Шифр: С325934233/2022/28/3
   Журнал

Синопсис: текст, контекст, медіа [Електронний ресурс] : електронний фаховий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - ISSN 2311-259Х. - Виходить кожного кварталу
2022р. т.28 № 3 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Гребенюк, Т. Мовчання й говоріння як форми репрезентації історичної травми в українській прозі доби незалежності / Т. Гребенюк. - С.104-112. - Бібліогр. в кінці ст.
Головань, Т. Українська філософська проза: objectum fictum чи літературна реальність? / Т. Головань. - С.113-118. - Бібліогр. в кінці ст.
Вірченко, Т. Література у вимірах мета (на матеріалі есеїстики Григорія Штоня) / Т. Вірченко. - С.119-124. - Бібліогр. в кінці ст.
Даниленко, В. Проблеми лідера, національної зради та готовності народу до боротьби за свою свободу в казках Івана Липи / В. Даниленко. - С.125-130. - Бібліогр. в кінці ст.
Гальчук, О. Особливості анімалістичних кодів прози Едгара Аллана По / О. Гальчук. - С.131-139. - Бібліогр. в кінці ст.
Боронь, О. Джерела Шевченкової обізнаності з японською культурою (коментар до кількох щоденникових записів) / О. Боронь. - С.140-145. - Бібліогр. в кінці ст.
Rosinska, O. Models of stereotypizaton of national characteristics, gender roles and behavioral scenarios in series (on the example of the Polish series "The girls from Lviv" and "The londoners") / O. Rosinska. - С.146-155. - Бібліогр. в кінці ст.
Ліченко, А. Деревовидна карта як різновид візуальної репрезентації даних у медіа / А. Ліченко. - С.156-163. - Бібліогр. в кінці ст.
Zhuravska, O. Symbolic nature, cultural codes and media functionality of "The Russian warship" meme. Part one / O. Zhuravska. - С.164-174. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)




    Бондарева, О.
    Телевізійний простір як персонаж художнього дискурсу [Електронний ресурс] / О. Бондарева. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2013. - № 3/4 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
віртуальний простір -- дискурс -- медіа -- пастіш -- симулякр
Анотація: У статті розглянуто функціонування віртуального простору у сучасних українських п’єсах, зокрема переростання віртуальності у дискурсивну структуру, що пронизує різні рівні текстової організації та сполучає локальні прийоми драматургічного письма з мовою високих технологій та медіа. Порушено проблему деформування адекватності сприйняття реальності, спричиненої ілюзією тотожності об’єкта і його образу, яку породжує віртуальна реальність та мультимедійна інформація. Акцентовано увагу не лише на сценічному моделюванні віртуальної реальності, але і її пастішуванні.

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Bezrukov, A.
    Emotion concepts for representing the vicissitudes of fate in Markus Zusak's Bridge of Clay [Електронний ресурс] = Концепти емоцій для зображення перипетій долі у романІ МАРКУСА Зусака «Bridge of clay» / A. Bezrukov, O. Bohovyk. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 1. - С. 14-20. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
художній текст -- дійсність -- ментальний світ -- експресивність -- наратив
Анотація: Проблема дослідження емоціи но-експресивної інформації , яку порушує стаття, становить значний інтерес, оскільки вона інтерпретує фрагменти дій сності, висловлюючи ставлення до них — ціннісне або емоціи но значуще. Аналіз емотивності художнього тексту зосереджується насамперед на и ого студіюванні в когнітивному (виокремлення емоціогенних знань) і семантичному (визначення особливостеи ї х застосування для позначення авторських інтенціи ) вимірах. Художніи текст розглядається в дуальному взаємозв’язку: з одного боку, він пов’язании з емоціями, а з іншого — визначається ними. Мета статті — ідентифікувати концепти емоцій , експліковані в романі Маркуса Зусака «Bridge of Clay» для зображення перипетіи долі. Ця сповнена пафосом захоплива історія розгортається на тлі трагічної історії родини Данбар. Для аналізу концептів емоціи роману застосовано методи інтерпретації і систематизації , контекстуальний , функціонально-стилістичнии і дистрибутивнии аналіз, а також метод емотивної валентності і гіпотетично-дедуктивнии метод. У результаті дослідження з’ясовано, що концепти емоціи у мові роману «Bridge of Clay» реалізуються на всіх рівнях: фонетичному, морфологічному, лексичному та синтаксичному, що свідчить про універсальність функціонування концептів емоціи у художньому дискурсі. Концепти емоціи постають певною єдністю; за ї х змістове наповнення відповідають індикатори емотивності, які визначені антропоцентрично і виконують характеротвірну функцію. Лексичні одиниці, які вибрав Зусак, передають інтенції автора, експліцитно чи імпліцитно вказують на емоційний характер тексту. Оскільки персонажі твору належать до розряду основних універсаліи художнього тексту, емотивні смисли, що містяться в його структурі, мають особливу інформативну значущість. Емоції персонажів «Bridge of Clay» репрезентуються як особлива психологічна реальність, а сукупність емоціи у тексті постає своєрідною динамічною множинністю, яка змінюється з розвитком сюжету.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Bohovyk, O.
Оксана Боговик
Андрій Безруков


