Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (901)Каталог авторефератів та дисертацій (5)Мережеві ресурси (16)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=традиції<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 53
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-53 
1.


    Lewowicki, Tadeusz.
    O modelu szkolnictwa wyzkszego - uniwersytecka tradycja, przemiany, problemy i sugestie rozwiazan / Т. Lewowicki // Освітологія = Oswiatologia : пол.-укр. журнал укр.-пол. - 2016. - № 5. - С. 13-23, DOI https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.1323. - Библиогр. в конце ст. . - ISSN 2226-3012
ДРНТІ

Рубрики: Вища освіта--Університетська освіта

Кл.слова (ненормовані):
функції університетів -- університетські традиції -- перетворення
Перейти до зовнішнього ресурсу DOI: 10.28925/2226-3012.2016.5.1323,
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Левовицький, Тадеуш


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

2.


    Semenist, I.
    "Misty Poetry" as a reflection of the nature of Chinese literature of the "New Period" (second half of the 20th century) [Електронний ресурс] = «Туманна поезія» Як віддзеркалення природи китайської літератури «Нового періодУ» (друга половина xx століття) / I. Semenist. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 4. - С. 145-150. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
Туманна поезія -- китайська література -- менлунши -- культурна революція -- модернізм -- Китай -- Культурна революція
Анотація: Предметом дослідження є формування течії «Туманної поезії » в китаи ськіи літературі кінця XX століття. Мета статті — розкрити динаміку «Туманної поезії » в межах модерністської парадигми на тлі китаи ської літератури «Нового періоду». Методика дослідження ґрунтується на ідентифікації ключових категоріи модерністської поетики, що сприи маються і трансформуються в практиці версифікації течії . Метод соціокультурної контекстуалізації використовується для визначення місця «Туманної поезії » в естетичному та ідеологічному контексті Китаю періоду після Культурної революції . Результати дослідження виявляють ліричні спроби модерністського пошуку ідентичності в китаи ськіи літературі «Нового періоду». Пошуки власного «Я» та прагнення ширшого визначення категорії ідентичності розглядаються та всебічно аналізуються на матеріалі загалу репрезентативних поетичних текстів (Чжан Мін, Мен Лан, Беи Дао, Дуо Дуо). «Туманна поезія» поклала початок «новому періоду» в історії сучасної китаи ської літератури. Ця літературна течія продемонструвала якісні зміни в ідеологічних засадах і художніи практиці нової поезії Китаю у XX столітті. «Туманна поезія» стала своєрідним естетичним протестом проти ідеи но-художніх кліше попередньої культурно-історичної епохи. Поняття «Я» в межах парадигми Туманної поезії достовірно ідентифікується як незалежна свідомість, не продиктована жодною ідеологією чи доктриною, розкрита за допомогою зображень внутрішніх думок поета, як свідомих, так і підсвідомих. Результати дослідження демонструють трансформаціи нии потенціал поетики течії «Туманної поезії » на просодичному рівні, на рівні стилістичної образності та в жанровіи специфіці. Інтерпретативні результати дослідження виявляють значення «Туманної поезії » в тому, що ця течія відродилась і дала новии поштовх для подальшого розвитку гуманістичніи орієнтації китаи ської поезії . Новизна дослідження полягає в розкритті художніх засобів освоєння маргінального простору, що забезпечують поету та ліричному герою критичну дистанцію від панівного дискурсу політико-культурного істеблішменту в добу після Культурної революції в Китаї . Дослідження підсумовує, що течія «Туманна поезія» поставила у фокус суб’єктивне начало в мистецтві та відкрила дискурс для активних пошуків нової художньої діи сності, у якіи поєднані спадщина класичної поезії Китаю, наи кращі гуманістичні традиції нової поезії початку XX століття та модерністські риси західної поезії .
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Семеніст Іван


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

3.


    Івакін, Всеволод.
    Сучасна тафологія: основні поняття та інформативні можливості [Електронний ресурс] / В. Івакін // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2015. - № 1. - С. 11-16. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
тафологія -- поховальні традиції -- обряд -- смерть -- світогляд
Анотація: Стаття присвячена питанням вивчення тафології — розділу некрології, який досліджує сферу діяльності людини, пов’язану із захороненням померлих членів соціуму. Автор аналізує її застосовування у сучасній історичній та археологічній науках.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 10 : Online (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (3), Ф1 (1), Ф2 (2), Ф3 (2)
Вільні: Online (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (3), Ф1 (1), Ф2 (2), Ф3 (2)


Знайти схожі

4.


    Іванюк, Олег.
    Європейські міста у закордонних студіях Миколи Рігельмана / О. Іванюк, Є. Білодід // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2023. - № 2(17). - С. 112-119, DOI 10.28925/2524-0757.2023.214. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Микола Рігельман, Російська імперія, урбаністика, тревелоги, міський простір -- Російська імперія -- урбаністика -- тревелоги
Анотація: У статті розглянуто коло питань, пов’язаних з подорожами російського історика й громадського діяча Миколи Рігельмана європейськими країнами у 40–60-х рр. ХІХ ст. Основою для розвідки стали тексти його тревелогів, які відзначалися суб’єктивністю, відсутністю чіткої структури й неузгодженістю щодо викладу матеріалу. Проте тревелоги містять описи повсякдення, які складно або неможливо відтворити за іншими джерелами. Мандрівника приваблювали не лише матеріальна культура, але й звичаї, традиції, світоглядні переконання жителів різних країн. З’ясовано, що М. Рігельман акцентував увагу на кількох аспектах, пов’язаних з міським простором, — загальних описах ландшафтів, особливостях забудови, архітектурних пам’ятках переважно релігійного штибу. Привертають увагу й певні проблеми, спільні для європейських й українських міст, зокрема бруд на вулицях і, часом, занедбаність житлового фонду. Перебуваючи під впливом імперської ідеології, мандрівник постійно, нерідко скептично, порівнював життя у європейських країнах з повсякденням Санкт-Петербурга і фіксував негативне ставлення європейців, особливо німців, до Російської імперії.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Білодід, Євгенія


