Шифр: С325934233/2016/3
   Журнал

Синопсис: текст, контекст, медіа [Електронний ресурс] : електронний фаховий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - ISSN 2311-259Х. - Виходить кожного кварталу
2016р. № 3 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Башкирова, О. Літературна традиція як основа моделювання художнього світу в романістиці Володимира Лиса (на матеріалі твору "Соло для Соломії") / О. Башкирова
Полтавцева, Н. Культурные коды акмеизма и творчество Анны Ахматовой / Н. Полтавцева
Івасюк, О. Експресіоністична правдивість зображуваного у новелах Клима Поліщука / О. Івасюк, В. Клімачова
Мірошниченко, Н. Міфопоетика української соціальної сучасної драми / Н. Мірошниченко
Просалова, В. Художні особливості казок Емми Андієвської / В. Просалова
Пухонська, О. До витоків національної травми або "білі плями" "темної памяті" у романі Василя Шкляра "Залишенець. Чорний ворон" / О. Пухонська
Васьків, М. Туркменистан і туркменська культура в біографії та творчості Агати Турчинської / М. Васьків
Моркотун, С. Презентація як засіб лінгвопсихологічного впливу на масову аудиторію / С. Моркотун
Набієва, Н. Портретний жанр у документальних телевізійних фільмах: теоретико-естетичні вимоги / Н. Набієва
Бровко, О. Міфологічний сценарій у літературознавчому дискурсі / О. Бровко
Кушнерик, В. Середньовіччя розкриває свої таємниці / В. Кушнерик
Руснак, І. Постімпресіоністичний дискурс в українській літературі: "школа" Михайла Коцюбинського / І. Руснак
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)




    Кушнерик, В.
    Середньовіччя розкриває свої таємниці [Електронний ресурс] / В. Кушнерик. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Семенюк, Л.
    Природа народної сміхової культури і явище низового бароко в Україні [Електронний ресурс] / Л. Семенюк. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 1. - С. 23-30. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
бароко -- низове бароко -- бурлескно-травестійна поезія -- народна сміхова культура -- сміхова образність
Анотація: У статті розглянуто зв’язки української барокової літератури низового стильового рівня зі специфічним народно-сміховим світоглядом українців. Мета дослідження полягає в зʼясуванні впливу традицій народної сміхової культури на змістові та образні особливості гумористично-сатиричних творів барокової епохи. Проаналізовано спостереження М. Бахтіна над природою сміхових обрядово-видовищних форм Середньовіччя, які проектуються на народні обрядові дійства українців. У результаті дослідження встановлено, що для народного обрядового сміху характерні такі риси, як святковість, всенародність, універсальність, амбівалентність, життєствердність. Ці ознаки фольклорного світобачення позначилася і на творах низового бароко. Бурлескна творчість розглядається як мистецьке вираження специфічного бурлескного світобачення, тотожного народній сміховій культурі. У народній культурі сміх виступає універсальним об’єднуючим началом, вираженням повноцінного погляду на світ, альтернативою серйозному світогляду. Мета такого сміху – не деструкція, а поштовх до самовдосконалення. Сміх служить своєрідним стержнем, віссю народного та бурлескного світобачення та знаходить свій вияв як у творах фольклору, так і в літературній бурлескній творчості. Проаналізовано особливий тип народної сміхової образності, що вплинув на літературу низового бароко. Провідною його особливістю є зниження, приземлення, тобто переведення всього високого, духовного, ідеального в матеріально-тілесний план. Це стосується категорії святості та народних уявлень про матеріально-тілесні потреби людини. Доведено, що показ тілесних потреб у народній творчості та зразках низового бароко набуває комічного висвітлення, гіперболізується, хоча в цілому має позитивний, життєствердний, а не деструктивний характер. Новизна статті полягає у спробі аналізу бурлескно-травестійної спадщини у двох аспектах – у проекції на основні структурні складові української народної сміхової культури та з огляду на специфіку бурлескного світобачення. Практичне значення дослідження полягає в тому, що наведені в роботі паралелі ілюструють діалог академічної бурлескної культури з народною сміховою творчістю в період Бароко.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1



85,0я43
А 86


    Шило, Александр Всеволодович.
    Концепция реальности и условность пластического языка в изобразительном искусстве средних веков [Електронний ресурс] / А. В. Шило. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 79-84. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Іконопис

