Tsapro, H.
    Hedge Well in Television Interviews: Gender Aspect [Електронний ресурс] = Добре підстрагуйтеся в телевізійних інтерв’ю: гендерний аспект / H. Tsapro. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2013. - № 1 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
інтерв'ю -- хедж well -- гендер
Анотація: У статті розглядаються основні функції хеджу well у дискурсі інтерв'ю, а також гендерний аспект реалізації хеджу респондентами у комунікативних стратегіях і тактиках на матеріалі англомовного телевізійного інтерв'ю.
Дод.точки доступу:
Цапро Галина


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Власенко, М.
    Витоки німецьких фразеологічних одиниць, які вербалізують концепт Frau [Електронний ресурс] / М. Власенко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2017. - № 4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
гендер -- фразеологічні одиниці -- концепт FRAU -- німецька лінгвокультура -- картина світу
Анотація: Стаття присвячена результатам вивчення джерел походжень фразеологічних одиниць, які вербалізують концепт FRAU в німецькій лінгвокультурі. Робота передбачає гендерний підхід у дослідженні концепту. Дослідження дозволяє виявити національно-культурну та гендерну специфіку образу світу представників німецької культури відносно жінки.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Щока, О.
    Жіночі образи як репрезентанти різних поглядів на фемінізм у романі Еліф Шафак "Три дочки Єви" [Електронний ресурс] / О. Щока. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 4. - С. 34-43. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
фемінізм -- гендер -- релігія -- жіночі образи -- точка зору -- аксіологічна ідентичність
Анотація: У статті проаналізовано жіночі образи в романі турецької письменниці Еліф Шафак як репрезентанти різних поглядів на фемінізм. Авторка порушує питання емансипації жінки в аспекті мусульманської культури. Тому актуальність дослідження її прози полягає в можливості розширити гендерні студії, зокрема шляхом аналізу жіночих образів у романі «Три дочки Єви», який поки що не став об’єктом розгляду літературознавців. Туреччину висвітлено як країну контрастів: з одного боку, це сучасна держава, в якій окремо існують світське й релігійне життя; з іншого — у ній залишаються стереотипні уявлення про другорядність жінки в родині та суспільстві. Роман «Три дочки Єви» є своєрідною галереєю жіночих образів, які втілюють різні форми сприйняття фемінізу. Мета цієї розвідки — дослідити їх крізь призму аксіологічної ідентичності. Твір побудовано на двох сюжетних лініях, які чергуються між собою. Перша — це реальний час дії — 2016 рік. Тут відбувається світський раут, на який головна героїня Назпері Налбантоглу (Пері) приїхала разом із дочкою та чоловіком. Друга сюжетна лінія — це спогади Пері про своє життя від дитинства й до навчання в Оксфорді, коли вона шукала себе, намагаючись з’ясувати свої релігійні переконання тощо. Головна героїня репрезентує усвідомлену, але пасивну позицію щодо відстоювання жіночих прав. Сельма є прикладом відсутності переконань як таких. Мона гучно заявляє про свої феміністичні погляди, проте є скоріше теоретиком боротьби за права жінок. Ширін — практик фемінізму, оскільки втілює ці переконання в життя. У фіналі роману свободу від гендерних стереотипів знаходить Ширін. Погляди героїнь твору свідчать, що боротьба за права жінок має відбуватися передусім у повсякденному житті, тоді феміністичні переконання матимуть результат.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Sliepushova, А.
    Father-child discourse in Family Guy: a corpus-based analysis [Електронний ресурс] = Дискурс батько-дитина в анімаційному серіалі «Family guy»:корпусний аналіз / А. Sliepushova. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 2. - С. 61-65 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
корпуснии аналіз -- дискурс батько-дитина -- анімаційний серіал -- гендерні стереотипи -- сімейні стереотипи
Анотація: Стаття присвячена дослідженню гендерних та сімеи них стереотипів у спілкуванні батько-дитина в анімаціи ному серіалі «Family Guy» про типову американську родину. Предметом дослідження є дискурс Пітера Гріффіна, батька родини, що містить и ого спілкування з двома дітьми-підлітками, сином та донькою, та розкриває гендерні особливості дискурсів батько-син та батько-дочка. Актуальність дослідження обумовлена відсутністю корпусного аналізу дискурсу персонажів анімаціи них серіалів, що представляють соціальні та гендерні стереотипи. Мета дослідження — розкрити, як гендер та сімеи ні ролі вербалізуються у спілкуванні між членами сім'ї . Були використані конверсаціи нии , дискурс та корпуснии аналізи для вивчення дискурсу головного героя через списки наи частіше вживаних слів, списки ключових слів, кластери та словосполучення, щоб виділити специфічну лексику батька, яку він використовує в спілкуванні з сином та дочкою. Результати дослідження показують, що Пітер Гріффін обирає різні мовні засоби залежно від того, чи він спілкується з сином, чи донькою. Таким чином, и ого дискурс, що стосується сина-підлітка Кріса, наповнении прямими звертаннями, здебільшого наказовими реченнями, які батько використовує, коли намагається дисциплінувати свого сина. Пропонуючи синові емоціи ну підтримку чи заохочення, батько залишається прямим з ним, створюючи образ стереотипних розмов «справжніх чоловіків». І навпаки, в звертаннях до доньки Мег батько використовує пестливі honey, sweetheart, one-of-a-kind. Однак, використовуючи пестливі форми, він принижує свою доньку і робить так, щоб вона відчувала себе покинутою дитиною. Таким чином він змушує ї ї відчувати себе особливою, але в негативному сенсі. Сімеи не спілкування, створене в мультсеріалі, відображає гендерні стереотипи у ставленні батька до свої х дітеи різних статеи . Тим не менш, ця мовна тенденція не впливає на стосунки в сім'ї . Перспективи подальших досліджень бачимо в складанні більшого корпусу, включаючи дискурси мати-дитина, дитина-батько, дитина-мати, для отримання більш репрезентативних результатів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Слєпушова Ангеліна