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

5.
Шифр: А986022216/2015/1
   Журнал

АРТ-простір : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2015 - . - Виходить щорічно
2015р. Вип. 1 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Зюзіна, Тетяна Опанасівна. Сучасне мистецтво як об'єктетико-психологічного аналізу в навчально-виховному просторі університету / Т. О. Зюзіна. - С.2-5. - Бібліогр. в кінці ст.
Никонова, Светлана Борисовна. Искусство homo aestheticus, или Возможно ли эстетически воспринимаемое искусство? / С. Б. Никонова. - С.6-10. - Бібліогр. в кінці ст.
Казанова, Наталья Витальевна. "Я" и "другой" в культуре информационного общества: игровой сценарий / Н. В. Казанова, А. В. Штыров. - С.11-15. - Бібліогр. в кінці ст.
Коновалова, Ольга Володимирівна. Сучасні мистецькі практики у контексті культурно-історичного простору київської гори Щекавиця / О. В. Коновалова. - С.16-20. - Бібліогр. в кінці ст.
Штыров, Андрей Вячеславович. О некоторых методах реализации образовательного потенциала виртуального музейного пространства / А. В. Штыров. - С.21-24. - Бібліогр. в кінці ст.
Усенко, Наталя Олександрівна. "Лимонівська" виставка у Харкові / Н. О. Усенко. - С.25-28. - Бібліогр. в кінці ст.
Гуцул, В. І. Використання техніки малярстваченця Иосифа від св. Терези (Иосифа Прехтля)у процесі розвитку живописної майстерності студентів / В. І. Гуцул. - С.29-32. - Бібліогр. в кінці ст.
Рибалко, С. Б. Жіночі образи в мистецтві Японії періодів Мейджі та Тайшьо / С. Б. Рибалко. - С.33-38. - Бібліогр. в кінці ст.
Портнова, Ирина Васильевна. О судьбах отечественного анималистического жанра XX в. / И. В. Портнова. - С.39-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Буйгашева, Алла Борисівна. Портретний жанр у мистецтві / А. Б. Буйгашева, О. І. Конопко. - С.43-48. - Бібліогр. в кінці ст.
Серов, Николай Викторович. Свет и освещение / Н. В. Серов. - С.49-57. - Бібліогр. в кінці ст.
Романенкова, Юлия Викторовна. "Стилевая карта" художника Василия Жирова / Ю. В. Романенкова. - С.58-61. - Бібліогр. в кінці ст.
Саркісян, Марина Суренівна. Народні традиції у монументально-декоративному мистецтві України XX ст. / М. С. Саркісян. - С.62-66. - Бібліогр. в кінці ст.
Шульц, Ніна Анатоліївна. Мистецтво як складова частина культури Поділля кінця XIX - початку XX ст. / H. A. Шульц. - С.67-70. - Бібліогр. в кінці ст.
Урсу, Наталья Алексеевна. Луцкий доминиканский костел Успения Пресвятой Девы Марии / Н. А. Урсу. - С.71-73. - Бібліогр. в кінці ст.
Филиппова, Ольга Николаевна. В. А. Жуковский - выдающийся поэт и художник-любитель / О. Н. Филиппова. - С.74-78. - Бібліогр. в кінці ст.
Шило, Александр Всеволодович. Концепция реальности и условность пластического языка в изобразительном искусстве средних веков / А. В. Шило. - С.79-84. - Бібліогр. в кінці ст.
Шпортько, Валерій Іванович. Рисунок як основа образотворчої грамоти в системі навчання мистецького ВНЗ / В. І. Шпортько. - С.85-88. - Бібліогр. в кінці ст.
Пухарєв, Вікентій Вікторович. Академічний рисунок у Харківському художньо-промисловому інституті / В. В. Пухарєв. - С.89-93. - Бібліогр. в кінці ст.
Ожога-Масловська, Алла Валентинівна. Ремінісценції японської гравюри укійо-е в сучасній художній практиці України / A. B. Ожога-Масловська. - С.94-99. - Бібліогр. в кінці ст.
Гуцул, Іван Андрійович. Особистісне навчання в мистецькій діяльності художника-педагога В. Гаґенмейстера / I. A. Гуцул. - С.100-104. - Бібліогр. в кінці ст.
Варивончик, Анастасія Віталіївна. Вплив мистецького авангарду на традиційну народну вишивку у виготовленні одягу в Україні на зламі XIX та XX століть / А. В. Варивончик. - С.105-108. - Бібліогр. в кінці ст.
Бех, Людмила Вікторівна. Фарфор в Україні: основні етапи формування феномена / Л. В. Бех. - С.109-114. - Бібліогр. в кінці ст.
Пендикова, Ирина Геннадьевна. Визуальная концептуализация экзистенциальных проблем человека в актуальных жанрах графического дизайна / И. Г. Пендикова. - С.115-119. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

6.


    Астрахан, Н.
    У межах і за межами герменевтичної традиції: від інтерпретації теорії до теорії інтерпретації [Електронний ресурс] / Н. Астрахан. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2014. - № 4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
інтерпретація -- літературний твір -- художній текст -- рефлексія -- розуміння
Анотація: У статті розглянуто проблему інтерпретації літературного твору в контексті різних напрямів розвитку сучасного літературознавства, що можуть бути сприйняті як такі, що взаємно доповнюються, продовжують започатковану в епоху античності герменевтичну традицію та виходять за її межі. Відповідно до сформульованого Р. Ничем принципу «обмеженого плюралізму» літературознавча інтерпретація узгоджена з комунікативною сутністю літературного твору, характеризована з погляду її подієвості, відповідної подієвості літературного твору, що передбачає взаємодію «Я» і «Ти» в процесі діалогічного художнього осягнення буття
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

7.


    Барановська, І.
    Інноваційні підходи розвитку творчої обдарованості дітей у позашкільних закладах освіти [Електронний ресурс] / І. Барановська, А. Чернятинська, С. Похила. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2019. - № 3/4. - С. 206-219, DOI 10.28925/2312-5829.2019.3-4.206219. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
здібності -- інноваційні підходи -- позашкільні заклади освіти -- спеціальні обдарування -- творча обдарованість
Анотація: У статті висвітлено проблеми розвитку творчої обдарованості дітей у позашкільних навчальних закладах. Встановлено, що обдаровані діти (діти з особливими освітніми проблемами) в сучасному освітньому просторі є найбільш незахищеним ланкою суспільства. У швидко змінюваному світі вони потребують особливої уваги з боку вчителів, батьків, психологів і медиків в процесі виховання, навчання, адаптації, соціалізації і самореалізації особистості. Розкрито унікальність понять «обдарованість» і «творча обдарованість» дитини. Проаналізовано роботи вчених, досліджено компоненти і показники дитячої обдарованості. З’ясовано, що позашкільні заклади освіти в Україні мають давні традиції навчання та виховання учнівської молоді за інтересами, вподобаннями, індивідуальними можливостями. Принципи їх діяльності дозволяють враховувати індивідуальні особливості кожної дитини. На прикладі роботи Вінницької обласної станції юних натуралістів висвітлені інноваційні підходи розвитку творчо обдарованих дітей. Подальшого уваги дослідників потребують питання виявлення ранньої обдарованості дошкільнят, забезпечення наступності розвитку обдарованості дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Чернятинська, А.
Похила, С.


