Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (287)Каталог авторефератів та дисертацій (1)Рідкісні та цінні видання (2)Мережеві ресурси (4)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=есе<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Показані документи с 1 за 7
1.

Форма документа :
Шифр видання :
Автор(и) : Будзар М.
Назва : Смерть Миколи Гоголя у сприйнятті сучасників: есе Григорія Ґалаґана "Друзям"
Місце публікування : Київські історичні студії. - Київ: Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. - № 2. - С. 96-101. - DOI 10.28925/2524-0757.2017.213 (Шифр К269584624/2017/2). - DOI 10.28925/2524-0757.2017.213
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): українська еліта--ґалаґан григорій
Анотація: Републікація документа з особистих паперів громадського та культурного діяча середини — другої половини XIX ст. Григорія Павловича Ґалаґана приурочена до пам’ятної дати — 165-річчя з моменту смерті Миколи Васильовича Гоголя (1809–1852). Стільки ж років минуло з моменту появи самого тексту. Він написаний через два тижні після смерті письменника. За жанром це — есе. Григорій Ґалаґан мав схильність до літературної праці. Після нього залишилося кілька опублікованих і ще більше неопублікованих літературних матеріалів. Зміст цього твору ілюструє ставлення автора до особи М. Гоголя і унаочнює його світоглядно-громадянську позицію за доби так званого «похмурого семиріччя» в політичній історії Російської імперії. Це 1848–1855 роки — останній період правління Миколи I. Змістовна вага документа підсилюється його схвильовано-особистісною інтонацією. Републікація цього есе розширить уявлення про умонастрої осіб з кола української еліти середини XIX ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вірченко Т.
Назва : Література у вимірах мета (на матеріалі есеїстики Григорія Штоня) [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 3. - С. 119-124. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2022/28/3). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): література--есе--письменник--літературний канон--самосвідомість--читач
Анотація: У статті досліджено проблему письменницької авторефлексії на прикладі саморецензування і самоосмислення Григорія Штоня. Тексти и ого рецензіи , інтерв’ю, есеї в потребують дослідницької уваги, щоб обрати доцільну оптику для наукового осмислення художнього спадку. Актуальність наукової студії двовекторна: в історичніи площині задля належної оцінки літературного процесу двотисячних років, у теоретичніи — задля поглиблення и увиразнення кореляціи них зв’язків між висловлюваннями письменників про літературу і художністю ї хніх творів. Саме тому увагу буде сфокусовано на двох збірках есеї в Г. Штоня, що становитиме об’єкт, а феномен металітератури — предмет дослідження. Синкретичність як стильову прикметну ознаку творчості Г. Штоня вже помітили літературознавці, проте пошук відповіді на проблемне питання «Як розуміння літератури позначилось на творчості автора?» ще не завершении . Для цього слід досягти дещо вужчої мети — осягнути розуміння письменником літератури, ї ї специфіки, художніх завдань тощо методами рецептивної естетики і герменевтики. У ході дослідження з’ясовано, що першорядним для митця було самопізнання, у якому письменник убачав можливість до осмислення контексту, без чого немислимо розглядати твір художньої літератури. У широкому контексті мислив Г. Штонь і місію літератури. На першии погляд, художня література є моделлю життя, але саме життя Г. Штонь мислив масштабно — земне / небесне, поосібне / усекосмічне. У всіх свої х міркуваннях автор прагнув спонукати читача розширити межі мислення, тому и працював над власним самовдосконаленням як митця, на поради щодо якого натрапляємо в текстах. Новизна студії полягає в тому, що вперше критично проаналізована есеї стика Г. Штоня у вимірах металітератури. Есеї письменника виконують функцію медіатора між світоглядними засадами автора і и ого творчістю. Г. Штонь обрав жанр сповідального есе, тож засадничими принципами стають рефлексіи ність, самосвідомість, самоусвідомлення. У перспективі доречно дослідити літературні портрети, завдяки оцінці яких увиразняться критерії формування літературного канону за Г. Штонем.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Денисенко Т.
Назва : Аромат Арабії (лінгвістичне есе) [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2014. - № 3. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2014/3). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Анотація: У наш час без порозуміння різних народів і культур не обійтися. Без цього не існувало б ані миру на Землі, ані цивілізації як такої. З огляду на це дедалі більшої популярності набирає зацікавлення східними й екзотичними культурами в усьому світі загалом, у Європі та США зокрема. Не оминула ця тенденція й Україну. Думаєте Схід дуже далекий від нас? Він ближче, ніж Вам здається! І складніший, ніж Ви уявляєте!
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

4.