Кл.слова (ненормовані):
канонічна художня система -- зворотна перспектива -- реальність -- середньовічна теологія -- середньовічна філософія -- пластична мова
Анотація: У статті досліджується зв'язок світоглядних уявлень про реальність, вироблених середньовічними теологією і філософією, і умовності пластичного мови іконопису, які склали канонічну художню систему середньовіччя.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)





    Коновалова, Ольга.
    Образ Анни Ярославни у пластичних мистецтвах: минуле й сучасність [Електронний ресурс] / О. Коновалова. - Електронні текстові дані // АРТ-простір : науковий журнал. - 2024. - Том 1, Вип. 4. - С. 55-86DOI 10.28925/2519-4135.2024.44. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
Середньовіччя -- образотворче мистецтво
Анотація: У статті зосереджено увагу на іконографії Анни Ярославни (близько 1032 р. – між 1075 і 1089 рр.), дочки Ярослава Мудрого (983 / 98-1054 рр.), яка була одружена з Генріхом I (1027-1060 рр.) і набула статусу королеви Франції. Дослідження побудовано з урахуванням найвідоміших портретів, створених митцями від доби Середньовіччя й до сьогодення у різних видах образотворчого мистецтва (скульптурі, живописі, графіці), нумізматиці.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Іваній, Олена.
    Історичні засади відродження та популяризації римського права середньовічними університетами / О. Іваній // Освітологія = Oswiatologia : пол.-укр. журнал укр.-пол. - 2016. - № 5. - С. 23-27, DOI https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.2327. - Библиогр. в конце ст. . - ISSN 2226-3012
ДРНТІ

Рубрики: Історія педагогіки--Вища школа

Кл.слова (ненормовані):
Середньовіччя -- університетська освіта -- римське право
Перейти до зовнішнього ресурсу DOI: 10.28925/2226-3012.2016.5.2327,
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)





    Андрєєв, Віталій.
    Ранньосередньовічна історія Східної Європи у рецепції Віктора Петрова / В. Андрєєв // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2019. - № 2. - С. 12-19, DOI 10.28925/2524-0757.2019.2.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
В. Петров -- підсічне землеробство -- родовий лад -- раннє середньовіччя -- Східна Європа
Анотація: У статті здійснено спробу визначити сутність поглядів відомого вченого В. Петрова на соці-ально-економічний, політичний, етнічний розвиток ранньосередньовічної Східної Європи. Автором вперше реконструйовано концептуальне бачення В. Петровим закономірностей розвитку Східної Європи у порівнянні із Західною в різних методологічних парадигмах. У 1930-ті роки науковець творчо використав потенціал марксизму і запропонував свою схему розкладу родового ладу та становлення феодалізму. У середині — другій половині 1940-х років на еміграції В. Петров у контексті своєї «теорії епох» розумів перехід Європи й України від античності до середньовіччя як міжепохальний злам. У СРСР у 1960-ті роки вчений деталізував деякі моменти ранньосеред-ньовічної історії Середнього Подніпров’я й включив до неї найновіші наукові відкриття. Водночас методологічні засади своєї концепції В. Петров впроваджує в завуальованій формі, адаптує її до реалій радянської науки
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Хвальков, Євген.
    Генуезькі та Венеційські колонії Причорномор’я і Приазов’я в політиці та міжнародних відносинах (1400-1475) / Є. Хвальков // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2019. - № 2. - С. 52-66, DOI 10.28925/2524-0757.2019.2.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Генуя -- Кафа -- колонії -- Кримське ханство -- Східне Середземномор’я -- Чорне море