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

8.


    Башкирова, О.
    Літературна традиція як основа моделювання художнього світу в романістиці Володимира Лиса (на матеріалі твору "Соло для Соломії") [Електронний ресурс] / О. Башкирова. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
художня модель -- літературна традиція -- стиль -- постмодернізм -- жанр -- роман -- національна література
Анотація: У статті досліджено шляхи трансформації літературної традиції в художній структурі сучасного роману на матеріалі твору Володимира Лиса «Соло для Соломії». Характер переосмислення традиційних художніх форм простежується на основі цілісного аналізу найважливіших аспектів літературного твору: жанрових характеристик, часопросторової організації, образних домінант та системи персонажів. Виявлено специфіку взаємодії досвіду класичної літератури і художньої мови постмодернізму
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

9.


    Бондар, С.
    Колізії світського й духовного у державно-громадській діяльності митрополита Іларіона (Івана Огієнка) / С. Бондар // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 2. - С. 124-130, DOI 10.28925/2524-0757.2021.216. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Іван Огієнко -- Православна церква -- Святе Писмо -- Симон Петлюра -- Українська Народна Республіка -- Володимир Винниченко -- Михайло Грушевський
Анотація: У статті на основі аналізу архівних документів, наукових та богословських праць проаналізовано погляди одного з найпомітніших діячів української церкви — митрополита Іларіона (Івана) Огієнка на духовне й світське служіння Україні. Висвітлено, як саме на практиці у природний спосіб ефективно поєднувались такі форми життєдіяльності цієї особи. Відзначається, що важливим елементом, який їх єднав, був глибокий рівень їх взаємопроникнення, де православ’я набувало національного характеру, опираючись на традиції, а традиції формувалися і корегувалися православним світоглядом.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

10.


    Братко, М. В.
    Система освіти США: структура, традиції управління, особливості вищої освіти [Електронний ресурс] / М. В. Братко. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2017. - № 3/4. - С. 252-268, DOI 10.28925/2312-5829.2017.3-4.5268. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
особливості вищої освіти США -- система освіти США -- управління освітою
Анотація: У статті, з метою імплементації кращих світових ідей у вітчизняну освітню практику, схарактеризовано особливості системи освіти в США, яка є прикладом децентралізованої освітньої системи з відповідною структурою та змістом управління; складною для вивчення, завдяки своїй особливій структурі, багаторівневості, різній підпорядкованості та підзвітності, диверсифікованості джерел фінансування. З’ясовано, що її сучасний стан детермінований історичним поступом країни, соціокультурними та економічними реаліями. Досліджено сутнісні риси успішної моделі вищої освіти, яка є автономною, різнорівневою, багатоманітною, гнучкою. Зроблено висновок, що управлінські рішення у сфері освіти ґрунтуються на результатах багатоаспектних досліджень про її стан та узгоджено з потребами цивілізаційного поступу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

11.


    Вознюк, Ю.
    Семантизування слова в тлумачних словниках [Електронний ресурс] / Ю. Вознюк. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 3. - С. 191-194. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
тлумачний словник -- семантизування -- мікроструктура словника -- словникова стаття -- прийоми семантизування
Анотація: Проблему виявлення змісту мовної одиниці розглядають передусім у контексті дослідження питань лексичної семантики слова, теоретичних і прикладних аспектів лексикографії та методики викладання мови. Предметом нашого дослідження є прийоми розкриття значення лексеми в тлумачному словнику за допомогою включення в структуру словникової статті таких компонентів, як дефініція, ілюстрації , відомості про наголос та вимову, граматичні параметри, різні типи інформації про слововживання, походження та ін. Метою дослідження є з’ясування параметрів семантизації слова. Джерелами аналізу стали тлумачні словники: «Словарь украї нської мови» за редакцією Б. Грінченка, «Словник украї нської мови: в 11 ти томах» та «Словник украї нської мови» за редакцією В. Жаи воронка. Аналіз прии омів семантизування в заявлених лексикографічних працях здійснений на прикладі обрядової лексики, а саме популярних лексем новорічноріздвяного циклу «засівальник», «Коляда» (і «коляда»), «кутя», «Святвечір». Методологію статті формують описовии метод, реалізовании у прии омах інвентаризації , членування, метод лексикографічного аналізу, зокрема аналізу мікроструктури словника, порівняльнии метод. У результаті дослідження виявлено, що семантизація слова в кожному з аналізованих словників здіи снена за різноплановими параметрами змістової , формальної та функціи ної характеристик слова. Деякі з них — спільні для трьох словників, інші — відмінні. Мікроструктура кожного зі словників демонструє широкии арсенал прии омів семантизування, основними серед яких є ілюстрації , контекст, тлумачення, відомості про слововживання. Помітна тенденція продовження лексикографічної традиції від словника Б. Грінченка до нових тлумачних словників, які спираються на напрацювання попередників. Наи ширшии асортимент прии омів семантизування демонструє СУМ за ред. В. Жайворонка — найновішии із досліджуваних видань, і це закономірно, адже лексичний склад мови — динамічна система, яка постіи но оновлюється, а тому вдосконалюються засоби та способи його опису
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

12.


    Гілевич, А.
    Мерилін Дж. Міллер. Ніккі-бунгаку – щоденникова література: традиції та вплив на сучасну японську літературу [Електронний ресурс] / А. Гілевич. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2014. - № 1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
ніккі-бунгаку -- алюзії -- дзуйхіцу -- щоденник
Анотація: Ніккі-бунгаку (日記文学) – це жанр японської щоденникової літератури, до надбань якого включають такі визначні доробки, як Тоса ніккі, Кагеро ніккі і Мурасакі Шікібу ніккі. Щоденниковий жанр був започаткований на основі щоденних записів китайських урядових чиновників. Поява та продуктивне функціонування приватних та літературних щоденників як мистецького жанру припали на епоху Хейан (794-1192 н.е.). У даній статті Мерилін Дж. Міллер фокусує увагу на впливі щоденниково-мемуарної літератури ніккі на сучасну японську художню прозу. Розкрито аспекти інтрузії західної культури в японську новітню літературу, зокрема в жанр щоденникової прози ніккі-бунгаку. Автор розглядає використання алюзії та поетичних вкраплень як маркер японської щоденникової літератури ніккі-бунгаку.

