0325.2015.1.33d9. - Библиогр. в конце ст.

Кл.слова (ненормовані):
інформація -- мультимедіа -- медіа
Анотація: В статті розглянуті специфічні принципи та особливості процесу сприйняття інформації в комп’ютерно-орієнтованому навчальному середовищі. Наведено особливості засвоєння інформації залежно від форм представлення навчального матеріалу. Описано психолого-фізіологічні аспекти сприйняття інформації в процесі візуалізації її подання.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Касаткіна, Ольга Михайлівна


Є примірники у відділах: всього 4 : ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (2), Ф2 (1)
Вільні: ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (2), Ф2 (1)


Знайти схожі

29.


    Кадемія, М.
    Психолого-педагогічні принципи навчання впродовж життя в сучасному суспільстві / М. Кадемія, А. Кобися, В. Кобися // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету : науковий журнал. - 2018. - N 5. - С. 116-122, DOI 10.28925/2414-0325.2018.5.116122 . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
віртуальний університет -- електронне навчання -- університет третього покоління
Анотація: У статті описано психологічні і соціальні особливості самореалізації людей літнього віку, визначено принципи соціальної роботи з людьми літнього віку – незалежність, участь у житті суспільства, у розробці й здійсненні політики, яка безпосередньо стосується їхнього добробуту, догляд, реалізація внутрішнього потенціалу, гідність – що лежать в основі методів, технологій та відповідних форм соціальної роботи з людьми похилого віку, проведено історичний аналіз виникнення і розвитку університетів третього покоління за кордоном та в Україні.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Кобися, А.
Кобися, В.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

30.


    Тимофєєва, Г. В.
    Українські університети в рейтингах публікаційної активності 2019 року / Г. В. Тимофєєва, Т. С. Опришко // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2020. - N 8. - С. 174-190, DOI 10.28925/2414-0325.2020.8.16. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
публікаційна активність -- рейтинг публікаційної активності -- цитованість
Анотація: У статті розглянуто публікаційну активність як результат позитивної динаміки наукометричних показників, що використовуються для оцінки загальнонаціонального наукового потенціалу. Представлено та проаналізовано міжнародні та вітчизняні рейтинги публікаційної активності, в яких задіяні українські університети, а також за допомогою окремих аналітичних та пошукових інструментів наукометричної платформи Web of Science вивчено публікаційну активність провідних університетів країни. Простежено динаміку включення українських ЗВО до рейтингу SCImago Institutional Ranking та визначено найбільш вагомі їх досягнення за основними групами показників рейтингу – «Інновації», «Соціальний вплив» та «Дослідження». Показано тотожність для українських університетів результатів рейтингу SCImago та загальноукраїнського рейтингу університетів, що проводиться популярним тематичним ресурсом Освіта.ua. Розглянуто методологію та принципи міжнародних рейтингів публікаційної активності CWTS Leiden Ranking та National Taiwan University Ranking, які вибудовуються за даними Web of Science. За допомогою інструменту Essential Science Indicators (ESI) Web of Science визначено публікаційну активність українських наукових організацій в цілому, а за допомогою інструментів «Аналіз результатів» виявлено наукові періодичні видання 2019 року, у яких найбільше публікувалися працівники чотирьох найбільших закладів освіти нашої країни. Сформульовано пропозиції для підвищення публікаційної активності та кращого представлення наукових результатів університету в міжнародних індексах цитування, які полягають у створенні при університетських бібліотеках постійно діючих консультаційних служб та курсів користування пошуковими системами платформ Scopus та Web of Science, які допомагали б науково-педагогічним працівникам знайомитися з актуальною в світі науковою інформацією і планувати напрями своїх подальших досліджень.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Опришко, Т. С.


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

 1-30    31-60   61-90   91-94 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)