Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (10175)Каталог авторефератів та дисертацій (8)Грінченкознавство (161)Рідкісні та цінні видання (262)Мережеві ресурси (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=твір<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Показані документи с 1 за 21
1.


    Поліщук, Я.
    Авторство і гра [Електронний ресурс] / Я. Поліщук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2013. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
автор -- твір -- маска -- псевдонім -- містифікація -- література
Анотація: У статті досліджено постать автора в сучасному літературознавстві. Характерною тенденцією ХХ століття стало руйнування маєстатичного образу автора та впровадження замість нього образу ігрового – псевдоніма, маски, містифікації. Це – елемент творчої емансипації авторства. Незважаючи на песимістичні прогнози Р. Барта, не настала «смерть автора», її замінено розфокусуванням та множинністю його образу

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

2.


    Волошук, Л.
    Специфіка діалогізму сучасної масової літератури [Електронний ресурс] / Л. Волошук. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2015. - № 1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
діалогізм -- масова література -- популярна література -- плюралістичність -- парадигма життєтворчості
Анотація: У статті розглянуто особливості діалогізму в сучасних творах масової української літератури. Акцентовано, що художній твір сьогодення перетворився на один із каналів масової комунікації, якому властива багатогранність і різносторонність; у зв’язку з цим звернення до проблем масової літератури та діалогізму особливо актуальне. Запропоноване розуміння масової літератури, в основі якої перебувають базові моделі свідомості людей, та висвітлене явище пошуку власного читача. Здійснено спробу аналізу діалогічних явищ у творах Ірен Роздобудько, Володимира Лиса, Максима Кідрука, Анни Багряної. У статті висловлено погляд на діалог як на провідний принцип будови твору і фігури автора, доведено, що діалогічні позиції у сучасній масовій літературі визначаються на рівні структури оповіді, а негативний контекст сучасності, самосвідомості суцільно діалогізований.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

3.


    Башкирова, О.
    Тілесність як експеримент і перформанс у романі Олега Полякова "Рабині й друзі пані Векли" [Електронний ресурс] / О. Башкирова. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 2. - С. 16-26. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
тілесність -- роман -- жанр -- постмодернізм -- постпостмодернізм -- віртуалізація -- ігрові стратегії
Анотація: Статтю присвячено актуальній проблемі сучасного літературознавства — художній репрезентації людської тілесності у великій прозі початку XXI століття. Метою статті є виявлення художньої своєрідності образного втілення найбільш показових соціокультурних тенденцій, пов’язаних із переживанням досвіду «буття-в-тілі», у романі Олега Полякова «Рабині й друзі пані Векли». Твір розглянуто з позицій жанрово-стильового аналізу, що враховує посутні трансформації художньої свідомості нового зламу століть, зокрема переосмислення світоглядно-естетичної парадигми постмодернізму. Водночас у дослідженні належну увагу приділено екстралітературним чинникам формування художнього світу Олега Полякова, передусім — концепціям людського тіла як соціокультурного конструкту, поширеним у сучасній гуманітаристиці. Доведено, що, вдаючись до складної жанрової форми, автор відображує у своєму творі протилежні тенденції, властиві сучасному сприйняттю людської тілесності, — ставлення до тіла як продукту соціального конструювання і усвідомлення ризиків, пов’язаних із таким підходом. Результати дослідження відкривають нові перспективи наукового осмислення закономірностей літературного процесу межі XX–XXI століть у широкому мистецькому та філософському контексті.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

4.