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

13.


    Гайдаш, А.
    Дискурс старіння в драматургії початку XXI ст.: Проблемно-семантичні аспекти (на матеріалі п’єс Великої Британії, Польщі, Словаччини, США) [Електронний ресурс] / А. Гайдаш. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2017. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
геронтогенез -- старіння -- геронтомаркери -- геронтогрупа -- сучасна драма
Анотація: Метою розвідки є окреслення дискурсу старіння у найновіших творах для сцени, написаних на межі ХХ-ХХІ ст., що зумовлено актуальністю питань пізньої зрілості у наш час. Для популярних п’єс західної традиції, присвячених літньому віку, характерні такі спільні ознаки, як центральне місце дійових осіб третього віку; міжпоколіннєвий конфлікт у родинному колі; гетеротопія геріатричного будинку; репрезентації геронтогрупи; динаміка старіння тощо. Серед поетикальних форм геронтогенезу виокремлено чорний гумор; танатологічні рефлексії; медичні аспекти геронтогенезу; спогади як реалізацію концепції «перегляду життя» та нецензурну лексику.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

14.


    Гальчук, О.
    Особливості анімалістичних кодів прози Едгара Аллана По [Електронний ресурс] / О. Гальчук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 3. - С. 131-139. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
художня анімалістика -- новела -- романтизм -- психолого-аналітична і метафорична версії інтерпретації -- анімалістичний код
Анотація: У ціи статті проаналізовані новели Едгара А. По «Чорнии кіт», «Жабеня», «Чотири звірі ув одному. Гомо-Камелеопард» і «Лось (Ранок на Віссахіконі») з метою визначення ї хніх анімалістичних кодів — художніх образів і мотивів, пов’язаних із життям тварин, взаєминами людеи і тварин, «тваринної » символіки тощо. Застосувавши історико-літературнии , психоаналітичний і компаративний методи дослідження, ці новели визначено варіантами авторського моделювання анімалістичного тексту. Предметом дослідження є специфіка інтерпретації Едгаром А. По образів і мотивів, які напряму чи опосередковано пов’язані з художньою анімалістикою. Новизну дослідження зумовлюють уперше вирішені в и ого перебігу такі завдання: розглянуто кореляцію анімалістичних кодів з ідеи ним пафосом новел; визначено характерні риси авторських моделеи художньої анімалістики і арсенал ї хньої поетики; зіставлено психолого-аналітичну і метафоричну версії тлумачення Едгаром А. По анімалістичних кодів у контексті и ого ідіостилю. У результаті дослідження з’ясовано, що звернення письменника до тваринної теми в найширшому розумінні є результатом осмислення актуальних природничих і філософських ідеи , які резонують у його прозі оприявленням різних анімалістичних кодів. Виокремлено два типи новел авторського анімалістичного тексту. У першому, психоаналітичному, реалістично-конкретнии образ тварини сприи мається крізь призму свідомості оповідача і традиції и ого містичної інтерпретації , перетворюючись у результаті на образ-символ («Чорнии кіт», «Лось (Ранок на Віссахіконі»). У другому, філософсько-метафоричному, попри відсутність тваринного образу в притчоподібному тексті акцентовано на проблематиці «людинозвір» («Жабеня», «Чотири звірі ув одному. Гомо-Камелеопард»). Спільною для обох типів є символізація анімалістичних кодів. Узагальнено важливість ролі анімалістичних кодів у моделюванні Едгаром А. По психологічного портрета сучасника і в жанротворенні дифузних різновидів психоаналітичної новели
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

15.


    Гальчук, О.
    Ремінісценції танцю Саломеі і танцю смерті в авторських моделях літератури порубіжжя [Електронний ресурс] / О. Гальчук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 3. - С. 128-135. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
топос танцю -- Ерос -- Танатос -- ремінісценція -- модернізм -- інтерпретація ідентичність -- символ
Анотація: Предметом дослідження є топос танцю в літературі порубіжжя. У статті розглянуті витоки його прочитання крізь призму Еросу і Танатосу, проаналізовані твори з «танцювальною» образністю та з’ясована ї ї роль у поетиці текстів. Ці завдання зумовлені метою окреслити авторські моделі, оприявлені в «танці Саломеї » і «танці смерті». Застосовано компаративнии , міфологічно-архетипнии , історико-культурний методи дослідження для розгляду специфіки інтерпретації танцю в естетичних координатах модернізму та контексті проблематики національних літератур. Інтерес до цих аспектів побутування архетипних топосів і потреба означити авторські репрезентації як варіанти національної визначають актуальність студії . У результаті дослідження виявлено, що ремінісценції танцю Саломеї і танцю смерті зумовлені сприйняттям порубіжжя «чумною добою»; естетичним осмисленням танцю як персоніфікації феномену смерті; зацікавленням тілесністю як соціокультурним концептом і ї ї чуттєвим пізнанням; відродженням мистецтва танцю; інтересом до теми Сходу; популярністю еротичних мотивів і персонажа «жінка-дитина»; актуальністю архетипних «кодів» для тріади «життя — смерть — творчість». Як витоки модерністської інтерпретації танцю на перетині Танатосу і Еросу проаналізовано поезію Ш. Бодлера. Для и ого танцювальної образності характерні ї ї іронічне осмислення крізь призму екзистенціи них категоріи і тлумачення в контексті есхатологічної и естетикологічної проблематики. Розвиток бодлерівської традиції оприявлено в зразках «нової драми»: у Лесі Украї нки ремінісценціями танцю Саломеї є танець як втілення тілесної свободи («Лісова пісня») і танець як знак упокорення та вибір «смерті» духу («Оргія»). У «Ляльковому домі» Г. Ібсена тарантела — це і образ святкової атмосфери, і знак сфальшованих ціннісних орієнтирів персонажів. Танець віщує катастрофу «лялькового» дому Нори і водночас відкриває перспективи для пошуку власної самості. Danse makabre у М. Коцюбинського (танець Івана із Чугаи стром у «Тінях забутих предків») і Т. Манна (танець у химерному сні Ашенбаха в «Смерті у Венеції ») пов’язании з інфернальним; символізує усвідомлення героями нової «реальності» і перехід на іншии рівень світосприи няття; концентрує танатологічне и еротичне та визначає складні взаємини духу і тіла як проблематику творів. Проте в М. Коцюбинського це танець-двобіи , щоб захистити кохану, а в Т. Манна — символ загибелі душі Ашенбаха и визнання ним «чужого бога». Для обох персонажів танець є попередженням про близьку фізичну смерть. Але для Ашенбаха це и останніи акт умирання як митця, натомість для Івана — возз’єднання з коханою для набуття власної цілісності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

16.


