Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (460)Мережеві ресурси (8)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=живопис<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Показані документи с 1 за 8
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Васьків М.
Назва : Павло Мовчан мистецтвознавець: слово, образ, знак [Електронний ресурс]
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 2. - С. 62-70. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2022/28/2). - ISSN 2311-259Х
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): слово--образ--знак--архетип--художня словесність--живопис--кінематограф
Анотація: Предметом дослідження у статті є особливості теоретико-літературних і мистецтвознавчих публікаціи визначного украї нського поета Павла Мовчана, а також и ого істориколітературних та історико-мистецьких праць. Основною проблемою статті стала потреба звести ці особливості в єдину концепцію і визначити ї ї наукову основу. Для цього було зібрано з різноманітних джерел і опрацьовано значнии масив (більше п’ятдесяти) статеи , рецензіи , есеї в поета-дослідника за період від середини 1970-х років до другого десятиліття ХХІ століття. Творчість поета не має належного опрацювання з боку науковців, а и ого теоретико-літературнии та історико-літературнии доробок залишився поза ї хньою увагою, крім хіба що побіжних спостережень О. Хоменка в одному з досліджень поезії П. Мовчана. Метою статті є висвітлення системного характеру літературознавчих поглядів Павла Мовчана и застосування ї х до аналізу творчості класиків і сучасних украї нських та зарубіжних митців. Для цього використовувалися психологічнии метод у визначенні словесно-образної сутності Мовчанової теоретичної концепції , історико-літературнии — в аналізі и ого рецензіи і «портретних» публікаціи , міфопоетичнии — у концептуалізації усного і писемного слова, художнього слова як єднальної ланки між поколіннями, автором і реципієнтами. Підсумком дослідження стали такі результати. 1. Умовно літературознавчі та літературно-критичні дослідження Павла Мовчана можна розділити на кілька блоків: теорії слова, образу, образотворчості; специфіки лірики, художнього перекладу; розвитку украї нської поезії другої половини ХХ–ХХІ століть; аналізу творів украї нської класики («Слова о полку Ігоревім…», творчості Т. Шевченка, М. Гоголя, поетів-романтиків та ін.), поетівсучасників; оцінку доробку зарубіжних літераторів Заходу і Сходу; рецепцію живописного і кінематографічного доробку украї нських митців-сучасників. 2. Основою теоретиколітературної концепції П. Мовчана було вчення О. Потебні про зовнішню і внутрішню форму слова та и ого зміст, про постіи ну потребу відновлювати чи створювати конкретночуттєві значення слова-образу в художніи творчості. Широкии спектр значень слова, накопичении протягом століть, є основою діалогу між автором і реципієнтами, єднальною ланкою між ними. Рівень маи стерності митця пов’язании з умінням віднаи ти і відродити цеи широкии значеннєвии спектр. 3. Павло Мовчан уважає основним завданням художнього перекладу не просто адекватне механічне передавання змісту слів, а відтворення духу слів, твору, неповторності ідіостилю споріднених за творчими інтенціями авторів, для чого перекладач має ґрунтовно вивчити біографію і доробок автора оригіналу, літературнии і суспільнии контекст, історію написання твору, значення и відтінки кожного слова, чудово володіти рідною мовою і специфікою мови оригіналу, менталітет народу, до якого належить автор, та багато іншого, аж до флори і фауни, ї х символіки тощо. 4. Такі самі принципи і вимоги П. Мовчан ставить перед собою як перед літературним критиком і літературознавцем у дослідженнях конкретних творів чи творчості певних авторів. Це дає и ому можливість не лише всебічно і глибоко схарактеризувати творчии доробок різних авторів, а и визначити и ого домінантні риси, зробити власні оригінальні та аргументовані відкриття. 5. Мистецтвознавчі погляди П. Мовчана у сфері візуальних мистецтв органічно корелюють із його літературознавчою концепцією, свідчать про глибоке знання цієї сфери і тонке естетичне відчуття в оцінці творів живопису і кінематографу. Практичне значення статті полягає в можливості ї ї застосування при вивченні та викладанні теорії літератури і теорії мистецтва, основ потебнянської теорії , історії класичної и сучасної украї нської та зарубіжної літератур, історії украї нського живопису и кінематографу ХХ–ХХІ століть, неповторності творчості самого Павла Мовчана
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

2.

Назва журналу :АРТ-простір -2024р. т.1,N 4
Цікаві статті :
Рокачук В. Графічна та живописна творчість молдовського художника Іона Сфекли/ В. Рокачук (стр.9-18)
Романенкова Ю. «Код перемоги»: живопис Ольги Карпенко як віддзеркалення художніх процесів України під час війни/ Ю. Романенкова (стр.19-35)
Зайцева В. Енкаустика як живописна техніка древності: традиція, що зникає/ В. Зайцева, А. Буйгашева, Н. Прохорова (стр.36-54)
Коновалова О. Образ Анни Ярославни у пластичних мистецтвах: минуле й сучасність/ О. Коновалова (стр.55-86)
Стрельцова С. . Етномотиви Левкасів Олега Денисенка як прояв національної ідентичності/ С. Стрельцова (стр.87-98)
Задніпряний Г. Пошуки художніх рішень в європейській гравюрі доби Відродження/ Г. Задніпряний (стр.99-118)
Сидорук Ю. Пам’ятник Т. Г. Шевченку в м. Ірпінь: до історії створення/ Ю. Сидорук, Т. Сидорук (стр.119-135)
Снігур В. Технології віртуальної та доповненої реальності в образотворчому мистецтві першої половини ХХІ століття: історіографічний огляд/ В. Снігур (стр.136-153)
Ладчин Я. Художні особливості символізму в японському образотворчому мистецтві періоду Едо/ Я. Ладчин (стр.183-207)
Колосова Н. Дизайн інтер’єру в дошкільному навчальному закладі/ Н. Колосова, К. Ніколюк (стр.208-224)
Єфімов Ю. Тенденція «яскравого мінімалізму» у сучасному графічному дизайні/ Ю. Єфімов (стр.225-239)
Балабуха Н. Алегоричні мапи як культурно-мистецький феномен доби бароко/ Н. Балабуха, О. Здор, К. Радько (стр.240-249)
Волгін Ю. Мистецтво на захисті України (до творчості Олександра Лихошерста)/ Ю. Волгін (стр.250-264)
Погребняк Г. Візуальна культура режисури авторського фільму/ Г. Погребняк (стр.265-289)
Братусь І. Образ смерті в романі Жана-Поля Сартра «Нудота»/ І. Братусь, А. Волкова (стр.290-315)
Свердлик З. Повернення культурних цінностей України: довгий шлях додому/ З. Свердлик (стр.316-350)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Знайти схожі