Анотація: Наприкінці середньовіччя регіон Чорного моря став зоною, яка набувала все більшого політич-ного значення. У XIV–XV ст. тут стикалися інтереси численних політичних гравців: Генуезька, Венеційська, Флорентійська і Пізанська республіки, Папський Рим, Священна Римська імперія, Англійське, Французьке й Арагонське королівства, Герцогство Бургундія, Візантійська імперія, Грузія, Велике князівство Литовське, Королівство Польське, Угорщина та Валахія і, нарешті, зростаюча Османська імперія. Однак ані сама метрополія, ані її союзники не могли допомогти Кафі, яка разом з іншими генуезькими та венеціанськими колоніями була захоплена османами під командуванням Гедик Ахмет-паші в 1475 році. Згодом весь регіон Південно-Східної Європи опинився під домінуванням Османської імперії.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Шевченко, О.
    Абеляр та Елоїза: особисті взаємини у соціокультурному контексті ХІІ ст. / О. Шевченко, А. Кліпенштейн // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 2. - С. 49-57, DOI 10.28925/2524-0757.2021.27. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
П’єр Абеляр -- Елоїза -- вчитель -- високе середньовіччя -- шлюб -- целібат -- сексуальність -- оскоплення
Анотація: Статтю присвячено розгляду непересічних індивідуальностей середньовічного суспільства — філософа П’єра Абеляра та його учениці Елоїзи. Винятковий історичний випадок добре задокументованої інформації про особисті стосунки дозволяє співвіднести світогляд коханців та їхнє життя з соціокультурними реаліями епохи. Проаналізовано автобіографію П’єра Абеляра, листи сучасників, листування Елоїзи з Абеляром. Наголошено на поступах суспільної свідомості ХІІ ст. через призму аналізу світогляду досліджуваних персоналій. Розглянуто конфлікт поглядів індивідуумів з католицькою середньовічною світоглядною системою. Через дослідження трансформації стосунків вчителя та учениці, а в майбутньому — коханців, доведено, що погляди Елоїзи та Абеляра ілюструють діапазон можливостей середньовічного сприйняття особистих взаємин, співзвучний новим викликам епохи, однак невід’ємний від свого часу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Кліпенштейн, А.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Ракітянська, Л.
    Проблема єдності раціонального та чуттєвого в розвитку пізнавальних здібностей / Л. Ракітянська // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2019. - Вип. 1. - С. 23-29, DOI 10.28925/1609-8595.2019.1.2329. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
cognition -- rationalism -- reason -- пізнання -- раціоналізм -- причина
Анотація: У статті висвітлено історичну ґенезу проблеми єдності раціонального та чуттєвого як сутнісних проявів людини у поглядах видатних західноєвропейських мислителів різних історичних епох: від середньовіччя до сучасності. Досліджено історичні витоки ідеї єдності раціонального та чуттєвого, її розвиток у філософських пошуках мислителів-богословів середньовічної філософії, філософів епохи Відродження, Нового часу, Просвітництва, представників німецької класичної філософії та сучасних напрямів світової філософії (ірраціоналізму, позитивізму, релігійно-філософської антропології). З’ясовано, що ідея єдності раціонального та чуттєвого є наскрізною на всіх етапах історії людства і на кожному з них вона набувала нового змісту, нової філософської інтерпретації залежно від суспільно-історичного устрою, релігійних, філософських, культурних традицій.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)





