Шестопалова, Т.
    Літературна критика як спосіб самоактуалізації інтелектуала (на матеріалі листування й праць Юрія Шевельова та Богдана Рубчака) [Електронний ресурс] / Т. Шестопалова. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2017. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
поезія -- критика -- епістолярний діалог -- інтелектуал
Анотація: Актуальність статті полягає в уведенні в науковий дискурс архівних матеріалів українського літературного процесу, що зберігаються в США (Бахметьєвський архів Бібліотеки рідкісної книги та рукописів у Колумбійському університеті). Метою роботи є реконструювати тривалий інтелектуально-творчий діалог двох видатних українських гуманітаріїв модерної формації – Юрія Шевельова та Богдана Рубчака. Авторка спирається на колекції їхніх листів один до одного, що зберігаються в США, а також на їхні критичні виступи. Продуктивний діалог зумовлений глибокою духовною спорідненістю цих інтелектуалів. Вони листуються, а також друкують статті про одну й ту саму книжку поезій Наталі Лівицької-Холодної, вирішуючи питання про підстави, методологію, сенси літературної критики. Епістолярний діалог, зумовлений спочатку інтересом Юрія Шевельова до модерної поезії Богдана Рубчака, згодом досягає кульмінації в осмисленні літератури й зокрема поезії як способу самоактуалізації інтелектуально-творчого єства критичної думки. У перспективі дослідження має вихід на витворення інтелектуальної історії української модерної літературної критики
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Руснак, І.
    Борис Грінченко про способи регулювання творчого натхнення [Електронний ресурс] / І. Руснак. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 4. - С. 238-244. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
естетичні категорії -- психологія мистецтва -- творчий процес -- натхнення -- божевілля
Анотація: У пропонованій статті вперше в українському літературознавстві об’єктом дослідження стала теоретична праця «Регулирование вдохновения» (1893) Бориса Грінченка про естетичну категорію натхнення, рукопис якої зберігається в Інституті рукописів Національної бібліотеки Украї ни ім. В. І. Вернадського. Предметом дослідження є погляди письменника на психологію творчості. Метою розвідки стало осмислення теоретичних поглядів мислителя на проблему натхнення як особливого творчого стану митця, регулювання якого може впливати на и ого продуктивність. У результаті дослідження в Грінченкових теоретичних поглядах на художню творчість відстежено відбитки як ідеалістично, так і позитивістськи орієнтованої естетики. Любомудр рішуче відкидав тезу про натхнення як швидкоминучии некеровании письменником особливии стан, заперечував можливість продуктивної творчості тільки в моменти коротких поривів чи хвилин осяяння. Б. Грінченко послідовно обґрунтував тезу про те, що геніальні письменники систематично переживали натхнення через вироблену роками здатність творити в чітко визначении момент. На и ого думку, уміння координувати час для різного виду діяльності дало ї м можливість викликати духовнии піди ом у певні години, коли мистецька діяльність була наи більш результативною. У статті Б. Грінченко наполягав на необхідності для кожного творця керувати свої м натхненням шляхом маи стерної організації творчої праці. Свої ми думками про можливість врегульовувати натхнення Борис Грінченко потвердив геґелівську тезу про творче натхнення як закономірнии результат напруженої праці художника. Украї нськии мислитель розглядає натхнення як рушіи ну силу, яку можна запустити в дію щоденною унормованою працею. У кожного митця момент наи вищого одкровення протікає по-особливому, кожен и ого етап може відбирати різну кількість часу, енергії . Однак Борис Грінченко висловив сподівання, що в маи бутньому розвиток літературної діяльності приведе більшість письменників до впорядкованої та регламентованої певними потребами методи творчої праці. Висловлені в статті погляди Б. Грінченка на зв’язок натхнення з титанічною роботою митця звучать цілком по-сучасному.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





   
