Фамілярська, Л.
    Реалізація віддаленої освітньої взаємодії в післядипломній педагогічній освіті / Л. Фамілярська // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2020. - N 9. - С. 169-180, DOI 10.28925/2414-0325.2020.9.14. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
дистанційна взаємодія -- підвищення кваліфікації -- онлайн навчання -- розвиток -- цифрові технології
Анотація: Оновлення способів взаємодії між суб’єктами освітнього простору, зміна форматів професійної діяльності фахівця потребує пошуку вдосконалення освітніх практик спрямованих на розвиток цифрової компетентності науково-педагогічних та педагогічних працівників у післядипломній педагогічній освіті. У статті досліджено основні виклики реалізації дистанційної освітньої взаємодії в умовах карантинних обмежень на курсах підвищення кваліфікації у закладі післядипломної педагогічної освіти. Запропоновано підходи, які реалізують навчальну комунікацію з використанням можливостей цифрових технологій у післядипломній педагогічній освіті. Виокремлено переваги та обмеження віддаленої освітньої взаємодії в процесі навчання дорослих. Систематизовано цифрові засоби та технології організації навчання на курсах підвищення кваліфікації педагогів. Охарактеризовано особливості проєктування сучасного освітнього середовища в закладі післядипломної педагогічної освіти, що дозволяє створити і впровадити комплекс освітніх стратегій для реалізації віддаленої освітньої взаємодії. Розглянуто зміст поняття «дистанційне навчання», «онлайн навчання» та охарактеризовано моделі організації підвищення кваліфікації педагогів на платформі дистанційного навчання Комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради. Результати дослідження досвіду організації підвищення кваліфікації педагогів Житомирської області отримано з використанням емпіричних методів: спостереження, опитування, анкетування, бесіди. Проведене опитування науковопедагогічних працівників та педагогів курсів підвищення кваліфікації виявило необхідність адаптування змісту, форм та засобів навчання до вимог суспільних запитів, змін у роботі науково-педагогічних працівників закладів післядипломної педагогічної освіти та вдосконалення цифрової компетентності вчителів-предметників.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Мєшальскі, Стефан.
    Ідентичність школи та її відношення до шкільних реалій [Електронний ресурс] / С. Мєшальскі // Освітологія = Oswiatologia : українсько-польський науковий журнал. - 2014. - № 3. - С. 94-99, DOI 10.28925/2226-3012.2014.3.9499. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2226-3012. - ISSN 2412-124Х

Кл.слова (ненормовані):
ідентифікація школи -- освітній інститут -- еволюційна перспектива -- культурна перспектива
Анотація: Ідентифікація школи як освітнього інституту відбувалася під впливом різноманітних соціокультурних процесів, що мають довгу історію. Одним із факторів, які впливають на цей процес, є відношення школи до зовнішнього світу, що відображається у щоденному житті учнів. Зміст шкільного навчання обмежений зовнішніми приписами, що дуже часто зумовлює розрив між теорією та щоденною практичною діяльністю. Через цей феномен школи сьогодні критикують з різних позицій. У статті представлено кілька підходів, у тому числі, й Дж. Дьюї, які спрямовані на вирішення проблеми ідентифікації школи з позиції двох перспектив: еволюційної та культурної.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (11.06.2015р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)
ГП ЧЗ (29.11.2023р. Прим. 2 (кол. Огнев’юк) - Б.ц.) (вільний)



Шифр: О283150799/2015/3
   Журнал

Освітологічний дискурс [Електронний ресурс] : наукове електронне видання/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2010 - . - ISSN 2312-5829. - Виходить кожного кварталу
2015р. № 3 (11) . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Альохін, М. М. Учнівське самоврядування як інститут правової соціалізації школярів / М. М. Альохін. - С.1-12. - Бібліогр. в кінці ст.
Березюк, О. С. Методичні засади формування етнокультурної компетентності особистості / О. С. Березюк. - С.13-21. - Бібліогр. в кінці ст.
Бобрицька, В. І. Педагогічні умови професійної адаптації фахівців з вищою освітою / В. І. Бобрицька. - С.22-31
Гаврилюк, А. В. Особливості розвитку класичних університетів Східної Німеччини / А. В. Гаврилюк. - С.32-41. - Бібліогр. в кінці ст.
Гагіна, Н. В. Реалізація особистісно зорієнтованого підходу в дистанційному навчанні у вищій школі / Н. В. Гагіна, В. В. Борисенко. - С.42-51. - Бібліогр. в кінці ст.
Гладченко, О. В. Зміна підходів до вивчення інформатики у змісті підготовки майбутніх економістів / О. В. Гладченко. - С.52-60. - Бібліогр. в кінці ст.
Гозак, С. В. Особливості функціональної готовності дітей до шкільного навчання / С. В. Гозак, О. О. Філоненко. - С.61-69. - Бібліогр. в кінці ст.
Гриценко, А. П. Історіографія проблеми використання інформаційних ресурсів у практиці навчання історії / А. П. Гриценко. - С.70-80. - Бібліогр. в кінці ст.
Hryshchuk, Yu. V. Professional training of future teachers in the Republic of Poland: competence approach / Yu. V. Hryshchuk. - С.81-89. - Бібліогр. в кінці ст.
Дика, Н. М. Лінгводидактичні особливості засвоєння граматичних понять учнями 8―9 класів / Н. М. Дика. - С.90-101. - Бібліогр. в кінці ст.
Дудка, І. Г. Підготовка майбутніх учителів географії до організації позакласної діяльності учнів: обгрунтування моделі / І. Г. Дудка. - С.102-111. - Бібліогр. в кінці ст.
Зимовець, О. А. Формування гностичних умінь майбутніх учителів гуманітарних дисциплін засобами інформаційно-комунікаційних технологій / О. А. Зимовець. - С.112-126. - Бібліогр. в кінці ст.
Зінченко, В. В. Соціосистемна глобалізація вищої освіти: тенденції, наслідки, перспективи / В. В. Зінченко. - С.127-139. - Бібліогр. в кінці ст.