    Капелюх, Д.
    Функціональні особливості вступної ремарки в драматичному творі [Електронний ресурс] / Д. Капелюх. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 3. - С. 26-35. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
драматургічний твір -- автор -- вступ -- вступна ремарка -- семантика
Анотація: Поетика ремарки, її співвіднесення з репліковою частиною тексту в творчості драматургів різних країн та історичних епох останнім часом викликає все більший інтерес сучасної як мовознавчої, так і літературознавчої науки (праці Б. Голубовського, К. Поліщука, С. Кржижановського, Н. Ніколіної, Н. Іщук-Фадєєвої, М. Сулими, С. Хороба, А. Зоріна, А. Габдулліної та ін.). Тому актуальність статті полягає в дослідженні типологізації ремарок відповідно до їх функцій у тексті драматичного твору. Метою розвідки є розгляд найбільш дискусійних питань літературознавчого означення вступної ремарки, її функцій та місця в загальній структурі драматургічного тексту. Для подальших літературознавчих досліджень слід насамперед проаналізувати типологічну класифікацію ремарки як структурного елементу драматургічного твору. Вітчизняні наукові праці недостатньо широко охоплюють проблематику ремарки та її співвідношення з репліками в контексті композиції драматичного твору. Сценічні ремарки доцільно поділити на такі типи: вступні, внутрішньосценічні, заключні, міжреплікові. Цю розвідку присвячено дослідженню вступної ремарки, головна функція якої полягає в попередньому ознайомленні читача з часовими та просторовими обставинами відтворюваної сюжетної дії. Автором було зосереджено увагу на питаннях семантичних особливостей вступної ремарки на прикладі драматичних творів вітчизняної та зарубіжної літератури. Опрацьовано найбільш значущі праці вітчизняних та іноземних науковців з цієї проблеми. Проаналізовано місце вступної ремарки в загальній структурі драматургічного тексту. Загалом проблема співвідношення вступної ремарки з драматичним текстом автора, її сценічне втілення театральним режисером усе ще залишається відкритою і потребує подальших досліджень.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

5.


    Щока, О.
    Жіночі образи як репрезентанти різних поглядів на фемінізм у романі Еліф Шафак "Три дочки Єви" [Електронний ресурс] / О. Щока. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 4. - С. 34-43. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
фемінізм -- гендер -- релігія -- жіночі образи -- точка зору -- аксіологічна ідентичність
Анотація: У статті проаналізовано жіночі образи в романі турецької письменниці Еліф Шафак як репрезентанти різних поглядів на фемінізм. Авторка порушує питання емансипації жінки в аспекті мусульманської культури. Тому актуальність дослідження її прози полягає в можливості розширити гендерні студії, зокрема шляхом аналізу жіночих образів у романі «Три дочки Єви», який поки що не став об’єктом розгляду літературознавців. Туреччину висвітлено як країну контрастів: з одного боку, це сучасна держава, в якій окремо існують світське й релігійне життя; з іншого — у ній залишаються стереотипні уявлення про другорядність жінки в родині та суспільстві. Роман «Три дочки Єви» є своєрідною галереєю жіночих образів, які втілюють різні форми сприйняття фемінізу. Мета цієї розвідки — дослідити їх крізь призму аксіологічної ідентичності. Твір побудовано на двох сюжетних лініях, які чергуються між собою. Перша — це реальний час дії — 2016 рік. Тут відбувається світський раут, на який головна героїня Назпері Налбантоглу (Пері) приїхала разом із дочкою та чоловіком. Друга сюжетна лінія — це спогади Пері про своє життя від дитинства й до навчання в Оксфорді, коли вона шукала себе, намагаючись з’ясувати свої релігійні переконання тощо. Головна героїня репрезентує усвідомлену, але пасивну позицію щодо відстоювання жіночих прав. Сельма є прикладом відсутності переконань як таких. Мона гучно заявляє про свої феміністичні погляди, проте є скоріше теоретиком боротьби за права жінок. Ширін — практик фемінізму, оскільки втілює ці переконання в життя. У фіналі роману свободу від гендерних стереотипів знаходить Ширін. Погляди героїнь твору свідчать, що боротьба за права жінок має відбуватися передусім у повсякденному житті, тоді феміністичні переконання матимуть результат.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

6.