3.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 85,0я43/А 86
Автор(и) : Гуцул В. І.
Назва : Використання техніки малярстваченця Иосифа від св. Терези (Иосифа Прехтля)у процесі розвитку живописної майстерності студентів [Електронний ресурс]
Місце публікування : Арт-простір: науковий журнал. - Київ: Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 29-32 (Шифр А986022216/2015/1)
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
ДРНТІ : 18
ББК : 85,0я43
Предметні рубрики: Живопис
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): етюд--підмальовок--живописна майстерня--художник--образ св. іоанна непомука
Анотація: Стаття містить розгляд методики підвищення живописної майстерності студентів мистець-ких спеціальностей при виконанні натурних етюдів з використанням підмальовка за прикладом мистецької діяльності тринітарського ченця Йосифа Прехтля, який жив і служив на Поділлі у XVIII ст. Автор аналізує образ св. Іоанна Непомука, створений художником для Кафедрального костелу св. апостолів Петра і Павла в Кам’янці-Подільському.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 85,0я43/А 86
Автор(и) : Серов, Николай Викторович
Назва : Свет и освещение [Електронний ресурс]
Місце публікування : Арт-простір: науковий журнал. - Київ: Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 49-57 (Шифр А986022216/2015/1)
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
ДРНТІ : 18
ББК : 85,0я43
Предметні рубрики: Живопис
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): світло--освітлення--колір--мистецький твір
Анотація: Стаття присвячена актуальним проблемам природи світла та висвітлення в мистецтві. Використовується філософський, культурологічний та мистецтвознавчий інструментарій аналізу художніх творів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 85,0я43/А 86
Автор(и) : Романенкова, Юлия Викторовна
Назва : "Стилевая карта" художника Василия Жирова [Електронний ресурс]
Місце публікування : Арт-простір: науковий журнал. - Київ: Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 58-61 (Шифр А986022216/2015/1)
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
ДРНТІ : 18
ББК : 85,0я43
Предметні рубрики: Живопис
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): художник--стиль--метод--техніка
Анотація: Статтю присвячено творчим пошукам українського художника Василя Жирова. Висвітлено різні іпостасі художника - творчої особистості та педагога. Проаналізовано основні стильові особливості індивідуальної манери художника.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Романенкова, Юлія
Назва : «Код перемоги»: живопис Ольги Карпенко як віддзеркалення художніх процесів України під час війни [Електронний ресурс]
Місце публікування : АРТ-простір: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024. - Том 1, Вип. 4. - С. 19-35. - DOI 10.28925/2519-4135.2024.42 (Шифр А986022216/2024/4). - DOI 10.28925/2519-4135.2024.42
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сучасне мистецтво--художники--ольга карпенко
Анотація: Стаття є епізодичним оглядом творчої біографії київської художниці, живописця, дизайнера, науковця Ольги Карпенко доби воєнного часу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зайцева, Вероніка, Буйгашева, Алла, Прохорова, Наталія
Назва : Енкаустика як живописна техніка древності: традиція, що зникає [Електронний ресурс]
Місце публікування : АРТ-простір: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024. - Том 1, Вип. 4. - С. 36-54. - DOI 10.28925/2519-4135.2024.43 (Шифр А986022216/2024/4). - DOI 10.28925/2519-4135.2024.43
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): енкаустика--енкаустична техніка--восковий живопис
Анотація: У статті висвітлено особливості живописної техніки енкаустики та основні проблеми збереження цієї унікальної техніки у сучасному мистецтві України. Розкрито зміст поняття «енкаустика». Значну увагу приділено технологічним різновидам енкаустики як древнього живописного мистецтва.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Жиров, Василь
Назва : Асамбляж як художня техніка в сучасному мистецтві [Електронний ресурс]
Місце публікування : АРТ-простір: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2018. - Вип. 3. - С. 73-75. - DOI 10.28925/2519-4135.4.2018.3.12 (Шифр А986022216/2018/3). - DOI 10.28925/2519-4135.4.2018.3.12
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сучасне мистецтво--модернізм--асамбляж--колаж--рельєфна імприматура--абстракціонізм--живопис--стилізація
Анотація: У даній статті розкрито сутність понять «колаж» та «асамбляж». Дається характеристика асамбляжу як художньої техніки. Проаналізовано процес стилізації художнього образу за допомогою асамбляжу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)