Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (372)Мережеві ресурси (6)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=ХАРАКТЕР<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 53
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-53 
1.


    Хоружа, Людмила.
    Актуальність сучасних наукових розвідок у педагогіці: україно-польський дискурс [Електронний ресурс] / Л. Хоружа. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2024. - Том 1, № 44. - С. 100-111, DOI 10.28925/2312-5829.2024.17 . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
наукові розвідки -- порівняльний аналіз -- україно-польський дискурс -- трансформація -- зміст -- методологія
Анотація: У статті проведено порівняльний аналіз наукових розвідок польських і українських учених щодо тематики та змісту сучасних педагогічних досліджень. Нові виклики, світова криза, повномасштабна війна в Україні – так чи інакше впливають на вибір тем досліджень, визначають їхню своєчасність і доцільність. Зазначено, що у польських дослідженнях чітко прослідковується широкий міждисциплінарний педагогічний підхід до вирішення освітніх проблем. За своїм тематичним спрямуванням наукові розвідки мають прикладний характер, відповідають запитам науки та суспільства. При цьому тематика наукової проблематики вітчизняних педагогічних досліджень має переважно локальний характер та не в повній мірі корелюється з сучасними суспільними запитами. Зроблено висновок щодо необхідності розробки методологічних основ педагогіки в умовах нестабільності і трансгресивності. Представлено перелік педагогічних тем, які є актуальними для вивчення в цих умовах.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

2.


    Коваленко, Алла.
    Психологічні аспекти сатиричної комунікації в сучасній українській воєнній меметиці [Електронний ресурс] / А. Коваленко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2024. - Том 30, № 1. - С. 24-33, DOI 10.28925/2311-259x.2024.1.4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
меми -- копінг-стратегія -- копінг-ресурс -- сатирична комунікація -- стрес -- соціальна мережа
Анотація: Метою розвідки стало з’ясування особливостей психології, емоцій сатиричної комунікації в соціальних мережах із допомогою мемів, певних ефектів і копінг-стратегій. Об’єктом дослідження стали меми арт-порталу «Мистецтво перемоги», українського стартапу Reface, застосунку «Мемомет», «Українські меми», REDDIT UKRAINE, «Чорний гумор. Українською. # ЧГУ», «GONI Мемаси», «Перша приватна мемарня», «МЕМуарій воєнного часу». У дослідженні використано культурно-історичний, компаративний, інтерпретаційний, синхронічний методи. Результати аналізу показали, що меми як окремий жанр сатиричної публіцистики відбили картину світу українців в екстремальних умовах і виконали інформаційну, емоційну, комунікаційну функції, а також мобілізації та активізації соціуму. Первинними (базовими) емоціями стали гнів, відраза, презирство до ворога, радість за перші перемоги. Поширення мемів із такими емоціями застерігало від соціальної апатії та виникнення страху, провини, сорому, тривоги чи подиву, а соціалізація українців із допомогою цього жанру сприяла формуванню вторинних емоцій: любові (до рідних, Батьківщини, землі), оптимізму, довіри, — і блокувала появу шокових станів тривоги-страху-розгубленості, розчарування, суму, а також культивувала інтерес-хвилювання, настороженість-очікування-інтерес. Меми поряд із пропагандистськими та контрпропагандистськими наративами відображали й водночас програмували поведінку українців, тобто формували соціальну поведінку нації в умовах загрози, а саме: базисні копінг-стратегії «розв’язання проблем» і «пошук соціальної підтримки», які унеможливили існування стратегії «уникання». Встановлено, що в окреслених сатиричних комунікаційних стратегіях переважно двоскладні, креолізовані меми працювали як копінг-ресурс на подолання суспільного стресу, його перетворення з високого на низький чи середній, демонстрували розвиненість когнітивної сфери в українців, орієнтації в ситуації війни, уміння брати відповідальність за власні дії й поведінку, накопичення індивідуального емоційного досвіду (емпатії) та ілюстрували ціннісно-мотиваційну структуру, що в цілому відображає Я-концепцію українців, ментальні особливості та характер, що й становить новизну дослідження.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

3.


