Шифр: С325934233/2019/25/4
   Журнал

Синопсис: текст, контекст, медіа [Електронний ресурс] : електронний фаховий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - ISSN 2311-259Х. - Виходить кожного кварталу
2019р. т.25 № 4 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Аністратенко, А. Компаративна поетика сучасного політичного роману як субжанру альтернативної історії / А. Аністратенко. - С.120-130. - Бібліогр. в кінці ст.
Hillesheim, J. Die silberpappel und Brechts sorge um die kunst im totalitaris mus. Drei gedichte aus den Buckower elegien / J. Hillesheim. - С.131-137. - Бібліогр. в кінці ст.
Полтавцева, Н. Феномен Андрея Платонова с позиции антропологии литературы (к 120 летию со дня рождения писателя) / Н. Полтавцева. - С.138-148. - Бібліогр. в кінці ст.
Москальов, Д. До проблеми семантичних трансформацій при перекладі Біблії японською мовою / Д. Москальов, М. Калещук. - С.149-155. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Pukhonska, O.
    "Niewolnicy nie rodza wolnych dzieci": proba samoidentyfikacji jednostki w Terenowych badaniach z ukrainskiego seksu Oksany Zabuzko [Електронний ресурс] / O. Pukhonska. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2015. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
пам’ять -- культурна амнезія -- посттоталітарна травма -- література -- тоталітаризм -- досвід
Анотація: Сучасний світ робить активні спроби знайти пояснення втрат і здобутків минулого століття, котре мало значний вплив на розвиток суспільства і його поведінки супроти викликів нового часу. Представники різних культурних осередків, митці, науковці звертають увагу на нагальність реінкарнації пам’яті, втраченої у трагічних історичних умовах. Література, як мистецтво слова, розважає над відтворенням забутої травми, по-своєму формуючи віднайдений простір історії і зціленого минулого. Запропонована стаття порушує проблему припрацювання травматичної пам’яті у романі Оксани Забужко «Польові дослідження з українського сексу».
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Бабенко, В.
    Текстопростір італійської драми ХІХ–ХХ ст.: пріоритетні домінанти [Електронний ресурс] / В. Бабенко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
текстопростір -- італійська драма -- театральне мистецтво -- соціальна спрямованість -- пріоритетні домінанти
Анотація: У статті розглянуто проблему текстопростору італійської драми ХІХ– ХХІ століть, виокремлено її пріоритетні домінанти. Здійснено історичний огляд театрального мистецтва Італії протягом трьох століть, означено основні теми та проблеми п’єс. Актуальність статті зумовлена пожвавленим інтересом до сучасної італійської драматургії та театрального мистецтва в цілому. Мета роботи – простежити в діахронічному зрізі розвиток текстопростору італійської драми ХІХ–ХХІ століть, визначити та обумовити її пріоритетні домінанти. Перспектива подальших досліджень із зазначеної проблематики полягає в аналізі розвитку та перспектив драматургії Європи та італійського театрального мистецтва зокрема
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Полтавцева, Н.
    Комментарий и интерпретация: проблемы современной ситуации [Електронний ресурс] / Н. Полтавцева. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2017. - № 4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
постмодерн -- пост-постмодерн -- текст -- дискурс -- герменевтика -- коментар -- інтерпретація -- нормування -- переклад -- взаємодія
Анотація: У статі розглянуто проблему зміни в сучасній культурній ситуації місця коментаря щодо коментованого тексту та його інтерпретації, зумовлену зміною філософської та гуманітарної парадигм у культурі середини ХХ століття. Це детермінує потребу філософського, методологічного та теоретичного самовизначення того, хто займається коментуванням, – з усіма можливими контекстами. Гіпотеза дослідження. Усвідомлення такої ситуації вимагає критичного осмислення. Традицію такого осмислення постмодерн наслідує, з одного боку, у романтиків і символістів, з другого – у неокантіанської критики раціонального пізнання («вчування» Вільгельма Дільтея). Подібна критика провадить до того, що завершення епохи модерну відчувається як завершення раціоналістичного пізнання з усіма належними реакціями аналітиків і коментаторів, за правило, приналежних до тієї ж раціоналістичної парадигми. Проблема сформульована таким чином: як за подібних умов можливе співвідношення коментаря й інтерпретації? Розглядаючи її із застосуванням «розуміючої соціології» й культурної антропології, ми бачимо, що змінам підлягає сама стратегія дослідника. При цьому, на відміну від часів постмодерну, сьогодні відчутна потреба нормування як реального обмеження безмежного постмодерністського інтерпретування. З огляду на це артикульовано нову проблему – проблему власне культурної трансляції як перекладу і взаємоперекладу. При цьому позиція спостерігача вже назавжди стає позицією «включеного спостерігача» – тобто відрефлексованою позицією спостерігача, який відшуковує смисли в царині нового розуміння. Спостерігач тут одночасно 1) колишній Автор, новий Арт-суб’єкт, «інтерпретатор-коментатор», 2) колишній Інтерпретатор – аналог арт-критика, який повинен знову освоїти ідею граней і меж, і 3) колишній Коментатор, який включив до своєї стратегії ідею гри як визначальну поміж іншими можливостями. У статті такий підхід розглянуто на прикладі нового типу коментуванняінтерпретування, поданого в есе Іосифа Бродського про елегію Марини Цвєтаєвої «Новорічне», присвячену смерті Райнера Марії Рільке. Як це зазвичай і трапляється, інноваційні царини в культурі, беручи до уваги й інновації в пізнанні, насамперед фіксує мистецтво
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Hillesheim, J.
    Die silberpappel und Brechts sorge um die kunst im totalitaris mus. Drei gedichte aus den Buckower elegien [Електронний ресурс] = Біла тополя й турбота брехта про мистецтво за тоталітаризму. Три вірші з «Буковських елегій» / J. Hillesheim. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 4. - С. 131-137. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
лірика -- тоталітаризм -- метафорика дерев
Анотація: Окрім драматичних творів і театральної роботи Бертольта Брехта все частіше і цілком заслужено предметом літературознавчих досліджень стає його лірика. Багато видатних авторів і вчених наголошують на значенні поета Брехта. Предметом дослідження цієї статті є три вірші з циклу «Буковські елегії», які написані влітку 1953 року, проінтерпретовані за останні десятиріччя багатьма науковцями і вважаються вершиною пізньої лірики Бертольта Брехта. Ці вірші, «Сад квітів», «Ялини» і «Злий ранок», пропонують естетично вишуканий аналіз природи і людини найвищого ґатунку, при чому метафорика дерев відіграє вирішальну роль. У статті розглянуто багатогранність символіки «ялини» й «тополі». «Буковські елегії» належать, безсумнівно, до найвидатнішої лірики Брехта. Їхні унікальні естетичні якості самі по собі є аналізом і засудженням культури НДР, якій Брехт у своїх елегіях протиставляє творчість —таку ж срібну, мов тополя, і мідну, мов ялина, — тобто величну, значну, що вирізняється своєю дифузністю, дискретністю, багатозначністю. Жодною мірою не бажаючи применшувати заслуги Брехта як одного з найвизначніших театральних режисерів, стверджуємо, що як драматург у часи НДР він вичерпав себе. Його великі п’єси були написані в часи Веймарської республіки та в еміграції. Можна навіть дещо перебільшено стверджувати, що для нього ще залишалися лише інсценізації великих творів минулих років і обробки творів класиків. І Брехту все ще доводилося лавірувати. Його дерева та їхній колір чітко на це вказують: «Погані настали часи для лірики», для мистецтва загалом — не лише 1939 року, коли було написано однойменний вірш, але й у 1953 році. І «Буковські елегії» надають багато можливостей для подальших цікавих досліджень ідей Бертольта Брехта у останній роки його життя
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Юрген Гіллесгайм