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Головань, Т.
    Українська філософська проза: objectum fictum чи літературна реальність? [Електронний ресурс] / Т. Головань. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 3. - С. 113-118. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
філософська проза -- філософська ідея -- типологізація -- прототипізування
Анотація: В украї нському літературознавстві і літературніи критиці низку творів українських прозаї ків визначають як філософські. Однак системних та узагальнювальних праць або монографіи про українську філософську прозу як окреслене явище, що має власні джерела, історичну динаміку, жанрову диференціацію, немає. Тож постає запитання: українська філософська проза є чимось спорадичним і випадковим чи все-таки представлена в українській літературі повноцінно, але досі «не розпізнана» через невідповідність застосованих до неї підходів? Можна поставити запитання и радикальніше: філософська проза є реальністю української літератури чи лише літературознавчою фікцією? Порушена проблема є актуальною тому, що ї ї розв’язання може пролити світло на затемнений досі філософськии прозовии жанр, прояснити його місце в украї нськіи літературі. Таким чином, предметом дослідження є жанрові межі української філософської прози. Для визначення цих меж використано аналітичний метод, метод узагальнення, частково — біографічний і герменевтичний підходи. Для розв’язання проблеми, порушеної у статті, сформульовано мету — обґрунтувати погляд на украї нську філософську прозу як окреслене, цілісне явище. Досягнення мети передбачало виконання таких завдань: розглянути причини відсутності розгорнутого літературознавчого дискурсу про украї нську філософську прозу; проаналізувати сутнісну природу філософської прози, зокрема розосередження філософського складника у структурі тексту і твору; на прикладі короткого періоду початку ХХ століття и кількох письменницьких імен окреслити приблизну типологію украї нської філософської прози. У статті акцентовано на факторах, літературознавчих (переважанні «позитивістичної » та «естетичної » оптики) і загальнонаукових (тривалому звуженні сфери філософії ), які зумовлюють складну розпізнаваність філософської прози, та зроблено спробу знаи ти ї м альтернативу. Запропоновано термінологічне уточнення щодо сутнісної характеристики філософської прози: не «типологізація», а «прототипізування». Проаналізовано твори кількох відомих письменників початку XX століття (Олексія Плюща, Михаи ла Могилянського, Валер’яна Підмогильного) і продемонстровано, що українська проза містить сутнісні ознаки художнього філософування (прототипізування), а отже, значнии сегмент української прози є філософським. Зроблено висновок, що українська філософська проза є повноцінним явищем, що заслуговує на ретельне дослідження. Висновки цієї статті як щодо причин відсутності узагальнювальних праць про українську філософську прозу, так і щодо ї ї сутнісної природи, а також стосовно конкретних прикладів художнього філософування можуть бути використані в подальших дослідженнях української літератури
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Бойко, Н.
    Інтелігенти- просвітники в прозі О. Кониського та Б. Грінченка: проблема реалізації [Електронний ресурс] / Н. Бойко. - Електронні текстові дані // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 4. - С. 175-182. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
українська проза -- рецепція -- повість -- ідея -- образ -- ідеологія -- народник
Анотація: У статті проаналізовано прозові твори двох представників украї нської літератури останньої чверті ХІХ ст. — Олександра Кониського і Бориса Грінченка. Закцентовано, що низка ї хніх творів, з одного боку, розширюють жанрово-стильові можливості тогочасної украї нської прози, з другого, втілюють намагання в межах реалістичної художньої системи змоделювати бажану суспільну реальність. Усвідомлюючи обмеженість свої х практичних діи , прозаї ки покладали на літературу роль сери озного посередника для налагодження комунікації між «старою» і «молодою» інтелігенцією, інтелігенцією і народом. А втім ідеологічна проза була одним із засобів популяризації украї нства та залучення нових сил до культурно-просвітницького руху. Предмет дослідження — проблемно-ідеи на основа аналізованих творів і ї х система образів. Об’єкт дослідження — прозові твори О. Кониського та Б. Грінченка, де рушієм сюжету и головною діи овою особою постають представники різночинної украї нської інтелігенції , яких зазвичаи називали «нові люди». Мета статті — на прикладі творів представників старшого і молодшого покоління украї нофілів простежити, чи змінювалися ідеї національного руху та настрої у колі украї нських громадсько-культурних діячів. Зазначена мета передбачає вирішення таких завдань: окреслити різні періоди народницького руху в Украї ні в рецепції и ого багаторічних і активних учасників, проаналізувати підхід до концептування образу «нової людини» як носія нової ідеології та популяризації останньої серед ширших суспільних мас, з’ясувати, наскільки мрії народників кореспондувались із реальністю. У результаті проведеного аналізу шляхом залучення підходів біографічного, істориколітературного, емпіричного методів дослідження вдалося з’ясувати, що завдання, які стояли перед ідеологічною прозою на початку 1870-х років, не втратили своєї актуальності в останнє десятиліття ХІХ ст., оскільки по суті не змінилася внутрішня політика уряду щодо українців. Література, за задумом авторів, могла б програмувати певну соціальну поведінку значної соціальної групи, однак з об’єктивних причин твори із життя інтелігенції були відомі незначніи читацькіи аудиторії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)