    Mодернізація системи електронного навчання університету до потреб сьогодення / О. П. Буйницька [та ін.] // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2020. - N 9. - С. 1-14, DOI 10.28925/2414-0325.2020.9.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
цифровізація -- інформаційно-освітнє середовище -- система електронного навчання -- електронний деканат -- освітні програми -- персональний кабінет
Анотація: Електронне навчання вже більше десятиліття є невід’ємною частиною освітнього процесу закладів вищої освіти. Однак, до початку пандемії в Україні воно відігравало радше допоміжну роль, тоді як сьогодення вимагає повноцінного забезпечення навчання, комунікації та колаборації для всіх учасників освітнього процесу за допомогою електронних ресурсів. Тому виникає необхідність у модернізації системи електронного навчання університету відповідно до поточних потреб та викликів. У даній статті окреслені шляхи реалізації змін в системі електронного навчання на прикладі Київського університету імені Бориса Грінченка, зокрема увага приділена персоналізації освітнього середовища для різних учасників освітнього процесу, можливостям для систематизації інформації та проведення моніторингу. Завдяки організації електронних навчальних курсів (ЕНК) університету відповідно до створених в системі електронного навчання освітніх програм студенти мають актуальну інформацію щодо всіх навчальних дисциплін, що належать до відповідної освітньо-професійної або освітньо-наукової програми: розподіл за семестрами, форми контролю, прогрес на курсі, тощо. Одночасно це дає можливість адміністрації відслідковувати діяльність здобувачів освіти та науково-педагогічних працівників за кожною освітньою програмою. Реалізований в Київському університеті імені Бориса Грінченка модуль електронного деканату дозволяє проводити моніторинг освітнього процесу, отримувати актуальні дані щодо проходження кожного ЕНК, а також дозволяє персоналізувати освітній процес для кожного студента завдяки індивідуальному навчальному плану. За допомогою системи е-навчання здобувачі мають змогу дистанційно ознайомитися з навчальним матеріалом з різних дисциплін, виконати та відправити виконані завдання на перевірку викладачу, пройти тестування. Організація персонального кабінету також дозволяє отримати швидкий доступ до інструментів комунікації та співпраці для організації онлайнових занять, групової роботи та отримання зворотного зв’язку від викладачів, бібліотеки Університету та інших корисних ресурсів, що спрощують доступ до освітніх ресурсів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Буйницька, Оксана Петрівна
Варченко-Троценко, Лілія Олександрівна
Терлецька, Т.
Настас, Дар’я Леонідівна


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Luhova, Т. А.
    Development of augmented reality technologies for academic libraries as an experience of synergetic learning = Розробка технологій доповненої реальності для академічних / Т. А. Luhova // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2021. - N 10. - С. 116-135, DOI 10.28925/2414-0325.2021.1011. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
навчання студентів за спеціальністю Інформаційна -- бібліотечна та архівознавна справа -- проблемне навчання -- технології доповненої реальності -- академічні бібліотеки -- навчання на основі інновацій -- ігрове навчання -- проектне навчання -- синергетична освітня модель