    Руснак, І.
    Поетика фейлетону "Подєбрадський чичероне" Миколи Чирського [Електронний ресурс] / І. Руснак. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 4. - С. 131-137. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
фейлетон -- путівник -- монтаж -- чичероне -- жіноча емансипація
Анотація: Предметом дослідження є поетика феи летону «Подєбрадськии чичероне» (1924) Миколи Чирського. Цеи твір став ефектною відповіддю митця на прагнення студенток Украї нської Господарської Академії (УГА) розкритикувати и ого погляди на ідеї жіночої емансипації , а також на ставлення редакторів студентських сатиричних видань до обсягу підготовлених до друку матеріалів. Мета статті — з’ясувати досягнення М. Чирського у використанні сатиричних прии омів для створення художньої виразності повідомлюваного і втілення ідеи но-тематичного задуму. Для досягнення ї ї використано герменевтичнии метод аналізу публіцистичного тексту. У результаті дослідження з’ясовано особливості центрального образу чичероне, композиції тексту та и ого тематики. Чичероне — обізнании посередник між мандрівниками і тими явищами діи сності, які викрито у феи - летоні. Й ого очима реципієнт дивиться на пам’ятні місця Подєбрад, и ого репліки стають домінантними у формуванні думки про місто, УГА та людність, яка тут навчалася і проживала. У феи летоні в гумористичніи тональності відтворено колоритні деталі студентського побуту, діяльність окремих партіи , мистецьких, громадських організаціи та об’єднань, зокрема провокативно названої у феи летоні жіночої спілки — «Організації проблематичного характеру». Композиція феи летону створена за допомогою монтажної техніки. Елементи монтажу підкреслили емоціи но-смислові и асоціативні зв’язки між окремими персонажами и епізодами. Зіткнення несумісних епізодів допомогли створити комічні художні ефекти, відобразити динамічну ситуацію спостереження за життям украї нської студентської громади. Окрім основної теми, феи летон імпліцитно порушував проблему правки-скорочення публіцистичних матеріалів у студентських періодичних виданнях в еміграції . Феи летон давав письменнику змогу залучати читачів до обговорення важливих проблем, що перетворювало твори цього жанру на активнии чинник громадського життя. Поява в украї нськіи закордонніи періодиці матеріалів про жіночу емансипацію та участь жінок у багатогранному житті переселенців засвідчували неабияку увагу до цих питань в украї нському емігрантському середовищі. Однак феи летоннии набуток митця не вичерпується творами окресленої тематики. Це перспективнии для подальших досліджень пласт публіцистичної спадщини М. Чирського, що може відкрити нові риси поетики письменника
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

7.


    Вірченко, Т.
    Література у вимірах мета (на матеріалі есеїстики Григорія Штоня) [Електронний ресурс] / Т. Вірченко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 3. - С. 119-124. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
література -- есе -- письменник -- літературний канон -- самосвідомість -- читач
Анотація: У статті досліджено проблему письменницької авторефлексії на прикладі саморецензування і самоосмислення Григорія Штоня. Тексти и ого рецензіи , інтерв’ю, есеї в потребують дослідницької уваги, щоб обрати доцільну оптику для наукового осмислення художнього спадку. Актуальність наукової студії двовекторна: в історичніи площині задля належної оцінки літературного процесу двотисячних років, у теоретичніи — задля поглиблення и увиразнення кореляціи них зв’язків між висловлюваннями письменників про літературу і художністю ї хніх творів. Саме тому увагу буде сфокусовано на двох збірках есеї в Г. Штоня, що становитиме об’єкт, а феномен металітератури — предмет дослідження. Синкретичність як стильову прикметну ознаку творчості Г. Штоня вже помітили літературознавці, проте пошук відповіді на проблемне питання «Як розуміння літератури позначилось на творчості автора?» ще не завершении . Для цього слід досягти дещо вужчої мети — осягнути розуміння письменником літератури, ї ї специфіки, художніх завдань тощо методами рецептивної естетики і герменевтики. У ході дослідження з’ясовано, що першорядним для митця було самопізнання, у якому письменник убачав можливість до осмислення контексту, без чого немислимо розглядати твір художньої літератури. У широкому контексті мислив Г. Штонь і місію літератури. На першии погляд, художня література є моделлю життя, але саме життя Г. Штонь мислив масштабно — земне / небесне, поосібне / усекосмічне. У всіх свої х міркуваннях автор прагнув спонукати читача розширити межі мислення, тому и працював над власним самовдосконаленням як митця, на поради щодо якого натрапляємо в текстах. Новизна студії полягає в тому, що вперше критично проаналізована есеї стика Г. Штоня у вимірах металітератури. Есеї письменника виконують функцію медіатора між світоглядними засадами автора і и ого творчістю. Г. Штонь обрав жанр сповідального есе, тож засадничими принципами стають рефлексіи ність, самосвідомість, самоусвідомлення. У перспективі доречно дослідити літературні портрети, завдяки оцінці яких увиразняться критерії формування літературного канону за Г. Штонем.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

8.


