> Шифр: С325934233/2017/2 Журнал 2017р. № 2 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана Шестопалова, Т. Літературна критика як спосіб самоактуалізації інтелектуала (на матеріалі листування й праць Юрія Шевельова та Богдана Рубчака) / Т. Шестопалова Жигун, С. Соціальний реалізм в українській літературі ХХ ст. / С. Жигун Погребняк, І. Історична парадигма семіотики / І. Погребняк Богданець, С. Харчова утопія в українській поезії "низового" бароко / С. Богданець Богинская, А. Изменение традиционного содержания концепта "дом" в городской прозе 70-х годов (на материале польской и русской литературы) / А. Богинская Гайдаш, А. Дискурс старіння в драматургії початку XXI ст.: Проблемно-семантичні аспекти (на матеріалі п’єс Великої Британії, Польщі, Словаччини, США) / А. Гайдаш Розінкевич, Н. Феномен великої французької революції у художньому вимірі сучасної української мандрівної прози (на прикладі нарису О. Дробахи "Українські таємниці Франції") / Н. Розінкевич Скибицька, Ю. Драматичний доробок Неди Нежданої у контексті метамодернізму / Ю. Скибицька Волошук, Л. Полікомпонентність художніх образів у історичній фантазії "Із сьомого дна" Ярослави Бакалець та Ярослава Яріша / Л. Волошук Бровко, О. Проблема жанрових модифікацій: сучасна репрезентація (рецензія на монографію: Бовсунівська Т. Жанрові модифікації сучасного роману / Тетяна Бовсунівська. – Харків : Діса плюс, 2015. – 368 с.) / О. Бровко Руснак, І. Videre majus quiddam (рецензія на монографію Соболь В. Українське бароко. Тексти і контексти. – Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2015. – 382 с.) / І. Руснак Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
> Шифр: С325934233/2020/26/2 Журнал 2020р. т.26 № 2 . - Електронні текстові дані. - Назва з титул. екрана Дорфман, Н. Концепт тілесності у сучасній сербській та чорногорській прозі: від інтерпретації до "занурення" у текст / Н. Дорфман. - С.17-23. - Бібліогр. в кінці ст. Артеменко, І. Мотив особистого спротиву в драматургічному осмисленні Революції Гідності / І. Артеменко. - С.24-31. - Бібліогр. в кінці ст. Кравченко, А. Релігія у структурі ідентичності за романами Сергія Жадана / А. Кравченко. - С.32-41. - Бібліогр. в кінці ст. Ткаченко, Р. Подолинського та її відгомін в українській літературі / Р. Ткаченко, С. Утопія. - С.42-47. - Бібліогр. в кінці ст. Срібняк, І. Український аматорський театр у таборі інтернованих військ УНР Стшалково, Польща, очима театральних критиків, серпень 1921 — липень 1922 рр. (за матеріалами часопису "Промінь") / І. Срібняк. - С.48-60. - Бібліогр. в кінці ст. Sliepushova, А. Father-child discourse in Family Guy: a corpus-based analysis / А. Sliepushova. - С.61-65 Трищенко, І. Семантичний контраст і нерівність в позиції звертання (на матеріалі англомовної художньої прози) / І. Трищенко. - С.66-72. - Бібліогр. в кінці ст. Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1) Вільні: ГП ЧЗ (1) |
Чик, Д. Наратив повсякденності: "садибні романи" "Persuasion" Дж. Остен і "Прогулка с удовольствием и не без морали" Т. Шевченка [Електронний ресурс] / Д. Чик. - Електронні текстові дані> // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2016. - № 4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х Кл.слова (ненормовані): жанр -- повсякденність -- топос маєтку -- іронічна утопія Анотація: У статті розглянуто повість «Прогулка с удовольствием и не без морали» Т. Шевченка у типологічному зіставленні з романом «Persuasion» Дж. Остен. Повість «Прогулка с удовольствием и не без морали» Т. Шевченка та роман Дж. Остен «Persuasion» проаналізовано як «садибні романи» з відповідними жанровими ознаками: дія відбувається у закритому просторі маєтків, у яких діють свої правила етикету й спілкування, та циркулюють циклічні повсякденні ритуали; автори звертають увагу на трансформації соціальних цінностей у нових історичних умовах, що стосуються і монолітних звичаїв провінційних дворянських родин. Обидва тексти можна вважати іронічними утопіями; в обох письменників розгорнуто наратив «сільського роману» з елементами риторики романтизму. Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Богданець, С. Харчова утопія в українській поезії "низового" бароко [Електронний ресурс] / С. Богданець. - Електронні текстові дані> // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2017. - № 2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х Кл.слова (ненормовані): їжа -- утопія -- бароко -- Кокань -- Рай -- свято -- бенкет Анотація: У статті досліджено описи утопічної місцевості з виразною харчовою характеристикою в бурлескно-травестійній літературі українського бароко. Висловлено припущення про існування у творах мандрівних дяків та поезіях Петра Поповича-Гученського уявлень про харчову утопію, подібну до країни Кокань, описаної в західноєвропейських середньовічних фабліо. Проаналізовано мотивну структуру харчової утопії, вивчено семантику наявних у ній образів їжі. Простежено динаміку розвитку уявлень про харчові утопії – від біблійних ремінісценцій до традицій народної святкової сміхової культури Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Ткаченко, Р. Подолинського та її відгомін в українській літературі [Електронний ресурс] / Р. Ткаченко, С. Утопія. - Електронні текстові дані> // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 2. - С. 42-47. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х Кл.слова (ненормовані): позитивізм -- художньо-просвітницька література -- фантастика -- автотрофність -- утопія Анотація: У статті и деться про зв’язки С. Подолинського з украї нською літературою, а саме про и ого художньо-просвітницькі та публіцистичні праці, наукові дослідження, що засвідчують світоглядні принципи тієї доби, створюють додатковии пояснювальнии контекст літературного процесу, а також про вплив ідеи ученого на художню літературу. Об’єктом вивчення стали головним чином такі тексти мислителя, як «Парова машина» і «Праця людини та ї ї відношення до розподілу енергії ». Актуальність дослідження вбачаємо у необхідності всебічного осмислення так званого народництва, яке у свої х окремих зразках виходило за рамки провінціи ності та інтелектуальної обмеженості, засвідчуючи зв’язок з мистецтвом наступної епохи. Визначальним наразі є усталении у вітчизняному літературознавстві культурно-історичнии метод. Новизна розвідки полягає у зміщенні фокусу уваги на маловідомі постаті і маргінальні жанри украї нської літератури. Зацікавлення постаттю С. Подолинського, що переросло з часом в окремии напрям міждисциплінарних студіи припадає на періоди національного відродження у ХХ ст. Донедавна наи більше писали про нього історики та економісти. Однак нові дані і підходи засвідчують недооцінении упродовж десятиліть масштаб особистості украї нського мислителя. Вважаємо за потрібне зосередитись, по-перше, на жанровіи специфіці белетризованої брошури «Парова машина» і, по-друге, на пошукові відгомону ідеи ученого в украї нському письменстві к. ХІХ — першої третини ХХ ст. Стверджується, що ідеї С. Подолинського, зокрема про автотрофність людства, а також композиціи ні и жанрові новації могли вплинути на становлення наукової та соціальної фантастики в украї нськіи літературі. З нашого погляду, запропонована проблематика містить перспективу подальшого опрацювання, зокрема потребує додаткової аргументації гіпотеза про зв’язок між футурологічними прогнозами С. Подолинського та ідеи но-художнім змістом новели Панаса Мирного «Сон», роману В. Винниченка «Сонячна машина» Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua Дод.точки доступу: Утопія, С. Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1) Вільні: ГП ЧЗ (1) |