Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (404)Каталог авторефератів та дисертацій (4)Рідкісні та цінні видання (6)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=реформа<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Показані документи с 1 за 14
1.


    Bilola, T.
    Professionalization for graduate еmployability in Сameroon higher education: old wine in new wineskins [Електронний ресурс] = Професіоналізація для працевлаштування випускників у Камеруні вища освіта: старе вино в нових мюхах? / T. Bilola, D. Pascal. - Електронні текстові дані // The Modern Higher Educational Review. - 2016. - № 1. - P120-133, DOI 10.28925/2518-7635.2016.1.14. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-7635

Кл.слова (ненормовані):
працевлаштування випускників -- вища освіта -- реформа -- професіоналізація
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Pascal, D.
Паскаль До
Білола Терезія


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

2.
Шифр: О168872740/2013/2
   Журнал

Освітологія : українсько-польський науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Вища педагогічна школа Польської спілки вчителів (Варшава). - Київ : Едельвейс ; Варшава, 2012 . - ISSN 2226-30122412-124Х. - Виходить щорічно
2013р. № 2 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Огнев’юк, Віктор Олександрович. Реформування – як сутнісна характеристика сучасної освіти / В. О. Огнев’юк ; Віктор Олександрович Огнев'юк. - С.9-14
Левовицький, Тадеуш. Про цілі та результати реформ – між тривалими розмовами реформаторів та освітньою дійсністю / Т. Левовицький. - С.15-28
Кл.слова: освітні реформи, Польша, освіта Польщі , соціологія освіти , Польша
Мешальський, Стефан. Зміни польської системи освіти та ідея демократизації школи / Стефан Мешальський. - С.29-35
Кл.слова: освітні реформи, Польща, демократизація школи, Польща, освітні нерівності, Польща
Сисоєва, Світлана Олександрівна. Освітні реформи: освітологічний контекст / С. О. Сисоєва. - С.36-45
Кл.слова: модернізація освіти, методологія міждисциплінарності, вища освіта
Поясок, Тамара Борисівна. Освітня політика як об’єкт міждисциплінарних досліджень / Т. Б. Поясок. - С.46-50
Кл.слова: система освіти, міждисциплінарні зв'язки , принципи освітньої політики
Гайдзіца, Анна. Освітня політика в Польщі після системної трансформації – думки вчителів про політиків і освітню політику Міністерства національної освіти / А. Гайдзіца. - С.51-58
Кл.слова: система освіти, Польща, демографічні зміни, Польща, розвиток особистості, Польща
Ружанська, Анєля. Місце релігійної освіти в освітній політиці полікультурної Європи / А. Ружанська. - С. 59-65
Кл.слова: освітня політика, релігійна освіта, полікультурна Європа
Щурек-Борута, Аліна. Освітня політика – нові виклики та завдання громадянської освіти / Аліна Щурек-Борута. - С.66-73
Кл.слова: суспільне замовлення, розвиток умінь, набуття знань
Козак, Людмила. Науковий тезаурус інноваціної освіти / Людмила Козак
Кл.слова: освітня інновація
Корчак, Л. Соціально-економічні наслідки безробіття: освітологічний контекст / Л. Корчак. - С.82-92
Кл.слова: соціальна допомога, причини безробіття, форми протидії безробіттю
Линьов, Костянтин Олександрович. Управління підвищенням кваліфікації керівника навчального закладу / К. О. Линьов. - С.93-96
Кл.слова: професійний розвиток, індивідуальна траєкторія навчання, підвищення кваліфікації
Саух, Петро Юрійович. Університетська освіта: між історичною місією і реальною перспективою / П. Ю. Саух. - С.97-109
Кл.слова: професійна підготовка, соціокультурна місія, комерціалізація
Морщиньська, У. Методи сучасної філософії в дослідженнях проблем міжкультурною освіти / У. Морщиньська, В. Морщиньський. - С.110-118
Кл.слова: філософія освіти, Польща, герменевтика , феноменологія
Кузьменко, О. Концептуальні моделі університету / О. Кузьменко. - С.119-124
Кл.слова: місія Університету, функції Університету, ідея Університету
Чернуха, Н. Соціологія освіти в структурі освітології / Н. Чернуха. - С.125-130
Кл.слова: соціальні відносини, гуманітарна освіта, освітологія
Собецький, М. Суспільна семіотика та міжкультурна освіта / М. Собецький. - С.131-137
Кл.слова: міжкультурна освіта, ідентичність
Кужемпа, Я. Полі- або міжкультурне навчання в сучасній Європі – соціоосвітні аспекти / Я. Кужемпа. - С.138-146
Кл.слова: полікультурне навчання, імміграція, міжкультурне спілкування
Огродська-Мазур, Є. Реформа системи освіти та міжкультурне виховання в інтегрованому навчанні у початковій школі / Є. Огродська-Мазур. - С.147-154
Кл.слова: Початкова освіта, реформи, Польща
Койс, В. Молоді вчителі пограниччя – що цінують, які мають очікування, до чого прагнуть, що хочуть змінити? / В. Койс. - С.155-162
Кл.слова: молоді вчителі, погліди, Польща, вчителі пограниччя, етнічні відносини
Мартиненко, С. Європейський простір вищої освіти: тенденції розвитку та пріоритети / С. Мартиненко. - С.163-167
Кл.слова: Вища освіта, реформування, зарубіжні країни, Європа, модернізація освіти
Перейти до зовнішнього ресурсу Архів на сайті
Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (23.04.2014р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)
ГП ЧЗ (23.04.2014р. Прим. 25868 - ) (вільний)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