    Саєнко, В.
    "Осіння" проза Бориса Нечерди: роман "Квадро" [Електронний ресурс] / В. Саєнко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 4. - С. 196-210. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
роман-попередження -- детектив -- модернізм -- постмодернізм -- герменевтичний аналіз
Анотація: Актуальність статті зумовлена гострою необхідністю дослідити роман-прозріння, роман-передбачення «Квадро» лауреата Шевченківської премії , шістдесятника Бориса Нечерди. Метою дослідження є аналіз пізньої прози письменника у контексті одеської літературної школи. Предметом дослідження є жанрові та стильові параметри творів, зокрема роману «Квадро», спостереження про які становлять новизну дослідження. У результаті дослідження за допомогою герменевтичного методу доведено кількісну і якісну значущість прози митця на підставі комплексного дослідження роману «Квадро» як вершини творчості письменника. Проведене дослідження дає підстави визначати «Квадро» як філософськии постмодерниийроман, втілении у гостросюжетну форму. Роман має такі якості притчі, як апеляція до позачасового характеру вічних проблем, філософськии характер ї х обґрунтування, широке використання біблійного інтертексту, моральна настанова, афористичність мови, узагальненість та метафоричність естетичного мислення. Водночас твір містить характерні риси пригодницького, детективного жанру, хоч і не ґрунтується на детективніи фабулі. Синтетичнии характер жанру дозволяє автору залучати в текст ліричні мініатюри, есеї , памфлетні елементи. Ці жанрові особливості спонукають розглядати роман у контексті постмодерністської манери письма, яка у творчості Бориса Нечерди проявляється через інтертекстуальність, образи-архетипи, у поданні твору як своєрідного художнього коду, що потребує розшифрування через полісемію символів та синкретизм метафор і асоціацій . Перспективами дослідження є аналіз рецепції пізньої творчості Бориса Нечерди в сучасності. Своєю формулою «Замовте за мене золоте слово», увиразненою в «Останніи книзі» «осіннього» періоду, автор вказав на один зі шляхів вивчення його місця в українські культурі. Нечерді присвячено чимало творів, його образ відбито у полотнах художників, зокрема славнозвісного Юрія Коваленка, що був прототипом герої в його прози
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

9.


    Боговик, Оксана.
    Соціально-політичні виміри американського суспільства в новому тисячолітті (на матеріалі роману Салмана Рушді «Quichotte») [Електронний ресурс] / О. Боговик, А. Безруков. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 2. - С. 108–113, DOI 10.28925/2311-259x.2023.2.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
загострення -- постмодерна гіперреальність -- післяправда -- актуальні питання -- проблемне суспільство
Анотація: Предметом дослідження в статті є художня інтерпретація суспільно-політичних проблем у романі Салмана Рушді «Quichotte» (2019). Цей твір — постмодерна реінтерпретація сервантесівської історії про премудрого гідальго з Ламанчі, що порушує низку актуальних питань, із якими стикається американське суспільство на початку XXI століття: від засилля наркотиків і мігрантів до екологічної кризи й кібершпигунства.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Безруков, Андрій


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

10.