Іваниця, Г. А. Модель добродійності молодших школярів у контексті структурно-компонентного аналізу / Г. А. Іваниця. - С.140-152. - Бібліогр. в кінці ст.
Козак, Л. В. Кейс-метод у підготовці майбутніх викладачів до інноваційної професійної діяльності / Л. В. Козак. - С.153-162. - Бібліогр. в кінці ст.
Кузьменко, О. М. Сучасні педагогічні концепції навчання учнів старшої школи / О. М. Кузьменко. - С.163-174. - Бібліогр. в кінці ст.
Лабінцева, Л. П. Формування досвіду виконавської діяльності учителів музичного мистецтва / Л. П. Лабінцева, О. Д. Ляшенко. - С.175-185. - Бібліогр. в кінці ст.
Ларіна, Т. В. Лінгво-дидактичний тест як засіб удосконалення іншомовної лексичної компетенції студентів / Т. В. Ларіна. - С.186-196. - Бібліогр. в кінці ст.
Леонтьєва, І. В. Історіографія дослідження життєдіяльності Олександра Лазурського / І. В. Леонтьєва. - С.197-210. - Бібліогр. в кінці ст.
Маркова, Т. В. Акмеологічні засади підготовки майбутніх вчителів-філологів до міжкультурної комунікації / Т. В. Маркова. - С.211-218. - Бібліогр. в кінці ст.
Муромець, В. Г. Засоби естетотерапії у формуванні готовності майбутніх педагогів до профілактики конфліктних ситуацій у загальноосвітніх навчальних закладах / В. Г. Муромець. - С.219-227. - Бібліогр. в кінці ст.
Плотніков, Є. О. Розробка та реалізація дистанційного курсу навчання іноземних мов для майбутніх учителів / Є. О. Плотніков. - С.228-237. - Бібліогр. в кінці ст.
Проценко, О. Б. Професійна підготовка викладачів вищої школи в магістратурі: досвід європейських країн / О. Б. Проценко. - С.238-247. - Бібліогр. в кінці ст.
Руденко, Ю. А. Розвиток увиразнення мовлення майбутніх вихователів: методичний аспект / Ю. А. Руденко. - С.248-260. - Бібліогр. в кінці ст.
Сисоєва, С. О. Новий закон України "Про вищу освіту": дискусійні аспекти наукового тезаурусу / С. О. Сисоєва. - С.261-269. - Бібліогр. в кінці ст.
Хома, О. М. Формування орфографічних умінь на уроках української мови в початковій школі / О. М. Хома. - С.270-279. - Бібліогр. в кінці ст.
Черненко, Н. М. Концептуальні засади вивчення ризиків у закладах освіти / Н. М. Черненко. - С.280-288. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах:
Online (24.01.2018р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)


Шифр: О283150799/2019/3/4
   Журнал

Освітологічний дискурс [Електронний ресурс] : наукове електронне видання/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2010 - . - ISSN 2312-5829. - Виходить кожного кварталу
2019р. № 3/4 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Tverdokhlib, T. Study of pedagogy and pedagogical disciplines in educational institutions of the orthodox church: views of educators and theologians (the end of the 19th century – the beginning of the 20th century) / T. Tverdokhlib. - С.1-18. - Бібліогр. в кінці ст.
Горбань, О. Освітній потенціал відеоігор: Світоглядно-методологічні засади / О. Горбань. - С.19-34. - Бібліогр. в кінці ст.
Гнатів, З. Інститут університету: минуле, сьогодення, майбутнє / З. Гнатів. - С.35-47. - Бібліогр. в кінці ст.
Короткова, Ю. Формування міжкультурної компетентності майбутніх юристів під час базової підготовки в закладі вищої освіти / Ю. Короткова. - С.48-60. - Бібліогр. в кінці ст.
Баштан, С. Проблема формування культури здоров'я студентів у педагогічній теорії / С. Баштан, Т. Шапкіна. - С.61-72. - Бібліогр. в кінці ст.
Паламар, С. Проблема формування літературної компетентності старшокласників у поцесі аналізу художнього твору з використанням інноваційних засобів навчання / С. Паламар, Л. Назаренко. - С.73-91. - Бібліогр. в кінці ст.
Ахмед, К. М. Компетентнісний підхід як чинник професійного становлення студентів мистецьких спеціальностей / К. М. Ахмед. - С.92-99. - Бібліогр. в кінці ст.
Малахова, М. Студентський народно-інструментальний ансамбль: технологія командної інтерпретації музичних творів / М. Малахова. - С.100-109. - Бібліогр. в кінці ст.
Гаращенко, Л. Художня праця як засіб формування предметно-практичної компетентності у дітей дошкільного віку / Л. Гаращенко, О. Літіченко. - С.110-120. - Бібліогр. в кінці ст.
Єсіпова, О. Дослідження мотивації майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю / О. Єсіпова. - С.121-129. - Бібліогр. в кінці ст.
Руденко, Ю. Використання ігрових технологій у фаховій лінгводидактичній освіті майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / Ю. Руденко. - С.130-142. - Бібліогр. в кінці ст.
Cоломаха, А. Затосування словникових он-лайн тренажерів для формування іншомовної лексичної компетенції майбутнього педагога / А. Cоломаха. - С.143-155. - Бібліогр. в кінці ст.
Глушак, О. Економіко-математичне моделювання: методика синтезу ІКТ і методів моделювання / О. Глушак, С. Семеняка. - С.156-174. - Бібліогр. в кінці ст.
Білоус, В. Базові принципи проектування мультимедійних освітніх мобільних додатків / В. Білоус. - С.175-184. - Бібліогр. в кінці ст.
Петрик, Л. Ефективність використання медіазасобів для вивчення іноземних мов у початковій школі: від усвідомлення до готовності / Л. Петрик. - С.185-196. - Бібліогр. в кінці ст.
Гуцул, О. Особливості викладання дисципліни "медична та біологічна фізика" іноземним студентам англійською мовою у вищому медичному навчальному закладі / О. Гуцул, Т. Бірюкова. - С.197-205. - Бібліогр. в кінці ст.