Назва журналу :Київські історичні студії -2017р.,N 2
Цікаві статті :
Драч О. Освітній простір Європи доби Просвітництва:дискусії щодо гендерних параметрів навчання/ О. Драч (стр.3-9) Кл.слова: гендер,жіноча освіта,просвітники
Попенко Я. Румунська дипломатія у боротьбі за Бессарабію на Паризькій мирній конференції (січень — травень 1919 р./ Я. Попенко (стр.10-17) Кл.слова: дипломатія,Румунія,бессарабське питання
Срібняк І. Табір інтернованих Військ УНР у Пикуличах (Польща)(січень — лютий 1921 р.): умови перебування та моральний стан вояцтва/ І. Срібняк (стр.18-24) Кл.слова: інтернатовані,армія УНР,шпиталь
Ілюк Т. Публічна дипломатія України в Грецькій Республіці: становлення та історичні трансформації (1991–2011 рр.)/ Т. Ілюк (стр.25-31) Кл.слова: діаспора,культурні проекти,дипломатія
Щербак В. Українська держава на межі XVII–XVIII ст./ В. Щербак (стр.32-37) Кл.слова: Гетьманщина,абсолютизм,державні засади
Іванюк О. Полкові музеї у Наддніпрянській Україні в XIX — на початку XX ст./ О. Іванюк (стр.38-46) Кл.слова: військові підрозділи,музейні колекції,експозиція
Бонь О. Київське театральне середовище першої половини 1920-х років у щоденниках Василя Василька/ О. Бонь (стр.47-52) Кл.слова: театральне середовище,щоденники,Василько Василь
Довжик А. Жінки — викладачі педагогічних і мистецьких вишів Києва у 1920-ті роки/ А. Довжик (стр.53-63) Кл.слова: жінки-викладачі,виші,науково-педагічна
Байталюк О. Діяльність пам’яткоохоронних органів на Шепетівщині у 1920–1930-х рр./ О. Байталюк (стр.64-70) Кл.слова: інспектура,пам'ятки,примусово-суспільні роботи
Мусіяченко О. Історичні події як фактор впливу на розвій музичного середовища Києва другої половини XIX — початку XX ст./ О. Мусіяченко (стр.71-77) Кл.слова: музика,детермінізм,синергетика
Лабур О. Київська кінофабрика ВУФКУ та фільм О. Каплера "Право на жінку":історія однієї заборони/ О. Лабур (стр.78-87) Кл.слова: жіноче розкріпачення,гендер,кінофабрика ВУФК
Гедьо А. Особливості правового статусу греків Ніжина у XVIII — на початку XIX ст.: аналіз приватноправових актів/ А. Гедьо (стр.88-95) Кл.слова: правовий статус,ніжинська грецька громада,архів
Будзар М. Смерть Миколи Гоголя у сприйнятті сучасників: есе Григорія Ґалаґана "Друзям"/ М. Будзар (стр.96-101) Кл.слова: українська еліта,Ґалаґан Григорій
Мицик Ю. З листування Василя Кравченка і Бориса Грінченка/ Ю. Мицик, І. Тарасенко (стр.102-108) Кл.слова: патріотизм,просвітництво
Анчабадзе Г. Массовый террор в СССР. История одной семьи/ Г. Анчабадзе (стр.109-113) Кл.слова: репресії,тоталітарний режим,Анчабадзе
Щербак В. Резензія на книгу Брехуненко В., Синяк І. "Адвокати в судочинстві ранньомодерної Української держави — Гетьманщини"/ В. Щербак (стр.114-115)
Ковальов Є. Рецензія на книгу Ададуров В. "Война цивилизаций: Социокультурная история русского похода Наполеона". — Т. 1: Религия — язык/ Є. Ковальов (стр.115-116)
Кравчук О. Резензія на книгу Пиріг Р. Я., Тельвак В. В. "Михайло Грушевський: біографічний нарис"/ О. Кравчук (стр.117)
Цікаві статті :
Знайти схожі