85,0я43
А 86


    Шило, Александр Всеволодович.
    Концепция реальности и условность пластического языка в изобразительном искусстве средних веков [Електронний ресурс] / А. В. Шило. - Електронні текстові дані // Арт-простір : науковий журнал. - Київ : Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. - Вип. 1. - С. 79-84. - Бібліогр. в кінці ст.
ДРНТІ
ББК 85,0я43

Рубрики: Іконопис

Кл.слова (ненормовані):
канонічна художня система -- зворотна перспектива -- реальність -- середньовічна теологія -- середньовічна філософія -- пластична мова
Анотація: У статті досліджується зв'язок світоглядних уявлень про реальність, вироблених середньовічними теологією і філософією, і умовності пластичного мови іконопису, які склали канонічну художню систему середньовіччя.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://art-space.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 9 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (4), Ф3 (2), ГП ІБВ (1)





    Порядченко, Л. А.
    Використання інтернет-сервісу доповненої реальності blippar як засобу формування читацької компетентності другокласників / Л. А. Порядченко, І. О. Вдовика // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2021. - N 10. - С. 180-190, DOI 10.28925/2414-0325.2021.1015. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
доповнена реальність -- компетентність -- читацька компетентність -- читацька компетентність другокласників
Анотація: Стаття присвячена аналізу методичних особливостей використання доповненої реальності як засобу формування читацької компетентності учнів другого класу початкової школи. У роботі представлено аналіз останніх наукових досліджень щодо важливості залучення учнівської молоді до процесу читання. Визначено, що за останні роки значно знизився інтерес учнів до читання, а це в свою чергу вплинуло і на загальний всебічний розвиток учнівської молоді. Наукою доведено, що читання відіграє важливу роль у становленні особистості. Так, завдяки читанню, у людини розширюється кругозір, збагачується словниковий запас, удосконалюється мовленнєва діяльність. Останнім часом на життєдіяльність підростаючого покоління значний вплив мають новітні комп’ютерні та інтернет-технології. ІКТ внесли великі зміни і в організацію освітнього процесу школи. Вчителями активно використовуються інтернет-ресурси для досягнення освітніх цілей на різних навчальних предметах, у тому числі й під час читання. Сенситивним періодом формування читацької компетентності учнів є період початкового навчання у школі. У статті визначено особливості формування читацької компетентності учнів початкової школи на основі новітніх комп’ютерних засобів, проаналізовано різновиди інтернет-сервісів доповненої реальності, які доречно використовувати в процесі формування читацької компетентності молодших школярів: SketchAR, Quiver, BlippAR та інші. Розроблено критерії, показники сформованості читацької компетентності другокласників: сприйняття художніх творів різних жанрів, начитаність, вміння будувати та висловлювати свою думку, мотивація до читання. На основі визначених критеріїв і показників було охарактеризовано рівні сформованості читацької компетентності учнів. Запропоновано методику формування читацької компетентності другокласників засобом доповненої реальності на основі інтернет-сервісу BlippAR. Результати дослідження доводять ефективність використання інтернет-сервісу доповненої реальності BlippAR як засобу формування читацької компетентності другокласників.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Вдовика, І. О.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Nalyvaiko, O.
    Creativity in digital environment. Possibilities of application in the educational space = Творчість в цифровому просторі. Можливості застосування в освітньому просторі / O. Nalyvaiko, O. Ronzhes // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2021. - N 11. - С. 106-120, DOI 10.28925/2414-0325.2021.119. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
гаджети -- освіта -- проектні технології -- творчість -- цифрове середовище
Анотація: Важливим фактором ефективного функціонування сучасної людини є її долученість до цифрового середовища. Особливо цінним у наш час є здатність до творчості та самовираження і в умовах карантинних обмежень викликаних COVID-19 застосування цифрових технологій у цьому процесі займає велике значення у житті суспільства. У статті аналізуються різні точки зору щодо питання цифровізації суспільних відносин і місці людини у цьому процесі. Крім того, автор розкривають суть визначення цифрова творчість через аналіз визначень «творчість» та «цифрове середовище». Визначення «творчість» розглядається у такій комбінації напрямків застосування: творчість як новаторство, творчість як процес, творчість як здатність, творчість як етапи мислення, творчість як результат діяльності. Автори зазначають, що цифровий простір формується з технічного боку (комп'ютерні технології) та взаємодії з нею людини – як творця цього простору, так і його мешканця. У дослідженні зазначається, що на даний момент місце креативної людини в творчості цифрового середовища можна представити у вигляді двох полюсів і спектру варіантів між ними: перший полюс – заперечення цифрових технологій для своєї творчості, відданість традиційним матеріалам і технікам, або блокування креативності; другий полюс – трансгуманізм для творчих процесів – готовність і прагнення злитися з цифровими технологіями, щоб мати можливість в повному обсязі користуватися нововведеннями, посиливши свої можливості (фізичні, психічні, інтелектуальні тощо) за рахунок біотехнологій і інтерфейсів. Між цими двома полюсами знаходиться велика кількість варіантів - застосування комп'ютерних технологій в супутньому творчості процесі (комунікації, публікації, обладнання); примітивні програми для дозвільної самореалізації (у будь-якого школяра в телефоні); доповнення традиційних сфер мистецтва та творчості новими цифровими можливостями (комп'ютерна графіка, програми для створення і аранжування музики, віртуальні фони, меппінг і сценарії освітлення в театрі і танці); взаємодія цифрового і фізичного простору (доповнена реальність, архітектурний меппінг); віртуальна реальність як альтернатива або аналог фізичної, або як відображення чиєїсь психічної і образної реальності; неінвазивні нейроінтерфейси. Визначено, що одним з найперспективніших напрямів реалізації творчість у цифровому просторі є освітня діяльність. Автори зазначають, що одним з найбільш дієвих засобів реалізації творчості у цифровому просторі є проектна діяльність. Важливо відзначити, що ця діяльність має мати варіативний характер та залучати різні цифрові засоби та технології.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Ronzhes, O.
Ронжес О.
Наливайко О.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)