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)





    Rosinska, O.
    Models of stereotypizaton of national characteristics, gender roles and behavioral scenarios in series (on the example of the Polish series "The girls from Lviv" and "The londoners") [Електронний ресурс] = Моделі стереотипізації національних особливостей, гендерних ролей і поведінкових сценаріїв у серіалах (на прикладі польських серіалів «Наші пані у Варшаві» та «Лондонці») / O. Rosinska. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 3. - С. 146-155. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
стереотип -- гендер -- серіальний контент -- архетип -- наратив
Анотація: Об’єктом дослідження є серіал як площина породження та демонстрації стереотипів, особливо якщо йдеться про серіальнии продукт, знятий для вітчизняного глядача, а не з розрахунку на широке коло глядачів з інших краї н. Автори при творенні такого продукту передусім орієнтуються на запити споживачів, тобто намагаються вмонтуватися в ту картину світу, яку ці споживачі мають. Власне, стереотипи є основою такої картини світу, причому дослідження доводить, що стереотипи національні й гендерні в цьому сенсі є наи більш показовими, оскільки пов’язані з глибинними уявленнями індивіда про цінності. Таким чином, формується замкнена структура впливу, за якої споживач нав’язує авторам своє бачення, відбиток якого отримує потім у вигляді серіального продукту, якии , своєю чергою, впливає на нього и укріплює чи розширює и ого систему світоглядних стереотипів. Проблема бачення себе та інших народів, бачення себе через інших — це досить цікава площина пізнання і самопізнання, а актуальність дослідження цієї площини тим більше посилюється в періоди масових міграціи , що змушує нації до тісніших взаємозв’язків. І обидва досліджувані серіали — відображення таких процесів. Мета дослідження: проаналізувати особливості національних польських та украї нських образів жінок-мігранток і чоловіків-мігрантів у серіалах «Лондонці» (Польща, 2008) та «Наші пані у Варшаві» (2015), визначити простимульовані культурними и історичними особливостями стереотипи при формуванні цих образів як таких, що демонструють стіи кість національних стереотипів, в основі яких лежать стереотипи гендерні. Дослідження проводиться методом контент-аналізу за певними проблемними напрямами. Результати дослідження доводять, що у свої и основі національні і гендерні стереотипні ролі не є виявом нетолерантності одного народу до іншого, натомість є продуктом опанування буденною свідомістю безпосереднього и інформаціи ного досвіду з усього комплексу джерел. Серіальнии контент, з одного боку, сформовании на основі таких ключових для буденної свідомості стереотипів, а з іншого боку, він є основою для закріплення або поширення цих стереотипів. У двох проаналізованих серіалах чітко простежується сценаріи важкого підкорення чужої краї ни и культури, при цьому для украї нців — у жіночих сценаріях, для поляків — у жіночих і чоловічих. Чоловік в обох серіалах реалізує активні соціальні ролі, є успішним фахівцем, оборонцем, рятівником, гарантом щастя, причому в обох серіалах ідеться про чоловіка-поляка. Жінки послідовно реалізують традиціи ні ролі Попелюшки, матері, охоронниці дому, дружини, помічниці, хоча в серіалі «Лондонці» також є приклади успішних жіночих кар’єр.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Олена Росінська