Барановська, І. Інноваційні підходи розвитку творчої обдарованості дітей у позашкільних закладах освіти / І. Барановська, А. Чернятинська, С. Похила. - С.206-219. - Бібліогр. в кінці ст.
Стеченко, О. Навчальний план підготовки магістрів медицини: зміни в проектуванні освітнього процес / О. Стеченко. - С.220-239. - Бібліогр. в кінці ст.
Туранов, Ю. Підготовка майбутніх учителів і реалізація індивідуального підходу до учнів на уроках трудового навчання та технологій / Ю. Туранов, А. Уруський. - С.240-252. - Бібліогр. в кінці ст.
Курінна, А. Формування екологічної свідомості успішної особистості як складника сучасної освіти та виховання / А. Курінна, Д. Фролов. - С.253-267. - Бібліогр. в кінці ст.
Даценко, В. Екологічний складник хімічної освіти в технічному ЗВО / В. Даценко. - С.268-279. - Бібліогр. в кінці ст.
Гладкова, В. Методологічне обгрунтування акместратегії та акметехнології продуктивної діяльності фахівця соціономічного профілю / В. Гладкова, Д. Юйцзін. - С.280-293. - Бібліогр. в кінці ст.
Біницька, К. Тенденції розвитку університетської освіти країн ЄС як об’єкт міждисциплінарного дослідження / К. Біницька. - С.294-305. - Бібліогр. в кінці ст.
Власова, І. Фінансова самостійність університетів: досвід Латвії / І. Власова. - С.306-318. - Бібліогр. в кінці ст.
Кузіна, О. Підготовка фахівця дошкільної освіти у контексті європейського досвіду / О. Кузіна. - С.319-329. - Бібліогр. в кінці ст.
Папушина, В. Структурно-функціональна модель педагогічної системи формування естетичної культури майбутніх учителів української мови і літератури: компаративний досвід / В. Папушина. - С.330-341. - Бібліогр. в кінці ст.
Batechko, N. The system of management of the university education quality: the experience of the European Union / N. Batechko. - С.342-357. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://od.kubg.edu.ua/
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Альохін, М. М.
    Учнівське самоврядування як інститут правової соціалізації школярів [Електронний ресурс] / М. М. Альохін. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2015. - № 3(11). - С. 1-12. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
учнівське самоврядування -- правова культура -- правова соціалізація -- правове виховання -- загальноосвітній навчальний заклад
Анотація: У статті розглянуто проблему формування правової культури сучасної учнівської молоді. Автором уточнено та проаналізовано зміст та механізми правової соціалізації школярів як одного із методів подолання правового нігілізму та формування юридично свідомого населення. Систематизовані види та форми правової соціалізації. У статті ретельно розглядаються характерні особливості, функції та етапи правової соціалізації учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Запропоновано як традиційні, так і інноваційні форми правової соціалізації учнівської молоді, спрогнозовано очікувані результати від неї як для навчального закладу, так і для суспільства в цілому.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах:
Online (24.01.2018р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)





    Гнатів, З.
    Інститут університету: минуле, сьогодення, майбутнє [Електронний ресурс] / З. Гнатів. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2019. - № 3/4. - С. 35-47, DOI 10.28925/2312-5829.2019.3-4.3547. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- університет -- модель університету -- трансформація -- соціокультурний вимір
Анотація: У запропонованій статті розглянуте питання феномену середовища, інтелектуального центру, в якому відбувається розвиток та підготовка особистостей та соціуму до змін – інститут університету.Інститут - як організована система соціальних ролей, яка є постійним і значним елементом суспільства, і яка зосереджується на основних потребах і функціях людини. Висвітлюються моделі університету в історичній ретроспективі, зокрема модель дослідницького університету В. Гумбольдта, наполеонівська та ньюманівська. Розглядаються погляди науковців на моделі університетської освіти з перспективою пошуку умов та сприяння їх реалізації задля успішної діяльності сучасного університету у новому столітті знань. Робиться акцент на важливості гуманітарного складника освіти, обмеження якого приведе до незворотніх наслідків в майбутньому розвитку суспільства.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Скиба, Ю.
    Swot-аналіз як інструмент виявлення науково-педагогічного потенціалу українських університетів [Електронний ресурс] / Ю. Скиба. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 3. - С. 86-109, DOI 10.28925/2312-5829.2020.3.6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
науково-педагогічні працівники та викладачі -- потенціал -- університет -- SWOT-аналіз
Анотація: У статті подано результати SWOT-аналізу потенціалу науково-педагогічних працівників і викладачів високорейтингових університетів України, зокрема Київського національного університету імені Тараса Шевченка (КНУ), Сумського державного університету (СумДУ), Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (НТТУ «КПІ»). Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел з проблеми дослідження та обґрунтовано можливість використання SWOT-аналізу для виявлення сильних і слабких сторін, загроз і можливостей щодо розвитку науково-педагогічних працівників і викладачів. На основі аналізу видів академічної діяльності науково-педагогічних працівників розроблено критерії оцінювання ресурсів і можливостей університетів для його розвитку, а саме: університети в міжнародних та вітчизняних рейтингах,; кількісний склад і вікова структура науково-педагогічних працівників і викладачів; ресурси університету для розвитку потенціалу науково-педагогічних працівників і викладачів; публікаційна активність науково-педагогічних працівників і викладачів; мотивація та стимулювання науково-педагогічних працівників і викладачів; показники академічної мобільності науково-педагогічних працівників і викладачів. Аналіз офіційних відкритих ресурсів дав змогу з’ясувати, що сильними сторонами досліджуваних університетів є: потужний склад науково-педагогічних працівників і викладачів, наявність різноманітних ресурсів для його розвитку, зокрема аспірантура, докторантура, постійно діючі спеціалізовані вчені ради, наукові журнали та збірники, велика кількість міжнародних угод на виконання наукових досліджень. Водночас слабкими сторонами досліджуваних університетів є: висока частка науково-педагогічних працівників і викладачів поважного віку, незацікавленість університетів у залученні до освітнього процесу успішних фахівців-практиків без наукових ступенів, недостатній рівень участі в освітньому процесі іноземних науково-педагогічних працівників і викладачів тощо.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Nalyvaiko, O.