    Гальчук, О.
    Трагічний блазень французької літератури як топос ідентичності (з художнього досвіду Віктора Гюго і Поля Верлена) [Електронний ресурс] / О. Гальчук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 3. - С. 73-83. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
трагічний блазень -- інтерпретація -- архетип -- романтизм -- символізм -- модернізм -- символ
Анотація: Як реалізація невичерпного у свої х значеннях архетипу символ залишається актуальним об’єктом наукових досліджень. Особливо коли и деться про символи, мовою яких розмовляють різні національні культури. До таких належить образ трагічного блазня, активним зверненням до якого позначені доба романтизму і рубежу ХІХ–ХХ ст. Інтерес до ї хніх художньо-естетичних систем, множинність інтерпретаціи архесимволів та специфіка ї х авторських і національних оприявнень у літературі зумовлюють актуальність цієї студії . Предметом дослідження є особливості функціонування образу трагічного блазня у французьких письменників, чия творчість значною мірою є маркером здобутків романтизму (Віктор Гюго) і доби порубіжжя (Поль Верлен). У роботі застосовані такі наукові методи, як історико-літературнии , порівняльно-типологічнии , архетипнии . І хніи потенціал дав змогу розглянути особливості функціонування образу трагічного блазня крізь призму ідентичності. Широкии контекст висвітлення цієї проблеми уможливив вирішення низки завдань: окреслити витоки формування художнього образу трагічного блазня; визначити чинники и ого актуалізації у творах романтизму і модернізму та проаналізувати авторські варіанти інтерпретації . У цьому новизна запропонованої студії . Результатами дослідження є такі висновки: у французькіи літературі романтизму і символізму за умови такого спільного для ї хньої естетики ідеи но-художнього підґрунтя, як індивідуалізм, у романтика Гюго трагічнии блазень — це гротесковии знак доби, символ невирішеності владою комплексу соціальних проблем. Натомість символіст Верлен, не відкидаючи важливості дослідження соціальних аспектів буття, сприи має трагічного блазня як alter ego сучасного митця и людини доби взагалі, надаючи перевагу естетичним і філософським пріоритетам. Особливістю модерністської інтерпретації є високии потенціал автобіографічного змісту образу трагічного блазня. Він функціонує і як ліричнии герои та маска автоліричного персонажа. У літературних містифікаціях це персонаж під подвіи ною маскою, в обраніи митцем стратегії реалізації життєвого сценарію — у формі вдаваної асоціальності, епатажу, примітивізму як імітації творчості, автопародії . Перспективними є подальші дослідження образу трагічного блазня в різних національних літературах як можливості для письменників глузливо продемонструвати «виворіт» суспільного і світового ладу. Тоді як трагічнии акцент цього образу — продовження традиції сприи мати власну творчість маніфестом «ненавидячої любові» до свого часу, батьківщини і світу
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

17.


    Демська-Будзуляк, Л.
    Культурологічний підхід до студій над українським літературознавством кінця ХІХ – початку ХХ ст. [Електронний ресурс] / Л. Демська-Будзуляк. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
українське літературознавство -- культурні студії -- традиція -- історичний дискурс -- неокласичний дискурс
Анотація: У статті здійснено спробу розглянути українське літературознавство кінця ХІХ – початку ХХ ст. як компонент культури. Методологічним підґрунтям виступила теорія культурних студій. Виокремлено два центральні дискурси становлення нового українського літературознавства – історичний та неокласичний. Джерелом розмежування виступає приналежність кожного з дискурсів до певної культурної традиції. Історичну традицію визначаємо як герметичну, лінійну, таку, що схильна до міфологізації національної історії та культури. Натомість неокласичну традицію визначаємо як відкриту, інтегральну, позаісторичну, зосереджену на питаннях морфології культури. Такий підхід дає змогу вивчати українське літературознавство у тісному зв’язку з соціально-культурними процесами та практиками
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

18.


    Денісова, Д.
    Літературна традиція Weird Fiction в англомовній літературі ХХ–ХХІ століття [Електронний ресурс] / Д. Денісова. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
фантастика -- сучасна англомовна література
Анотація: У статті зосереджено увагу на англомовній літературній традиції Weird Fiction, важливій для розуміння сучасної фантастичної літератури й культури. Метою дослідження є аналіз Weird Fiction з точки зору жанрової природи та історичних етапів формування традиції. За результатами розвідки, Weird Fiction визначено в контексті фантастичної літератури із зазначенням її відмінностей від інших фантастичних різновидів (фентезі, наукової фантастики, готичного роману, літератури жахів). Розвиток традиції та її поетологічні особливості розглянуто в трьох часових зрізах: ранньому прояві Weird Fiction (Old Weird) у 1880–1940-х роках, трансформації вихідної моделі в 1940–1990-х роках і становленні її сучасного варіанту – New Weird – у 2000-х роках
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

19.