    Якубовський, І.
    Матеріали районної преси Київщини про підтримку селянами курсу влади під час Голодомору 1932 –1933 рр.: маніпуляції та реалії / І. Якубовський // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2023. - № 1(16). - С. 121-129, DOI 10.28925/2524-0757.2023.114. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Голодомор -- районна преса -- рядові селяни -- влада -- маніпуляції
Анотація: У статті досліджуються особливості інформаційного наповнення районної преси Київщини про сприятливі для влади реакції в середовищі рядових селян на хлібозаготівлі 1932–1933 рр. як ключову ланку в механізмі Голодомору. Простежено закономірності розміщення в газетах повідомлень про різні види провладних практик колгоспників та одноосібників. Доведено маніпулятивний характер більшості таких матеріалів. Декларована газетами добровільність ініціатив знизу насправді була інспірована владою і з’являлася внаслідок застосування різноманітного тиску. Навіть інформація про показники виконання й перевиконання хлібозаготівельного плану містила сліди примусу до забезпечення відповідних показників. Фактично лише повідомлення газет про доноси селян, а також результативну для влади діяльність буксирних бригад були найбільш наближеними до реалій.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

4.


    Іванюк, О.
    Міста Наддніпрянської України наприкінці XVIII — у першій половині XIX ст. у тревелогах англійських мандрівників / О. Іванюк, А. Чкан // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2023. - № 1(16). - С. 111-120, DOI 10.28925/2524-0757.2023.113. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
тревелоги -- міста Наддніпрянщини -- англійські мандрівники -- архітектурні пам’ятки
Анотація: У статті розглядається коло питань, пов’язаних з подорожами англійських мандрівників Наддніпрянською Україною наприкінці ХVIII — у першій половині ХІХ ст. Основою для наукової розвідки стали тревелоги. Їх особливістю є суб’єктивний характер описів, відсутність чіткої структури та нерівномірність щодо викладу матеріалу. Проте часом вони містять відомості, які складно або неможливо відтворити за іншими джерелами. У процесі дослідження визначено, що найбільше приваблювали мандрівників Київ і Одеса, у той час як провінційні міста зазвичай залишалися поза увагою. З’ясовано, що у тревелогах англійці акцентують увагу на кількох аспектах, пов’язаних з міським простором, зокрема на загальних описах ландшафтів, особливостях забудови, архітектурних пам’ятках переважно релігійного значення. Привертають увагу й певні проблеми, які були типовими для українських міст: занедбаність вулиць і житлового фонду, низький рівень сервісу тощо. Побіжно англійці приділяли увагу поліетнічності українських міст. Проте це питання їх цікавило лише в аспекті взаємодії та взаємовпливів різних культур. Описуючи українські землі в цілому, англійські мандрівники не обмежувалися лише фіксацією побаченого і почутого. Вони використовували географічні, історичні, етнографічні, статистичні відомості про відвідані регіони, які запозичували із досліджень, здійснених попередниками, або статистичних чи адміністративних звітів, наданих їм російськими чиновниками.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Чкан, А.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

5.


    Щербак, Віталій.
    Джерела формування козацької старшини в Україні (друга половина XVI — середина XVII ст.) / В. Щербак // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2023. - № 2(17). - С. 32-40, DOI 10.28925/2524-0757.2023.24. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
козацька старшина -- шляхта -- князі -- бояри -- Річ Посполита -- соціальний прошарок
Анотація: У статті з’ясовуються джерела формування козацької старшини в другій половині XVI — середині XVII ст. Наголошується, що до цієї когорти, як правило, належали матеріально забезпечені та освічені люди з відповідним інтелектуальним потенціалом і рівнем культури. Із заснуванням реєстрового війська до старшинських лав входила переважно шляхта, яка з молодих років у дусі тогочасних традицій проходила школу лицарської майстерності на Запорожжі. До неї нерідко долучалися представники княжої верстви: Збаразькі, Заславські, Корецькі, Ружинські, Вишневецькі. Старшина поповнювалася й виходцями з бояр та зем’ян, які змушені були шукати місця в соціальній структурі Речі Посполитої. Характер занять, етнічна належність, усталені в її середовищі цінності сприяли консолідації козацької верхівки в єдиний соціальний прошарок. Вагомими чинниками в цьому процесі були також боротьба козацтва за відстоювання станових прав і підтримка православ’я в Україні.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

6.