    Deactualization of higher education on the example of studying foreign languages [Електронний ресурс] = Деактуалізація вищої освіти на прикладі вивчення іноземних мов / O. Nalyvaiko, O. Kalistova, D. Poliakov. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - № 2. - С. 130-143, DOI 10.28925/2312-5829.2021.2.10. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
деактуалізація -- іноземні мови -- студенти -- викладачі -- українська система освіти -- університети
Анотація: У статті аналізуються основні причини деактуалізаціі вищої освіти в Україні на прикладі навчання іноземних мов. Авторами виділені чотири основні причини деактуалізаціі вищої освіти: складна соціально-економічна ситуація, викликана некомпетентною організацією виробничих сил української економіки, низька якість освітніх послуг, депопуляція українського населення і зменшення якісного викладацького складу, перманентне збільшення вартості вищої освіти. Для підтвердження своїх припущень ми провели інтерв’ювання студентів з різних куточків України, які вивчають іноземну мову. Ми опитали шість респондентів з різних університетів України на цю тему: Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Горлівський інститут іноземних мов, Львівський національний університет імені Івана Франка, Київський національний лінгвістичний університет, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» та Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. Кожному респонденту дали ім’я (A-F), щоб зберегти їх анонімність. Ми представили результати інтерв’ю в цій статті. Студенти кажуть, що проблеми не завжди залежать від вишів, а найчастіше від особистих якостей студентів і викладачів або сучасних тенденцій на ринку праці. Ми дали кілька рекомендацій: навчальну програму необхідно скоригувати на користь основних предметів або навіть предметів, які зроблять випускників більш придатними для деяких посад, ніж людей без наукового ступеня; педагогічний склад повинен мати спеціальну педагогічну освіту для підвищення своєї педагогічної майстерності; університети повинні наймати носіїв мов, які викладаються; університетам необхідно розробити такі навчальні програми, які зроблять їх випускників більш привабливими кандидатами на ринку праці. Головний висновок повинен бути таким: система вищої освіти повинна йти в ногу з часом і змінюватися в залежності від ринку праці, переконань студентів і сучасних тенденцій у науці та технологіях.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Kalistova, O.
Калістова Олена
Poliakov, D.
Поляков Данило
Наливайко Олексій


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Мачинська, Н.
    Лідерство в освіті як провідний напрям освітньої політики [Електронний ресурс] / Н. Мачинська. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2022. - № 3/4. - С. 117-128, DOI 10.28925/2312-5829.2022.348 . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
лідерство в освіті -- людський фактор -- освітня політика -- управління
Анотація: Стаття присвячена аналізу теоретико-практичних аспектів освітнього лідерства. Зазначено, що лідерство: це модель управління освітньою організацією, що стимулює інноваційну поведінку педагогів, забезпечує використання новацій на всіх рівнях організації; повинно створити практику корпоративного управління з метою підтримки інноваційної поведінки педагогів в освітніх закладах різного типу. Автором показано, що одним із провідних напрямів державної освітньої політики виступає лідерство в освіті як спосіб ефективного управління персоналом в системі менеджменту освіти. Запропоновано різні підходи до визначення освітньої політики, де спільними показниками виступають: організована й цілеспрямована діяльність держави; комплексна система заходів державних інституцій; ключовий суб’єкт освітньої політики в суспільстві – держава; система освіти – провідний інститут демократичного суспільства. У статті виокремлено пріоритетні напрями освітньої політики: забезпечення державних гарантій доступу якісної освіти; створення умов для підвищення якості загальної та професійної освіти; формування ефективних економічних відносин в системі освіти; забезпечення системи освіти висококваліфікованими фахівцями, їх підтримка державою та суспільством; управління розвитком освіти на основі розподілу відповідальності між суб’єктами освітньої політики. Акцентовано увагу на техніці управління структурним підрозділом у закладі освіти (сукупність операцій, процесів і процедур управлінської діяльності, які виконуються формалізовано, на основі правил, інструкцій). Доведено, що навчання керівників основним аспектам кадрової політики в галузі освіти, залучення в програми їх підготовки й підвищення кваліфікації з питань організації управління персоналом сприяють формуванню в них науково обгрунтованої роботи з науковопедагогічними працівниками, що забезпечує ефективну організацію освітнього процесу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Біницька, Катерина.
    Періодизація розвитку системи підвищення кваліфікації та перепідготовки вихователів дитячих будинків і дошкільних закладів України (1920–1991 рр.) [Електронний ресурс] / К. Біницька. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2023. - № 2(41). - С. 7-22, DOI 10.28925/2312-5829.2023.21. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
увиразнення мовлення -- інститут -- періодизація -- підвищення кваліфікації -- післядипломна педагогічна освіта -- розвиток -- Україна
Анотація: У нашому історико-педагогічному дослідженні окреслено розвиток підвищення кваліфікації та перепідготовки вихователів дитячих будинків і дошкільних закладів України (20-ті рр. ХХ ст. – 1991 р.).
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)



Шифр: К269584624/2017/1
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2017р. № 1 (4) . - 70.47, грн.
Зміст:
Срібняк, Ігор Володимирович. Створення та діяльність комітету культурної помочі українцям у Німеччині у таборі Раштат / І. В. Срібняк. - С.3-8. - Библиогр. в конце ст.
Саган, Галина Василівна. Навчання південних слов’ян у Київській духовній академії / Г. В. Саган. - С.9-18. - Библиогр. в конце ст.
Лях, Ольга. Формування культурного осередку у Гринвіч-Віллидж / О. Лях. - С.19-25. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: культура, Гринвіч-Віллидж, ньо-йоркська богема
Надтока, Геннадій. Участь російської православної церкви в діяльності чорносотенних організацій на українських землях на початку XX століття / Г. Надтока. - С.26-34. - Библиогр. в конце ст.