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Ткаченко, Р.
    Поезія Миколи Біденка: типологія та ідіографія [Електронний ресурс] / Р. Ткаченко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 1. - С. 1-6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
авангард -- Київська школа -- парадокс -- образ болю -- постмодернізм
Анотація: Актуальність обраного дослідження полягає в потребі нагального осмислення шляхів розвитку украї нської літератури, зокрема поезії , зламу ХХ–ХХІ ст. Відомо, що мистецтво відтворює духовну атмосферу доби, але ще більш цінною є и ого здатність реагувати на ледь відчутні зміни в настроях сучасників і формувати духовну картину маи бутнього. У цьому сенсі дослідження актуального мистецтва літератури будуть корисними не лише літературознавцям. Предметом дослідження є типологічні та ідіографічні параметри поезії М. Біденка, тобто ї ї наи ближчии мистецькии контекст, унікальні особливості поетики, образотворення та ідеи но-тематичного спрямування. Постановку проблеми розуміємо як спробу окреслити в першому наближенні роль і місце творчої спадщини М. Біденка в контексті украї нської літератури кінця ХХ — початку ХХІ ст. У дослідженні використано головним чином типологічнии метод, а також принципи герменевтики в трактуванні ключових образів. Метою цієї статті є окреслення естетико-типологічних параметрів художньої спадщини М. Біденка, ї ї унікальних та суголосних із мистецьким контекстом рис на підставі аналізу формальних засобів і концептуальних засад. У результаті дослідження з’ясовано, що поезія Біденка прокреслюється переважно в естетичних координатах авангардизму и належить до оточення Киї вської школи поетів (верлібр, автотелічність слова, уникання риторичності тощо), однак за світоглядом він більш радикальнии , скептичнии і парадоксальнии , ніж «кияни», перебуває в силовому полі притягування / відштовхування постмодернізму. З нашого погляду, прии ом-домінанта Біденка — парадокс. Біль як один із ключових образів має в митця метафізичне забарвлення. Проти такого болю поет винаи шов «ліки зі смерті». Новизну цієї розвідки вбачаємо у визначенні прии омудомінанти і власніи інтерпретації ключових образів у віршах Біденка. Перспективними для подальшого дослідження є природа Біденкового верлібру, особливості авторського синтаксису та характер візуального колориту
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Ткаченко, Роман.
    Філософсько-естетичний зміст образу / назви кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна» [Електронний ресурс] / Р. Ткаченко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 2. - С. 70–76, DOI 10.28925/2311-259x.2023.2.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
дзеркало -- істина -- кіноповість -- краса -- мистецтво -- модернізм -- проблематика
Анотація: Предметом статті є філософсько-естетичний аспект назви кіноповісті «Зачарована Десна». Мета дослідження — з’ясувати авторський задум, уточнити проблематику й ідею твору на підставі дешифрування його назви. Усталені в довженкознавстві трактування «Зачарованої Десни» потребують перегляду.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)



