Шифр: С325934233/2017/1
   Журнал

Синопсис: текст, контекст, медіа [Електронний ресурс] : електронний фаховий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - ISSN 2311-259Х. - Виходить кожного кварталу
2017р. № 1 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Полтавцева, Н. Сообщество как область социокультурного пространства: два пути описания / Н. Полтавцева
Пухонська, О. Культурна амнезія: від суспільного до літературного дискурсу незалежності / О. Пухонська
Бабенко, А. Урбаністичні та аксіологічні домінанти у романі Сергія Жадана "ДЕПЕШ МОД" / А. Бабенко
Регрут, П. Новаторські ідеї Михайла Коцюбинського на шляху від класичного реалізму до імпресіонізму на початковому етапі творчості / П. Регрут
Руснак, І. Улас Самчук про феномен книги (на матеріалі публіцистики) / І. Руснак
Цокол, О. Текстові стратегії української драматургії (на матеріалі антології актуальної драми "Майдан до і після") / О. Цокол
Волошук, Л. Інтермедіальність як прояв міжмистецької поліфонії у новелах Ольги Кобилянської / Л. Волошук
Кальченко, Т. Концептуалізація української історії в полімодальному дискурсі нових медіа / Т. Кальченко
Александрова, Г. Від посмішки Чеширського кота до портрета реальної історичної особистості (рецензія на монографію: Галич А. О. Портрет у мемуарному та біографічному дискурсах: семантика, структура, модифікації : монографія / А. О. Галич ; за наук. ред. О. О. Бровко. – Старобільськ : Вид-во ДЗ "Луганський нац. ун-т імені Тараса Шевченка", 2017. – 449 с.) / Г. Александрова
Мейзерська, Т. Фрагмент "одесской драматургии" в европейском контексте (рецензия на монографию: Малютина Н. П. "Поэтика высказывания в пьесах одесских драматургов Анны Яблонской и Александра Марданя". – Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. – Rzeszow, 2016. – 180 s.) / Т. Мейзерська
Луцюк, М. Давньоєгипетська поема "Бесіда зневіреного зі своїм ба": художній переклад на українську. Перекладено за факсиміле, наведеним у праці H. Goedicke (Goedicke H. The Report about the Dispute of a Man with His Ba. Papyrus Berlin 3024. – London, 1970. - 248 p.) / М. Луцюк
Сінченко, О. Януш Славінський. Методологічні зволікання. Переклад зроблено за першою публікацією: Janusz Sławiński Zwłoki metodologiczne // Teksty : teoria literatury, krytyka, interpretacja 1978, nr 5 (41), 1–9 / О. Сінченко
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Шифр: С325934233/2023/29/1
   Журнал

Синопсис: текст, контекст, медіа [Електронний ресурс] : електронний фаховий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - ISSN 2311-259Х. - Виходить кожного кварталу
2023р. т.29 № 1 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Кавун, Л. Тема пам’яті й тотожності в сучасній українській прозі / Л. Кавун. - С.1-7. - Бібліогр. в кінці ст.
Павлов, В. Біблійні мотиви у сучасній українській літературі / В. Павлов. - С.8-13. - Бібліогр. в кінці ст.
Король, Л. Зомбі в повісті про голодомор: епатаж Бриниха і травма нації / Л. Король. - С.14-21. - Бібліогр. в кінці ст.
Дранніков, А. Часові та просторові виміри дискурсу самотності в романі Крістофера Ішервуда "Самотній чоловік" / А. Дранніков. - С.22-29. - Бібліогр. в кінці ст.
Боронь, О. Чи малював Шевченко портрет Марії Козачковської? (проблема достовірності мемуарних записів її онука) / О. Боронь. - С.30-37. - Бібліогр. в кінці ст.
Росінська, О. Життя на грані: гостра проблематика серіалів для підлітків / О. Росінська. - С.38-46. - Бібліогр. в кінці ст.
Бондарева, О. Образ Бориса Грінченка і його контексти в п’єсі Мар’яни Ангелової "Синдром Грінченка" / О. Бондарева, Г. Бітківська, А. Брацкі. - С.47-53. - Бібліогр. в кінці ст.
Ангелова, М. Синдром Грінченка / М. Ангелова. - С.54-62. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Шифр: С325934233/2023/29/3
   Журнал