    Муравецька, Ярослава.
    До питання ймовірних причин написання оповідання Андрія Головка «Крученим шляхом» [Електронний ресурс] / Я. Муравецька. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 3. - С. 166-171, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
Андрій Головко -- інтертекстуальність -- революційний ерос
Анотація: Предметом дослідження є інтертекстуальні зв’язки між персонажами, ідеями, мотивами та конфліктами у творах Андрія Головка: оповіданні «Крученим шляхом» (1924), повісті «Червонии роман» (1922), п’єсі «Хочу» (1920), «Автобіографії » (1925). У статті розглянута така проблема, як вирішення конфліктів письменника радянської епохи (протиставлення несвідомого селянина та свідомого комуніста, революцій ного еросу та кохання до жінки, яка стає перешкодою на шляху до соціалістичного раю) у творчіи площині на прикладі текстів Андрія Головка. Актуальність дослідження зумовлена важливістю питання самовизначення українських письменників радянської епохи. Мета статті —з’ясувати и мовірну причину написання оповідання «Крученим шля-хом», адже використання сюжету и художніх образів одного власного твору для написання іншого в ранній творчості Головка є безпрецедентним і заслуговує на окреме дослі-дження. Водночас схожі конфлікти порушує письменник у п’єсі «Хочу» та «Автобіографії ». Тому застосовувався метод інтертекстуального аналізу. Новизна статті полягає як у саміи темі дослідження, так і в залученні до літературознавчого аналізу маловідомих творів письменника —п’єси «Хочу», «Автобіографії ». У результаті дослідження автор робить гіпотезу про те, що поряд з очевидною причиною написання оповідання (як прямої агітації , тобто заклику до петлюрівців не боятися переходити на бік комуністів) можлива й неочевидна: є й мовірність, що оповідання «Крученим шляхом» стало для письменника своєрідним способом вирішення конфлікту вибору між вірністю революціийній ідеї та особистим щастям із коханою у творчій площині. Твір також можна тлумачити як спробу художнього самовиправдання за зраду революційних ідеалів самим письменником. Автор лише побіжно торкається питання опозиції кольорової символіки та стихій (блакитний , синій , озеро, болото —як уособлення спокій ного життя з коханою; червоний , блискавки, промінь, сонце —як втілення революції ), які можуть стати предметом наступного дослідження
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

11.


    Качур, Ірина.
    Екзистенціалістський мотив відчаю у романі К. Маккарті «Старим тут не місце»: нова темрява, старі сподівання [Електронний ресурс] / І. Качур. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 3. - С. 179-184, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
американська література -- екзистенціалізм -- екзистенціалістський мотив -- відчай
Анотація: У статті досліджується художня репрезентація екзистенціалістського мотиву відчаю в романі Кормака Маккарті«Старим тут не місце». Твір є глибоко філософським і спонукає до роздумів, адже в ньому порушуються екзистенційні питання цінності людського життя та мети людського існування. Предметом дослідження є екзистенціалістський мотив відчаю. Проблема полягає в особливостях репрезентації цього мотиву в сучасній літературі. Мета дослідження —розглянути літературне втілення екзистенціалістського мотиву відчаю в романі «Старим тут не місце». Методи, застосовані в ході дослідження, охоплюють уважне прочитання, яке служить для ідентифікації мотиву відчаю в романі, та аналіз персонажів, який допомагає дослідити, як головні герої переживають відчай , і виявити їхні психологічні й емоційні реакції на екзистенційні виклики, з якими вони стикаються. Новизна дослідження полягає в тому, що пропонується новий погляд на аналіз роману в контексті екзистенціалістських мотивів, особливо мотиву відчаю. Результати дослідження показують, що у творі екзистенціалістський мотив відчаю виникає як наслідок усвідомлення внутрішньої безглуздості й абсурдності людського існування. Головні герої постій но переживають відчай , оскільки суспільство, у якому вони живуть, позбавлене сенсу і керується жорстокістю, що вказує на глибокі зміни моральних та етичних стандартів у сучасніи цивілізації . Протагоністи належать до різних поколінь і відрізняються за своїм соціальним статусом та способом мислення, але вони поділяють спільний досвід переживання відчаю в певні моменти свого життя. Відчай , якии вони відчувають, спричинении змінами, що зазнає суспільство. Ці транс-формації в глобальному масштабі провокують зміни етичних норм і моралі, породжуючи повсюдне відчуття дисонансу та моральної двозначності. Герої помічають, що насильство стає необхідною умовою для виживання, оскільки правосуддя доводить свою неспроможність боротися зі злом, гроші та наркотики займають провідне місце, замінюють релігію, а вартість людського життя знецінюється. Світ здається абсурдним і позбавленим сенсу, однак головні герої відчайдушно намагаються знайти свіи шлях крізь темрявута віднайти сенс і справжність у, здавалося б, байдужому й хаотичному світі
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

12.