Шифр: А986022216/2015/1
   Журнал

АРТ-простір : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2015 - . - Виходить щорічно
2015р. Вип. 1 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Зюзіна, Тетяна Опанасівна. Сучасне мистецтво як об'єктетико-психологічного аналізу в навчально-виховному просторі університету / Т. О. Зюзіна. - С.2-5. - Бібліогр. в кінці ст.
Никонова, Светлана Борисовна. Искусство homo aestheticus, или Возможно ли эстетически воспринимаемое искусство? / С. Б. Никонова. - С.6-10. - Бібліогр. в кінці ст.
Казанова, Наталья Витальевна. "Я" и "другой" в культуре информационного общества: игровой сценарий / Н. В. Казанова, А. В. Штыров. - С.11-15. - Бібліогр. в кінці ст.
Коновалова, Ольга Володимирівна. Сучасні мистецькі практики у контексті культурно-історичного простору київської гори Щекавиця / О. В. Коновалова. - С.16-20. - Бібліогр. в кінці ст.
Штыров, Андрей Вячеславович. О некоторых методах реализации образовательного потенциала виртуального музейного пространства / А. В. Штыров. - С.21-24. - Бібліогр. в кінці ст.
Усенко, Наталя Олександрівна. "Лимонівська" виставка у Харкові / Н. О. Усенко. - С.25-28. - Бібліогр. в кінці ст.
Гуцул, В. І. Використання техніки малярстваченця Иосифа від св. Терези (Иосифа Прехтля)у процесі розвитку живописної майстерності студентів / В. І. Гуцул. - С.29-32. - Бібліогр. в кінці ст.
Рибалко, С. Б. Жіночі образи в мистецтві Японії періодів Мейджі та Тайшьо / С. Б. Рибалко. - С.33-38. - Бібліогр. в кінці ст.
Портнова, Ирина Васильевна. О судьбах отечественного анималистического жанра XX в. / И. В. Портнова. - С.39-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Буйгашева, Алла Борисівна. Портретний жанр у мистецтві / А. Б. Буйгашева, О. І. Конопко. - С.43-48. - Бібліогр. в кінці ст.
Серов, Николай Викторович. Свет и освещение / Н. В. Серов. - С.49-57. - Бібліогр. в кінці ст.
Романенкова, Юлия Викторовна. "Стилевая карта" художника Василия Жирова / Ю. В. Романенкова. - С.58-61. - Бібліогр. в кінці ст.
Саркісян, Марина Суренівна. Народні традиції у монументально-декоративному мистецтві України XX ст. / М. С. Саркісян. - С.62-66. - Бібліогр. в кінці ст.
Шульц, Ніна Анатоліївна. Мистецтво як складова частина культури Поділля кінця XIX - початку XX ст. / H. A. Шульц. - С.67-70. - Бібліогр. в кінці ст.
Урсу, Наталья Алексеевна. Луцкий доминиканский костел Успения Пресвятой Девы Марии / Н. А. Урсу. - С.71-73. - Бібліогр. в кінці ст.
Филиппова, Ольга Николаевна. В. А. Жуковский - выдающийся поэт и художник-любитель / О. Н. Филиппова. - С.74-78. - Бібліогр. в кінці ст.
Шило, Александр Всеволодович. Концепция реальности и условность пластического языка в изобразительном искусстве средних веков / А. В. Шило. - С.79-84. - Бібліогр. в кінці ст.
Шпортько, Валерій Іванович. Рисунок як основа образотворчої грамоти в системі навчання мистецького ВНЗ / В. І. Шпортько. - С.85-88. - Бібліогр. в кінці ст.
Пухарєв, Вікентій Вікторович. Академічний рисунок у Харківському художньо-промисловому інституті / В. В. Пухарєв. - С.89-93. - Бібліогр. в кінці ст.
Ожога-Масловська, Алла Валентинівна. Ремінісценції японської гравюри укійо-е в сучасній художній практиці України / A. B. Ожога-Масловська. - С.94-99. - Бібліогр. в кінці ст.