    Кісельов, Сергій.
    «Історичний нарис народної війни за незалежність Греції…» Г. Палеолога та М. Сивініса як історіографічне джерело / С. Кісельов // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2023. - № 2(17). - С. 6-12, DOI 10.28925/2524-0757.2023.21. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
історіографія -- історичний нарис -- романтизм -- державна теорія -- народний дух
Анотація: У статті подано історіографічний аналіз «Історичного нарису народної війни за незалежність Греції…» Г. Палеолога та М. Сивініса як однієї з перших праць у російській історичній науці, присвячених грецькій революційній боротьбі та участі в ній великих держав. Зокрема, порушуються питання передумов та обставин публікації «Історичного нарису», постатей його авторів, історичного й історіографічного контексту, які визначили жанрову приналежність твору, його структуру, джерелознавчий характер та ідеологічну наповненість
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

7.


    Стойка, О.
    Якість вищої освіти: дослідницькі концепції і наукові підходи [Електронний ресурс] / О. Стойка. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 3. - С. 17-27, DOI 10.28925/1609-8595.2023.3.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
дослідження -- концепція -- цифровізація -- якість -- вища освіта
Анотація: Стаття присвячена обґрунтуванню поняття якості освіти, зокрема вищої, в контексті різних дослідницьких концепцій. Наголошено, що якість вищої освіти – складний, багатовимірний, багаторівневий феномен, який має комплексний і системний характер. У статті розглянуто три основні дослідницькі концепції: соціально та історично детермінованої якості освіти; суб’єктивного поняття, цінності, яка залежить від розуміння групою стейкхолдерів; якість освіти як системний об’єкт управлінського впливу. Акцентовано, що якість вищої освіти забезпечують такі основні параметри: якісний показник професорського складу; якість викладання (впровадження науково-педагогічними працівниками новітніх технологій у процес професійної підготовки майбутніх фахівців); стан матеріально-технічної бази, лабораторного обладнання закладу вищої освіти й фінансового забезпечення. Проаналізовано нормативно-правові і стратегічно-декларативні документи функціонування Європейського Союзу і Європейського простору вищої освіти, а також стратегічні й правові акти України; доведено, що проблема якості освіти розвивається та удосконалюється в контексті прийняття та реалізації низки документів у рамках Європейського освітнього простору. Підкреслено, що якість освіти є національним пріоритетом і передумовою національної безпеки держави, дотримання міжнародних норм і вимог законодавства України щодо реалізації права громадян на освіту. Наголошено, що сучасні цивілізаційні і національні виклики ХХІ ст. зумовлюють необхідність пошуку нових методологічних підходів до підвищення якості вищої освіти, зокрема її цифровізацію.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

8.


    Главацька, Юлія.
    Лінгвістичні аспекти вивчення ідентичності особистості: теоретичний аспект [Електронний ресурс] / Ю. Главацька. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 3. - С. 213-219, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.8. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
біографічна проза -- ідентичність -- самоідентифікація -- мотив самопізнання -- мотив створення іміджу -- мотив творчого самовираження -- мотив ідеологічного впливу на адресата
Анотація: Предметом статті є лінгвістичні аспекти особистісної самоідентифікації в літературній біографії . Мета дослідження —окреслення лінгвістичних аспектів вивчення ідентичності особистості. Проблема ідентичності закономірно потрапляє до фокусу сучасних лінгвістичних досліджень, оскільки відповідає пріоритетам антропоцентричного підходу до мови. Тому актуальність дослідження зумовлена потребою з’ясування теоретичних підвалин, які зорієнтовані на опис лінгвістичних аспектів актуалізації ідентичності особистості в тексті літературної біографії . У роботі використано загальнонаукові методи дослідження (аналіз, синтез, узагальнення), контекстуально-інтерпретаційний метод і дискурсаналіз. Новизна розвідки зумовлена об’єктом вивчення та ракурсом аналізу в теоретичніи площині, що створює сприятливии ґрунт для подальшого вивчення властивостей особистісної самоідентифікації та мовних засобів вираження самопрезентації . У результаті дослідження встановлено, що питання вивчення ідентичності особистості Стіва Джобса корелює з низкою філософських понять (самопізнання, самореалізації , самоідентифікації , самооцінки), головним засобом реалізації яких на вербальному рівні постає мовна стратегія самопрезентації . Вихідним рівнем при типологізації мовної особистості Стіва Джобса є мотиваційно-прагматичний , основні одиниці якого —мотив, мовна стратегія й тактика. Важливим для В. Ай зексона, біографа Стіва Джобса, постає опис його самоідентифікації , безпосередньо пов’язании із реалізацією мотивів самопізнання, створення іміджу, творчого самовираження. В основі реалізації мотиву самопізнання лежить автокомунікація; цей мотив не пов’язании із комунікативними стратегіями й актуалізується через такі форми самопізнання, як спогади, самоспостереження, самоаналіз, самооцінка. Мотив створення іміджу реалізується через мовну стратегію самопрезентації , а створення образу Стіва Джобса втілюється через низку тактик (самовихваляння, апелювання до авторитетів, виправдувального самозахисту, критики, позиціонування себе як прикладу для наслідування тощо). Мотив творчого самовираження має мішании характер, оскільки й ого реалізація передбачає як зовнішнього (модельного) адресата, такі автоадресованість. Перспективним видається аналіз особливостеи мовної реалізації процесу самоідентифікації та самопрезентації Стіва Джобса в літературній біографії Steve Jobs: Biography
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