    Добродій, В.
    Жанрові особливості різдвяного оповідання Дзвінки Матіяш "Різдво брата Заїки" [Електронний ресурс] / В. Добродій. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 1. - С. 40-47. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
різдвяне оповідання -- Різдво -- символ голосу -- конфлікт -- жанр
Анотація: Стаття присвячена вивченню жанрових особливостей різдвяного оповідання Дзвінки Матіяш «Різдво брата Заїки», яке увійшло до збірки «13 різдвяних історій». Констатовано, що в останні десятиліття в українській літературі опубліковано велика кількість творів цього жанру, адресованих як дитячій аудиторії, так і дорослій. Відтак можна говорити про відновлення традиції написання різдвяних оповідань в українському літературному процесі. Однак їх вивчення ще й досі є переважно принагідним – такі твори аналізуються переважно у рецензіях та книжкових оглядах напередодні новорічних та різдвяних свят. Мета статті — аналіз твору Дзвінки Матіяш «Різдво брата Заїки», його стильових особливостей, своєрідності трансформації жанру різдвяного оповідання. Завдяки методу повільного читання та застосуванню філологічного методу дослідження художнього твору, авторка з’ясовує художні особливості цього різдвяного оповідання, виокремлює його провідні ознаки, символічні образи. На основі проведеного аналізу запропоноване авторське формулювання поняття «філософсько-екзистенційне різдвяне оповідання», описані його провідні ознаки та складові. Це, зокрема, такі риси, як: композиція заснована на поєднанні різних точок зору, одна й та сама подія подається крізь бачення двох різних персонажів, а об’єднують їхні погляди символічні образи, які допомагають показати персонажів — як з боку, з погляду Іншого, так І зсередини, їхніми власними очима; кожен персонаж немов повторює свою версію події, а символічні образи, тісно пов’язані із тематикою різдвяного свята, утворюють систему символів та ідей, які розгортаються перед читачем. Крім того, уточнено жанрову специфіку різдвяного оповідання, функціонування різдвяної образності у сучасній українській літературі. Практичне значення дослідження повʼязується із осмисленням нового етапу розвитку жанру та його видавничих перспектив.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

20.


    Зіневич, Віта.
    Синтез традицій і новацій у сучасному писанкарстві України [Електронний ресурс] / В. Зіневич. - Електронні текстові дані // АРТ-простір : науковий журнал. - 2018. - Вип. 3. - С. 93-96DOI 10.28925/2519-4135.4.2018.3.17. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
писанка -- традиції -- традиції -- дряпанка -- мальованка
Анотація: У статті розкрито особливості українського писанкарства на сучасному етапі. Проаналізовано зміни у традиційному декорі писанок та новаційні прийоми у писанкарстві. Зазначено, що тяглість традицій має позитивний вплив на етнічну ідентичність, зміцнює комунікативні зв’язки між поколіннями, сприяє передачі життєвого досвіду.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 ЧЗ (1), ГП ЧЗ (2)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 ЧЗ (1), ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

21.


    Заєць, В.
    Продуктивність вторинних дієслів у художньому дискурсі ХХ століття (на матеріалі прози Ю. Яновського, М. Стельмаха, О. Гончара) [Електронний ресурс] / В. Заєць. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 3. - С. 55-65 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
афікс -- дериваційний потенціал -- дієслово -- динаміка -- парадигма
Анотація: Розглянуто продуктивність словотвірних типів дієслів на матеріалі близько 1200 одиниць дієслівних лексем, залучених за допомогою методу фрагментарної вибірки із творів М. Стельмаха, Ю. Яновського (роман у новелах «Вершники»), роману «Собор» О. Гончара. Художня проза цих письменників демонструє становлення українськомовної словотвірної традиції на різних етапах історичного розвитку, а також класичні зразки ідіостилю, які досі є об’єктами наукового аналізу мовознавців. Метою праці є дослідження словотвірних моделей дієслів у художній прозі ХХ століття. Завдання розвідки — порівняти моделі різноструктурних дієслів у зазначених творах. Є підстави стверджувати, що сталість моделей словотворення дієслівного корпусу є основним джерелом поповнення лексики усіх функціональних стилів сучасної української мови. Прогнозовано, що ця тенденція матиме вплив на україністику в майбутньому. Тому актуальність дослідження полягає не лише в науковому аналізі знакових репрезентацій певних періодів функціонування мови, а і в визначенні закономірностей її подальшого розвитку. У процесі дослідження з’ясовано роль вторинних дієслів із різноструктурними формантами для експлікації дій, станів, процесів, їх динаміки в художньому тексті. Показано роль і значення формантів у творенні моделей дієслів. Увагу зосереджено на продуктивних дієслівних афіксах художньої прози. Зафіксовано роль словотворчих формантів для передачі продуктивності дії, процесу, стану. У подальшому потребують студіювання дієслівні парадигми інших жанрів художньої літератури.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

22.


    Кавун, Л.
    Тема пам’яті й тотожності в сучасній українській прозі [Електронний ресурс] / Л. Кавун. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 1. - С. 1-7, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
сучасна українська література -- тотожність -- пам’ять -- тяглість -- ідентичність -- роман
Анотація: Актуальність дослідження зумовлена необхідністю висвітлення питань памʼяті й тотожності в умовах глобалізації , деколонізації , загострення росіи сько-украї нської війни, активізації пошуків національної й індивідуальної ідентичності, зокрема засобами художнього слова. Об’єкт дослідження становлять художні тексти украї нської літератури початку ХХІ століття, які фіксують пам’ять, порушують проблеми тотожності и історичної тяглості. Епічнии вимір проблеми наи повніше репрезентують романи Тані Малярчук «Забуття», Софії Андрухович «Амадока», Марії Матіос «Букова земля». Предметом студії є індивідуальна та групова пам’ять і тотожність, свого часу штучно витіснена із національного наративу й зумисне перервана диктаторським радянсько-росій ським режимом. Мета дослідження — проаналізувати художню реконструкцію памʼяті і тотожності украї нців у вітчизняній літературі початку ХХІ століття, зʼясувати інструменталізацію памʼяттєвих смислів і ролі памʼятання/забування. У результаті дослідження за допомогою герменевтичного методу простежуємо художню інтерпретацію пам’яті в контексті інтенсивного осмислення місця і ролі українців у розгортанні сюжету історії , повернення їм почуття індивідуальності, і просто неповторності, інтегральності і тяглості (тобто сталості). Роман «Забуття» Тані Малярчук оповідає про пам’ять та місце сучасної людини в постколоніальному украї нському просторі, про усвідомлення нею зв’язку і спадкоємності минулого, теперішнього і маи бутнього. Роман Софії Андрухович «Амадока» обертається навколо історії чотирьох поколінь різних епох і об’єднании темою розриву пам’яті, традиції , часу, простору. Вдалу спробу позитивного опрацювання пам’яті й тотожності на матеріалі історії Буковини XVIII–XXI ст. здіи снила Марія Матіос у романі «Букова земля». Окрім спільної мети — викриття радянської псевдопам’яті й (від)живлення питомої української тотожності, автори порушують проблеми регіональної специфіки суспільного сприйняття і розвінчування радянсько-російських міфів щодо СРСР. Перспективами дослідження теми пам’яті й тотожності є відтворення всієї палітри смислових ресурсів, зашифрованих в українській літературі. Це може стати способом звільнення з-під влади міфів російської імперії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