Синопсис: текст, контекст, медіа [Електронний ресурс] : електронний фаховий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - ISSN 2311-259Х. - Виходить кожного кварталу
2023р. т.29 № 3 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Муравецька, Ярослава. До питання ймовірних причин написання оповідання Андрія Головка «Крученим шляхом» / Я. Муравецька. - С.166-171. - Бібліогр. в кінці ст.
Біляцька, Валентина. «Десь в далині лишились рідні ниви»: мотиви збірки «100 поезій» Бориса Олександрова-Грибінського / В. Біляцька, Л. Ромас. - С.172-178. - Бібліогр. в кінці ст.
Качур, Ірина. Екзистенціалістський мотив відчаю у романі К. Маккарті «Старим тут не місце»: нова темрява, старі сподівання / І. Качур. - С.179-184. - Бібліогр. в кінці ст.
Хіхлушко, Богдан. Голос «Еклезіяста». До проблеми комунікативних структур у ліриці / Б. Хіхлушко. - С.185-190. - Бібліогр. в кінці ст.
Васьків, Микола. Стихійний матеріалізм, інформація (пам’ять) і людина у поезії Павла Мовчана / М. Васьків. - С.191-199. - Бібліогр. в кінці ст.
Боронь, Олександр. Чи міг Шевченко намалювати портрет Петра Дуніна-Борковського? / О. Боронь. - С.200-205. - Бібліогр. в кінці ст.
Шалак, Оксана. Наукова співпраця Каленика Шейковського і Бориса Грінченка крізь призму епістолярного наративу / О. Шалак. - С.206-212. - Бібліогр. в кінці ст.
Главацька, Юлія. Лінгвістичні аспекти вивчення ідентичності особистості: теоретичний аспект / Ю. Главацька. - С.213-219. - Бібліогр. в кінці ст.
Мітчук, Ольга. Медіакультура як ознака лібералізму сучасного інформаційного суспільства / О. Мітчук, І. Крупський. - С.220-225. - Бібліогр. в кінці ст.
Гоцур, Оксана. Українські науково-популярні блоги на платформі YouTube: особливості функціонування / О. Гоцур, Дмитро Спорняк. - С.226-232. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)




    Єременко, О.
    Текстуальні параметри роду літературного твору як носії синкретичних явищ [Електронний ресурс] / О. Єременко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2013. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
міжродовий синкретизм -- поетика -- образ
Анотація: У статті досліджується категорія літературного роду як центральне наукове поняття для типології і систематизації явищ мистецтва слова, первинне для подальшої класифікації за жанрами. Поліфункціональність образу постає передумовою родового поділу літератури. Взаємопроникнення посутніх родових властивостей – міжродовий синкретизм – розглянуто починаючи від спорадичних його проявів на межі віків і до постмодерної еклектики. Носіями міжродового синкретизму визначені рівень художньої умовності (імітація реальних подій, моделювання психічних станів); змістоутворювальні компоненти тексту; формозмістові елементи твору; поетикальні домінанти; авторська індивідуальність (задум, психологічний портрет, художній світ); рецептивні параметри. Отже, явище міжродового синкретизму постає як наслідок комплексу властивостей художнього тексту

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Набієва, Н.
    Портретний жанр у документальних телевізійних фільмах: теоретико-естетичні вимоги [Електронний ресурс] / Н. Набієва. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
документальний телевізійний фільм -- жанр -- портрет-нарис -- портрет-інтерв’ю -- біографічний портрет -- портретний жанр
Анотація: У статті порушено проблему диференціації жанру в документальних телевізійних фільмах. Звернено увагу на теоретично-естетичні вимоги портретного жанру, водночас демонструються зразки, що репрезентують його різновиди: біографічний портрет, портрет-нарис, портрет-інтерв’ю. Пояснюється причина представлення передач у біографічному портретному жанрі як документальних телевізійних
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Александрова, Г.
    Від посмішки Чеширського кота до портрета реальної історичної особистості (рецензія на монографію: Галич А. О. Портрет у мемуарному та біографічному дискурсах: семантика, структура, модифікації : монографія / А. О. Галич ; за наук. ред. О. О. Бровко. – Старобільськ : Вид-во ДЗ "Луганський нац. ун-т імені Тараса Шевченка", 2017. – 449 с.) [Електронний ресурс] / Г. Александрова. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2017. - № 1 . - ISSN 2311-259Х

Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Козлов, Р.
    Образ Грінченка-письменника в публіцистиці МУРу. - C. 23-33. [Електронний ресурс] / Р. Козлов. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2018. - № 4. - С. 23-33. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
Борис Грінченко -- Мистецький український рух -- поезія -- проза -- історія літератури -- покоління
Анотація: Творчість Бориса Грінченка по-різному оцінювалася протягом 20 століття. В СРСР офіційна наука то вихваляла його, то забороняла згадувати. Період 1940-х років з цього погляду важливий, оскільки є можливість побачити, як Грінченка оцінювали емігранти в час офіційної заборони. Мистецький український рух (1945–1948, МУР) був потужним сплеском активності митців-емігрантів. До кінця 1920-х років історики української літератури (І. Франко, С. Єфремов, О. Барвінський) вписали Грінченка в контекст покоління «вісімдесятників». Там йому відвели чільне місце «першого професійного письменника на Україні». Головним принципом побудови таких історій був популярний в той час поколіннєвий підхід. Тому дослідники зауважували, що Грінченко близький до «сімдесятників», проте розташовували його в іншому поколінні. МУР не був монолітним утворенням. У ньому постійно виникали дискусії та різні групи. Проте проведений аналіз свідчить, що учасники руху доволі високо цінували спадщину Грінченка. Вони відводили його творчості важливе місце в просвітницькому русі. Разом з тим Ю. Шевельов та В. Петров чітко означили неможливість розвитку поезії Грінченка в бік модернізму. Головним історико-літературним принципом у 1940-х роках стає стильовий. Тому учасники МУРу розглядають Грінченка не як представника покоління, а як носія певних стильових домінант. За їхніми оцінками, у прозі Грінченка утілилися досягнення європейської реалістичної прози 19 ст. У публіцистичних висловлюваннях представників різних груп МУРу він постає своєрідним маркером кінця домодерного періоду української літератури. У статті наведені штрихи до портрету Бориса Грінченка в українському літературознавстві. Такий портрет слід виписати, ураховуючи всі етапи становлення його образу протягом 20 ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Федоренко, О.
    Образотворчі риси козака-характерника – героя роману Ю. Мушкетика "Погоня" [Електронний ресурс] / О. Федоренко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2019. - Том 25, № 3. - С. 111-112. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
козак-характерник -- герой -- роман -- прийом -- жанр
Анотація: Предметом дослідження є інтерпретація фольклорного образу козака-характерника в історичному романі межі ХХ–ХХІ століть. Звернення цього жанру на сучасному етапі до фікційних джерел і прийомів, зокрема міфу, притчі, казки, фантастики, гри, компіляції, порушень просторово-часової лінійності тощо, становить проблемне поле ширшого дослідження. Мета статті: визначити специфіку функціонування образу козака-характерника в художньому світі роману Ю. Мушкетика «Погоня». Поставлена мета передбачає реалізацію таких завдань: розкрити фольклорні аспекти формування образу козакахарактерника; простежити особливості інтерпретації образу-типу характерника автором та специфіку функціонування його втілення; простежити головні поетологічні тенденції зображення козака-характерника в досліджуваному романі. У результаті дослідження з’ясовано, що у романі «Погоня» (1997) Ю. Мушкетик змоделював історію відповідно до модерної традиції. Митець лише відштовхнувся від історичної доби Руїни і далі повів розповідь за принципом дороги, тому на перший погляд роман сприймається як пригодницький. Указавши на спадковість поколінь козаків-характерників, автор налаштовує читачів на сприймання героя, незвичайні здібності якого розкриватиме багатогранно впродовж твору. Зображуючи колоритний портрет козака Семена Білокобилки подібно до химерної зовнішності козака Мамая, Ю. Мушкетик надає роману «Погоня» ознак химерного жанру. Відповідно до жанру роману-дороги, Ю. Мушкетик розкрив незвичайні здібності козака в багатьох епізодах його подорожі. За допомогою прийому оповіді від імені козакахарактерника («я-нарації») митець передав його почуття й емоції за надзвичайно складних умов. Ю. Мушкетик наділив козака добрим гумором як складовою його способу життя. Життєлюбство надає козаку сили продовжити шлях і виконати завдання-місію порятунку побратимів. У роздумах козака-характерника автор висловив ідею єдності України та українців, порушив питання сенсу життя людини, надавши роману ознак філософського жанру, вагомості й актуальності сьогодення. Практичне значення результатів дослідження полягає у можливості сформувати модель трансформації фольклорного образу у літературний, розширивши матеріал дослідження іншими творами цього жанру і періоду.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Боронь, О.
    Чи малював Шевченко портрет Марії Козачковської? (проблема достовірності мемуарних записів її онука) [Електронний ресурс] / О. Боронь. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 1. - С. 30-37, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
біографія -- мемуарні записи -- достовірні джерела -- епістолярій -- малюнок
Анотація: Актуальність статті полягає в тому, що у фокусі уваги ї ї автора опинилася важлива проблема достовірності спогадів Марії Козачковської в записі ї ї онука Андрія Козачковського-молодшого. Тож предмет пропонованого дослідження — відповідність спогадів перевіреним фактам, а мета полягала у з’ясуванні ступеня такої відповідності. Досягненню мети сприяло застосування традиціи ної методології біографістики, зокрема прии ому перехресної перевірки викладених відомостеи за надіи ними джерелами (документальними, мемуарними, епістолярними тощо). У результаті дослідження вдалося переконливо довести, що публікація Андрія Козачковського-молодшого містить недостовірні твердження. На підставі цих спогадів до переліку незнаи дених малюнків Шевченка в останньому на сьогодні Повному зібранні творів потрапили хибні відомості. Як з’ясовано, Шевченко не міг малювати жінку Андрія Козачковського-старшого у Переяславі 1845 року, бо ті одружилися лише 1847-го. Поет не писав присвяченого ї и вірша «Марусі». Частина інших детальних повідомлень публікатора є результатом белетризації туманних спогадів про розповіді бабусі, доповнених відомою и ому інформацією про Шевченкове перебування в Переяславі. Андріи Козачковськии - молодшии навряд чи був здатен запам’ятати і точно відтворити розповіді бабусі через свіи юнии вік — 12–13 років (у рік ї ї смерті). Повідомлення М. Козачковської не слід використовувати під час створення нової наукової біографії поета. Власні спогади А. Козачковського-молодшого про бачении у дядька Івана першии «Кобзар» із вклеєними Шевченковими листами, як і пізніша розповідь про викрадення в нього ж «Кобзаря» 1860 року з авторським інскриптом, не викликають довіри. Не мають ці свідчення якої сь наукової значущості навіть у тому разі, якби були цілком правдивими. У перспективі слід ретельно і прискіпливо переглянути весь корпус незнаи дених Шевченкових творів, щоб відкинути недостовірні чи сумнівні відомості, очистивши мистецьку спадщину від вигаданих малюнків. Це має стати одним із важливих завдань наступного академічного видання