Шифр: М898489384/2021/6
   Журнал

Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - ISSN 2518-766Х. - Виходить щорічно
2021р. № 6 . - Електронні текстові дані. - on-line. - Назва з титул. екрана
Зміст:
Олексюк, О. М. Міфи та реальність сучасної мистецької освіти / О. М. Олексюк. - С.4-8. - Бібліогр. в кінці ст.
Попович, Н. М. Функціональна характеристика діяльнісної та практичної складових професійно-особистісного досвіду фахівця з музичного мистецтва / Н. М. Попович. - С.9-13. - Бібліогр. в кінці ст.
Тушева, В. В. Аксіологічні засади дослідницького пошуку в мистецькій освіті / В. В. Тушева. - С.14-21. - Бібліогр. в кінці ст.
Завалко, К. В. Спрямованість сучасної музичної педагогіки в освітніх закладах України / К. В. Завалко. - С.22-31. - Бібліогр. в кінці ст.
Павленко, О. М. Розвиток творчого самовираження майбутніх вчителів музичного мистецтва засобами інформаційних технологій / О. М. Павленко. - С.32-37. - Бібліогр. в кінці ст.
Хижко, О. В. Творча самореалізація майбутнього музиканта-інструменталіста засобами джазового мистецтва / О. В. Хижко. - С.38-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Малахова, М. О. Професійно-особистісні якості вчителя музичного мистецтва як предмет наукового дослідження / М. О. Малахова. - С.43-50. - Бібліогр. в кінці ст.
Лященко, І. С. Музична семіотика: міждисциплінарний аспект / І. С. Лященко. - С.51-59. - Бібліогр. в кінці ст.
Вишневецька, Л. Г. Контекстний підхід до фахової підготовки майбутнього педагога-музиканта / Л. Г. Вишневецька. - С.60-64. - Бібліогр. в кінці ст.
Лу, С. Філософсько-методологічне забезпечення підготовки вчителя музики на засадах інтерпретаційної культури / С. Лу. - С.65-74. - Бібліогр. в кінці ст.
Мирошниченко, В. М. Зміст навчання джазової імпровізації майбутнього артиста-вокаліста / В. М. Мирошниченко. - С.75-79. - Бібліогр. в кінці ст.
Zeman, А. Remote work with choir under pandemic conditions / А. Zeman. - С.80-87. - Бібліогр. в кінці ст.
Бегун-Трачук, Л. О. Педагогічні умови запобігання професійному вигоранню майбутніх викладачів мистецьких дисциплін / Л. О. Бегун-Трачук, Н. М. Попович. - С.88-92. - Бібліогр. в кінці ст.
Ракітянська, Л. М. Формування емоційного інтелекту майбутніх учителів музичного мистецтва: результати педагогічного експерименту / Л. М. Ракітянська. - С.92-98. - Бібліогр. в кінці ст.
Мережко, Ю. В. Розвиток ладового відчуття у співаків-початківців на заняттях музично-теоретичного циклу / Ю. В. Мережко, І. М. Ходоровська. - С.99-104. - Бібліогр. в кінці ст.
Згурська, Н. М. Розвиток творчої активності майбутнього вчителя музичного мистецтва у класі фортепіано / Н. М. Згурська. - С.105-110. - Бібліогр. в кінці ст.
Економова, О. С. Реалізація інструментально-виконавського досвіду студентів у концертній діяльності / О. С. Економова, Л. І. Гаркуша. - С.111-115. - Бібліогр. в кінці ст.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)




    Олексюк, О. М.
    Міфи та реальність сучасної мистецької освіти / О. М. Олексюк // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2021. - № 6. - С. 4-8, DOI 10.28925/2518-766X.2021.61. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
міф -- педагогічний міф -- сучасна мистецька освіта -- цифровізація суспільства
Анотація: У статті розглядається стан наукового осмислення педагогічної міфології, спрямований на відстеження генези міфів, особливості її розвитку в умовах мистецької освітньої комунікації. Автор статті вважає, що в теорії і практиці сучасної мистецької педагогіки «стара педагогіка» суперечить новій реальності. Необхідними аспектами нової педагогічної міфології стали регламентація, стандартизація, оптимізація та компетентнісний підхід. Виникає особлива філософія освіти, яка відповідає стандартам цифрового суспільства. В умовах цифрового оновлення сучасної мистецької освіти слід проаналізувати невдалий досвід інноваційної діяльності задля моделювання оптимальних способів поліпшення ситуації.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)





    Бондаренко, Лариса.
    Принципи та форми розвитку навичок соціальної адаптації учнів дитячих музичних шкіл засобами музично-театральної діяльності / Л. Бондаренко, О. Майсак // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі : науковий журнал. - 2022. - № 7. - С. 63-69, DOI 10.28925/2518-766X.2022.710 . - ISSN 2518-766Х

Кл.слова (ненормовані):
адаптація -- соціальна адаптація
Анотація: У статті на основі аналізу наукових джерел подано сутнісну характеристику основних понять дослідження. Обґрунтовано доцільність використання засобів музично-театральної діяльності у розвитку навичок соціальної адаптації учнів дитячих музичних шкіл. Наголошено, що потужним засобом оптимізації процесу соціальної адаптації дітей є мистецтво, яке вважається одним із найефективніших способів інтеріоризації суспільного досвіду, цінностей тощо. Завдяки мистецькій, зокрема музично-театральній, діяльності створюється умовна реальність, в якій учень вчиться розпізнавати й задовольняти свої потреби, збагачувати свої інтереси, визначати загальну траєкторію свого життєвого шляху, набуває досвіду соціальної комунікації у рамках навчання. Авторами запропоновано форми та методи розвитку навичок соціальної адаптації учнів дитячих музичних шкіл засобами музично-театральної діяльності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://mmod.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Майсак, Олександра


Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (1), Ф3 (1), Ф2 (3)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (1), Ф3 (1), Ф2 (3)