23.
Шифр: К269584624/2020/1
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2020р. № 1
Зміст:
Шумило, C. Печатка "Козацького" скиту "Чорний Вир" на Афоні (друга половина XVIII — початок ХІХ ст. / C. Шумило, О. Алфьоров. - С.6-11
Кл.слова: Чорний Вир, печатка, "козацький" скит
Помазан, Д. Вплив релігійної кризи XVIII ст. на розгортання процесу "Магічного Відродження" у Франції / Д. Помазан. - С.12-16
Кл.слова: езотеризм, окультизм, криза
Міхєєв, А. Еволюція образу України у Великій Британії під час Першої світової війни / А. Міхєєв. - С.17-25
Кл.слова: державність, геополітичний, зовнішьополітичний
Срібняк, І. Спроби використання полонених українців табору Раштат (Німеччина) для дестабілізації запілля російської армії в Україні під час Першої світової війни / І. Срібняк. - С.26-32
Кл.слова: полонені, табір, фронт
Клиніна, Т. Державний секретар США Джон Фостер Даллес: курс на особисту дипломатію? / Т. Клиніна. - С.33-38
Кл.слова: державний секретар, зовнішня політика, дипломатія
Відейко, М. Дослідження та експериментальне відтворення технологій мальованого посуду трипільської культури / М. Відейко, Т. Гошко, М. Відейко. - С.39-52
Кл.слова: трипільська культура, кераміка, горн
П’янкова, Є. Розрахункові книги львова як джерело для дослідження соціальної стратифікації міста у першій половині XV ст. / Є. П’янкова. - С.53-59
Кл.слова: розрахункові книги, шосовий податок, міщани
Черемісін, О. Спеціальні та додаткові податки з міського населення Півдня України у 1870−1917 рр. / О. Черемісін. - С.60-66
Кл.слова: міські податки, муніципалітет, самоврядування
Іванюк, О. Вибори до Київської міської думи 1906 року: за матеріалами періодичних видань / О. Іванюк, Я. Мартьянова. - С.67-74
Кл.слова: міська дума, виборча дільниця, стародумці
Куцик, Р. Демонізація" ворога як прийом російської імперської пропаганди в роки Першої світової війни / Р. Куцик, Б. Безпалько. - С.75-82
Кл.слова: пропаганда, інформаційний прийом, ворог
Ядловська, О. Українське питання та підтримка Центральної ради в Херсонській губернії / О. Ядловська. - С.83-90
Кл.слова: політичні сили, Центральна Рада, Херсонська губернія
Бігун, І. Історія куреня імені князя Святослава Української повстанської армії / І. Бігун. - С.91-99
Кл.слова: курінь, загін, група "Турів"
Кривошея, І. Динаміка формування науково-педагогічного складу Уманського державного педагогічного інституту імені Павла Тичини 1930−1998 рр. / І. Кривошея, О. Джагунова. - С.100-107
Кл.слова: педагогічний склад, післявоєнний період, Інститут соціального виховання
Комарніцький, О. Громадська діяльність студентства педагогічних навчальних закладів Києва у 20–30-ті рр. ХХ ст. / О. Комарніцький, Л. Комарніцька. - С.108-116
Кл.слова: гурток, технікум, клуб
Мицик, Ю. П’ять невідомих документів гетьмана Івана Скоропадського / Ю. Мицик. - С.117-121
Кл.слова: гетьман, маєтності, Мгарський монастир
Будзар, М. До історії українського дворянства першої чверті XIX ст.: лист Катерини Юхимівни Ґалаґан онукам Петру і Павлу (1812)] / М. Будзар. - С.122-128
Кл.слова: родинний епістолярій, українське дворянство, приватне життя
Ковальов, Є. Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. / Є. Ковальов. - С.129-133
Кл.слова: кріпосне право, селянська реформа, Проєкт Д. В. К.
Шаповал, А. Шлях В.М. Перетца до університету святого Володимира в Києві: епістолярний дискурс (до 150-річчя від дня народження вченого) / А. Шаповал. - С.134-142
Кл.слова: епістолярні документи, філологія, архівні документи
Корольова, І. Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. / І. Корольова. - С.143-149
Кл.слова: цінності, традиції, материнство
Андрєєва, С. Борис Грінченко в європейському соціокультурному просторі / С. Андрєєва, М. Лашко, І. Яковлева. - С.150-157
Кл.слова: соціокультурний, цивілізаційний вибір, національний розвиток
Товстоляк, Н. Михайло Тарновський — перший дослідник історії родини Тарновських / Н. Товстоляк. - С.158-162
Кл.слова: історичні цінності, садиба Качанівка, товариство "Дагерр"
Уткін, О. Український вчений професор С. П. Тимошенко (1881–1950) / О. Уткін. - С.163-167
Кл.слова: вчений, бароко, архітектурні школи
Рудь, В. Відейко М.Ю. Зброя та військова справа у давніх хліборобів Європи у VI–IV тис. до н.е. Історія зброї та військової справи : альманах. К., 2019. № 2. С. 4–134 / В. Рудь. - С.168-168
Кл.слова: військова справа, зброя, хлібороби
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

24.


    Клиніна, Т.
    Державний секретар США Джон Фостер Даллес: курс на особисту дипломатію? / Т. Клиніна // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2020. - № 1. - С. 33-38, DOI 10.28925/2524-0757.2020.1.5 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
державний секретар -- зовнішня політика -- дипломатія
Анотація: У статті розглянуто постать Джона Фостера Даллеса, державного секретаря часів президент-ства Дуайта Ейзенхауера. В історіографічній традиції ця особа найчастіше постає у негативному ракурсі, йому приписують роль «досвідченого злого генія». Автор надає короткі біографічні відомості життєдіяльності державного секретаря, щоб з’ясувати умови, в яких формувався сві-тогляд останнього, що згодом став основою його політичної поведінки. Вказується, що загалом Джон Фостер Даллес був одним із найвпливовіших державних діячів в історії американського по-літичного істеблішменту. Власне, сам Дж. Ф. Даллес був відображенням напруженості, що спо-стерігалася в Сполучених Штатах Америки наприкінці 1940−1950-х років, а тому ці фактори не могли не вплинути на його особисте життя та кар’єру.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

25.