Гуцул, Іван Андрійович. Особистісне навчання в мистецькій діяльності художника-педагога В. Гаґенмейстера / I. A. Гуцул. - С.100-104. - Бібліогр. в кінці ст.
Варивончик, Анастасія Віталіївна. Вплив мистецького авангарду на традиційну народну вишивку у виготовленні одягу в Україні на зламі XIX та XX століть / А. В. Варивончик. - С.105-108. - Бібліогр. в кінці ст.
Бех, Людмила Вікторівна. Фарфор в Україні: основні етапи формування феномена / Л. В. Бех. - С.109-114. - Бібліогр. в кінці ст.
Пендикова, Ирина Геннадьевна. Визуальная концептуализация экзистенциальных проблем человека в актуальных жанрах графического дизайна / И. Г. Пендикова. - С.115-119. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)


Шифр: А986022216/2024/4
   Журнал

АРТ-простір : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2015 - . - Виходить щорічно
2024р. т.1 Вип. 4 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Рокачук, Вікторія. Графічна та живописна творчість молдовського художника Іона Сфекли / В. Рокачук. - С.9-18. - Бібліогр. в кінці ст.
Романенкова, Юлія. «Код перемоги»: живопис Ольги Карпенко як віддзеркалення художніх процесів України під час війни / Ю. Романенкова. - С.19-35. - Бібліогр. в кінці ст.
Зайцева, Вероніка. Енкаустика як живописна техніка древності: традиція, що зникає / В. Зайцева, А. Буйгашева, Н. Прохорова. - С.36-54. - Бібліогр. в кінці ст.
Коновалова, Ольга. Образ Анни Ярославни у пластичних мистецтвах: минуле й сучасність / О. Коновалова. - С.55-86. - Бібліогр. в кінці ст.
Стрельцова, Світлана . Етномотиви Левкасів Олега Денисенка як прояв національної ідентичності / С. Стрельцова. - С.87-98. - Бібліогр. в кінці ст.
Задніпряний, Геннадій. Пошуки художніх рішень в європейській гравюрі доби Відродження / Г. Задніпряний. - С.99-118. - Бібліогр. в кінці ст.
Сидорук, Юрій. Пам’ятник Т. Г. Шевченку в м. Ірпінь: до історії створення / Ю. Сидорук, Т. Сидорук. - С.119-135. - Бібліогр. в кінці ст.
Снігур, Володимир. Технології віртуальної та доповненої реальності в образотворчому мистецтві першої половини ХХІ століття: історіографічний огляд / В. Снігур. - С.136-153. - Бібліогр. в кінці ст.
Ладчин, Ярослав. Художні особливості символізму в японському образотворчому мистецтві періоду Едо / Я. Ладчин. - С.183-207. - Бібліогр. в кінці ст.
Колосова, Наталія. Дизайн інтер’єру в дошкільному навчальному закладі / Н. Колосова, К. Ніколюк. - С.208-224. - Бібліогр. в кінці ст.
Єфімов, Юрій. Тенденція «яскравого мінімалізму» у сучасному графічному дизайні / Ю. Єфімов. - С.225-239. - Бібліогр. в кінці ст.
Балабуха, Наталія . Алегоричні мапи як культурно-мистецький феномен доби бароко / Н. Балабуха, О. Здор, К. Радько. - С.240-249. - Бібліогр. в кінці ст.
Волгін, Юрій. Мистецтво на захисті України (до творчості Олександра Лихошерста) / Ю. Волгін. - С.250-264. - Бібліогр. в кінці ст.
Погребняк, Галина. Візуальна культура режисури авторського фільму / Г. Погребняк. - С.265-289. - Бібліогр. в кінці ст.
Братусь, Іван. Образ смерті в романі Жана-Поля Сартра «Нудота» / І. Братусь, А. Волкова. - С.290-315. - Бібліогр. в кінці ст.
Свердлик, Зоряна. Повернення культурних цінностей України: довгий шлях додому / З. Свердлик. - С.316-350. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


