Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Наукові періодичні видання Університету- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки (460)Мережеві ресурси (8)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=живопис<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Показані документи с 1 за 8
1.


    Васьків, М.
    Павло Мовчан мистецтвознавець: слово, образ, знак [Електронний ресурс] / М. Васьків. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 2. - С. 62-70. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
слово -- образ -- знак -- архетип -- художня словесність -- живопис -- кінематограф
Анотація: Предметом дослідження у статті є особливості теоретико-літературних і мистецтвознавчих публікаціи визначного украї нського поета Павла Мовчана, а також и ого істориколітературних та історико-мистецьких праць. Основною проблемою статті стала потреба звести ці особливості в єдину концепцію і визначити ї ї наукову основу. Для цього було зібрано з різноманітних джерел і опрацьовано значнии масив (більше п’ятдесяти) статеи , рецензіи , есеї в поета-дослідника за період від середини 1970-х років до другого десятиліття ХХІ століття. Творчість поета не має належного опрацювання з боку науковців, а и ого теоретико-літературнии та історико-літературнии доробок залишився поза ї хньою увагою, крім хіба що побіжних спостережень О. Хоменка в одному з досліджень поезії П. Мовчана. Метою статті є висвітлення системного характеру літературознавчих поглядів Павла Мовчана и застосування ї х до аналізу творчості класиків і сучасних украї нських та зарубіжних митців. Для цього використовувалися психологічнии метод у визначенні словесно-образної сутності Мовчанової теоретичної концепції , історико-літературнии — в аналізі и ого рецензіи і «портретних» публікаціи , міфопоетичнии — у концептуалізації усного і писемного слова, художнього слова як єднальної ланки між поколіннями, автором і реципієнтами. Підсумком дослідження стали такі результати. 1. Умовно літературознавчі та літературно-критичні дослідження Павла Мовчана можна розділити на кілька блоків: теорії слова, образу, образотворчості; специфіки лірики, художнього перекладу; розвитку украї нської поезії другої половини ХХ–ХХІ століть; аналізу творів украї нської класики («Слова о полку Ігоревім…», творчості Т. Шевченка, М. Гоголя, поетів-романтиків та ін.), поетівсучасників; оцінку доробку зарубіжних літераторів Заходу і Сходу; рецепцію живописного і кінематографічного доробку украї нських митців-сучасників. 2. Основою теоретиколітературної концепції П. Мовчана було вчення О. Потебні про зовнішню і внутрішню форму слова та и ого зміст, про постіи ну потребу відновлювати чи створювати конкретночуттєві значення слова-образу в художніи творчості. Широкии спектр значень слова, накопичении протягом століть, є основою діалогу між автором і реципієнтами, єднальною ланкою між ними. Рівень маи стерності митця пов’язании з умінням віднаи ти і відродити цеи широкии значеннєвии спектр. 3. Павло Мовчан уважає основним завданням художнього перекладу не просто адекватне механічне передавання змісту слів, а відтворення духу слів, твору, неповторності ідіостилю споріднених за творчими інтенціями авторів, для чого перекладач має ґрунтовно вивчити біографію і доробок автора оригіналу, літературнии і суспільнии контекст, історію написання твору, значення и відтінки кожного слова, чудово володіти рідною мовою і специфікою мови оригіналу, менталітет народу, до якого належить автор, та багато іншого, аж до флори і фауни, ї х символіки тощо. 4. Такі самі принципи і вимоги П. Мовчан ставить перед собою як перед літературним критиком і літературознавцем у дослідженнях конкретних творів чи творчості певних авторів. Це дає и ому можливість не лише всебічно і глибоко схарактеризувати творчии доробок різних авторів, а и визначити и ого домінантні риси, зробити власні оригінальні та аргументовані відкриття. 5. Мистецтвознавчі погляди П. Мовчана у сфері візуальних мистецтв органічно корелюють із його літературознавчою концепцією, свідчать про глибоке знання цієї сфери і тонке естетичне відчуття в оцінці творів живопису і кінематографу. Практичне значення статті полягає в можливості ї ї застосування при вивченні та викладанні теорії літератури і теорії мистецтва, основ потебнянської теорії , історії класичної и сучасної украї нської та зарубіжної літератур, історії украї нського живопису и кінематографу ХХ–ХХІ століть, неповторності творчості самого Павла Мовчана
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