5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Нежива Л., Паламар С.
Назва : Інноваційні технології в літературній освіті майбутніх учителів початкової школи [Електронний ресурс]
Місце публікування : Освітологічний дискурс: наукове електронне видання/ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ: Вид-во Київ. ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2020. - № 4. - С. 129-142. - ISSN 2312-5829, DOI 10.28925/2312-5829.2020.4.9 (Шифр О283150799/2020/4). - ISSN 2312-5829, DOI 10.28925/2312-5829.2020.4.9
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): доповнена реальність--ікт-технології--інтегроване навчання--інтерактивні технології--літературна освіта--проєктні технології
Анотація: У статті обґрунтовується необхідність застосування інноваційних технологій у викладанні дитячої літератури студентам спеціальності «Початкова освіта». Впровадження у навчання майбутніх учителів початкової школи інтегрованого курсу «Рідномовна освіта: дитяча література з методикою навчання» дає їм можливість орієнтуватися в сучасних тенденціях розвитку дитячої літератури й моделювати різноманітні алгоритми сприйняття й осмислення художніх текстів. У дослідженні проаналізовано впровадження інтерактивної технології в літературну освіту, що змінює вектор проведення лекцій до діалогічної взаємодії із студентською аудиторією, забезпечує формальне оновлення практичного заняття застосуванням квестів та майстер-класів. Відповідно до завдань Нової української школи й вищої освіти майбутніх педагогів початкової школи автори аналізують можливості застосування технології критичного мислення, ІКТ-технологій, доповненої реальності, проєктів у системі літературної освіти Педагогічного інституту. Обґрунтована важливість набуття знань, умінь і навичок застосування AR-додатків до інтерактивних видань художньої літератури майбутніми вчителями початкової школи під час організації ними літературного читання. Для студентів розроблені завдання з використанням засобів ІКТ: створення буктрейлерів та коміксів за художніми творами для дітей; QR-квестів для молодших школярів за текстами творів сучасних письменників; ментальних карт (ресурс Mindmeister) за сюжетами прозових творів; відеопрезентацій про письменників та їхню творчість (ресурси «PoowToon», «Prezi»); візуалізованого плану творів за допомогою інфографіки; інтелектуальних ігрових завдань для молодших школярів (ресурс LearningApps) тощо. Ефективним видом інтелектуальної діяльності студентів під час вивчення літератури визнано проєкт, результатом якого є: відеофільми; літературні карти; рекламні буклети; мультимедійні презентації; публікації у вигляді літературної газети, журналу, збірки, створені за допомогою програми Microsoft Pablisher; творчі роботи (казки, поезії, есе, ігровий контент тощо) та їх публікація в електронному виданні.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Полтавцева Н.
Назва : Комментарий и интерпретация: проблемы современной ситуации [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2017. - № 4. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2017/4). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): постмодерн--пост-постмодерн--текст--дискурс--герменевтика--коментар--інтерпретація--нормування--переклад--взаємодія
Анотація: У статі розглянуто проблему зміни в сучасній культурній ситуації місця коментаря щодо коментованого тексту та його інтерпретації, зумовлену зміною філософської та гуманітарної парадигм у культурі середини ХХ століття. Це детермінує потребу філософського, методологічного та теоретичного самовизначення того, хто займається коментуванням, – з усіма можливими контекстами. Гіпотеза дослідження. Усвідомлення такої ситуації вимагає критичного осмислення. Традицію такого осмислення постмодерн наслідує, з одного боку, у романтиків і символістів, з другого – у неокантіанської критики раціонального пізнання («вчування» Вільгельма Дільтея). Подібна критика провадить до того, що завершення епохи модерну відчувається як завершення раціоналістичного пізнання з усіма належними реакціями аналітиків і коментаторів, за правило, приналежних до тієї ж раціоналістичної парадигми. Проблема сформульована таким чином: як за подібних умов можливе співвідношення коментаря й інтерпретації? Розглядаючи її із застосуванням «розуміючої соціології» й культурної антропології, ми бачимо, що змінам підлягає сама стратегія дослідника. При цьому, на відміну від часів постмодерну, сьогодні відчутна потреба нормування як реального обмеження безмежного постмодерністського інтерпретування. З огляду на це артикульовано нову проблему – проблему власне культурної трансляції як перекладу і взаємоперекладу. При цьому позиція спостерігача вже назавжди стає позицією «включеного спостерігача» – тобто відрефлексованою позицією спостерігача, який відшуковує смисли в царині нового розуміння. Спостерігач тут одночасно 1) колишній Автор, новий Арт-суб’єкт, «інтерпретатор-коментатор», 2) колишній Інтерпретатор – аналог арт-критика, який повинен знову освоїти ідею граней і меж, і 3) колишній Коментатор, який включив до своєї стратегії ідею гри як визначальну поміж іншими можливостями. У статті такий підхід розглянуто на прикладі нового типу коментуванняінтерпретування, поданого в есе Іосифа Бродського про елегію Марини Цвєтаєвої «Новорічне», присвячену смерті Райнера Марії Рільке. Як це зазвичай і трапляється, інноваційні царини в культурі, беручи до уваги й інновації в пізнанні, насамперед фіксує мистецтво
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

7.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2014р.,N 3
Цікаві статті :
Бровко О. Концепт літери в постмодерному тексті/ О. Бровко
Кузьменко В. Епістолярні діалоги Миколи Зерова з Миколою Хвильовим/ В. Кузьменко
Полтавцева Н. Война как модель конфликта в сборнике статей Вячеслава Иванова "Родное и вселенское" (к юбилею Первой мировой войны)/ Н. Полтавцева
Єременко О. Синкретичність еволюції кобзарства: від історичного явища до художнього образу/ О. Єременко
Погребняк І. Дискурс народництва в епістолярії Бориса Грінченка/ І. Погребняк
Лісневська А. Інфотейнмент та гра як складові технології створення телевізійних новин/ А. Лісневська
Сніжко А. Класичні моделі комунікації у виборчих кампаніях 2014 р. в Україні/ А. Сніжко
Денисенко Т. Аромат Арабії (лінгвістичне есе)/ Т. Денисенко
Луцюк М. Вавилонська поема "Про безневинного страждальця" (фрагмент): художній переклад на українську/ М. Луцюк
Сінченко О. Стефант Моравський. Про марксистську естетичну думку/ О. Сінченко
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)