Анотація: Мета дослідження – виявити особливості застосування технологій доповненої реальності при підготовці фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи, здатних розв`язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми у професійній галузі, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов та передбачають застосування положень і методів інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Робота у проектних студентських групах з розробки бібліотечної доповненої реальності розглядається як синергетична освітня модель, що логічно поєднує різні педагогічні напрями: проблемного та інноваційного навчання, проектного та глибинного навчання та навчання, заснованого на іграх. У статті порушено питання зближення традиційних форм теоретичного та практичного навчання на основі організації інноваційної діяльності студентів у просторі академічної бібліотеки на прикладі розробки AR-технологій. Визначено особливості розробки та впровадження інформаційних технологій доповненої реальності у роботі з документними фондами академічних бібліотек у процесі проблемного навчання, орієнтованого на інновації. Встановлено, що маркерна технологія створення доповненої реальності є інтуїтивно зрозумілою для студентів-гуманітаріїв і практичного засвоєння знань, набутих з дисциплін «Документознавство», «Стандартизація в інформаційній сфері», «Бібліотечні технології та бібліотекознавство», зокрема засвоєння знань інформаційних рівнів документів, стандартів в бібліотечній діяльності, анотування та індексування бібліотечних документів. AR-технології дозволяють в ігровій формі заглибитися в документалістику та бібліотекознавчі аспекти створення змісту документа AR, оволодіти навичками складання тематичних посилань. У новітніх освітніх концепціях проблемного (PBL), інноваційного (IBL), проектного (PjBL), ігрового (GBL) та активного (AL) навчання основний акцент робиться на прикладне вирішення проблем та впровадження інновацій, які відповідають потребам конкретної організації. Це нівелює цінність фундаментального теоретичного занння, що реалізується під час засвоєння теоретичного лекційного матеріалу як фундаментальної основи синергетичного навчання на прикладі студентської роботи з розробки доповненої реальності для академічних бібліотек. Ми доводимо важливість співвіднесення лекційного матеріалу як вихідної точки для студентських інновацій до реальних потреб академічної бібліотеки. Результати дослідження стануть поштовхом для впровадження PBL, PjBL, AL, GBL та IBL у вищій освіті в процесі розробки інновацій студентами в нових навчальних середовищах, таких як академічні бібліотеки. Також ініціювати роботу із впровадження інформаційних технологій AR у діяльність університетських бібліотек. АR слід розглядати як важливе доповнення до інструментів, які університети та бібліотеки можуть використовувати для залучення своєї аудиторії до навчання цифрової культури та грамотності. Це має сприяти розвитку бібліотечної справи та підвищити статус університету. Робота студентів з бібліотечною технологією AR характеризується складністю, креативністю, міждисциплінарним характером, вимогою до співпраці студентів гуманітарних та технічних профілів. Все це розвиває у студентів важливі компетенції: творчість, вміння застосовувати теорію на практиці, працювати в команді, постійно вчитися, відповідальність розробника, систематичне мислення, залучення, орієнтація на суспільнозначимі інновації. Синергетична освітня модель сприяє також реалізації принципу вибірковості освітніх компонент та індивідуальної траєкторії навчання, адже під час розробки бібліотечних AR, студенти дізнаються про інші освітні програми, вибіркові освітні компоненти та можуть здійснити свідомий вибір. У статті пропонується розглядати інформаційні технології AR не лише в перспективі програмування, але і як інструмент синергетичного навчання, що гармонійно поєднує PBL– AL–PjBL–GBL–IBL, а також як предмет бібліотечних та документальних досліджень (нові інструменти документування). Ми наголошуємо на фундаментальному навчанні та його постійному тестуванні на практиці. Вихідним пунктом у розробці інновацій студентами є навчальний матеріал, а не потреби організації, для якої інновації розробляються. Оскільки інноваційний процес - це досвід навчання, покликаний показати прикладну силу теоретичних знань. Запропоновано багатофакторну модель оцінки студентських інновацій в процесі їх фахової підготовки.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Лугова Т. А.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Погромська, Г. С.
