Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (398)Мережеві ресурси (7)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=пошук<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-34 
1.


    Вишницька, Ю.
    Мегаміфосценарії початку й кінця в художній картині світу Марії Матіос [Електронний ресурс] / Ю. Вишницька. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2015. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
есхатологічний міф -- міфосценарій -- Марія Матіос -- міфологема -- медіатор -- психологічний асоціатив -- символ -- хронотоп
Анотація: У статті проаналізовано авторську реконструкцію міфологічних сценаріїв початку й кінця у творах сучасної української письменниці Марії Матіос. Поліваріантні міфосценарії є семіотичними моделями, реалізованими через ключові міфологеми (як-от «музика», «вода») й мотиви. Встановлено, що мегаміфосценарій початку у творах письменниці має свої індивідуальноавторські семантичні «дублікати» (віднаходження Раю у мікрокосмі через образи-креатори, сівба, проростання гороху, пошук / «приручення» долі та ін.), мегаміфосценарій кінця реалізований міфосценарієм братовбивства, міфосценарієм віднайденого потойбічного «гадючого вирію», відкриванням минулого – «пандориної скриньки» тощо. Визначено домінантні комплементарні парадигми: етнічна язичницька й християнська, репрезентовані міфологічними сюжетами та міфонімами
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

2.


    Мірошниченко, Н.
    Міфопоетика української соціальної сучасної драми [Електронний ресурс] / Н. Мірошниченко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
міфопоетика -- сучасна українська драма -- соціальні п’єси -- постмодернізм -- структура
Анотація: У статті здійснено аналіз міфопоетичних тенденцій соціальної української драматургії межі тисячоліть. Зростання ролі видовищних мистецтв, а отже й драматичних текстів у сучасному світі та брак літературознавчих праць, які досліджують сценічну драму, виявляють актуальність статті і перспективність подальших наукових розвідок. Застосування вчення Р. Барта про три типи міфологізації (традиційна, ідеологічна, мистецька) та пошук продуктивного зв’язку поміж міфологічною парадигмою і структурною основою текстів виявляють новизну роботи. Автор здійснює аналіз сценічних п’єс із соціальною проблематикою і діагностикою суспільних змін таких авторів: А. Вишневського, О. Ірванця, С. Жадана, А. Крима, О. Миколайчука, Н. Нежданої, О. Погребінської, О. Росича, Г. Тельнюк, С. Щученка.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

3.


    Регрут, П.
    Новаторські ідеї Михайла Коцюбинського на шляху від класичного реалізму до імпресіонізму на початковому етапі творчості [Електронний ресурс] / П. Регрут. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2017. - № 1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
імпресіонізм -- класичний реалізм -- дидактизм -- кордоцентризм -- пейзаж -- звуконаслідування
Анотація: Рання творчість Коцюбинського прикметна як непростий, але свідомий та послідовний пошук власного творчого обличчя. М. Коцюбинський шукав найвиразніші, найекономніші, найбільш відповідні власним естетичним настановам засоби вираження думки. Задля цього він оволодівав новітніми надбаннями літературної техніки: барвистим живописом, акварельною легкістю малюнка, прийомом змалювання образу через сприйняття інших персонажів. Мета статті – проаналізувати ранні твори М. Коцюбинського, висвітлити кроки зростання його як талановитого письменника-класика від наслідування до пошуку власного стилю на основі аналізу ранніх оповідань
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

4.


    Руснак, І.
    Історія написання і видання роману "Сонце з заходу" Уласа Самчука: спроба реконструкції [Електронний ресурс] / І. Руснак. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 3. - С. 36-45. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
роман Сонце з Заходу -- історія написання і видання твору -- репортаж
Анотація: У статті запропоновано авторську реконструкцію процесу створення і видання маловідомого роману «Сонце з Заходу» Уласа Самчука. Тривалий час текст вважали втраченим. Фронтальний аналіз повоєнних підшивок газети «Свобода» (Нью-Йорк) дав авторці статті змогу з’ясувати, що роман у повному обсязі був надрукований на шпальтах цього видання 1949 року. Співпраця з видавцем Іваном Ребриком (Ужгород) допомогла відшукати відсутні на офіційному сайті нью-йоркського часопису числа. Роман «Сонце з Заходу» занурює читача у вир політичного і культурного життя Хуста кінця 30 х років, відтворює маловідомі факти про участь членів Організації Українських Націоналістів у підготовці проголошення незалежності Карпатської України. Авторка статті ретельно простудіювала доступні джерела, що засвідчують роботу письменника над твором. Основна увага зосереджена на дослідженні газетних повідомлень, інформації з довідкових видань, окремих листів письменника з його архіву. Авторці вдалося встановити, що працю над романом прозаїк почав одразу після поразки Карпатської України; кілька уривків з твору були надруковані різними еміграційними часописами в 40 х роках. Роман «Сонце з Заходу» — складний і водночас цікавий матеріал для подальших літературознавчих досліджень. На думку авторки статті, ґрунтовного осмислення потребують жанрова природа твору, його документальна основа, розшифрування окремих явищ українського еміграційного життя й подробиць участі націоналістичного підпілля в підготовці проголошення Карпатської України, пошук прототипів персонажів тощо. Особливо продуктивними, на її думку, будуть текстологічні зіставлення надрукованих уривків та остаточної версії тексту роману. Виявити нові свідчення, що стосуються історії створення і видання роману, допоможе уважне студіювання епістолярної спадщини письменника
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

5.