Головченко, Володимир. Історико-інформаційна складова гібридної агресії Росії проти Української держави / В. Головченко. - С.35-45. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: агресія, гібридна війна, стратегія
Гражевська, Яна. Сеймова конституція 1611 року: контекст українських воєводств Речі Посполитої / Я. Гражевська. - С.46-53. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: сеймова конституція, українські воєводства, Річ Посполита
Куляниця, Наталя. Уряд старости у місті Кременець в 1560-1627 роках / Н. Куляниця. - С.54-59. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: місто, замок, уряд
Брехуненко, Віктор. Адвокатський хліб: заробітки адвокатів у Гетьманщині / В. Брехуненко. - С.60-67. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: судова система, адвокати, клієнти
Щербак, Віталій . Соціально-економічний розвиток Києва у XVIII ст. / В. Щербак. - С.68-75. - Библиогр. в конце ст.
Ковальов, Євген. Київський текст Миколи Костомарова (до двохсотліття з дня народження історика) / Є. Ковальов. - С.76-81. - Библиогр. в конце ст.
Куцик, Руслан. Прийоми інформаційного впливу Російської імперської влади на населення Київської, Подільської, та Волинської губерній у 1914-1917 / Р. Куцик. - С.82-87. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: патріотизм, пропаганда, засоби масової інформації
Бонь, Олесандр Іванович. Діяльність всеукраїнського комітету сприяння вченим у Києві в 1920-х рр.: соціальний контроль / О. І. Бонь. - С.88-94. - Библиогр. в конце ст.
Довжик, Алла. Репресії проти жінок - викладачів вишів (за матеріалами архівно-слідчої справи Теофілії Войславської) / А. Довжик. - С.95-102. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: політичні репресії, Польський педагогічний інститут, жінки - викладачі вишів
Черкаська, Дар’я. Робота Лазаря Славіна у Державній академії історії матеріальної культури / Д. Черкаська. - С.103-109. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: історія археології, радянська археологія, матеріальна культура
Тарнавський, Ігор. Місцева допоміжна поліція Донеччини в період нацистської окупації (1941-1943рр.) / І. Тарнавський. - С.110-119. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: окупація, допоміжна поліція, колаборація
Кривошея, Ігор. Кримські об’єкти культурної спадщини ЮНЕСКО: постанексійний синдром (на матеріалі електронних видань) / І. Кривошея, Л. Якименко. - С.120-128. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: ЮНЕСКО, Україна, Росія
Мицик, Юрій. Маєтності Анастасії Скоропадської на Кролевеччині / Ю. Мицик. - С.129-135. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: гетьман, маєтності, Кролевецька сотня
Будзар, Марина. Історія Києва в Ego-документах: лист Г. П. Галагана до О. В. Кочубея 1857 р. / М. Будзар. - С.136-139. - Библиогр. в конце ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), ГП КС (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), ГП КС (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Шифр: К269584624/2019/1
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2019р. № 1 (8)
Зміст:
Landmann, T. Zbliženie niemiecko-sowieckie w latah 1921–9130, a bezpieczeństwo państwa polskiego w ocenie oddziału II sztabu generalnego Wojska polskiego / T. Landmann. - С.6-17
Кл.слова: безпека, військові співробітництво, Генеральний штаб
Комар, В. Козацькі військові формування в політиці іноземних держав 1918–1945 рр. / В. Комар, А. Шиманович. - С.17-26
Кл.слова: козаки, еміграція, колабораціонізм
Ладний, Ю. Національне питання в ідеології та практиці «білого руху» Півдня Росії (1919–1920 рр.) / Ю. Ладний. - С.27-35
Кл.слова: національна ідея, шовінізм, національний рух
Мудрак, М. Сучасна сербістика в Україні: проблематика та наукові центри / М. Мудрак. - С.36-42
Кл.слова: Растко Україна, сербістика, зв’язки
П’янкова, Є. Хто з родини Ходецьких представляв руські воєводства на сеймах Корони Польської у 1493–1533 роках / Є. П’янкова. - С.43-49
Кл.слова: сейм, сенатор, руські воєводства
Гражевська, Я. Сеймові конституції 1611–1632 рр. про стан земських та ґродських книг в українських воєводствах / Я. Гражевська. - С.50-53
Кл.слова: судові книги, сеймова конституція, судочинство
Курильчук, Н. Колективізація сільського господарства на Житомирщині (на прикладі сіл Голиші та Майдан Олевського району) / Н. Курильчук. - С.54-59
Кл.слова: колективізація, куркулі, хлібозаготівлі
Уткін, О. Український технічно-господарський інститут 1932–1952 рр. / О. Уткін. - С.60-66
Кл.слова: патріотичне виховання, наукові дослідження, студенти
Виноградов, С. Інформаційно-пропагандистська діяльність ОУН(Б) і УПА cеред населення окупованої території України / С. Виноградов. - С.67-73
Кл.слова: німецька окупація, пропаганда, рейди
Толочко, С. Святкування 1500-річчя Києва 1982 року: ідеологічний аспект / С. Толочко. - С.73-78
Кл.слова: соціокультурне явище, ідеологія, пропаганда
Мицик, Ю. З універсалів гетьманів і полковників ХVІІ ст. / Ю. Мицик. - С.79-85
Кл.слова: Гетьманщина, універсал, монастир
Будзар, М. Повсякдення українського панства другої чверті XIX ст.: лист М. Маркевича П. Ґалаґану / М. Будзар. - С.85-92
Кл.слова: приватне листування, спадок, сімейна історія
Шаповал, А. Співпраця Д. І. Абрамовича з Всеукраїнською академією наук через призму епістолярних документів / А. Шаповал. - С.92-100
Кл.слова: епістолярні, інтелігенція, радянська влада
Гедьо, А. Випробування містом: Київ сторінками мемуарної спадщини науковців (20–30-ті рр. XX ст.) / А. Гедьо, А. Калужина. - С.101-109
Кл.слова: епістолярій, інтелігенція