    Методика побудови програмних комплексів на прикладі відкритої кросплатформної онлайн-системи для перекладу тексту / Г. С. Погромська, Н. А. Махровська // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2021. - N 11. - С. 130-145, DOI 10.28925/2414-0325.2021.1112. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
онлайн-перекладачі -- розробка кросплатформної системи -- сирцевий код
Анотація: Проаналізовано популярні онлайн-перекладачі Google Translate, Bing Translator, DeepL Translator і Apertium iз метою порівняння їх інтерфейсів та функціональних можливостей. Досліджено переваги використання мови С++ та обґрунтовано вибір кросплатформного фреймворку Qt серед інших аналогів як такого, що задовольняє поставленим вимогам до розробки власного програмного продукту. Методологічну основу в аспекті розроблення програми складають методи об’єктно-орієнтованого програмування та використання інтерфейсу прикладного програмування. Представлено етапи розроблення та можливості онлайн-системи Crow Translate для перекладу тексту: інтерфейс прикладного програмування для перекладу, особливості реалізації програмної системи мовою С++ у фреймворку Qt, базові команди консольного інтерфейсу, функціональні можливості графічного інтерфейсу для озвучування та перекладу, варіанти вибору налаштувань, можливості локалізації та способи поширення пропонованої програми Crow Translate. У ході розроблення системи розділено реалізацію процесу перекладу та інтерфейсу програми на два окремих проєкта. Особливістю створеного проєкту є розробка окремої бібліотеки QOnlineTranslator для перекладу тексту, яка є вільним програмним забезпеченням та опублікована на сторінці GitHub під ліцензією GPL v3 для використання у будь-яких аналогічних проєктах. Описано деталі реалізації запропонованої бібліотеки та її основні функції. Висока якість перекладу у пропонованому продукті забезпечується завдяки використанню інтерфейсу Google. Передбачено можливість роботи в режимі словника під час уведення одного слова або фрагментів тексту. Для одного слова додатково відображаються різні варіанти перекладу та є підтримка відображення транслітерації. Під час розроблення програмного продукту враховано отримання перекладу у вікні, що спливає без додаткових переходів у браузер або інші додатки У результаті отримано відкритий кросплатформний програмний продукт, який має зручний доступ до перекладу виділеного тексту в будь-якому додатку та потребує невеликого обсягу оперативної пам’яті.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Махровська, Н. А.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Венгловська, О. А.
    Педагогічне просвітництво Тимофія Лубенця (кінець XIX – перша третина XX століття) [Електронний ресурс] / О. А. Венгловська. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2015. - № 2(10). - С. 12-22. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
«Тимофій Григорович Лубенець» -- «педагогічне просвітництво» -- «Київські просвітницькі товариства» -- «просвітницькі осередки» -- «народна освіта»
Анотація: У статті, за результатами вивчення теоретичних джерел, матеріалів із фондів Педагогічного музею України (справа Т. Лубенця) розкрито напрями та зміст педагогічного просвітництва видатного педагога, просвітителя, подвижника кінця ХІХ – першої третини ХХ століття Тимофія Григоровича Лубенця. З’ясовано, що у визначених хронологічних межах дослідження, Т. Лубенець докладав багато зусиль для становлення суспільного дошкільного виховання, розвитку педагогічної освіти, освіти дорослих і ліквідації неписемності. За ініціативи та сприяння педагога у м. Києві та Київській губернії відкривалися бібліотеки, народні школи, вечірні класи для дорослих, народні дитячі садки, створювалися просвітницькі осередки.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах:
Online (24.01.2018р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)





    Шаповал, А.
    Участь українських вчених у збірнику на пошану академіка О.І. Соболевського (за епістолярними матеріалами) / А. Шаповал // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2018. - № 1. - С. 103-109, DOI 10.28925/2524-0757.2018.1.103109 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
епістолярна спадщина -- славістика
Анотація: У статті на основі аналізу епістолярної спадщини видатного українського та російського філолога В.М. Перетца відображено історію видання збірника на пошану академіка О.І. Соболевського. Джерелом дослідження стало листування вченого з українськими філологами й славістами, що зберігається в особовому фонді українського літературознавця С.І. Маслова в Інституті рукопису Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського. Висвітлена участь у збірнику українських вчених, як тих, які працювали в Україні, так і тих, що мешкали за кордоном
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 4 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Шаповал, Андрій.