    Козачук, А.
    Лексикографічні онлайн-знаряддя в роботі перекладача з литовської мови [Електронний ресурс] / А. Козачук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 3. - С. 178-183. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
двомовний словник -- литовська мова -- мова-посередник -- переклад -- словник литовської мови -- словникова стаття -- словоформа
Анотація: Використання лексикографічних джерел посідає важливе місце у фаховіи підготовці та професійній діяльності перекладачів не лише в Украї ні, але й за ї ї межами. Об’єкт дослідження становлять онлаи нові знаряддя, які можливо використовувати при перекладі з литовської мови українською. Метою статті є окреслення переваг і недоліків таких інструментів. Для досягнення поставленої мети застосовано функціональнии метод дослідження. Результати дослідження. Незважаючи на розвиток інформацій но-комунікаціи них технологіи , наразі неможливо виконати якісний переклад без участі людини. Якість машинного перекладу також залежить від мовної пари, тому в литовсько-украї нському перекладі доводиться використовувати мову-посередник (англійську, російську або польську). Найбільш помічним за таких обставин є ресурс «Словник литовської мови» (Lietuvių kalbos z odynas). Він містить декілька розділів, серед яких є двомовнии словник для 17 мовних пар, що хоч і не включають украї нської , але включають усі три мовипосередники. Перевагою двомовного словника є велика кількість статей і значень (прямих, переносних, у різних контекстах та граматичних формах), спеціальних маркувань тощо, а також пошук словникових статей із використанням базової латинки. Серед недоліків — нелогічнии спосіб форматування тексту і відсутність системи гіперпосилань, яка уможливлювала би швидкий перехід до будь-якої іншої словникової статті, не вводячи запиту в пошуковии рядок, а також пошук лише за початковою формою слова. В інших розділах ресурсу «Словник литовської мови» є онлаи н-перекладач (на основі Google Translate), навчальний субпортал зі складною структурою, термінологічні, орфографічнии і словники словоформ, синонімів та антонімів. З огляду на високий ступінь синтетичності литовської мови важливим є словник словоформ, у якому зібрані всі граматичні форми змінюваних литовських слів, що включені до двомовних словників. У цілому перевагами «Словника литовської мови» є доступність та інтуї тивнии інтерфеи с, а недоліками — велика кількість реклами та одномовний інтерфейс. У перспективі передбачаються подальші емпіричні дослідження особливостей використання цього й інших подібних ресурсів для перекладацької та освітньої діяльності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

6.


    Khokhel, D.
    Vision of victorian ecological disaster (based on the selected novels by Cindy Spencer Pape) [Електронний ресурс] = Візія вікторіанської екологічної катастрофи (на основі вибраних романів СІНДІ Спенсер Пейп) / D. Khokhel. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 4. - С. 218-223. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
екокритика -- образ -- виродження -- екологічна катастрофа
Анотація: Проблема погіршення стану природи в антропоцені стала важливим аспектом художнього дослідження, що привело до аналізу екологічних образів у текстах різних жанрів. Запропоновании аналіз таких образів у серії романів жанру «gaslight romance» також є актуальним. Предмет дослідження — художніи світ серії романів Сінді Спенсер Пеи п, зосереджений навколо образу альтернативного Лондона ХІХ століття з високорозвиненими паровими двигунами та відповідними технологіями. Методом дослідження обрано екокритичний підхід, оскільки романи мають потужні екологічні образи, дослідження яких реалізується шляхом філологічного аналізу тексту. Серія охоплює низку років, і тому погіршення екології через надмірне використання вугілля можна простежити через різні локації Лондона, описані в різних часових пластах, і порівняльний аналіз цих описів служить доказом погіршення екології . Так розкривається послідовний екологічний дискурс у серії , його зв’язки зміцнюються за рахунок постійного увиразнення образів природи, обтяжених прогресуючим забрудненням. Ця проблема має соціальний вимір, оскільки бідніші жителі міст більше страждають від забруднення через роботу и побутові умови. Стаття має на меті розкрити ці численні аспекти екологічних образів. Ретельнии аналіз тексту різних рівнів дав можливість розшифрувати багатошарові екологічні образи та зупинитися на ї хньому значенні в романах. Оскільки деградація навколишнього середовища відбулася в минулому, серія описує ї ї результати як факти і стискає ї ї прогрес у часі та просторі дії романів. Це посилює образ катастрофи, змушує відчувати ї ї більш нагальною и актуальною, перетворюючи ї ї таким чином на потужний сюжетний інструмент, результатом якого є пошук шляхів вирішення проблем і полегшення наявних наслідків надмірного використання вугілля. Стаття є основою для подальшого аналізу екологічних образів стімпанку та «gaslight romance» як плідних для такого дослідження жанрах
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Хохель Дарія


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

7.