    Трач, Ю. В.
    VR-технології як метод і засіб навчання [Електронний ресурс] / Ю. В. Трач. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2017. - № 3/4. - С. 309-322, DOI 10.28925/2312-5829.2017.3-4.3932. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
VR-технології -- віртуальна реальність -- засіб навчання -- метод навчання
Анотація: У статті звернено увагу на один з перспективних освітніх методів, запропонованих сучасними інформаційними технологіями, - віртуальну реальність, яка моделюється комп’ютером. Реальних досліджень віртуальної реальності в педагогіці здійснюється вкрай мало. Автори наявних праць зводять застосування технологій віртуальної освіти до використання електронних підручників і тестових оболонок, рідше мультимедійних матеріалів, в окремих випадках - комп’ютерних віртуальних симуляторів і тренажерів. Відтак, мета даної статті - узагальнення накопиченого досвіду вивчення можливостей використання ВРтехнологій в освітньому процесі. Наведено переваги і недоліки застосування ВРтехнологій в освіті, формати ВР в освіті, а також кращі проекти застосування ВР в навчальному процесі. Окреслено перспективи подальших досліджень.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Огнев’юк, В.
    Український університет у добу експонентного розвитку [Електронний ресурс] / В. Огнев’юк. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2018. - № 1/2. - С. 1-25, DOI 10.28925/2312-5829.2018.1-2.1452. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- інформація -- експонентний розвиток -- кібернетичні загрози -- новотворена реальність -- майбутнє -- освіта -- професії -- самовизначена еволюція -- технології -- трансформації -- університет -- цінності -- штучний інтелект
Анотація: У статті аналізується вплив експонентного розвитку на трансформацію сучасного українського університету. Виокремлюються найбільш вагомі і взаємозумовлені фактори впливу, що спонукають до творення нових моделей буття сучасного університету. Подається системний аналіз найбільш гострих проблем притаманних українським університетам в контексті філософії експонентного розвитку, що вимагає від університету невпинного прагнення досконалості та максимальної включеності в інноваційно-технологічні та соціально-економічні процеси.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Piechaczek-Ogierman, G.
    Media pop culture in the process of shaping the identity of youth [Електронний ресурс] = Медіа-поп-культура в процесі формування особистості молоді / G. Piechaczek-Ogierman. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2018. - № 1/2. - С. 233-245, DOI 10.28925/2312-5829.2018.1-2.6518. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
ідентичність -- медіа-моделі -- поп-культура
Анотація: Медіа-поп-культура не тільки формує світове бачення, але також створює тенденції та є джерелом натхнення та ідентифікації молоді. Результати досліджень, представлені в цьому дослідженні, показують, що молодь на заключному етапі підліткового віку судить про реальність критично. Значна частина вивчених учнів реалізує модель ідентичності, яка формується у напрямку «знизу». Вони відкидають засоби масової інформації і прагнуть створити власну концепцію про себе. У той же час великий відсоток респондентів поважає медіамоделі, пов'язані з зовнішнім виглядом та споживчим способом життя.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Габріела Пєхачек-Огерман


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Ветчанін, Є.
    Використання віртуальної реальності в освітньому процесі та профорієнтаційній роботі на прикладі програмного продукту vranalytics [Електронний ресурс] / Є. Ветчанін, Д. Горбатовський. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 1. - С. 80-93, DOI 10.28925/2312-5829.2020.1.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
VR-технології -- віртуальна реальність -- профорієнтаційна робота
Анотація: У статті розглядається одна із перспективних комп’ютерних технологій – віртуальна реальність. VR-технологія в освіті знаходиться на досить низькому рівні, хоча вона має достатньо велику кількість переваг порівняно з іншими інформаційними технологіями та надає можливості, які не мають інші технології. На сьогодні недостатньо праць відносно застосування віртуальної реальності в освіті й майже відсутні праці стосовно використання VR-технологій в профорієнтаційній роботі. Відтак, мета даної статті – розглянути та проаналізувати використання VR-технології в освітньому процесі та профорієнтаційній роботі, зокрема, і розгляд програмного продукту віртуальної реальності VRAnalytics. Зроблені спроби визначити переваги та недоліки застосування VR-технологій в освітній діяльності та профорієнтаційній роботі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Горбатовський, Д.