    Співпраця академіків В. М. Перетца та М. С. Возняка у світлі епістолярних документів / А. Шаповал // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2019. - № 2. - С. 102-107, DOI 10.28925/2524-0757.2019.2.13. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
В. М. Перетц -- М. С. Возняк -- епістолярні документи -- наукова співпраця -- філологія -- Всеукраїнська академія наук
Анотація: У статті на основі аналізу листів видатного філолога В.М. Перетца до літературознавця М.С. Возняка, що зберігаються у відділі рукописів Львівської національної наукової бібліотеки України імені В. Стефаника, висвітлено професійні відносини між вченими в контексті їхньої діяльності у Науковому товаристві імені Шевченка у Львові та Комісії давнього українського письменства Всеукраїнської академії наук. Вперше здійснено публікацію листів В. М. Перетца до М.С. Возняка, які є цінним джерелом з дослідження співпраці українських філологів у галузі українознавства першої третини ХХ ст
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Митрофан(Божко), Ієромонах
    Протоієрей Сергій Афонський (1889–1963) / Ієромонах Митрофан(Божко) // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 1. - С. 134-141, DOI 10.28925/2524-0757.2021.115. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Сергій Афонський -- Київська духовна семінарія -- богословська освіта -- духовенство
Анотація: У статті розглянуто життєвий шлях київського протоієрея Сергія Афонського. Виявлено родинні зв’язки о. Сергія з відомими представниками київського духовенства, подано основні віхи його становлення та служіння як священника. Особливу увагу приділено академічній діяльності як першого ректора, завідувача бібліотеки й викладача Київської духовної семінарії в радянський період.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Шаповал, А.
    Київські сюжети листів Володимира Любименка до Олександра Фоміна / А. Шаповал // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2022. - № 2. - С. 140-148, DOI 10.28925/2524-0757.2022.216. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
листи -- ботаніка -- Київ -- Всеукраїнська академія наук
Анотація: У статті проаналізовано подієві лінії листів видатного ботаніка, фахівця в галузі фізіології рослин В. Любименка до директора Ботанічного саду Київського університету та Інституту ботаніки Всеукраїнської академії наук О. Фоміна, що стосуються організації досліджень з ботаніки в академічних закладах Києва. Листи розкривають зусилля В. Любименка зі створення та організації діяльності лабораторії фізіології рослин у Києві, прагнення вченого переїхати до міста на Дніпрі для налагодження досліджень у галузі фітофізіології. Епістолярні документи зберігаються в особовому архівному фонді академіка В. Любименка в Інституті архівознавства Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського і вперше вводяться до наукового обігу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)





    Гуржій, Іванна.
    Книжкове зібрання Віленської медико-хірургічної академії у фондах НБУВ: історія формування та сучасний стан / І. Гуржій // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2023. - № 2(17). - С. 93-102, DOI 10.28925/2524-0757.2023.212. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
книжкові видання -- Віленська медико-хірургічна академія -- розділ -- провенієнції -- Анджей Снядецький
Анотація: У дослідженні на основі архівних джерел та залучених нормативних документів Інституту рукопису і відділу бібліотечних зібрань та історичних колекцій Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського представлено нарис створення Віленської медико-хірургічної академії, а також доробок видатних засновників цього навчального закладу. Зроблено акцент на вивченні видавничої діяльності Академії та надходженні частини її книжкового зібрання до НБУВ. Насамперед йдеться про найбільші розділи бібліотеки, проаналізовано кількісний і тематичний склад видань. Охарактеризовано Віленський університет як один із найпрестижніших закладів у Європі XVIII–XIX ст., у якому свого часу навчалися такі особистості, як Адам Міцкевич, Юліуш Словацький і Чеслав Мілош. Відображено поступовий процес формування бібліотеки Віленської медико-хірургічної академії та її зв’язок з Університетом Св. Володимира.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Шаповал, А.