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Боронь, Олександр.
    Чи міг Шевченко намалювати портрет Петра Дуніна-Борковського? [Електронний ресурс] / О. Боронь. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 3. - С. 200-205, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
авторство -- біографія -- достовірні джерела -- епістолярій -- портрет
Анотація: Поява мистецьких томів Повного зібрання творів у 12 томах стимулювала подальші дослідження Шевченкової образотворчої спадщини. Актуальним питанням досі залишається з’ясування належності Шевченковому пензлю кількох творів. Предмет пропонованого дослідження —авторство портрета Петра Дуніна-Борковського. Мета полягала в тому, щоб якомога точніше виявити обставини, за яких Шевченко мав можливість намалювати згадану картину, на підставі чого довести або спростувати (атетеза) його ав-торство. Досягненню мети сприяло застосування традиційної методології біографістики, зокрема прийому зіставлення фактів поетового життєпису з епістолярними свідченнями його сучасників. Результати дослідження. У статті послідовно розглянуті всі можливі обставини появи полотна та історія його вивчення. Воно надійшло до Державного музею Тараса Шевченка (нині Національний музей Тараса Шевченка) саме як Шевченкова робота. Однак у Повному зібранні творів у 10 томах портрет було вміщено серед сумнівних, тоді як у новому академічному зібранні його подано в основному корпусі. На підставі листування Варвари Рєпніної докладно описані знайомство й можливі зустрічі Шевченка і Дуніна-Борковського.Варвара Рєпніна про роботу художника над портретом Дуніна-Борковського ніколи не згадувала. Василь Касіян уважав портрет належним пензлю дружини Дуніна-Борковського —Глафіри Псьол, але не аргументував своєї думки. Натомість Валентина Рубан обґрунтувала Шевченкове авторство, із чим не погоджується автор статті та спростовує окремі ї ї спостереження як суб’єктивні й смакові. Фахівці Національного науково-дослідного реставраційного центру України спільно з працівницею Національного музею Тараса Шевченка Тетяною Калініною, дослідивши портрет Дуніна-Борковського, теж дійшли висновку, що немає підстав зараховувати його до Шевченкового доробку. Упорядники нового академічного видання не мали вагомих аргументів на користь Шевченкового авторства, тож твір слід було принаймні вмістити серед сумнівних, якщо не відкинути зовсім. Насправді йому взагалі не місце серед Шевченкових картин. Перспе-ктивним видається подальше дослідження портрета Дуніна-Борковського як твору Гла-фіри Псьол у порівнянні з іншими її картинами, зокрема портретом Варвари Рєпніної
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Руснак, Ірина.
    (Не)Серйозний образ Уласа Самчука в креолізованих текстах [Електронний ресурс] / І. Руснак. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 4. - С. 235-247, DOI 10.28925/2311-259x.2023.4.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
карикатура -- шарж -- креолізований текст -- вербальні та невербальні компоненти -- біографія -- образ письменника
Анотація: Об’єктом наукової уваги у пропонованій статті є креолізовані тексти, зокрема шаржі та карикатури. Під креолізованими авторка розуміє тексти, структура яких складається з двох компонентів різних знакових систем — вербальної та невербальної. Для інтерпретації авторка відібрала вісімнадцять шаржів і карикатур на Уласа Самчука. Це роботи Едварда Козака, Теодора Курпіти, Миколи Степаненка, Романа Купчинського й інших карикатуристів. Мета статті — осмислити особливості репрезентації Уласа Самчука в цих текстах; доповнити новими, (не)серйозними, деталями усталений у літературознавстві його образ; розкрити сутність сатирично-гумористичних поглядів карикатуристів на літературні та навкололітературні процеси, активним учасником яких був письменник. Для досягнення цієї мети були залучені контекстуальний аналіз, мистецтвознавчий та біографічний методи. У результаті дослідження зроблено висновок, що карикатури і шаржі на Уласа Самчука є одним із дієвих інструментів проникливої приватної характеристики творчої особистості. Вони доповнюють офіційний життєпис письменника та його діяльність захопливими чи курйозними подробицями. Образ письменника витримано в межах певного канону: це добротливий чоловік середнього віку, одягнений у підкреслено вишуканий костюм із незамінною краваткою-метеликом і певними письменницькими чи владними (характерними для мистецьких кіл) атрибутами. Проінтерпретовані в статті креолізовані тексти на художньому рівні осмислювали творчу особистість та її діяльність у часі та просторі, подавали інформацію про ставлення творчої еліти до мистецьких процесів міжвоєнної та повоєнної епох. Карикатури і шаржі зберегли непередбачуваність, неоднозначність і виїмкову настроєвість у сприйнятті постаті Уласа Самчука. Це забезпечило можливість у нових часових і політичних реаліях по-іншому добудовувати образ письменника, інтерпретувати його трансформації, доповнювати офіційний портрет митця новими штрихами і деталями
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Кравець, Владимир.
    Жанр портрета XVII в. в контексте духовных поисков эпохи [Електронний ресурс] / В. Кравець, О. Шило. - Електронні текстові дані // АРТ-простір : науковий журнал. - 2018. - Вип. 3. - С. 45-49DOI 10.28925/2519-4135.4.2018.3.9. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
портрет -- гуманізм -- раціоналізм
Анотація: У статті аналізується портретне мистецтво Д. Веласкеса, Ф. Хальса і Рембрандта в контексті їх творчого методу і соціокультурної проблематики XVII століття.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Шило, Олександр