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1





    Нежива, Л.
    Інноваційні технології в літературній освіті майбутніх учителів початкової школи [Електронний ресурс] / Л. Нежива, С. Паламар. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2020. - № 4. - С. 129-142, DOI 10.28925/2312-5829.2020.4.9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
доповнена реальність -- ІКТ-технології -- інтегроване навчання -- інтерактивні технології -- літературна освіта -- проєктні технології
Анотація: У статті обґрунтовується необхідність застосування інноваційних технологій у викладанні дитячої літератури студентам спеціальності «Початкова освіта». Впровадження у навчання майбутніх учителів початкової школи інтегрованого курсу «Рідномовна освіта: дитяча література з методикою навчання» дає їм можливість орієнтуватися в сучасних тенденціях розвитку дитячої літератури й моделювати різноманітні алгоритми сприйняття й осмислення художніх текстів. У дослідженні проаналізовано впровадження інтерактивної технології в літературну освіту, що змінює вектор проведення лекцій до діалогічної взаємодії із студентською аудиторією, забезпечує формальне оновлення практичного заняття застосуванням квестів та майстер-класів. Відповідно до завдань Нової української школи й вищої освіти майбутніх педагогів початкової школи автори аналізують можливості застосування технології критичного мислення, ІКТ-технологій, доповненої реальності, проєктів у системі літературної освіти Педагогічного інституту. Обґрунтована важливість набуття знань, умінь і навичок застосування AR-додатків до інтерактивних видань художньої літератури майбутніми вчителями початкової школи під час організації ними літературного читання. Для студентів розроблені завдання з використанням засобів ІКТ: створення буктрейлерів та коміксів за художніми творами для дітей; QR-квестів для молодших школярів за текстами творів сучасних письменників; ментальних карт (ресурс Mindmeister) за сюжетами прозових творів; відеопрезентацій про письменників та їхню творчість (ресурси «PoowToon», «Prezi»); візуалізованого плану творів за допомогою інфографіки; інтелектуальних ігрових завдань для молодших школярів (ресурс LearningApps) тощо. Ефективним видом інтелектуальної діяльності студентів під час вивчення літератури визнано проєкт, результатом якого є: відеофільми; літературні карти; рекламні буклети; мультимедійні презентації; публікації у вигляді літературної газети, журналу, збірки, створені за допомогою програми Microsoft Pablisher; творчі роботи (казки, поезії, есе, ігровий контент тощо) та їх публікація в електронному виданні.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Паламар, С.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Нежива, Л.
    Підготовка майбутніх учителів початкових класів до застосування доповненої реальності на уроках навчання грамоти й літературного читання [Електронний ресурс] / Л. Нежива, С. Паламар. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - № 2. - С. 144-160, DOI 10.28925/2312-5829.2021.2.11. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
доповнена реальність -- засоби навчання -- освітній процес -- початкова освіта -- заклад вищої освіти -- майбутні педагоги -- мовно-літературна освітня галузь
Анотація: У статті обґрунтовано актуальність проблеми підготовки майбутніх педагогів до використання технології AR в мовно-літературній галузі початкової освіти. Проаналізовано наукові джерела з проблеми застосування AR в освіті. Розглянуто можливості використання AR у роботі з молодшими школярами. Схарактеризовано специфіку інтерактивних абеток, розмальовок, художніх книжок українських і зарубіжних письменників, іграшок з AR-додатками, які доречно застосовувати в роботі з молодшими школярами. Розроблено методику діагностичного дослідження рівня готовності майбутніх педагогів до використання AR в