    Катерина, Ч.
    Психологія митця і творчості в записках Лесі Воронюк та Кларісе Ліспектор [Електронний ресурс] / Ч. Катерина. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 1. - С. 1-6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
записки -- жанр -- творчість -- митець -- психологізм -- автобіографічність -- наратив
Анотація: У статті проаналізовано «Записки на зап’ястях» української авторки Лесі Воронюк і «Записки для молоді: про написане і пережите» бразилійки Кларісе Ліспектор крізь призму психоаналізу як тексти, у яких віддзеркалено особистість митця и розкрито глибоко інтимну тему творчості. Проблемою дослідження є роль жанру записок у зображенні духовного життя письменника, індивідуального процесу формування й вираження його думок, почуттів, рефлексій . Акцентовано формальну й змістову подібність аналізованих творів, що спонукало провести між ними паралелі, відтак основними методами дослідження є компаративнии та узагальнення. Мета статті — репрезентувати аналізовані твори як модифікації жанру записок, вибір якого зумовлении потребою зобразити індивідуальнии духовнии досвід мистецької діяльності и внутрішніи світ письменника. Наукова новизна статті полягає у вивченні впливу творчих інтенціи і свідомості митця на жанр, пов’язані з цим трансформації в записках. Результати дослідження. У «Записках для молоді» и «Записках на зап’ястях» магістральною є тема творчості. Письменниці по-різному визначають внутрішні психологічні мотиви до мистецької діяльності. Для К. Ліспектор це прагнення до самовираження и самопізнання в слові. За Л. Воронюк, творчість — шлях до духовної гармонії та рівноваги, які притаманні природі, а слово и текст інтерпретовано як код, що програмує діи сність. Авторки говорять про написання твору як процес непередбачувании і нестримнии . Пережитии індивідуальнии духовнии досвід вони зображують у записках, показуючи стани екзальтації та натхнення, зокрема момент зародження думки, пошук необхідних слів для ї ї вираження и фіксації ; також передають живу атмосферу творчої праці, розповідають про різні способи втілення думки в слові. Л. Воронюк говорить про звичку робити миттєві нотатки не тільки на папері, а и на будь-яких поверхнях. Для К. Ліспектор незмінним помічником у творчості була переносна друкарська машинка, яка активізувала думки, допомагала виразити почуття; приглушении шерхіт клавіш, зауважувала авторка, супроводжував ї ї самотність і зберігав таємниці. Письменниці використовують образну мову й розмаї ття асоціаціи , щоб передати складність мистецького процесу и наблизити читача до розуміння таємниці творчості, яка є відображенням інтуї тивного пізнання світу, багато в чому автокомунікацією й водночас спілкуванням із реципієнтом посередництвом художнього слова
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

8.


    Вірченко, Т.
    Література у вимірах мета (на матеріалі есеїстики Григорія Штоня) [Електронний ресурс] / Т. Вірченко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 3. - С. 119-124. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
література -- есе -- письменник -- літературний канон -- самосвідомість -- читач
Анотація: У статті досліджено проблему письменницької авторефлексії на прикладі саморецензування і самоосмислення Григорія Штоня. Тексти и ого рецензіи , інтерв’ю, есеї в потребують дослідницької уваги, щоб обрати доцільну оптику для наукового осмислення художнього спадку. Актуальність наукової студії двовекторна: в історичніи площині задля належної оцінки літературного процесу двотисячних років, у теоретичніи — задля поглиблення и увиразнення кореляціи них зв’язків між висловлюваннями письменників про літературу і художністю ї хніх творів. Саме тому увагу буде сфокусовано на двох збірках есеї в Г. Штоня, що становитиме об’єкт, а феномен металітератури — предмет дослідження. Синкретичність як стильову прикметну ознаку творчості Г. Штоня вже помітили літературознавці, проте пошук відповіді на проблемне питання «Як розуміння літератури позначилось на творчості автора?» ще не завершении . Для цього слід досягти дещо вужчої мети — осягнути розуміння письменником літератури, ї ї специфіки, художніх завдань тощо методами рецептивної естетики і герменевтики. У ході дослідження з’ясовано, що першорядним для митця було самопізнання, у якому письменник убачав можливість до осмислення контексту, без чого немислимо розглядати твір художньої літератури. У широкому контексті мислив Г. Штонь і місію літератури. На першии погляд, художня література є моделлю життя, але саме життя Г. Штонь мислив масштабно — земне / небесне, поосібне / усекосмічне. У всіх свої х міркуваннях автор прагнув спонукати читача розширити межі мислення, тому и працював над власним самовдосконаленням як митця, на поради щодо якого натрапляємо в текстах. Новизна студії полягає в тому, що вперше критично проаналізована есеї стика Г. Штоня у вимірах металітератури. Есеї письменника виконують функцію медіатора між світоглядними засадами автора і и ого творчістю. Г. Штонь обрав жанр сповідального есе, тож засадничими принципами стають рефлексіи ність, самосвідомість, самоусвідомлення. У перспективі доречно дослідити літературні портрети, завдяки оцінці яких увиразняться критерії формування літературного канону за Г. Штонем.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

9.