85,0я43
А 86


    Зюзіна, Тетяна Опанасівна.
    Сучасне мистецтво як об'єктетико-психологічного аналізу в навчально-виховному просторі університету [Електронний ресурс] / Т. О. Зюзіна. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 2-5. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Дидактика

Кл.слова (ненормовані):
система освіти -- культура постмодерну -- культура неомодерну -- гуманітарна підготовка
Анотація: У статті представлено шляхи інтеграції сучасного мистецтва у площину навчально-виховного процесу університету. Підкреслюється, що проблематика сучасного кіномистецтва надає мож-ливість глибокого осмислення широкого кола соціально-психологічних проблем, що турбують молодь.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Никонова, Светлана Борисовна.
    Искусство homo aestheticus, или Возможно ли эстетически воспринимаемое искусство? [Електронний ресурс] / С. Б. Никонова. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 6-10. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Естетика--естетична культура

Кл.слова (ненормовані):
homo aestheticus -- сучасне мистецтво -- естетичне судження
Анотація: У статті розглядається питання про можливості визначення поняття мистецтва. Зроблено висновок про обумовленість визначення мистецтва як мистецтва естетичним критерієм його оцінки, що виникають у контексті специфічної парадигми думки, пов'язаної зі становленням особливого типу людини - homo aestheticus.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Коновалова, Ольга Володимирівна.
    Сучасні мистецькі практики у контексті культурно-історичного простору київської гори Щекавиця [Електронний ресурс] / О. В. Коновалова. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 16-20. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: сучасне мистецтво

Кл.слова (ненормовані):
сакральна ритуалістика -- київський ландшафт -- гора Щекавиця -- художні акції -- культурно-історичний простір
Анотація: У статті досліджується зв’язок між сучасними мистецькими практиками, що проводилися на горі Щекавиця у Києві на межі ХХ–ХХІ ст., та культурно-історичним контекстом цього ланд-шафтного осередку, сформованим у доіндустріальну добу. Виявлено, що сакральна ритуаліс-тика минулих століть вплинула на мистецьку практику художників, майстерні яких розташо-вані на горі Щекавиця. К
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Усенко, Наталя Олександрівна.
    "Лимонівська" виставка у Харкові [Електронний ресурс] / Н. О. Усенко. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 25-28. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Образотворче мистецтво

Кл.слова (ненормовані):
художнє життя -- Харків -- неофіційне мистецтво -- абстрактна виставка -- Бахчанян Вагрич, про нього
Анотація: Однією з важливих подій у художньому житті Харкова був сплеск неофіційного мистецтва у період 1960–1970-х рр. Першим вагомим кроком до творчої свободи стала вулична виставка 1965 р., створена колективом молодих митців та літераторів — вихідців зі студії театраль-ного художника Олексія Щеглова.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Рибалко, С. Б.
    Жіночі образи в мистецтві Японії періодів Мейджі та Тайшьо [Електронний ресурс] / С. Б. Рибалко. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 33-38. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Мистецтвознавство