    Комаровська, І.
    Художній психологізм у прозі Якова Качури: традиції і новаторство [Електронний ресурс] / І. Комаровська. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
соціалістичний реалізм -- художній психологізм -- естетична оцінка -- традиції і новаторство -- засоби характеротворення -- внутрішній монолог -- жіночі й чоловічі образи -- психоаналіз -- гендерна інтерпретація
Анотація: У статті порушено проблему естетичного поцінування прози кінця 20-30-х років ХХ ст. Пропонована студія є спробою актуалізувати дослідження епіки Якова Качури відповідно до теоретико-методологічних пошуків сучасної гуманітаристики. Розглянуто специфіку психологізму в малій прозі Якова Качури. Акцентовано, що відтворення внутрішнього світу персонажів, моделювання характерів відбувається через комбіноване застосування основних форм психологізму та притаманних їм засобів і художніх прийомів. Виявлено, що в творах Якова Качури соціально-політичні питання мають психологічний підтекст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

26.


    Корольова, І.
    Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. / І. Корольова // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2020. - № 1. - С. 143-149, DOI 10.28925/2524-0757.2020.1.19 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
цінності -- традиції -- материнство
Анотація: У дослідженні зроблено спробу проаналізувати постать матері в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. Розглянуто такі етапи життя жінки: виховання у батьківському домі, заміжжя, вагітність, господарювання. Для створення цілісної картини описано особливості традиційного виховання дитини, що поєднувало в собі церковні догми та місцеві забобони. Часто жінки були вимушені чинити всупереч волі батьків, церкви та всього соціуму, що всіляко осуджувалося без з’ясування причини. Психоісторичний аналіз українських реалій дає змогу розвінчати міф про виключну материнську досконалість, а також одержати більш об’єктивне уявлення про тогочасний інститут сім’ї.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

27.


    Літвінчук, Т.
    Художня рецепція дихотомії "місто — степ" в історичних романах П. Загребельного, Р. Іванченко та П. Угляренка [Електронний ресурс] / Т. Літвінчук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 1. - С. 31-39. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
середньовічне місто -- державність -- степ -- християнство -- топографія -- історичний роман
Анотація: Вивчення дихотомії «місто — степ» в історичних романах П. Загребельного, Р. Іванченко та П. Угляренка є актуальним, оскільки дає змогу простежити авторське бачення функціонування міста в умовах становлення й розвитку української середньовічної державності. Місто є культурним простором, в якому акумульовані характер, минуле народу, його світогляд та традиції. Зосередженість українських прозаїків другої половини ХХ століття на цій темі зумовлена необхідністю осмислити художньо-естетичний потенціал міста, його зміни упродовж витворення власних ціннісних пріоритетів. Мета статті — зʼясування специфіки художнього втілення концептуальних ознак середньовічного міста, які в історичних романах прозаїків кристалізуються при встановленні зв’язків зі степом. Методологічною базою дослідження є класифікація О. Астафʼєва категорії «степ» в есеїстиці Є. Маланюка: степ-територія; степ-ворог, покарання; степ-ландшафт. У результаті дослідження зʼясовано, що топографія середньовічного міста в історичних романах П. Загребельного, Р. Іванченко, П. Угляренка окреслюється за допомогою додаткових семантичних величин: міської брами, капища, печери й келії. Зосередженість на осмисленні степу як втіленні покарання стане передумовою осмислення середньовічного міста як своєрідного прихистку і водночас — модифікації його значення: втіленні незахищеності, небезпеки, виклику, останнього притулку. Вивчення принципів реалізації ландшафтних особливостей степу корелює із окресленням могутності, величі середньовічного міста та його значущості для державності Київської Русі. На основі цього виокремлено такі принципи комплексного змалювання образу: використання синестезії звуків на позначення шуму, візуальні, дотикові, запахові образи, звукообраз дзвону. Перспективи подальших студій убачаються в дослідженні парадигми середньовічного соціуму в проекції на міський простір, а також розширенні діапазону художніх текстів до початку ХХІ століття.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

28.


    Луцюк, М.
    Вавилонська поема "Про безневинного страждальця" (фрагмент): художній переклад на українську [Електронний ресурс] / М. Луцюк. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2014. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
теодицея -- література мудрості -- месопотамська література
Анотація: У статті зосереджено увагу на текстах про безневинного страждальця в месопотамській літературній традиції та зародженні феномена теодицеї. Запропоновано художній переклад українською мовою середньовавилонської поеми «Про безневинного страждальця».
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

29.


    Луцюк, М.
    Еволюція близнюкового міфу у давньосхідній традиції [Електронний ресурс] / М. Луцюк. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2015. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
Давній Схід -- близнюковий міф -- Каїн і Авель -- Йосиф Прекрасний -- Ісав і Яків
Анотація: У статті зосереджено увагу на розвиткові і трансформації близнюкового міфу в давньосхідному середовищі на прикладі давньої міфології присередземноморських культур (Давній Єгипет, Месопотамія, Палестина). Сюжет про братів-близнюків (життєвих антиподів) – неодмінний складник давньосхідної літературної традиції, і поруч із космогонічними і антропогонічними міфами є архетиповим. Проаналізовано давньоєврейські варіанти близнюкового міфу, представлені в текстах Тори (П’ятикнижжя Мойсея), простежено еволюцію близнюкової метафори в старозавітних оповідях про Каїна та Авеля, Ісава і Якова, Йосифа Прекрасного. Спостерігається засвоєння близнюкових сюжетів традицією Передання аврамістичних віровчень.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

30.


    Мартич, Р.
    Рецепція біблійної традиції ставлення до живого в середньовічних текстах [Електронний ресурс] / Р. Мартич. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2015. - № 1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
християнство -- патристика -- пізнання -- живе -- буття
Анотація: У статті розкрито біблійні ремінісценції осмислення живого в середньовічних східнохристиянських мислителів, з’ясоване місце цієї проблематики в їх ученнях, визначене спільне та відмінне в підходах до осмислення сутності живого. Отці східної церкви відстоювали та утверджували ідеї цінності живого як творіння Божого, трепетного ставлення до нього, обожнюючи будь-який прояв життя, наділяючи його духовно-моральними вимірами. Актуалізація їхніх учень має значення для сучасної України, оскільки саме східна патристика безпосередньо пов’язана з православ’ям, яке впродовж століть задавало ритм і вектор розвитку вітчизняної культури. Продовженням даної роботи може бути простеження трансформації східнопатристичних поглядів у зв’язку з розвитком науки, їх коадаптація та суперечності з сучасною наукою.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

 1-30    31-53 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)