мовно-літературній галузі початкової освіти. Визначено критерії, показники, схарактеризовано рівні розвитку основних компонентів досліджуваної готовності (мотиваційного, когнітивного, діяльнісного). Підтверджено недостатність її сформованості в майбутніх педагогів у галузі початкової освіти, неузгодженість між особливостями підготовки майбутніх педагогів до використання AR у професійній діяльності та сучасними вимогами до якості освітнього процесу, необхідність розробки й реалізації цілісної системи формування досліджуваної готовності майбутніх педагогів в умовах закладу вищої педагогічної освіти. Розроблено модель формування готовності майбутніх педагогів до використання AR в мовно-літературній галузі початкової освіти. Головними завданнями визначено: сформувати у педагогів мотивацію, розуміння значимості застосування технології доповненої реальності в професійній діяльності, розширити й поглибити знання студентів про специфіку AR, різноманіття засобів навчальної діяльності з додатками AR, сприяти оволодінню прийомами роботи із навчальними засобами з AR, способами організації молодших школярів під час роботи з додатками AR. Модель містить етапи: когнітивний (дослідження наукових джерел, аналіз навчальних планів та робочих програм навчальних дисциплін педагогічних інститутів, вивчення сучасного стану готовності майбутніх педагогів до використання AR у професійній діяльності), діяльнісний (розробка змістового модуля «Основи застосування AR в мовнолітературній галузі початкової освіти»), творчий (розробка майстер-класів, тренінгів, вебінарів, квестів з проблеми застосування технології доповненої реальності в мовно-літературній галузі початкової освіти).
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Паламар, С.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Круглик, Владислав.
    Інтеграція технологій доповненої та віртуальної реальності з адаптивними системами навчання: аналіз концептуальних моделей [Електронний ресурс] / В. Круглик. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2023. - № 4(43). - С. 69-82, DOI 10.28925/2312-5829.2023.44 . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
адаптивне навчання -- вища освіта -- взаємодія користувача -- віртуальна реальність -- доповнена реальність -- концептуальні моделі -- профіль користувача -- системи навчання
Анотація: Технології доповненої (AR) та віртуальної (VR) реальності все частіше використовуються в освіті для створення інтерактивного та захоплюючого досвіду навчання. Проте, більшість додатків не використовують повною мірою потенціал технологій AR/VR для адаптивного та персоналізованого навчання. Ця стаття аналізує п'ять нещодавно запропонованих концептуальних моделей, які інтегрують адаптивні методики в освітні системи AR/VR, щоб визначити їх основні компоненти та можливості.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Барвінок, Ольга.
    Функціонування станових інституцій дворянства Південно-західних губерній Російської імперії в кінці хіх — на початку хх ст. [Електронний ресурс] / О. Барвінок // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2016. - № 2. - С. 125-133, DOI 10.28925/2524-0757.2016.2.15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
Російська імперія -- південно-західні губернії -- шляхта -- дворянство -- дворянські вибори -- предводителі дворянства -- дворянські опіки
Анотація: У статті розглянуто питання функціонування станових інституцій дворянства Південно-Західного краю після Січневого повстання 1863–1864 рр. Політико-правова реальність Російської імперії на рубежі ХІХ — поч. ХХ ст. призвела до того, що станові привілеї місцевого шляхетства / дворянства опинилися в неоднозначному становищі. Дворянство було вимушене враховувати нові порядки самодержавної влади, але при цьому статус дворянської опіки залишався незмінним
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)