2.
Шифр: А986022216/2024/4
   Журнал

АРТ-простір : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2015 - . - Виходить щорічно
2024р. т.1 Вип. 4 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Рокачук, Вікторія. Графічна та живописна творчість молдовського художника Іона Сфекли / В. Рокачук. - С.9-18. - Бібліогр. в кінці ст.
Романенкова, Юлія. «Код перемоги»: живопис Ольги Карпенко як віддзеркалення художніх процесів України під час війни / Ю. Романенкова. - С.19-35. - Бібліогр. в кінці ст.
Зайцева, Вероніка. Енкаустика як живописна техніка древності: традиція, що зникає / В. Зайцева, А. Буйгашева, Н. Прохорова. - С.36-54. - Бібліогр. в кінці ст.
Коновалова, Ольга. Образ Анни Ярославни у пластичних мистецтвах: минуле й сучасність / О. Коновалова. - С.55-86. - Бібліогр. в кінці ст.
Стрельцова, Світлана . Етномотиви Левкасів Олега Денисенка як прояв національної ідентичності / С. Стрельцова. - С.87-98. - Бібліогр. в кінці ст.
Задніпряний, Геннадій. Пошуки художніх рішень в європейській гравюрі доби Відродження / Г. Задніпряний. - С.99-118. - Бібліогр. в кінці ст.
Сидорук, Юрій. Пам’ятник Т. Г. Шевченку в м. Ірпінь: до історії створення / Ю. Сидорук, Т. Сидорук. - С.119-135. - Бібліогр. в кінці ст.
Снігур, Володимир. Технології віртуальної та доповненої реальності в образотворчому мистецтві першої половини ХХІ століття: історіографічний огляд / В. Снігур. - С.136-153. - Бібліогр. в кінці ст.
Ладчин, Ярослав. Художні особливості символізму в японському образотворчому мистецтві періоду Едо / Я. Ладчин. - С.183-207. - Бібліогр. в кінці ст.
Колосова, Наталія. Дизайн інтер’єру в дошкільному навчальному закладі / Н. Колосова, К. Ніколюк. - С.208-224. - Бібліогр. в кінці ст.
Єфімов, Юрій. Тенденція «яскравого мінімалізму» у сучасному графічному дизайні / Ю. Єфімов. - С.225-239. - Бібліогр. в кінці ст.
Балабуха, Наталія . Алегоричні мапи як культурно-мистецький феномен доби бароко / Н. Балабуха, О. Здор, К. Радько. - С.240-249. - Бібліогр. в кінці ст.
Волгін, Юрій. Мистецтво на захисті України (до творчості Олександра Лихошерста) / Ю. Волгін. - С.250-264. - Бібліогр. в кінці ст.
Погребняк, Галина. Візуальна культура режисури авторського фільму / Г. Погребняк. - С.265-289. - Бібліогр. в кінці ст.
Братусь, Іван. Образ смерті в романі Жана-Поля Сартра «Нудота» / І. Братусь, А. Волкова. - С.290-315. - Бібліогр. в кінці ст.
Свердлик, Зоряна. Повернення культурних цінностей України: довгий шлях додому / З. Свердлик. - С.316-350. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

3.
85,0я43
А 86


    Гуцул, В. І.
    Використання техніки малярстваченця Иосифа від св. Терези (Иосифа Прехтля)у процесі розвитку живописної майстерності студентів [Електронний ресурс] / В. І. Гуцул. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 29-32. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Живопис