Кригіна, О. Використання та забезпечення збереженості інформації метричних книг / О. Кригіна. - С.110-115
Кл.слова: метричні книги, оцифрування, архів
Ковальов, Є. Сердюк І. Маленький дорослий: Дитина й дитинство в Гетьманщині XVIII ст. / Є. Ковальов. - С.116-117
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1)
Прим.5 (Ф3) зайнятий


Шифр: К269584624/2020/1
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2020р. № 1
Зміст:
Шумило, C. Печатка "Козацького" скиту "Чорний Вир" на Афоні (друга половина XVIII — початок ХІХ ст. / C. Шумило, О. Алфьоров. - С.6-11
Кл.слова: Чорний Вир, печатка, "козацький" скит
Помазан, Д. Вплив релігійної кризи XVIII ст. на розгортання процесу "Магічного Відродження" у Франції / Д. Помазан. - С.12-16
Кл.слова: езотеризм, окультизм, криза
Міхєєв, А. Еволюція образу України у Великій Британії під час Першої світової війни / А. Міхєєв. - С.17-25
Кл.слова: державність, геополітичний, зовнішьополітичний
Срібняк, І. Спроби використання полонених українців табору Раштат (Німеччина) для дестабілізації запілля російської армії в Україні під час Першої світової війни / І. Срібняк. - С.26-32
Кл.слова: полонені, табір, фронт
Клиніна, Т. Державний секретар США Джон Фостер Даллес: курс на особисту дипломатію? / Т. Клиніна. - С.33-38
Кл.слова: державний секретар, зовнішня політика, дипломатія
Відейко, М. Дослідження та експериментальне відтворення технологій мальованого посуду трипільської культури / М. Відейко, Т. Гошко, М. Відейко. - С.39-52
Кл.слова: трипільська культура, кераміка, горн
П’янкова, Є. Розрахункові книги львова як джерело для дослідження соціальної стратифікації міста у першій половині XV ст. / Є. П’янкова. - С.53-59
Кл.слова: розрахункові книги, шосовий податок, міщани
Черемісін, О. Спеціальні та додаткові податки з міського населення Півдня України у 1870−1917 рр. / О. Черемісін. - С.60-66
Кл.слова: міські податки, муніципалітет, самоврядування
Іванюк, О. Вибори до Київської міської думи 1906 року: за матеріалами періодичних видань / О. Іванюк, Я. Мартьянова. - С.67-74
Кл.слова: міська дума, виборча дільниця, стародумці
Куцик, Р. Демонізація" ворога як прийом російської імперської пропаганди в роки Першої світової війни / Р. Куцик, Б. Безпалько. - С.75-82
Кл.слова: пропаганда, інформаційний прийом, ворог
Ядловська, О. Українське питання та підтримка Центральної ради в Херсонській губернії / О. Ядловська. - С.83-90
Кл.слова: політичні сили, Центральна Рада, Херсонська губернія
Бігун, І. Історія куреня імені князя Святослава Української повстанської армії / І. Бігун. - С.91-99
Кл.слова: курінь, загін, група "Турів"
Кривошея, І. Динаміка формування науково-педагогічного складу Уманського державного педагогічного інституту імені Павла Тичини 1930−1998 рр. / І. Кривошея, О. Джагунова. - С.100-107
Кл.слова: педагогічний склад, післявоєнний період, Інститут соціального виховання
Комарніцький, О. Громадська діяльність студентства педагогічних навчальних закладів Києва у 20–30-ті рр. ХХ ст. / О. Комарніцький, Л. Комарніцька. - С.108-116
Кл.слова: гурток, технікум, клуб
Мицик, Ю. П’ять невідомих документів гетьмана Івана Скоропадського / Ю. Мицик. - С.117-121
Кл.слова: гетьман, маєтності, Мгарський монастир
Будзар, М. До історії українського дворянства першої чверті XIX ст.: лист Катерини Юхимівни Ґалаґан онукам Петру і Павлу (1812)] / М. Будзар. - С.122-128
Кл.слова: родинний епістолярій, українське дворянство, приватне життя
Ковальов, Є. Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. / Є. Ковальов. - С.129-133
Кл.слова: кріпосне право, селянська реформа, Проєкт Д. В. К.
Шаповал, А. Шлях В.М. Перетца до університету святого Володимира в Києві: епістолярний дискурс (до 150-річчя від дня народження вченого) / А. Шаповал. - С.134-142
Кл.слова: епістолярні документи, філологія, архівні документи
Корольова, І. Материнство в українському селі кінця ХІХ — початку ХХ ст. / І. Корольова. - С.143-149
Кл.слова: цінності, традиції, материнство
Андрєєва, С. Борис Грінченко в європейському соціокультурному просторі / С. Андрєєва, М. Лашко, І. Яковлева. - С.150-157
Кл.слова: соціокультурний, цивілізаційний вибір, національний розвиток
Товстоляк, Н. Михайло Тарновський — перший дослідник історії родини Тарновських / Н. Товстоляк. - С.158-162
Кл.слова: історичні цінності, садиба Качанівка, товариство "Дагерр"
Уткін, О. Український вчений професор С. П. Тимошенко (1881–1950) / О. Уткін. - С.163-167
Кл.слова: вчений, бароко, архітектурні школи
Рудь, В. Відейко М.Ю. Зброя та військова справа у давніх хліборобів Європи у VI–IV тис. до н.е. Історія зброї та військової справи : альманах. К., 2019. № 2. С. 4–134 / В. Рудь. - С.168-168
Кл.слова: військова справа, зброя, хлібороби
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Шифр: К269584624/2021/1
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2021р. № 1
Зміст:
Срібняк, І. Часопис "Розсвіт" як ретранслятор думок і прагнень полонених українців табору Раштат у Німеччині: 1916–1917 рр. / І. Срібняк, С. Голоско. - С.6-13. - Бібліогр. в кінці ст.
Стецишин, О. Діяльність Збірної станиці Української національної армії у Відні щодо залучення до складу Галицької армії військовослужбовців неукраїнського походження / О. Стецишин. - С.14-21. - Бібліогр. в кінці ст.
Міхеєв, А. Образ України у Великій Британії впродовж 1919–1920 рр. / А. Міхеєв. - С.22-27. - Бібліогр. в кінці ст.
Базан, Ю. Проєкти дипломатичного врегулювання "афганського питання" (1980–1981) / Ю. Базан. - С.28-36. - Бібліогр. в кінці ст.
Вароді, Н. Радянські війська й Угорська революція 1956 року в навчальних виданнях для вишів України / Н. Вароді. - С.37-43. - Бібліогр. в кінці ст.