Є примірники у відділах: всього 5 : Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 ЧЗ (1), ГП ЧЗ (2)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1), Ф1 ЧЗ (1), ГП ЧЗ (2)



Шифр: T017777504/2016/1
   Журнал

The Modern Higher Educational Review [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Kyiv : Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University, 2015 - . - ISSN 2518-76352617-5266 . - Виходить щорічно
2016р. № 1 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Kremen, V. Transformational potential of a classical university model / V. Kremen. - P.8-14. - Бібліогр. в кінці ст.
Levovitski, T. About the model of higher education – university tradition, changes, problems and suggestions of solutions / T. Levovitski. - P.15-30. - Бібліогр. в кінці ст.
Ognevyuk, V. In search of educational strategy for Ukraine / V. Ognevyuk. - P.31-38. - Бібліогр. в кінці ст.
Savchenko, O. Modelling of a lesson in the context of competence approach / O. Savchenko. - P.39-45. - Бібліогр. в кінці ст.
Saukh, P. Architectonics and methodological strategies of multicultural education / P. Saukh. - P.46-51. - Бібліогр. в кінці ст.
Kaminska, M. Priorities of higher education in Poland and in Europe / M. Kaminska. - P.52-62. - Бібліогр. в кінці ст.
Gladushyna, O. UNESCO’s strategy for rebuilding higher education in crisis and emergency situations / O. Gladushyna. - P.63-72. - Бібліогр. в кінці ст.
Dichek, N. The ways to establish the personality oriented paradigm in the Ukrainian school education (Psycho-Pedagogical aspect) / N. Dichek. - P.74-83. - Бібліогр. в кінці ст.
Mikhno, O. Pedagogical portrait of Kyiv college student of the early twentieth century as reflected by behaviour lists / O. Mikhno. - P.84-93. - Бібліогр. в кінці ст.
Sysoieva, S. Training PhDs in education on research methodology. - C. 96-100. / S. Sysoieva. - P.96-100. - Бібліогр. в кінці ст.
Tsekhmister, Y. Postgraduate education of doctors: current state and perspectives / Y. Tsekhmister, O. Lysenko. - P.101-105. - Бібліогр. в кінці ст.
Minchanowska, A. The significance of pedagogical internships in the process of preparing students for the teacher’s profession / A. Minchanowska. - P.106-114. - Бібліогр. в кінці ст.
Mospan, N. Students training tendency in the EU and Ukraine: legal aspect / N. Mospan. - P.115-119. - Бібліогр. в кінці ст.
Bilola, T. Professionalization for graduate еmployability in Сameroon higher education: old wine in new wineskins / T. Bilola, D. Pascal. - P.120-133. - Бібліогр. в кінці ст.
Korchak, L. School environment as a problem of aggression and violence / L. Korchak. - P.136-140. - Бібліогр. в кінці ст.
Xiaoxing, Z. Ethnic tolerance formation of students on the principles of multiculturalism / Z. Xiaoxing. - P.141-147. - Бібліогр. в кінці ст.
Zheyuan, W. Intercultural education technology of students in extracurricular work by means of music / W. Zheyuan. - P.148-156. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)




    Mikhno, O.
    Pedagogical portrait of Kyiv college student of the early twentieth century as reflected by behaviour lists [Електронний ресурс] = Педагогічний портрет Київського колегіума початку XX ст. в відображенні поведінки списку / O. Mikhno. - Електронні текстові дані // The Modern Higher Educational Review. - 2016. - № 1. - P84-93, DOI 10.28925/2518-7635.2016.1.9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-7635

Кл.слова (ненормовані):
мікроісторичний підхід -- історія освіти -- списки поведінки учнів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Міхно Олександр


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)