    Лащук, Юлія.
    Гендерні гетеротопії в медійному контенті українських молодіжних організацій [Електронний ресурс] / Ю. Лащук, К. Вольневич-Сломка. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 4. - С. 288-294, DOI 10.28925/2311-259x.2023.4.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
гетеротопія -- жіночий власний простір -- гендер -- молодіжні організації -- Україна
Анотація: Незважаючи на все ще міцно вкорінені в українському суспільстві гендерні стереотипи, жінки не менш активно, ніж чоловіки, проявляють себе як громадські активістки, лідерки, політичні діячки на рівні локальних громад і на всеукраїнському рівні. Зберігається ця тенденція й у молодіжному середовищі, зокрема в молодіжних організаціях. Предметом статті є медійний дискурс молодіжних організацій, що діють в Україні, проблемою — гендерна складова досліджуваних текстів. Метою авторок є пошук відповіді на такі дослідницькі питання: іменники якого роду вживають у своїх публікаціях молодіжні організації, що були предметом дослідження? А також у якому контексті використовують ці іменники, говорячи про стать? Метод дослідження — кількісний і якісний аналіз змісту. Матеріалом дослідження став увесь контент, створений у 2018 році шістьма молодіжними організаціями, що діють Україні, та опублікований на сайтах і у фейсбуці цих організацій. Вибір молодіжних організацій був цілеспрямованим. Застосовано критерій медійної видимості, унаслідок чого для дослідження були відібрані Фундація Регіональних Ініціатив, Будуємо Україну Разом, Юнацький Корпус, Молодіжний Націоналістичний Конгрес, UKRAЇNER, а також Пласт. У теоретичному плані дослідження спирається на концепцію власного простору Бернхарда Вальденфельса та концепцію гетеротопії Мішеля Фуко. Результати дослідження показують, що, по-перше, стать відіграє важливу роль у середовищі молодіжних організацій і їхньої громадської активності; по-друге, мова, яка використовується в молодіжному середовищі, не є гендерно нейтральною; по-третє, гендер з’являється в досліджуваному дискурсі в чотирьох контекстах: стать як нейтральна категорія в описовому сенсі, стать для окреслення цільової групи діяльності організації, стать, безпосередньо пов’язана з гендерними ролями, які приписуються жінкам / чоловікам, і стать як пряма загроза для діяльності жінок. Новизна дослідження полягає в аналізі медійного простору молодіжних організацій крізь призму концепції гетеротопії Мішеля Фуко та критеріїв статі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Вольневич-Сломка, Клаудія


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

10.


    Рябко, А.
    Автоматизація установок для лабораторного практикуму з молекулярної фізики з використанням апаратно-програмної платформи Arduino / А. Рябко, В. Толмачов // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2019. - N 6. - С. 70-80, DOI 10.28925/2414-0325.2019.6.7080. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
автоматизація -- лабораторна робота -- обладнання
Анотація: У статті розглядається проблема розробки сучасного комп’ютерного інтерфейсу до традиційних установок для лабораторних робіт з фізики та пошук нових, активних форм, методів і засобів навчання, які відповідали б сучасним тенденціям розвитку освіти і сприяли б підготовці високопрофесійних учителів фізики. Сучасні установки для дослідження ізопроцесів в газах складаються з посудини, об’єм якої можна змінювати, датчиків тиску і температури, пристрою для обробки сигналів з датчиків. Але ціна на такі установки зависока для навчальних закладів. У статті висвітлюються результати впровадження методики використання апаратно-обчислювальної платформи Arduino у лабораторному практикумі з молекулярної фізики як простої і, водночас, ефективної альтернативи до заводського обладнання для вивчення газових законів. Arduino – апаратна обчислювальна платформа для аматорського конструювання, основними компонентами якої є плата мікроконтролеру з елементами вводу/виводу та середовище розробки Processing. У статті наявний опис апаратної платформи Arduino Nano і датчиків тиску і температури BMP180, MS5611-01BA03, DS18B20, які використовуються в установці для дослідження газових законів. Важливим методичним аспектом лабораторних робіт із використанням комп’ютера і Arduino є обробка даних експерименту. Потрібно експериментально встановити функціональну залежність між незалежними вимірюваними параметрами газу: тиском, об'ємом і температурою. В лабораторних роботах з вивчення газових законів пропонується використовувати методи статистичного аналізу: метод прямого підбору функцій і метод лінеаризації. Ізохоричний або ізохорний процес – це термодинамічний процес, який відбувається при сталому об'ємі. У газах його здійснити просто – для цього достатньо нагрівати (охолоджувати) речовину у посудині, яка не змінює свого об'єму. У статті описано, як досліджувати ізохоричний процес за допомогою розробленого приладу. Наведений програмний код для роботи з датчиком тиску і температури. Запропонована методика довела доцільність практичного використання апаратно-обчислювальної платформи Arduino у лабораторному практикумі з молекулярної фізики.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Толмачов, В.