Литвинова, Т. "Білі плантатори" "білих рабів": дворянство Лівобережної України напередодні Великої реформи / Т. Литвинова. - С.44-57. - Бібліогр. в кінці ст.
Будзар, М. Музика в соціокультурному середовищі дворянського маєтку кінця XVIII — середини ХІХ ст.: з історії кріпацького оркестру Ґалаґанів / М. Будзар. - С.58-69. - Бібліогр. в кінці ст.
Ковальов, Є. "…Пани, люб’язні народу": репрезентація початку Селянської реформи 1861 року в листах Василя Тарновського (старшого) Григорію Ґалаґану / Є. Ковальов, Т. Терещенко. - С.70-79. - Бібліогр. в кінці ст.
Нікітін, Ю. Селянське землеволодіння в Глухівському, Конотопському й Кролевецькому повітах Чернігівської губернії (друга половина XIX — початок XX ст.) / Ю. Нікітін. - С.80-86. - Бібліогр. в кінці ст.
Світленко, С. Яків Миколайович Бекман: між російською демократією та українським народолюбством / С. Світленко. - С.87-97. - Бібліогр. в кінці ст.
Афанасьєв, І. Використання протикульового одягу в перестрілці 11 лютого 1878 р. у Києві / І. Афанасьєв. - С.98-105. - Бібліогр. в кінці ст.
Єгорова, О. Науково-педагогічна діяльність Костянтина Воблого в Імператорському університеті Св. Володимира / О. Єгорова. - С.106-114. - Бібліогр. в кінці ст.
Клименко, Н. Олександр Лотоцький і Борис Грінченко: до історії співпраці щодо публікації україномовної книжкової продукції (1900–1908) / Н. Клименко, О. Ф. Трухан. - С.115-123. - Бібліогр. в кінці ст.
Кізлова, А. Київський інститут шляхетних дівчат у путівниках XIX — початку XX ст. / А. Кізлова. - С.124-133. - Бібліогр. в кінці ст.
Митрофан(Божко), Ієромонах. Протоієрей Сергій Афонський (1889–1963) / Ієромонах Митрофан(Божко). - С.134-141. - Бібліогр. в кінці ст.
Курильчук, Н. Олевське прикордоння як витвір радянсько-польської війни / Н. Курильчук. - С.142-149. - Бібліогр. в кінці ст.
Мицик, Ю. Листи Івана Шпитковського до Михайла Грушевського / Ю. Мицик, І. Тарасенко. - С.150-157. - Бібліогр. в кінці ст.
Іванюк, О. Питання розвитку освіти в діяльності Київської міської думи 1906–1910 рр.: за матеріалами періодичних видань / О. Іванюк, Я. Мартьянова. - С.158-166. - Бібліогр. в кінці ст.
Бонь, Олесандр Іванович. Гуманітарна інтелігенція Харкова 1920-х років в его-документах письменника Олекси Варавви (Кобця) / О. І. Бонь. - С.167-173. - Бібліогр. в кінці ст.
Якубовський, І. Преса в механізмі Голодомору 1932–1933 рр. (на прикладі районних газет Київської області) / І. Якубовський. - С.174-180. - Бібліогр. в кінці ст.
Щербак, В. До витоків українського історіописання: Літопис Самійла Величка / В. Щербак. - С.181-182. - Бібліогр. в кінці ст.
Бонь, О. Людський заробіток. Данило Щербаківський: сильвета українського мистецтвознавства / О. Бонь, І. О. Ходак. - С.183-184. - Бібліогр. в кінці ст.
Саган, Г. До 120-річчя переселення українців на землі Хорватії: Українці Хорватії: матеріали і документи (книга друга) / Г. Саган. - С.185-187
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Шифр: К269584624/2016/1
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2016р. № 1
Зміст:
Tyukalov, Mykhailo. Great Britain in the middle east (20s of the 20th century) / М. Tyukalov ; М. Tyukalov. - С.3-9. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Близький Схід, Східне питання, Месопотамія
Срібняк, Ігор. Діяльність благодійних організацій у таборі Йозефов (Чехословаччина) у 1921–1925 рр. / І. Срібняк. - С.10-19. - Бібліогр. в кінці ст.
Гуменюк, Олена. Український молодіжний рух в європейській системі міжнародних відносин в 1920–1939 рр. / О. Гуменюк. - С.19-26. - Бібліогр. в кінці ст.
Тучинський, Віталій. Молдавська автономна радянська соціалістична республіка у складі усрр в 1924–1940 РР.: до питання про історичні корені виникнення сучасної проблеми Придністров’я / В. Тучинський. - С.27-31. - Бібліогр. в кінці ст.
Саган, Галина. Специфіка контактів українських та югославських вчених у 50–80-ТІ роки хх ст. / Г. Саган. - С.32-46. - Бібліогр. в кінці ст.
Дуднік, Олександр. Національна безпека України в контексті проблем транспортно-енергетичної співпраці з Азербайджаном на межі хх–ххі СТ. / О. Дуднік. - С.46-53. - Бібліогр. в кінці ст.
Щербак, Віталій. Взаємовідносини між Гетьманщиною і Запорожжям у добу Івана Брюховецького / В. Щербак. - С.54-59. - Бібліогр. в кінці ст.
Іванюк, Олег. Передумови проведення загального перепису 1897 Р. в Наддніпрянській Україні й потреби у визначенні етнічного складу населення / О. Іванюк. - С.60-70. - Бібліогр. в кінці ст.
Бонь, Олександр. Дмитро Гордєєв та діяльність харківських мистецтвознавців у 1920–1930-Х роках / О. Бонь. - С.70-78. - Бібліогр. в кінці ст.
Кривошея, Ігор. Участь надії суровцевої в українській національно-демократичній революції (1917–1921 РР.) / І. Кривошея, Л. Якименко. - С.78-86. - Бібліогр. в кінці ст.
Гула, Володимир. Суспільство радянської України на початку Великої Вітчизняної війни: стан розробки наукової проблеми / В. Гула. - С.87-96. - Бібліогр. в кінці ст.