    Співпраця Д. І. Абрамовича з Всеукраїнською академією наук через призму епістолярних документів / А. Шаповал // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2019. - № 1(8). - С. 92-100, DOI 10.28925/2524-0757.2019.1.14 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
епістолярні -- інтелігенція -- радянська влада
Анотація: У статті на основі аналізу епістолярної спадщини українських вчених відображена наукова спів-праця історика літератури і мови, археографа та палеографа Д.І. Абрамовича з Всеукраїнською академією наук. Джерелом дослідження стали епістолярні документи українських вчених Д. І. Абрамовича, С. Ю.Гаєвського, О. А. Назаревського, В. М. Перетца й К. В. Харламповича, що збе-реглися у фондах Інституту рукопису та Інституту архівознавства Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Особливу увагу звернено на діяльність Д. І. Абрамовича в Комісії давнього українського письменства Всеукраїнської академії наук. Висвітлена наукова співпраця Д. І. Абрамовича з Товариством дослідників української історії, письменства та мови у Ленінграді, Комісією для складання біографічного словника діячів України Всеукраїнської академії наук, Всенародною бібліотекою України і журналом «Україна»
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1)
Прим.5 (Ф3) зайнятий





    Шаповал, А.
    Шлях В.М. Перетца до університету святого Володимира в Києві: епістолярний дискурс (до 150-річчя від дня народження вченого) / А. Шаповал // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2020. - № 1. - С. 134-142, DOI 10.28925/2524-0757.2020.1.18 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
епістолярні документи -- філологія -- архівні документи
Анотація: У статті на основі аналізу архівних документів розкрито мотиви, що спонукали дослідника давньої української літератури В. М. Перетца переїхати із Санкт-Петербурга до Києва. Відображено процес обрання вченого на посаду професора кафедри російської мови і словесності Університе-ту Св. Володимира. Джерелом дослідження стали листи В. М. Перетца до українського історика літератури П. Г. Житецького та філолога-славіста, декана історико-філологічного факультету Університету Св. Володимира Т. Д. Флоринського, які зберігаються в Інституті рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Кухто, А.
    Київська приватна гімназія Андроника Степовича: створення та особливості функціонування / А. Кухто // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2020. - № 2. - С. 6-15, DOI 10.28925/2524-0757.2020.2.1 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
київська гімназія -- приватна гімназія -- освіта
Анотація: У статті розглянуто процес створення Київської приватної чоловічої гімназії Андроника Степовича, яка працювала впродовж 1906–1913 років. Аналіз зроблено на матеріалах архівних документів, що зберігаються у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського. Вказано на проблеми, з якими стикався фундатор закладу А. Степович, особливості функціонування гімназії та її місце в освітньому процесі Києва на початку ХХ ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Ігнатенко, Марина.
    Краєзнавчий аспект діяльності бібліотек Чернігівщини другої половини XX ст. [Електронний ресурс] / М. Ігнатенко // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2015. - № 1. - С. 120-126. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
історичне краєзнавство -- бібліотеки -- регіональні дослідження -- краєзнавча література -- бібліографічні ресурси
Анотація: У статті аналізується стан розвитку та особливості бібліотечного краєзнавства як складника краєзнавчого руху регіону другої половини XX ст. Досліджуються форми, методи та наслідки популяризації краєзнавчої літератури серед населення Чернігівщини.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 10 : Online (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (3), Ф1 (1), Ф2 (2), Ф3 (2)
Вільні: Online (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (3), Ф1 (1), Ф2 (2), Ф3 (2)





    Шаповал, Андрій.
    Діяльність В.М. Перетца щодо збереження українських історико-культурних пам’яток (за матеріалами епістолярію вченого) [Електронний ресурс] / А. Шаповал // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2016. - № 1. - С. 135-140, DOI 10.28925/2524-0757.2016.1.17. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
епістолярій -- Всеукраїнська академія наук -- історико-культурні цінності -- колекційні збірки
Анотація: У статті на основі аналізу епістолярію історика літератури, мистецтвознавця, академіка Всеукраїнської академії наук В.М. Перетца, що зберігається у фондах Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського, відображено діяльність вченого щодо збереження українських історико-культурних цінностей. Розкрито роль В.М. Перетца у поверненні з Росії в Україну її національних реліквій, зокрема унікальних збірок видатних колекціонерів В.О. Щавинського і П.П. Потоцького.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (1), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Online (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (1), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)