3.


    Огродська-Мазур, Є.
    Реформа системи освіти та міжкультурне виховання в інтегрованому навчанні у початковій школі / Є. Огродська-Мазур // Освітологія = Oswiatologia. - Київ ; Варшава : Едельвейс, 2013. - № 2. - С. 147-154

Кл.слова (ненормовані):
Початкова освіта, реформи, Польща

Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (23.04.2014р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)
ГП ЧЗ (23.04.2014р. Прим. 25868 - ) (вільний)


Знайти схожі

4.


    Суходольська, Йолянта.
    Необхідність конструктивних змін в освіті - ідея особистісного спілкування [Електронний ресурс] / Й. Суходольська // Освітологія = Oswiatologia : українсько-польський науковий журнал. - 2014. - № 3. - С. 52-58, DOI 10.28925/2226-3012.2014.3.5258. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2226-3012. - ISSN 2412-124Х

Кл.слова (ненормовані):
діалогічна комунікація -- реформа системи освіти -- соціальна компетенція
Анотація: Сучасна система освіти повинна бути спрямованою на підготовку молодих людей до мінливих реалій. Потрібно не тільки заохочувати та стимулювати зміни, а й прогнозувати і випереджати їх. Принцип такого виховання має відношення до припущень критично-творчої освіти, які полягають у визнанні бажання людини прийняти демократичні стандарти та принципи соціального діалогу і сприяти їх утвердженню в галузі освіти.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (11.06.2015р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)
ГП ЧЗ (29.11.2023р. Прим. 2 (кол. Огнев’юк) - Б.ц.) (вільний)


Знайти схожі

5.
Шифр: О283150799/2011/2
   Журнал

Освітологічний дискурс [Електронний ресурс] : наукове електронне видання/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2010 - . - ISSN 2312-5829. - Виходить кожного кварталу
2011р. № 2 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Огнев’юк, В. О. Шкільна освіта у контексті семи еволюційних поступів / В. О. Огнев’юк. - С.1-15. - Бібліогр. в кінці ст.
Cor, van Beuningen. Шкільні ради як фактор розвитку (досвід Нідерландів) / van Beuningen Cor. - С.16-20. - Бібліогр. в кінці ст.
Marshall, Christensen. Ведення шкіл до високих результатів / Christensen Marshall. - С.21-33. - Бібліогр. в кінці ст.
Паращенко, Л. І. Розвиток загальної середньої освіти як проблема теорії і практики управління освітою / Л. І. Паращенко. - С.34-46. - Бібліогр. в кінці ст.
Chris, Jones. Громадсько-активні школи / Jones Chris. - С.47-61. - Бібліогр. в кінці ст.
David, Royle. Якісна середня освіта, заснована на компетентісному підході: питання та труднощі / Royle David. - С.62-91. - Бібліогр. в кінці ст.
Уваров, О. Ю. Индивидуализация образовательной работы: ключевые составляющие трансформации школы / О. Ю. Уваров. - С.92-114. - Бібліогр. в кінці ст.
Ляшенко, О. Українська школа на шляху до якісної освіти / О. Ляшенко. - С.115-121. - Бібліогр. в кінці ст.
Mosad, Zineldin. Школа майбутнього. Нова швецька національна реформа середньої освіти / Zineldin Mosad, Boren Peter. - С.122-132. - Бібліогр. в кінці ст.
Simon, Steen. Роль неурядових організацій у розбудові шкіл / Steen Simon. - С.133-144. - Бібліогр. в кінці ст.
Ковалева, Т. М. Тьюторство – інституалізація нової професії в російській школі / Т. М. Ковалева. - С.145-161. - Бібліогр. в кінці ст.
Маслов, В. Концептуальні засади розробки орієнтовних стандартів змісту компетентності фахівців / В. Маслов. - С.162-167. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

