Воротникова, Ірина Павлівна. Професійний розвиток вчителів природничої та математичної галузей з використання штучного інтелекту / І. П. Воротникова> // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2023. - N 15. - С. 18-34, DOI 10.28925/2414-0325.2023.152 . - ISSN 2414-0325 Кл.слова (ненормовані): штучний інтелект -- підвищення кваліфікації вчителів -- цифрові технології -- післядипломна освіта -- інструменти штучного інтелекту -- STEM -- цифрова трансформація Анотація: Зміст статті акцентує на важливості підготовки вчителів природничої й математичної галузей до використання штучного інтелекту в професійній діяльності та розвитку їх компетентностей з метою підготовки учнів до сучасних викликів та можливостей, що надає ця технологія. Аналіз науково-методичної літератури дозволив визначити переваги і недоліки використання штучного інтелекту в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти та запропонувати напрями підвищення кваліфікації вчителів природничої та математичної галузей. Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Москалюк, Микола Миколайович. Штучний інтелект в закладах вищої освіти: переваги та недоліки / М. М. Москалюк, Н. В. Москалюк, А. В. Лень> // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2023. - N 15. - С. 85-96, DOI 10.28925/2414-0325.2023.157 . - ISSN 2414-0325 Кл.слова (ненормовані): людина -- освіта -- штучний інтелект -- пізнання -- педагог -- відповідальність Анотація: В статті розглянуто сьогодення крізь призму впровадження штучного інтелекту, що стало причиною формування залежності людини від інформаційних технологій. У цьому контексті освіта не є винятком, вона використовуючи можливості технологічного прогресу змінює процеси пізнання. Такі зміни стають однією з першопричин зміни буття людини, комунікації, способу отримання освітніх послуг тощо, все це в умовах розвитку штучного інтелекту і тих умов, що він створює набуває нових форм. Відповідно до цього була сформована мета статті: розглянути особливості використання штучного інтелекту в освітньому процесі, позитивні і негативні сторони. Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua Дод.точки доступу: Москалюк, Наталія Володимирівна Лень, Андрій Володимирович Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Штучний інтелект у ролі асистента вчителя початкової школи / Н. В. Морзе [та ін.]> // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2023. - N 15. - С. 97-115, DOI 10.28925/2414-0325.2023.158 . - ISSN 2414-0325 Кл.слова (ненормовані): штучний інтелект -- вчитель початкової школи -- трудові функції вчителя -- цифрові інструменти Анотація: Штучний інтелект є однією з найбільш прогресивних технологій сьогодення, яка стрімко поширюється у всі сфери людської діяльності, включаючи освіту. У 2023 році чат GPT зайняв четверте місце у рейтингу Top 100 Tools for Learning, що свідчить про потужний потенціал інструментів штучного інтелекту для розвитку інноваційних процесів в освіті . Відповідно, педагогічні працівники мають розуміти, що таке штучний інтелект, його особливості та шляхи його використання для заміни рутинної діяльності як вчителя так і учнів при навчанні та викладанні. Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua Дод.точки доступу: Морзе, Наталія Вікторівна Варченко-Троценко, Лілія Олександрівна Терлецька, Тетяна Сергіївна Смирнова-Трибульська Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Якою має бути цифрова компетентність вчителів у галузі використання штучного інтелекту? [Електронний ресурс] / Н. В. Морзе, М. А. Бойко, О. В. Струтинська. - Електронні текстові дані> // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2024. - N 16. - С. 76-91, DOI 10.28925/2414-0325.2024.166. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325 Кл.слова (ненормовані): штучний інтелект -- цифрова компетентність вчителя -- цифрові інструменти Анотація: Стаття присвячена розгляду цифрової компетентності вчителів у галузі використання штучного інтелекту. Основним фокусом дослідження є аналіз ставлення вчителів до використання ШІ в освітньому процесі, їх розуміння його потенціалу для освіти, а також виявлення основних перешкод і викликів, з якими вони стикаються при його застосуванні. Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua Дод.точки доступу: Морзе, Наталія Вікторівна Бойко, Марія Анатоліївна Струтинська, Оксана Віталіївна Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Фамілярська, Лариса Леонідівна. Використання штучного інтелекту в закладі дошкільної освіти [Електронний ресурс] / Л. Л. Фамілярська. - Електронні текстові дані> // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2024. - N 16. - С. 216-228, DOI 10.28925/2414-0325.2024.1614. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325 Кл.