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

11.


    Sherman, M.
    Web resource for studying the arduino platform for software engineers in higher education of Ukraine = Веб-ресурс з вивчення платформи arduino для програмних інженів у вищій освіті України / M. Sherman, Y. Samchynska, N. Kuzhelyuk // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2019. - N 7. - С. 69-77, DOI 10.28925/2414-0325.2019.7.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
платформа Arduino -- навчальний веб-ресурс -- програмний інженер
Анотація: Процес навчання в закладах вищої освіти перетворюється з системи передачі знань на систему їх самостійного здобування слухачами, пошук шляхів розв’язання проблем через дослідницьку діяльність, притаманну моделі навчання рівня вищої освіти «магістр». Розвитку професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів в умовах сучасного університету властиві такі суперечності, як: недостатнє врахування у змісті навчальних дисциплін потреб напрямку, за яким здійснюється підготовка магістрів зі спеціальностей 121 «Комп’ютерні науки» та 122 «Інженерія програмного забезпечення»; реалізація у процесі викладання цих дисциплін лише загальнорозвивальної функції, при цьому покращення навичок проектування та розробки програмних продуктів в підготовці майбутніх ІТ-фахівців залишається другорядною задачею; недостатньо чітко виявлена мотивація для науково-дослідницької та творчої діяльності студентів, що проходять навчання в рамках магістерської програми. Стаття присвячена проектуванню освітнього веб-ресурсу з вивчення платформи для аматорського конструювання Arduino як комп’ютерного засобу формування професійної компетентності студентів спеціальності 121 «Комп’ютерні науки», 122 «Інженерія програмного забезпечення». Моделювання даного веб-ресурсу орієнтовано на систематизацію знань та розвиток практичних навичок конструювання в умовах апаратної обчислювальної платформи Arduino при вивченні магістрантами навчальних дисциплін «Управління якістю електронних освітніх ресурсів» та «Управління інформаційними технологіями». В ході проектування студенти визначають мету та задачі навчання за допомогою електронних освітніх ресурсів, аналізують існуючі аналоги сайтів по вивченню Arduino, виділяють основні групи вимог, проектують інформаційну архітектуру, представляють діаграму прецендентів щодо ролей, характерних для веб-сайту навчального призначення. Застосування даної теми у навчально-виховному процесі Херсонського державного університету спрямоване на розвиток професійних компетенцій майбутніх програмістів завдяки активному впровадженню нових освітніх технологій, використанню можливостей інформаційного простору, а також партнерству педагога й слухача.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Samchynska, Y.
Самчинська Ярослава
Kuzhelyuk, N.
Кужелюк Наталія
Шерман Михайло


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

12.


    Дущенко, О.
    Навчальний курс "Програмування інтернет-орієнтованих додатків": особливості викладання / О. Дущенко // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2020. - N 9. - С. 15-25, DOI 10.28925/2414-0325.2020.9.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
навчальний курс -- програмування інтернет-орієнтованих додатків -- викладання курсу -- методи навчання -- засоби навчання
Анотація: Використання інтернет-орієнтованих додатків постійно зростає, збільшується кількість таких додатків, але постає питання як створити інтернет-орієнтовані додатки. Якраз навчальний курс «Програмування інтернет-орієнтованих додатків» покликаний вирішити цю проблему. У статті описано предмет, мету і результати вивчення навчального курсу «Програмування інтернет-орієнтованих додатків». Подано зміст програми навчального курсу «Програмування інтернет-орієнтованих додатків». Розкрито методичні аспекти викладання навчального курсу «Програмування інтернет-орієнтованих додатків», а саме подано характеристику лекційних занять з описом вивчення понять теми, методів і засобів навчання (словесні методи навчання (пояснення, розповідь, бесіда), наочні методи навчання (демонстрація), методи навчання залежно від типу пізнавальної діяльності (інформаційно-рецептивний, репродуктивний, проблемний, частково-пошуковий (евристичний), пошуковий (дослідний), індуктивний, дедуктивний), метод стимулювання інтересу до навчання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності (дискусія); комп’ютер), лабораторних занять з описом завдань для виконання, методів і засобів навчання (словесні методи навчання (пояснення, розповідь, інструктаж), наочні методи навчання (ілюстрація, демонстрація), методи навчання залежно від типу пізнавальної діяльності (репродуктивний), методи контролю і самоконтролю за ефективністю навчальнопізнавальної діяльності: методи усного контролю (індивідуальне опитування, фронтальне опитування), методи самоконтролю (самостійний пошук помилок, самоаналіз); підручник, комп’ютер), самостійної роботи студентів, модульної контрольної роботи. Зазначено, що до більшості лекційних занять розроблено мультимедійні презентації, розташовані у вільному доступі мережі інтернет. Створено дистанційний курс «Програмування інтернеторієнтованих додатків» у рамках реалізації дистанційного навчання.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

13.