    Цебрій, Ірина.
    Етико-педагогічні ідеї у становленні професійної початкової та вищої освіти часів Середньовіччя і епохи Відродження / І. Цебрій // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2003. - Вип. 3/4. - С. 72-76 . - ISSN 1609-8595


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)



Шифр: Н057263/2003/3/4
   Журнал

Неперервна професійна освіта: теорія і практика [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. А. Макаренка. - Електронні текстові дані. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка ; Київ : Благодійний фонд імені Антона Макаренка, 2001 . - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 1609-85952412-0774. - Виходить кожного кварталу
2003р. Вип. 3/4
Зміст:
Федорченко, Володимир. Законодавче забезпечення розвитку туризму: порівняльний аналіз / В. Федорченко. - С.10-20
Сущенко, Людмила. Професійна підготовка фахівців фізичного виховання та спорту в Україні: історичний аспект / Л. Сущенко. - С.21-28
Бездольний, Віктор. Галузева система неперервної професійної підготовки лоцманських кадрів / В. Бездольний, Г. Романов, Є. Гончаров. - С.29-36
Закота, Лариса. Формування загально-навчальних та інтелектуальних умінь учнів в контексті неперервної освіти / Л. Закота. - С.37-42
Смірнова, Валентина. Проблема інтеграції знань: історико-педагогічний аналіз / В. Смірнова. - С.43-48
Іваненко, Богдана. Проблема формування професіоналізму майбутнього практичного психолога / Б. Іваненко. - С.49-57
Добренко, Інна. Розвиток здатності молоді до підприємництва: теоретичний аспект / І. Добренко. - С.58-64
Калінін, Вадим. Структура і зміст поняття "соціокультурна концепція" вчителя / В. Калінін. - С.65-71
Цебрій, Ірина. Етико-педагогічні ідеї у становленні професійної початкової та вищої освіти часів Середньовіччя і епохи Відродження / І. Цебрій. - С.72-76
Сисоєва, Світлана. Проблеми дистанційного навчання: педагогічний аспект / С. Сисоєва. - С.78-87
Гайворонська, Вікторія. Модель діяльності викладача вищої технічної школи / В. Гайворонська, О. Пономарьов. - С.88-95
Ладогубець, Наталія. Система фундаментальної підготовки бакалаврів у технічному університеті / Н. Ладогубець. - С.96-102
Гордієнко, Майя. Інтегрований підхід до викладання іноземної мови у вищому технічному навчальному закладі / М. Гордієнко. - С.103-108
Баловсяк, Надія. Формування самостійності у постановці навчальної мети у майбутнього економіста / Н. Баловсяк. - С.109-114
Руденко, Володимир. Консультативно-цільовий підхід до організації навчання комп’ютерних технологій / В. Руденко. - С.115-122
Лукіянчук, Алла. Професійна ідентифікація студентів вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації / А. Лукіянчук. - С.123-128
Наказний, Микола. Науково-методична робота в діяльності ліцею технічного профілю / М. Наказний. - С.129-134
Титаренко, Інна. Формування етичних відносин між вчителями в системі методичної роботи школи / І. Титаренко. - С.135-140
Остапенко, Олександр. Психолого-педагогічні аспекти формування у школярів інтересу до фізичної культури / О. Остапенко. - С.141-148
Степаніщева, Інна. Активізація пізнавальних інтересів учнів на уроках французької мови / І. Степаніщева. - С.149-152
Колодько, Тетяна. Іншомовна соціокультурна концепція у підготовці майбутнього вчителя іноземної мови / Т. Колодько. - С.153-158
Болтівець, Сергій. Пріоритетні напрями освіти дорослих в матеріалах ЮНЕСКО / С. Болтівець, Л. Сігаєва. - С.160-164
Василенко, Олена. Вища заочна освіта в Україні: етапи розвитку / О. Василенко. - С.165-173
Лісова, Наталія. Педагогічна діагнотика в системі післядипломної освіти молодих учителів / Н. Лісова. - С.174-178
Панченко, Віктор. Актуальні питання професійного самовизначення учнівської молоді / В. Панченко. - С.180-183
Моляко, Роксолана. Фізичний Я-образ у розвитку самосвідомості підлітків та юнаків, деформації образу та їх психокорекція / Р. Моляко. - С.184-189
Гончарук, Тетяна. Рівні сформованості міжособистісної толерантності підлітків та юнаків / Т. Гончарук. - С.190-199
Бойко, Дмитро. Психологічний аналіз особистості підлітка-правопорушника / Д. Бойко. - С.200-208
Кравченко, Олена. Соціальна активність учнівської молоді: шляхи зростання / О. Кравченко. - С.209-213
Зімакова, Лілія. Соціально-професійна сенситивність майбутніх учителів початкових класів / Л. Зімакова. - С.214-220
Безсонова, Тетяна. Психологічний феномен соціальної занедбаності дитинства / Т. Безсонова. - С.221-227
Левченко, Олена. Психологічні особливості розвитку творчої самодіяльності майбутніх психологів / О. Левченко. - С.228-233
Снігур, Людмила. Вплив змісту позааудиторної діяльності студентів на розвиток їх громадянськості / Л. Снігур. - С.234-239
Абашкіна, Неллі. Інновації в освіті Німеччини у контексті розвитку європейської інтеграції / Н. Абашкіна. - С.242-248
Матвієнко, Ольга. Структура обов’язкової освіти в Євросоюзі: стратегії реформування в Об’єднаному Королівстві / О. Матвієнко. - С.249-254
Мороз, Інна. Проблема інтеграції України до Європейського простору вищої освіти / І. Мороз. - С.255-260
Тименко, Володимир. Основні етапи розвитку соціальної роботи в США / В. Тименко. - С.261-266
Романенко, Оксана. Педагогічна освіта Франції: підготовка вчителя-дослідника / О. Романенко. - С.267-274
Головченко, Гліб. Аналіз зарубіжного досвіду підготовки бакалаврів / Г. Головченко. - С.274-279
Яворська, Галина. Категорія "зрілість особистості юнацького віку" в зарубіжній літературі / Г. Яворська. - С.280-286
До історії Полтавської трудової колонії ім. М. Горького: питання самоврядування в Полтавській трудовій колонії ім. Горького. - С.288-296
Мельникова, Ірина. Проблеми управління соціальним розвитком учнівської молоді в педагогічній спадщині А. С. Макаренка / І. Мельникова. - С.297-302
Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)