9.


    Горбань, Олександр.
    Освітологічні аспекти відеоігрової діяльності в сучасному освітньому середовищі / О. Горбань // Освітологія = Oswiatologia : українсько-польський науковий журнал. - 2023. - Том 12, № 12. - С. 7-19, DOI 10.28925/2226-3012.2023.12.1 . - ISSN 2226-3012. - ISSN 2412-124Х

Кл.слова (ненормовані):
відеогра -- гейміфікація -- гра в освіті -- мотивація -- навчання -- освітологія -- творчість
Анотація: У статті на основі освітологічних ідей про комплексний, інтегрований характер системи освіти запропоноване авторське бачення місця і ролі відеоігор як важливого елемента навчального процесу, що впливає на формування сучасного освітнього середовища. Відзначається, що відеогра як вид ігрової діяльності є складним соціально-кібернетичним феноменом, специфічним явищем в сучасному житті суспільства, який потребує глибоких наукових досліджень з метою з’ясування його методичного потенціалу в системі освіти. Унікальність відеоігор полягає в тому, що вони здатні забезпечити формування особливого віртуального простору, створити особливу спільноту учасників, розширюють вербальні та невербальні способи комунікації, тобто відеогра стає частиною сучасної культури людей, вона впливає на соціалізацію індивіда, формує специфічний світогляд, закладає підвалини певних ціннісних орієнтацій учасників гри.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

10.


    Олексюк, Ольга.
    Творчість Бориса Грінченка як генератор інноваційних форм роботи зі студентами мистецького профілю / О. Олексюк, О. Лігус // Освітологія = Oswiatologia : українсько-польський науковий журнал. - 2022. - № 11. - С. 68-75, DOI 10.28925/2226-3012.2022.11.6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2226-3012. - ISSN 2412-124Х

Кл.слова (ненормовані):
ділова гра -- мистецька педагогіка -- синквейн -- сторітелінг -- творчість Бориса Грінченка -- українська культура
Анотація: У статті розглянуто інноваційні форми роботи (ділова гра, синквейн та сторітелінг) зі студентами мистецьких спеціальностей, упроваджені задля глибокого аналітичного осмислення історичної ролі особистості й творчості видатного українського письменника, ученого та педагога Бориса Грінченка. Схарактеризовано образно-стильову специфіку поезій митця в контексті його епохи. Визначено романтичну сутність його творчості, у якій органічно поєднуються типові для романтичного світогляду риси: почуттєвість, національна характеристичність і патріотичний дух. Відзначено важливість пізнання грінченківської тематики у формуванні національно-патріотичного світогляду студентів, розвитку їхніх професійних, творчих, аналітичних та морально-етичних якостей. Схарактеризовано культурно-мистецькі заходи на честь Бориса Грінченка в аспекті впровадження в них означених інноваційних форм. На підставі аналізу цих форм виявлено багаторівневий характер розуміння студентами художнього смислу творчості письменника, його історичної постаті, а також музичних творів, написаних на тексти Бориса Грінченка. Показано, що досліджувані форми оптимально поєднують пізнавальний, аналітичний, музично-виконавський, психоемоційний рівні осягнення цього мистецького об’єкта. Доведено, що успішне впровадження ділової гри, конкурсу синквейнів та сторітелінгу під час заходів на пошану Бориса Грінченка згуртувало студентську молодь навколо спільних національних та мистецьких цінностей, сприяло відкриттю непізнаних граней художньої спадщини письменника, інспірувало нові форми студентської творчості.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Лігус, Ольга


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)


Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-53 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)