Кл.слова (ненормовані):
японське мистецтво -- жіночий образ -- колоніалізм -- ідеологія -- національна ідентифікація
Анотація: У статті розглядаються жіночі образи в японському мистецтві другої половини ХІХ — першої ретини ХХ ст. На підставі аналізу розмаїтого візуального матеріалу виявляється трансфор-мація традицій біджінга. Розглядається вплив процесу модернізації Японії та пов’язаних з ним проблем національної ідентифікації, колоніальної політики, репрезентації Японії у світі на фор-мування нових жіночих образів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Портнова, Ирина Васильевна.
    О судьбах отечественного анималистического жанра XX в. [Електронний ресурс] / И. В. Портнова. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 39-42. - Бібліогр. в кінці ст.
ББК 85,0я43

Рубрики: Анімалістика

Кл.слова (ненормовані):
образ тварини -- жанрова система -- радянське мистецтво -- доба -- природа -- Академія мистецтв -- анімалістичний жанр
Анотація: У статті розглядаються питання вітчизняного анімалістичного мистецтва, зокрема проблеми жанру, те становище, яке займала анімалістика в образотворчому мистецтві XX ст., його місце, значення в системі жанрів та у ряді пластичних мистецтв тієї епохи.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Саркісян, Марина Суренівна.
    Народні традиції у монументально-декоративному мистецтві України XX ст. [Електронний ресурс] / М. С. Саркісян. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 62-66. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: монументально-декоративне мистецтво

Кл.слова (ненормовані):
архітектура -- скульптура -- народні традиції -- етнографія -- фольклор
Анотація: У статті здійснено спробу визначити роль народних традицій у вітчизняному монументально-декоративному мистецтві XX ст. Виокремлено основні складові формоутворення монумен-тально-декоративного мистецтва в етнографічному стилі. Наведено конкретні приклади з творчої практики українських митців різних періодів ХХ ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Шульц, Ніна Анатоліївна.
    Мистецтво як складова частина культури Поділля кінця XIX - початку XX ст. [Електронний ресурс] / H. A. Шульц. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 67-70. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Мистецтвознавство

Кл.слова (ненормовані):
товариство -- освіта -- художник -- педагог
Анотація: Стаття присвячена мистецтвознавчому аналізу культурно-мистецького життя на Поділлі другої половини ХІХ — початку ХХ ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Шпортько, Валерій Іванович.
    Рисунок як основа образотворчої грамоти в системі навчання мистецького ВНЗ [Електронний ресурс] / В. І. Шпортько. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 85-88. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Образотворче мистецтво

Кл.слова (ненормовані):
рисунок -- методи викладання -- навчання -- мистецька освіта
Анотація: Автор статті посилається на науковий узагальнений аналіз теоретичних та методичних досліджень викладання рисунка в мистецьких навчальних закладах (на прикладі Національної ака-демії образотворчого мистецтва і архітектури). Порівняльний аналіз дає можливість для пошуку перспективних шляхів у навчальному процесі, нових методик, навчальних програм мистецької освіти.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Ожога-Масловська, Алла Валентинівна.
    Ремінісценції японської гравюри укійо-е в сучасній художній практиці України [Електронний ресурс] / A. B. Ожога-Масловська. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 94-99. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Гравюра

Кл.слова (ненормовані):
ремінісценція -- японська гравюра укійо-е -- сучасне українське мистецтво -- паралельна перспектива -- простір -- образотворча цитата -- інтерпретація
Анотація: У статті розглядаються твори сучасних українських митців у контексті японської гравюри укійо-е. Апеляція художників України до японської спадщини простежується у використанні цитат з відомих графічних творів, перекладі окремих мотивів на мову інших видів мистецтва та матеріалів, запозиченні тиражованих у гравюрі образів, застосуванні художніх принципів та прийомів укійо-е. Стаття побудована на матеріалах музейних та приватних колекцій.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)



85,0я43
А 86


    Гуцул, Іван Андрійович.
    Особистісне навчання в мистецькій діяльності художника-педагога В. Гаґенмейстера [Електронний ресурс] / I. A. Гуцул. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 100-104. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Зображувальне мистецтво

Кл.слова (ненормовані):
особистісне навчання -- мистецька освіта -- педагогіка -- мистецтво -- мистецька школа -- учень
Анотація: Стаття присвячена значенню використання методу особистісного навчання в мистецькій видатного подільського митця і педагога Володимира Гаґенмейстера. Матеріал містить відомості про характерні прийоми педагогіки, мистецтва художника.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Гаґенмейстер, Володимир Миколайович (художник, педагог ; 1887-1938) \про нього\


Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)