    Zaskaleta, S.
    Implementation of principles of interdisciplinary links in professional training in eu countries / S. Zaskaleta // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2019. - Вип. 1. - P68-72, DOI 10.28925/1609-8595.2019.1.6872. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
міжпредметні зв’язки -- interdisciplinary connections -- інтеграційні класи -- integration classes -- професійна підготовка -- interdisciplinary integration -- міждисциплінарна інтеграція
Анотація: У статті розглядаються концептуальні засади та пошук ефективних шляхів розвитку системи вищої освіти в Україні. Встановлено, що загальною тенденцією професійної підготовки фахівців в країнах Європейського Союзу є застосовування міждисциплінарного підходу. Існуючі навчальні дисципліни, розроблені на міждисциплінарній основі, де спостерігається зародження, еволюція і перспективи певної дисципліни. Кожна навчальна дисципліна має свій особливий предмет дослідження, і тому містить спеціальну систему понять, навколо яких групуються факти, що відносяться до цієї дисципліни. Предмет навчання повинен мати поняття і відносини, а також навички та знання цієї системи знань. Якість професійної підготовки залежить від взаємозв’язку між навчальними дисциплінами, а також від здатності викладача викликати і підтримувати інтерес до предмета навчання. Міждисциплінарний підхід аналізується автором в процесі вивчення іноземної мови. У статті уточнюється поняття «інтеграція», обґрунтовується значення терміна «міждисциплінарні зв’язки». Інтегративний підхід призводить до інтеграції змісту освіти, тобто до доцільного поєднання її елементів у цілісність. Інтегративним підходом може бути цілісність знань різних рівнів – цілісність знань про реальність; про природу; з тієї чи іншої освітньої галузі; на рівні предмету, курсу, розділу, теми. Інтегративний підхід реалізується при вивченні інтегрованих курсів або окремих предметів з освітньої галузі, де цілісність знань формується шляхом інтеграції спільних для всіх суб’єктів понять, застосування методів і форм навчання, контролю і корекції академічних досягнень студентів. Зазначається, що мультидисциплінарна інтеграція може бути різною, в залежності від дисциплін, що інтегруються. Припускається, що навіть внутрішньодисциплінарні проекти повинні включати іноземну мову. Автором визначено стратегічні напрями оновлення навчального процесу на основі застосування принципів міждисциплінарних зв’язків в процесі вивчення іноземної мови.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)