    Девін, В. В.
    Комп'ютерні технології в розрахунку геометричних характеристик складених перерізів / В. В. Девін, В. С. Ткачук, В. Ю. Бурдега // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2021. - N 10. - С. 67-76, DOI 10.28925/2414-0325.2021.107. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
геометричні характеристики перерізів -- програмне забезпечення -- методика розрахунку
Анотація: Жоден із розрахунків деталей машин, елементів конструкцій і споруд на міцність, жорсткість та стійкість не може бути виконано без використання геометричних характеристик перерізів. До них належать: площа перерізу, осьові, відцентровий і полярний моменти інерції, радіуси інерції, осьові та полярний моменти опору тощо. У статті розглянуто проблему підвищення якості підготовки студентів технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій. Проведено огляд і запропоновано методику використання програмного забезпечення для розрахунку геометричних характеристик перерізів. Виділено дві групи комп’ютерних програм: 1) програми розроблені викладачами закладів вищої освіти для використання в освітньому процесі; 2) промислове програмне забезпечення для інженерів конструкторів, яке також може бути використане в освітньому процесі. На прикладі розрахунку геометричних характеристик складного перерізу сформованого із декількох профілів прокату демонструється, що використання програм «Geom 2006», «Компас 3D», «Консул» і «Конструктор сечений» має ряд переваг: суттєво зменшуються витрати зусиль і часу на рутинні математичні обчислення, полегшується пошук і виправлення помилок, допущених в ручному розрахунку під час самостійної роботи, що позитивно впливає на процес навчання; виконання розрахунково-графічних завдань з використанням комп'ютерних програм істотно підвищує інтерес студентів до дисципліни, яка вивчається і сприяє кращому закріпленню теоретичних знань і практичних умінь; студенти набувають навичок створення розрахункових схем, підготовки вихідних даних, аналізу отриманих результатів, які необхідні в подальшій роботі з програмними комплексами з розрахунку конструкцій в ході курсового і дипломного проектування; особливо корисно використовувати пропоновані програми в умовах дистанційного навчання як ефективний засіб організації самостійної роботи.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Ткачук, В. С.
Бурдега, В. Ю.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

14.
Шифр: М898489384/2019/4
   Журнал

Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - ISSN 2518-766Х. - Виходить щорічно
2019р. № 4 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Oleksiuk, O. Interdisciplinarity in the development of post-classical art education / O. Oleksiuk. - С.4-9
Кл.слова: стратегія, постнекласична парадигма, міждисциплінарний дискурс
Zeman, A. The culturally creative meaning of communication during choral concert / A. Zeman. - С.10-15
Кл.слова: дидактичні цінності, філософія діалогу, естетичне виховання
Падалка, Г. М. Художньо-методична культура викладача мистецьких дисциплін: сутність, принципи саморозвитку / Г. М. Падалка. - С.16-21
Кл.слова: художньо-методична культура,, заклад вищої освіти, принципи саморозвитку
Черкасов, В. Ф. Реформування загальної музичної освіти у Великій Британії / В. Ф. Черкасов. - С.22-28
Кл.слова: художньо-естетичне виховання, навчальні плани, реформування загальної музичної освіти
Тушева, В. В. Пошук методологічних орієнтирів у гуманітарному дослідженні в контексті мистецької педагогіки / В. В. Тушева. - С.29-36
Кл.слова: диригент хору, навчальний хоровий колектив, педагогічна воля
Кифенко, А. М. Професійна діяльність диригента навчального хорового колективу / А. М. Кифенко, Х. В. Голян
Комендант, Т. П. Художники Республики Молдова в рамках современности (на примере работ художников Валерия и Иона Жабинских) / Т. П. Комендант, Е. М. Юдина. - С.43-50
Троєльнікова, Л. О. Моделі художнього освоєння світу в освітніх практиках країн Сходу та Заходу / Л. О. Троєльнікова. - С.51-58
Кл.слова: освіта, художня культура, освіта, виховання, художня культура, художня гуманістична культура
Проців, Л. Й. Історія української музичної педагогіки: віденські зустрічі / Л. Й. Проців. - С.59-65
Кл.слова: метаісторія, музична культура, наукова та творча еліта
Зайцева, В. І. Нові художньо-естетичні засади творчості українських графіків періоду "хрущовської відлиги" / В. І. Зайцева. - С.66-69
Кл.слова: творчість, українські художники, культура
Куліш, М. І. Редакторський стиль О. Зілоті: досвід інтерпретації (на матеріалі редакцій творів Йоганна Себастьяна Баха та Моріса Равеля) / М. І. Куліш. - С.70-76
Кл.слова: редакторство, інтерпретація, обробка
Гмиріна, С. В. Методи роботи студентів над вокальними творами у класі сольного співу / С. В. Гмиріна. - С.77-83
Кл.слова: сольний спів, студент-вокаліст, вокальний твір
Шпирка, А. О. Методи емоційної саморегуляції у формуванні емоційної виразності майбутнього вокаліста / А. О. Шпирка. - С.84-89
Кл.слова: емоційна виразність, емоційна саморегуляція, емпатія
Косінська, Н. Л. Стимулювання творчої самореалізації майбутніх учителів музичного мистецтва у соціокультурній вокальній діяльності як педагогічна умова формування сценічно-образної культури / Н. Л. Косінська. - С.90-96
Кл.слова: сценічно-образна культура, процес вокальної підготовки, творча самореалізація
Вишневецька, М. В. Формування естетичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва як психолого-педагогічна проблема / М. В. Вишневецька. - С.97-102
Кл.слова: естетична культура, цінності., культура особистості
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