    Боронь, Олександр.
    Чи міг Шевченко намалювати портрет Петра Дуніна-Борковського? [Електронний ресурс] / О. Боронь. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 3. - С. 200-205, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
авторство -- біографія -- достовірні джерела -- епістолярій -- портрет
Анотація: Поява мистецьких томів Повного зібрання творів у 12 томах стимулювала подальші дослідження Шевченкової образотворчої спадщини. Актуальним питанням досі залишається з’ясування належності Шевченковому пензлю кількох творів. Предмет пропонованого дослідження —авторство портрета Петра Дуніна-Борковського. Мета полягала в тому, щоб якомога точніше виявити обставини, за яких Шевченко мав можливість намалювати згадану картину, на підставі чого довести або спростувати (атетеза) його ав-торство. Досягненню мети сприяло застосування традиційної методології біографістики, зокрема прийому зіставлення фактів поетового життєпису з епістолярними свідченнями його сучасників. Результати дослідження. У статті послідовно розглянуті всі можливі обставини появи полотна та історія його вивчення. Воно надійшло до Державного музею Тараса Шевченка (нині Національний музей Тараса Шевченка) саме як Шевченкова робота. Однак у Повному зібранні творів у 10 томах портрет було вміщено серед сумнівних, тоді як у новому академічному зібранні його подано в основному корпусі. На підставі листування Варвари Рєпніної докладно описані знайомство й можливі зустрічі Шевченка і Дуніна-Борковського.Варвара Рєпніна про роботу художника над портретом Дуніна-Борковського ніколи не згадувала. Василь Касіян уважав портрет належним пензлю дружини Дуніна-Борковського —Глафіри Псьол, але не аргументував своєї думки. Натомість Валентина Рубан обґрунтувала Шевченкове авторство, із чим не погоджується автор статті та спростовує окремі ї ї спостереження як суб’єктивні й смакові. Фахівці Національного науково-дослідного реставраційного центру України спільно з працівницею Національного музею Тараса Шевченка Тетяною Калініною, дослідивши портрет Дуніна-Борковського, теж дійшли висновку, що немає підстав зараховувати його до Шевченкового доробку. Упорядники нового академічного видання не мали вагомих аргументів на користь Шевченкового авторства, тож твір слід було принаймні вмістити серед сумнівних, якщо не відкинути зовсім. Насправді йому взагалі не місце серед Шевченкових картин. Перспе-ктивним видається подальше дослідження портрета Дуніна-Борковського як твору Гла-фіри Псьол у порівнянні з іншими її картинами, зокрема портретом Варвари Рєпніної
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

13.


    Астрахан, Н.
    У межах і за межами герменевтичної традиції: від інтерпретації теорії до теорії інтерпретації [Електронний ресурс] / Н. Астрахан. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2014. - № 4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
інтерпретація -- літературний твір -- художній текст -- рефлексія -- розуміння
Анотація: У статті розглянуто проблему інтерпретації літературного твору в контексті різних напрямів розвитку сучасного літературознавства, що можуть бути сприйняті як такі, що взаємно доповнюються, продовжують започатковану в епоху античності герменевтичну традицію та виходять за її межі. Відповідно до сформульованого Р. Ничем принципу «обмеженого плюралізму» літературознавча інтерпретація узгоджена з комунікативною сутністю літературного твору, характеризована з погляду її подієвості, відповідної подієвості літературного твору, що передбачає взаємодію «Я» і «Ти» в процесі діалогічного художнього осягнення буття
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

14.
85,0я43
А 86


    Серов, Николай Викторович.
    Свет и освещение [Електронний ресурс] / Н. В. Серов. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 49-57. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Живопис

Кл.слова (ненормовані):
світло -- освітлення -- колір -- мистецький твір
Анотація: Стаття присвячена актуальним проблемам природи світла та висвітлення в мистецтві. Використовується філософський, культурологічний та мистецтвознавчий інструментарій аналізу художніх творів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)


Знайти схожі

15.


    Клюев, Александр Сергеевич.
    Музыка: синергетическая модель [Електронний ресурс] / А. С. Клюев. - Електронні текстові дані // АРТ-простір : науковий журнал. - 2016. - Вип. 2. - С. 8-16. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
синергетика -- синергетичний підхід -- система відносин -- музичний процес -- музичний твір -- особистість
Анотація: У статті визначається місце музики у структурі світу з позиції синергетики. Показується, що, відповідно до синергетичної парадигми, музика — система, яка є вершиною системно-еволюцій-ного розвитку світу.

Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

16.
Шифр: М898489384/2019/4
   Журнал

Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - ISSN 2518-766Х. - Виходить щорічно
2019р. № 4 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Oleksiuk, O. Interdisciplinarity in the development of post-classical art education / O. Oleksiuk. - С.4-9
Кл.слова: стратегія, постнекласична парадигма, міждисциплінарний дискурс
Zeman, A. The culturally creative meaning of communication during choral concert / A. Zeman. - С.10-15
Кл.слова: дидактичні цінності, філософія діалогу, естетичне виховання
Падалка, Г. М. Художньо-методична культура викладача мистецьких дисциплін: сутність, принципи саморозвитку / Г. М. Падалка. - С.16-21
Кл.слова: художньо-методична культура,, заклад вищої освіти, принципи саморозвитку
Черкасов, В. Ф. Реформування загальної музичної освіти у Великій Британії / В. Ф. Черкасов. - С.22-28
Кл.слова: художньо-естетичне виховання, навчальні плани, реформування загальної музичної освіти
Тушева, В. В. Пошук методологічних орієнтирів у гуманітарному дослідженні в контексті мистецької педагогіки / В. В. Тушева. - С.29-36
Кл.слова: диригент хору, навчальний хоровий колектив, педагогічна воля
Кифенко, А. М. Професійна діяльність диригента навчального хорового колективу / А. М. Кифенко, Х. В. Голян
Комендант, Т. П. Художники Республики Молдова в рамках современности (на примере работ художников Валерия и Иона Жабинских) / Т. П. Комендант, Е. М. Юдина. - С.43-50
Троєльнікова, Л. О. Моделі художнього освоєння світу в освітніх практиках країн Сходу та Заходу / Л. О. Троєльнікова. - С.51-58
Кл.слова: освіта, художня культура, освіта, виховання, художня культура, художня гуманістична культура
Проців, Л. Й. Історія української музичної педагогіки: віденські зустрічі / Л. Й. Проців. - С.59-65
Кл.слова: метаісторія, музична культура, наукова та творча еліта
Зайцева, В. І. Нові художньо-естетичні засади творчості українських графіків періоду "хрущовської відлиги" / В. І. Зайцева. - С.66-69
Кл.слова: творчість, українські художники, культура
Куліш, М. І. Редакторський стиль О. Зілоті: досвід інтерпретації (на матеріалі редакцій творів Йоганна Себастьяна Баха та Моріса Равеля) / М. І. Куліш. - С.70-76
Кл.слова: редакторство, інтерпретація, обробка
Гмиріна, С. В. Методи роботи студентів над вокальними творами у класі сольного співу / С. В. Гмиріна. - С.77-83
Кл.слова: сольний спів, студент-вокаліст, вокальний твір
Шпирка, А. О. Методи емоційної саморегуляції у формуванні емоційної виразності майбутнього вокаліста / А. О. Шпирка. - С.84-89
Кл.слова: емоційна виразність, емоційна саморегуляція, емпатія
Косінська, Н. Л. Стимулювання творчої самореалізації майбутніх учителів музичного мистецтва у соціокультурній вокальній діяльності як педагогічна умова формування сценічно-образної культури / Н. Л. Косінська. - С.90-96
Кл.слова: сценічно-образна культура, процес вокальної підготовки, творча самореалізація
Вишневецька, М. В. Формування естетичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва як психолого-педагогічна проблема / М. В. Вишневецька. - С.97-102
Кл.слова: естетична культура, цінності., культура особистості
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

17.