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Лащук, Юлія.
    Гендерні гетеротопії в медійному контенті українських молодіжних організацій [Електронний ресурс] / Ю. Лащук, К. Вольневич-Сломка. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 4. - С. 288-294, DOI 10.28925/2311-259x.2023.4.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
гетеротопія -- жіночий власний простір -- гендер -- молодіжні організації -- Україна
Анотація: Незважаючи на все ще міцно вкорінені в українському суспільстві гендерні стереотипи, жінки не менш активно, ніж чоловіки, проявляють себе як громадські активістки, лідерки, політичні діячки на рівні локальних громад і на всеукраїнському рівні. Зберігається ця тенденція й у молодіжному середовищі, зокрема в молодіжних організаціях. Предметом статті є медійний дискурс молодіжних організацій, що діють в Україні, проблемою — гендерна складова досліджуваних текстів. Метою авторок є пошук відповіді на такі дослідницькі питання: іменники якого роду вживають у своїх публікаціях молодіжні організації, що були предметом дослідження? А також у якому контексті використовують ці іменники, говорячи про стать? Метод дослідження — кількісний і якісний аналіз змісту. Матеріалом дослідження став увесь контент, створений у 2018 році шістьма молодіжними організаціями, що діють Україні, та опублікований на сайтах і у фейсбуці цих організацій. Вибір молодіжних організацій був цілеспрямованим. Застосовано критерій медійної видимості, унаслідок чого для дослідження були відібрані Фундація Регіональних Ініціатив, Будуємо Україну Разом, Юнацький Корпус, Молодіжний Націоналістичний Конгрес, UKRAЇNER, а також Пласт. У теоретичному плані дослідження спирається на концепцію власного простору Бернхарда Вальденфельса та концепцію гетеротопії Мішеля Фуко. Результати дослідження показують, що, по-перше, стать відіграє важливу роль у середовищі молодіжних організацій і їхньої громадської активності; по-друге, мова, яка використовується в молодіжному середовищі, не є гендерно нейтральною; по-третє, гендер з’являється в досліджуваному дискурсі в чотирьох контекстах: стать як нейтральна категорія в описовому сенсі, стать для окреслення цільової групи діяльності організації, стать, безпосередньо пов’язана з гендерними ролями, які приписуються жінкам / чоловікам, і стать як пряма загроза для діяльності жінок. Новизна дослідження полягає в аналізі медійного простору молодіжних організацій крізь призму концепції гетеротопії Мішеля Фуко та критеріїв статі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Вольневич-Сломка, Клаудія


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Buturlina, O.
    Research of stem education implementation in ukraine: gender aspect [Електронний ресурс] / O. Buturlina, T. Lysokolenko, S. Dovhal. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - Том Т. 34, № 3. - С. 61-82, DOI 10.28925/2312-5829.2021.35 . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
гендер -- інноваційні технології -- освіта в Україні -- STEM -- вибір професії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Lysokolenko, T.
Dovhal, S.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)