слова (ненормовані): дошкільна освіта -- штучний інтелект -- освітнє середовище -- навчальна взаємодія Анотація: У статті визначено нормативно-правові засади використання технологій штучного інтелекту у сфері освіти. На основі вивчення та систематизації результатів наукових досліджень виявлено напрями та способи використання штучного інтелекту в освітній галузі. Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Шевченко, Людмила Станіславівна. Використання технологій штучного інтелекту у освітньому процесі професійної підготовки дизайнерів [Електронний ресурс] / Л. С. Шевченко, В. О. Уманець, Б. М. Розпутня. - Електронні текстові дані> // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2024. - N 16. - С. 229-239, DOI 10.28925/2414-0325.2024.1615. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325 Кл.слова (ненормовані): штучний інтелект -- освіта -- цифрові технології -- дизайн -- інструменти штучного інтелекту -- STEM -- цифрова трансформація Анотація: Стаття присвячена дослідженню ролі і потенціалу впровадження технологій штучного інтелекту (ШІ) в освітній процес підготовки фахівців з дизайну. Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua Дод.точки доступу: Уманець, Володимир Олександрович Розпутня, Богдан Миколайович Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Огнев’юк, В. Український університет у добу експонентного розвитку [Електронний ресурс] / В. Огнев’юк. - Електронні текстові дані> // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2018. - № 1/2. - С. 1-25, DOI 10.28925/2312-5829.2018.1-2.1452. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829 Кл.слова (ненормовані): вища освіта -- інформація -- експонентний розвиток -- кібернетичні загрози -- новотворена реальність -- майбутнє -- освіта -- професії -- самовизначена еволюція -- технології -- трансформації -- університет -- цінності -- штучний інтелект Анотація: У статті аналізується вплив експонентного розвитку на трансформацію сучасного українського університету. Виокремлюються найбільш вагомі і взаємозумовлені фактори впливу, що спонукають до творення нових моделей буття сучасного університету. Подається системний аналіз найбільш гострих проблем притаманних українським університетам в контексті філософії експонентного розвитку, що вимагає від університету невпинного прагнення досконалості та максимальної включеності в інноваційно-технологічні та соціально-економічні процеси. Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/ Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Покотило, Павло. Використання ChatGPT в якості додатку для дистанційного вивчення англійської мови [Електронний ресурс] / П. Покотило. - Електронні текстові дані> // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2023. - № 3(42). - С. 83-98, DOI 10.28925/2312-5829.2023.36 . - ISSN 2312-5829 Кл.слова (ненормовані): англійська мова -- онлайн-освіта -- штучний інтелект -- дистанційна освіта Анотація: Онлайн-навчання з роками стає все більш популярним, особливо в Україні. Це зумовлено набором факторів, пов’язаних із ситуацією з пандемією COVID та війною, яка спричинила порушення традиційної роботи класу. В останні роки штучний інтелект (AI) був реалізований для навчання мови через чат-ботів, а також мовні моделі, такі як BERT від Google і GPT від OpenAI, які можуть генерувати текст на основі різної інформації. Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |
Осадчий, Вячеслав. Сучасні тенденції цифровізації управлінських процесів у вищій освіті: аналітика даних, хмарні технології, штучний інтелект [Електронний ресурс] / В. Осадчий. - Електронні текстові дані> // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2024. - Том 1, № 44. - С. 8-27, DOI 10.28925/2312-5829.2024.11 . - ISSN 2312-5829 Кл.слова (ненормовані): управління освітою -- хмарні технології -- цифровізація -- штучний інтелект -- вища освіта Анотація: Постійний розвиток, удосконалення та урізноманітнення цифрових технологій актуалізують питання переосмислення їх використання у освіті, зокрема в питаннях цифровізації управлінських процесів в закладах вищої освіти. Важливим є розуміння сучасного стану та тенденцій цифрових технологій, які стають підґрунтям для цифровізації управлінських процесів у вищій освіті. Для цього у статті було проведено аналіз українських публікацій у пошуковій системі Google Академія для виокремлення наукових праць, присвячених цифровізації управлінських процесів у вищій освіті, застосовано інструмент на базі штучного інтелекту Scopus AI для отримання концептуальної карти технологій цифровізації управлінських процесів в освіті, проведено аналіз публікацій у міжнародній наукометричній базі Scopus для визначення значення цифрових технологій, описаних у цих публікаціях. Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1) Вільні: Online (1) |