15.


    Лу, С.
    Філософсько-методологічне забезпечення підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури / С. Лу // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2021. - № 6. - С. 65-74, DOI 10.28925/2518-766X.2021.610. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
методологія -- інтерпретація -- інтерпретаційна культура -- категоріальна матриця -- художня інтерпретація
Анотація: Визначальну роль у наукових розвідках відіграє філософія як методологія і теорія пізнання. Дослідження філософсько-методологічного забезпечення підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури, здійснене в статті, є актуальним та оригінальним і має теоретичний характер. Огляд літературних джерел засвідчив, що вивчення філософсько-методологічного забезпечення підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури не проводилось. Для вирішення цього питання було поставлено такі завдання: розробити структурну схему методології дослідження наукової проблеми підготовки вчителів музики; з’ясувати взаємопроникнення таких понять, як «інтерпретація», «культура», «інтерпретаційна культура»; здійснити аналіз категоріального апарату наукового пошуку. Науковий пошук розпочався з монографічного методу, який дав змогу розглянути проблему підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури. Для розробки структурної схеми методології дослідження цього питання було застосовано системно-структурний підхід. Систематизація категоріального апарату наукового пошуку дала змогу скласти категоріальну матрицю наукової проблеми. За допомогою методу узагальнення було сформовано систему наукових підходів до трактування поняття «інтерпретаційна культура вчителя музики». Запропонована авторська схема методології досліджуваної проблеми містить: предмет дослідження, наукові підходи, компоненти методології. Предмет дослідження становить теорія і практика сучасної музично-педагогічної підготовки, аналіз стану методичного забезпечення у закладах вищої освіти та якісної підготовки фахівців. Категоріальна матриця демонструє розуміння теорії та практики інтерпретаційної діяльності, гармонізує логіко-змістовне відображення об’єкта і предмета дослідження. Звернення до духовно-ціннісного контексту методологічно важливо, оскільки дає уявлення про духовне середовище існування музики та поглиблює її осягнення, змушуючи усвідомити, диференціювати і потім синтезувати в конкретну цілісність вузлові ідейно-смислові моменти.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

16.


    Коваль, Анастасія.
    Синквейн у формуванні методичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва на засадах герменевтичного підходу / А. Коваль // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2022. - № 7. - С. 77-81, DOI 10.28925/2518-766X.2022.712 . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
вища мистецька освіта -- герменевтичний підхід -- діалог -- синквейн -- критичне мислення.
Анотація: У контексті гуманістичної парадигми освіти ми спостерігаємо переорієнтацію процесу навчання на категорію розуміння як одну з найважливіших складових формування фахових компетентностей та культури вчителя. Розробляючи методику формування методичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва на засадах герменевтичного підходу, ми дійшли висновку, що цей процес буде успішним за умови орієнтації освітнього процесу на діалогічну взаємодію суб’єктів навчання, добору методів та прийомів роботи з урахуванням їх спрямування на пошук глибинних смислів під час аналізу та обробки інформації, а також знаходження в інформаційному матеріалі найважливіших та суттєвих фрагментів з подальшим їх відображенням.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (1), Ф3 (1), Ф2 (3)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (1), Ф3 (1), Ф2 (3)


Знайти схожі

17.


    Тушева, В. В.
    Пошук методологічних орієнтирів у гуманітарному дослідженні в контексті мистецької педагогіки [Електронний ресурс] / В. В. Тушева // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2019. - № 4. - С. 29-36, DOI 10.28925/2518-766X.2019.4.4 . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
диригент хору -- навчальний хоровий колектив -- педагогічна воля
Анотація: У статті на основі наукової рефлексії розглянуто сутність методологічних орієнтирів у гуманітарному дослідженні, які урізноманітнюються і набувають нових змістових характеристик в умовах зміни парадигми гуманітарного пізнання.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

18.