6.


    Mosad, Zineldin
    Школа майбутнього. Нова швецька національна реформа середньої освіти [Електронний ресурс] / Zineldin Mosad, Boren Peter. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2011. - № 2. - С. 122-132. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Анотація: У статті висвітлена ідея школи майбутнього, описують різні аспекти нової швецької реформи середньої освіти. Особливу увагу приділено опису 5Qs моделі, що об‘єднує в собі обов‘язкові та багатоаспектні ознаки, що відсутні в інших моделях
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Peter, Boren
Пітер Борен
Мосад Зінельдін


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

7.


    Нежива, О.
    Освітня модель у Швеції: демократичні засади та особистісна орієнтація [Електронний ресурс] / О. Нежива. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2019. - № 1/2. - С. 229-241, DOI 10.28925/2312-5829.2019.1-2.229241. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
освіта -- система освіти -- реформа -- університет
Анотація: У статті автор розглядає особливості формування і розвитку системи освіти у Швеції. Також автор показує основні чинники, що мали вагоме значення при сприянні розвитку демократичної освіти та шляхи її вдосконалення. При цьому аналізується особливості сучасної стратегії розвитку швецької системи освіти з урахуванням сьогоденної демократизації суспільства. Також показано, що історія вищої освіти в Швеції бере початок у XV столітті з існуванням двох університетів: Уппсальський університет і Лундський університет, які були єдиними вищими навчальними закладами у Швеції протягом століть.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