    Завалко, Катерина.
    Розвиток піаністичних навичок дітей дошкільного віку в донотний період навчання / К. Завалко, К. Балюра // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2022. - № 7. - С. 52-62, DOI 10.28925/2518-766X.2022.79 . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
дошкільник -- донотний період -- музичне виховання
Анотація: У статті розглянуто донотний період як необхідний та важливий у процесі навчання музикантів. Від успішності навчання на цьому етапі залежить ефективність подальшого опанування грою на музичному інструменті. На основі вивчення літератури було визначено, що музичний розвиток є актуальним для дітей саме дошкільного віку, оскільки на різних вікових етапах дитина виявляє та розвиває різні здібності, які відповідають особливостям певного вікового періоду. Важливою ознакою музикальності дошкільника є його творче ставлення до музики, адже, слухаючи та сприймаючи музичний твір, дитина емоційно на свій розсуд уявляє художній образ, відтворюючи його у співі, грі, танці чи на папері.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Балюра, Катерина


Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (1), Ф3 (1), Ф2 (3)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (1), Ф3 (1), Ф2 (3)


Знайти схожі

18.


    Гмиріна, С. В.
    Методи роботи студентів над вокальними творами у класі сольного співу [Електронний ресурс] / С. В. Гмиріна // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2019. - № 4. - С. 77-83, DOI 10.28925/2518-766X.2019.4.11 . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
сольний спів -- студент-вокаліст -- вокальний твір
Анотація: У статті досліджено один із аспектів фахової підготовки майбутніх артистів-вокалістів та викладачів сольного співу в системі університетської освіти. Проаналізовано накопичений у цій сфері науково-педагогічний, вокально-методичний і практичний досвід.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

19.


    Жань, Лі.
    Етапи та педагогічні умови формування умінь виконавського фразування майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на духових інструментах [Електронний ресурс] / Л. Жань // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2023. - № 8. - С. 48-53, DOI 10.28925/2518-766X.2023.88. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
виконавська підготовка -- музичний твір -- виконавські уміння
Анотація: У статті представлено обґрунтування поетапної методики формування культури виконавського фразування майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на духових інструментах. Актуалізовано проблему формування зазначеної фахової якості, яка розглянута як сегмент виконавської підготовки, який забезпечує якість художньо-образного розкриття смислу музичного твору.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (1), Ф2 (2), Ф3 (2)
Вільні: ГП ЧЗ (1), Ф2 (2), Ф3 (2)


Знайти схожі

20.


    Ткачук, Володимир.
    Робота над оркестровим твором як засіб диригентської підготовки студента-інструменталіста [Електронний ресурс] / В. Ткачук // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2023. - № 8. - С. 54-60, DOI 10.28925/2518-766X.2023.89. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
студент-інструменталіст -- оркестровий твір -- диригент -- оркестрове диригування -- університетська освіта
Анотація: Статтю присвячено актуальній проблемі оркестрово-диригентської підготовки студента-інструменталіста в університеті. Автором узагальнено науково-методичний та власний практичний досвід роботи диригента над оркестровими творами різних жанрів та мистецьких епох.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (1), Ф2 (2), Ф3 (2)
Вільні: ГП ЧЗ (1), Ф2 (2), Ф3 (2)


Знайти схожі

21.


    Паламар, С.
    Проблема формування літературної компетентності старшокласників у поцесі аналізу художнього твору з використанням інноваційних засобів навчання [Електронний ресурс] / С. Паламар, Л. Назаренко. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2019. - № 3/4. - С. 73-91, DOI 10.28925/2312-5829.2019.3-4.7391. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
літературна компетентність -- інформаційна компетентність -- читач -- художній твір -- аналіз художнього твору -- усвідомлене сприймання -- аналітична діяльність -- інформаційно-комунікаційні технології -- практичні завдання
Анотація: У статті розглянуто актуальні проблеми емоційно-інтелектуального розвитку й виховання молоді в процесі навчання літератури; з’ясовано мотиваційну готовність учнів 10-11-х класів до використання засобів інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) у предметній діяльності; запропоновано можливі види читацької діяльності з використанням ІКТ у ході подієвого, пообразного, проблемно-тематичного аналізів художнього твору; подано оцінки експериментальної роботи. Наведено зв’язок із важливими практичними завданнями, показники рівнів сформованості ЛК старшокласників засобами ІКТ. Розкрито досвід використання ІКТ під час аналізу художнього твору. Висвітлено естетичну рецепцію й мистецьку комунікацію (внутрішню й зовнішню) між автором, твором і читачем.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Назаренко, Л.


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)