Кл.слова (ненормовані):
етюд -- підмальовок -- живописна майстерня -- художник -- образ св. Іоанна Непомука
Анотація: Стаття містить розгляд методики підвищення живописної майстерності студентів мистець-ких спеціальностей при виконанні натурних етюдів з використанням підмальовка за прикладом мистецької діяльності тринітарського ченця Йосифа Прехтля, який жив і служив на Поділлі у XVIII ст. Автор аналізує образ св. Іоанна Непомука, створений художником для Кафедрального костелу св. апостолів Петра і Павла в Кам’янці-Подільському.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Прехтль, Йосиф (Йосиф Прехтль (Прагтль) маляр-монументаліст, з 1757 р. – чернець кляштору тринітарів у Берестечку. Він виконав фресковий стінопис та образи св.Трійці і св. Яна Непомука для костелу ; 1737-1799) \про нього\


Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)


Знайти схожі

4.
85,0я43
А 86


    Серов, Николай Викторович.
    Свет и освещение [Електронний ресурс] / Н. В. Серов. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 49-57. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Живопис

Кл.слова (ненормовані):
світло -- освітлення -- колір -- мистецький твір
Анотація: Стаття присвячена актуальним проблемам природи світла та висвітлення в мистецтві. Використовується філософський, культурологічний та мистецтвознавчий інструментарій аналізу художніх творів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)


Знайти схожі

5.
85,0я43
А 86


    Романенкова, Юлия Викторовна.
    "Стилевая карта" художника Василия Жирова [Електронний ресурс] / Ю. В. Романенкова. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 58-61. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Живопис

Кл.слова (ненормовані):
художник -- стиль -- метод -- техніка
Анотація: Статтю присвячено творчим пошукам українського художника Василя Жирова. Висвітлено різні іпостасі художника - творчої особистості та педагога. Проаналізовано основні стильові особливості індивідуальної манери художника.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Жиров, Василь Володимирович (художник (живопис, графіка) ; 1973) \про нього\


Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)


Знайти схожі

6.


    Романенкова, Юлія.
    «Код перемоги»: живопис Ольги Карпенко як віддзеркалення художніх процесів України під час війни [Електронний ресурс] / Ю. Романенкова. - Електронні текстові дані // АРТ-простір : науковий журнал. - 2024. - Том 1, Вип. 4. - С. 19-35DOI 10.28925/2519-4135.2024.42. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
сучасне мистецтво -- художники -- Ольга Карпенко
Анотація: Стаття є епізодичним оглядом творчої біографії київської художниці, живописця, дизайнера, науковця Ольги Карпенко доби воєнного часу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

7.


    Зайцева, Вероніка.
    Енкаустика як живописна техніка древності: традиція, що зникає [Електронний ресурс] / В. Зайцева, А. Буйгашева, Н. Прохорова. - Електронні текстові дані // АРТ-простір : науковий журнал. - 2024. - Том 1, Вип. 4. - С. 36-54DOI 10.28925/2519-4135.2024.43. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
енкаустика -- енкаустична техніка -- восковий живопис
Анотація: У статті висвітлено особливості живописної техніки енкаустики та основні проблеми збереження цієї унікальної техніки у сучасному мистецтві України. Розкрито зміст поняття «енкаустика». Значну увагу приділено технологічним різновидам енкаустики як древнього живописного мистецтва.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Буйгашева, Алла
Прохорова, Наталія


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

8.


    Жиров, Василь.
    Асамбляж як художня техніка в сучасному мистецтві [Електронний ресурс] / В. Жиров. - Електронні текстові дані // АРТ-простір : науковий журнал. - 2018. - Вип. 3. - С. 73-75DOI 10.28925/2519-4135.4.2018.3.12. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
сучасне мистецтво -- модернізм -- асамбляж -- колаж -- рельєфна імприматура -- абстракціонізм -- живопис -- стилізація
Анотація: У даній статті розкрито сутність понять «колаж» та «асамбляж». Дається характеристика асамбляжу як художньої техніки. Проаналізовано процес стилізації художнього образу за допомогою асамбляжу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 ЧЗ (1), ГП ЧЗ (2)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 ЧЗ (1), ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)