8.
Шифр: К269584624/2020/1
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2020р. № 1
Зміст:
Шумило, C. Печатка "Козацького" скиту "Чорний Вир" на Афоні (друга половина XVIII — початок ХІХ ст. / C. Шумило, О. Алфьоров. - С.6-11
Кл.слова: Чорний Вир, печатка, "козацький" скит
Помазан, Д. Вплив релігійної кризи XVIII ст. на розгортання процесу "Магічного Відродження" у Франції / Д. Помазан. - С.12-16
Кл.слова: езотеризм, окультизм, криза
Міхєєв, А. Еволюція образу України у Великій Британії під час Першої світової війни / А. Міхєєв. - С.17-25
Кл.слова: державність, геополітичний, зовнішьополітичний
Срібняк, І. Спроби використання полонених українців табору Раштат (Німеччина) для дестабілізації запілля російської армії в Україні під час Першої світової війни / І. Срібняк. - С.26-32
Кл.слова: полонені, табір, фронт
Клиніна, Т. Державний секретар США Джон Фостер Даллес: курс на особисту дипломатію? / Т. Клиніна. - С.33-38
Кл.слова: державний секретар, зовнішня політика, дипломатія
Відейко, М. Дослідження та експериментальне відтворення технологій мальованого посуду трипільської культури / М. Відейко, Т. Гошко, М. Відейко. - С.39-52
Кл.слова: трипільська культура, кераміка, горн
П’янкова, Є. Розрахункові книги львова як джерело для дослідження соціальної стратифікації міста у першій половині XV ст. / Є. П’янкова. - С.53-59
Кл.слова: розрахункові книги, шосовий податок, міщани
Черемісін, О. Спеціальні та додаткові податки з міського населення Півдня України у 1870−1917 рр. / О. Черемісін. - С.60-66
Кл.слова: міські податки, муніципалітет, самоврядування
Іванюк, О. Вибори до Київської міської думи 1906 року: за матеріалами періодичних видань / О. Іванюк, Я. Мартьянова. - С.67-74
Кл.слова: міська дума, виборча дільниця, стародумці
Куцик, Р. Демонізація" ворога як прийом російської імперської пропаганди в роки Першої світової війни / Р. Куцик, Б. Безпалько. - С.75-82
Кл.слова: пропаганда, інформаційний прийом, ворог
Ядловська, О. Українське питання та підтримка Центральної ради в Херсонській губернії / О. Ядловська. - С.83-90
Кл.слова: політичні сили, Центральна Рада, Херсонська губернія
Бігун, І. Історія куреня імені князя Святослава Української повстанської армії / І. Бігун. - С.91-99
Кл.слова: курінь, загін, група "Турів"
Кривошея, І. Динаміка формування науково-педагогічного складу Уманського державного педагогічного інституту імені Павла Тичини 1930−1998 рр. / І. Кривошея, О. Джагунова. - С.100-107
Кл.слова: педагогічний склад, післявоєнний період, Інститут соціального виховання
Комарніцький, О. Громадська діяльність студентства педагогічних навчальних закладів Києва у 20–30-ті рр. ХХ ст. / О. Комарніцький, Л. Комарніцька. - С.108-116
Кл.слова: гурток, технікум, клуб
Мицик, Ю. П’ять невідомих документів гетьмана Івана Скоропадського / Ю. Мицик. - С.117-121
Кл.слова: гетьман, маєтності, Мгарський монастир
Будзар, М. До історії українського дворянства першої чверті XIX ст.: лист Катерини Юхимівни Ґалаґан онукам Петру і Павлу (1812)] / М. Будзар. - С.122-128
Кл.слова: родинний епістолярій, українське дворянство, приватне життя
Ковальов, Є. Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. / Є. Ковальов. - С.129-133
Кл.слова: кріпосне право, селянська реформа, Проєкт Д. В. К.
Шаповал, А. Шлях В.М. Перетца до університету святого Володимира в Києві: епістолярний дискурс (до 150-річчя від дня народження вченого) / А. Шаповал. - С.134-142
Кл.слова: епістолярні документи, філологія, архівні документи
Корольова, І. Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. / І. Корольова. - С.143-149
Кл.слова: цінності, традиції, материнство
Андрєєва, С. Борис Грінченко в європейському соціокультурному просторі / С. Андрєєва, М. Лашко, І. Яковлева. - С.150-157
Кл.слова: соціокультурний, цивілізаційний вибір, національний розвиток
Товстоляк, Н. Михайло Тарновський — перший дослідник історії родини Тарновських / Н. Товстоляк. - С.158-162
Кл.слова: історичні цінності, садиба Качанівка, товариство "Дагерр"
Уткін, О. Український вчений професор С. П. Тимошенко (1881–1950) / О. Уткін. - С.163-167
Кл.слова: вчений, бароко, архітектурні школи
Рудь, В. Відейко М.Ю. Зброя та військова справа у давніх хліборобів Європи у VI–IV тис. до н.е. Історія зброї та військової справи : альманах. К., 2019. № 2. С. 4–134 / В. Рудь. - С.168-168
Кл.слова: військова справа, зброя, хлібороби
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