Шифр: О283150799/2015/1
   Журнал

Освітологічний дискурс [Електронний ресурс] : наукове електронне видання/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2010 - . - ISSN 2312-5829. - Виходить кожного кварталу
2015р. № 1 (9) . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Бабійчук, С. М. Геоінформаційна компетенція старшокласників як складова інформаційної компетенції / С. М. Бабійчук. - С.1-12. - Бібліогр. в кінці ст.
Бігунова, Ю. В. Підготовка майбутніх учителів історії до етнокультурної діяльності на Півдні України: результати експериментального дослідження / Ю. В. Бігунова. - С.13-23. - Бібліогр. в кінці ст.
Волярська, О. С. Формування професійної компетентності працівників центрів зайнятості: технологічний підхід / О. С. Волярська. - С.24-35. - Бібліогр. в кінці ст.
Гвоздій, С. П. Використання багаторівневих практичних тренінгів для формування культури безпечної життєдіяльності студентів / С. П. Гвоздій. - С.36-48. - Бібліогр. в кінці ст.
Грабовий, А. К. Формування екологічної культури школярів у процесі навчання хімії / А. К. Грабовий. - С.49-60. - Бібліогр. в кінці ст.
Грищук, Ю. В. Розвиток педагогічної освіти у Республіці Польщі: теоретичний аспект / Ю. В. Грищук. - С.61-74. - Бібліогр. в кінці ст.
Демешкант, Н. А. Роль і функції науково-педагогічних працівників у реалізації завдань екологічної освіти / Н. А. Демешкант. - С.75-83. - Бібліогр. в кінці ст.
Джуринський, П. Б. Міждисциплінарний підхід у методиці викладання спортивних дисциплін майбутнім фахівцям фізичного виховання / П. Б. Джуринський. - С.84-94. - Бібліогр. в кінці ст.
Дишко, О. Л. Педагогічні умови формування готовності бакалаврів з туризму до професійної взаємодії зі споживачами туристичних послуг / О. Л. Дишко. - С.95-103. - Бібліогр. в кінці ст.
Дружененко, Р. С. Функціональна основа навчання синтаксису простого речення майбутніх учителів української мови і літератури: лінгвістичний коментар / Р. С. Дружененко. - С.104-115. - Бібліогр. в кінці ст.
Житинська, М. О. Забезпечення якості життя людей похилого віку як соціальна проблема / М. О. Житинська. - С.116-124. - Бібліогр. в кінці ст.
Кокнова, Т. А. Засоби оптимізації самостійної роботи студентів-філологів / Т. А. Кокнова. - С.125-134. - Бібліогр. в кінці ст.
Коростелін, М. О. Тренінг у формуванні конфліктологічних умінь майбутніх фахівців з товарознавства та комерційної діяльності / М. О. Коростелін. - С.135-149. - Бібліогр. в кінці ст.
Ляшенко, І. В. Розвиток мотивації студентів до дистанційного навчання у вищій школі / І. В. Ляшенко. - С.150-157. - Бібліогр. в кінці ст.
Неведомська, Є. О. Як визначити педагогу психологічний портрет студента? / Є. О. Неведомська, А. П. Михайловська. - С.158-166. - Бібліогр. в кінці ст.
Острянко, Т. С. Організаційно-педагогічна діяльність соціального педагога у загальноосвітньому навчальному закладі: теоретико-методологічний аспект / Т. С. Острянко. - С.167-178. - Бібліогр. в кінці ст.
Пляченко, Т. М. Особистість керівника учнівського музично-інструментального колективу в педагогічній теорії і практиці / Т. М. Пляченко. - С.179-191. - Бібліогр. в кінці ст.
Прошкін, В. В. Діагностика інтеграції науково-дослідної та навчальної роботи в університеті / В. В. Прошкін. - С.192-203. - Бібліогр. в кінці ст.
Савельчук, І. Б. Соціально-педагогічне середовище навчально-професійних студій як чинник формування інноваційного потенціалу майбутніх соціальних працівників / І. Б. Савельчук. - С.204-214. - Бібліогр. в кінці ст.
Сльоза, Н. В. Спрямованість змісту нових підручників курсу "Загальна географія" на формування умінь самостійної роботи учнів / Н. В. Сльоза. - С.215-228. - Бібліогр. в кінці ст.
Уруський, А. В. Реалізація індивідуального підходу у процесі практичної роботи старшокласників на уроках технологічного профілю / А. В. Уруський. - С.229-238. - Бібліогр. в кінці ст.
Шаповалова, Р. Г. Навчання сольному співу: голосоутворення та його структурні компоненти / Р. Г. Шаповалова. - С.239-249. - Бібліогр. в кінці ст.
Юрій, Р. Ф. Навчання теорії ймовірностей студентів фармацевтичних факультетів медичних університетів: застосування інформаційно-комунікаційних технологій / Р. Ф. Юрій. - С.250-260. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах:
Online (24.01.2018р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)




    Неведомська, Є. О.
    Як визначити педагогу психологічний портрет студента? [Електронний ресурс] / Є. О. Неведомська, А. П. Михайловська. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2015. - № 1(9). - С. 158-166. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
асиметрія головного мозку -- коефіцієнт асиметрії головного мозку -- темперамент -- типи темпераменту -- пам’ять -- види пам’яті
Анотація: У статті розкрито поняття асиметрії головного мозку людини, встановлено мету та завдання експериментального дослідження, розкрито методику проведення експерименту. Дослідження довело, що функціональна асиметрія головного мозку має вплив на темперамент та процеси пам’яті студента. У результаті проведеного дослідження виявлено певні закономірності між коефіцієнтом асиметрії головного мозку студентів та їхніми особливостями темпераменту й процесів пам’яті. Ці дані стануть у нагоді педагогам під час навчально-виховного процесу.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Михайловська, А. П.