Потильчак, Олександр. Україна у Другій світовій війні: «проблема вибору» на тлі цивілізаційно-світоглядного протистояння (окремі спостереження на мікрорівні соціальної історії) / О. Потильчак. - С.97-101. - Бібліогр. в кінці ст.
Голованов, Сергій. Місце жінки в полісному суспільстві та інститут легальної проституції в Афінах v ст. до н.е. / С. Голованов. - С.102-107. - Бібліогр. в кінці ст.
Фицик, Ігор. Правобережна шляхта в освітньому просторі Російської імперії (перша третина xix ст.) / І. Фицик. - С.108-115. - Бібліогр. в кінці ст.
Будзар, Марина. Місце жінки в сімейній історії українського панства: чотири катерини родини Ґалаґанів / М. Будзар. - С.115-126. - Бібліогр. в кінці ст.
Тарасенко, Ольга. Школа істориків університету Св. Володимира: Микола Іванович Костомаров / О. Тарасенко. - С.127-134. - Бібліогр. в кінці ст.
Шаповал, Андрій. Діяльність В.М. Перетца щодо збереження українських історико-культурних пам’яток (за матеріалами епістолярію вченого) / А. Шаповал. - С.135-140. - Бібліогр. в кінці ст.
Кропивко, Олена. Повсякденне життя київського студентства у 1960–1970-х рр.: соціально-побутові аспекти / О. Кропивко. - С.141-145. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua
Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (1), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Online (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (1), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)




    Довжик, Алла.
    Репресії проти жінок - викладачів вишів (за матеріалами архівно-слідчої справи Теофілії Войславської) / А. Довжик // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. - № 1(4). - С. 95-102DOI 10.28925/2524-0754.2017.1.95102. - Библиогр. в конце ст.

Кл.слова (ненормовані):
політичні репресії -- Польський педагогічний інститут -- жінки - викладачі вишів
Анотація: У статті за матеріалами архівно-слідчої справи досліджено біографію викладача Польського педагогічного інституту в Києві, іммігрантки з Польщі Теофілії Войславської. Крізь призму біографічного дослідження розглянуто репресії проти науково-педагогічної інтелігенції, а також представників польської національної меншини в Україні у другій половині 1930-х рр
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), ГП КС (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), ГП КС (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Кізлова, А.
    Київський інститут шляхетних дівчат у путівниках XIX — початку XX ст. / А. Кізлова // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 1. - С. 124-133, DOI 10.28925/2524-0757.2021.114. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
путівник -- Київ -- жіночий заклад освіти -- автор -- читач
Анотація: У статті досліджено, які визначні місця добираються для путівників і які риси цих місць висвітлюються. Це допомагає краще зрозуміти особливості фокусування уваги подорожніх. Визначним вузлом різноманітних форм паломництва й туризму в ХІХ — на початку ХХ ст. був Київ. У статті окреслено ключові особливості згадування в тогочасних путівниках по Києву про Київський інститут шляхетних дівчат: розміщення, зовнішні характеристики споруди й території; історію та сучасне авторам і читачам повсякдення.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Соколова, Н. C.
    Безкоштовне навчання в Університеті св. Володимира у ХІХ ст. / Н. C. Соколова // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 2. - С. 15-20, DOI 10.28925/2524-0757.2021.22. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
казенокоштний студент -- стипендія -- стипендія -- державне утримання -- наукові праці -- винагорода
Анотація: У статті висвітлено особливості фахової підготовки студентів Університету св. Володимира, котрі мали право навчатись за державний кошт. В умовах панування елітарної освіти, доступної обмеженому колу молоді через її високу вартість та соціальну й релігійну дискримінацію, інститут казенокоштних студентів дозволяв талановитій молоді отримати вищу освіту й реалізуватись на науковому чи бюрократичному поприщі. Використання загальнонаукових принципів історизму та об’єктивності і застосування аналітичного, описового, порівняльноісторичного методів дозволили комплексно вивчити умови навчання та рівень підготовки студентів, котрі навчалися за державний кошт в Університеті св. Володимира у XIX ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Бонь, О.
    Викладачі та студенти Вищого інституту народної освіти в Києві початку 1920-х рр. у системі більшовицького ідеологічного контролю / О. Бонь // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2021. - № 2. - С. 30-35, DOI 10.28925/2524-0757.2021.24. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
українська гуманітарна інтелігенція -- Київ -- Вищий інститут народної освіти -- ідеологічний тиск
Анотація: У статті проаналізовано систему політичного контролю у закладах вищої освіти радянської України початку 1920-х рр. Із створенням Вищого інституту народної освіти на основі Київського університету розпочалась політико-ідеологічна фільтрація викладачів і студентів. Зокрема, формами контролю над викладачами була подача звітів й анкетування, а над студентами — через комісію з оцінювання політичного рівня (політичній реєстрації). Це значно змінило політико-ідеологічну ситуацію у ВІНО.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Верховцева, І.
    Одна з "Великих": реформа сільського самоврядування в Росії як панімперський проєкт (1861–1900-ті рр.) / І. Верховцева // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2022. - № 2. - С. 15-27, DOI 10.28925/2524-0757.2022.22. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Російська імперія -- інститут сільського самоврядування -- Велика реформа 1861–1900-х рр. -- селянська революція
Анотація: Проаналізовано реформи сільського самоврядування в Російській імперії періоду 1861–1900-х рр. Авторка резюмує, що внаслідок цього реформаторства в усіх її регіонах постав інститут сільського самоврядування і було реалізовано одну із так званих Великих реформ. Сільські громади отримали право розпоряджатись місцевими природними, людськими ресурсами, а загальне управління імперським селом було уніфіковано на базі самоврядування. Обґрунтовується незакінчений, суперечливий характер реформи та зумовлений цим масштабний конфлікт між імперською владою і селянством. Через брак повноважень у керуванні місцевими рерсами влада грубо втрутилася в самоврядну діяльність громад, що значно погіршило їх економічний стан. Оскільки самоврядування сприяло самоорганізації селян, на початку ХХ ст. під впливом політичної агітації вони виступили проти імперії практично єдиним фронтом, сприяючи її революціонізаці.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)