9.
Шифр: К269584624/2022/2
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2022р. № 2
Зміст:
Чума, Б. "Україна та її останній трубадур". Несподівана оповідь про Україну в іспанській пресі ХІХ ст. / Б. Чума, С. Розлуцька. - С.6-14. - Бібліогр. в кінці ст.
Верховцева, І. Одна з "Великих": реформа сільського самоврядування в Росії як панімперський проєкт (1861–1900-ті рр.) / І. Верховцева. - С.15-27. - Бібліогр. в кінці ст.
Андрєєв, В. Михайло Бернов як піонер пішохідного туризму: мандрівки півднем України ти Кримом (Частина І. Південь України. Серпень 1895 р.) / В. Андрєєв, С. Андреєва, О. Каряка. - С.28-37. - Бібліогр. в кінці ст.
Драч, О. Поведінка учениць як соціально-виховний засіб: за матеріалами Варшавської жіночої прогімназії початку XX ст. / О. Драч. - С.38-47. - Бібліогр. в кінці ст.
Срібняк, І. Сотник армії УНР Дмитро Котко: життя і діяльність у Польщі 1921-1924 рр. (до 130-ліття від дня народження) / І. Срібняк, М. Палієнко. - С.48-53. - Бібліогр. в кінці ст.
Іванюк, О. Візії України у подорожніх записка барона Августа фон Гакстгаузена / О. Іванюк, Д. Романенко. - С.54-65. - Бібліогр. в кінці ст.
Клименко, Н. Сторінки з біографії Аастасії Грінченко: трагічний 1908 рік та завершення "Лубенської справи" / Н. Клименко, Ю. Беззуб. - С.66-75. - Бібліогр. в кінці ст.
Якубовський, І. Сільські вчителі і Голодомор 1932–1933 років: низова преса як індикатор стратегій влади / І. Якубовський. - С.76-83. - Бібліогр. в кінці ст.
Виноградов, С. Інформаційно-пропагандистська робота як складник антинацистського спротиву ОУН і УПА у роки Другої світової війни / С. Виноградов. - С.84-92. - Бібліогр. в кінці ст.
Салата, О. Чутки як засіб формування інформаційного простору на окупованій території України у 1941-1944 роках / О. Салата, Т. Гінетова. - С.93-100. - Бібліогр. в кінці ст.
Коцур, Л. Просопографічний портрет батьків-засновників Української незалежної держави та Литовської республіки: компаративний аналіз / Л. Коцур. - С.101-109. - Бібліогр. в кінці ст.
Туранли, Ф. Династія Гіраїв: ретроспективний огляд арабографічних писемних джерел / Ф. Туранли. - С.110-117. - Бібліогр. в кінці ст.
Ковальов, Є. Селянське питання в епістолярній спадщині Дем’яна Кочубея 1857–1858 років / Є. Ковальов. - С.118-124. - Бібліогр. в кінці ст.
Гедьо, А. Санітарно-епідеміологічна ситуація в Києві в умовах соціальної нестабільності на шпальтах міської преси кінця XIX – початку XX ст. / А. Гедьо, М. Мілютін. - С.125-133. - Бібліогр. в кінці ст.
Бонь, О. Простір українських гуманітаріїв 1920 рр. у спогадах Надії Суровцової / О. Бонь. - С.134-139. - Бібліогр. в кінці ст.
Шаповал, А. Київські сюжети листів Володимира Любименка до Олександра Фоміна / А. Шаповал. - С.140-148. - Бібліогр. в кінці ст.
Назимок, У. Концертний тур Української республіканської капели в Чехословаччині (1919-1920 рр.) / У. Назимок. - С.149-154. - Бібліогр. в кінці ст.
Саган, Г. Діяльність Українського культурно-просвітнього товариства "Кобзар" (м. Загреб) з організації діаспорного життя в Хорватії / Г. Саган, С. Рублик. - С.155-163. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

10.


    Литвинова, Т.
    "Білі плантатори" "білих рабів": дворянство Лівобережної України напередодні Великої реформи / Т. Литвинова // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 1. - С. 44-57, DOI 10.28925/2524-0757.2021.16. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Селянська реформа 1861 рік -- дворянство -- кріпосне право -- емансипація -- Лівобережна Україна -- Російська імперія
Анотація: Статтю присвячено розгляду історіографічної оцінки участі дворянства Лівобережної України в підготовці Селянської реформи 1861 р. Показано необґрунтованість та публіцистичність міфологем «рабство», «плантатори» як невідповідних соціальним реаліям українських регіонів. Основна увага зосереджена на виявленні базових стереотипів щодо ролі та позицій дворянства у соціальних перетвореннях середини ХІХ ст. Обґрунтовано положення про готовність соціальної еліти до емансипації селянства.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

11.


