Гулько, О.
    Вплив студентського самоврядування на розвиток лідерських якостей майбутніх педагогів [Електронний ресурс] / О. Гулько. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 3. - С. 51-59, DOI 10.28925/1609-8595.2021.3.6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
вчитель-лідер -- лідерські якості -- студентське самоврядування -- педагогічний працівник
Анотація: У статті теоретично обґрунтовано вплив участі в студентському самоврядуванні на розвиток лідерських якостей майбутніх педагогічних працівників. Визначено комплекс лідерських якостей сучасного вчителя, що формується в здобувачів вищої освіти під час навчання у закладі вищої освіти, а саме: ініціативність, організованість, комунікативність, відповідальність, креативність, критичність, дослідницькі якості, емоційний інтелект, соціальна активність, стратегічне бачення, уміння працювати в команді, соціальна адаптивність, здатність вести за собою, толерантність, готовність прийти на допомогу, чесність і надійність. Наведені якості допоможуть майбутньому педагогічному працівникові здійснювати власну професійну діяльність на високому рівні: сприятимуть розвитку вмінь швидко налагоджувати контакти, спрямовувати роботу класу, знаходити швидкі та нестандартні варіанти вирішення проблемних питань, відчувати та розуміти внутрішній світ оточуючих, ставити близькі та далекі життєві цілі й досягати їх, працювати в команді тощо. Зазначене свідчить, що випускник закладу вищої освіти має володіти повним набором лідерських якостей, які сприятимуть його успішній професійній діяльності та здійснюватимуть активний вплив на розвиток відповідних якостей у його учнів. Акцентовано студентське самоуправління як самоорганізована діяльність, яка розвиває лідерські якості студентів, навички працювати у команді та планувати й прогнозувати власну діяльність, креативність, критичне мислення. Запропоновано приклад реалізації рольової гри «День студентського самоврядування», апробованої нами в Барському гуманітарно-педагогічному коледжі імені Михайла Грушевського, як складової частини інтерактивної технології, спрямованої на розвиток лідерських якостей майбутніх педагогів у процесі залучення до діяльності органів студентського самоврядування.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)





    Мороз, В.
    Організаційно-педагогічні умови розвитку лідерських якостей студентів у процесі здійснення студентського самоврядування [Електронний ресурс] / В. Мороз. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 4. - С. 107-116, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
лідерські якості -- організаційно-педагогічні умови -- розвиток -- студент -- студентське самоврядування
Анотація: У статті теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови розвитку лідерських якостей студентів у процесі здійснення студентського самоврядування. Проаналізовано досвід провідних закордонних університетів, а також Луганського національного університету імені Тараса Шевченка щодо діяльності органів студентського самоврядування. Визначено принципи, які сприяють ефективній діяльності органів студентського самоврядування в закладах вищої освіти: змістовності; соціальної значимості діяльності органів студентського самоврядування; добровільності та виборності органів студентського самоврядування; ініціативності, самодіяльності та творчості студентської молоді; відкритості та гласності прийнятих рішень; координації; співробітництва. Аргументовано необхідність використання у практичній діяльності основних організаційно-педагогічних умов розвитку лідерських якостей студентів у процесі здійснення студентського самоврядування. Обґрунтовано такі організаційно-педагогічні умови розвитку лідерських якостей студентів: створення виховного простору, що передбачає забезпечення сприятливих умов для розвитку особистості; підвищення управлінської компетентності керівників органів студентського самоврядування; делегування управлінських повноважень студентам-активістам в організації суспільно-громадської діяльності; забезпечення формування в представників студентського активу необхідних для управлінської діяльності знань і навичок. Наведено приклад функціонування Школи лідерів як ефективної організаційної форми розвитку лідерських якостей здобувачів вищої освіти у процесі здійснення студентського самоврядування.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)