    Канафоцька, Г. П.
    Формування ціннісних орієнтацій учнів профільних класів загальноосвітньої школи у процесі викладання нової парадигми менеджменту – менеджменту творчості [Електронний ресурс] / Г. П. Канафоцька. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2011. - № 1. - С. 185-196. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
загальноосвітня школа -- профільне навчання -- суб’єкт освітньої діяльності -- ціннісні орієнтації -- моральні і соціальні цінності -- соціальна відповідальність -- нова парадигма менеджменту -- менеджмент творчості -- інноваційна модель навчання
Анотація: У статті висвітлені результати впровадження інноваційних методик викладання, що базуються на новій парадигмі менеджменту – менеджменті творчості. Ціль менеджменту творчості як інноваційної моделі навчання полягає у формуванні цілісної особистості з високим рівнем свідомості, самодисципліни, морально-етичних норм поведінки та усвідомлення соціальної відповідальності за наслідки прийнятих рішень, здатних на пошук власного покликання у результаті використання природних здібностей – творчих начал і розуміння лідерства-служіння у майбутньому. Зазначено, що методика є особистісно та командно орієнтованою і об’єднує одночасно знаннєву та виховну складові, що дозволяє розкрити не лише творчі здібності учнів, а й формувати ціннісні орієнтації кожного суб’єкта творчої діяльності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

19.


    Kosharna, N.
    Students` critical thinking skills development within pedagogical specialties of master`s educational level in the content of the discipline "professional communication in a foreign language" [Електронний ресурс] = Розвиток навичок критичного мислення студентів- магістрантів педагогічних спеціальностей у змісті дисципліни «професійне спілкування іноземною мовою» / N. Kosharna. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 2. - С. 14-25, DOI 10.28925/2312-5829.2020.2.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
англійська мова -- іноземна мова -- критичне мислення -- навичка -- магістерський освітній рівень -- педагогічні спеціальності -- підготовка вчителя
Анотація: Стаття присвячена питанню розвитку навичок критичного мислення студентів педагогічних спеціальностей у змісту дисципліни «Професійне спілкування іноземною мовою». З’ясовано, що розвиток критичного мислення майбутніх педагогів безпосередньо залежать від розвитку навичок спілкування у сфері професійної діяльності. Сучасні вимоги до підготовки магістра потребують від нього перш за все бути плідним учасником міжкультурної комунікації і мати необхідні навички та вміння професійного, ділового та ситуативного спілкування в усній і письмовій формах, бути спроможними оволодіти новітньою фаховою інформацією через іноземні джерела, вміти аналізувати та синтезувати її з подальшим застосуванням у сфері професійної діяльності. Акцентовано увагу на потребі застосування інтегрованого підходу (мовний і фаховий) в опануванні професійним спілкуванням іноземною мовою (англійською), що дозволяє майбутньому педагогу навчитися спілкуватися англійською мовою в професійнопедагогічній, суспільній, та особистісній сферах діяльності; сформувати критичний стиль мислення, для якого характерні відкритість, гнучкість, рефлексивність, усвідомлення внутрішньої багатозначності позицій і точок зору, альтернативності прийнятих рішень; розвинути такі базові якості особистості як комунікабельність, креативність, мобільність, самостійність, відповідальність за власний вибір і результати своєї діяльності. Виокремлено технології, які позитивно впливають на розвиток навичок критичного мислення студентівмагістрантів педагогічних спеціальностей. Доведено, що важливість співвіднесення, порівняння, перевірка отриманої інформації або її пошук інформації призводять до професійно коректного іншомовного спілкування; систематизують знання за вивченою темою, розширюють словниковий запас, вдосконалюють та активізують навички вживання в мовленні слів професійного дискурсу, розвивають критичне мислення та творчі здібності майбутніх педагогів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Кошарна Наталія


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

20.


    Теряєва, Л.
    Оцінювання ефективності застосування методів, форм, видів та засобів навчання на заняттях з хорового диригування [Електронний ресурс] / Л. Теряєва. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 2. - С. 26-39, DOI 10.28925/2312-5829.2020.2.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
вагові коефіцієнти -- види навчання -- види навчання -- експертна оцінка -- ефективність -- методична компетентність -- методи -- оцінювання -- форми -- хорове диригування
Анотація: Сучасна вітчизняна освіта спрямована на підвищення якості навчання майбутніх учителів музичного мистецтва, самовдосконалення професійної і методичної компетентності викладачів і студентів, практичне застосування набутих знань, умінь і навичок у музично-педагогічній діяльності. Тому актуальним стає пошук та використання ефективних методів, форм і технологій навчання. Проведене експертне оцінювання дозволило визначити ефективність запропонованих методів, форм, видів, засобів та технологій навчання під час вивчення дисципліни «Хорове диригування». Подана стаття пропонує традиційні і сучасні методи, організаційні форми та засоби навчання, дає характеристику, класифікацію і їх порівняльний аналіз. Представлені результати оцінювання із застосуванням методів експертної оцінки, простого ранжування і вагових коефіцієнтів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

 1-20    21-34 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)