    Ковальов, Є.
    "…Пани, люб’язні народу": репрезентація початку Селянської реформи 1861 року в листах Василя Тарновського (старшого) Григорію Ґалаґану / Є. Ковальов, Т. Терещенко // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 1. - С. 70-79, DOI 10.28925/2524-0757.2021.18. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Василь Тарновський -- Григорій Ґалаґан -- Селянська реформа -- Полтавська губернія -- Чернігівська губернія -- листування
Анотація: У статті йдеться про листи Василя Тарновського (старшого) (1810–1866) до Григорія Ґалаґана (1819–1888) як джерело для дослідження Селянської реформи 1861 р., яка стала однією з найважливіших подій в історії України XIX ст. Вона стимулювала соціально-економічну модернізацію, а поняття «дореформений період» і «пореформений період» досі є актуальними для історіографічного дискурсу. Це листування виявляє ставлення місцевого чиновництва й помісного дворянства до реформи, демонструє, з якими проблемами доводилося у цей час стикатися реформаторам.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Терещенко, Т.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

12.


    Верховцева, І.
    Одна з "Великих": реформа сільського самоврядування в Росії як панімперський проєкт (1861–1900-ті рр.) / І. Верховцева // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2022. - № 2. - С. 15-27, DOI 10.28925/2524-0757.2022.22. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Російська імперія -- інститут сільського самоврядування -- Велика реформа 1861–1900-х рр. -- селянська революція
Анотація: Проаналізовано реформи сільського самоврядування в Російській імперії періоду 1861–1900-х рр. Авторка резюмує, що внаслідок цього реформаторства в усіх її регіонах постав інститут сільського самоврядування і було реалізовано одну із так званих Великих реформ. Сільські громади отримали право розпоряджатись місцевими природними, людськими ресурсами, а загальне управління імперським селом було уніфіковано на базі самоврядування. Обґрунтовується незакінчений, суперечливий характер реформи та зумовлений цим масштабний конфлікт між імперською владою і селянством. Через брак повноважень у керуванні місцевими рерсами влада грубо втрутилася в самоврядну діяльність громад, що значно погіршило їх економічний стан. Оскільки самоврядування сприяло самоорганізації селян, на початку ХХ ст. під впливом політичної агітації вони виступили проти імперії практично єдиним фронтом, сприяючи її революціонізаці.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)


Знайти схожі

13.


    Ковальов, Є.
    Селянське питання в епістолярній спадщині Дем’яна Кочубея 1857–1858 років / Є. Ковальов // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2022. - № 2. - С. 118-124, DOI 10.28925/2524-0757.2022.213. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Дем’ян Васильович Кочубей -- Григорій Павлович Ґалаґан -- епістолярій -- Селянська реформа -- українське помісне дворянство
Анотація: У статті здійснено аналіз листів Д. В. Кочубея (1786–1859), петербурзького високопосадовця, до його родича Г. П. Ґалаґана (1819–1888), громадського діяча, за період 1857–1858 рр. Автор та адресат належали до верхівки помісного дворянства Лівобережної України, і провідною темою їхнього листування у той час була підготовка до скасування кріпосного права. На підставі цих епістолярних пам’яток виявляються мотиви, якими керувалися прихильники звільнення кріпаків, та окреслюються ідейні засади, на яких Д. Кочубей, Г. Ґалаґан й особи їхнього кола прагнули розв’язати селянське питання.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)


Знайти схожі

14.


    Ковальов, Є.
    Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. / Є. Ковальов // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2020. - № 1. - С. 129-133, DOI 10.28925/2524-0757.2020.1.19 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
кріпосне право -- селянська реформа -- Проєкт Д. В. К.
Анотація: У дослідженні зроблено спробу проаналізувати постать матері в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. Розглянуто такі етапи життя жінки: виховання у батьківському домі, заміжжя, вагітність, господарювання. Для створення цілісної картини описано особливості традиційно-го виховання дитини, що поєднувало в собі церковні догми та місцеві забобони. Часто жінки були вимушені чинити всупереч волі батьків, церкви та всього соціуму, що всіляко осуджувалося без з’ясування причини. Психоісторичний аналіз українських реалій дає змогу розвінчати міф про виключну материнську досконалість, а також одержати більш об’єктивне уявлення про тогочасний інститут сім’ї.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)