Шифр: К269584624/2017/2
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2017р. № 2
Зміст:
Драч, О. Освітній простір Європи доби Просвітництва:дискусії щодо гендерних параметрів навчання / О. Драч. - С.3-9
Кл.слова: гендер, жіноча освіта, просвітники
Попенко, Я. Румунська дипломатія у боротьбі за Бессарабію на Паризькій мирній конференції (січень — травень 1919 р. / Я. Попенко. - С.10-17
Кл.слова: дипломатія, Румунія, бессарабське питання
Срібняк, І. Табір інтернованих Військ УНР у Пикуличах (Польща)(січень — лютий 1921 р.): умови перебування та моральний стан вояцтва / І. Срібняк. - С.18-24
Кл.слова: інтернатовані, армія УНР, шпиталь
Ілюк, Т. Публічна дипломатія України в Грецькій Республіці: становлення та історичні трансформації (1991–2011 рр.) / Т. Ілюк. - С.25-31
Кл.слова: діаспора, культурні проекти, дипломатія
Щербак, В. Українська держава на межі XVII–XVIII ст. / В. Щербак. - С.32-37
Кл.слова: Гетьманщина, абсолютизм, державні засади
Іванюк, О. Полкові музеї у Наддніпрянській Україні в XIX — на початку XX ст. / О. Іванюк. - С.38-46
Кл.слова: військові підрозділи, музейні колекції, експозиція
Бонь, О. Київське театральне середовище першої половини 1920-х років у щоденниках Василя Василька / О. Бонь. - С.47-52
Кл.слова: театральне середовище, щоденники, Василько Василь
Довжик, А. Жінки — викладачі педагогічних і мистецьких вишів Києва у 1920-ті роки / А. Довжик. - С.53-63
Кл.слова: жінки-викладачі, виші, науково-педагічна
Байталюк, О. Діяльність пам’яткоохоронних органів на Шепетівщині у 1920–1930-х рр. / О. Байталюк. - С.64-70
Кл.слова: інспектура, пам'ятки, примусово-суспільні роботи
Мусіяченко, О. Історичні події як фактор впливу на розвій музичного середовища Києва другої половини XIX — початку XX ст. / О. Мусіяченко. - С.71-77
Кл.слова: музика, детермінізм, синергетика
Лабур, О. Київська кінофабрика ВУФКУ та фільм О. Каплера "Право на жінку":історія однієї заборони / О. Лабур. - С.78-87
Кл.слова: жіноче розкріпачення, гендер, кінофабрика ВУФК
Гедьо, А. Особливості правового статусу греків Ніжина у XVIII — на початку XIX ст.: аналіз приватноправових актів / А. Гедьо. - С.88-95
Кл.слова: правовий статус, ніжинська грецька громада, архів
Будзар, М. Смерть Миколи Гоголя у сприйнятті сучасників: есе Григорія Ґалаґана "Друзям" / М. Будзар. - С.96-101
Кл.слова: українська еліта, Ґалаґан Григорій
Мицик, Ю. З листування Василя Кравченка і Бориса Грінченка / Ю. Мицик, І. Тарасенко. - С.102-108
Кл.слова: патріотизм, просвітництво
Анчабадзе, Г. Массовый террор в СССР. История одной семьи / Г. Анчабадзе. - С.109-113
Кл.слова: репресії, тоталітарний режим, Анчабадзе
Щербак, В. Резензія на книгу Брехуненко В., Синяк І. "Адвокати в судочинстві ранньомодерної Української держави — Гетьманщини" / В. Щербак. - С.114-115
Ковальов, Є. Рецензія на книгу Ададуров В. "Война цивилизаций: Социокультурная история русского похода Наполеона". — Т. 1: Религия — язык / Є. Ковальов. - С.115-116
Кравчук, О. Резензія на книгу Пиріг Р. Я., Тельвак В. В. "Михайло Грушевський: біографічний нарис" / О. Кравчук. - С.117
Є примірники у відділах: всього 4 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)




    Драч, О.
    Освітній простір Європи доби Просвітництва:дискусії щодо гендерних параметрів навчання / О. Драч // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. - № 2. - С. 3-9DOI 10.28925/2524-0757.2017.21

Кл.слова (ненормовані):
гендер -- жіноча освіта -- просвітники
Анотація: У статті досліджено гендерні параметри освітнього простору Європи доби Просвітництва в контексті становлення засад системи освіти сучасної цивілізації Заходу. Висвітлено важливість питань освіти і виховання в ідеології просвітників. Розкрито міркування мислителів і громадськості щодо жіночої освіченості, розглянуто пропоновані проекти навчально-виховної підготовки жіноцтва
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 4 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Лабур, О.
    Київська кінофабрика ВУФКУ та фільм О. Каплера "Право на жінку":історія однієї заборони / О. Лабур // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. - № 2. - С. 78-87DOI 10.28925/2524-0757.2017.211

Кл.слова (ненормовані):
жіноче розкріпачення -- гендер -- кінофабрика ВУФК
Анотація: У статті розглядаються умови створення та заборони фільму О. Каплера «Право на жінку», виробленого на київській кінофабриці ВУФКУ. У центрі уваги — перипетії політичного, культурного та ідеологічного характеру, які вплинули на заборону фільму. Показана залежність його заборони від зміни кон’юнктури в гендерній політиці СРСР, гендерного конфлікту, спричиненого цією політикою, та ліквідації самого ВУФКУ
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 4 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)