Є примірники у відділах:
Online (24.01.2018р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)



Шифр: К269584624/2022/2
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2022р. № 2
Зміст:
Чума, Б. "Україна та її останній трубадур". Несподівана оповідь про Україну в іспанській пресі ХІХ ст. / Б. Чума, С. Розлуцька. - С.6-14. - Бібліогр. в кінці ст.
Верховцева, І. Одна з "Великих": реформа сільського самоврядування в Росії як панімперський проєкт (1861–1900-ті рр.) / І. Верховцева. - С.15-27. - Бібліогр. в кінці ст.
Андрєєв, В. Михайло Бернов як піонер пішохідного туризму: мандрівки півднем України ти Кримом (Частина І. Південь України. Серпень 1895 р.) / В. Андрєєв, С. Андреєва, О. Каряка. - С.28-37. - Бібліогр. в кінці ст.
Драч, О. Поведінка учениць як соціально-виховний засіб: за матеріалами Варшавської жіночої прогімназії початку XX ст. / О. Драч. - С.38-47. - Бібліогр. в кінці ст.
Срібняк, І. Сотник армії УНР Дмитро Котко: життя і діяльність у Польщі 1921-1924 рр. (до 130-ліття від дня народження) / І. Срібняк, М. Палієнко. - С.48-53. - Бібліогр. в кінці ст.
Іванюк, О. Візії України у подорожніх записка барона Августа фон Гакстгаузена / О. Іванюк, Д. Романенко. - С.54-65. - Бібліогр. в кінці ст.
Клименко, Н. Сторінки з біографії Аастасії Грінченко: трагічний 1908 рік та завершення "Лубенської справи" / Н. Клименко, Ю. Беззуб. - С.66-75. - Бібліогр. в кінці ст.
Якубовський, І. Сільські вчителі і Голодомор 1932–1933 років: низова преса як індикатор стратегій влади / І. Якубовський. - С.76-83. - Бібліогр. в кінці ст.
Виноградов, С. Інформаційно-пропагандистська робота як складник антинацистського спротиву ОУН і УПА у роки Другої світової війни / С. Виноградов. - С.84-92. - Бібліогр. в кінці ст.
Салата, О. Чутки як засіб формування інформаційного простору на окупованій території України у 1941-1944 роках / О. Салата, Т. Гінетова. - С.93-100. - Бібліогр. в кінці ст.
Коцур, Л. Просопографічний портрет батьків-засновників Української незалежної держави та Литовської республіки: компаративний аналіз / Л. Коцур. - С.101-109. - Бібліогр. в кінці ст.
Туранли, Ф. Династія Гіраїв: ретроспективний огляд арабографічних писемних джерел / Ф. Туранли. - С.110-117. - Бібліогр. в кінці ст.
Ковальов, Є. Селянське питання в епістолярній спадщині Дем’яна Кочубея 1857–1858 років / Є. Ковальов. - С.118-124. - Бібліогр. в кінці ст.
Гедьо, А. Санітарно-епідеміологічна ситуація в Києві в умовах соціальної нестабільності на шпальтах міської преси кінця XIX – початку XX ст. / А. Гедьо, М. Мілютін. - С.125-133. - Бібліогр. в кінці ст.
Бонь, О. Простір українських гуманітаріїв 1920 рр. у спогадах Надії Суровцової / О. Бонь. - С.134-139. - Бібліогр. в кінці ст.
Шаповал, А. Київські сюжети листів Володимира Любименка до Олександра Фоміна / А. Шаповал. - С.140-148. - Бібліогр. в кінці ст.
Назимок, У. Концертний тур Української республіканської капели в Чехословаччині (1919-1920 рр.) / У. Назимок. - С.149-154. - Бібліогр. в кінці ст.
Саган, Г. Діяльність Українського культурно-просвітнього товариства "Кобзар" (м. Загреб) з організації діаспорного життя в Хорватії / Г. Саган, С. Рублик. - С.155-163. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)


Шифр: К269584624/2023/1
   Журнал

Київські історичні студії [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - on-line. - Назва з титул. екрана. - ISSN 2524-0749. - Виходить двічі на рік
2023р. № 1 (16)
Зміст:
Андрєєв, Віталій. Михайло Бернов як піонер пішохідного туризму: мандрівки Півднем України та Кримом (Частина ІІ. Крим. Літо 1895 р.) / В. Андрєєв, С. Андрєєва, О. Каряка. - С.6-16. - Бібліогр. в кінці ст.
Драч, Оксана. «За обставинами воєнного часу»: повсякдення Варшавської жіночої прогімназії в першому півріччі 1914–1915 навчального року / О. Драч. - С.17-26. - Бібліогр. в кінці ст.
Гринь, Дмитро. Звіти делегацій СВУ як джерело для вивчення специфіки міжнаціональних відносин та умов перебування полонених царської армії в Австро-Угорщині, 1915 р. / Д. Гринь, І. Срібняк, Н. Яковенко. - С.27-34. - Бібліогр. в кінці ст.
Фареній, Ігор. Концепція «Селянської революції 1917 р.» Андрея Шестакова (Про призабуті наукові досягнення та дискусійність сучасних здобутків) / І. Фареній. - С.35-43. - Бібліогр. в кінці ст.
Шиманський, Євген. Реакція сеймиків Київського, Брацлавського та Чернігівського воєводств на пацифікаційні ініціативи Августа ІІ (1698–1699) / Є. Шиманський. - С.44-54. - Бібліогр. в кінці ст.
Гуржій, Олександр. Українське сукнарство в лещатах імперської політики Московії (ХVІІІ ст.) / О. Гуржій. - С.55-63. - Бібліогр. в кінці ст.
Ковальов, Євген. «Як я люблю англійських лордів...» Сприйняття британської культури українським помісним дворянством ХІХ ст.: випадок родини Ґалаґанів / Є. Ковальов, М. Лах. - С.64-72. - Бібліогр. в кінці ст.
Яблонський, Василь. Формування та трансформація політичного режиму Директорії УНР наприкінці 1918 – 1919 рр. / В. Яблонський. - С.73-83. - Бібліогр. в кінці ст.
Бонь, Олександр. Суспільно-політичні умови діяльності літературно-мистецької інтелігенції у 1920-х рр. / О. Бонь. - С.84-90. - Бібліогр. в кінці ст.
Коломієць, Дмитро. Житлово-комунальне господарство Києва в період німецько-радянської війни, за матеріалами окупаційної преси (вересень 1941 — вересень 1943 рр.) / Д. Коломієць. - С.91-96. - Бібліогр. в кінці ст.
Салата, Оксана. Культурно-просвітницька діяльність української інтелігенції, відображена на сторінках окупаційного часопису «Українське слово» / О. Салата. - С.97-102. - Бібліогр. в кінці ст.
Іванюк, О. Міста Наддніпрянської України наприкінці XVIII — у першій половині XIX ст. у тревелогах англійських мандрівників / О. Іванюк, А. Чкан. - С.111-120. - Бібліогр. в кінці ст.
Якубовський, І. Матеріали районної преси Київщини про підтримку селянами курсу влади під час Голодомору 1932 –1933 рр.: маніпуляції та реалії / І. Якубовський. - С.121-129. - Бібліогр. в кінці ст.
Заборін, Д. Портрет захисників української столиці у нагородних документах до медалі "За оборону Києва" / Д. Заборін. - С.130-136. - Бібліогр. в кінці ст.
Божко, О. Шанування архістратига Михаїла в домонгольський час у Києві в контексті новоєрусалимської ідеї / О. Божко. - С.137-143. - Бібліогр. в кінці ст.
Будзар, М. Портрети XVIII ст. з фамільної галереї Ґалаґанів: соціокультурна динаміка у візуальних образах історії / М. Будзар, Я. Ярмоленко. - С.144-156. - Бібліогр. в кінці ст.
Корольова, І. Виховання та освіта дітей кінця ХІХ — початку ХХ ст. як невід’ємний фактор формування інституту материнства / І. Корольова. - С.157-164. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)




    Коцур, Л.
    Просопографічний портрет батьків-засновників Української незалежної держави та Литовської республіки: компаративний аналіз / Л. Коцур // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2022. - № 2. - С. 101-109, DOI 10.28925/2524-0757.2022.211. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Україна -- Литовська Республіка -- президент -- Саюдіс -- просопографія -- державотворення
Анотація: У статті створено просопографічні портрети батьків-засновників Української незалежної держави та Литовської Республіки, відновлених у 1990 та 1991 рр. Акцентовано увагу на лідерах громадсько-політичних організацій, які становили ядро опозиційного руху проти диктатури компартії (Вітаутас Ландсбергіс, В’ячеслав Чорновіл, Левко Лук’яненко). Вдалося визначити спільні та відмінні риси очільників в обох країнах: національно-демократичний ухил, тривалість дисидентської діяльності, належність до того чи іншого суспільного прошарку, участь у політичній діяльності, особистий внесок у розбудову незалежності країни тощо. Водночас постають образи перших президентів України та Литовської Республіки Леоніда Кравчука й Альгірдаса Бразаускаса. Вони розглядаються з урахуванням фактору часу; відзначаються суттєві відмінності у стратегіях державницької поведінки цих двох вихідців з однієї комуністичної системи.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)





    Заборін, Д.
    Портрет захисників української столиці у нагородних документах до медалі "За оборону Києва" / Д. Заборін // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2023. - № 1(16). - С. 130-136, DOI 10.28925/2524-0757.2023.115. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
оборона Києва -- Друга світова війна -- медаль -- нагородження -- нагородний лист -- Київрада
Анотація: Метою статті є аналіз інформативного потенціалу маловідомих документів з колекції Державного архіву Києва щодо нагородження медаллю «За оборону Києва» в липні — вересні 1941 р., визначення достовірної кількості нагороджених, а також створення їхнього соціально-демографічного колективного портрета. Нагородні документи вперше розглядаються як джерело наукових досліджень у сфері відновлення національної пам’яті українського народу. З протоколів рішень і доданих до них свідчень, нагородних листів тощо можна виокремити основні категорії осіб, які подавались на нагородження, розділити їх за статтю, віком і видами робіт, виконуваних під час оборони Києва. Звітна документація відділу нагород Київради за період 1962–1992 рр. дає багатий матеріал для реконструкції образу учасника оборони міста, вивчення особливостей залучення до неї цивільного населення, а також розуміння перебігу процесу нагородження впродовж трьох десятиліть.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)